Pozdravljeni,
... da ne odpiram nove teme ...
Problem isti, le da bi bila oprema na novem kolesu compact 34-50 in Shimano 105 11s 11-32.
Je pri razmerju 34:32 še vedno sploh vredno pomisliti na triplo?
Jaz ji svetujem compact. Še vedno pa je kdo, ki ji predalga triplo.
Punce, kakšna razmerja vozite? oz. kaj miajo na kolesu vaše punce?
Hvala!
Lp, Peter
Kompakt je edina prava izbira. Tripla gotovo omogoca vec prestavnih razmerij in to vec enakih razmerij. Torej vec neuporabnih prekrivanj med prestavnimi razmerji. Pri isti zadnji kaseti ima tripla res eno prestavo 'zgoraj' in eno 'spodaj' vec. Kar pa ne odtehta vecje teze in bolj kompliciranega prestavljanja. 'kompliciranega' v tem, da je treba misliti, na katerem prednjem zobniku je veriga, blabla...
Na kratko zgleda uporabnost triple takole: v hrib se vozi z malo sajbo, po ravnem s srednjo, po hribu navzdol, kar je do priblizno 5% casa na kolesu, pa lahko prestavimo na cirkular. Je ze kdo omenil, da je tripla obicajno drazja? O izgledu se sploh nismo govorili. Se res izplaca?
Ne vem zakaj se vsi tako branijo triple? Ali si slabši kolesar, če voziš triplo? Ultramaratonci jih še kar uporabljajo, ker še vedno pride prav, da imaš malo rezerve.
Normalen kolesar ni nikoli tako utrujen kot ultramaratonec, zato je ta primerjava neprimerna. Dokler je bil največji zadnji zobnik 25 ali 27, je bila tripla dobrodošla. Sedaj ko imaš na izbiro celo 32, je to nepotrebno. Normalno je, da se bo mogoče našel kakšen primer, ko bi bila tripla dobrodošla ali celo premalo. Samo to ni razlog, da bi jo zarado tega resnično rabil za cesno vožnjo.
tripla se ne pomeni, da je potem lazje v hrib vozit kot marsikdo pomisli o omembi triple
meni bi tripla dobr prsla, ker bi vecino casa na 39 zobniku odspredaj vozil, pri kompaktu se prevec kriza ketna
Najlepše pri tripli (52/39/30-11-25) je to, da imaš vedno ugoden nabor prestavnih razmerij na enem verižniku. Najsi bo po ravnini, najsi bo v klancih. Na kompaktu je vklance vedno velik preskok med 24. in 28. zobniku. Pa po ravnini je včasih v vetru ali previskoka ali pa prenizka kadenca.
@_BraneK:v hrib se vozi z malo sajbo, po ravnem s srednjo, po hribu navzdol, kar je do priblizno 5% casa na kolesu, pa lahko prestavimo na cirkular.
Z malo šajbo se vozi izjemno redko, v klance s srednjo, po ravninah na ta veliki. Ta mala je izjemna zadeva, ki jo praktično ne rabiš. Morda kakšen brez moči in kondicije, ko začne sezono, potrebuje v klanec. Mene popolnoma nič ne moti, da imam triplo, moti me le, ker včasih noče preskočiti iz ta velike na sredno, temveč leti najprej na ta malo in moram potem vrniti na srednjo (neka okvara na ročiti menjalnika, najbrž, podobno na dveh biciklih).
@Periglej:@_BraneK:v hrib se vozi z malo sajbo, po ravnem s srednjo, po hribu navzdol, kar je do priblizno 5% casa na kolesu, pa lahko prestavimo na cirkular.
Z malo šajbo se vozi izjemno redko, v klance s srednjo, po ravninah na ta veliki. Ta mala je izjemna zadeva, ki jo praktično ne rabiš. Morda kakšen brez moči in kondicije, ko začne sezono, potrebuje v klanec. Mene popolnoma nič ne moti, da imam triplo, moti me le, ker včasih noče preskočiti iz ta velike na sredno, temveč leti najprej na ta malo in moram potem vrniti na srednjo (neka okvara na ročiti menjalnika, najbrž, podobno na dveh biciklih).
se da nastavit menjalnik, ravno včeraj sem rihtal na tripli
@periglej: ??? Na veliki šajbi težko voziš, razen če imaš verigo navzkriž. OK, se da, ampak je potrebno pogosto prestavljati na srednjega. Mogoče zato grdo prestavlja.
@peterr:
Tripla je bila včasih (pred 10 leti) smiselna, saj je bilo zadaj samo 9 prestav. Če ponazorim danes dobiš z 50/34 in 12-28 kot ga imam sam z 9 rednim 52/42/30 13-25.
Teža ni bistvena kot tudi ne razlika v začetni ceni, izgled, kompleksnost prestavljanja ali pa celo nek kolesarski ponos.
Nekateri pravijo, da na tripli potem samo menjavaš sprednji zobnik. V resnici lahko tudi na compactu ali normalni gonilki naletiš na teren, ko samo prestavljaš. Kot so tudi ture, ki jih naredim samo na srednjem zobniku. Še posebno normalni kolesarji pošteno zatrokiramo in takrat ni nikoli dovolj lahkega prestavnega razmerja.
Bistvena je dosegljivosti nadomestnih delov! Tripla je toliko redkejša, da iščeš spletne trgovine ne pa izbiraš po ceni.
34/32 je dovolj lahko razmerje. Za primerjavo 30/32 uporablja moj 66 letni oče in še to samo na turah s strmimi ali dolgimi klanci.
Sam bi raje omejil najtežje razmerje.
Obstaja mogoče 12/32 ali 12/30? Če ne bi pa poskusil z zobniki 48/34 spredaj ali kaj takega.
Hvala lepa vsem za mnenja.
Nekako še ostajam mnenja, da bo spredaj 34 in zadaj 32 nekako dovolj za zmerene klance.
Sem pregledal kar nekaj ženskih specialk letnika 2015 in 2016 in imajo triplo res najosnovnejši modeli, pa še ti imajo zadaj največ 30ko...
Upam, da bo s kompaktko in 32 zadaj slezla na začetne vzpone. S kondicijo bo pa itak sam še lažje ...
@one too many:@periglej: ??? Na veliki šajbi težko voziš, razen če imaš verigo navzkriž. OK, se da, ampak je potrebno pogosto prestavljati na srednjega. Mogoče zato grdo prestavlja.
Niti ne, ko je na veliki spredej, je itak na spodnji polovici na zadnji šajbi. Ne vem, jaz drugače (na kadenco) ne znam voziti. Na drugem biciklu, ki ima dva zobnika spredaj, pa imam ta malega samo za speljati, potem gre v ta velikega, v hud klanec, ma mora že biti, gre spredaj v ta malega.
Aja, pa še nekaj - meni ne ustreza veliko število zobnikov zadaj - 9 je že skoraj dosti, raje bi jih imel manj. 11 pa je uber preveč, kar naprej nekaj štrkaš.
Starost kolesarja je zelo pomembna pri izbiri prestavnega razmerja. Mladi naj bi vozili na lažjih prenosih.
@peterr:Hvala lepa vsem za mnenja.
Nekako še ostajam mnenja, da bo spredaj 34 in zadaj 32 nekako dovolj za zmerene klance.
Sem pregledal kar nekaj ženskih specialk letnika 2015 in 2016 in imajo triplo res najosnovnejši modeli, pa še ti imajo zadaj največ 30ko...
Upam, da bo s kompaktko in 32 zadaj slezla na začetne vzpone. S kondicijo bo pa itak sam še lažje ...
seveda bo dovolj, razen ce ni res svoh s kondicijo in mocjo in bi se podala takoj na 15%+ klance
@Periglej:@one too many:@periglej: ??? Na veliki šajbi težko voziš, razen če imaš verigo navzkriž. OK, se da, ampak je potrebno pogosto prestavljati na srednjega. Mogoče zato grdo prestavlja.
Niti ne, ko je na veliki spredej, je itak na spodnji polovici na zadnji šajbi. Ne vem, jaz drugače (na kadenco) ne znam voziti.
vecina nas vozi na 50 odspredaj in celo na 3. ali 4. zobniku z vrha, pa ketno kar dovolj skrivi
recimo hitrost okoli 27-30km/h je priblizno tako prestavno razmerje
Je tripla mrtva se sprašujejo na .cc: road.cc/content/feature/22115 7-death-triple-chainset
Triplo še pri gorcih ukinjajo.
nek sem videl, da hocejo na specialke diske dat, le zakaj
zato, ker pri diskih s poprodajnimi storitvami pride več cvenka, kot z menjavo gumic
@bécane:zato, ker pri diskih s poprodajnimi storitvami pride več cvenka, kot z menjavo gumic
Meni bolj diši po iskanju rešitve problema, ki ga imajo vsi pri zaviranju na karbonskih obročih. Tudi deleminacija spada zraven.
Seveda pa bodo stroški vzdrževanja takšnih koles višji.
A ni tko, da ne na diskih kot karbon felgah ne smeš "viseti" na bremzah ? Je pa res, da kar veliko ljudi drži ročke non-stop skozi spust, in za take je najboljša kombinacija alu obroč + gumice. Taki znajo tudi diske skuriti !? No, je pa še vedno ceneje menjati diske kot cel obroč.
Delaminacija pa je verjetno tudi odvisna od kvalitete materialov in izdelave. Jaz sem s svojimi zadovoljen, nimam pa nobenih izkušenj s kung-fu karbon obroči.
@bécane:A ni tko, da ne na diskih kot karbon felgah ne smeš "viseti" na bremzah ? Je pa res, da kar veliko ljudi drži ročke non-stop skozi spust, in za take je najboljša kombinacija alu obroč + gumice. Taki znajo tudi diske skuriti !? No, je pa še vedno ceneje menjati diske kot cel obroč.
Delaminacija pa je verjetno tudi odvisna od kvalitete materialov in izdelave. Jaz sem s svojimi zadovoljen, nimam pa nobenih izkušenj s kung-fu karbon obroči.
Spoznavanje delaminacije si lahko zagotoviš recimo na spustu z Mangarta v Log pod Mangartom.
Seveda, če voziš tako hitro kot jaz na alu obročih. Kako bi pa ta spust odpeljal v dežju?
tripla je samo potuha in nič drugega. pa jajčka obrusiš hitrej. no za ženske pa ne vem, kaj bolj obrusijo :D
kje ste zdej pršli na diske in delaminacijo
@ckr.si.:@bécane:A ni tko, da ne na diskih kot karbon felgah ne smeš "viseti" na bremzah ? Je pa res, da kar veliko ljudi drži ročke non-stop skozi spust, in za take je najboljša kombinacija alu obroč + gumice. Taki znajo tudi diske skuriti !? No, je pa še vedno ceneje menjati diske kot cel obroč.
Delaminacija pa je verjetno tudi odvisna od kvalitete materialov in izdelave. Jaz sem s svojimi zadovoljen, nimam pa nobenih izkušenj s kung-fu karbon obroči.
Spoznavanje delaminacije si lahko zagotoviš recimo na spustu z Mangarta v Log pod Mangartom.
Seveda, če voziš tako hitro kot jaz na alu obročih. Kako bi pa ta spust odpeljal v dežju?
Ni potrebna debata kdo ma dalšga
Če uživaš v Alpah, potem vsekakor klasika alu obroči in tripla
Je pa šla kvaliteta karbona naprej in ni več take panike kot pred leti, se pa v dežju seveda ne more meriti z alu ali diski. Čeprav tudi karbon kar dobro prime v dežju le malo več časa je potrebno, da izpodrine vodo. Tudi gumice so šle naprej s kvaliteto in vsaj pri Fulcrum (Campagnolo) so rdeče gumice res zakon.
V bistvu nam profiji kažejo, da ni take panike, gredo v dežju dol 70km/h plus na karbonu, mi rekreači pa 40 ali manj in gre, počasi se daleč pride oziroma stara mama mi je vedno govorila hiti počasi
Glede na to da je kolo za žensko, ki nima toliko moči ji bo verjetno včasih prav prišel najmanjši zobnik.
Kaj menite vi?