Profili, zemljevidi, ...
23.08.2024
DOLOMITI (SELLARONDA HERO & BIKE DAY)
Ob 12:03, Matijagt
robertk6 je napisal: |
Maratonac super opis poti , če se kdaj odločiš tole odpeljati me povabi zraven |
robertk6 je napisal: |
No odlično jaz pa tud mislim da še kakega pajdaša najdem da nas bo več |
Maratonac je napisal: |
Začetek Krke v Kninu. Viden samo do 1.7 v letu. Kasneje ga zaradi suše zmanjka. Začne pa zopet po dežju, tam v 10 mesecu. |
mszs je napisal: |
Še eden kandidat, stvar postaja zanimiva! Imamo sicer v načretu kolesarjenje po Balkanu, a vendar dajte obvestiti o tej turi! Je zelo zanimiva! |
Maratonac je napisal: |
Še kdo ? Res da padajo granate , ampak do takrat jih bo že zmanjkalo ! |
Skoraj vsi , ki gredo na dopust v Dalmacijo uporabljajo AC Bosiljevo- Šibenik- Split-otoki. Kolesarjenja željni dopustniki, zaradi velikih vročin niti ne pomišljajo , da bi se del rute na dopust zaradi tega, odpeljali na kolesih. Rad bi opozoril na isto, vendar pozabljeno smer, no ni čisto pozabljena, ker je to bila do leta 1988 najbližja povezava z navedenimi kraji in gre deloma po cesti Avnoja in Bosni , proti Dalmaciji. Vsi verjetno veste , kako pripeljati do Bihača z avtomobilom in ZELENO KARTO . Sedanje prej kot v Rakovici na kolo vam absolutno ne priporočam, kakor tudi ne pred odcepom kamionske ceste v Ličkem Petrovem selom oz. aerodromu oz. mejnemu prehodu HR-BIH. Najbolj varno je v Bihaču. Ne bom omenjal ćevapov v somunu, ki so ravni Baščaršiji, kot tudi ne lepotice Une , muzeja I. zasedanja AVNOJ-a ,ampak opisal pot, ki pa ima od tu naprej 135km do Knina, kontinentalno podnebje in je tudi poleti, prej mrzlo kot toplo, sploh pa v jutranjih urah. Ja eden pač mora voziti avto , ostali pa lahko kolesarijo, kje se bodo zamenjali, se naj pa dogovorijo prej.
V Bihaču zapeljemo čez most Une , po 500m zavijemo desno proti Bosanskemu Petrovcu. Cesta je ogromno široka , prometa pa je bore malo. Po 10km ravnine nas pričaka Ribčev klanec, dolg 14 km, ki nas dvigne na nmv. 730m pri vasi Lipa in od tu naprej cesta v blagih dolgih vzponih in padcih poteka do še 30 km odaljenega Petrovca na nmv 620m. Pred Petrovcem je na polju DC3 , ki je Tita prepeljal po desantu v Italijo.Tu zapustimo cesto Avnoja, zavivši desno proti Drvaru. Po dveh km se začne vzpon z nmv 640m v dolžini 12km na prelaz Oštrelj na nmv 1040m Cesta je fantastična, enakomerno vzpenjajoča med borovimi gozdovi. Okolica je podobna Ridam. Na vrhu je hotel, v gozdičku pa tudi ozkotirna lokomotiva , ki je Tita prepeljala iz Drvarja med samim desantom. Od tu gre pa cesta dol 14 km in nas pripelje v Drvar na nmv 480m. Pred samim mostom čez lokalno rečico, je muzej Desanta na Drvar, z znamenito hišico. Mesto ima okoli 5000 prebivalcev in nudi popoln servis popotniku, da ne bi mislili, da na poti ni nič. Če bi se par odločil za to popotovanje , bi bil tu idealen trenutek za menjavo na kolesu. Od muzeja gremo samo naravnost čez križišče in že se prične vzpon v dolžini 12km na nmv 950m. Vzpon je deloma položen Vrhniški , v manjši meri pa spominja na Ride. Z vrha tega prelaza se cesta spusti na nmv 780m in po ravnem polju po in široki cesti po 12km pridemo do Bosanskega Grahova. Med tema točkama se nahaja motel Borovača , kjer že samo ime opisuje okolico. Tu zadaj je spomenik razmetavanju denarja na ZOI 84, kjer stoji ali pa ne več žičnica , ki je imela samo 28 moto ur delovanja, predno je tako zarjavela, da je postala neuporabna. V Grahovu peljemo naravnost proti Kninu. Grahovo je za tiste , ki jih matra firbec , najbolj porušeno mesto v vojni. Cesta se malo spusti, pelje mimo roj. hiše tistega atentatorja iz Sarajeva –muzej- in zopet zavije v blagi vzpon svojih 7km do prelaza Derale oz. okna Dalmacije na nmv 1000m. Tu se nam pogled ob jasnem ozračju, sreča prvič z morjem , do katerega pa imamo še 75 km, kar pa ni problem , saj cesta stalno pada. Tu vsi na kolesa, razen šoferja , kajti na 30km do Knina , cesta samo pada. Če na vrhu preveč piha , ker so tu ob burji najhitrejši vetrovi na Jadranu, se spustimo km nižje , kjer so klopce in izvirna voda, čista, da bolj čista bit ne more, ker na področju sliva izvora ni nič civilizacijskega.Od tu je spust na nmv 363m in če dobro pogledatem je to večji spust kakor z Vršiča, cesta je pa , da boljša bit ne more. Potrebno pa je paziti, ker je lahko po dežju, kamenje na asfaltu , kar že takoj na začetku vidimo in ali je tudi že cestišče očiščeno. Po 10 km spustu, je tu gostilna , mi smo tu doma, plaćilo možno v 4 valutah . Lastnik je kolesar in ni problema. 1km od tu zopet vstopimo v RH na mejnem prehodu Strmica. Do same vasi v dolini je še 2km , do Knina pa imamo še dobrih 13km. Med vožnjo nas na desni pričaka jezero HE Golubič . V Kninu nas lahko počaka šofer, ker se ima kaj pogledati, medtem ko vas čaka.Ogled 2. največje trdnjave v EU, vam bo vzel 2 uri prijetnega sprehoda med zidovi Benečanov in Francozov. Restavracija na vrhu , zna pa tudi potešiti vsako željo in žejo. Od tu naprej za tiste, ki jim še ni dosti kolesarjenja in je pred vami še velik del dneva, kar je, če ste bili na štartu ob 7 zjutraj, je nadaljevanje poti do Drniša normalno, vendar ne pozabite , da ste v kamniti puščavi , ki vam v momentu da sončarico in pokvari dopust. Do Drniša je 20km z začetnim vzponom na Konj višina LJ .Gradu ali pa da pred vzponom zavijete levo okoli hriba in se po 3 km zopet priključite na cesto..Tu bi jaz končal z opisom poti, ker bi bilo bolj smiselno to okolico obdelati kot izleti letujočih v Šibeniku in okolici.
Drniš oddaljen od Šibenika 30km je izhodišče za ogled Visovca , to je jezero iz katerega teče Krka z slapovi Krke in na začetku 5km dolgega jezera z vlivnimi Roškimi slapovi, ki so verjetno najširši slapovi Balkana. Na sredini jezera je otok , ki je 3x lepši od Blejskega z samostanom Visovac na njemu. Menihi imajo ogleda vreden muzej, z obale pa z mahanjem prikličete 200m prevoz, zato ne mahajte , če ne mislite iti na otok. V kanjonu tega jezera so snemali Winetuja -Zaklad v Srebrnem jezeru. Iz Drniša na levo proti Splitu in Muču – nakrajša povezava LJ-ST razen AC, leži družinska grobnica –MAVZOLEJ slovitega kiparja Ivana Meštroviča, na vsak način vreden ogleda ,oddaljena 10 km od centra mesta
Če iz Drniša nadaljujemo proti Šibeniku, nas na začetku čaka vzpon višine 50m , preko hriba , ki je pa v notranjosti votel in je včasih bilo vojno skladišče . Naprej je cesta padajoča in po 18km pridemo do Lozovca , križišča proti Skradinu in slapovom Krke, ki si ga pa velja zapomniti , ko bomo delali krožni izlet Šibenik-slapovi-Skradin -Šibenski most .
Naravnost čez to križišče nas pa po 10km pričaka Šibenik in konec mojega opisa.
Kot sem navedel dolžina Bihać- Knin 135km z skupno višinsko razliko navkreber 1800m in navzdol 2000m . Cesta enkratna , temparatura pa idealna , priroda brez industrije in čista
Razdalja Knin-Šibenik je 50km višinska razlika vzponov 200m , cesta do Drniša malo ožja naprej pa ogromna nova, narava čista, vročina pa POZOR neznosna.
OPOZORILO: Med 1.10. in 15. 05 se ne podajajte na to pot , brez poprejšnje točne lokalne vremenske napovedi. Področje je poznano kot mala Sibirija.
Burja na Jadranu se tu rojeva in razsaja ob istem času, kot na morju in je takrat tura z kolesom nemogoča. V Bihaču deluje KK , tako da se lahko dobijo informacije direktno od znalcev.
Tel.:+387 61 797-456
I t i n e r a r :
0 km------- ---Bihač------------240 m nmv
10 km---------Ripač -----------250 m
-----------------Golubič
-----------------Gorjevac
24 km --------Lipa -------------730 m
-----------------Vrtoče
-----------------Medeno polje
50 km --------B. Petrovac----- 620 m
62 km---------Oštrelj--------- 1040 m
76 km---------Drvar ------------480 m
88 km --------Prelaz -----------950 m
92 km---------Resanovci -----780 m
108 km-------Grahovo----------850 m
115 km-------Derale -----------960 m
125 km-------Strmica-----------36 3 m
135 km -------Knin --------------230 m
155 km--------Drniš ------------278 m
170 km--------Lozovac----------13 0 m
185 km -------Šibenik ------------- 0 m
Skupna višina vzponov je 1800m , padca pa 2000m.
srečno !