Veriga cvili kljub mazanju

Domov > Forum > Veriga cvili kljub mazanju

Veriga cvili kljub mazanju

SORTIRAJ PO:
photix 15.08.2011 21:16
Cca. 350 km nazaj sem na treking biciklu očistil verigo in verižnike z bencinom in čopičem (zgledalo je kot novo). Zatem sem vse skupaj prešprical s sprejem Motorex Dry Lube in se odpreljal na turo.
Že po cca 10 km je začela veriga cvilit, naprej čisto malo, na koncu 90km ture pa mi je šlo cviljenje že pošteno na živce. Pred vsako naslednjo turo sem verigo in verižnike zopet nasprejal z mazivom, a nekaj cviljenja je se vedno prisotnega. Opazil sem tudi, da če verigo potegnem skozi prste, je na prstih sem ter tja videti kakšen svetleč opilek (je kovina, ni pesek).

Ta veriga ima za seboj cca 2000 km, dokler je bila vsa zapacanaje bila lepo tiho in mi ni delala nikakršnih preglavic. A je tole zgoraj našteto jasen znak, da naj čimprej kupim novo verigo?

Hvala za namige,
Tadej
one too many 15.08.2011 23:14
2000km ponavadi še ni dovolj za menjavo. Poglej od kje prihajajo opilki, ker dvomim, da bi to bilo od verige, prej od kakih zobnikov. Lahko imaš zvito kletko menjalnika.
Načeloma je pa dovolj, da namažeš verigo zgolj enkrat in jo potem na ~500km očistiš in na novo namažeš. Sam še prestavim skozi vse prestave, da vidim, če je potrebno nastaviti menjalnik.
Meni je nekaj časa cvilil kolešček na menjalniku in sem ga moral redno podmazovat.
jankokocevje 16.08.2011 07:50
Kupi si merilec raztegljivosti, boš dal 10€ in boš prišparal, če na trekingu delaš 2000 in menjaš.
Drugače pa jaz že dolgo ne uporabljam sprejev za ketno, ker so enostavno za en drek(jedilno olje je bolje :D :D )
Doma imaš gotovo kaj olja v delavnici(od avta.....)in namaži. Razlika med kolesarskim in kakšnim drugim je samo v tem, da je ene 5x ceneje
corratec.de 16.08.2011 08:05
Avtomob. olje je ekološko nesprejemljivo! Kupiš Pedrosovo bio razgradljivo olje za nekaj evrov, pa maš mir celo sezono. Pa še manj obremenjuješ okolico.
jankokocevje 16.08.2011 08:09
Kaj pa je tule ekološko nesprejemljivo :?: A ti iz ketne v okolje leti olje. Ne mi tukaj s tem marketingom o BIO razgradljivosti in podobnimi forami
photix 16.08.2011 15:00
OK, thanks za namige.
Ketno bom zamenjal (ta trenutna je itak ena najcenejša od SRAM-a) z malce kvalitetnejšo od KMC-ja (X8.99)

Še enkrat bom vse skupaj spucal, da bom videl, katera kovina kaže največjo obrabljenost (opilki ...).

Če še vedno ne bom rešil uganke, bom pa bicikl zapeljal mojstru.
strasko 16.08.2011 15:46
ne menjat verige!
namaži ležaje na menjalniku tam kjer so kolesca s sprejom za ketne
drugače spreji za kolesa so dobra zadeva in bolši kakor motorno olje ker ne vežejo nase prahu in ostanejo dalj časa čisti.
le glej da bo sprej teflonski in ne silikonski.
ko kolo opucaš z bencinom moraš namazati s sprejom tudi vse druge gibljive dele(oba menjalnika...)
crntulipan 16.08.2011 15:50
Z bencinom si verigo popolnoma "osušil" in razmastil. Kljub "mazanju" je bilo to zgolj površinsko.
Predlagam ti, da ketno za kakšen dan ali dva namočiš v olje za ketno, da le to steče v vse gibajoče se dele verige.
corratec.de 16.08.2011 16:55
jankokocevje je napisal:
Kaj pa je tule ekološko nesprejemljivo :?: A ti iz ketne v okolje leti olje. Ne mi tukaj s tem marketingom o BIO razgradljivosti in podobnimi forami


Če ne obrišeš dober jo maš po celem zadnjem obroču....če je tam, potem je v okolici tudi.
alesm66 16.08.2011 16:58
Se strinjam, da verige ni dobro čistiti z bencinom.Če že bolje, z nafto ali petrojlejem ali pa namenskim čistilom, pa še to, če je res močno umazana in zasušena. Za običajno redno vzdrževanje (preden se veriga zasuši) pa zadostuje, da se jo pred mazanjem zdrgne s krpo. Mazanje je najbolje z namenskim oljem za verige, ki je bolj redko kot motorno in to vsak člen posebej. Lahko tudi s sprejem, če vam je ljubše. Pri sprejih je potrebno paziti, da ne pride na zavorne površine obročev. Potem se jo nekajkrat zavrti, tako da se prestavlja, da olje prodre v členke. Na koncu se verigo obriše, da se bo nanjo čim manj lepil prah in umazanija s cete. Če ni izrabljena je ni potrebno menjati. Uniorjevo orodje za merjenenje izrabljenosti stane ca 6 eur. Izrabljenost ti izmerijo tudi na vsakem normalnem servisu. To z opilki mi pa ni jasno. Morda voziš s "prepovedanimi" kombinacijami - spredaj velik zobnik, zadaj velik zobnik in obratno in ti veriga brusi zobnike.
strasko 16.08.2011 19:48
alesm66 je napisal:
Se strinjam, da verige ni dobro čistiti z bencinom.Če že bolje, z nafto ali petrojlejem ali pa namenskim čistilom, pa še to, če je res močno umazana in zasušena. Za običajno redno vzdrževanje (preden se veriga zasuši) pa zadostuje, da se jo pred mazanjem zdrgne s krpo. Mazanje je najbolje z namenskim oljem za verige, ki je bolj redko kot motorno in to vsak člen posebej. Lahko tudi s sprejem, če vam je ljubše. Pri sprejih je potrebno paziti, da ne pride na zavorne površine obročev. Potem se jo nekajkrat zavrti, tako da se prestavlja, da olje prodre v členke. Na koncu se verigo obriše, da se bo nanjo čim manj lepil prah in umazanija s cete. Če ni izrabljena je ni potrebno menjati. Uniorjevo orodje za merjenenje izrabljenosti stane ca 6 eur. Izrabljenost ti izmerijo tudi na vsakem normalnem servisu. To z opilki mi pa ni jasno. Morda voziš s "prepovedanimi" kombinacijami - spredaj velik zobnik, zadaj velik zobnik in obratno in ti veriga brusi zobnike.


na podlagi česa veš da verige ni dobro pucati z bencinom?
ne govorit bedarij!
Sergej_Pomurje 16.08.2011 20:35
crntulipan je napisal:
Z bencinom si verigo popolnoma "osušil" in razmastil. Kljub "mazanju" je bilo to zgolj površinsko.
Predlagam ti, da ketno za kakšen dan ali dva namočiš v olje za ketno, da le to steče v vse gibajoče se dele verige.


+1
alesm66 16.08.2011 21:11
To vem še iz časov (očitno nisem edini), ko ni bilo interneta in smo to prebrali v kakšni reviji ali pa dobili nasvet od kakšnega mojstra stare šole. Danes so pa drugačni časi in se stavki pišejo brez velikih začetnic in vejic, imamo pa internet in google in lahko najdemo tudi tole:

http://www.kmcchain. com/index.php?ln=en&fn=ser vice#2

Avtorju teme se je zgodilo točno to, kar piše v točki 3

http://www.jimlangley.ne t/wrench/cleandrivetrain.htm
JC29 16.08.2011 21:24
Seveda da je ni dobro "čistit" z bencinom. Je preagresiven in odstrani tudi tisto, česar ni treba. Meglio ipd. je zmaga za čiščenje verige.
boyan64 16.08.2011 21:28
jaz upirabljam razmascevalec dexal iz eurospina. se mi zdi se boljsi kot meglio in se cenejsi je.
Maratonac 16.08.2011 22:34
Ni problem v bencinu kot sredstvu čiščenja, ker se v industijskem pranju strojnih delov med proizvodnjo uporabljajo veliko močnejši - perklor in triklor etileni. Problem je v temu, da z sprejem samo površinsko namažeš ketno, tam kjer bi pa moral , pa sprej ne da dovolj olja iz sebe.Vzemi olje v pumpici, kjer lahko vsakemu koleščku in osovinici dodaš kontrolirano eno kapljo olja., da ga je dovolj , da steče tam kjer mora biti. Druga varianta je , da pomočiš ketno čez noč v olje.
strasko 16.08.2011 22:35
kolesarim že 9 let in nič mi ni odstranilo še iz ketne kar ne bi smelo. Sploh nevem kaj bi bilo to...
1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI