Tripla ali compact

Domov > Forum > Tripla ali compact

Tripla ali compact

SORTIRAJ PO:
Andro 10.04.2008 20:20
Punca si kupuje novo kolo. Pa nisem čisto prepričan kaj je boljše. Jaz sem ji sicer svetoval triplo. Vendar imam izkušnje samo z double opremo. Kupila bo campagnolo veloce opremo.
Glede na to da je kolo za žensko, ki nima toliko moči ji bo verjetno včasih prav prišel najmanjši zobnik.

Kaj menite vi?
ziva 10.04.2008 20:32
Glede na to, da kupuje Campo, ji svetujem kompakt in zadaj kaseto 13-29 - razmerje 34:29 je približno isto kot 30:26, ki ga ponavadi dobiš pri tripli, poleg tega je velika šajba spredaj 50 za ženske noge veliko prijaznejša in predvsem bolj uporabna kot 53. Sama sem prej imela triplo, zdaj sem na kompaktu in ne bi šla nikdar nazaj. Ko se enkrat navadiš preskoka med veliko in malo šajbo, ki je bistveno večji kot pri tripli, in se naučiš pravilno prestavljat, je kompakt bistveno bolj uporaben.
Primy 10.04.2008 20:58
Jst tud tko mislim, se boš lažje šlepov :)
MX_Peter 10.04.2008 22:40
Tudi jaz glasujem za Kompakt. Sem imel triplo, pa nikol več :D
tuljo 10.04.2008 23:36
Vzame naj kompakt. Ni ji treba imeti 50 / 34, imaš tudi 48 / 34,kar je za ženske tudi dovolj. Če vzame 13 / 29 mora biti tudi zadnji menjalnik malo daljši. Je treba malo popaziti, da te ne nat.... Pa korajžno na pecikl. :lol:
peterr 27.02.2016 18:53

Pozdravljeni,

... da ne odpiram nove teme ...
Problem isti, le da bi bila oprema na novem kolesu compact 34-50 in Shimano 105 11s 11-32.
Je pri razmerju 34:32 še vedno sploh vredno pomisliti na triplo?
Jaz ji svetujem compact. Še vedno pa je kdo, ki ji predalga triplo.
Punce, kakšna razmerja vozite? oz. kaj miajo na kolesu vaše punce?
Hvala!

Lp, Peter 

gorann316998 27.02.2016 19:56
take hribe ne bo vozila, da ji bo 34/32 pretezko -1,06 razmerje

moja ma 30/26 in pride vecinoma povsod, kjer so hribi v mejah normalnega :)
1,15 razmerje


tripla omogoca vec prestavnih razmerij



_BraneK 27.02.2016 21:11

Kompakt je edina prava izbira. Tripla gotovo omogoca vec prestavnih razmerij in to vec enakih razmerij. Torej vec neuporabnih prekrivanj med prestavnimi razmerji. Pri isti zadnji kaseti ima tripla res eno prestavo 'zgoraj' in eno 'spodaj' vec. Kar pa ne odtehta vecje teze in bolj kompliciranega prestavljanja. 'kompliciranega' v tem, da je treba misliti, na katerem prednjem zobniku je veriga, blabla...

Na kratko zgleda uporabnost triple takole: v hrib se vozi z malo sajbo, po ravnem s srednjo, po hribu navzdol, kar je do priblizno 5% casa na kolesu, pa lahko prestavimo na cirkular. Je ze kdo omenil, da je tripla obicajno drazja? O izgledu se sploh nismo govorili. Se res izplaca?

fuego 27.02.2016 21:49

Ne vem zakaj se vsi tako branijo triple? Ali si slabši kolesar, če voziš triplo? Ultramaratonci jih še kar uporabljajo, ker še vedno pride prav, da imaš malo rezerve.mežik

StaraKost 27.02.2016 22:12

Normalen kolesar ni nikoli tako utrujen kot ultramaratonec, zato je ta primerjava neprimerna. Dokler je bil največji zadnji zobnik 25 ali 27, je bila tripla dobrodošla. Sedaj ko imaš na izbiro celo 32, je to nepotrebno. Normalno je, da se bo mogoče našel kakšen primer, ko bi bila tripla dobrodošla ali celo  premalo. Samo to ni razlog, da bi jo zarado tega resnično rabil za cesno vožnjo.

gorann316998 27.02.2016 23:43

tripla se ne pomeni, da je potem lazje v hrib vozit kot marsikdo pomisli o omembi triple


meni bi tripla dobr prsla, ker bi vecino casa na 39 zobniku odspredaj vozil, pri kompaktu se prevec kriza ketna zapečateno
 

SODROVC 28.02.2016 16:22

Najlepše pri tripli (52/39/30-11-25) je to, da imaš vedno ugoden nabor prestavnih razmerij na enem verižniku. Najsi bo po ravnini, najsi bo v klancih. Na kompaktu je vklance vedno velik preskok med 24. in 28. zobniku. Pa po ravnini je včasih v vetru ali previskoka ali pa prenizka kadenca. 
 

Periglej 28.02.2016 17:46
@_BraneK:

v hrib se vozi z malo sajbo, po ravnem s srednjo, po hribu navzdol, kar je do priblizno 5% casa na kolesu, pa lahko prestavimo na cirkular.

Z malo šajbo se vozi izjemno redko, v klance s srednjo, po ravninah na ta veliki. Ta mala je izjemna zadeva, ki jo praktično ne rabiš. Morda kakšen brez moči in kondicije, ko začne sezono, potrebuje v klanec. Mene popolnoma nič ne moti, da imam triplo, moti me le, ker včasih noče preskočiti iz ta velike na sredno, temveč leti najprej na ta malo in moram potem vrniti na srednjo (neka okvara na ročiti menjalnika, najbrž, podobno na dveh biciklih).

nanisimi 28.02.2016 18:50
@Periglej:
@_BraneK:

v hrib se vozi z malo sajbo, po ravnem s srednjo, po hribu navzdol, kar je do priblizno 5% casa na kolesu, pa lahko prestavimo na cirkular.

Z malo šajbo se vozi izjemno redko, v klance s srednjo, po ravninah na ta veliki. Ta mala je izjemna zadeva, ki jo praktično ne rabiš. Morda kakšen brez moči in kondicije, ko začne sezono, potrebuje v klanec. Mene popolnoma nič ne moti, da imam triplo, moti me le, ker včasih noče preskočiti iz ta velike na sredno, temveč leti najprej na ta malo in moram potem vrniti na srednjo (neka okvara na ročiti menjalnika, najbrž, podobno na dveh biciklih).

se da nastavit menjalnik, ravno včeraj sem rihtal na tripli mežik

 

 

one too many 28.02.2016 19:27

@periglej: ??? Na veliki šajbi težko voziš, razen če imaš verigo navzkriž. OK, se da, ampak je potrebno pogosto prestavljati na srednjega. Mogoče zato grdo prestavlja.

 

@peterr:

Tripla je bila včasih (pred 10 leti) smiselna, saj je bilo zadaj samo 9 prestav. Če ponazorim danes dobiš z 50/34 in 12-28 kot ga imam sam z 9 rednim 52/42/30 13-25.

Teža ni bistvena kot tudi ne razlika v začetni ceni, izgled, kompleksnost prestavljanja ali pa celo nek kolesarski ponos.

Nekateri pravijo, da na tripli potem samo menjavaš sprednji zobnik. V resnici lahko tudi na compactu ali normalni gonilki naletiš na teren, ko samo prestavljaš. Kot so tudi ture, ki jih naredim samo na srednjem zobniku. Še posebno normalni kolesarji pošteno zatrokiramo in takrat ni nikoli dovolj lahkega prestavnega razmerja.

Bistvena je dosegljivosti nadomestnih delov! Tripla je toliko redkejša, da iščeš spletne trgovine ne pa izbiraš po ceni. 

 

34/32 je dovolj lahko razmerje. Za primerjavo 30/32 uporablja moj 66 letni oče in še to samo na turah s strmimi ali dolgimi klanci.

Sam bi raje omejil najtežje razmerje.

Obstaja mogoče 12/32 ali 12/30? Če ne bi pa poskusil z zobniki 48/34 spredaj ali kaj takega.

 

peterr 28.02.2016 19:52

Hvala lepa vsem za mnenja.
Nekako še ostajam mnenja, da bo spredaj 34 in zadaj 32 nekako dovolj za zmerene klance.
Sem pregledal kar nekaj ženskih specialk letnika 2015 in 2016 in imajo triplo res najosnovnejši modeli, pa še ti imajo zadaj največ 30ko... 
Upam, da bo s kompaktko in 32 zadaj slezla na začetne vzpone. S kondicijo bo pa itak sam še lažje ...

Periglej 28.02.2016 20:05
@one too many:

@periglej: ??? Na veliki šajbi težko voziš, razen če imaš verigo navzkriž. OK, se da, ampak je potrebno pogosto prestavljati na srednjega. Mogoče zato grdo prestavlja.

 

Niti ne, ko je na veliki spredej, je itak na spodnji polovici na zadnji šajbi. Ne vem, jaz drugače (na kadenco) ne znam voziti. Na drugem biciklu, ki ima dva zobnika spredaj, pa imam ta malega samo za speljati, potem gre v ta velikega, v hud klanec, ma mora že biti, gre spredaj v ta malega.

Aja, pa še nekaj - meni ne ustreza veliko število zobnikov zadaj - 9 je že skoraj dosti, raje bi jih imel manj. 11 pa je uber preveč, kar naprej nekaj štrkaš. 

galoper 28.02.2016 21:12

Starost kolesarja je zelo pomembna pri izbiri prestavnega razmerja. Mladi naj bi vozili na lažjih prenosih.

gorann316998 28.02.2016 21:59
@peterr:

Hvala lepa vsem za mnenja.
Nekako še ostajam mnenja, da bo spredaj 34 in zadaj 32 nekako dovolj za zmerene klance.
Sem pregledal kar nekaj ženskih specialk letnika 2015 in 2016 in imajo triplo res najosnovnejši modeli, pa še ti imajo zadaj največ 30ko... 
Upam, da bo s kompaktko in 32 zadaj slezla na začetne vzpone. S kondicijo bo pa itak sam še lažje ...

seveda bo dovolj, razen ce ni res svoh s kondicijo in mocjo in bi se podala takoj na 15%+ klance

gorann316998 28.02.2016 22:02
@Periglej:
@one too many:

@periglej: ??? Na veliki šajbi težko voziš, razen če imaš verigo navzkriž. OK, se da, ampak je potrebno pogosto prestavljati na srednjega. Mogoče zato grdo prestavlja.

 

Niti ne, ko je na veliki spredej, je itak na spodnji polovici na zadnji šajbi. Ne vem, jaz drugače (na kadenco) ne znam voziti.  

vecina nas vozi na 50 odspredaj in celo na 3. ali 4. zobniku z vrha, pa ketno kar dovolj skrivi
recimo hitrost okoli 27-30km/h je priblizno tako prestavno razmerje


bécane11488 26.04.2017 14:58

Je tripla mrtva se sprašujejo na .cc: road.cc/content/feature/22115 7-death-triple-chainset

Ban 26.04.2017 15:38

Triplo še pri gorcih ukinjajo.

gorann316998 26.04.2017 17:51

nek sem videl, da hocejo na specialke diske dat, le zakaj

nedolžen 

bécane11488 26.04.2017 18:41

zato, ker pri diskih s poprodajnimi storitvami pride več cvenka, kot z menjavo gumic kaže jezik

ckr.si. 26.04.2017 19:09
@bécane:

zato, ker pri diskih s poprodajnimi storitvami pride več cvenka, kot z menjavo gumic kaže jezik

Meni bolj diši po iskanju rešitve problema, ki ga imajo vsi pri zaviranju na karbonskih obročih. Tudi deleminacija spada zraven.mežik
Seveda pa bodo stroški vzdrževanja takšnih koles višji.smeh

bécane11488 26.04.2017 19:41

A ni tko, da ne na diskih kot karbon felgah ne smeš "viseti" na bremzah ? Je pa res, da kar veliko ljudi drži ročke non-stop skozi spust, in za take je najboljša kombinacija alu obroč + gumice. Taki znajo tudi diske skuriti !? No, je pa še vedno ceneje menjati diske kot cel obroč.

 

Delaminacija pa je verjetno tudi odvisna od kvalitete materialov in izdelave. Jaz sem s svojimi zadovoljen, nimam pa nobenih izkušenj s kung-fu karbon obroči.

ckr.si. 26.04.2017 20:08
@bécane:

A ni tko, da ne na diskih kot karbon felgah ne smeš "viseti" na bremzah ? Je pa res, da kar veliko ljudi drži ročke non-stop skozi spust, in za take je najboljša kombinacija alu obroč + gumice. Taki znajo tudi diske skuriti !? No, je pa še vedno ceneje menjati diske kot cel obroč.

 

Delaminacija pa je verjetno tudi odvisna od kvalitete materialov in izdelave. Jaz sem s svojimi zadovoljen, nimam pa nobenih izkušenj s kung-fu karbon obroči.

Spoznavanje delaminacije si lahko zagotoviš recimo na spustu z Mangarta v Log pod Mangartom.zarečeni kruh
Seveda, če voziš tako hitro kot jaz na alu obročih.smeh Kako bi pa ta spust odpeljal v dežju?v zadregi

joc&joc&bend 26.04.2017 20:33

tripla je samo potuha in nič drugega. pa jajčka obrusiš hitrej. no za ženske pa ne vem, kaj bolj obrusijo :D

kje ste zdej pršli na diske in delaminacijokrik 

bécane11488 26.04.2017 21:07
@ckr.si.:
@bécane:

A ni tko, da ne na diskih kot karbon felgah ne smeš "viseti" na bremzah ? Je pa res, da kar veliko ljudi drži ročke non-stop skozi spust, in za take je najboljša kombinacija alu obroč + gumice. Taki znajo tudi diske skuriti !? No, je pa še vedno ceneje menjati diske kot cel obroč.

 

Delaminacija pa je verjetno tudi odvisna od kvalitete materialov in izdelave. Jaz sem s svojimi zadovoljen, nimam pa nobenih izkušenj s kung-fu karbon obroči.

Spoznavanje delaminacije si lahko zagotoviš recimo na spustu z Mangarta v Log pod Mangartom.zarečeni kruh
Seveda, če voziš tako hitro kot jaz na alu obročih.smeh Kako bi pa ta spust odpeljal v dežju?v zadregi

Ni potrebna debata kdo ma dalšga nasmeh 

 

Če uživaš v Alpah, potem vsekakor klasika alu obroči in tripla nasmeh

 

Je pa šla  kvaliteta karbona naprej in ni več take panike kot pred leti, se pa v dežju seveda ne more meriti z alu ali diski. Čeprav tudi karbon kar dobro prime v dežju le malo več časa je potrebno, da izpodrine vodo. Tudi gumice so šle naprej s kvaliteto in vsaj pri Fulcrum (Campagnolo) so rdeče gumice res zakon.

 

V bistvu nam profiji kažejo, da ni take panike, gredo v dežju dol 70km/h plus na karbonu, mi rekreači pa 40 ali manj in gre, počasi se daleč pride oziroma stara mama mi je vedno govorila hiti počasi nasmeh

BANANI 26.04.2017 22:52
Zgoraj sem zasledil da ima compact 11/32 zadaj in spredaj 50/34 pa še sprašuje ali rabi triplo? Na kakšne zobnike?? Ok, pa praksa? S kakšno frekvenco je potrebno vrteti pedala v klanec pri hitrosti recimo 5 km/h z zgoraj omenjenim razmerjem? Včasih vidim kakega ki prav smešno opleta kot da se mu je snela ketna.
1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI