če je pravilno narejeno in sestavljeno, nobenih problemov
Dokaj slaba izkušnja z BB30 na focus okvirju z bb30. Na vsakih 1000+km začne škripat in potem na servis da namaže in na novo zategne itd... Slišal sem da obstajajo neke "puše" adapterji za nadgraditev na drug - boljši sistem. Mogoče kdo ve kaj več o tem?
l.p.
FSA npr. prodaja aluminijast adapter za prilagoditev iz BB30 na tisti BSA navoj, kot ga recimo uporabljajo gonilke z zunanjimi ležaji (Shimano ali pa Megaexo). Podobno kot BB30 se tudi ta vtisne (press fit) v okvir, ponavadi z dodanim loctite lepilom, ni pa permanentno. Sem ga imel en čas montiranega, zadeva tehta ca. 50g ti pa zelo poenostavi kakšenkoli problem z gonilnim ležajem.
@aero0038:FSA npr. prodaja aluminijast adapter za prilagoditev iz BB30 na tisti BSA navoj, kot ga recimo uporabljajo gonilke z zunanjimi ležaji (Shimano ali pa Megaexo). Podobno kot BB30 se tudi ta vtisne (press fit) v okvir, ponavadi z dodanim loctite lepilom, ni pa permanentno. Sem ga imel en čas montiranega, zadeva tehta ca. 50g ti pa zelo poenostavi kakšenkoli problem z gonilnim ležajem.
![]()
Hvala! Zanimivo... Se pravi glede na to da imam fsa bb30 gonilko, bi potem moral menjati tudi to?
Zidi, enkrat bodi poleg na servisu ko namažejo. Sam sem imel nekaj pokanja na omenjenem sistemu, vendar tako kot je kenz omenil, če je pravilno sestavljeno in narejeno je mir. Kolesa si sicer servisiram sam in te težave rešujem na naslednji način. Snameš gonilko, vzameš ven ležaje, vzameš iz okvirja "seger" distančnike in vse skupaj očistiš. Preveriš, če se ležaji gladko vrtijo in ni kakšnih zračnosti ter zatikanj. Po možnosti odpreš ležaj in dodaš vanj še malo masti. Potem pa najprej na okvirju malo namažeš utore kjer sedita distančnika za ležaja, ju namestiš in potem še malo bolj namažeš oba distančnika, ter sedišče ležaja pa tudi ležaje na tanko po steni. Vstaviš ležaja ter ju stisneš počasi z občutkom do distančnikov, nato namažeš še po vrhu ležajev vstaviš gonilko in zategneš na predpisano vrednost. Odvečno mast obrišeš in mora bit tišina. Predvsem uporabljaj kvalitetno mast. Sam uporabljam Sramovo Military.
@karantanc:Zidi, enkrat bodi poleg na servisu ko namažejo. Sam sem imel nekaj pokanja na omenjenem sistemu, vendar tako kot je kenz omenil, če je pravilno sestavljeno in narejeno je mir. Kolesa si sicer servisiram sam in te težave rešujem na naslednji način. Snameš gonilko, vzameš ven ležaje, vzameš iz okvirja "seger" distančnike in vse skupaj očistiš. Preveriš, če se ležaji gladko vrtijo in ni kakšnih zračnosti ter zatikanj. Po možnosti odpreš ležaj in dodaš vanj še malo masti. Potem pa najprej na okvirju malo namažeš utore kjer sedita distančnika za ležaja, ju namestiš in potem še malo bolj namažeš oba distančnika, ter sedišče ležaja pa tudi ležaje na tanko po steni. Vstaviš ležaja ter ju stisneš počasi z občutkom do distančnikov, nato namažeš še po vrhu ležajev vstaviš gonilko in zategneš na predpisano vrednost. Odvečno mast obrišeš in mora bit tišina. Predvsem uporabljaj kvalitetno mast. Sam uporabljam Sramovo Military.
Ja sej, :) jest to ne delam sam.. peljem enmu res dobrem serviserju, pa je reku, da je to klasika in da se mi bo to skoz dogajal sploh če velik klance vozim... ker so ležaji zelo ozki in sile velike se kmalu spet pojavi pokanje.. tako da me mika tale rešitev...mogoče v naslednji sezoni...samo me pa res zanima, a je potrebno pol tud gonilko menjat? Drgač bom pa začel k tebi kolo vozit na servis...ugodno
Gonilko ne rabiš menjat, razen v primeru če vstaviš zgornji adapter, ki ga z loctitom zalepiš v okvir. Potem imaš na izbiro več gonilk. To da so ležaji ozki drži, vendar so stisnjeni v okvir. Če je vse okoli njih namazano potem jih mast še dodatno kakor ene vrste vakum tesni. Če imaš dobrega serviserja, naj ti po zgornjem postopku preveri ter sestavi zadevo, drugače ti pa tudi lahko pomagam. Je pa vsekakor res, da je sistem BB30 kar občutljiv. Za nameček sedaj obstaja še v širši izvedbi BB30A, čemur sem se imel priložnost čuditi pri menjavi okvirja letos.
@karantanc:Gonilko ne rabiš menjat, razen v primeru če vstaviš zgornji adapter, ki ga z loctitom zalepiš v okvir. Potem imaš na izbiro več gonilk. To da so ležaji ozki drži, vendar so stisnjeni v okvir. Če je vse okoli njih namazano potem jih mast še dodatno kakor ene vrste vakum tesni. Če imaš dobrega serviserja, naj ti po zgornjem postopku preveri ter sestavi zadevo, drugače ti pa tudi lahko pomagam. Je pa vsekakor res, da je sistem BB30 kar občutljiv. Za nameček sedaj obstaja še v širši izvedbi BB30A, čemur sem se imel priložnost čuditi pri menjavi okvirja letos.
Hvala za izčrpno pojasnilo :) ... verjetno bom letos še vztrajal ...se bom pozimi s tem ubadal...
l.p.
Čimprej poskusi, če ima tvoj serviser vso potrebno orodje ne traja prav dolgo. Bolj ko boš pritiskal suho več možnosti je da boš tudi sedišče ležaja malo deformiral - ni pa nujno. Vsi kolesarji imamo radi mir na kolesu in vem kako ti pokanje kravžlja živčke. Nikoli ne bom pozabil dedkovih besed, ki je rekel "kdor ne maže, ta ne vozi". Bil pa je strojnik v rudniku. Pa uspešno reši, adapter ti še vedno ostane kot rezerva.
Smo 2 meseca nazaj že četrtič "šraufal" (dva različna serviserja), tko da sem že mal obupal...
Imel sem enako težavo na Orbea-i.
Okvir je po standardu BB30, vendar imam Shimano Ultegra gonilko.
Med različnimi standardi je tovarniško bilo rešeno z nekim FSA ležajem/adapterjem.
3x sem imel kolo na servisu (dveh različnih) in vsakič so čistili, podmazovali,...
Po 30-50 km se je zadeva ponovila.
Na servisu Orbea so mi povedali, da je težava znana in da se pri določenih kolesih to pokanje rado pojavlja. Tudi zaradi tega, je proizvajalec zamenjal sistem.
Pri Orbei so mi vstavili adapter, ki je objavlejn nekaj objav višje. Le-ta se zalepi v okvir in v njega se nato privijačijo standardni Shimano ležaji.
Delo so opravili brezplačno. Material sem moral plačati.
Do sedaj sem sicer prevozil le cca 100km (sprememba je bila izvedena v torek), tako, da težko podam verodostojno oceno. Je pa teh 100 km bila popolna tišina.
Ja, tale BB30 je pač zelo občutljiv proti kakšnim shimanovim hollowtech ali megaexo ležajem, ki se jih privije na okvir, in s katerimi praktično ni dela oz. neveš da ga sploh imaš. Tudi življenjska doba je krajša. Meni se pokanje običajno pojavi po kakšni deževni furi ali pranju, nato pa rabi kakih 50-100km da se znova uteče in je neslišen. Po ravnini kakšen zvok niti ni problematičen, če pa veliko voziš klance (sploh kdaj v družbi) pa je zadeva kar precej moteča, da. Ponavadi je BB30 izbira tistih, ki pač vedo kaj iščejo, to je nižja teža, večja togost, manjši clearance... Če ti seveda odtehta več časa, ki ga moraš posvetiti morebitnim težavam, ki so bolj pogoste kot prej omenjeni na BSA ali italijanski navoj.
Brez orodja
www.youtube.com/watch?v=7PZ8L yJPZwU
@karantanc:Zidi, enkrat bodi poleg na servisu ko namažejo. Sam sem imel nekaj pokanja na omenjenem sistemu, vendar tako kot je kenz omenil, če je pravilno sestavljeno in narejeno je mir. Kolesa si sicer servisiram sam in te težave rešujem na naslednji način. Snameš gonilko, vzameš ven ležaje, vzameš iz okvirja "seger" distančnike in vse skupaj očistiš. Preveriš, če se ležaji gladko vrtijo in ni kakšnih zračnosti ter zatikanj. Po možnosti odpreš ležaj in dodaš vanj še malo masti. Potem pa najprej na okvirju malo namažeš utore kjer sedita distančnika za ležaja, ju namestiš in potem še malo bolj namažeš oba distančnika, ter sedišče ležaja pa tudi ležaje na tanko po steni. Vstaviš ležaja ter ju stisneš počasi z občutkom do distančnikov, nato namažeš še po vrhu ležajev vstaviš gonilko in zategneš na predpisano vrednost. Odvečno mast obrišeš in mora bit tišina. Predvsem uporabljaj kvalitetno mast. Sam uporabljam Sramovo Military.
Pretehtal možnosti, pa mi je ideja o tem da bi sam servisiral doma postala všeč ... kaj bi mi svetoval, kje nabavit orodje (bolj budget varianta)?
orodje:
- za demontažo ležajev qwertycycles.co.uk/products/c annondale-bb30-bearing-removal -tool-kt011
- za montažo ležajev qwertycycles.co.uk/products/c annondale-bb30-bearing-install er-kt010
za tadrugega si narediš prešo sam iz vijaka M14, matice in parih podložk...
@kenz76:orodje:
- za demontažo ležajev qwertycycles.co.uk/products/c annondale-bb30-bearing-remova l -tool-kt011
- za montažo ležajev qwertycycles.co.uk/products/c annondale-bb30-bearing-instal l er-kt010
za tadrugega si narediš prešo sam iz vijaka M14, matice in parih podložk...![]()
Hvala! a se mogoče kaj podobnega dobi pri nas?
Tudi jaz sem pred tem delom,do sedaj sem imal tarmaca z gxp ležajem ,sedaj sem pa presedlal na venga z osbb30,čakam še gonilko od specializeda,probaval sem zmontirat red gonilko gxp z distančniki in nekakšnim vložkom da privijačiš gxp ležaj,skoraj nemogoče,distančnik na distančnik,saj gre ampak ni optimalno,pa še širina okvirja je 61mm tako da tudi ta kovinski insert ne paše.
Vozil sem se pa v družbi enega venga ki je tako pokal ko ga je možakar prtisnil v klanec,kot da bi hotel poknit.
To orodje za vtisnit ležaj ti naredi skoraj vsak stružač,potem še rabiš navojno palico in par matic in podložk.
Jaz imam narejeno orodje iz nekakšne plastike,funkcionira.
Ta Uniorjev je boljši, ampak tudi dražji. :(
qwertycycles ima free shiping nad 15€, tak da nimaš velik za razmišljat. Pa še nove ležaje mimogrede nabaviš... :)
Domače orodje pa tako zgleda
@Zidi:Dokaj slaba izkušnja z BB30 na focus okvirju z bb30. Na vsakih 1000+km začne škripat in potem na servis da namaže in na novo zategne itd... Slišal sem da obstajajo neke "puše" adapterji za nadgraditev na drug - boljši sistem. Mogoče kdo ve kaj več o tem?
l.p.
slučajno sem še tole našel - BB30 adapter za Shimano:
qwertycycles.co.uk/products/b b30-to-shimano-24mm-token-bb30 ar
@kenz76:Ta Uniorjev je boljši, ampak tudi dražji. :(
qwertycycles ima free shiping nad 15€, tak da nimaš velik za razmišljat. Pa še nove ležaje mimogrede nabaviš... :)
Domače orodje pa tako zgleda![]()
Ja, tale varianta z qwertycycles + domača mi je všeč (unior je fajn ampak to je samo za ležaje ven pobrat)...a si ziher, da je fre shipping nad 15eur?? običajno ta težka železnina košta več poštnine kot izdelek. Si morda že kdaj naročal?
Pa še to....ko na koncu zateguješ gonilko...a to delaš po občutku ali res rabiš moment ključ?
ko sem jaz naročal par mesecev nazaj, je bila brezplačna. zdaj ne vem - poglej na strani. ampak kolker vem, poštnine iz Anglije niso visoke.
jaz imam Kenondejlovo Hollowgram gonilko, pa zategnem kolker gre... še z eno staro belanco si pomagam, ker imam takratek imbus ključ. na mtb imam to gonilko že od davnega 2006, pa še vedno dela...
je pa odvisno, katero BB30 gonilko imaš, ker verjetno nimajo vse enakega sistema.
Ok, super! hvala! bom kar naroču..
jaz imam FSA energy gonilko...piše gor od 38-41 Nm, pa sem nekje prebral, da če preveč zategneš, obremeniš ležaj in pol spet škripa...
@Zidi:@kenz76:Ta Uniorjev je boljši, ampak tudi dražji. :(
qwertycycles ima free shiping nad 15€, tak da nimaš velik za razmišljat. Pa še nove ležaje mimogrede nabaviš... :)
Domače orodje pa tako zgleda![]()
Ja, tale varianta z qwertycycles + domača mi je všeč (unior je fajn ampak to je samo za ležaje ven pobrat)...a si ziher, da je fre shipping nad 15eur?? običajno ta težka železnina košta več poštnine kot izdelek. Si morda že kdaj naročal?
Pa še to....ko na koncu zateguješ gonilko...a to delaš po občutku ali res rabiš moment ključ?
Zidi, tako kot ti je svetoval Keinz nabavi si tale orodja in imaš vse kar potrebuješ, tudi sam uporabljam podobno varianto. Kar se tiče gonilke vidim, da imaš Fsa energy, katera ima na nepogonski strani varovalni obroček proti odvitju. Ko boš snemal gonilko ta obroček s "seger kleščami" najprej odvij za kakšen navoj šele potem z glavnim vijakom popusti gonilko in nadaljuj s snemanjem gonilke. Gonilka snemuje sama sebe to mislim, da ti je znano, da ne boš kaj tolkel po njej - se pravi odvijaš glavni vijak v varovalni obroček. Kar se tiče zategovanja nazaj, mora biti zategnjeno kar precej ne pa spet toliko, da ga odtrgaš. 40N ali cca. 4kg. In še enkrat namaži vse, kar sem ti omenil v enem od prejšnjih objav + gonilko na obeh straneh na tanko (na pogonski strani os, na nepogonski pa sedišče za levo gonilko). In ne pozabi na kvalitetno mast.
Pa še to, za snemanje ležajev bi ti svetoval Uniorjevo ali podobno orodje, seveda gre pa tudi s tem izbijalom, samo je v redu, če ti nekdo pomaga in ti ves čas lepo nastavlja izbijalo na rob ležaja, da ga ne poškoduješ.
@karantanc:@Zidi:@kenz76:Ta Uniorjev je boljši, ampak tudi dražji. :(
qwertycycles ima free shiping nad 15€, tak da nimaš velik za razmišljat. Pa še nove ležaje mimogrede nabaviš... :)
Domače orodje pa tako zgleda![]()
Ja, tale varianta z qwertycycles + domača mi je všeč (unior je fajn ampak to je samo za ležaje ven pobrat)...a si ziher, da je fre shipping nad 15eur?? običajno ta težka železnina košta več poštnine kot izdelek. Si morda že kdaj naročal?
Pa še to....ko na koncu zateguješ gonilko...a to delaš po občutku ali res rabiš moment ključ?Zidi, tako kot ti je svetoval Keinz nabavi si tale orodja in imaš vse kar potrebuješ, tudi sam uporabljam podobno varianto. Kar se tiče gonilke vidim, da imaš Fsa energy, katera ima na nepogonski strani varovalni obroček proti odvitju. Ko boš snemal gonilko ta obroček s "seger kleščami" najprej odvij za kakšen navoj šele potem z glavnim vijakom popusti gonilko in nadaljuj s snemanjem gonilke. Gonilka snemuje sama sebe to mislim, da ti je znano, da ne boš kaj tolkel po njej - se pravi odvijaš glavni vijak v varovalni obroček. Kar se tiče zategovanja nazaj, mora biti zategnjeno kar precej ne pa spet toliko, da ga odtrgaš. 40N ali cca. 4kg. In še enkrat namaži vse, kar sem ti omenil v enem od prejšnjih objav + gonilko na obeh straneh na tanko (na pogonski strani os, na nepogonski pa sedišče za levo gonilko). In ne pozabi na kvalitetno mast.
Pa še to, za snemanje ležajev bi ti svetoval Uniorjevo ali podobno orodje, seveda gre pa tudi s tem izbijalom, samo je v redu, če ti nekdo pomaga in ti ves čas lepo nastavlja izbijalo na rob ležaja, da ga ne poškoduješ.
Ja, za un obroček pa vem....so mi enkrat na servisu pozabil nazaj dat in se mi je pol cela os premikala sem in tja za 1mm . Prejle sem bil na kolesu bolj na izi, pa ni nič pokalo...samo kadar grem v strm klanec na polno. V glavnem HVALA vsem za pomoč! ...če se kdaj kje prepoznamo gremo na pivo!
Preveri še zadnji nosilček menjalnika, rado poka tudi zaradi njega, sploh pri obremenitvi. Ne bi verjel ampak večkrat že je bil to vzrok, zvok se sliši kot, da prihaja iz sredine. Predvsem rado je to na MTB-jih. Samo dva imbus vijakca odstrani in snami nosilček skupaj z menjalnikom, namaži in sestavi. Tri minutke dela. Pa na tanko namaži še na obeh straneh, kjer je vpeto platišče.
@karantanc:Preveri še zadnji nosilček menjalnika, rado poka tudi zaradi njega, sploh pri obremenitvi. Ne bi verjel ampak večkrat že je bil to vzrok, zvok se sliši kot, da prihaja iz sredine. Predvsem rado je to na MTB-jih. Samo dva imbus vijakca odstrani in snami nosilček skupaj z menjalnikom, namaži in sestavi. Tri minutke dela. Pa na tanko namaži še na obeh straneh, kjer je vpeto platišče.
Hvala... garant je sredina , ker se mi lepo ponavlja in potem ko namažemo spet utihne za kake dva meseca.
Mislim, da se napak lotevaš plana "B". To pa je, da boš zapravljal za orodje, neprestano odpiral, mazal, sestavljal,...
Če obstaja možnost, se raje loti plana "A". To pa je, da vstavi tisti adapter za prilagoditev iz BB30 v BSA navoj.
Meni so to naredili prejšnji teden, do sedaj sem prevozil cca. 160km in je absolutna tišina.
Prej sem enako kot ti vozil na srvise, kjer so vse razstavljali, mazali,... in po 30km je bilo enako kot prej.
Adapter je bil cca 20€, Ultegra ležaji pa še drugih 20. Verjamem, da se da dobiti še ceneje. In boš pozabil na težave.
jaz odprem in namažem pred sezono, pa nič ne poka...
@skyline: ne razumem zakaj bi naprednejši BB30 degradiral na BSA? si se vprašal, če je pa pri tebi bila mogoče gonilka kriva? glede na to, da si šel na BSA, si verjetno tudi gonilko novo kupil in zamenjal...
Kakšne imate kaj izkušnje (tisti, ki jih imate) z BB30 gonilkami na BB30 okvirju - BB30 (sistemi) na splošno?
Kakšni problemi? Nobenih? Kaj ropota, poka,...?