Citat: |
Moj nedavni boravak u sjedištu ekipe USF1 u Charlotteu (Sjeverna Karolina) bio je dobar iz dva razloga: uvjerio me u pravo stanje napretka ove (sada i "moje" ekipe, i ponovno je ? ukoliko je to bilo potrebno i moguće ? razbuktao moju strast za Formulom 1. Dakle, prvo ono najvažnije. Budući da su u ovoj zemlji negativizam i ironija bez pokrića omiljen nacionalni sport i uz dlaku svima koji ne razumiju da linija manjeg otpora nije znak inteligencije (a ovo se osobito odnosi na stanovit domaći F1 website koji o puno stvari, pa i o ekipi USF1, piše sustavno negativno bez želje da uloži napor i stvari prije toga provjeri), treba reći da je ekipa USF1 u odličnom stanju. Da, naravno, vrijeme je kritičan faktor, osobito nakon što ga se strahovito puno izgubilo proteklog ljeta u natezanju između FIA-e i FOTA-e o budućnosti Formule 1. Jer, jasno, u vremenu sve te velike neizvjesnosti bilo je vrlo teško pronaći ulagače u ekipu (bilo koju ekipu). Srećom, vlasnici ekipe USF1 Ken Anderson i Peter Windsor na svoju su stranu pridobili Chada Hurleya. Chad who? Radi se o kompjuterskom genijalcu koji je do nedavno bio suvlasnik You Tubea, prije nego što ga je prodao Googleu za 1,67 milijardi dolara (!), ali je i dalje ostao glavni direktor te kompanije (!!). Uz to, Hurley je, s preko 400 milijuna dolara vrijednim paketom dionica, jedan od najvećih suvlasnika Googlea. U trenutku kad je Hurley svojom osobnom intervencijom ? i garancijom potpunog financijskog pokrivanja ekipe u naredne tri godine ? zajamčio FIA-i njezinu ekonomsku stabilnost, ekipa USF1 dobila je zeleno svjetlo. Osim svega, Hurley je već u orbitu ekipe počeo dovlačiti mnogobrojne tehničke i financijske sponzore, a njegov je ugled (unatoč tek 32 godine starosti) toliki da ga je FOTA već predložila za predvodnika njezinog novog odjela za "nove medije", odjela koji bi lako mogao revolucionarizirati medijski ustroj Formule 1. Financijski, dakle, ekipa USF1 relativno je stabilna. Ovo osobito ako se zna da Anderson i Windsor nemaju u planu da broj zaposlenih prijeđe oko 140. (Usporedbe radi, BMW je, kao jedna od manjih ekipa u Formuli 1 danas, imao na kraju prošle sezone 388 stalno zaposlenih. Ferrari i McLaren ih imaju više od tisuću.) Danas u Cherlotteu radi nešto preko 70 ljudi (što je više od tri četvrtine predviđenog tehničkog osoblja), ali upravo u vrijeme mog boravka tamo počeo je žestoki 72-satni tjedni radni ritam. Inače, ekipa USF1 moći će funkcionirati s relativno malim brojem osoblja i zato jer se u krugu od sat vožnje od Charlottea nalazi sva najvažnija trkaća auto-industrija u SAD. Neki od najvažnijih vanjskih kooperanata ekipe toliko su kvalitetni i toliko su blizu da uopće nije bilo potrebno razvijati određene odjele (i zapošljavati stalne ljude) unutar same firme. Ovo osobito vrijedi za najzahtjevniju softversku podršku, amortizere, kompozitne materijale, a i ponajbolji aerodinamički tunel na svijetu ? Windshear, kojeg je suvlasnik Ken Anderson, i u kojem su tajno već testirali Renault, McLaren, Brawn i BMW ? je na pola sata vožnje od zgrade na adresi 9900 Twin Lake Parkway, sjeverno od Charlottea. Auto za 2010. posve je dizajniran i proizvedeno je oko trećinu svih potrebnih dijelova. Anderson, koji je, osim aerodinamike, i jedan od dva ili tri vodeća svjetska stručnjaka za trkaće amortizere, kaže da će model za 2010. imati bar dvije izuzetno značajne tehničke karakteristike koje će prvijenca ekipa totalno razlikovati od svih ostalih automobila na startu u Bahreinu. Što se vozača tiče, i dalje prioritet ostaju mladi američki vozači, ali trenutni problem je u tome što gotovo nitko od njih još nema super-licencu. Upravo u vrijeme mojeg boravka u Charlotteu (i ne posve slučajno) tamo je, na prvom dogovoru, boravio Argentinac Jose Maria Lopez. Oni koji bolje poznaju GP2 scenu možda se sjećaju da je ovaj 26-godišnjak iz Cordobe bio jedna od "narednih stvari" u ovoj kategoriji prije 3-4 godine. Pobijedio je u Barceloni 2005. i još se pet puta plasirao na pobjednička postolja. U to je vrijeme postao i glavni test-vozač Renaultove ekipe i tu je nakupio mnoštvo dragocjenih testnih F1 kilometara. Onda mu je ponestalo sponzorskog budžeta i vratio se u Argentinu gdje već dvije godine posve dominira tamošnjim prvenstvom turističkih automobila (u 2009. nakupio je 22 pole positiona!). Budući da sada, uz pozamašno iskustvo, raspolaže i značajnom financijskom podrškom argentinske industrije i vlade, nametnuo se kao zanimljiv kandidat. Boravak u Charlotteu pokazao je i njegovu fleksibilnost i inteligenciju, i ukoliko na kraju i postane prvim vozačem ekipe USF1, s njim će zacijelo biti lako i dobro raditi. Hoće li biti i brz, vidjet ćemo. Možda je ovdje prilika i da razjasnim zagonetku (još nepostojećeg) websitea ove ekipe i svojevremenog nesporazuma s njezinim službenim imenom. USF1 je ime koje su Anderson i Windsor davno i bez ikakvih problema registrirali, i kao ime ekipe i kao internetsku domenu. Unatoč, međutim, ranim obećanjima da će se sve srediti jednom kad ekipa bude formalno registrirana za prvenstvo 2010., FOM Bernieja Ecclestonea sustavno je blokirao korištenje imena, budući da sadrži oznaku "F1", za koju Ecclestone (ne posve opravdano) drži da ima zaštićena prava. Budući da se s gazdom Formule 1 o takvim stvarima jednostavno ne isplati sporiti, postignut je kompromis: ekipa se može zvati USF1, ali internetska domena koristit će drugo ime. No, zahvaljujući stanovitim vezama u Googleu svi pretraživači bit će vrlo skloni našoj ekipi, makar u tražilicu utipkate i "krivo" ime domene... U svakom slučaju, ovo (a ne problematična budućnost ekipe) objašnjava zašto nije bilo moguće do sada pokrenuti vlastiti website, pa čak niti tiskati vizit-karte s logom ekipe! Službeni website ekipe bit će pokrenut sredinom prosinca, otvarat će svoje segmente postupno i bit će nešto uistinu posebno. Ovo i zbog toga jer bi trebao sadržavati i najsveobuhvatniju bazu podataka o F1 vozačima i ekipama (ali i ne samo o njima) ikada igdje objavljenu. Ova je baza podataka, rezultat 30-godišnjeg rada, do sada boravila isključivo u mojim osobnim megabajtima, ali u Charlotteu smo postigli dogovor o njezinom "pripuštanju" na web stranice ekipe USF1. (Svojevremeno, kad sam odlazio iz FOM-a, bio mi je ponuđen otkup ove baze podataka. Bezuspješno.) Sve opisano, dakle, odnosi se manje-više na moj pokušaj da vas uvjerim da je ekipa USF1 stvarnost, da će američki automobili stvarno biti na startu u Bahreinu i da u dalekom Charlotteu neki vrlo pomno odabrani ljudi marljivo i bez puno galame rade na tome. Kad za to bude više vremena, gotovo sav njihov rad bit će dostupan, preko interneta, svakome od vas. Za sada je, međutim, prvi prioritet proizvesti automobile i odvesti ih na prve testove u veljači. Drugi razlog mojem velikom zadovoljstvu nakon posjete Charlotteu leži u činjenici da mi se čini da je u današnjem svijetu, i u ovoj zemlji, mjestima na kojima se uspjeh uvijek i nužno izjednačava s novcem, moguće sklopiti ekipu ljudi koja će se nečim vrlo strastveno baviti gotovo posve isključivo iz strasti prema tom poslu. Danas, u Formuli 1, ovo je postala gotovo zaboravljena formula. Međutim Anderson i Windsor apsolutno su svakog čovjeka u svojoj ekipi izabrali nakon duge i pomne analize, ili nakon dugog i bliskog prijateljstva. Rezultat je skupina ljudi koji misle na vrlo sličan način i koji će biti vrlo ponosni kad njihov zajednički proizvod osvane na trkaćoj stazi. Nakon toga će jednom doći i dobri rezultati. Naravno da je i meni, nakon nekoliko godina uske suradnje s Peterom Windsorom i nakon bezbrojnih diskusija o svakom aspektu (osobito u, za cijelu Formulu 1, izuzetno teško i neizvjesno vrijeme ranije ove godine) nastajanja ekipe, i strategije i politike njezinog djelovanja, cijeli projekt posve ušao pod kožu. Sada kad sam upoznao i druge ljude koji na njemu rade, znam da će projekt uspjeti. Moja uloga (direktora za strategiju i politiku ekipe) ticat će se svih strateških odluka u radu ekipe, ali i suradnje s FIA-om, FOM-om, FOTA-om i s drugim ekipama. U 2010. ću ići na prve četiri utrke sezone (tu ću sudjelovati i u početnoj operativnoj konsolidaciji ekipe), potom kasnije u sezoni na još šest ili sedam, po mojem izboru. Ostalo vrijeme radit ću iz Hrvatske (iz Pule i Zagreba), i u španjolskoj bazi ekipe, sa trkališnog kompleksa Aragon Motorland, blizu Saragose. |
MajklNajt je napisal: |
Carja ... |
tomyboy je napisal: |
Očitno bomo sedaj mnogi navijal za srebrne, |
Zajebanec je napisal: | ||
Do zdaj sem navijal ja za srebrne,če pride ta pederajs k njim...pa nikoli več. Sicer je F1 itak eno veliko tekmovalno sranje,me sploh ne bi presenetilo,če pride ven,da so se tudi v tem tekmovanju zmage nameščale,če vemo,da je vse v denarju. Schumahera pa bi radi potegnili nazaj,da bi spet vzbudili pri raji večje zanimanje za ta šport,ki v zadnjih sezonah vztrajno pada,poglejte samo rdeče fane,ki jih skoraj nikjer ni zdaj,ko ni uspehov Ferrarija. |
Zajebanec je napisal: | ||
robertk6 evo ti klik |
dogma je napisal: |
drugač pa js navijam za mclaren ne za mercedes je pa fajn bo moral pomagat hamiltonu ko se bo boril za naslov |
Raikkonen to take a sabbatical in 2010
By Jonathan Noble
Former world champion Kimi Raikkonen will take a sabbatical from Formula 1 next year, his manager has revealed, following the collapse of talks with McLaren about a deal for 2010.
Raikkonen said last month that, in the wake of being released from his Ferrari contract, his only option to remain in F1 was with McLaren - because he wanted to be guaranteed a top-line grand prix car.
However, amid increasing speculation that Jenson Button is on his way to the British team, Raikkonen's manager Steve Robertson revealed on Tuesday night that discussions with McLaren had come to an end.
"The options in F1 were with McLaren next season or not at all," Robertson was quoted as saying by respected Finnish newspaper Turun Sanomat, which has close links with the Raikkonen camp. "Kimi and McLaren were unable to reach an agreement, so he will not drive at the F1 level - at least not next year.
"A gap year means nothing for Kimi. He is more interested in fighting for wins and the world championship. F1 will miss Kimi. He worked hard over the summer - doing things in a Ferrari that only the best drivers are capable of."
AUTOSPORT understands that there were several stumbling blocks to a deal being completed with McLaren prior to the team finding out that Button was available and interested.
As well as a difference of opinion about wages, Raikkonen and McLaren were believed to not be in agreement about the number of sponsorship appearance days he should do, or about how free he was to do rallies.
With Raikkonen only interested in returning to F1 in a race-winning car, his best option for 2011 would appear to lie with Red Bull Racing - which has a theoretical vacancy for 2011 with Mark Webber currently only contracted until the end of next year.
Although it is not clear what Raikkonen will do next year, it is possible that he will focus his efforts on the World Rally Championship - while he sorts out an F1 return. Red Bull could be involved in his rally plans too.