--Notification--

logo

Gorsko kolesarstvo in potovanja - priprava kolesa

Komentarji

  • 0 |-10+10

    Spoštovani,

     

    Sem rekreativni kolesar in nimam veliko tehničnih izkušenj, zato je vsak nasvet dobrodošel.

    S punco imama povprečna kolesa za gorsko kolesarstvo (Fuji in Giant) s sprednjim amortizerjem na zaklep in shimano XT opremo. Rada se vozima po hribih, (Pohorje, Bovec, Parenzana, itd...) kjer so gozdne poti, makadam... ter po drugi strani rada potujema - več dnevne relacije npr. pot od izvira reke Drave do Maribora (470km) kjer prevladuje 80% asvalta.

    Vem, da bi bilo najbolje, da bi imela oba vsaj dva različna kolesa, vendar nama v tem primeru tole predstavlja prevelik strošek. Zato bi vas prosil za nasvet, kako najbolje optimalno opremiti kolo, da bi bilo najbolj primerno za obojne relacije. Predvsem kakšne gume izbrati itd... ker npr 470km z MTB gumo predstavlja dodaten napor in ni potrebe...

     

    ali bi bilo bolje prodati MTB kolesa in nabaviti Trek ali kaj druga?

     

  • 1 |-10+11

    Več kot prebereš, več veš

    en.wikipedia.org/wiki/Bicycle _performance

    www.bicyclerollingresistance. com/

     

    Na kratko, razlika med cestno in gorsko gumo je cca 10-15W. Nevzdrževana veriga (nenamazana, suha) cca 10W.

    Pri hitrosti od 20km/h naprej, je večinoma energija porabljena za premagovanje zračnega upora ali pa lastne teže (v klanec).

     

    Ostani na istem kolesu. Poskrbi da je kolo čisto in primerno vzdrževano. Morda razmišljaj o bolj aerodinamičnem položaju in nepotrebni dodatni teži, vendar s tem trpi tudi udobje. Če že razmišljaš o nadgradnji gum, še vedno ostani na gorskih, širine 2.2.

     

    Če si bolj začetnik, razmišljaj o uporabi SPD pedal, če jih še nimaš.

     

  • 1 |-10+11

    Živjo,

    vsekakor ti predlagam da ostaneš kar na tem kolesu, ki ga že imaš, saj ga boš lahko uprabljal bolj kot ne za vse. Bolj primerno je, da si pogledaš kam se odpravljaš in temu primerno obuješ svoje kolo. Če torej voziž 500KM po asfaltu, daš na kolo ožje plašče, bolj gladke plašče, ki naj bodo ojačani proti predrtju. Za po pohorju pa zamenjaš plašče z gorskimi. Naslednja pomembna stvar na takih poteh je tvoja rit, za katero boš moral poskrbeti z ustreznim udobnim sedežem (lahko pa tudi izkoristiš punco za kakšno masažo po turi).
    Kar se tiče pa ostale opreme, pa razen torb, ki toplo priporočam da kupiš kakovostne, ni potrebnih posebnih nastavitev.

  • 0 |-10+10
    @Surts:

    Več kot prebereš, več veš

    en.wikipedia.org/wiki/Bicycle _performance

    www.bicyclerollingresistance. com/

     

    Na kratko, razlika med cestno in gorsko gumo je cca 10-15W. Nevzdrževana veriga (nenamazana, suha) cca 10W.

    Pri hitrosti od 20km/h naprej, je večinoma energija porabljena za premagovanje zračnega upora ali pa lastne teže (v klanec).

     

    Ostani na istem kolesu. Poskrbi da je kolo čisto in primerno vzdrževano. Morda razmišljaj o bolj aerodinamičnem položaju in nepotrebni dodatni teži, vendar s tem trpi tudi udobje. Če že razmišljaš o nadgradnji gum, še vedno ostani na gorskih, širine 2.2.

     

    Če si bolj začetnik, razmišljaj o uporabi SPD pedal, če jih še nimaš.

     

    Hvala lepa za odgovor, bom prebral povezave.

    Kolo pa je vsako leto redno servisirano, pregledano in namazano. Tudi redno očiščeno. 

  • 0 |-10+10
    @nkmetic:

    Živjo,

    vsekakor ti predlagam da ostaneš kar na tem kolesu, ki ga že imaš, saj ga boš lahko uprabljal bolj kot ne za vse. Bolj primerno je, da si pogledaš kam se odpravljaš in temu primerno obuješ svoje kolo. Če torej voziž 500KM po asfaltu, daš na kolo ožje plašče, bolj gladke plašče, ki naj bodo ojačani proti predrtju. Za po pohorju pa zamenjaš plašče z gorskimi. Naslednja pomembna stvar na takih poteh je tvoja rit, za katero boš moral poskrbeti z ustreznim udobnim sedežem (lahko pa tudi izkoristiš punco za kakšno masažo po turi).
    Kar se tiče pa ostale opreme, pa razen torb, ki toplo priporočam da kupiš kakovostne, ni potrebnih posebnih nastavitev.

    Hvala za  odgovor, o tej varjanti sem tudi že razmišljal - dvojnih platiščih z gumami. (masaža po turi pa tudi nikoli ni odveč mežik)

  • 0 |-10+10
    o tej varjanti sem tudi že razmišljal - dvojnih platiščih z gumami.

     

    To je draga varijanta, ki v večini primerov za sabo potegne n-problemov in ni primerna za nekoga, ki ni domač v tehniki.....

     

    Skoraj je lažje premontirat gladke plašče kot pretakniti obročnike, pa še konkretno ceneje.

     

  • 1 |-10+11

    Tudi jaz se na potepanja odpravim z gorskim kolesom - mi je pač všeč, da mi v klanec ne zmanjka prestav, brzina pa ni moja vrlina... gume za potovanja so nekaj v stilu:
    www.extremevital.com/sl/koles a/plasc-schwalbe-silento-p-658 9.html

    O watih ne bi komentirala, ker ne vem, kako so jih izmerili...
    Moje izkušnje so, da se gume za gorca zelo razlikujejo - kakšne dobre (mehke) gume za "za gorca resen teren" se na asfaltu kar lepijo in je med njimi in po sestavi tršimi in še bolj napunpanimi velika razlika, celo bolj vplivata sestava in tlak kot sam profil - po občutku je razlika večja med gumani kot med "kolesi" gorski: treking, fitnes..., vsaj za potovanja, ko je kolo bolj naloženo.

    Dvojni obročniki v primerjavi z menjavo gum (spet le lastne izkušnje) - če ni nič potrebno nastavljati, je vsekakor hitreje/enostavnjeje menjati obročnike - paziti je treba le na morebitno različno izrabljeno kaseto. Čas vsaj 1:5, ali drugače menjava gum - morda 1x, 2x letno, koles ni problem 2x na mesec.
    Na kaj je treba paziti, da ni treba nič nastavljati - če imaš še V-brake - da je širina obroča (približno) enaka kot pri obstoječih. Pred nakupom vstaviš obroč in pogledaš, kako nalegajo gumice, če paše - ni kaj nastavljati - sneti kolesa in jih namestiti nazaj je pa treba tudi pri menjavi plaščev.

    Pri diskih - da je položaj diska enak - ker so manjše tolerance, je več dejavnikov, ki gredo lahko narobe - če bi se odločila za to varianto, bi kupovala preko serviserja, ki mu zaupam - povedala namen in da sestavi/nastavi, da paše.

    Pa v vsakem primeru - ne na potovanje direktno po servisu.



     

  • 0 |-10+10

    Danes sem se del poti peljal skupaj z enim Špancem, ki je imel v Črnem vrhu nad Idrijo že celih 1800 km poti za sabo. Začel je z mtb kolesom, a je vmes kupil eno krasno popotovalno kolo, jekleno. Krasna zadeva. Škoda, ker ni znal povedati, kaj je bilo z mtb-jem. 

    Jaz sem šel nekajkrat na pot z mtb-kom, Tudi s FS, po brezpotjih in po singlcah. To je danes t.i.m. mtb-bikepacking, selfsupported.
    Za cestna popotovanja pa sem imel harttail varianto, z gumami za cesto. Gume naj bojo brez "štoflcou), malo poglej Schwalbe ali pa Continental-ov program. Pa ni potrebe, da so ne vem kako široke. Meni so se lepo obnesle Continental TownRIDE. Drugače je pa tako, da če manj kompliciramo, lepše se imamo na popotovanju. Misliti na to, da bi bilo bolje kupiti to ali ono, je brez veze, ker čez čas se lahko vsaka stvar pokvari. No, ja pa vsaj na začetku faj, če je človek miren zaradi zavesti, da je storil vse, da bi bilo vse v najlepšem redu. :)
    Pa srečno na poti.

  • 0 |-10+10

    Za hec sem si dal na rezervno alu kolo malo manj agresivne ciklokros gume, ki so super za po asfaltu in makadamu. S kolesom sem šel na Pohorje preko kordeka in potem skozi rače nazaj v MB.... super zadeva za sprobat in kombinirano vožnjo. Kljub temu da je cenejše cestne kolo, z 10 kg pleče kot koza napram mojem gorcu ki ima 14kg...

     

  • 0 |-10+10

    Dobro mtb kolo s Cr-Moly okvirjem ne tehta 14 kg. Je pa odlično za prevažanje težjih popotovalnih torb. Bolj, kot pa alu specijalka. Je pa specijalka fajn, če je gor velika podsedežna torba ala. Apidura, spredaj pa še kakšna manjša. Se da čist OK odpeljati 600 + km "u enem šubu". 
    Velika večina popotnikov pa ima kar specijalne izvedbe popotniških koles. 

    No, fant sprašuje, kako opremiti mtb kolo in upam, da je kakšen ustrezen namig že dobil. :)

  • 0 |-10+10

    Kar SODROVC pravi to drži. Verjemite!. Izkušnje so mati modrosti.

  • 0 |-10+10
    @SODROVC:

    Danes sem se del poti peljal skupaj z enim Špancem, ki je imel v Črnem vrhu nad Idrijo že celih 1800 km poti za sabo. Začel je z mtb kolesom, a je vmes kupil eno krasno popotovalno kolo, jekleno. Krasna zadeva. Škoda, ker ni znal povedati, kaj je bilo z mtb-jem.



    uploaded


    uploaded


    Češki Favorit letnik 78. se super obnese. za kompletno kolo z rabljeno opremo - 250eur.


  • 0 |-10+10

    Hvala vsem za odgovore in pomoč!!! :D

     

  • 1 |-10+11

    Nekaj km sem z mtb in podobnimi zadevami s torbami že prevozil :) na kratko: 

    - okvir, ki zdrži večje obremenitve (ne najlažji karbonski mtb :) z blokado amortizerjev;
    - ojačani plašči gum, ki so na sredini v celoti gladki in vsaj zadaj napolnjeni na visoke tlake;
    - na zadnjem kolesu preverjene zadnje špice (visoke obremenitve zaradi torb); 
    - vzdrževana veriga kolesa in toolset za "popravljanje" verig;
    - visoko prestavno razmerje za ta hude klance; 
    - dobre torbe (za daljše potovanje mora biti zadeva popolnoma nepremočjiva) npr. > > >TOLE
      > torbe so prava znanost, če potovanje zajema kampiranje je najbolj pomembno tudi da se hitro snamejo. Variante, ki so kot ena celota z zadrgami ne funkcionirajo prav dobro (za par dni so OK), malo nerodno je met sicer vse po vrečkah...
    - udobno krmilo (na mtb rogovi) pomembno zaradi stabilnosti;
    - ogledalce, zastavica za varnost. S torbami si širok... 

  • 0 |-10+10
    @gtrks:

    Nekaj km sem z mtb in podobnimi zadevami s torbami že prevozil :) na kratko: 

    - okvir, ki zdrži večje obremenitve (ne najlažji karbonski mtb :) z blokado amortizerjev;
    - ojačani plašči gum, ki so na sredini v celoti gladki in vsaj zadaj napolnjeni na visoke tlake;
    - na zadnjem kolesu preverjene zadnje špice (visoke obremenitve zaradi torb); 
    - vzdrževana veriga kolesa in toolset za "popravljanje" verig;
    - visoko prestavno razmerje za ta hude klance; 
    - dobre torbe (za daljše potovanje mora biti zadeva popolnoma nepremočjiva) npr. > > >TOLE
      > torbe so prava znanost, če potovanje zajema kampiranje je najbolj pomembno tudi da se hitro snamejo. Variante, ki so kot ena celota z zadrgami ne funkcionirajo prav dobro (za par dni so OK), malo nerodno je met sicer vse po vrečkah...
    - udobno krmilo (na mtb rogovi) pomembno zaradi stabilnosti;
    - ogledalce, zastavica za varnost. S torbami si širok... 

    Hvala lepa za pomoč

Dodaj komentar

Pošlji komentar kot odgovor uporabniku: nobody
  • NOV, še v škatli Garmin Edge 510

    NOV, še v škatli Garmin Edge 510

    Prodam čisto nov še nikoli prižgan Garmin Edge 1000. Cena je samo za števec, za vse nosilčke 30€ doplačila, za nove-zapakirane senzorje BUNDLE (cad./speed/HR) doplačilo 50€. Možen tudi nakup vseg(...)

    Cena: 240,00 EUR
  • NOV, še v škatli Garmin Edge 1000

    NOV, še v škatli Garmin Edge 1000

    Prodam čisto nov še nikoli prižgan Garmin Edge 1000. Cena je samo za števec, za vse nosilčke 30€ doplačila, za nove-zapakirane senzorje BUNDLE (cad./speed/HR) doplačilo 50€. Možen tudi nakup vseg(...)

    Cena: 330,00 EUR
  • Fondriest tf3 1.2

    Fondriest tf3 1.2

    Prodam omenjeno cestno kolo fondriest tf3 1.2 letnik 2013. Redno servisiran in ljubiteljsko vožen. Velikost M (sam sem visok 178cm) Oprema dura ace 7900 Obroči fulcrum zero (letnik 2016) Barv(...)

    Cena: Po dogovoru
  • VIVELO, 2012, XL

    VIVELO, 2012, XL

    Frameset 2012, takrat montirane tudi nove komponente Velikost XL; 178-185cm; višina sedeža do 80cm Grupa Dura Ace 7800; gonilka, menjalnika, zavore Ročki Ultegra 6600 Nova veriga Ultegra Nov sede(...)

    Cena: 1.100,00 EUR
  • Mavic Cosmic Carbone SL / SLS / PRO

    Mavic Cosmic Carbone SL / SLS / PRO

    Kupim cestne obroče Mavic Cosmic Carbone SL / SLS / PRO ipd. !   Obroči naj bodo novi ali malo rabljeni. Račna Shimano.

Prikaži večplusNova objava

Zadnji pluski

Prikaži več

Najboljši komentarji v obdobju

  • Vreme Ljubljana
  • Servis Di2 - NUJNO
  • Servis Di2 - NUJNO

Oglas 300x250

  • Prodajam
    NOV, še v škatli Garmin Edge 510
    Prodam čisto nov še nikoli prižgan Garmin Edge 1000. Cena je samo za števec, za vse nosilčke 30€ doplačila, za nove-zapakirane senzorje BUNDLE (cad./speed/HR) doplačilo 50€. Možen tudi nakup vseg(...)
    Cena: 240,00 EUR
  • Prodajam
    NOV, še v škatli Garmin Edge 1000
    Prodam čisto nov še nikoli prižgan Garmin Edge 1000. Cena je samo za števec, za vse nosilčke 30€ doplačila, za nove-zapakirane senzorje BUNDLE (cad./speed/HR) doplačilo 50€. Možen tudi nakup vseg(...)
    Cena: 330,00 EUR
  • Prodajam
    Fondriest tf3 1.2
    Prodam omenjeno cestno kolo fondriest tf3 1.2 letnik 2013. Redno servisiran in ljubiteljsko vožen. Velikost M (sam sem visok 178cm) Oprema dura ace 7900 Obroči fulcrum zero (letnik 2016) Barv(...)
    Cena: Po dogovoru
Prikaži večplusNova objava
  • Podarjam
    P: absoluteBLACK verižniki, ovalni
    absoluteBLACK, oval, 52-36, za Ultegra 6800 ali Dura-Ace 9000.Voženi 500km. Prodajam ker nimam več cestnega kolesa. (slika)
  • Podarjam
    Prijavite se za posojilo tukaj na 3%
    Ali potrebujete Finance? lahko danes izposodiš denar iz mojega podjetja po ugodni obrestni meri. naše storitve so 100% jamstvo in brez tveganja. Če se želite prijaviti, pošljite e-poštno sporočil(...)
  • Podarjam
    Rešitve za denar težave
    Storitve za podjetja in posameznike To sporočilo je naslovljena na posameznike, pravne osebe in podjetja, se lahko zadolžujejo do 2.000€ do 10.000.000€ ali več, na zelo nizko obrestno mero, Zaslu(...)
Prikaži večplusNova objava
Prikaži večplusNova objava


V redu

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.  
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih