prva specialka za žensko

Domov > Forum > prva specialka za žensko

prva specialka za žensko

SORTIRAJ PO:
gabronkl 17.05.2010 23:48
Punca kupuje nov bicikel. Nekaj izkušenj s kolesarjenjem ima, je športen tip, ni neroda, občasno kolesari z nekim starim bednim MTB. Specialke še ni vozila. Hoče se vozit po cesti. Zdaj je v igri ena solidna specialka za dobro ceno, ona pa kar malo cinca, a ne bi raje vzela nekega treking/hibrida z alivio opremo, pravega cestnega kolesa se malo boji.

Sem ji predlagal absolutno cestno kolo, ker vidim same prednosti: bolj fajn za vozit, okretnejši, manj se matraš, prenosi so zvezni in ni takšne razlike med eno in drugo predstavo, položaj za krmilom udoben in za moje pojme "taprav" kolesarski položaj, povrh vsega pa je še "in" in zgleda dosti bolj fajn kot kak treking ali pa hibrid.

Ona pa se malo cvika, češ da kaj pa če bi kupila raje treking/hibrid kolo z ravno balanco, da je bolj ziher, da kaj če ji specialka ne bo pasala, a je to sploh za njo, da ni navajena in podobno. Saj na nek način razumem ta strah. Tudi jaz sem bil malo skeptičen, preden sem kupil prvo cestno kolo. In prvih par sto kilometrov tudi neroden in negotov, potem pa sem začel res uživat. Danes itak po mojem mnenju specialka ni več rezervirana za profije in manijake. Ena osnovna specialka s triplo je po moje za vsakega solidnega rekreativca dosti boljša opcija kot treking.

Sprašujem za mnenja. Je kakšna bistvena prednost treking/hibrid kolesa napram specialki, ki je jaz ne vem? Kakšne izkušnje morda predstavnice nežnejšega spola? Hvala!
androfrw 18.05.2010 00:01
Po moje tukaj ni dosti za filozofirati: če imaš več kot 20% asfalta kupiš cestno...

Itak, pa v naših koncih skoraj vedno rabiš 10-15 km v eno smer, da prideš do nekega pametnega brezpotja (Banjščice, Trnovska plan., Kras, Brda) in si v vsakem primeru "obsojen" na asfalt.

Ps. Tripla nima neke posebne prednosti (vsaj v NG ne boš našel majstra, ki ti jo bo svetoval); raje vzemi 50-34 odspredaj in 13-29/13-27 odzadaj - s tem prideš kamorkoli tudi v izven forme (Svet. Gora, Lig, Brestovica, Matajur, Tolminske ravne itd.)
um_etnik 18.05.2010 00:55
gabronkl je napisal:
manj se matraš


Ma ne vem, če se ravno manj matraš na cestnem, kot na hibridu. Seveda zavisi od prenosov.
Moja izkušnja je sledeča:
Najprej sem kupil treking kolo, ga prodal in kupil gorca, ki ga imam še sedaj. Kasneje sem se hotel preizkusiti še na asfaltu in si kupil hibrida, ker nisem želel, z mojimi leti, kolesariti v prisilni drži cestnega kolesa, z ravno balanco
http://www2.meri da-bikes.com/en_INT/Bikes.Deta il.204
Imel je triplo, zadaj 12 - 27 in na Vršič je šlo brez problemov. Ker sem že v veteranskih letih sem si rekel, sedaj ali nikoli, poizkusimo še cestnim. Za okroglo obletnico so mi ga kupili moji domači :D .
Compact in zadaj 13 - 29. Na Vršič sem se z zadnjimi močmi skoraj priplazil. Šok je bil nepopisen! Nato sem na njem začel nabirati kilometre in po 5000m cca se je Vršič udal. Sedaj se nanj peljem s tako lahkoto (ali težavo) kot sem peljal prej z Merid-inim hibridom.
Na kolesu se počutim odlično, hrbet in okončine me ne bolijo in ne bi ga zamenjal za hibrida za nič na svetu. Drug svet!
Strah tvojega dekleta pred specialko mi je nekako domač. Tudi jaz sem ga imel
Še nasvet. Če imaš priložnost kupiti solidno specialko za dobro ceno ga na vsak način kupi. Itak ga bo kupila po "avanturi" s hibridom, le stroške za "vmesno" kolo si bo prihranila :D
Mad_one 18.05.2010 06:55
um_etnik je napisal:
Če imaš priložnost kupiti solidno specialko za dobro ceno ga na vsak način kupi. Itak ga bo kupila po "avanturi" s hibridom, le stroške za "vmesno" kolo si bo prihranila :D

Tudi pri nas so izkušnje prav take :!: :lol:
pajzbar 18.05.2010 06:56
kompromis = slaba ideja (ne vem kdo je to napisal na forumu, toda se popolnoma strinjam)
imel treking, ker sem rekel, da mogoče pa bo kaj makedama, cenejši je ipd. ja, cenejše za tistih par stotakov. Naslednje leto je bila pri meni že specialka in to je bila top zadeva. Sicer ne vem, kako je kondicija Um_etnika, ki pravi, da se je s specialko matral na Vršič, toda vsak ima svoje noge. Naj vzame specialko, če ni ziher, pa je na tem forumu kar precej kolesark s cestnim lepotcem pod sabo. Naj vpraša njih za mnenje.
Letos je kolegica presedlala z MTB na cestaka in je navdušena.
lp
Darel 18.05.2010 08:10
pajzbar je napisal:
kompromis = slaba ideja (ne vem kdo je to napisal na forumu, toda se popolnoma strinjam)
imel treking, ker sem rekel, da mogoče pa bo kaj makedama, cenejši je ipd. ja, cenejše za tistih par stotakov. Naslednje leto je bila pri meni že specialka in to je bila top zadeva. Sicer ne vem, kako je kondicija Um_etnika, ki pravi, da se je s specialko matral na Vršič, toda vsak ima svoje noge. Naj vzame specialko, če ni ziher, pa je na tem forumu kar precej kolesark s cestnim lepotcem pod sabo. Naj vpraša njih za mnenje.
Letos je kolegica presedlala z MTB na cestaka in je navdušena.
lp


Jaz sem po 14 dneh presedlal iz cestaka na MTB pa sem navdušen. :lol:

Treba je vedet, za kaj je katero kolo. Navdušeni so tisti, ki se z MTB vozijo po cesti pa potem presedlajo na cestaka.
Tistih že prej omenjenih 14 dni sem preizkušal specialko. Hvala za živčne ceste, nestrpne avtomobiliste, buljenje v asvalt. Gram nazaj v hribe, kar je bil tudi razlog, da sem začel kolesarit. 8)
irmaex 18.05.2010 08:49
No, še en ženski pogled:

Jaz sem pred leti tudi vozila treking. Potem sem začela sanjati o specialki in sem imela to srečo, da mi je lahko znanka posodila svojo (takrat si še težje dobil ženski okvir, sem bolj majhna) , da sem naredila nekaj km. Po tistem nisem več sedla nazaj na treking. Na prvi vožnji sem imela občutek da bom "čez balanco" padla, ampak je to hitro minilo, občutek in hitrost sta bili neprimerljivi. Naj še povem, glede varnosti ... s trekingom sem enkrat konkretno padla, s cestnim še ne (že trkam), razen zaradi neodpenjanja blokeja (doma). Po mojem si malo bolj pazljiv pri cestnem.
No, prvo kolo sem imela s triplo, ravnokar pa sem presedlala na compact, no tudi iz Compagnolo na Shimano. Po štirih vožnjah bi rekla, da je compact boljši. Sem imela strah, da bo zmanjkalo prestav, pa zaenkrat ni tako. V bistvu se mi zdi, da je manj dela, saj ne rabim toliko menjavat in lahko klančke , kjer sem prej menjala trikrat, zdaj prevozim v eni (ni to na račun "forme";).
Je pa ZELO pomembno, da si nabavi kolo prave velikosti. Jaz sem prvega trofla v nulo že v prvo, zdajšni je malo drugačen in je ravno na obdelavi, da bo tako kot je treba (sem kupila rabljenega in je potem treba kaj spremenit).
Je pa res, da so današnje "treking" variante že čisto podobne cestnim kolesom, samo balanca je ravna - tako na pogled, detaljno se nisem za to zanimala.. Tako da če je "strah" prevelik, ni treba na silo.
scottwoman 18.05.2010 09:02
In še en ženski pogled: :D

Vozim gorca in specijalko. Ko sem pred parimi leti prvič kupila specijalko za namen treningov v Lj, kjer študiram, sem kupila moško specijalko Fuji, ki je bila sicer primerna za tipa moje velikosti, zame pa nikakor ne. Niti 6cm fajfa ni rešila mojih bolečin v hrbtu.

Če je tvoja punca bolj majhna (pa tudi, če ni), se definitivno bolj splača kupit specijalko z žensko geometrijo - razlika je ogromna (vsaj zame). Dobi se velikosti v kar velikem razponu (od 46 do vsaj 56 cm), poleg tega pa hrbet bistven manj trpi, ker so ženska kolesa krajša in malo bolj podrta. Sicer se tudi na moškem okvirju da načeloma z nastavitvami vse rešit (če je le velikost prava).

Morda zaupaš, katero kolo sta gledala?
Mad_one 18.05.2010 09:09
Irma je tole lepo napisala.
Kar pa se vrste koles tiče, KOMPROMISA ni :!:
Treking je za osebe, ki 2 lepi nedelji/leto uprizorijo izlet.
Oseba, ki pa nekaj kilo km letno naredi tako po gozdu kot po cesti, pa potrebuje 2 pecikla :!:
Gorca za v divjino in cestaka za asfalt. Pika.
Le tako lahko uživaš v obeh primerih. Mislim, da se bo s tem strinjalo kar nekaj oseb, ki prisegajo tako na gorsko kot cestno kolesarjenje.
Pri nas že razmišljamo, komu bi podarili (neustrezne full-suspension trekinge), da naredimo prostor za "taprave" gorce ... s cestaki bo najbrž (upam) za naslednjih 10 let mir ... :mrgreen:
um_etnik 18.05.2010 09:29
pajzbar :
Kondicija je dobra, samo leta niso :D Če pravim, da sem s specialko komaj zlezel na Vršič, to ne pomeni, da se s specialko komaj zleze na Vršič.
Darel
Zato sem pa jaz obdržal gorca! . Vožnja na cesti je lahko še kako stresna.
irmaex
Ti si sanjala o specialki, gabronkl -ovo deklico pa prepričuje njen fant. Tu je razlika. Ti si šla z neizmerno željo in energijo v prve km in premagala strah pred padcem čez balanco, ona bo pa (morda) cvikala in se ustrašila za vedno. Novincu na specialki so problematični prvi km-zopet govorim iz svojih izkušenj, ne na splošno, Če mu sede je zasvojen. Jaz sem ta začetni strah premagal skoraj po učbeniku iz psihologije: s še večjim strahom! Kaj bodo moji družinski člani rekli, če se ne bom vozil z podarjenim kolesom :D
irmaex 18.05.2010 12:19
@um_etnik: no tud pri meni, je bila prvo ideja od moža, ampak je res, da me ni bilo treba dosti prepričevat. Zato sem pa napisala, da ne na silo. Idealno bi bilo, če bi prvo probala, če ima možnost si kje izposodit ... kar tud vem, da bo težka, ker nekaterih stvari se ne posoja :mrgreen:
Vertigo 18.05.2010 13:20
Moja žena ne zamenja več 'specialke' odkar ima svojo, z ženskim okvirjem seveda. Prej je stavila na mtb (full trdaka) z gladkimi gumami.

Po mojih izkušnjah so novinci/ke zadržani/e za prehod na 'specialko' tudi zaradi rabe izraza 'specialka'. Tudi poimenovanje 'dirkalno kolo' (rennrad v nemščini) jih odvrača ('saj ne bom dirkal/a' ).

V angleščini izraza 'specialka' ne zasledim, nemščini tudi ne. Kako je v drugih jeziki pa ne vem.
migaj 18.05.2010 13:36
Prosim 'prave profesionalce', da sledečega posta ne berejo oz vsaj ne komentirajo:
Z boljšo polovico imava gorski kolesi in specialki. Gorsko uporabljava izključno za vožnjo po kolovozih, makadamu in brezpotjih, cestno pa praviloma po asfaltu. Treking koles, ki sva jih imela pred tem nikoli ne pogrešava.
Mimogrede za ženske, pri tem ne mislim na tekmovalke ipd, so po mojih izkušnjah primernejše triple izvedbe ter compact izvedbe z verižniki spredaj: 50-34 in zadaj: 11-28,
12-28, morda 12-27, nikakor pa ne z običajnimi 12-25, sicer boš na strmejših klancih lahko doživel jezikovo župo, posebej če je ženska težja. B.polovica s triplom 52-42-30 11-28 z lahkoto prileze tako na Vršič kot na Mangrt. Tudi sam (compact 50-34 12-27) se včasih dodatnega zobnika zadaj ne bi branil.
V trgovinah so običajno specialke opremljene z zadnjim verižnikom 12-25 in trgovci te bojo hoteli prepričati, da je to OK, kasneje pa boš skoraj gotovo verižnik na svoje stroške menjal za takega, s katerim gre lažje v klanec.
Vsekakor je specialka tudi za ženske najboljša stvar in pravo kolo za po asfaltu,
pa nikakor kupit tiste z ravno balanco.
mitjap 18.05.2010 14:08
Citat:
Treking je za osebe, ki 2 lepi nedelji/leto uprizorijo izlet.
Oseba, ki pa nekaj kilo km letno naredi tako po gozdu kot po cesti, pa potrebuje 2 pecikla
Gorca za v divjino in cestaka za asfalt. Pika.


Amen :!:
migaj 18.05.2010 14:13
Se stinjam, to je tako kot s tako imenovanimi zimsko/letnimi gumami na avtih :ups:
Darel 18.05.2010 14:16
Da ne bo izpadlo, da se z Hibridi ne da spodobno peljati. Sam sem kolebal med specialko in homemade hibridom, po poizkusu sem specialko črtal, ker se po cestah ne želim voziti več, kot je nujno potrebno, vseeno pa grem rad na kakšen maraton.
Kolo je za maratone zelo udobno, nisem sicer med prvimi, ampak leta, ko bi lahko tekmoval so zame že minila. Sem pa po maratonu verjetno precej manj utrujen kot kakšen specialkar.



O lepoti ne bomo 8O me pa ni stalo veliko denarja in wheelsete zamenjam v eni minuti.
migaj 18.05.2010 14:19
Darel je napisal:
Sem pa po maratonu verjetno precej manj utrujen kot kakšen specialkar.

To pa nikakor ne bo držalo !!! (govorim iz izkušenj)
Darel 18.05.2010 14:26
migaj je napisal:
Darel je napisal:
Sem pa po maratonu verjetno precej manj utrujen kot kakšen specialkar.

To pa nikakor ne bo držalo !!! (govorim iz izkušenj)


Tvoja trditev bi držala, če bi skušal prevoziti maraton z istim časom, kot nekdo s specialko. Če pa vozim z istimi watti in v bolj udobnem položaju ter posledično pridem nekaj kasneje v cilj, pa verjetno upravičeno sklepam, da je zaradi drže in vzmetenja vožnja nekaj bolj udobna. :?:
SODROVC 18.05.2010 14:45
drža je odvisna od posameznika. Meni ustreza, če na specijalki bolj "ležim", drugim pa ne. Se pa čudim tudi bajkerjem, ki sedijo čisto pokonci in potem jamrajo, da jih peče danka. Čudno, a?
Imam pa specijalko in fully-ja, vsako kolo za njegovo namembnost (se pa zgodi, da kdaj-pa-kdaj s specijalko dpeljemo kakšen daljši makadamski odsek, pa nič zato). ;)
Truplo 18.05.2010 14:53
Darel je napisal:
migaj je napisal:
Darel je napisal:
Sem pa po maratonu verjetno precej manj utrujen kot kakšen specialkar.

To pa nikakor ne bo držalo !!! (govorim iz izkušenj)


Tvoja trditev bi držala, če bi skušal prevoziti maraton z istim časom, kot nekdo s specialko. Če pa vozim z istimi watti in v bolj udobnem položaju ter posledično pridem nekaj kasneje v cilj, pa verjetno upravičeno sklepam, da je zaradi drže in vzmetenja vožnja nekaj bolj udobna. :?:


No ja, stvar navade oz. koliko se s kakšnim kolesom voziš. Meni je specialka udobna, dočim je treking tako za po mestu in po kakšni potki iz nuje....
Darel 18.05.2010 15:05
Tole moje kolo je pravzaprav čistokrvni gorc s cestnim 28 col wheelsetom in ne trekking.

Verjetno res nima smisla razpravljati, kaj je komu bolj udobno. Probaš to in ono in se odločiš.
lone_rider 18.05.2010 15:50
SODROVC je napisal:
Se pa čudim tudi bajkerjem, ki sedijo čisto pokonci in potem jamrajo, da jih peče danka.


To verjetno ni zaradi kolesarjenja... :roll:
lone_rider 18.05.2010 15:55
Aja pa še odgovor v temo... Tudi moja punca je imela popolnoma iste težave in strahove glede specialke kot jih opisuješ ti. Pred tem se je vozila s treking kolesom, a je videla, da to ni ravno to... sploh če se voziš v družbi s cestnimi. Vedno je govorila, da smo vsi gonili z isto kadenco in v istem prestavnem razmerju, a smo se cestarji kar oddaljevali od nje... :) No, potem je prišel čas za specialko in strahovi, kako se bo to obneslo glede drže, ravnotežja, prestavljanja, zaviranja.... Da skrajšam; po tistem, ko se je prvič usedla in odpeljala s cestnim kolesom, trekinga ni niti pogledala več... Je sedaj že tudi prodan...
fuego 18.05.2010 15:56
Ne vem zakaj bi bil na gorcu manj utrujen kot na specialki. Jaz imam ravno kontra občutek. Po ravnini se moram z gorcem precej bolj matrat kot s specialko. Če držiš na specialki pravo kadenco je precej lažje gonit in za isto hitrost porabiš manj energije. Je pa res, da sem se na začetku moral navadit drugačne lege, ker sem bil pri gorcu bolj vzravnan in so me na začetku na specialki malo bolele roke. Po parih vožnjah tudi tega ni bilo več.
gabronkl 18.05.2010 21:07
scottwoman je napisal:


Morda zaupaš, katero kolo sta gledala?


Ja. Gledava žensko geometrijo. Sploh, ker je majhna in drobna. Favorit pa je Specialized Dolce.

Drugače pa ste se kar lepo razpisali. In bolj ali manj delite moje mnenje. Bo pa za začetek gotovo tripla. Prva specialka pri dekletu je pomoje skoraj obvezno s triplo. Tudi iz psihološkega vidika, drugače jo utegne zasovražit. ;)
lone_rider 18.05.2010 21:18
gabronkl je napisal:
Bo pa za začetek gotovo tripla. Prva specialka pri dekletu je pomoje skoraj obvezno s triplo.


Se strinjam.
Hess 18.05.2010 21:37
lone_rider je napisal:
... smo vsi gonili z isto kadenco in v istem prestavnem razmerju, a smo se cestarji kar oddaljevali od nje... :) No, potem je prišel čas za specialko in strahovi, kako se bo to obneslo glede drže, ravnotežja, prestavljanja, zaviranja.... Da skrajšam; po tistem, ko se je prvič usedla in odpeljala s cestnim kolesom, trekinga ni niti pogledala več... Je sedaj že tudi prodan...


Kot sorazmerno nov kolesar (dobro leto), ki imam treka vidim, da je za ostale trek "ne tič ne miš", ste kar enotnega mnenja, da če si na cesti potem cestno, na brezpotjih pa gorca.

Kot je zgoraj napisano - zakaj bi nekdo z isto kadenco ob istem prestavnem razmerju in istem srčnem utripu bil toliko hitrejši s cestnim napram treku? Je to bolj ali manj le zaradi gum-njihovega upora? ne vem, kje je drugje tu logika. Nekaj vpliva ima sicer teža,...

Sam se do sedaj nisem še z nikomer skupaj kolesaril, da bi lahko primerjal. Če je najti neko razlago glede cestno vs. trek za po cesti me pa zanima, zakaj pa v hrib (razni vzponi) npr. gorc ne pa trek? V čem je toliko boljši (govorim za asfaltne ceste)? So prestave bolj na gosto "posejane"? V vsakem primeru gorc verjetno ni (toliko) lažji od treka, gume so bolj traktorske-torej verjetno tudi z več upora,..

Imam namero letos iti na kakšen organiziran vzpon in mi ni jasno zakaj bi (bom) bil toliko slabši že v izhodišču, v kolikor bi imel za isti vzpon gorca?

Sprašujem izključno za gorc vs. trek za vzpon po asfaltirani cesti (o kakšni specialki sam nebi niti razmišljal saj kolikor vem ti lahko hitro zmanjka brzin, sam pa nimam toliko moči, da bi vrtel težje prestave).

Kot rečeno vozi vedno sam :( in zato se (zaenkrat) še nisem navdušil nad specialko, pa tudi bojim se tistih tenkih gum - se enostavno kar vidim, kako bi se v kakšnem ovinku navzdol razbil na prafaktorje,..

LP vsem
Merlin 18.05.2010 22:24
lone_rider je napisal:
gabronk l je napisal:
Bo pa za začetek gotovo tripla. Prva specialka pri dekletu je pomoje skoraj obvezno s triplo.


Se strinjam.

Za žensko pride v poštev samo tripla z zobniki zadaj vsaj 12-27. Govorim na podlagi izkušenj, ki sem jih pridobil z svetovanjem moji boljši polovici. Ženske imajo manjšo moč in vozijo na obrate zato potrebujejo triplo sploh, če vozijo klance. Kolo pa mora bit prirejeno ženski postavi. Za občasno vožnjo bi bil primeren tudi kak ženski hibrid, vendar ne verjamem, da bo kaj cenejši. Trekingom pa nisem naklonjen, po mojem so precenjen in ne funkcionalni.
Svetujem pa, da sploh pri ugodnih nakupih pazite ;) . Največkrat se izkaže, da niso. Običajno se v ugodnih nakupih kupi nekaj kaj ne odgovarja našim potrebam.
JakaKk6933 18.05.2010 22:25
gabronkl, glej prestavna razmerja kot celoto in ne samo gonilko. Pomembni so tudi zobniki zadaj.
Če je zadaj 25 in tripla, napram kompakt in 29 zadaj nič ne pridobiš. Razmerje je enako.

Splača se razmislit, če je tripla res prava odločitev. Če želi napredovati in imeti kolo vsaj za nekaj let, je kompakt vsekakor boljša odločitev.

Je pa že androfrw večino napisal... Plus ostale debate na forumu na to temo.
Merlin 18.05.2010 22:34
@Hess odgovor zate.

treking je čista komercialna zadeva. Kolo je težko, ima slabo geometrijo, slabšo opremo in za asfalt preširoke pnevmatike. iz naštetih razolgov si precej počasnejši. Tudi na asfaltu si hitrejši z gorskim kolesom, če imaš nameščene pnevmatike enake širine.
Razlog je v tem, da imajo gorska kolesa bol tekmovalno geometrijo in so v istem cenovnem razredu lažja in opremljena z boljšo opremo.
Najbolje pa boš videl sam, na kakšnem vzponu kakšna je razlika. 90% bo v tebi 10% pa lahko pripišeš kolesu ;) .
1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI