Trening v klanec

Domov > Forum > Trening v klanec

Trening v klanec

SORTIRAJ PO:
mayo 10.07.2007 11:45
Lep pozdrav vsem kolesarkim navdušencem. Imam eno vprašanje in sicer kako čimbolje natrenirati vožnjo v klanec? Saj mi gre kar v redu, vendar bi rad, da gre še hitreje in me zanima,
če poznate kakšno pametno sistematično pot? Drugače sem visok 176 cm in imam okoli 66 kg (če to kaj pomaga pri odgovoru).

Že vnaprej hvala za odgovore
ola 10.07.2007 12:03
ze dolgo nazaj sem si prepisal neke stvari iz lancove knjige

vrjetno ti bo pomagalo
http://lulek.lu.funpic.de/vzponi.htm

lp
mat 10.07.2007 12:11
ola je napisal:
ze dolgo nazaj sem si prepisal neke stvari iz lancove knjige

vrjetno ti bo pomagalo
http://lulek.lu.funpic.de/vzponi.htm

lp


[/url]http://lulek.lu.funpic.de/vzponi.htm[url][/url]
mat 10.07.2007 12:14
mat je napisal:
ola je napisal:
ze dolgo nazaj sem si prepisal neke stvari iz lancove knjige

vrjetno ti bo pomagalo
http://lulek.lu.funpic.de/vzponi.htm

lp


[/url]http://lulek.lu.funpic.de/vzponi.htm[url]


upam, da je zdaj v redu
blaz 10.07.2007 12:16
upam da meni rata

\">http://lulek.lu.funpic.de/vzponi.htm
walter 10.07.2007 12:17
:mrgreen: bravo, sem se glih hotu spravt tole popravit
blaz 10.07.2007 12:18
ampak kaj ko zahetva neko smotano reg
mat 10.07.2007 12:18
:ups:, hvala
ola 10.07.2007 12:23
nobenmu še ni ratalo :):)

http://lulek.lu.funpic.de/vzponi.htm
dvince 10.07.2007 12:44
plan treninga se piše glede na cilje,
napiši najprej kaj hočeš doseči

drugače omenjenemu programu bi dodal še 5min intervale na 90+% max HR oz. kolikor lahko dosežeš.
CHEF860 10.07.2007 12:54
Tale link je po mojem brezveze.

Mislim, 78-83% MSU! :roll:

1.) Zase nimam pojma, kje imam MSU. Včasih sem ga imel na 196 (pri Miliću, kar je itak edino regularno), lani pa sem ga nekje nabil kao 201 po pulzmetru.

2.) Kaj sploh določa ta meja 78-83%?!?!? Odvisna je od posameznikove pripravljenosti, jasno.

3.) Stvar je smešna za popizdit!

Na linku je pa opisana samo vožnja v območju nad laktatnim pragom, kar je sicer pomembno, ampak po mojih izkušnjah najlažje za natrenirat.
In po mojih izkušnjah gre povprečni rekreativec itak vedno do daske, pa do kjer pride, pač pride.

Zakaj bi delal nekakšne gorske šprinte, mi pa sploh ni jasno, razen, če misli dirkat in pokrivat skoke. Ampak to se dela na koncu.

Kot je dvince pravilno napisal, zelo pomembni so tudi intervali nad anaerobnim pragom! Različno dolgi... od minute pa tudi do 8 minut, kolikor pač vzdržiš. To so intervali!

Za višanje laktatnega praga pa so po mojem bolj pomembne čimdaljše ponovitve. Jaz to počnem recimo na dolgih turah, ko grem čez tri, štiri prelaze, pa vse nad laktatnim pragom, jasno.

Ne vem zakaj bi se vozil gor pa dol po klancu kot kakšen idiot, če lahko to natreniram tudi na kakšni lepi turi.

Tudi ne vem kje je trening za moč? Težka šajba in gas! Kot da je kolesarstvo samo gledanje na pulzmeter, moč pa ni pomembna!

Če je tole res iz Armstronga, potem se lahko samo smejem, kako tip nateguje folk.
D.anna 76 10.07.2007 13:28
Predvsem je treba pogosteje v klance vozit. Potem pride tudi moč in posledično hitrost......
Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo....... :lol:
CHEF860 10.07.2007 13:29
D.anna: zadela si žebljico na glavico!

Rekreativci naj se samo vozijo, pa bo! Čim začneš razmišljat o laktatih, procentih in podobnih neumnostih, si samo še bolj obremenjen in na koncu ne narediš nič za užitek.
FAUSTO 10.07.2007 13:37
No, ampak, če nisi seznanjen z osnovo polej se ti klanci zagabijo...osnove pa se lahko naučiš, če vprašaš koga ki to zna...in on sprašuje nas, ki znamo...torej mormo pomagat!

Ampak zele nimam cajt razlagat :lol:
D.anna 76 10.07.2007 13:48
CHEF je napisal:
D.anna: zadela si žebljico na glavico!

Rekreativci naj se samo vozijo, pa bo! Čim začneš razmišljat o laktatih, procentih in podobnih neumnostih, si samo še bolj obremenjen in na koncu ne narediš nič za užitek.


Lahko pišem le o svojih izkušnjah.
Knjige in razni članki so po mojem mnenju lahko le oporne točke, ki enim bolj ustrezajo drugim manj. Slepo verjet in gonit samo tisto kar ti trobijo drugi, ni ravno najbolj pametno. Poslušt je treba tudi sebe, svoje telo in kako se le to odziva na različne sitacije, napore, vremenske uplive.
Mi, rekreativci kolesarmo zato, da ohranjamo neko normalno kondicijo in predvsem da uživamo.
Je pa seveda užitek prevoziti kak hud klanec z dobrim rezultatom .... tudi to pišem iz lastnih izkušenj.
blaz 10.07.2007 13:55
CHEF je napisal:
Tale link je po mojem brezveze.

Mislim, 78-83% MSU! :roll:

1.) Zase nimam pojma, kje imam MSU. Včasih sem ga imel na 196 (pri Miliću, kar je itak edino regularno), lani pa sem ga nekje nabil kao 201 po pulzmetru.

2.) Kaj sploh določa ta meja 78-83%?!?!? Odvisna je od posameznikove pripravljenosti, jasno.

3.) Stvar je smešna za popizdit!

Na linku je pa opisana samo vožnja v območju nad laktatnim pragom, kar je sicer pomembno, ampak po mojih izkušnjah najlažje za natrenirat.
In po mojih izkušnjah gre povprečni rekreativec itak vedno do daske, pa do kjer pride, pač pride.

Zakaj bi delal nekakšne gorske šprinte, mi pa sploh ni jasno, razen, če misli dirkat in pokrivat skoke. Ampak to se dela na koncu.

Kot je dvince pravilno napisal, zelo pomembni so tudi intervali nad anaerobnim pragom! Različno dolgi... od minute pa tudi do 8 minut, kolikor pač vzdržiš. To so intervali!

Za višanje laktatnega praga pa so po mojem bolj pomembne čimdaljše ponovitve. Jaz to počnem recimo na dolgih turah, ko grem čez tri, štiri prelaze, pa vse nad laktatnim pragom, jasno.

Ne vem zakaj bi se vozil gor pa dol po klancu kot kakšen idiot, če lahko to natreniram tudi na kakšni lepi turi.

Tudi ne vem kje je trening za moč? Težka šajba in gas! Kot da je kolesarstvo samo gledanje na pulzmeter, moč pa ni pomembna!

Če je tole res iz Armstronga, potem se lahko samo smejem, kako tip nateguje folk.


kolko pa so kaj dolgi ti prelazi, predidevam, da zihr nad 20min ali več, a ni to mal to much da ga 4x20 min tišiš dirka tempo in po možnosti iz prelaza an prelaz.

potem težka šajba če sem te prav zastopu nardiš cel izlet, kot ti temu praviš na težki šajbi. 3h-4h samo težko šajbo, vsaka čast

pač ni mi nabolj smiselno zato te pač sprašujem
blaz 10.07.2007 14:01
princip treninga, ki bi mi ustrezal je tudi, kot je Chef omenil čez prelaze oz. klance do 40min ampak dosti nižje po pulzu kaj pa vem 160-180pač kako si spočit in pripravljen
CHEF860 10.07.2007 14:05
Seveda si narobe zastopu in mogoče tudi ne veš, kaj je to laktatni prag, ki je nekaj drugaga kot anaerobni prag.
Jaz sem ga imel nazadnje, se mi zdi na 166. To je pa daleč od pulza za dirko, kajne?

Kar se tiče težke šajbe! Seveda ne 3-4 ure, to bi bilo pa res blesavo, anede?
Za to so še vedno najboljši intervali, vsaj po mojih izkušnjah. Kot tudi za trening anaerobne vzdržljivosti, pri katerem druge možnosti kot intervalov praktično nimaš.

Vseeno pa grem jaz za moč zdaj delat na eno posebno turco, ki je dolga približno tri urce.
Prvi klanec je dolg tri minute, naslednja dva po 5, zadnji pa 10-12. Samo na klance vrtim težko šajbo. Dol grede v Besnico se da pa lepo zvrtet noge in je narejen super trening po lepih krajih brez suhoparnega vračanja gor in dol ves čas po isti cesti.

Je pa jasno, da takle trening ni tudi najbolj efektiven glede na porabljen čas. Je pa dober kompromis med ućivanciju in koristnostjo ;)
CHEF860 10.07.2007 14:17
blaz je napisal:
princip treninga, ki bi mi ustrezal je tudi, kot je Chef omenil čez prelaze oz. klance do 40min ampak dosti nižje po pulzu kaj pa vem 160-180pač kako si spočit in pripravljen


PREKLET USRAN FORUM, DA SE NE DA NORMALNO DELAT Z NJIM!

Blaž. očitno res ne ločiš med laktatnim in anaerobnim pragom.

Laktatni prag imaš, na pamet govorim, na vrednosti recimo 165. To je tam, kjer telo ne more več delovat zgolj aerobno, zato se začne v mišicah sproščat mlečna kislina, ergo, laktat. Bolj ko se matraš, več laktata se tvori in vedno bolj pečejo mišice.

Zato je smotrno laktatni prag dvigniti čim višje, da ga torej čim kasneje dosežeš! Ko si pa že enkrat tam, pa moraš natrenirat, da te vožnja v tem območju ne bo zjebala prehitro. Meni to sploh ne dela več problemov in lahko takole gonim juhuhu časa, z vsemi pa ni tako.
Zato pa pravim, da je to fino delat na dolge klance, ko enkrat vzdržiš! Vsaj za cestno kolesarjenje, kajne.

No, na neki točki pride do tako visoke koncentracije laktata 4 mmol/l krvi, da delaš samo še anaerobno. No, to je pa anaerobni prag.
Tega pa zelo malo časa vzdržiš, lahko pa čas v katerem ga lahko držiš, kar pošteno podaljšaš! No, to je pa recimo na pulzu 180!
In to se dela z intervali! ;)
blaz 10.07.2007 14:22
ja sm res malo površno prebral tvoj post oz. sem te vrgel v koš s tistimi ljudmi ,ki enačijo anaerobni prag in laktatni prag. Se opravičujem. ja to pa itak 4-5 klancev 160 -175 to je najbolj za klance trenutno. Pred sezono bi blo pa pametno prej omenjene težke šajbe in intervali nad ANAEROBNEM pragu.
Mislim da bi blo te intervale blo delat smotrno po ravnini da potreniraš komponento hitrostne vzdržljivosti
blaz 10.07.2007 14:23
a tebe tud zeza :)
mayo 10.07.2007 14:33
Hvala vsem za odgovore, verjetno pa bom poskusil čimdlje vzdržati pri pulzu med 165 in 180 in delal bom intervale pri utripu nad 180. Intervale sem mislil voziti na kratkih strmih klancih (1km ali manj z okoli 10% naklonom) , čimdlje pa bom poskušal držati pulz (165-180) na daljših položnejših klancih (do 7%). Upam da bo ok. Drugače pa s klanci nimam težav, samo bolj bi rad natreniral. Hvala še enkrat
CHEF860 10.07.2007 14:36
Pa pazi, da pri intervalih ohraniš visoko kadenco! In intervale se dela tako, da komaj domov prideš :P
Pa ko že misliš, da še enega ne boš zmogel, vseeno poizkusi! Tudi če ne prideš čez anaerobni prag ;)

Potem se pa fajn odpočij!!! In seveda tudi pred intervali moraš biti odpočit 100%, sicer samo čas izgubljaš!
SODROVC 10.07.2007 20:18
A ni aerobni prag tam, kjer telo ne more predelati vsega laktata, ki se proizvede v telesu in je ta količina (presežek) nad laktatno mejo? Eni jo imajo (vrhunski kolesarji, pa spet ne vsi) pri 8 mmol/l krvi, drugi, ki smo slabše pripravljeni, pa nižjo. Bolj je trening intenziven, več laktata celice proizvedejo, jetra pa presežka ne morejo več sproti predelat. Počasi (več tednov ali mesecev) pa se telo adaptira tako, da poveča toleranco na laktat, pa tudi jetra ga predelajo več. Pol so pa še substance, ki pripomorejo, da ga lažje predelajo. Ampak to je pa že druga tema.
blaz 10.07.2007 20:25
verjetno si mislil anaerobni (brez kisika). Chief ti je tako lepo kmečko razložil da brez veze kaj spraševat.

sam me je pa firbec, k sm šel 1x delat test (iskoristit kategorizacijo) na oddelek medicine športa in prometa In kaj so šele tukaj ugotovil,i smeh, smeh lak. prag okol 163, anaerobni prag 189 in pozor INDIVIDUALNI anaerobni prag 180 no na dirkah XC sem letos dosegal povprečja okol 180 lanske lete pa 185. Napredek al pojemek? Če logično poštudiram je bolje oba pragova imeti kolikor visoko se le da.
KAVITATOR+ 10.07.2007 20:49
če hočeš hitrej v klanc bit nabav Ultra Hyperion al pa kake Ventux Lightweight feltne,geštel Litespeed Ghisalio pa lahk še mal LEW feltne pogledaš :lol:
StaraKost 10.07.2007 20:49
CHEF je napisal:
blaz je napisal:
princip treninga, ki bi mi ustrezal je tudi, kot je Chef omenil čez prelaze oz. klance do 40min ampak dosti nižje po pulzu kaj pa vem 160-180pač kako si spočit in pripravljen


PREKLET USRAN FORUM, DA SE NE DA NORMALNO DELAT Z NJIM!

Blaž. očitno res ne ločiš med laktatnim in anaerobnim pragom.

Laktatni prag imaš, na pamet govorim, na vrednosti recimo 165. To je tam, kjer telo ne more več delovat zgolj aerobno, zato se začne v mišicah sproščat mlečna kislina, ergo, laktat. Bolj ko se matraš, več laktata se tvori in vedno bolj pečejo mišice.

Zato je smotrno laktatni prag dvigniti čim višje, da ga torej čim kasneje dosežeš! Ko si pa že enkrat tam, pa moraš natrenirat, da te vožnja v tem območju ne bo zjebala prehitro. Meni to sploh ne dela več problemov in lahko takole gonim juhuhu časa, z vsemi pa ni tako.
Zato pa pravim, da je to fino delat na dolge klance, ko enkrat vzdržiš! Vsaj za cestno kolesarjenje, kajne.

No, na neki točki pride do tako visoke koncentracije laktata 4 mmol/l krvi, da delaš samo še anaerobno. No, to je pa anaerobni prag.
Tega pa zelo malo časa vzdržiš, lahko pa čas v katerem ga lahko držiš, kar pošteno podaljšaš! No, to je pa recimo na pulzu 180!
In to se dela z intervali! ;)


Na žalost moram povedati, da ta razlaga samo deloma drži oz bolj ne drži kot drži. Vem, da s tem spet odpiram že prežvečeno debato. Mogoče bo še kdo pokomentiral ali na googlu malo pogledal kako je prav, čeprav se tudi tam na oko razlage razlikujejo, ker jih večina ne zna brati in primerja neprimerljivo.

Na kratko. Mlečna kislina v mišicah se izloča vedno, tudi pri nizki intenzivnosti. Mlečna kislina je nekaj dobrega in služi kot hrana za mišice. Z višanjem obremenitve se dviguje tudi nivo mlečne kisline, kar je dobro do tistega trenutka, ko se začne izločati več mlečne kisline kot smo jo sposobno sproti porabiti. Ta meja se imenuje Lactat Treshold in je pri vsakem posamezniku induvidualno visoko oziroma nastopi pri različni višini zakislanosti.
To ni meja od 4 mmol. Ta meja je dogovorjena meja za meritev našega “obnašanja” telesa pri tem nivoju zakislanosti enako kot so zelo pogosto uporabljene meje od 1,5 in 2 mmol.

Dogovorjena meja od 4 mmol sploh ni visoka. Večina vrhunskih tekmovalcev in veliko boljših rekreativnih tekmovalcev lahko vztraja dalj časa kot si eni razlagate pri dosti, dosti višjih nivojih zakislanosti kot je 4 mmol.

Da ne razglabljam na dolgo. Ko govorimo o LP moramo vedeti o čem govorimo. O meji od 1,5 ,2 , 4 mmol ali našem resničnem LP pragu. Če govorimo o našem resničnem LP potem je ta enak našem anaerobnem pragu. Enkrat sem že napisal, da se pojem anaerobni prag opušča in se uporablja samo Lactat Treshold. Ko govori o anaerobnem in aerobnem govorimo o načinu izrabljanja energetskih virov. To pa ni striktno povezano z utripom. Vsi kratkotrajni napori visoke intenzivnosti izrabljajo energijo na anaerobni način ali iz anaerobnih virov čeprav je naš utrip v aerobnem območju.

Bravo, Sodrovc!
sernk 10.07.2007 20:55
Da vam še jest mal pamet posolim :D

v glavneem je treba kgaj na položn klanc z težko šajbo recmo na Rašico pa greš gor ene 6 pa enkat stoje enkat sede pol pa bi mogl jet lako pol k bi pohodu na klac skratka če uporabš use bi mogu kr lepo letet
Stelvio 10.07.2007 20:59
KAVITATOR+ je napisal:
če hočeš hitrej v klanc bit nabav Ultra Hyperion al pa kake Ventux Lightweight feltne,geštel Litespeed Ghisalio pa lahk še mal LEW feltne pogledaš :lol:


Hehe, si pa navalil na tele LEW-ke. :) A boš ko boš prodal pomarančo, kupil sprednjo feltno, stane glih nekaj takega. A maš kakšne pomisleke glede American classic, tehtajo tud okrog kile, stanejo pa ca 900 evrov?

Pa tist trpeč izraz na Pavliču v galeriji uradne strani je legendaren ...
chico 10.07.2007 21:07
sernk je napisal:
Da vam še jest mal pamet posolim :D

v glavneem je treba kgaj na položn klanc z težko šajbo recmo na Rašico pa greš gor ene 6 pa enkat stoje enkat sede pol pa bi mogl jet lako pol k bi pohodu na klac skratka če uporabš use bi mogu kr lepo letet


Zdej pa poskušaj prebrat, kar si napisal. Daj še enkrat napiš, pa kakšno ločilo vmes uporabi.
1 2 3 ... 5
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI