--Notification--
logo

Gorsko kolesarstvo in potovanja - priprava kolesa

Komentarji

  • 0 |-10+10

    Spoštovani,

     

    Sem rekreativni kolesar in nimam veliko tehničnih izkušenj, zato je vsak nasvet dobrodošel.

    S punco imama povprečna kolesa za gorsko kolesarstvo (Fuji in Giant) s sprednjim amortizerjem na zaklep in shimano XT opremo. Rada se vozima po hribih, (Pohorje, Bovec, Parenzana, itd...) kjer so gozdne poti, makadam... ter po drugi strani rada potujema - več dnevne relacije npr. pot od izvira reke Drave do Maribora (470km) kjer prevladuje 80% asvalta.

    Vem, da bi bilo najbolje, da bi imela oba vsaj dva različna kolesa, vendar nama v tem primeru tole predstavlja prevelik strošek. Zato bi vas prosil za nasvet, kako najbolje optimalno opremiti kolo, da bi bilo najbolj primerno za obojne relacije. Predvsem kakšne gume izbrati itd... ker npr 470km z MTB gumo predstavlja dodaten napor in ni potrebe...

     

    ali bi bilo bolje prodati MTB kolesa in nabaviti Trek ali kaj druga?

     

  • 1 |-10+11

    Več kot prebereš, več veš

    en.wikipedia.org/wiki/Bicycle _performance

    www.bicyclerollingresistance. com/

     

    Na kratko, razlika med cestno in gorsko gumo je cca 10-15W. Nevzdrževana veriga (nenamazana, suha) cca 10W.

    Pri hitrosti od 20km/h naprej, je večinoma energija porabljena za premagovanje zračnega upora ali pa lastne teže (v klanec).

     

    Ostani na istem kolesu. Poskrbi da je kolo čisto in primerno vzdrževano. Morda razmišljaj o bolj aerodinamičnem položaju in nepotrebni dodatni teži, vendar s tem trpi tudi udobje. Če že razmišljaš o nadgradnji gum, še vedno ostani na gorskih, širine 2.2.

     

    Če si bolj začetnik, razmišljaj o uporabi SPD pedal, če jih še nimaš.

     

  • 1 |-10+11

    Živjo,

    vsekakor ti predlagam da ostaneš kar na tem kolesu, ki ga že imaš, saj ga boš lahko uprabljal bolj kot ne za vse. Bolj primerno je, da si pogledaš kam se odpravljaš in temu primerno obuješ svoje kolo. Če torej voziž 500KM po asfaltu, daš na kolo ožje plašče, bolj gladke plašče, ki naj bodo ojačani proti predrtju. Za po pohorju pa zamenjaš plašče z gorskimi. Naslednja pomembna stvar na takih poteh je tvoja rit, za katero boš moral poskrbeti z ustreznim udobnim sedežem (lahko pa tudi izkoristiš punco za kakšno masažo po turi).
    Kar se tiče pa ostale opreme, pa razen torb, ki toplo priporočam da kupiš kakovostne, ni potrebnih posebnih nastavitev.

  • 0 |-10+10
    @Surts:

    Več kot prebereš, več veš

    en.wikipedia.org/wiki/Bicycle _performance

    www.bicyclerollingresistance. com/

     

    Na kratko, razlika med cestno in gorsko gumo je cca 10-15W. Nevzdrževana veriga (nenamazana, suha) cca 10W.

    Pri hitrosti od 20km/h naprej, je večinoma energija porabljena za premagovanje zračnega upora ali pa lastne teže (v klanec).

     

    Ostani na istem kolesu. Poskrbi da je kolo čisto in primerno vzdrževano. Morda razmišljaj o bolj aerodinamičnem položaju in nepotrebni dodatni teži, vendar s tem trpi tudi udobje. Če že razmišljaš o nadgradnji gum, še vedno ostani na gorskih, širine 2.2.

     

    Če si bolj začetnik, razmišljaj o uporabi SPD pedal, če jih še nimaš.

     

    Hvala lepa za odgovor, bom prebral povezave.

    Kolo pa je vsako leto redno servisirano, pregledano in namazano. Tudi redno očiščeno. 

  • 0 |-10+10
    @nkmetic:

    Živjo,

    vsekakor ti predlagam da ostaneš kar na tem kolesu, ki ga že imaš, saj ga boš lahko uprabljal bolj kot ne za vse. Bolj primerno je, da si pogledaš kam se odpravljaš in temu primerno obuješ svoje kolo. Če torej voziž 500KM po asfaltu, daš na kolo ožje plašče, bolj gladke plašče, ki naj bodo ojačani proti predrtju. Za po pohorju pa zamenjaš plašče z gorskimi. Naslednja pomembna stvar na takih poteh je tvoja rit, za katero boš moral poskrbeti z ustreznim udobnim sedežem (lahko pa tudi izkoristiš punco za kakšno masažo po turi).
    Kar se tiče pa ostale opreme, pa razen torb, ki toplo priporočam da kupiš kakovostne, ni potrebnih posebnih nastavitev.

    Hvala za  odgovor, o tej varjanti sem tudi že razmišljal - dvojnih platiščih z gumami. (masaža po turi pa tudi nikoli ni odveč mežik)

  • 0 |-10+10
    o tej varjanti sem tudi že razmišljal - dvojnih platiščih z gumami.

     

    To je draga varijanta, ki v večini primerov za sabo potegne n-problemov in ni primerna za nekoga, ki ni domač v tehniki.....

     

    Skoraj je lažje premontirat gladke plašče kot pretakniti obročnike, pa še konkretno ceneje.

     

  • 1 |-10+11

    Tudi jaz se na potepanja odpravim z gorskim kolesom - mi je pač všeč, da mi v klanec ne zmanjka prestav, brzina pa ni moja vrlina... gume za potovanja so nekaj v stilu:
    www.extremevital.com/sl/koles a/plasc-schwalbe-silento-p-658 9.html

    O watih ne bi komentirala, ker ne vem, kako so jih izmerili...
    Moje izkušnje so, da se gume za gorca zelo razlikujejo - kakšne dobre (mehke) gume za "za gorca resen teren" se na asfaltu kar lepijo in je med njimi in po sestavi tršimi in še bolj napunpanimi velika razlika, celo bolj vplivata sestava in tlak kot sam profil - po občutku je razlika večja med gumani kot med "kolesi" gorski: treking, fitnes..., vsaj za potovanja, ko je kolo bolj naloženo.

    Dvojni obročniki v primerjavi z menjavo gum (spet le lastne izkušnje) - če ni nič potrebno nastavljati, je vsekakor hitreje/enostavnjeje menjati obročnike - paziti je treba le na morebitno različno izrabljeno kaseto. Čas vsaj 1:5, ali drugače menjava gum - morda 1x, 2x letno, koles ni problem 2x na mesec.
    Na kaj je treba paziti, da ni treba nič nastavljati - če imaš še V-brake - da je širina obroča (približno) enaka kot pri obstoječih. Pred nakupom vstaviš obroč in pogledaš, kako nalegajo gumice, če paše - ni kaj nastavljati - sneti kolesa in jih namestiti nazaj je pa treba tudi pri menjavi plaščev.

    Pri diskih - da je položaj diska enak - ker so manjše tolerance, je več dejavnikov, ki gredo lahko narobe - če bi se odločila za to varianto, bi kupovala preko serviserja, ki mu zaupam - povedala namen in da sestavi/nastavi, da paše.

    Pa v vsakem primeru - ne na potovanje direktno po servisu.



     

  • 0 |-10+10

    Danes sem se del poti peljal skupaj z enim Špancem, ki je imel v Črnem vrhu nad Idrijo že celih 1800 km poti za sabo. Začel je z mtb kolesom, a je vmes kupil eno krasno popotovalno kolo, jekleno. Krasna zadeva. Škoda, ker ni znal povedati, kaj je bilo z mtb-jem. 

    Jaz sem šel nekajkrat na pot z mtb-kom, Tudi s FS, po brezpotjih in po singlcah. To je danes t.i.m. mtb-bikepacking, selfsupported.
    Za cestna popotovanja pa sem imel harttail varianto, z gumami za cesto. Gume naj bojo brez "štoflcou), malo poglej Schwalbe ali pa Continental-ov program. Pa ni potrebe, da so ne vem kako široke. Meni so se lepo obnesle Continental TownRIDE. Drugače je pa tako, da če manj kompliciramo, lepše se imamo na popotovanju. Misliti na to, da bi bilo bolje kupiti to ali ono, je brez veze, ker čez čas se lahko vsaka stvar pokvari. No, ja pa vsaj na začetku faj, če je človek miren zaradi zavesti, da je storil vse, da bi bilo vse v najlepšem redu. :)
    Pa srečno na poti.

  • 0 |-10+10

    Za hec sem si dal na rezervno alu kolo malo manj agresivne ciklokros gume, ki so super za po asfaltu in makadamu. S kolesom sem šel na Pohorje preko kordeka in potem skozi rače nazaj v MB.... super zadeva za sprobat in kombinirano vožnjo. Kljub temu da je cenejše cestne kolo, z 10 kg pleče kot koza napram mojem gorcu ki ima 14kg...

     

  • 0 |-10+10

    Dobro mtb kolo s Cr-Moly okvirjem ne tehta 14 kg. Je pa odlično za prevažanje težjih popotovalnih torb. Bolj, kot pa alu specijalka. Je pa specijalka fajn, če je gor velika podsedežna torba ala. Apidura, spredaj pa še kakšna manjša. Se da čist OK odpeljati 600 + km "u enem šubu". 
    Velika večina popotnikov pa ima kar specijalne izvedbe popotniških koles. 

    No, fant sprašuje, kako opremiti mtb kolo in upam, da je kakšen ustrezen namig že dobil. :)

  • 0 |-10+10

    Kar SODROVC pravi to drži. Verjemite!. Izkušnje so mati modrosti.

  • 0 |-10+10
    @SODROVC:

    Danes sem se del poti peljal skupaj z enim Špancem, ki je imel v Črnem vrhu nad Idrijo že celih 1800 km poti za sabo. Začel je z mtb kolesom, a je vmes kupil eno krasno popotovalno kolo, jekleno. Krasna zadeva. Škoda, ker ni znal povedati, kaj je bilo z mtb-jem.



    uploaded


    uploaded


    Češki Favorit letnik 78. se super obnese. za kompletno kolo z rabljeno opremo - 250eur.


  • 0 |-10+10

    Hvala vsem za odgovore in pomoč!!! :D

     

  • 0 |-10+10

    Nekaj km sem z mtb in podobnimi zadevami s torbami že prevozil :) na kratko: 

    - okvir, ki zdrži večje obremenitve (ne najlažji karbonski mtb :) z blokado amortizerjev;
    - ojačani plašči gum, ki so na sredini v celoti gladki in vsaj zadaj napolnjeni na visoke tlake;
    - na zadnjem kolesu preverjene zadnje špice (visoke obremenitve zaradi torb); 
    - vzdrževana veriga kolesa in toolset za "popravljanje" verig;
    - visoko prestavno razmerje za ta hude klance; 
    - dobre torbe (za daljše potovanje mora biti zadeva popolnoma nepremočjiva) npr. > > >TOLE
      > torbe so prava znanost, če potovanje zajema kampiranje je najbolj pomembno tudi da se hitro snamejo. Variante, ki so kot ena celota z zadrgami ne funkcionirajo prav dobro (za par dni so OK), malo nerodno je met sicer vse po vrečkah...
    - udobno krmilo (na mtb rogovi) pomembno zaradi stabilnosti;
    - ogledalce, zastavica za varnost. S torbami si širok... 

Dodaj komentar

Pošlji komentar kot odgovor uporabniku: nobody
  • Prodajam
    Felt B2 Pro, XL, ugodno
    Top Crono/TT s karbonskim krmilom (Frameset v vrednosti 5.599€- dokazilo račun) S tem kolesom je g. Baloh postavil svetovne rekorde:  "Mestece pri Bresci Montichiari ima zaprti velodrom in tam je ...
    Cena: 2.100,00 EUR
  • Prodajam
    OKVIR Cinelli XLR8R, 53
    Top karbonski frameset Cinelli XLR8R Brez najmanjše praske, kot nov! Top-Tube 53cm, Seat-Tube 53cm: 170-178cm Možna pedantna sestava (Grupa Athena 11r, 1600km, kot nova - 440€)        
    Cena: 490,00 EUR
  • Prodajam
    S-Works Stumpjumper, XXL
    redna cena 5600€ Kapitalen 29-er  XXL/23": 185-200cm Top alu frameset, baje lažji od karbonskega... Vilice RS Reba Grupa 1x11r: Sram X1, zavore Eliksir 7 SL Lahki obroči Miche 960 Karbonska gonil ...
    Cena: 1.690,00 EUR
  • Prodajam
    kolesarski sedež
    Prodam nov kolesarski sedež  Ritchey WCS Zeromax.
    Cena: 65,00 EUR
  • Prodajam
    FSA gossamer pro zavore
    Prodajam FSA gossamer pro zavore (obe skupaj), rabljene 5 mesecev. So kot nove nikoli v stiku s tlemi ali vožene v mokrem, lahko tudi menjam za zavore shimano 105 5800 ali ultegra 6800(z mojim do ...
    Cena: 40,00 EUR
  • Prodajam
    FSA omega compact
    Prodam gonilko FSA omega double z prenosi 34-50, dolžina gonilke je 172,5 mm. Primerna je za BB30/PF30. Rabljena 4 mesece. Ima znake uporabe, zobniki so kot novi. Prodajam zaradi prehoda na shima ...
    Cena: 40,00 EUR
  • Prodajam
    karbonski sedež Force Team
    Prodam karbonski sedež Force Team Carbon ! Sedež je kot nov, rabljen 3 mesece. - školjka: ogljikova vlaka - prevleka: umetno usnje - vodila: oglikova vlakna, ovalna 7 x 9,5 mm - velikost: 270 x ...
    Cena: 40,00 EUR
  • Prodajam
    sedež Syncros FL 2.0
    Prodam sedež Syncros FL 2.0 !   Sedež je praktično nov. Kmalu po nakupu novega kolesa sem ga namreč zamenjal z lažjim sedežem.   Model: FL 2.0 Št. modela: VL-3358 Nosilci: CrMO Dolžina: 275 mm Ši ...
    Cena: 20,00 EUR
  • Prodajam
    Krmilo in krmilna opora PRO Vibe 7s
    Prodam krmilo in krmilno oporo PRO Vibe 7s !   Komplet je malo rabljen (3 mesece). Prodajam, ker mi žal ne ustreza širina krmila.   Krmilo PRO Vibe 7s kompakt Material: Alu 7050 Širina: 40 cm (c- ...
    Cena: 50,00 EUR
  • Prodajam
    Polnilec DI2 SM-BCR2
    Prodam nov polnilec za DI2, SM-BCR2
    Cena: 60,00 EUR
Prikaži večplusNova objava

Zadnji pluski

Prikaži več

Najboljši komentarji v obdobju

  • Problem s sedežem/hlačami?
  • Problem s sedežem/hlačami?
  • Lepa tura

Oglas 300x250

  • Prodajam
    Felt B2 Pro, XL, ugodno
    Top Crono/TT s karbonskim krmilom (Frameset v vrednosti 5.599€- dokazilo račun) S tem kolesom je g. Baloh postavil svetovne rekorde:  "Mestece pri Bresci Montichiari ima zaprti velodrom in tam je ...
    Cena: 2.100,00 EUR
  • Prodajam
    OKVIR Cinelli XLR8R, 53
    Top karbonski frameset Cinelli XLR8R Brez najmanjše praske, kot nov! Top-Tube 53cm, Seat-Tube 53cm: 170-178cm Možna pedantna sestava (Grupa Athena 11r, 1600km, kot nova - 440€)        
    Cena: 490,00 EUR
  • Prodajam
    S-Works Stumpjumper, XXL
    redna cena 5600€ Kapitalen 29-er  XXL/23": 185-200cm Top alu frameset, baje lažji od karbonskega... Vilice RS Reba Grupa 1x11r: Sram X1, zavore Eliksir 7 SL Lahki obroči Miche 960 Karbonska gonil ...
    Cena: 1.690,00 EUR
Prikaži večplusNova objava
Prikaži večplusNova objava
  • Kupim
    Cestno kolo - okvir
    Kupim karbonski okvir za cestno kolo. Velikost 56/58. Cena do cca. 500 EUR.Ponudbe na ZS.   
  • Kupim
    Giant TCR advanced karbonsko vilico
    Zdravo !Ker so mi moderatorji izbrisali post v izbi "Kolesa in oprema", objavljam tule oglas.Kupim morda tudi alternativo, ki bi pasala na okvir kolesa. Detajle moram še pogledat, preferenčno bi ...
  • Kupim
    Čelada
    Kronometer čelada
Prikaži večplusNova objava


V redu

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.  
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih