verižnik 11-28

Domov > Forum > verižnik 11-28

verižnik 11-28

SORTIRAJ PO:
perci123 08.11.2010 15:52
Pozdravljeni!

A ima mogoče kdo izkušnje s kompatibilnostjo zadnjega verižnika 11-28 (ultegra 6700) in zadnjim menjalnikom s kratko kletko prejšnje serije ultegra (6600) ali pa 105 (5600)?

Iz specifikacij shimana izhaja, da je ta verižnik kompatibilen le z menjalniki nove serije.

lep pozdrav
pero
perci123 08.11.2010 16:01
puhek,

to je verižnik 6700 z razmerjem 11-28.

zanima me, ali to funkcionira z zadnjim menjalnikom serije ultegra 6600 ali pa 105 5600?

lp
pero
puhek 08.11.2010 16:33
se vid da sm ful prehitro prebral zadevo :mrgreen: . Kolkr vem bi menjalnika oba morala delati. Nastaviš ga sam, zajla pa tako ali tako dela svoje preko ročk. problem lahko nastopi pri tem da imaš kratko kletko . Veliki zobnik spredaj in zadaj bi verjetno bil neizvedljiv :)
Neposredno izkušnje s konkretno opremo pa ne razen verižnikom.
LP
StaraKost 08.11.2010 17:09
Nikoli mi ne bo jasno zakaj bi takšen razpon zob reševal z eno kaseto. Zobniki 11 in 28 so zelo mali % časa v uprabi. Tisti manjkajoči zobniki, ki jih izgubiš zaradi takšnega razpona pa so največkrat v uporabi, pa jih nimaš na razpolago, ker imaš same "luknje" med sosednimi zobniki :mrgreen: .
Moj nasvet, če že rabiš 28, odreči se 11, da zapolniš vsaj eno "luknjo"..
coki 08.11.2010 17:13
StaraKost je napisal:
Nikoli mi ne bo jasno zakaj bi takšen razpon zob reševal z eno kaseto. Zobniki 11 in 28 so zelo mali % časa v uprabi. Tisti manjkajoči zobniki, ki jih izgubiš zaradi takšnega razpona pa so največkrat v uporabi, pa jih nimaš na razpolago, ker imaš same "luknje" med sosednimi zobniki :mrgreen: .
Moj nasvet, če že rabiš 28, odreči se 11, da zapolniš vsaj eno "luknjo"..


>točno tako
kolesarnica.si 08.11.2010 17:24
StaraKost je napisal:
Nikoli mi ne bo jasno zakaj bi takšen razpon zob reševal z eno kaseto. Zobniki 11 in 28 so zelo mali % časa v uprabi. Tisti manjkajoči zobniki, ki jih izgubiš zaradi takšnega razpona pa so največkrat v uporabi, pa jih nimaš na razpolago, ker imaš same "luknje" med sosednimi zobniki :mrgreen: .
Moj nasvet, če že rabiš 28, odreči se 11, da zapolniš vsaj eno "luknjo"..

D rži, samo če želi imeti 28, ne more začeti z 12, ker tak zobnik ne obstaja. Morda je rešitev Ultegra 6600 zobnik 12-27.

Lp
alesm66 08.11.2010 17:32
Uporabljam verižnik 12-27 (SRAM 1070) originalno je bil gor 12-25 (Ultegra). Deluje brez problema na kratki kletki. Kot rekreativec sem s kombinacijo spredaj 34 zadaj 27 brez problema prepeljal najbolj strme dele na Vršič in Mangartsko sedlo. Gre pa težko na koncu klanca na Topol iz Hrastenic, ampak gre.

Razlika med 12-25 in 12-27 je v zadnjih dveh največjih zobnikih, pri 12-25 imata 23 in 25, pri 12-27 pa 24 in 27 zob.
Zgubich 08.11.2010 17:45
sej sram ma tud 12-28-mislim da tud 11-28- pa ravno tok dela :?:
kolesarnica.si 08.11.2010 17:58
Zgubich je napisal:
sej sram ma tud 12-28-mislim da tud 11-28- pa ravno tok dela :?:


hvala ker si me popravil, seveda Sram 12-28 obstaja
Dean 08.11.2010 21:59
perci123 je napisal:
Pozdravljeni!

A ima mogoče kdo izkušnje s kompatibilnostjo zadnjega verižnika 11-28 (ultegra 6700) in zadnjim menjalnikom s kratko kletko prejšnje serije ultegra (6600) ali pa 105 (5600)?

Iz specifikacij shimana izhaja, da je ta verižnik kompatibilen le z menjalniki nove serije.

lep pozdrav
pero



Imam Ultegro serije 6600 in od julija letos zmontirano gor 11-28 (sicer ne od Ultegre , ampak SRAM). Bilo je treba samo par minut za nastavit menjalnik in vse deluje kot mora.
Lp
perci123 09.11.2010 09:32
Sem včeraj popoldan hodil okrog pa nisem imel dostopa na net...med drugim sem tudi v energiji naročil ene čevlje :)

Torej, hvala za odgovore.
Zgodba pa je taka: do sedaj sem se vozil samo z gorskim kolesom pa še to bolj na izi. Letos sem npr. naredil 1.800km in je to daleč največ do sedaj.

No, mesec ali dva nazaj sem nabavil tudi specialko. Je rabljena in ima spredaj 53-39, zadaj pa 12-25. Oprema je shimano 105 (5600), razen kaseta in veriga, ki sta ultegra. Že ob nakupu sem vedel, da temu nisem kos in da bo treba iti zadaj v ekstrem z menjavo kasete npr. 12-27 in potem enega na sredini ven in dodati zadaj zobnik 30 (marcisio). Druga (sicer dražja) možnost pa je menjati sprednjo gonilko za compact in potem po potrebi tudi zadaj kaj spremeniti.

Compact gonilko sem nabavil prejšnji teden (rabljena shimano r-700).

Sedaj pa proučujem zadeve glede kasete...stara kost, ni mi nujna prioriteta, da bi imel tudi verižnik 11, vendar shimano ima največji verižnik 28 samo v kombinaciji z najmanjšim 11...bom pa malo pogledal še pri sramu kot so nekateri predlagali.

Imel sem naslednje pomisleke:
1. shimano pravi na spletni strani, da je 11-28 kompatibilna samo z novo dura-ace, novo ultegro in novo 105 grupo?
moj razmislek: pri menjalniku 105 (5600) s kratko kletko piše, da je najmanjši možni zobnik 11...torej to je sprejemljivo, vendar je mogoče problem v kombinaciji z največjim 28 (po specifikaciji bi naj bil največji 27, vendar naj bi delovalo tudi z večjimi), ker je mogoče potem razlika med najmanjšim in največjim kar 17 zobov in če k temu dodamo še razliko pri gonilki, ki je 16 zobov, dobimo 33 zobov skupne razlike...po specifikacijah pa je največja skupna razlika lahko 29 zobov...torej smo 4 zobe preko...poznam eno osebo, ki ima zadaj 12-30 in duplo, torej je skupna razlika 32 in torej 3 zobe preko.

torej, dve možni težavi: 1. prevelika skupna razlika in 2. prevelika razlika pri zadnjem verižniku. Kaj menite?

lp
perci123 09.11.2010 09:36
Imam Ultegro serije 6600 in od julija letos zmontirano gor 11-28 (sicer ne od Ultegre , ampak SRAM). Bilo je treba samo par minut za nastavit menjalnik in vse deluje kot mora.
Lp[/quote]

Dean,
a imaš spredaj compact gonilko in zadnji menjalnik s kratko kletko?

kaj si moral nastaviti pri menjalniku? A samo vijake za fino prestavljanje ali je potrebno tudi kaj glede pozicije menjalnika?
lp
eta 09.11.2010 10:26
StaraKost je napisal:
Nikoli mi ne bo jasno zakaj bi takšen razpon zob reševal z eno kaseto. Zobniki 11 in 28 so zelo mali % časa v uprabi. Tisti manjkajoči zobniki, ki jih izgubiš zaradi takšnega razpona pa so največkrat v uporabi, pa jih nimaš na razpolago, ker imaš same "luknje" med sosednimi zobniki :mrgreen: .
Moj nasvet, če že rabiš 28, odreči se 11, da zapolniš vsaj eno "luknjo"..


>Zobnik 11 je skoraj nujen pri uporabi compakt gonilke zato so verjetno tudi naredili kaseto 11 -28. Kar se tiče možnosti uporabe serije menjalnikov X600 pa delujejo s temi kasetami Mogoče se najde kakšen model kolesa, ki tega ne bo podpiral a je po mojem izjema -zobnik kasete bo odrival zobnik menjalnika kljub temu, da bo vijal za nastavitev max zavit).
pionirmtb 09.11.2010 10:45
COMPACT GONILKO DAŠ LAHKO GOR 36-52,paše na isti krak-lahko samo 36-50 kot ti odgovarja. to mam na zalogi,če kdo rabi,,,36.-19e-52 29e.
StaraKost 09.11.2010 11:32
eta je napisal:
StaraKo st je napisal:
Nikoli mi ne bo jasno zakaj bi takšen razpon zob reševal z eno kaseto. Zobniki 11 in 28 so zelo mali % časa v uprabi. Tisti manjkajoči zobniki, ki jih izgubiš zaradi takšnega razpona pa so največkrat v uporabi, pa jih nimaš na razpolago, ker imaš same "luknje" med sosednimi zobniki :mrgreen: .
Moj nasvet, če že rabiš 28, odreči se 11, da zapolniš vsaj eno "luknjo"..

& lt;br />Zobnik 11 je skoraj nujen pri uporabi compakt gonilke zato so verjetno tudi naredili kaseto 11 -28. Kar se tiče možnosti uporabe serije menjalnikov X600 pa delujejo s temi kasetami Mogoče se najde kakšen model kolesa, ki tega ne bo podpiral a je po mojem izjema -zobnik kasete bo odrival zobnik menjalnika kljub temu, da bo vijal za nastavitev max zavit).


Če nisi tekmovalec ni nujen. Jaz ga na primer nisem še nikoli resnično potreboval, razen za probo, čeprav ga imam na razpolago. Imam pa kaseto 11-23 za Dravsko polje(ravnina) zaradi majhne razlike med zobniki, ki mi je zelo pomembna. Največkrat vozim kaseto 12-26. Za vzpone imam 13-29. Vsaka kaseta je na svojem setu koles.
Normalna kadenca mi je med 95-105. Za dalj časa pa lahko vrtim tudi 120+.
mat 09.11.2010 12:15
se strinjam s staro kostjo; nekoč sem na nekem forumu zasledil izjavo nekega serviserja na nizozemskem, namreč da je 11 zob praktično neuporabljenih, še celo pri tekmovalcih in je torej za običajnega rekreativca povsem odveč. No sam bi najbrž skoraj povsem shajal celo brez 12.

Bi pa dopolnil nekaj k tej večni debati o prestavah; ne vem ali gre pri stari kosti za 11 ali 10 sistem, a v primeru da gre za slednjega, pomeni, da s campa 11 in 12-29 pokrijemo vse, brez lukenj in je torej idealna izbira za nekoga, ki ima en par koles in se mu z menjavo ne da ukvarjat.

Poleg tega, ko začnem včasih tudi sam preveč komplicirati, se spomnim, da ko sem začel resneje kolesariti je bila odzadaj regina oro s šestimi (ali celo petimi) prestavami 13-23 in spredaj 52-42. Zadeve se vsekakor razvijajo. Pojavlja se mi pa drugo vprašanje ali je kompakt 50/34 res optimalen, ali ne bi bilo bolje 48 ali celo 46? Pa smo spet tam :).
galoper 09.11.2010 12:22
V kolesarnici sem naročil obročnike in povedal da želim kaseto 11-28 za staro varianto. Za vsak primer sem pripeljal okvir s starim menjalnikom, kar je le bežno pogledal in doma sem vstavil kolesa, vse deluje. Za izbiro zobnikov je koristno izračunati prestavno razmerje, da se prenosi ne podvajajo, ker se šele tako opazi ovečne verižnike.
StaraKost 09.11.2010 12:34
Če imaš od zadaj "luknje" med zobniki jih ne moreš nadomestiti z kombiniranjem drugega sprednjega zobnika.
Ne ni reč, da boš sledeči sosednji prenos poiskal tako, da boš zamenjal prestavo spredaj in zadaj, samo zato, ker izračun tako kaže :mrgreen: .

Kot prvo 12-29 ne obstaja. Kot drugo zgornja polovica zobnikov bi bila "preredka".
Heligo 09.11.2010 12:57
Jaz pa te kasete 11-28 kar ne morem prehvalit.

90% časa sicer uporabljam 11-26, in morda le 10% 11-28, a takrat ko ga rabim pride zelo prav. Tisto preskakovanje v kadenci za 10o/min v najbolj uporabnem območju kasete me ne moti toliko. Bolj me zmoti če mi v dolgih strmih klancih, po klancih navzdol in v hitrih zaključkih zmanjka prenosov.
mat 09.11.2010 13:14
StaraKost je napisal:
Če imaš od zadaj "luknje" med zobniki jih ne moreš nadomestiti z kombiniranjem drugega sprednjega zobnika.
Ne ni reč, da boš sledeči sosednji prenos poiskal tako, da boš zamenjal prestavo spredaj in zadaj, samo zato, ker izračun tako kaže :mrgreen: .

Kot prvo 12-29 ne obstaja. Kot drugo zgornja polovica zobnikov bi bila "preredka".


domnevam, da se nanaša name, se mi zdi potrebna replika (:

ad1: 12-29 seveda obstaja in predstavlja sedaj izpolnjen potrebni pogoj, da bi prešel iz sedanje triple na kompakt (campa 11)
ad2: verižnik ne bi bil nič preredek, glede na to, da je to kaseta 12-26+29
ad3: najbrž se iz zapisanega dovolj jasno vidi, da ne dam prav veliko na "modne zapovedi" in se po njih tudi ne ravnam, zame je pomebna funkcionalnost. Čeprav je res, da do sedaj prestavnih razmerij nisem niti izbiral in sem uporabljal pač tista, katera so prišla s kolesom. Razen prvega, kupujem namreč večinoma rabljena kolesa. Tako sem nazadnje pristal na tripli in ni mi niti malo žal. Ugotavljam, da za 80% zadošča srednjih 42 zob. Pri 50/34 pa pričakujem več preskakovanja med manjšim in večjim verižnikom
StaraKost 09.11.2010 13:15
Ti ne spadaš v kategorijo "rekreativcev" za katere je vožnja od 50 km/h v ravnini brez, da imaš pred seboj skupino, samo pobožna želja, zato verjamem, da potrebuješ 11 :D :D :D .
StaraKost 09.11.2010 13:17
@mat,

Replika ni bila namenjena tebi.
StaraKost 09.11.2010 13:17
To je bilo za Heligota,

StaraKost je napisal:
Ti ne spadaš v kategorijo "rekreativcev" za katere je vožnja od 50 km/h v ravnini brez, da imaš pred seboj skupino, samo pobožna želja, zato verjamem, da potrebuješ 11 :D :D :D .
bajker99 09.11.2010 13:23
Imam star duraace menjalnik in sram 28-11 zobnik, deluje brez problema, pa tud na 11 - 30 se ga naštimat.

LP
mat 09.11.2010 13:30
StaraKost je napisal:
@mat,

Repl ika ni bila namenjena tebi.


narobe razumel, se oproščam, bo pa morda komu morda vseeno koristilo
perci123 09.11.2010 14:11
Dean, heligo, bajker99,

a imate spredaj 1. compact gonilko in 2. star menjalnik (bajker99, ti si napisal da je star) s 3. kratko kletko?

Potrebujem pozitivne odgovore na vsa tri vprašanja, da lahko rečemo, da zadeva v praksi deljuje. :?

StaraKost, odkar sem na forumu sem prebral veliko tvojih postov v različnih temah in se zelo veliko naučil. Tudi glede zadnjih verižnikov imaš verjetno prav. Jaz ne morem podati svojega mnenja, ker sem pač začetnik...pa verjetno gre pri setih verižnikov tudi za osebne preference.

Dejstvo je, da niman na izbiro več setov verižnikov kaj šele setov koles. Zato bom moral narediti nek kompromis, vprašanje je samo ali bo to 12-27 ali pa 11-28 (če je sploh izvedljivo).

lp
perci123 10.11.2010 08:53
[quote="perci123"]De an, heligo, bajker99,

a imate spredaj 1. compact gonilko in 2. star menjalnik (bajker99, ti si napisal da je star) s 3. kratko kletko?

Potrebujem pozitivne odgovore na vsa tri vprašanja, da lahko rečemo, da zadeva v praksi deljuje. :?

Heligo, hvala za odgovor.
Dean, bajker99 in galoper, dejte prosim še vi trije napisat odgovor.

kolesarnica.si, a si mogoče ti že imel takega 'pacienta' in je zadeva bila izvedljiva?

lp
Stemba 10.11.2010 09:19
če imaš po novem kompakt gonilko, pusti gor 12-25, ti zagotavljam, da bo povsem zadostilo tvoje potrebe - iz lastnih izkušenj ;)
-11 zobnik boš potreboval samo na spustih 50km/h+
-s 25ko pa boš tudi pregural vse klance

v primeru da ti je 25 premalo - ampak najprej poizkusi - še vedno lakho nabaviš samo komplet zadnjih treh 21-24-27. jaz sem kot popoln začetnik v svoji prvi sezoni za šalo prišel na Mangart z kompaktom + 12-27

lp 8)
Zajebanec 10.11.2010 09:33
StaraKost je napisal:


Imam pa kaseto 11-23 za Dravsko polje(ravnina) zaradi majhne razlike med zobniki, ki mi je zelo pomembna.

je verjetno neuporabna... :P
1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI