Tale bo pa težka . Sem imel podobno počen (ne še zlomljen) okvir in sem kupil daljšo "zicštango" (da jo je bilo več noter).
Za varjenje pa, če je aluminij, kontaktiraj www.kuret.com - je strokovnjak za aluminij in dec kot se šika - mogoče bo lahko kaj pomagal.
predvidevam da je alu okvir..Jerman z Depale vasi?sicer popravlja alu platišča lahko se pa pozanimaš, če si bo vzel čas za to...
sicer je pa tako glede varnosti, da bicikel ne bo več bil kar je bil pred poškodbo...okvir delno izgubi mehansko trdnost...če bi bil jaz na tvojem mestu bi se skozi potem spraševal ali bo zdržal švas...bolje zamenjat okvir kot se sekirat kdaj boš poletel zarad tega... pretehtaj če se splača
Dvomim da je to aluminiasti okvir, poskusi z magnetom. Mislim da je navaden Cr-Mo okvir. tu ti lahko pomaga vsak malo boljši varilec.
lp
Tista rdeča stvar z narisanim zelenim krokodilom, priključena na sedež (prva slika), ali je to priklopnik za otroka (kolo ali prikolica)? Zadeva je očitno preobremenila nosilec sedeža. Ročka je dolga in momenti so zato veliki. Material je že poškodovan in tudi po varjenju (ne glede na to ali je aluminij ali jeklo) ne bo več varen. Če drugega ne, obstoja možnost, da se otrok pri novem lomu odpelje nekam po svoje.... Zlomilo se je verjetno med vožnjo in se bo ponovno med vožnjo, ne pri mirovanju.
Ja, na drog od sedeža je bil pritrjen trailgator in to se je zgodilo med vožnjo z hčerko, ki je padla. K sreči se ni huje poškodovala......
Sprašujem za možnost vajenja zato, ker spodnji del luknje ni poškodovan odlomil se je le vrhni del, ki štrlir iz okvirja. Otroka tudi pri morebitnem popravilu nebi nikoli več vlekel na tem kolesu. Mi je pa kolesa žal ker ima hidravlične v brake zavore, xt opremo in bomber vilice spredaj.
Ni bil ravno poceni... Je pa definitivno aluminij, če bi bil želez se to nikdar (po mojem mnenju nebi odlomilo).
Vem pa da je vzrok da je bil drog premalo vstavljen v okvir. Se točno vidi, da se je pri vrhu odlomilo.
Odlomilo se je tam, kjer je najšibkejše: na varu. Tudi, če bi bil drog vstavljen globlje, bi vseeno počilo, ker ima spodnji del luknjo večjo od nosilca sedeža in zato ne podpira droga. Na enak način se odlomi aluminij, ali jeklo, ni posebne razlike, razen v večji sili.
Če bi res na vsak način hotel popravljati, bi na zunanjo stran privaril ali trdo prilotal (manj drži, ampak ni toliko termičnega pregrevanja materiala) kovinski profil za ojačenje, ki povezuje odlomljeni del z okvirom. Štiri kose debeline 4mm in širine 8 mm (če gre za jeklo), dolžine vsaj 5 cm. Lepo pobarvano bi bilo skoraj neopazno, držalo bi pa tudi voziček.
Nič čudnega da se je odlomilo če je pa sedežna opora 5-6 centi v okvirju.Še sreča da se niste trije peljal.
Ja, če je ojačeno in xray preverjeno, se splača popraviti, ne glede na ceno. Bo držalo bolje od tovarniškega. Tudi če kupiš nov okvir/bicikel, tvegaš lom.
Nekaj mi je še padlo na pamet.
Na sliki imaš priklopnik pritrjen na sredini cevi sedeža, namesto na dnu. To povzroča bistveno večji moment na nosilec sedeža, ki se je zato odlomil. Princip je isti, ko hočeš nekaj odlomiti in ne gre, pa vzameš orodje z daljšim ročajem. Verjetno tudi v navodilu piše, da je potrebno priključiti voziček čim nižje. Osnove so v fiziki: F (sila) = m (masa) x l (ročica). Z isto obremenitvijo z podvojitvijo dolžine ročke vzvoda narediš dvojno škodo. Priklopnik na sredini nosila sedeža v konkretnem primeru na oko povzroča vsaj štirikratno dodatno obremenitev v primerjavi, če bi bil postavljen spodaj.
@jurjur:Osnove so v fiziki: F (sila) = m (masa) x l (ročica).
Tako bo bolj pravilno:
Moment (M) = Sila (F) x Ročica (L)
Varianta je , da novo Al sedežno oporo privariš fiksno na kvir , brez možnosti regulacije višine, saj njo pa itak poznaš. Posledica loma pa ni podani formuli, kajti zlomilo se ni zaradi teže priklopnega vozila, ampak zaradi torzijskih sil med biciklom in prikolico, ker je priklop izveden brez kardanske vezi. Sploh ne vem, kako ti je padla na pamet taka montaža, saj si moral takoj čutiti , da se bicikel in priklopnik med seboj torzijsko lomita. Je pa tole okvara, ki jo bi bilo potrebno podati širši publiki, kajti nisi edini z takim priklopom, ki je pa za zadaj sedečega smrtno nevaren ! Pa naslov članka bi bilo treba zamenjati, kajti sam po sebi je popolnoma zavajajoč! Jaz sem najprej študiral , kako se to sploh lahko zlomi, z ozirom na zadnje vzmetenje in praktično gledano skoraj stalno isto vertikalno obremenitev brez sunkovitih pritiskov ali vibracij. Ker imam tudi sam isti bicikel, sem se kar malo zbal za svoje premoženje, misleč, da je do loma prišlo po teh. napaki proizvajalca, in da bi lahko ostal tudi sam na njemu brez svojega premoženja.
Če prav pogledam sliko, je prisoten zglob za zavijanje levo in desno. Črn kvadratek z rdečo piko, zgoraj in spodaj pa se vidi vijak za os (nekaj centimetrov desno od nosilca sedeža). Se pa bolj slabo vidi. Si ne predstavljam, da bi kakšen idiot lahko naredil priklopnik brez pregibov. Polomil je torej navaden moment po formuli, ne torzija. Voziček je potrebni priključiti čim bližje okvira.
Zlomilo se je zato ker je sedežna opora prekratka.
Zavarit in uporabit daljšo opori in nebi smelo bit problema ;).
@Merlin:Tako je. To sem jaz že zgoraj omenil. Sicer pa sploh ni važno zakaj se je zlomilo, ampak kako to sanirati. Kot sem rekel, poišči nekoga ki dela z Aluminijem da ti zavari, potem pa uporabi daljšo sedežno oporo ali pa spusti to vsaj za 5cm globlje v okvir.Zlomilo se je zato ker je sedežna opora prekratka.
Zavarit in uporabit daljšo opori in nebi smelo bit problema ;).
Pa saj je bilo že napisano no... Dolžina opore prav nič ne vpliva na moment, ker se opora v vsakem primeru z okvirjem stika le tam, kjer pride objemka in nič globje. Pomembno je pa, na kakšno višino se priklopi takšne zadeve.... Višje kot je, večjo "vzvodno" silo ima.
Jaz imam 100 kil in sedež ravno tako visoko. Teža priklopnika v tej točki vpetja ni večja od 15kg in na polovici dolžine , kot je montiran sedež. Se pravi, da bi po vaše brez torzije, ta sila ročice dejansko znašala samo 7,5 kp , dodane na mojo težo - in mojo ročico vpetja mojega sedeža. Imel sem pa tudi že jaz 105kp in bi moral počiti takrat tudi meni ! Malo sutra. Torzija, ker so sile večje, kot jih lahko prenese ugrajeni gumi blažilec in se zvija železo. Pa ne palamudet , ker je sam očitno zaznal pri samem kolesarjenju te negativne sile- zanašanje in zguba ravnoteže na svojem kolesu . Pa še nekaj. PROKLETO VAŽNO JE ZAKAJ SE JE ZLOMILO, KAJTI V PRIKOLICI JE SEDEL NJEGOV OTROK , vam je pa do švasanja ! Hebalo vas švasanje!
@JC29:Pa saj je bilo že napisano no... Dolžina opore prav nič ne vpliva na moment, ker se opora v vsakem primeru z okvirjem stika le tam, kjer pride objemka in nič globje. Pomembno je pa, na kakšno višino se priklopi takšne zadeve.... Višje kot je, večjo "vzvodno" silo ima.
O pa še kakšno vezo ima. A misliš, da imajo sedežne opore zastonj označeno do koder morajo bit v okvirju. Razmisli o ročici pa ti bo morda bolj jasno.
Če okvir ni z kakšne magnezijeve litne (kar dvomom) ga lahko zavari kakšen izkušen varilec aluminija. Obvezno pa uporabit vsaj 10 CM dalšo oporo!
@krisb:@jurjur:Osnove so v fiziki: F (sila) = m (masa) x l (ročica).
Tako bo bolj pravilno:
Moment (M) = Sila (F) x Ročica (L)
še bolj pravilno je ročica x sila . Vektorji pa take fore. Pa fiziko ste tud spremenil v neko čorbo z vzvodnimi silami ( karkoli že to je ) in podobnimi umotvori
Lp,
"Moment-u" , smo včasih reklu tudi Navor.
Cheers
@uros21: Poklici institut za varilstvo, pa ti bomo preverili opcije varjenja in ti z rentgenom
preverili zvar. Je pa res, da je alu okvir toplotno utrjen in da bo var in tvc okoli vara se vedno sibki clen.
Lahko pa se naredijo ojacitve.... Kolikor si pripravljen vloziti v popravilo, toliko manj bo zate tveganja.
Se posebej, ko vozis otroka zadaj.
Kontaktiraj me na privat, pa ti pomagam.
Lp u
EJ "REALITY"!!!!
Danes slučajno hodim po delavnici in vidim, da je tvoj odlomljen okvir pri nas, na institutu za varilstvo.
Zakaj ne javiš, da ga boš pripeljal? naši varilci ga zavarijo kot vsak ostali bicikl, ti pa rabiš ojačitve, če misliš vozit otroka...
ker jutri boš spet vozil otroka in se ti bo spet zlomil in boš govoril okoli, da Institut ne zna variti, češ sej je spet počilo...
včasih sem prebutast, da bi razumel... vso srečo... lp uros
@uros21:@uros21: Poklici institut za varilstvo, pa ti bomo preverili opcije varjenja in ti z rentgenom
preverili zvar. Je pa res, da je alu okvir toplotno utrjen in da bo var in tvc okoli vara se vedno sibki clen.
Lahko pa se naredijo ojacitve.... Kolikor si pripravljen vloziti v popravilo, toliko manj bo zate tveganja.
Se posebej, ko vozis otroka zadaj.
Kontaktiraj me na privat, pa ti pomagam.
Lp u
EJ "REALITY"!!!!
Danes slučajno hodim po delavnici in vidim, da je tvoj odlomljen okvir pri nas, na institutu za varilstvo.
Zakaj ne javiš, da ga boš pripeljal? naši varilci ga zavarijo kot vsak ostali bicikl, ti pa rabiš ojačitve, če misliš vozit otroka...
ker jutri boš spet vozil otroka in se ti bo spet zlomil in boš govoril okoli, da Institut ne zna variti, češ sej je spet počilo...
včasih sem prebutast, da bi razumel... vso srečo... lp uros
Sej sem upošteval tvoj nasvet in dal zavarit, nism šu še po kolo ni blo cajta... A misliš, da niso dovolj dobro nardil al kaj?
Lp
ODGOVARJAM DIREKT PREKO FORUMA, DA SE VIDI NEVARNOST POPRAVLJANJA KOLES. VČASIH JE VSE PREVEČ ENOSTAVNO... ALI PA PAMETNAKOVIČI TEŽIMO BREZ VEZE.
oglasi se, poišči me na institut-u in se bova zmenila. sem opozoril varilca, v čem je fora. je že zavarjeno 2 dni. čakajo te. za ojačitve se bomo zmenili. ne vem, kake so bile dogovorjene cene. pri nas pride kar nekaj okvirjev na popravilo. težava pri tebi je preobremenitev materiala, kar so ti že vsi zgoraj napisali. ajde, če bi zadaj vozil jabolka al pa krompir, je vseeno. ti voziš svojo prihodnost...
tvoj otrok ima npr min 15-20kg, bicikl še 5-10 kg. vse skupaj je na ročici npr. 1,5m skupne teže 30 kg (prej več kot manj). torej je to teoretični primerljivo kot če bi sedal npr. 200-250 kg človek na tvojem sedežu. je bilo to dimenzionirano za tvoje kolo v tovarni??//CCCC // plus tega imaš ti svojo štango dinamično obremenjeno zaradi vibracij na slabih cestah, po makedamu... zakaj so že prepovedali letala tipa concord?
ne bom več težil, javi se, bomo pomagali...
lp uros
torej je vzvod oz. moment na eni strani tv
@uros21:zakaj so že prepovedali letala tipa concord?
Tudi mene zanima, zakaj so jih prepovedali?
Edini Concord se je zrušil zaradi predrte gume, ki jo je povzročil del kovine, ki je odpadel stran letalu, ki je vzletelo pred concordom. Leteti so pa prenehali zaradi prevelikih stroškov vzdrževanja na račun varnosti. Tako na hitro razloženo.
uros21
Hvala za vse, nardili ste super. Popolnoma zaupam, tko kot na začetku. Otroka sicer ne bom več vlekel, sam se bom pa brez pomislekov vozu...
Še enkrat hvala.
še par slikc:
shrani.si/f/q/11D/2W9EfrHl/im g20120831183052.jpg
shrani.si/f/2C/Ak/1g9FiMxe/im g20120831183058.jpg
shrani.si/f/44/r4/1ViGxGSB/im g20120831183102.jpg
Dobro si popravil. Sem pa radi tebe zanalašč gledal v Kr. gori Italijane z otroškim prikolicam. Vsi imajo prikolice zapete na obe strani zadnjih vilic, z, če sem dobro videl jermeni , ki dovoljujejo različne nagibe obeh vozil in ne prihaja do nikakršnjih zvijanj med voziloma.
@riso:Edini Concord se je zrušil zaradi predrte gume, ki jo je povzročil del kovine, ki je odpadel stran letalu, ki je vzletelo pred concordom. Leteti so pa prenehali zaradi prevelikih stroškov vzdrževanja na račun varnosti. Tako na hitro razloženo.
Narobe navedek . Guma je pobrala železni predmet z steze in ga vrgla v motor , ter prebila cevi goriva. Položaj motorjev pač niso mogli spremeniti, ker so tu kolesa pred motorji in guma šprica vse kar pobere direkt v zadnji del motorja. Zato so nehali leteti. Ker bi na isti način pobrala tudi cementno betonski ali asfaltni odkrušen del steze in bi bila poprejšnja kontrola čistoče steze brezpredmetna !
Zanima me, če se da tole zavarit, odlomil se mi je okvir kolesa (pri sedežu). Oz kje bi dobil podoben okvir.