Prestave oz. prestavno razmerje?

Domov > Forum > Prestave oz. prestavno razmerje?

Prestave oz. prestavno razmerje?

SORTIRAJ PO:
nejchy 04.07.2011 01:47
Zdravo...vozim specijalko že tri leta, problem pa je vožnja v klanec... imam tudi treking kolo in v hrib z njim zlezem veliko lažje(čeprav počasneje)...
imam prestavno razmerje: - gonilka:53/39,kaseta:11-25... kako bi bilo popolno razmerje, oz. vsaj malo bolj ugodno za klance? Po ravnini vozim brez problema, v hrib se mi pa zdi, da bi lahko tudi lažje in s več užitka(čeprav počasneje)? no, mogoče je to že razmerje za v klance, pa nimam dovolj kondicije, v tem primeru se jih bom izmikal, ampak po moje to glih ni to, KER SE KAJ POŠTENO NAMANTRAM! :))))) hvala za vaše odgovore! :)
Riki_ 04.07.2011 04:57
gonilka:50/34,kaseta:12-25

gonilka:50/34,kaseta:13-29

...
Truplo 04.07.2011 08:50
Riki_ je napisal:
gonilka:50/34 ,kaseta:12-25

gonilka:50/34 ,kaseta:13-29

...


Jaz imam dvoje felten o zgoraj omenjenimi kasetami. Dandanes se dobijo feltne, katere vozi veliko kolesarjev že za manj kakor 300 evrov, sam pa sem take Mavic kupil od Karantanca za 170 evrov, pa so bile lahko povem kar nove. Torej, še ene feltne in glede na traso ali maraton izberi pravo kaseto... je še najmanj problemov. Sicer pa, četudi imaš gor odzadaj 13-29... kolikokrat pa voziš s 13-ico, da ne vprašam za 12-ico... Malokrat! Tako, da je po mojem mnenju bolj pomembno, kaj imaš odzadaj "večjega".

Napr ej pa definitivno kompakt! Pa bo za nekaj časa oz. dlje časa sigurno kolesarjenje postalo še večji užitek!
boyan64 04.07.2011 09:05
Truplo je napisal:
Riki_ je napisal:
gonilka:50/34 ,kaseta:12-25

gonilka:50/34 ,kaseta:13-29

...


Jaz imam dvoje felten o zgoraj omenjenimi kasetami. Dandanes se dobijo feltne, katere vozi veliko kolesarjev že za manj kakor 300 evrov, sam pa sem take Mavic kupil od Karantanca za 170 evrov, pa so bile lahko povem kar nove. Torej, še ene feltne in glede na traso ali maraton izberi pravo kaseto... je še najmanj problemov. Sicer pa, četudi imaš gor odzadaj 13-29... kolikokrat pa voziš s 13-ico, da ne vprašam za 12-ico... Malokrat! Tako, da je po mojem mnenju bolj pomembno, kaj imaš odzadaj "večjega".

Napr ej pa definitivno kompakt! Pa bo za nekaj časa oz. dlje časa sigurno kolesarjenje postalo še večji užitek!


Osebno vozim z 11 in 12 po klancih navzdol. :mrgreen:

Sicer pa imam kompakt in zadaj največji zobnik 28. S tem prilezem tudi na Jošta.
perpetruum 04.07.2011 10:21
Tudi sam sem do prejšnjega tedna vozil "old-timersko" specialko z spednjimi zobniki 52/42 in 11/21 zadaj...in se sploh nisem premaknil iz Vipavske doline (še ta mi je bila prestrma, haha)

Od srede imam novega Bianchija s kompaktom 50/34 in 12/25 kaseto in gre mnogo lažje...tako da sem že prilezel na vrh Rebernic, pa do Štanjela lez Manče tudi ;-))

Za Predmejo al pa Sveto goro bom pa verjetno nabavil še feltno s 13/29 kaseto (Campagnolo Veloce)...pa še veliiikoooo potreniral :ups: :D :D
nejchy 04.07.2011 11:34
hvala za odgovore.... verjetno bom menjat neki res, ker tak ni več za zdržat... je pa cenovno problem, ker je vse skupaj malo drago, tako da bom še premislil kaj bom... razmišljam, da bi počakal še letošnjo sezono, drugo leto pa vse skupaj zamenjal, se bi mi sigurno (vsaj cenovno) bolj splačalo.... :D

imam pa še eno vprašanje, ker sem večinoma na ravnini in mi po ravnini vse super ugaja, verjetno nebo potem problemov v visokimi prestavami? ker po ravnini vozim samo s tremi najvišjimi, ampak verjetno sploh ni možno, da bi najvišjih zmanjkalo? :)
Riki_ 04.07.2011 11:57
nejchy je napisal:
...imam pa še eno vprašanje, ker sem večinoma na ravnini in mi po ravnini vse super ugaja, verjetno nebo potem problemov v visokimi prestavami? ker po ravnini vozim samo s tremi najvišjimi, ampak verjetno sploh ni možno, da bi najvišjih zmanjkalo? :)


Pri 50 spredaj in 13 zadaj se lahko pri frekvenci pedaliranja 90 obratov na minuto pelješ z cca 43,5 km/h.
Koliko časa se lahko pelješ po ravnem s tako hitrostjo?
Ti je to premalo?
Če ti je potem se čudim, da bi ti imel kakšne probleme na klancih.
Truplo 04.07.2011 11:59
Riki_ je napisal:
nejchy je napisal:
...imam pa še eno vprašanje, ker sem večinoma na ravnini in mi po ravnini vse super ugaja, verjetno nebo potem problemov v visokimi prestavami? ker po ravnini vozim samo s tremi najvišjimi, ampak verjetno sploh ni možno, da bi najvišjih zmanjkalo? :)


Pri 50 spredaj in 13 zadaj se lahko pri frekvenci pedaliranja 90 obratov na minuto pelješ z cca 43,5 km/h.
Koliko časa se lahko pelješ po ravnem s tako hitrostjo?
Ti je to premalo?
Če ti je potem se čudim, da bi ti imel kakšne probleme na klancih.


Tu je edino problem, npr. z 50/13 dol po klancu in nabijanju čimdlje hitrosti po izteku klanca... Tam nad 50 na uro že pedeliraš kot zmešani, he, he... :mrgreen:
Skalaš 04.07.2011 12:19
Truplo je napisal:
Riki_ je napisal:
nejchy je napisal:
...imam pa še eno vprašanje, ker sem večinoma na ravnini in mi po ravnini vse super ugaja, verjetno nebo potem problemov v visokimi prestavami? ker po ravnini vozim samo s tremi najvišjimi, ampak verjetno sploh ni možno, da bi najvišjih zmanjkalo? :)


Pri 50 spredaj in 13 zadaj se lahko pri frekvenci pedaliranja 90 obratov na minuto pelješ z cca 43,5 km/h.
Koliko časa se lahko pelješ po ravnem s tako hitrostjo?
Ti je to premalo?
Če ti je potem se čudim, da bi ti imel kakšne probleme na klancih.


Tu je edino problem, npr. z 50/13 dol po klancu in nabijanju čimdlje hitrosti po izteku klanca... Tam nad 50 na uro že pedeliraš kot zmešani, he, he... :mrgreen:

Jap, pa s 50/13 na ravninskih maratonih odpadeš kot keks ;) :D
Lp
vasja_ 04.07.2011 12:20
Jaz imam 50/34 in 11-28. Torej 11,12,13,14,15,17,19,21,24,28 .
Moram priznati, da 11 in 12 nisem še nikoli uporabil - na spustih raje frajlaufam in se malo spočijem. Veliko bolj prav bi mi prišla zobnika 16 in 18, ki ju sedaj nimam. Naslednja kaseta, ki jo bom kupil, bo gotovo 13-28.
Shack 04.07.2011 12:27
Ni ti potrebno zamenjati feltne.Lahko zamenjaš zadnjo kaseto za cca.60-70 €.
nejchy 04.07.2011 12:36
po ravnini pridem do max 45 pa tudi ne držim dolgo, tako da zgleda da nebo neki problema... :)
zgleda pa, da so ta razmerja kar prava zmešnjava, preden ugotoviš kaj ti ugaja že mine kakšno leto :)

menjava zadnje kasete, se mi še ne zdi tako draga... če imam spredaj 50/39? kakšno bi potreboval kaseto zadaj?
(čeprav se mi čudno zdi, ker imate vsi ravno gonilko 50/34, pa ne vem če bi bilo potem logično)? :D
Shack 04.07.2011 12:52
Sam sem nek povprečni kolesar in vozim 50/34 in 28/11 in mi dolgi strmi klanci delajo probleme zato sem si za Alpe nabavil zadnjo kaseto 32/11 - SRAM in morem reči,da mi ni žal nobenega evra.Vem,da je nekaterim resnim kolesarjem izpod časti,da bi vozili celo 28/11,ampak jaz vozim z svojimi nogami in mi kakšen zobek več še kako pride prav. ;)
+ankar 04.07.2011 12:58
Gregec je napisal:
Sam sem nek povprečni kolesar in vozim 50/34 in 28/11 in mi dolgi strmi klanci delajo probleme zato sem si za Alpe nabavil zadnjo kaseto 32/11 - SRAM in morem reči,da mi ni žal nobenega evra.Vem,da je nekaterim resnim kolesarjem izpod časti,da bi vozili celo 28/11,ampak jaz vozim z svojimi nogami in mi kakšen zobek več še kako pride prav. ;)


In kakšen čas se doseže z 32- ko na Pavličevo sedlo? Imaš še podatek o kadenci?
Shack 04.07.2011 13:15
Imel sem 35 min,kadenca mi ni delala do Logarske ampak po občutku nekje 70-75.Odseke ,ki so bil 8 ali 9% sem vozil tudi z 28.
boyan64 04.07.2011 13:56
Gregec je napisal:
Sam sem nek povprečni kolesar in vozim 50/34 in 28/11 in mi dolgi strmi klanci delajo probleme zato sem si za Alpe nabavil zadnjo kaseto 32/11 - SRAM in morem reči,da mi ni žal nobenega evra.Vem,da je nekaterim resnim kolesarjem izpod časti,da bi vozili celo 28/11,ampak jaz vozim z svojimi nogami in mi kakšen zobek več še kako pride prav. ;)


Ma kdo te pa gleda kakšne zobnike imaš. Važno je, da je tebi užitek goniti v klanec in da našibaš še vse tiste "resne" kolesarje, katere omenjaš. :mrgreen:
dok 04.07.2011 14:24
boyan64 je napisal:
Gregec je napisal:
Sam sem nek povprečni kolesar in vozim 50/34 in 28/11 in mi dolgi strmi klanci delajo probleme zato sem si za Alpe nabavil zadnjo kaseto 32/11 - SRAM in morem reči,da mi ni žal nobenega evra.Vem,da je nekaterim resnim kolesarjem izpod časti,da bi vozili celo 28/11,ampak jaz vozim z svojimi nogami in mi kakšen zobek več še kako pride prav. ;)


Ma kdo te pa gleda kakšne zobnike imaš. Važno je, da je tebi užitek goniti v klanec in da našibaš še vse tiste "resne" kolesarje, katere omenjaš. :mrgreen:


Zmagovalec letošnjega Gira je imel v etapi na Zoncolan spredaj 34 in zadaj 32.
perci123 04.07.2011 14:58
[quote="Gregec"]Sam sem nek povprečni kolesar in vozim 50/34 in 28/11 in mi dolgi strmi klanci delajo probleme zato sem si za Alpe nabavil zadnjo kaseto 32/11 - SRAM in morem reči,da mi ni žal nobenega evra.Vem,da je nekaterim resnim kolesarjem izpod časti,da bi vozili celo 28/11,ampak jaz vozim z svojimi nogami in mi kakšen zobek več še kako pride prav. ;)[/quote

Zadnji menjalnik pa moraš verjetno imeti z dolgo kletko?
mark 04.07.2011 15:13
nejchy je napisal:
po ravnini pridem do max 45 pa tudi ne držim dolgo, tako da zgleda da nebo neki problema... :)
zgleda pa, da so ta razmerja kar prava zmešnjava, preden ugotoviš kaj ti ugaja že mine kakšno leto :)

menjava zadnje kasete, se mi še ne zdi tako draga... če imam spredaj 50/39? kakšno bi potreboval kaseto zadaj?
(čeprav se mi čudno zdi, ker imate vsi ravno gonilko 50/34, pa ne vem če bi bilo potem logično)? :D

Glej, preštej si, kakšne zobnike imaš na treku, za katere praviš, da ti ustrezajo, potem pa daj gor zobnike, da boš imel nekaj podobnega na specialki. Upoštevaj tudi različen obseg kolesa, če bo pa kakšen zobec manj na specialkki, pa ne bo sile, ker je pač ta bolj poskočna.
StaraKost 04.07.2011 15:20
perci123 je napisal:
[quote=" Gregec"]Sam sem nek povprečni kolesar in vozim 50/34 in 28/11 in mi dolgi strmi klanci delajo probleme zato sem si za Alpe nabavil zadnjo kaseto 32/11 - SRAM in morem reči,da mi ni žal nobenega evra.Vem,da je nekaterim resnim kolesarjem izpod časti,da bi vozili celo 28/11,ampak jaz vozim z svojimi nogami in mi kakšen zobek več še kako pride prav. ;)[/quote

Zadnji menjalnik pa moraš verjetno imeti z dolgo kletko?



....nikoli ne bom razumel zakaj bi nekdo, ki za cestno vožnjo potrebuje 32, potreboval 11?
Kam mu se navzdol tako mudi, ko v klanec izgubi tudi več kot 10min. Vmes pa ima luknje med zobniki, ki bi jih nujno potreboval. Zaradi 11 ali 12, ki jih dejansko za svojo moč ne potrebuje, pa jih nima. :mrgreen: .
Riki_ 04.07.2011 15:24
StaraKost je napisal:
....nikoli ne bom razumel zakaj bi nekdo, ki za cestno vožnjo potrebuje 32, potreboval 11? ...


Tudi jaz ne.
bojan67 04.07.2011 15:40
Riki_ je napisal:
StaraKo st je napisal:
....nikoli ne bom razumel zakaj bi nekdo, ki za cestno vožnjo potrebuje 32, potreboval 11? ...


Tudi jaz ne.


Včasih na Rogovem Seniorju so bila razmerja 52/42 in 14/28, pa je šlo po vsakem bolj strmem klancu navzdol minimalno 80, pa tudi v vsak hrib se je dalo pripeljati.
Maratonac 04.07.2011 15:45
Smo mojstri ki se pri kadenci 70 in več začnemo znojiti.
Jaz imam triplo 52 42 30 in zadaj dve 8 redni kaseti,12-23 Sram PG850 in 13-26 Šimano HG850. Pri Sramu se razstavljajo vsi zobniki pri Šimanu pa samo dva. Obe pa ne odgovarjata meni za Franjo, ker za gor potrebujem 26, za dol pa 12 , če se hočem držati v zavetrju.Tako da bom kupil še tretjo Sram HG50 13-26 za 20 € - in potem sestavljal po potrebi zobnike na kaseti za posamezne primere. Zato tudi nisem šel na Franjo, ker sem pri ogledu trase moral pešačiti 200m z 23 zobmi zadaj, tista z 26 pa bi bila prepočasna za dol.
Tux 04.07.2011 15:50
bojan67 je napisal:
Riki_ je napisal:
StaraKo st je napisal:
....nikoli ne bom razumel zakaj bi nekdo, ki za cestno vožnjo potrebuje 32, potreboval 11? ...


Tudi jaz ne.


Včasih na Rogovem Seniorju so bila razmerja 52/42 in 14/28, pa je šlo po vsakem bolj strmem klancu navzdol minimalno 80, pa tudi v vsak hrib se je dalo pripeljati.


50/34 in 12-26 zadaj gre hitreje dol in lažje gor. ;)
perci123 04.07.2011 15:55
StaraKost je napisal:
perci12 3 je napisal:
[quote=" Gregec"]Sam sem nek povprečni kolesar in vozim 50/34 in 28/11 in mi dolgi strmi klanci delajo probleme zato sem si za Alpe nabavil zadnjo kaseto 32/11 - SRAM in morem reči,da mi ni žal nobenega evra.Vem,da je nekaterim resnim kolesarjem izpod časti,da bi vozili celo 28/11,ampak jaz vozim z svojimi nogami in mi kakšen zobek več še kako pride prav. ;)[/quote

Zadnji menjalnik pa moraš verjetno imeti z dolgo kletko?



....nikoli ne bom razumel zakaj bi nekdo, ki za cestno vožnjo potrebuje 32, potreboval 11?
Kam mu se navzdol tako mudi, ko v klanec izgubi tudi več kot 10min. Vmes pa ima luknje med zobniki, ki bi jih nujno potreboval. Zaradi 11 ali 12, ki jih dejansko za svojo moč ne potrebuje, pa jih nima. :mrgreen: .


Stara kost,
kar si citiral se nanaša na vprašanje ali je za zadnji verižnik z 32 zob potrebno imeti dolgi menjalnik. Mene je samo to zanimalo in ne kombinacija 11-32. Pač z vidika, da ima tudi menjavanje zadnjih verižnikov neke omejitve, oziroma da če greš predaleč, moraš potem še kaj menjati.

Osebno menim (oziroma upam, ker se to nabavil in še ne sprobal), da je 11-28 (shimano) ustrezen kompromis za rekreativca...pa ne toliko zaradi 11-ke, ampak zaradi 28-ke.

lp
mark 04.07.2011 16:11
bojan67 je napisal:
Riki_ je napisal:
StaraKo st je napisal:
....nikoli ne bom razumel zakaj bi nekdo, ki za cestno vožnjo potrebuje 32, potreboval 11? ...


Tudi jaz ne.


Včasih na Rogovem Seniorju so bila razmerja 52/42 in 14/28, pa je šlo po vsakem bolj strmem klancu navzdol minimalno 80, pa tudi v vsak hrib se je dalo pripeljati.
Naa. Rogov senior ima 52/47 in 14/26, vsaj moj, sem pa skoraj prepričan, da noben ni imel serijsko zadaj 28. 52/42 je bilo pa na Rogovem Amaterju.
mark 04.07.2011 16:22
StaraKost je napisal:
perci12 3 je napisal:
[quote=" Gregec"]Sam sem nek povprečni kolesar in vozim 50/34 in 28/11 in mi dolgi strmi klanci delajo probleme zato sem si za Alpe nabavil zadnjo kaseto 32/11 - SRAM in morem reči,da mi ni žal nobenega evra.Vem,da je nekaterim resnim kolesarjem izpod časti,da bi vozili celo 28/11,ampak jaz vozim z svojimi nogami in mi kakšen zobek več še kako pride prav. ;)[/quote

Zadnji menjalnik pa moraš verjetno imeti z dolgo kletko?



....nikoli ne bom razumel zakaj bi nekdo, ki za cestno vožnjo potrebuje 32, potreboval 11?
Kam mu se navzdol tako mudi, ko v klanec izgubi tudi več kot 10min. Vmes pa ima luknje med zobniki, ki bi jih nujno potreboval. Zaradi 11 ali 12, ki jih dejansko za svojo moč ne potrebuje, pa jih nima. :mrgreen: .

Mogoče ti bom pomagal k razumevanju, če prav jaz nimam ne 11-ke ne 32-ke. Če bi se mi mudilo, bi šel z avtom. Drugače pa je dober občutek, če pri hitrosti blizu 60 na uro še poganjaš in potem na blagem klančku poskušaš vzdrževati visoko hitrost. Sploh so pa računice drugačne za kolesarje, ki imajo kadenco trnovskih branjevk. Njim je 11-ka toliko pomembnejša. In razumeti jih je treba da če navzgor sopihajo, da hočejo biti navzdol pa pravi profiji. Pa še nekaj je: amaterjev (vsaj mene) razlika med zobniki ne moti tako zelo. Pač hitrost uravnavamo s (neoptimalno) kadenco. Vsi, ki smo dali skozi dirkanje na 5 rednih zobnikih in kakšnih hudo trdih spodnjih prestavah smo znali kakšno ne preveč hribovito dirko v celoti odpeljati v eni prestavi.
StaraKost 05.07.2011 10:15
......tudi jaz sem veliko predirkal na petredni kaseti, pa me sedaj grozno moti, ko nimam 18 zob , ki bi jih zelo pogosto uporabljal, če bi jih imel, pa jih ni na večini kaset.
Sam že leta vozim compact in čeprav imam tudi kaseto 11-23, prav zaradi tega, da imam po en zob do 19 in ne zaradi 11, ki jo nikoli ne uporabljam. Res da pri mojih letih spadam v drugo rekreativno ligo. Vseeno vozim dosti hitreje od enih, ki tu postavljajo vprašanja.
Na nobenem maratonu ali skupinski vožnji nisem odpadel zaradi tega, ker bi mi zmanjkalo težkih prestav, čeprav celo 12 zelo redko uporabljam. Vedno sem odpadel, ko se vozilo na dosti lažjih prestavah :mrgreen: . Mislim, da to velja za večino:D
mark 06.07.2011 14:18
No, jaz še na nobenem maratonu ali tekmi nisem odpadel zaradi zobnikov in prestav, vedno zato, ker so bili drugi zame predobri.

Saj to je jasno, da vprašanj o triplah in kasetah 11-32 ne postavljajo tekmovalci in izkušeni rekreativci, ki se na maratonih grebejo v prvih vrstah, pač pa bolj začetniki. TI imajo malo druge ideje in veselje.
mediterano 18.07.2011 22:02
StaraKost je napisal:



....nik oli ne bom razumel zakaj bi nekdo, ki za cestno vožnjo potrebuje 32, potreboval 11?
Kam mu se navzdol tako mudi, ko v klanec izgubi tudi več kot 10min. Vmes pa ima luknje med zobniki, ki bi jih nujno potreboval. Zaradi 11 ali 12, ki jih dejansko za svojo moč ne potrebuje, pa jih nima. :mrgreen: .


Tudi jaz imam 11/28, pa zaenkrat ne bom menjaval, ker sem bolj kot ne začetnik in mi tale 28 v klanec pride še kako prav. Včasih še premalo. :? Se strinjam, 11-ke nisem po ravnem še nikoli uporabil. Toda zakaj jo potem sploh devajo gor v tovarni, če je za enega povprečnega rekreatica popolnoma neuporabna? 8O
1 2 3 ... 9
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI