--Notification--

logo

Gorsko kolesarstvo in potovanja - priprava kolesa

Komentarji

  • 0 |-10+10

    Spoštovani,

     

    Sem rekreativni kolesar in nimam veliko tehničnih izkušenj, zato je vsak nasvet dobrodošel.

    S punco imama povprečna kolesa za gorsko kolesarstvo (Fuji in Giant) s sprednjim amortizerjem na zaklep in shimano XT opremo. Rada se vozima po hribih, (Pohorje, Bovec, Parenzana, itd...) kjer so gozdne poti, makadam... ter po drugi strani rada potujema - več dnevne relacije npr. pot od izvira reke Drave do Maribora (470km) kjer prevladuje 80% asvalta.

    Vem, da bi bilo najbolje, da bi imela oba vsaj dva različna kolesa, vendar nama v tem primeru tole predstavlja prevelik strošek. Zato bi vas prosil za nasvet, kako najbolje optimalno opremiti kolo, da bi bilo najbolj primerno za obojne relacije. Predvsem kakšne gume izbrati itd... ker npr 470km z MTB gumo predstavlja dodaten napor in ni potrebe...

     

    ali bi bilo bolje prodati MTB kolesa in nabaviti Trek ali kaj druga?

     

  • 1 |-10+11

    Več kot prebereš, več veš

    en.wikipedia.org/wiki/Bicycle _performance

    www.bicyclerollingresistance. com/

     

    Na kratko, razlika med cestno in gorsko gumo je cca 10-15W. Nevzdrževana veriga (nenamazana, suha) cca 10W.

    Pri hitrosti od 20km/h naprej, je večinoma energija porabljena za premagovanje zračnega upora ali pa lastne teže (v klanec).

     

    Ostani na istem kolesu. Poskrbi da je kolo čisto in primerno vzdrževano. Morda razmišljaj o bolj aerodinamičnem položaju in nepotrebni dodatni teži, vendar s tem trpi tudi udobje. Če že razmišljaš o nadgradnji gum, še vedno ostani na gorskih, širine 2.2.

     

    Če si bolj začetnik, razmišljaj o uporabi SPD pedal, če jih še nimaš.

     

  • 1 |-10+11

    Živjo,

    vsekakor ti predlagam da ostaneš kar na tem kolesu, ki ga že imaš, saj ga boš lahko uprabljal bolj kot ne za vse. Bolj primerno je, da si pogledaš kam se odpravljaš in temu primerno obuješ svoje kolo. Če torej voziž 500KM po asfaltu, daš na kolo ožje plašče, bolj gladke plašče, ki naj bodo ojačani proti predrtju. Za po pohorju pa zamenjaš plašče z gorskimi. Naslednja pomembna stvar na takih poteh je tvoja rit, za katero boš moral poskrbeti z ustreznim udobnim sedežem (lahko pa tudi izkoristiš punco za kakšno masažo po turi).
    Kar se tiče pa ostale opreme, pa razen torb, ki toplo priporočam da kupiš kakovostne, ni potrebnih posebnih nastavitev.

  • 0 |-10+10
    @Surts:

    Več kot prebereš, več veš

    en.wikipedia.org/wiki/Bicycle _performance

    www.bicyclerollingresistance. com/

     

    Na kratko, razlika med cestno in gorsko gumo je cca 10-15W. Nevzdrževana veriga (nenamazana, suha) cca 10W.

    Pri hitrosti od 20km/h naprej, je večinoma energija porabljena za premagovanje zračnega upora ali pa lastne teže (v klanec).

     

    Ostani na istem kolesu. Poskrbi da je kolo čisto in primerno vzdrževano. Morda razmišljaj o bolj aerodinamičnem položaju in nepotrebni dodatni teži, vendar s tem trpi tudi udobje. Če že razmišljaš o nadgradnji gum, še vedno ostani na gorskih, širine 2.2.

     

    Če si bolj začetnik, razmišljaj o uporabi SPD pedal, če jih še nimaš.

     

    Hvala lepa za odgovor, bom prebral povezave.

    Kolo pa je vsako leto redno servisirano, pregledano in namazano. Tudi redno očiščeno. 

  • 0 |-10+10
    @nkmetic:

    Živjo,

    vsekakor ti predlagam da ostaneš kar na tem kolesu, ki ga že imaš, saj ga boš lahko uprabljal bolj kot ne za vse. Bolj primerno je, da si pogledaš kam se odpravljaš in temu primerno obuješ svoje kolo. Če torej voziž 500KM po asfaltu, daš na kolo ožje plašče, bolj gladke plašče, ki naj bodo ojačani proti predrtju. Za po pohorju pa zamenjaš plašče z gorskimi. Naslednja pomembna stvar na takih poteh je tvoja rit, za katero boš moral poskrbeti z ustreznim udobnim sedežem (lahko pa tudi izkoristiš punco za kakšno masažo po turi).
    Kar se tiče pa ostale opreme, pa razen torb, ki toplo priporočam da kupiš kakovostne, ni potrebnih posebnih nastavitev.

    Hvala za  odgovor, o tej varjanti sem tudi že razmišljal - dvojnih platiščih z gumami. (masaža po turi pa tudi nikoli ni odveč mežik)

  • 0 |-10+10
    o tej varjanti sem tudi že razmišljal - dvojnih platiščih z gumami.

     

    To je draga varijanta, ki v večini primerov za sabo potegne n-problemov in ni primerna za nekoga, ki ni domač v tehniki.....

     

    Skoraj je lažje premontirat gladke plašče kot pretakniti obročnike, pa še konkretno ceneje.

     

  • 1 |-10+11

    Tudi jaz se na potepanja odpravim z gorskim kolesom - mi je pač všeč, da mi v klanec ne zmanjka prestav, brzina pa ni moja vrlina... gume za potovanja so nekaj v stilu:
    www.extremevital.com/sl/koles a/plasc-schwalbe-silento-p-658 9.html

    O watih ne bi komentirala, ker ne vem, kako so jih izmerili...
    Moje izkušnje so, da se gume za gorca zelo razlikujejo - kakšne dobre (mehke) gume za "za gorca resen teren" se na asfaltu kar lepijo in je med njimi in po sestavi tršimi in še bolj napunpanimi velika razlika, celo bolj vplivata sestava in tlak kot sam profil - po občutku je razlika večja med gumani kot med "kolesi" gorski: treking, fitnes..., vsaj za potovanja, ko je kolo bolj naloženo.

    Dvojni obročniki v primerjavi z menjavo gum (spet le lastne izkušnje) - če ni nič potrebno nastavljati, je vsekakor hitreje/enostavnjeje menjati obročnike - paziti je treba le na morebitno različno izrabljeno kaseto. Čas vsaj 1:5, ali drugače menjava gum - morda 1x, 2x letno, koles ni problem 2x na mesec.
    Na kaj je treba paziti, da ni treba nič nastavljati - če imaš še V-brake - da je širina obroča (približno) enaka kot pri obstoječih. Pred nakupom vstaviš obroč in pogledaš, kako nalegajo gumice, če paše - ni kaj nastavljati - sneti kolesa in jih namestiti nazaj je pa treba tudi pri menjavi plaščev.

    Pri diskih - da je položaj diska enak - ker so manjše tolerance, je več dejavnikov, ki gredo lahko narobe - če bi se odločila za to varianto, bi kupovala preko serviserja, ki mu zaupam - povedala namen in da sestavi/nastavi, da paše.

    Pa v vsakem primeru - ne na potovanje direktno po servisu.



     

  • 0 |-10+10

    Danes sem se del poti peljal skupaj z enim Špancem, ki je imel v Črnem vrhu nad Idrijo že celih 1800 km poti za sabo. Začel je z mtb kolesom, a je vmes kupil eno krasno popotovalno kolo, jekleno. Krasna zadeva. Škoda, ker ni znal povedati, kaj je bilo z mtb-jem. 

    Jaz sem šel nekajkrat na pot z mtb-kom, Tudi s FS, po brezpotjih in po singlcah. To je danes t.i.m. mtb-bikepacking, selfsupported.
    Za cestna popotovanja pa sem imel harttail varianto, z gumami za cesto. Gume naj bojo brez "štoflcou), malo poglej Schwalbe ali pa Continental-ov program. Pa ni potrebe, da so ne vem kako široke. Meni so se lepo obnesle Continental TownRIDE. Drugače je pa tako, da če manj kompliciramo, lepše se imamo na popotovanju. Misliti na to, da bi bilo bolje kupiti to ali ono, je brez veze, ker čez čas se lahko vsaka stvar pokvari. No, ja pa vsaj na začetku faj, če je človek miren zaradi zavesti, da je storil vse, da bi bilo vse v najlepšem redu. :)
    Pa srečno na poti.

  • 0 |-10+10

    Za hec sem si dal na rezervno alu kolo malo manj agresivne ciklokros gume, ki so super za po asfaltu in makadamu. S kolesom sem šel na Pohorje preko kordeka in potem skozi rače nazaj v MB.... super zadeva za sprobat in kombinirano vožnjo. Kljub temu da je cenejše cestne kolo, z 10 kg pleče kot koza napram mojem gorcu ki ima 14kg...

     

  • 0 |-10+10

    Dobro mtb kolo s Cr-Moly okvirjem ne tehta 14 kg. Je pa odlično za prevažanje težjih popotovalnih torb. Bolj, kot pa alu specijalka. Je pa specijalka fajn, če je gor velika podsedežna torba ala. Apidura, spredaj pa še kakšna manjša. Se da čist OK odpeljati 600 + km "u enem šubu". 
    Velika večina popotnikov pa ima kar specijalne izvedbe popotniških koles. 

    No, fant sprašuje, kako opremiti mtb kolo in upam, da je kakšen ustrezen namig že dobil. :)

  • 0 |-10+10

    Kar SODROVC pravi to drži. Verjemite!. Izkušnje so mati modrosti.

  • 0 |-10+10
    @SODROVC:

    Danes sem se del poti peljal skupaj z enim Špancem, ki je imel v Črnem vrhu nad Idrijo že celih 1800 km poti za sabo. Začel je z mtb kolesom, a je vmes kupil eno krasno popotovalno kolo, jekleno. Krasna zadeva. Škoda, ker ni znal povedati, kaj je bilo z mtb-jem.



    uploaded


    uploaded


    Češki Favorit letnik 78. se super obnese. za kompletno kolo z rabljeno opremo - 250eur.


  • 0 |-10+10

    Hvala vsem za odgovore in pomoč!!! :D

     

  • 1 |-10+11

    Nekaj km sem z mtb in podobnimi zadevami s torbami že prevozil :) na kratko: 

    - okvir, ki zdrži večje obremenitve (ne najlažji karbonski mtb :) z blokado amortizerjev;
    - ojačani plašči gum, ki so na sredini v celoti gladki in vsaj zadaj napolnjeni na visoke tlake;
    - na zadnjem kolesu preverjene zadnje špice (visoke obremenitve zaradi torb); 
    - vzdrževana veriga kolesa in toolset za "popravljanje" verig;
    - visoko prestavno razmerje za ta hude klance; 
    - dobre torbe (za daljše potovanje mora biti zadeva popolnoma nepremočjiva) npr. > > >TOLE
      > torbe so prava znanost, če potovanje zajema kampiranje je najbolj pomembno tudi da se hitro snamejo. Variante, ki so kot ena celota z zadrgami ne funkcionirajo prav dobro (za par dni so OK), malo nerodno je met sicer vse po vrečkah...
    - udobno krmilo (na mtb rogovi) pomembno zaradi stabilnosti;
    - ogledalce, zastavica za varnost. S torbami si širok... 

  • 0 |-10+10
    @gtrks:

    Nekaj km sem z mtb in podobnimi zadevami s torbami že prevozil :) na kratko: 

    - okvir, ki zdrži večje obremenitve (ne najlažji karbonski mtb :) z blokado amortizerjev;
    - ojačani plašči gum, ki so na sredini v celoti gladki in vsaj zadaj napolnjeni na visoke tlake;
    - na zadnjem kolesu preverjene zadnje špice (visoke obremenitve zaradi torb); 
    - vzdrževana veriga kolesa in toolset za "popravljanje" verig;
    - visoko prestavno razmerje za ta hude klance; 
    - dobre torbe (za daljše potovanje mora biti zadeva popolnoma nepremočjiva) npr. > > >TOLE
      > torbe so prava znanost, če potovanje zajema kampiranje je najbolj pomembno tudi da se hitro snamejo. Variante, ki so kot ena celota z zadrgami ne funkcionirajo prav dobro (za par dni so OK), malo nerodno je met sicer vse po vrečkah...
    - udobno krmilo (na mtb rogovi) pomembno zaradi stabilnosti;
    - ogledalce, zastavica za varnost. S torbami si širok... 

    Hvala lepa za pomoč

Dodaj komentar

Pošlji komentar kot odgovor uporabniku: nobody
  • Specialized epic ht pro wc

    Specialized epic ht pro wc

    Kolo je bilo kupljeno 12/2016, vozeno na 2 mtb maratonih in na par treningih(cca.600km). Oprema je sram x0 eagle, obroci pa so karbonski roval control in tubless ready. Vec info na zs.

    Cena: 3.300,00 EUR
  • Prodam FOCUS VARIADO EXPERT

    Prodam FOCUS VARIADO EXPERT

    (slika) (slika) (slika) Prodam cestno kolo znamke Focus, model Variado Expert.   velikost: 54 cm oprema: Shimano Ultegra 6600 gonilka FSA gossamer 50/34   Kolo je letnik 2007, na sezono vož(...)

    Cena: 400,00 EUR
  • NUJNO Okvir Scott Solace 10

    NUJNO Okvir Scott Solace 10

    Prodam nov okvir z vilicami in lezaji. Velikost M.Razlog prodaje je napacno kupljena velikost.www.bike24.com/1.php?content= 8;product=101138;menu=1000,4,3 4;mid%5B930%5D=1  

    Cena: 1.000,00 EUR
  • SRAM x1 veriga (NOVO)

    SRAM x1 veriga (NOVO)

    Prodam novo in zapakirano sram x1 verigo za 11 redne sisteme, lahko cesta ali mtb. Nova 30eur extrem vital, prodam za 20eur.

    Cena: 20,00 EUR
  • SRAM XX1 (41-10 11 redna) kaseta

    SRAM XX1 (41-10 11 redna) kaseta

    Prodam zelo malo voženo kaseto SRAM XX1 42-10 (11 redna)....bila je na rezervnem wheelsetu. Cena noe 250eur iz nemčije, redna cena 380eur, prodam za 120eur.

    Cena: 120,00 EUR
Prikaži večplusNova objava

Zadnji pluski

Prikaži več

Najboljši komentarji v obdobju

  • Nežidersko jezero • Dunaj • Bratislava
  • 2017 UCI Road World Championships - Bergen (NOR)
  • Kaj je bila danes za ena dirka

Oglas 300x250

  • Prodajam
    Specialized epic ht pro wc
    Kolo je bilo kupljeno 12/2016, vozeno na 2 mtb maratonih in na par treningih(cca.600km). Oprema je sram x0 eagle, obroci pa so karbonski roval control in tubless ready. Vec info na zs.
    Cena: 3.300,00 EUR
  • Prodajam
    Prodam FOCUS VARIADO EXPERT
    (slika) (slika) (slika) Prodam cestno kolo znamke Focus, model Variado Expert.   velikost: 54 cm oprema: Shimano Ultegra 6600 gonilka FSA gossamer 50/34   Kolo je letnik 2007, na sezono vož(...)
    Cena: 400,00 EUR
  • Prodajam
    NUJNO Okvir Scott Solace 10
    Prodam nov okvir z vilicami in lezaji. Velikost M.Razlog prodaje je napacno kupljena velikost.www.bike24.com/1.php?content= 8;product=101138;menu=1000,4,3 4;mid%5B930%5D=1  
    Cena: 1.000,00 EUR
Prikaži večplusNova objava
  • Podarjam
    DMT cestni čevlji
    Podarim dobro ohranjene čevlje za cestno kolo, št.43, z rdečimi Look Keo blokerji ter malce dodelano peto, podlat karbon. Prevzem lasten v Mengšu oz. po dogovoru
  • Podarjam
    Rešitve za denar težave
    Storitve za podjetja in posameznike To sporočilo je naslovljena na posameznike, pravne osebe in podjetja, se lahko zadolžujejo do 2.000€ do 10.000.000€ ali več, na zelo nizko obrestno mero, Zaslu(...)
  • Podarjam
    veriga, 8-redna
    Če komu doma leži kakšna odslužena veriga za 8 prestav (ali pa en del verige), bi se priporočil.   Med čiščenjem verige na trek kolesu sem namreč zgubil dva obročka pri zadnjem členku pred "Missi(...)
Prikaži večplusNova objava
  • Kupim
    Obroče fulcrum ali campagnolo
    Kupim lepo ohranjene obroče campagnolo eurus,zonda,shamal ali fulcrum r3,r1,zero. Obroči naj bodo ohranjeni in brezhibni pa za neko normalno ceno brez pretiravanja. Ponudbe na zs. Hvala (...)
  • Kupim
    MTB Hardtail 29er velikost 21" (XL)
    Kupim-iščem karbonski MTB hardtail 29er v velikosti 21" (xl), s ceno do okrog 1000eur.
  • Kupim
    specialized tamarc
    kupim specialized tamarc v barvnih kombinaciji kot je na spodnjih sliki Velikost ovkvirja 58. Lahko je tudi sl5 z podobno barvno kombinacijo.
Prikaži večplusNova objava


V redu

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.  
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih