--Notification--

logo

Prestave oz. prestavno razmerje?

Komentarji

  • 0 |-10+10
    @fuego:

    ... Bi rad videl frajerja, ki bi se na tehnično zahtevnem terenu peljal z težkimi obrati. Pri MTB-ju poleg kondicije potrebuješ še tehniko. Tipično za specialkarje, ki imajo predstavo, da MTB-je vozijo slabše pripravljeni kolesarji. Bio rad vidu enga specialkarja zvozit kaj tehnično zahtevnega, ko je treba držat ravnotežje, se pravilno premikat na kolesu...

    Težke odseke se velikokrat da speljati le na moč (mišljeni so težki prenosi), ker ti drugače zadnje kolo zakoplje in si kar na enkrat na tleh. In potem je problem spet začeti...
    Smo kolesarji, ki vozimo in eno in drugo. Vem pa, da se FR in DH ne grem več, ker je za stare kosti to že malo preveč tvegano početje. nasmeh





  • 5 |-10+15
    @lone_rider:

    Tisti, ki vozi kompakt in kaseto do 25 ali 27 ni frajer, ampak zgolj povprečnež. Tudi sam vozim to. "Frajer" bi bil, če bi vozil 53/39 in kaseto 11-21 (morda še 23). Morate vedeti, da je že kompakt kompromis oziroma olajšanje prenosov. Potem je tu še tripla in res ni potrebe po verižnikih 32 ali 34. S tem se podira pojem specialke... specialka... in ne univerzalka.

    Že najmanj 100x sem napisal, da niso vsi kolesarji veliki 170cm in imajo 60kg...In men je čist vseeno kako se kolesu reče, specialka, normalka.. Kot otrok sem imel dirkalca na 10 prestav in pojma nisem imel kake prestave so gor. Vem samo, da sem v marsikateri klanec moral peš. Itak pa je stara kost enkrat napisal, da moč kolesarja se kaže v obratih in, če nekdo prevozi določen vzpon na višjih obratih in je hitrejši od nekoga, ki vozi težje obrate v čem je potem problem? Me zanima koliko izmed vas vas bo pri 60-ih vozilo v 20% klanec z 27-im zobnikom in kako boste takrat zagovarjali tezo, da tisti, ki ne more gonit specialke naj si kupi MTB? :) Tehnika gre naprej. Za rekreativca je 11-32 kaseta idealna, ker ima pokrito vse...se pravi z kompaktom se da gonit do 58km/h , če si močan lahko voziš klance z 25 ali 28-im zobnikom, še vedno pa imaš rezervo na 32-em zobniku. Na Golteh še kako prav pride na koncu 32-i zobnik. Res 32-ko uporabljam poredko mi je pa že parkrat prišla prav, ko naletiš na res brutalne dele z 20% nakloni. Nismo mi profiji ampak samo rekreativci. Bi prav rad videl podatke s Strave od teh, ki se na forumu toliko hvalijo z težkimi prenosi.

  • 0 |-10+10
    To s Stravo je odlicen izziv vsem.
    Pa tudi nacin, da dejansko vidimo s kaksnimi obrati ae vozimo v klance.
    Fuego, predlagam, da objavis svoje podatke s Strave in potem bodo lahko tisti, ki vozijo iste segmente kot ti in tezke prenose, objavili svoje. Da bomo primerjali kadenco s dosezenimi casi. ;)
  • 0 |-10+10
    @Maj_ex: To s Stravo je odlicen izziv vsem.
    Pa tudi nacin, da dejansko vidimo s kaksnimi obrati ae vozimo v klance.
    Fuego, predlagam, da objavis svoje podatke s Strave in potem bodo lahko tisti, ki vozijo iste segmente kot ti in tezke prenose, objavili svoje. Da bomo primerjali kadenco s dosezenimi casi. ;)

    Jaz ne bom nič objavljal, ker vozim za sebe in ne treniram, včasih se pa rad kak segment hitreje odpeljem. :) Lahko pa preveriš na Stravi in se primerjaš, če se ti da...:)

  • 0 |-10+10

    @fuego se podpišem pod tvoj post.  Compact in 11-32 je idelano za naše emše. Kombinacija je še boljša od triple.

  • -1 |-11+10

    Js bi vam samo rad povedal, da je 34/25 oz 34/27 lahek prenos.

  • 0 |-10+10
    @lone_rider:

    Js bi vam samo rad povedal, da je 34/25 oz 34/27 lahek prenos.

    Za kakšne klance? Kum, Podmeja, Celjska, Svetina...? Rogla je npr. 14km in 7% naklon. Z 34-25 moraš potem pridet prej kot v eni uri....

  • 1 |-10+11

    Lahek prenos sam po sebi. V pravi klanec pa je itak tud najlažji prenos pretežek. Tudi ob 34/32 bi na Golte verjetno šaltal še v eno lažjo, če bi jo imel. Ko je težko, je težko. Profiju pri 39/23, meni pri 34/27, nekomu pa pri 34/32.

  • 0 |-10+10
    @lone_rider:

    Lahek prenos sam po sebi. V pravi klanec pa je itak tud najlažji prenos pretežek. Tudi ob 34/32 bi na Golte verjetno šaltal še v eno lažjo, če bi jo imel. Ko je težko, je težko. Profiju pri 39/23, meni pri 34/27, nekomu pa pri 34/32.

    Golte zadnji del je 1km, povprečni naklon 14%, Vrečer je na dirki po Sloveniji gonu ta del z 70 kadenco, avg speed 12,6kmh. To bi lahko bil prenos 34-25...Me zanima s kakšno kadenco bi gor gonu povprečn rekreativc?Letos je Plank gonu gor z 80 kadenco 12,4kmh...Kakšen prenos je imel?

  • 0 |-10+10

    Namesto enega zadnjega kolesa imam raje 2. Eno s kaseto 12-25, drugo z 11-28. 
    Navzdol ga navrtim do 135-138 obratov, navzor pa kakor kdaj, tudi samo 45, pa tudi manj. Odvisno od dolžine prevožene poti, od naklona klanca in teže opreme.
    30 zob moj karbonc ne pokriva. Bi moral menjati zadnji menjalnik. Potem pa morda še ročki, ker novi niso kompatibilni s prestavnimi ročkami.

  • 0 |-10+10
    @fuego:
    @lone_rider:

    Lahek prenos sam po sebi. V pravi klanec pa je itak tud najlažji prenos pretežek. Tudi ob 34/32 bi na Golte verjetno šaltal še v eno lažjo, če bi jo imel. Ko je težko, je težko. Profiju pri 39/23, meni pri 34/27, nekomu pa pri 34/32.

    Golte zadnji del je 1km, povprečni naklon 14%, Vrečer je na dirki po Sloveniji gonu ta del z 70 kadenco, avg speed 12,6kmh. To bi lahko bil prenos 34-25...Me zanima s kakšno kadenco bi gor gonu povprečn rekreativc?Letos je Plank gonu gor z 80 kadenco 12,4kmh...Kakšen prenos je imel?

    Jaz sem na tem klancu poganjal 34/25 in to je zadostovalo za drugo mesto v kategoriji.mežik
    Seveda pa moramo povedati, da sem oldtimer.smeh

  • 0 |-10+10
    @ckr.si.:
    @fuego:
    @lone_rider:

    Lahek prenos sam po sebi. V pravi klanec pa je itak tud najlažji prenos pretežek. Tudi ob 34/32 bi na Golte verjetno šaltal še v eno lažjo, če bi jo imel. Ko je težko, je težko. Profiju pri 39/23, meni pri 34/27, nekomu pa pri 34/32.

    Golte zadnji del je 1km, povprečni naklon 14%, Vrečer je na dirki po Sloveniji gonu ta del z 70 kadenco, avg speed 12,6kmh. To bi lahko bil prenos 34-25...Me zanima s kakšno kadenco bi gor gonu povprečn rekreativc?Letos je Plank gonu gor z 80 kadenco 12,4kmh...Kakšen prenos je imel?

    Jaz sem na tem klancu poganjal 34/25 in to je zadostovalo za drugo mesto v kategoriji.mežik
    Seveda pa moramo povedati, da sem oldtimer.smeh

    Ko se enkrat vržejo konkretni podatki na plano pa nobenega oglašanja več..:)
    Jaz sem ta klanec pred leti vozil z 34/26 kadenca okol 50..letos z 10kg več in z 32-ko zadaj pa kadenca okol 55. Sem pa takrat bil hitrejši s pulzom na maxu in sem se komaj privlekel gor, letos pa počasnejši a pulz dosti nižji..Se pravi, če voziš za užitek se ne rabiš matrat s težkimi prenosi. Drugo so pa tekme, ampak za te sem pa itak prestar. Tekmuje se pri 20-ih. :) Pa še večino teh hribolazcev so grinte...Cav se lani sploh ni potrudil prit gor...

  • 0 |-10+10

    Imam kolo Giant TCR Advanced 1 ( www.giant-bicycles.com/si/tcr -advanced-1-2016 ). Na kolesu je kaseta 11-28 in me zanima ali bi ta 11-32 bila kompatibilna s kolesom?                                    ( www.freestyle.si/artikel/1280 1923/veri%C5%BDnik-ultegra-cs- 6800-11pr-11-32z)

  • 0 |-10+10

    S 30spredaj in 28 zadaj prideš lahko skoraj kamorkoli. Na asfaltu, seveda. Tripla rules! No, dokler se ketna med prestavljanjem na srednji verižnik ne zagozdi v največji verižnik. Takrat je pa štala. :)

  • 0 |-10+10
    @matorek:

    Imam kolo Giant TCR Advanced 1 ( www.giant-bicycles.com/si/tcr -advanced-1-2016 ). Na kolesu je kaseta 11-28 in me zanima ali bi ta 11-32 bila kompatibilna s kolesom?                                    ( www.freestyle.si/artikel/1280 1923/veri%C5%BDnik-ultegra-cs - 6800-11pr-11-32z)

    Tole sem nekje zasledil:
    Please note: The cassette with the sprocket ratio 11-32 is only compatible to Shimano rear derailleurs with medium or long cage! 

    Mislim, da bi bila tudi kratka kletka na zadjem menjalniku čisto OK.....vsaj na moji specijalki je tako. 

  • 0 |-10+10
    @SODROVC:

    S 30spredaj in 28 zadaj prideš lahko skoraj kamorkoli. Na asfaltu, seveda. Tripla rules! No, dokler se ketna med prestavljanjem na srednji verižnik ne zagozdi v največji verižnik. Takrat je pa štala. :)

    Ja 30/28 , tukaj pa gre potem za 34/28

  • 0 |-10+10

    Če so oni s kasetami nad 25 softiči, kaj bom potem jaz, če si kupim pomožni motorček za v klance?

  • 0 |-10+10
    Kaj pa to, ko sem eno leto gonil vse žive klance misleč da furam kompaktna in zadaj 28ko.

    V soboto pa na Grossglockner gledam spredaj kolega kako "z lahkoto" vrti pedala na kompaktu in na kadenci visji od moje v enaki prestavi..in začnem tuhtati, da tu nekaj ne štima...nakar danes ugotovim, da imam spredaj semi-kompakt 52/36.

    Poanta: Ne sekirajte se glede zobnikov in prestavnih razmerij...gonite,uživajte in presenečeni boste kaj vse zmorete.

    Če jaz grinta čist kamot pridem čez 20% Klanc z semi-kompakt in 28ko zadaj, pa nisem niti kaj ekstra hud rekreativec, potem se da.

    Ceprav priznam, da bi bilo tudi meni ljubše na Edelweisspitz goniti na kadenci 60+.

    Ampak brez malo trpljenja pač ni užitka a ne?!
  • 1 |-10+11

    @mark: odvisno, koliko let imaš. Sicer se mi pa zdi zelo zanimivo, zakaj stari ati vsi silijo v najbolj strme klance, in to večkrat na dan. A ni lepše it s kolesom kam na izlet. Mislim na malo daljšo turo, ne pa vedno v isti klanc. To meji že na obsedenost oz. je že. Po ravnem se sploh ne znajo več hitro peljati, v klance pa vedno počasneje. Ampak, važno je, da imajo veliko žigov na koncu sezone...
    Hecno je pa to, da si kupijo el. kolesa, pa to počnejo...

  • 0 |-10+10

    Če želimo na vzponu peljati z neko solidno kadenco, potem je potrebno upoštevati,
    da starejši in težji za zelo strme vzpone večinoma potrebujejo tudi vse do npr 34/32,
    mlajši in lažji načeloma pač ne. 
    Tu je še razlika med spoloma.

    Primerjajmo 60 letnega 100-kg rekreativca s 25 letnih 60-kg lahkim 'gamsom'.  
    Načeloma 'potrebujeta' različna prestavna razmerja in tudi načeloma različno hitra bosta v klanec.
    Na ravnini pa najbrž kljub razlliki v letih mladec vedno ne bo boljši.

    PS
    To, da so si nekateri 'starci' pred 10 in več leti kupovali gorce za cestne klance je bedarija in nesposobnost hitrejšega prilagajanja proizvajalcev/trgovcev cestnih koles zahtevam in razmeram na trgu.
    Še celo dandanes sem v prebral članek 'strokovnaka' - bivšega kolesarja, ki vehementno razlaga, kako je za 'slabšega' rekreativca povsem dovolj dobro aluminijasto kolo z npr Tiagro grupo ter da deluje enako kot DA, ipd...
    Nekateri pa 'slabše' specialkarje še vedno pošiljate na gorca - halo!!! 

  • 0 |-10+10

    Enako težka, en 50-letnik in en 60 letnik. Slednji je vedno eno prestavo v minusu. ;), tako, za 3 zobe na zobniku. 

  • 2 |-10+12
    @SODROVC:

    @mark: odvisno, koliko let imaš. Sicer se mi pa zdi zelo zanimivo, zakaj stari ati vsi silijo v najbolj strme klance, in to večkrat na dan. A ni lepše it s kolesom kam na izlet. Mislim na malo daljšo turo, ne pa vedno v isti klanc. To meji že na obsedenost oz. je že. Po ravnem se sploh ne znajo več hitro peljati, v klance pa vedno počasneje. Ampak, važno je, da imajo veliko žigov na koncu sezone...
    Hecno je pa to, da si kupijo el. kolesa, pa to počnejo...

    u jeb...v zadregi a ti mene morda poznaš. Si me opisal skor u nulo... Pa če so mi všeč klanci..smeh

  • 0 |-10+10

    Mi smo te dni tudirinili v klance. tam, po Velebitu. Meni je to bolj zanimivo, kot pa nabirati žige. Še Vuelto raje gledam, kot pa da peljem dvakrat na dan v isti klanec... ;)

  • 0 |-10+10

    Veliko vas je zadevo itak zadelo v nulo, kakor temu pravimo.

     

    Predvsem, če opišem sebe: še vedno v večino klancev ali pa na vse lahko peljem s 34/28, 24/25... Tudi z nenemogočo kadenco.

     

    Vendar... pri šestdesetih letih po nepotrebnem izčrpavati telo je nesmiselno. Tudi, ker bom z leti počasnejši tako v klanec, kakor po ravnem, pa treniral po sedem ur na dan. Leta naredijo svoje.

     

    Tako res rajši vozim počasneje po ravnem, pa v klance velikokrat z 34/32, čeprav bi šlo s težjim prenosom. Kaj bistveno niti ne povečam kadence, ker se mi tako milo rečeno v žargonu "jebe na kubik". Moja povprečna kadenca se na takih turah vrti nekje med 69 in 72, čeprav "teorija" mislim da pravi, da je "normalna" tam nekje 80?

     

    In vmes... imam čas, da si tudi ogledam kakšen kader za fotgrafiranje in še kaj. Torej imam vsako turo tudi po svoje izlet in na veliko tudi uživam. Moja povprečna hitrost se giblje v velikem razponu, pač kakšne volje sem, od 25 pa do 28, tudi blizu 30 sem že imel... in domov prišel prav tako dovolj svež. Nekaj teh zadev sem opisal tudi na temi o pomurskem kolesarstvu oz. kolesarjenju po "kokošeče glavej". Bo nekdo rekel... sedem ur na kolesu pri temperaturi blizu 35 stopinj je izčrpavanje... mogoče tudi, ampak jaz sem užival..., kajti nisem se gnal niti po ravnem, niti v klanec, prestavna razmerja so bila moji tehniki vožnje primerna.

  • 1 |-10+11

    A toliko si "švoh"nasmeh. Jeb...proti mene si še vedno "profič"kul. Nič za to. Važno je le to, da poskušamo uživati na kolesu. Jaz to zagotovo poskušam.

     

    @sodrovc ne peljem 2 x na dan v isti klanec. Če pa v tednu rata 2 x na isti klanec je pa tudi vsakič drugače ( enkrat težje, drugič pa lažje) he he..

Dodaj komentar

Pošlji komentar kot odgovor uporabniku: nobody
  • Scott Scale RC 900 WC 2018

    Scott Scale RC 900 WC 2018

    Model 2018. Velikost L in XL na zalogi

    Cena: Po dogovoru
  • CAMPAGNOLO SHAMAL MILLE

    CAMPAGNOLO SHAMAL MILLE

    Prodam obroče CAMPAGNOLO SHAMAL MILLE, račna shimano/sram ali campagnolo, gume continental attack. Obroči so ODLIČNO ohranjeni, zraven dodam še originalne torbe ter zavorne obloge. Možna menjava (...)

    Cena: Po dogovoru
  • Čelada MET

    Čelada MET

    Prodam novo čelado MET. Nikoli nošena, vel. 54-61. Inf. 041 597-767

    Cena: 20,00 EUR
  • Kolesarska čelada;CASCO;

    Kolesarska čelada;CASCO;

    Prodam kolesarsko čelado CASCO, model(PYTHON). Je nova nerabljena. Velikost 52-58 cm. Inf.041 597-767

    Cena: 20,00 EUR
  • Kolesarska očala Rudy Project

    Kolesarska očala Rudy Project

    Prodam kot nova (nošena samo 5x) kolesarska očala Rudy Project EKYNOX (v zlati izvedbi)Zraven so še ena rezervna steklca v rdeči barvi (nikoli nameščena)Ogled možen v LjubljaniCena 25€  (...)

    Cena: 20,00 EUR
Prikaži večplusNova objava

Zadnji pluski

  • kenz76 je ocenil +1
    Oddaja preverjeno
  • ZigaK je ocenil +1
    Oddaja preverjeno
  • sigix je ocenil +1
    Oddaja preverjeno
Prikaži več

Najboljši komentarji v obdobju

  • Oddaja preverjeno
  • 2017 UCI Road World Championships - Bergen (NOR)
  • Oddaja preverjeno

Oglas 300x250

  • Prodajam
    Scott Scale RC 900 WC 2018
    Model 2018. Velikost L in XL na zalogi
    Cena: Po dogovoru
  • Prodajam
    CAMPAGNOLO SHAMAL MILLE
    Prodam obroče CAMPAGNOLO SHAMAL MILLE, račna shimano/sram ali campagnolo, gume continental attack. Obroči so ODLIČNO ohranjeni, zraven dodam še originalne torbe ter zavorne obloge. Možna menjava (...)
    Cena: Po dogovoru
  • Prodajam
    Čelada MET
    Prodam novo čelado MET. Nikoli nošena, vel. 54-61. Inf. 041 597-767
    Cena: 20,00 EUR
Prikaži večplusNova objava
  • Podarjam
    DMT cestni čevlji
    Podarim dobro ohranjene čevlje za cestno kolo, št.43, z rdečimi Look Keo blokerji ter malce dodelano peto, podlat karbon. Prevzem lasten v Mengšu oz. po dogovoru
  • Podarjam
    Rešitve za denar težave
    Storitve za podjetja in posameznike To sporočilo je naslovljena na posameznike, pravne osebe in podjetja, se lahko zadolžujejo do 2.000€ do 10.000.000€ ali več, na zelo nizko obrestno mero, Zaslu(...)
  • Podarjam
    veriga, 8-redna
    Če komu doma leži kakšna odslužena veriga za 8 prestav (ali pa en del verige), bi se priporočil.   Med čiščenjem verige na trek kolesu sem namreč zgubil dva obročka pri zadnjem členku pred "Missi(...)
Prikaži večplusNova objava
  • Kupim
    MTB Hardtail 29er velikost 21" (XL)
    Kupim-iščem karbonski MTB hardtail 29er v velikosti 21" (xl), s ceno do okrog 1000eur.
  • Kupim
    Obroče fulcrum ali campagnolo
    Kupim lepo ohranjene obroče campagnolo eurus,zonda,shamal ali fulcrum r3,r1,zero. Obroči naj bodo ohranjeni in brezhibni pa za neko normalno ceno brez pretiravanja. Ponudbe na zs. Hvala (...)
  • Kupim
    specialized tamarc
    kupim specialized tamarc v barvnih kombinaciji kot je na spodnjih sliki Velikost ovkvirja 58. Lahko je tudi sl5 z podobno barvno kombinacijo.
Prikaži večplusNova objava


V redu

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.  
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih