Kolesa in oprema
23.09.2023
Vzdrževanje sedežne opore
Ob 14:53, nemelk
matejg je napisal: |
A se da tako na grobo reči koliko približno bi profitiral na hitrosti po ravnini v %? ![]() |
user_trek je napisal: | ||
po mojh izkušnjah bolj malo, če že sedaj imaš 1.0 na bajku. Sam sem imel MTB-ja naštimanega: 1.0 gume, trda karbon vila, teža cca. 9kg, itak športni položaj itd. pa saj je še vedno razlika, samo ni tako huda, kot si človek predstavlja. Nekateri mislijo, da bo kar letelo s specialko po 45-50 povprečno z malo truda ![]() |
Hundey je napisal: |
Če si v dobri kondiciji in si sposoben prevozit po 100km naenkrat, ne kupovat triple, ampak kompakt (50/34)! Vedi, da je način vožnje in uporaba prestavnih razmerij na cestnem kolesu drugačna kot pri gorcu. Na cestnem kolesu lažjega prenosa kot 1:1 ne rabiš. Pa glede na to, da misliš prevozit do 5kkm, to je kar veliko, klance se pa tudi da natrenirat. Torej kompakt (50/34) spredaj in 12-25 ali 27 ali kaj več zadaj. Ti bo izziv in boš napredoval. Pa alu okvir, karbonskega novega z dobro opremo trenutno za ta denar ne boš dobil. Poglej tega Focusa. Ultegra, kompakt, 12-27 zadaj. Poglej si razne firme, kolesa in opremo, ter seveda cene. Boš videl kako nekje za enak denar dobiš več kot drugje. Najbolj se pa splača kupovati kolesa jeseni in pozimi, takrat dobiš največ za nek denar, saj znajo bit popusti za modele preteklega leta kar veliki. |
krawl je napisal: |
V cenovnem razredu do 1.500 eur je bolje izbrat alu kolo z dobro opremo in obroči kot cenenega karbonca. |
Hundey je napisal: |
Tripla ima res več prestav, a jaz ne vidim večje uporabnosti. Če primerjaš kompakt in triplo, 50 zobnik je pri obeh 34 pa nadomesti kombinacijo 30/39. Jaz vidim predvsem hec v tem, da je manj prestavljanja in iskanja prestav. Ni vedno res, da je več boljše. Mnogo lažje je prilagajat prestavno razmerje zadaj, kot menjat spredaj. Poleg tega sta zobnika pri kompaktu bolj na sredini in ketna lepše teče, pa še več zobnikov na zadnji kaseti lahko uporabljaš z vsakim spredaj (najmanj 8 pri 10 redni na zobnik), da ketna lepo teče in ne drgne ob recimo menjalnik. mark, pa večina kolesarjev ti bo svetovala kompakt namesto triple ter večina, ki vozi triplo, bi si na kolesu želela kompakt. Preverjeno. ![]() In če bi vozil kompakt, bi videl, da popolnoma zadostuje. Če ti je pa 25 zadaj premalo, daš pa 27, 28 ali pa 29 gor, pa je. |
Hundey je napisal: |
Tripla ima res več prestav, a jaz ne vidim večje uporabnosti. Če primerjaš kompakt in triplo, 50 zobnik je pri obeh 34 pa nadomesti kombinacijo 30/39. Jaz vidim predvsem hec v tem, da je manj prestavljanja in iskanja prestav. Ni vedno res, da je več boljše. Mnogo lažje je prilagajat prestavno razmerje zadaj, kot menjat spredaj. Poleg tega sta zobnika pri kompaktu bolj na sredini in ketna lepše teče, pa še več zobnikov na zadnji kaseti lahko uporabljaš z vsakim spredaj (najmanj 8 pri 10 redni na zobnik), da ketna lepo teče in ne drgne ob recimo menjalnik. mark, pa večina kolesarjev ti bo svetovala kompakt namesto triple ter večina, ki vozi triplo, bi si na kolesu želela kompakt. Preverjeno. ![]() In če bi vozil kompakt, bi videl, da popolnoma zadostuje. Če ti je pa 25 zadaj premalo, daš pa 27, 28 ali pa 29 gor, pa je. |
migaj je napisal: | ||
Preverjeno praviš? Sam sem vozil triplo(52/42/30,12-27). Seda j vozim compact (50/34,12-27) in moram poovedati, da si v daljše brege nad 12% velikokrat zaželim še lažjega prenosa, takega, kot ga je imela tripla. Prav tako si pri daljših hitrejših spustih pri hitrosti nad 56km/h zaželim, da bi zadaj še na trše šaltal, saj ne morem več tako hitro vrteti. Delna rešitev pri compactu je dodatna zamenjava zadnjega verižnika za 11-28. Dokler proizvajalci/prodajalci koles ne bojo na kolesu ponudili kompactov (npr:50/34,11-32) bo tripla še vedno primerna rešitev za nekatere kolesarje in predvsem kolesarke. Pa še tripla bi morala imeti zadaj vsaj 12-27 ali 11-28, da je smiselna izbira. Kdor ne verjame naj kako težjo žensko vpraša, kako je s compactom(50/34,12-25) peljat recimo na Vršič. |
Hundey je napisal: |
Pa smo zasvinjali še eno temo z večno dilemo, dupla/kompakt/tripla. Sem pa v mojem prvem odgovoru jasno napisal pod kakšnimi pogoji mu priporočam kompakt. Naj pove kaj si o tem misli. Od sedaj naprej bi se lahko raje fokusirali svetovanje avtorju teme, da bo izbral tisto, kar je najboljše zanj. Kdor bi pa rad še debatiral na splošno, klik. |
Hundey je napisal: |
Tripla ima res več prestav, a jaz ne vidim večje uporabnosti. Če primerjaš kompakt in triplo, 50 zobnik je pri obeh 34 pa nadomesti kombinacijo 30/39. Jaz vidim predvsem hec v tem, da je manj prestavljanja in iskanja prestav. Ni vedno res, da je več boljše. Mnogo lažje je prilagajat prestavno razmerje zadaj, kot menjat spredaj. Poleg tega sta zobnika pri kompaktu bolj na sredini in ketna lepše teče, pa še več zobnikov na zadnji kaseti lahko uporabljaš z vsakim spredaj (najmanj 8 pri 10 redni na zobnik), da ketna lepo teče in ne drgne ob recimo menjalnik. mark, pa večina kolesarjev ti bo svetovala kompakt namesto triple ter večina, ki vozi triplo, bi si na kolesu želela kompakt. Preverjeno. ![]() In če bi vozil kompakt, bi videl, da popolnoma zadostuje. Če ti je pa 25 zadaj premalo, daš pa 27, 28 ali pa 29 gor, pa je. |
Zadnje 4 leta recimo) sem se vozil oz. se vozim na gorcu FELT z deore opremo, vendar v bistvu med poletnimi meseci vozim 95% po cesti z najtanšimi 1.0 plašči.
O specialki premišljujem seveda kot prvo zaradi višjih hitrosti in prestavnega razmerja na gorcu, kjer mi sfali višjih prestav in pri hitrostih tam okoli 40 že poganjam skoraj da v prazno, so mi pa všeč "zelo lahke" nižje prestave za strmino...
A se da tako na grobo reči koliko približno bi profitiral na hitrosti po ravnini v %? Bi se dalo imeti na specialki takšno prestavno razmerje, da bi najlažja prestava bila še vedno približno lahka najlažji na gorcu, hkrati pa bi lahko normalno pedaliral pri 40+ hitrostih?
Se bi dalo za recimo cca. 1200-1350? že dobiti neko spodobno kolo za moje potrebe? Imate kakšen predlog katerega?
Na leto naredim okoli 4500-5000 km...