Titanski vijaki

Domov > Forum > Titanski vijaki

Titanski vijaki

SORTIRAJ PO:
kamencek 10.10.2008 17:18
Zivjo.

Kje bi se dalo dobiti kakšne titanske vijake? Zaželjeno je da se jih da dobit v modri barvi, vendar ni nujno.

Hvala za odgovore
FAUSTO 10.10.2008 17:53
Za kolo? :mrgreen:
Traktor ali špecijalko?
KAVITATOR+ 10.10.2008 23:10
a rostfrei pa ne bli dobri?
...teza je tam tam...barva je podobna...kvalitetne in skor vse dimenzije imaš v BTC štarcuna KAN (za navtiko)...
če ne pa povej kako dimenzijo rabš mam frenda ko je s titanom delal (propelerje,vijake,rezila,krm ila....) :mrgreen:
upam da še kej zrihta
peloton 11.10.2008 08:10
Ampak pazi pri vijakih.Vijaki za kolesa imajo valjane navoje zaradi večje vzdržljivosti - manjša globina navoja, silnice se pri valjanju ne prerežejo.
Klasični vijaki niso za uporabo na kolesu!
KAVITATOR+ 11.10.2008 09:51
8O
po jih kar vlijejo da d0obijo navoj?
tole pa mal dvomim
peloton 11.10.2008 13:44
Ne uliti, ampak valjani, to pomeni, da se navoj po domače rečeno vtisne v materijal, ki je na površini malo mehkejši v notranjosti pa žilav.Valjan navoj prepoznaš najlažje pri zunanjih navojih(npr vijak, kjer je premer malenkostno večji, kot je premer, kjer ni navoja - npr. os pri obročih).
Klasični navoji pa so vrezani pri tem postopku pa se silnice materijala delno prekinejo - nastane t.i. zarezni učinek.
V Kraut - ovem Strojniškem priročniku imaš tabele za navoje za bicikle.
ROFL 11.10.2008 19:50
Nič hudega ne bo, če da titanske vijake na fajfo, pri prestavnih ročicah, zavorah, za pritrditev zavornih čeljust ter rotorjev, pri sedežni oporo in še kakšni malenkosti, kjer silo niso tako velike.
jurjur 14.10.2008 12:35
Velika večina vijakov je valjanih. Iz preprostega razloga: cena. Pri rezanju je potrebno vijak obrniti točno tolikokrat, kot ima navoj korakov. Pri valjanju pa ga povaljajo med dvema ploščicama, ki imata vtisnjen profil navoja. Vijak se ne glede na dolžino parkrat obrne in konec. Neprimerno hitreje od rezanja. Vijakov (normalnih dimenzij) ne vlivajo, ampak jih pridelujejo iz ustrezno debele žice.
Kavitator, verjetno si mislil na trgovino KAMM (ne KAN) v BTCju. Glede na ceno prodajajo zlate vijake prevlečene z jeklom.
peloton 14.10.2008 12:45
Rekel bi da je valjanje navojev veliko dražje od rezanja.Zato je tudi malo takih vijakov.
Za vlite vijake pa tudi še nisem slišal, mislim na kovinske.
jurjur 14.10.2008 12:55
Ven iz mašine letijo tako hitro, da jih skoraj ne moreš slediti z očesom. Predpriprava vijaka (izdelava stebla in glave) je enaka kot za stružene navoje.
ddejan 14.10.2008 13:15
Večina, verjetno 99,99% je z valjanimi navoji in le redki so rezani. Valjanje je bistveno hitrejše od rezanja, vijaka ni potrebno vpeti, saj prosto teče med dvema valjema, pa še odstružkov ni.

Enako je z navoji v maticah. Tudi te valjajo oziroma vtiskajo s posebnimi navojnimi svedri. Včasih dobimo pri nakupu tudi takšne "polizdelke" in če izmerimo notranji premer ugotovimo, da je to srednji premer in ne minimalni, kot je potreben za rezani navoj.
_darko_ 14.10.2008 14:29
ddejan je napisal:
Večina, verjetno 99,99% je z valjanimi navoji in le redki so rezani. Valjanje je bistveno hitrejše od rezanja, vijaka ni potrebno vpeti, saj prosto teče med dvema valjema, pa še odstružkov ni.

Enako je z navoji v maticah. Tudi te valjajo oziroma vtiskajo s posebnimi navojnimi svedri. Včasih dobimo pri nakupu tudi takšne "polizdelke" in če izmerimo notranji premer ugotovimo, da je to srednji premer in ne minimalni, kot je potreben za rezani navoj.


To je res večina je valjanih.
FAUSTO 14.10.2008 14:37
A pol so tud uni iz KAMMA varni?
ddejan 14.10.2008 15:02
Vsi vijaki so varni, če so pravilno izbrani (dolžina, premer, navoj, material, ..). Titana ne poznam dobro, pri jeklenih pa imaš različne kvalitete materiala in s tem različne kakovosti vijakov, označene z npr. 5.6, 8,8, 12.6,...

Menim pa, da na kolesu ni takšnih obremenitev, da bi vijak popustil. Pri vijaku 8.8 je natezna trdnost 640 N/mm2 oz cca 64 kg/mm2!
Gorazd-55 17.07.2020 08:27
@jurjur
Velika večina vijakov je valjanih. Iz preprostega razloga: cena. Pri rezanju je potrebno vijak obrniti točno tolikokrat, kot ima navoj korakov. Pri valjanju pa ga povaljajo med dvema ploščicama, ki imata vtisnjen profil navoja. Vijak se ne glede na dolžino parkrat obrne in konec. Neprimerno hitreje od rezanja. Vijakov (normalnih dimenzij) ne vlivajo, ampak jih pridelujejo iz ustrezno debele žice.
Kavitator, verjetno si mislil na trgovino KAMM (ne KAN) v BTCju. Glede na ceno prodajajo zlate vijake prevlečene z jeklom.


Gorazd-55 17.07.2020 08:31

Vijaki niso valjani samo zato, da so cenejši. Najpomembnejša razlika je v tem, da so valjni vijaki z valjanimi trdnejši kot iz enakega materiala narejeni rezani navoji. Valjanje material dodatno utrdi, rezanje pa povzroča zarezni učinek.

Gorazd-55 17.07.2020 08:31
@ddejan
Vsi vijaki so varni, če so pravilno izbrani (dolžina, premer, navoj, material, ..). Titana ne poznam dobro, pri jeklenih pa imaš različne kvalitete materiala in s tem različne kakovosti vijakov, označene z npr. 5.6, 8,8, 12.6,...

Menim pa, da na kolesu ni takšnih obremenitev, da bi vijak popustil. Pri vijaku 8.8 je natezna trdnost 640 N/mm2 oz cca 64 kg/mm2!


Gorazd-55 17.07.2020 08:33

No. očitno se tudi na jeklemne ne spoznaš. Trdnost 8.8 pomeni natezno trdnost 800 MPa (1 MPa = 1 N/mm2),  in ne 640 !!!), napetost tečenja (po starem mejo plastičnosti) 80 % natezne trdnosti.


S titanom je pa tako: Odvisno od zlitine. Če so izdelani iz zlitine Ti-Al6-V4 (Grade 5) je garantirana trdnost vijakov običajno malo pod 900 MPa napetost tečenja pa malo nad 800 MPa (če iščemo podatke o materialu samem, se najdejo podatki da je trdnost preko 1000 MPa. Ampak eno je material, drugo jer pa izdelek iz njega. Zato je bolje verjeti podatkom o vijaku, to je trdnost max. 900 MPa). To v praksi pomeni, da lahko s takšnimi titanovimi vijaki nadomerstimo jeklene vijake trdnosti 8.8, vijakov 10.9 ali 12.9 pa ne. 

Toda pozor: obstajajo tudi titanove zlitine in vijaki iz njih, ki imajo veliko manjšo trdnost od jeklenih vijakov 8.8. S takšnimi titanovimi vijaki ni varno nadomestiti nobenega jeklenega vijaka na kolesu.  

Zmago_1 17.07.2020 10:51
Za bidonhalterje so najtabulši ALU vijaki,....
copi 20.07.2020 12:20

@Gorazd-55 drugič vsaj malo preveri starost teme preden jo potegneš iz naftalina.

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI