Novo staro kolo

Domov > Forum > Novo staro kolo

Novo staro kolo

SORTIRAJ PO:
eigi 03.06.2012 12:37

Lep pozdrav vsem skupaj!

Sicer sem nov na forumu, ampak mislim, da je to kar pravi kraj za debate o kolesarjenju, in da to ni zadnji post, ki ga bom napisal.

Torej, da povem svojo zgodbo: Bil sem rekreativni kolesar, kolesaril pa sem redno večkrat na teden. Večinoma sem se vozil po/ob cesti, a vseeno sem najbolj užival pri spustih po makadamu in gozdu iz okoliških gričev (temu nebi ravno rekel gore, torej kak jošt, šmarjetna gora, lovrenc (to je v okolici Kranja)).  Imel sem neko Diamondback vertec kolo staro kake 4, 5 let, ki sem ga redno rihtal (shimano prestave LX, takisto ročice inu v-brake zavore). Menjal sem zadnjo feltno, ker sem jo popolnoma ukrivil na neki skali. Kasneje sem tem bolj agresivnim progam izmikal, a vedno so me privlačile. Po drugi strani pa sem obdeloval tudi daljše progre parkrat na leto po 200km dnevno.

Koncu leta 2011 v decembru (da, kolesaril sem skozi celo leto, tudi ko je bil sneg) pa so mi kolo ukradli na železniški postaji (za kar sem si kriv sam, ker sem ga trap tam puščal, ko sem se tja vozil na vlak za v LJ).

Preteklo je torej že pol leta in ugotavljam, da mi brez kolesa živeti ni.

Sedaj se bljiža moj rojstni dan in bom najvrjetneje poprosil za sofinanciranje nakupa novega kolesa, ampak ne novega-novega, pač pa kakega rabljenega, ker se mi zdi, da pod 500€ v trgovini ne dobiš nič pametnega. Budget imam trenutno tam, okoli 300€.

Ogledana imam slednja kolesa, pa me zanima, na kaj bi moral paziti, če se slučajno odločim za katerega od naštetih:
kolo 1
kolo 2 - zadnja zavora brez olja in ne deluje, kakšen strošek je to?
kolo 3 - baje ima počeno in zašvasano zadnjo vilico, kako hudo je to?
kolo 4 
kolo 5

Pri zadnjih dveh bi se poskusil še malo pocenkati za ceno.

Zanima me, če so taka kolesa prava odločitev? Želim si (poleg tega kar sem počel sedaj - parkrat na teden po cca 20km in kak hrib, parkrat na leto po 150km + ) tudi malce zahtevnejših spustov po bolj zanimivih podlagah brez bojazni, da bom kolo tako zgonil, da ga bom 14 dni popravljal. S starim si namreč tega nisem upal, saj so gume šle takoj, prestave je bilo tudi štimati zelo pogosto, prav tako pa samo kolo ni bilo primerno za take spuste, se mi zdi.

Želim torej kolo, ki bo zdržalo malo več, kot samo kak makadam. Zanima me tudi, na kateres stvari naj bom pozoren in kaj mi svetujete. Full suspension, hardtail?

Za vse odgovore se že vnaprej zahvaljujem :)

Za konec pa še slikica pogrešanega kolesa (če ga kdo vidi naj mi PROOOSIM sporoči) in pa posnetek enega zabavnega spusta po cestnem delu, ki sem ga uspel posneti ^^

image 
image
tule sem malo obtičal v snegu :)

 

anubis 03.06.2012 13:42

Evo, če ti bo kaj pomagalo moje mnenje in res vzemi samo kot mnenje opazovalca. Ne vem kako si s financami, mislim pa da je nakup kolesa iz druge roke(malo starejšega seveda) vedno loterija. Kljub temu da je treba zadevo videt, sprobat, še vedno ne veš koliko je zgonjeno in boš lahko šele kasneje videl kaj to pomeni stroškovno seveda. Tako da dolgoročno se ti zna zgodit da bo nakup bistveno dražji od cene, ki jo boš plačal v štartu.

 

Jaz sem kolesar, ki vozi celo leto, torej tudi po zimi, tako kot ti. Rad vozim po terenu in tudi dolge fure po cesti. Zato vozim kombinirano, po zimi MTB, po leti pa specialko. Mislim da kar dosti kolesarjev uporablja to kombinacijo in glede na to kar si napisal, se pravi kako voziš, bi ti jaz priporočal tako kombinacijo. Seveda je odločitev tvoja v okviru tvojih zmogljivosti in želje. Ne vem, če sem ti kaj pomagal z mojim mnenjem. Kakorkoli se boš odločil ti želim veliko srečno prevoženih km.

 

Lep kolesarski pozdrav

eigi 03.06.2012 14:12

Pozdravljen!

Hvala za nasvet. Se tega zavedam in vem, da je to najvrjetneje prava odločitev - a trenutno žal izven dosega, bolje eno orenk kolo za nek namen, kot pa 2 slaba.

Problem je v tem, da z MTB kolesom ne moreš naredit 200km po asfaltu, že zaradi gum. Pa ne samo to, pri MTB kolesih je (vsaj kolikor vem) tako, da ga ljudje fliknejo v avto in se odpelejo do hriba, jest pa te opcije nimam (nimam ne izpita, ne avta), pa se potem do hriba kar odpeljem in povzpnem. Predvidevam, da bi bil logičen nakup nek trdak, ali pa neko full suspension kolo, ki ma lock vsaj na zadnjem amortizerju.

Zanima me, kaj je treba gledat pri kupovanju rabljenega gorskega kolesa, na kaj je fino bit pozoren, kaj so tiste specifikacije, ki odločajo o kolesu itd., pa tudi kakšni so stroški za te običajne servisne posege, tako okvirno.

Že vnaprej se zahvaljujem za vse, ki ste pripravljeni se posvetit mojemu problemu.

LP, E 

hrabroslav 03.06.2012 20:17

Pri starem kolesu kupiš predvsem okvir, pri ostalem bodi pripravljen na nekaj menjav kmalu v prihodnosti. Po sliki se ne ve, kako zguncane so zadeve. Predvsem utegnejo biti problematični fedri, najbolje da računaš s servisom, da si na varni strani. Pred tem pa preveri vsaj, da jim dela rebound (to pomeni, da vilica ublaži povratni hod in ti ne zabije balance nazaj v fris)

Za nakup in vzdrževanje te bodo mnogo ugodneje prišle v-zavore... diski so luksuz namenjeni predvsem za mokre, rosne, blatne, snežne razmere in izredno zahtevne spuste.

Kar se tiče obstojnosti bicikla, se najbolj boj padcev... te naredijo ponavadi največjo škodo. Po možnosti izberi kolo s širšimi, težjimi obroči in več napreami (36), take boš težko zvil.

 

Največji stroški v približnem vrstnem redu od najmanjšega do največjega: nove vilice, pesta ali obroči (predvsem zaradi cene prepletanja in centriranja), disk zavore, gonilke, deli prestavnega sistema.

 

Ob tem imej v mislih še gume, ki niso poceni in boš redko dobil primerne na izbranem rabljenem beciklu (izbereš glede na običajne pogoje):

a) blato, korenine, skale, strmi vzponi in spusti - debele >2.2 z redkimi velikimi čepi (velik kotalni upor, večja teža, asfalt jih hitro zradira, lahko jih voziš pri nižjem tlaku in dobro blažijo, oprijem je dober tudi v mokrem)

b) makadam, asfalt, suha podlaga, hitre proge - ožje <2.1 z veliko gostimi in malimi čepi (hitre, majhen kotalni upor, nizka teža, slab oprijem na neravni in mokri podlagi...)

c) gladke tanke gume pod visokim tlakom za dolge pretežno asfaltne ture

 

eigi 03.06.2012 21:58

Ja, saj če sem iskren sem bil do sedaj z V-brake zavorami zelo zadovoljen (in sem jih še najbolj navajen). Bi bilo zanimivo sprobat tudi diske. Pri enem od koles manjka olje za diske, kakšen strošek je to?

3. kolo ima počeno zadnjo vilico, to se mi torej ne splača, glede na to, da kupujem okvir?

Dobro, najbolj se mi splača potem dobro pregledati amortizacijo kolesa. Bom šel še k lokalnemu majstu malce povprašat kako in kaj, pa da mi praktično pokaže kaj ja in kaj ne :)

kar se padcev tiče - nekako zelo malokrat padem (ne spomnim se, kdaj bi zadnjič), imam dokaj dobre reflekse in ravnotežje. Seveda se tudi to kdaj pripeti, a pri svojem starem kolesu nisem ničesar uničil v vseh letih. Sem pa imel problem, da sem zadnji menjalnik podrgnil ob skalo, nakar sem kupil ščitnik in potem me ni več skrbelo.

Kar se pa gum tiče - imel bi torej 2.2, pa me zanima, ali je to še primerno za vožnjo po cesti? Namreč do samega hriba morem nekako priti, pa mezanima, če je s takimi gumami smiselno gonit po po 20 km v vsako stran? 

hrabroslav 04.06.2012 02:12

Sedaj pomoje dobiš lahko vrhunske V-brake (XT, XTR) za majhen denar in to je super naložba. 

Če disku manjka samo olje to ni nobena stvar, DOT5.1 ali mineralno se dobi na OMW, originalno olje ima najverjetneje samo drugo embalažo, nekateri pa imajo dodano še barvilo.

Pri nekaterih zavorah ga je zelo enostavno doliti ali zamenjati, za nekatere izmed Avidovih pa rabiš še relativno poceni orodje, ampak zakaj pa ni olja?

 

Če je dejanskega šodra/gozda/hriba zelo malo in ti veliko pomeni, da zelo pot zvoziš bi gume dimenzoniral na najzahtevnejši del... če pa greš na turo, ki vkjlučuje vseh sort podlage vkjučno z asfaltom in jo obravnavaš kot celoto, pa bi iskal bolj kompromisne varjante.

 

 

Aja mimogrede, ti gledaš povsem različne becikle, za različne rabe. Še velikosti so različnih, kar je pa #1 pri izbiri kolesa... če si v dvomih, večina raje vzame manjšega. whatsizebikedoineed.com/wp-content/uploads/What-Size-Bike-Do-I-Need.jpg

 

Če boš vzel recimo Gianta AC, ki izgleda kot najboljši deal za denar bo predvsem za res hitro dol, čez ogaben teren in velike skoke, zraven rabiš še fulface čelado in druge ščitnike, gor nujno pašejo tamočne gume in jih boš pač menajl, ko bodo zlizane. To je najbrž težka prasica ki se v klanec gor močno ziblje in požre ogromno moči, je bolj za rinit ob sebi ;)

 

Tumbler je bolj vsestranski, prvič sem ga videl pod nekim bike trial-istom (disciplina kjer se s kolesom počasi premaguje visoke ovire, ne da bi z nogo stopil na tla), sicer pa mislim da je bil mišljen kot vilice nagovarjajo za dirt (podobno kot BMX, skakanje čez kuclje na progi iz zemlje)... Ampak če se prav spomnim je dober za vse, šel bo gor in dol tudi po skalah in koreninah, ampak ne posebej hitro. Tudi kak skok bi moral prenesti.

 

Švin je za kros, kar pomeni, da je konkurenčen nevzmetenim samo hitrejši, stari modeli se utegnejo navkreber gugati, ampak zračne amortizerje lahko vedno bolj napumpaš in to omejiš. Ni posebej primeren za skoke, zelo strme spuste in izrazito grd teren. Polomljenjega okvirja ne bi jemal.

 

Scott DH kolo je isto kot freestyle (Giant AC), namenjeno bombardiranju strmin.

 

Zadnji pa je spet za kros...

eigi 04.06.2012 10:03

Lepo pozdravljen še enkrat,

hvala za izčrpne nasvete.

Pa mi je vseeno zanimivo, da na vsa ta kolesa dajejo diske namesto v-brake. Najvrjteneje se mi ne splača dajat diskov dol samo zato, da bi mel v?

Kar se velikosti tiče sem pa tako, 179cm, 69kg (če to kaj vpliva).  Sem nekako že malo poguglal, da mi paše M velikost.

Sedaj sem v dilemi med tem Giantom in Tumblerjem, ker pač... potrebujem kolo, s katerim lahko pridem do kraja, na vrh in nazaj dol. Če gre dol malo manj leti bom pač preživel, bolj bi bilo nesmotrno amortizirati vso silo, ki jo dajem na pedalke, da grem vkreber.

Predvidevam torej, da je tumbler boljša izbira zame, ne vem pa, če je to kolo zame preveliko (velikost je L). Najvrjetneje bi ga moral preizkusiti, da bi dobil boljši občutek.

Also: Giant najvrtjetneje nima nekega lock mehanizma, ali pač? Predvidevam, da s takim kolesom ne moreš it nekam 100km, ali je to mogoče?

bluesky 04.06.2012 10:39

Dej raje na ta forum, boš dobil več nasvetov, tu so bolj specialkarji

tabla.mtb.si/

Darel 04.06.2012 14:42

Od teh koles je le zadnji ogleda vreden. V izbor si nametal vse sorte koles, tudi DH. Še nisem videl junaka, ki bi z DH peljal prav dolgo navkreber. 
Če se malo spoznaš na kolesa je nakup rabljenega precej varna naložba. Le izogibaj se polnovzmetencem v tem cenovnem rangu, drugače ti pozibavanje v hrib ne uide. Drug problem pa je seveda teža. Schwinn tehta zagotovo 15 kil, tisti DH pa še mnogo več.  
Diski so super, vendar je vzdrževanja in stroškov bistveno več kot pri gumicah. Že menjava ploščic vsako leto nanese 50 evrov. 

Moj predlog je trdak z vzmetno vilico (Dart3, tora), z Deore opremo in pogojno Shimano disk zavorami.       

eigi 04.06.2012 16:05

Darel, prišel sem do zaključka, da je najvrjtenteje to prava izbira zame. Me pa zanima, če se v tem cenovnem rangu kaj pametnega da dobiti?

V končni fazi mislim, da vzmetenja zadaj ne potrebujem, vilice pa vsekakor, fajno če so te amortizerji dobri.

Kar se zavor tiče, do sedaj sem z v-brake čisto lepo fural, predvidevam, pa da je bistvena razlika spektru moči, s katero lahko zavijaš in konstantnost le te. Bi bilo predvsem zanimivo poizkusiti z diski peljati, če ne drugega, da vidim, če je to to. V nasprotnem primeru bi pač ostal kar na v.

Predlagaš torej nakup rabljenega kolesa? Morda veš kje (razen na bolhi) se še splača pogledat? Ali pa če veš za kak konkreten oglas.

Hvala && lp 

scottwoman 04.06.2012 16:33

Kaj takega? www.bolha.com/gorska-kolesa/gorsko-kolo-giant-revel-oglas1280588897
Vilice sicer niso ne vem kaj, ampak popolnoma zanič pa tudi ne.

wawer 04.06.2012 17:29

Upam, da res najdeš nekaj takšnega, da te bo osrečilo. Vem kako je ko moraš čarat z denarjem in so tvoje želje daleč od realnega dosega. Držim pesti, da se odpre kakšna dobra ponudba. Tale giant iz zgornjega linka se mi zdi kar vredu. Je lep, ima hidravlične diske, velikost je prava...

eigi 04.06.2012 17:35

Ne vem, zdi se mi malce drag za to ceno, glede na to, da ima res tako švoh vilice (80mm travel, težke, sicer ma lockout, kar je fajn), tudi prestave niso ne vem kaj, menim pa, da bi v tem cenovnem rangu skorej rajši imel v-brake?

Ne vem, zdi se mi malenkost drag za to, kar dobiš. Nekako sem ciljal LX/XT prestave, da nimam s tem problemov.

Sem sicer pregledal že kar večino oglasov, očitno bom moral še malo iskati. 

Mika me tale  ponudba, ampak mi je 550€ malce visoka cena...

wawer 04.06.2012 17:47

Katero opremo pa ima tale giant? Stvar je v tem, da boš v-brake že dost težko dobil, ker zadnje čase skor vsi furajo diske. Jst sm bil tut zadovoljen z v-brake zavorami ampak je potrebno iti s časom naprej nimaš kaj.

eigi 04.06.2012 21:22

www.giant-bicycles.com/en-gb/bikes/model/revel.1/7880/45537/

tukejle piše. Ne mislim, da se gre za to, da je kolo relativno novo in ga po taki ceni prodaja. Meni je načeloma dost vseeno, če je kolo kako leto starejše, glavno, da ima fajne vilice inu prestave, ter okvir... in vse ostalo haha :D 

Darel 05.06.2012 07:26
@scottwoman:

Kaj takega? www.bolha.com/gorska-kolesa/gorsko-kolo-giant-revel-oglas1280588897
Vilice sicer niso ne vem kaj, ampak popolnoma zanič pa tudi ne.

Tale predlog je kar dober. Težko pa ti kaj predlagamo, če niti svoje višine nisi podal??

Jaz bi tegale Gianta z Recon vilico scenkal na 380 evrov in potem bi bil kar dober nakup.  Zavore so hidravlične, ne mehanske, menjalnike pa lahko kasneje poceni zamenjaš, če ti ne bodo ustrezali. Pesta so Giantova (predvidevam) in so po mojih izkušnjah trpežna.

Darel 05.06.2012 07:47

npr

www.bolha.com/gorska-kolesa/gorsko-kolo-felt-oglas1280346548#

www.bolha.com/gorska-kolesa/gorsko-kolo-focus-oglas1280553704

www.bolha.com/gorska-kolesa/merida-tfs-xc-100-oglas1280356628

www.bolha.com/gorska-kolesa/gorsko-kolo-oglas1279329530



itd itd. Opremo moraš pa malo sam primerjati. Vilice suntour XCM , Merida ipd. so  mehke, zato niso primerne za  težje osebke. Dart so težke, če dobiš Toro ali Recon si pa zmagal. Ne pozabit na pesta, vsaj Deore, Giantova so tudi dobra, predvsem, ker je menjava pest (to je običajno prva stvar, ki ti gre na kolesu) draga.     
   
   
   
  

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI