Najbolje, da razstaviš celotno kolo, lepo spucaš in na novo namažeš. Zaradi majhnih kamenčkov, ki so pomešani z vodo le ti pridejo v vse pore kolesa. Načeloma se po dežju ne vozim, ker mi je škoda kolesa.
s čim priporočaš, katero mazivo?
To pa ne vem, ker v teh primerih peljem kolo k mojstru v delavnico in mi on poštima stvari. Deloma ker sam nimam primernega orodja, deloma zato ker nimam znanja:)
@LukecKukec:To pa ne vem, ker v teh primerih peljem kolo k mojstru v delavnico in mi on poštima stvari. Deloma ker sam nimam primernega orodja, deloma zato ker nimam znanja:)
Ne pretiravli... po vsakem dežju, kateri te lahko ujame praktično na vsaki vožnji po mojem ravno ne voziš kolesa na servis?
Kolo je treba oprati in moliti Boga, da so ležaji čisti oz. da ni na kakšno važno mesto prišel pesek... Saj je navadno vse v redu, pa vendar?
Če prej pogledaš na provreme.com , dežja ne moreš dobiti. Če pa kolesariš na neviđeno, potem pa tud nima smisla , da razdiraš kolo, ker te bo jutri zopet dobil dež. Mene je ploha v 3 letih dobila 1x pri PO , bil pod streho in počakal , da se cesta posuši in enkrat pri Povodju, ko sem z Balohom vedril v avtobusni postaji. Kam vse lahko pride dež in pa prš-meglica , ki se dviga zaradi zavetrja . POVSOD. Res da kevlar ne rjavi, zato pa rjavijo in se zapacajo vsi ostali kovinski deli. Sploh je pa lepo , ko ti mikro prah pride v keramične ležaje. Enako velja tudi za tiste , ki sami povzročajo plohe svojim kolesom z štrajfiksi. Razdri zadnji ležaj, sam boljše da ne , ker če sprašuješ, potem že nisi vičen finomehanike in ležaja ne boš znal pravilno zategniti , oz nimaš pravega orodja. Kolo dol in mojstru. Pa po dežju se z gladkimi gumami da voziti, ko je cesta dobro mokra, ko se pa suši , se pa na gumo lepi vsa svinjarija in dobiš luknjo dok si reku keks. Edino ketno lahko sam snameš, operi v nafti ,bencinu, namaži dobro z oljem in daj nazaj, To zopet, če imaš na njej sestavno-povezovalni člen. Če imaš pa ketno sestavljeno na štift, rabiš pa snemalec. Samo koleščke zadnjega menjalnika lahko pa res sam spucaš. ključ 8. Mast za kolo dobiš v trgovini . Jaz sicer mažem z litijevo ostala kolesa , vendar ne specialko.
Taprav kolesar ne gleda na vreme.
@Ban:Taprav kolesar ne gleda na vreme.
Seveda, na hard, jebeš točo, led... Lepo te prosim!
spucaš ketno in jo na novo namažeš,to je pa tud to...
če pa še spucaš ostalo, je pa samo bonus
Sam ga ponavadi sperem, nato pa dam v toplejši prostor, da se čimprej osuši. :)
@Maratonac:Res da kevlar ne rjavi
Kevlar in karbon sta dve različni stvari.
Sploh pa ne vem kaj tako komplicirate... Eni se še čez lužo ne upajo zapeljat... Se spomnem par let nazaj na eni izmed rund... Sončen dan brez oblačka, na dvorišču je nekdo pral avto in je šel majhen potoček čez cesto... Nekdo sredi grupe pa na žlajf, da jih je še 5 čez njega padlo ko domine.
Te dobi dež, furaš naprej, doma spucaš, naslednji dan gasa naprej. Nekateri so res mone. Me zanima kako bi vozili, če bi bili na otoku (VB), kjer se lahko praktično vsake pol ure od nikoder ulije...
@LukecKukec:@Ban:Taprav kolesar ne gleda na vreme.
Seveda, na hard, jebeš točo, led... Lepo te prosim!
Če si softič si pa doma na kavču.
Briga me za kolo, če se ulije. Bolj se bojim zase, da ne zbolim.
Sam ne vem, kakšen smisel bi imelo, če bi kolesaril samo v lepem vremenu. Pravi in navdušeni kolesar ali tekač pač včasih pretrpi tudi kakšno ploho, meglo, mraz in sneg. Če bi se oziral samo na idealno vreme, bi verjetno postal preveč odvisen od tega in pomehkužen. Jaz po dežju spucam in namažen verigo, pa pod curkom operem kolo, obrišem in to je to. Če bi pa moral gledati in paziti na vsako kapljo dežja - nak, potem pa rajši sploh ne kolesarim!
Verjamem, da se vsi lepo vozite v dežju in snegu. Zato vas je tudi toliko na cesti od meseca januarja do aprila. Samo namazati ketno ni nikoli dovolj. Sol in kamenči ti lahko dobesedno razžrejo kolo, zato ga je treba razstaviti če ne po vsaki pa vsaj po nekaj vožnjah ko gre za mokre mesece. Če poznaš koga ki to zna in je pripravljen pmagati, toliko bolje.
To, da se kolo opere pod tušem ali pa z vapom in je zadeva rešena je napaka. V tem primeru ti voda pride najpogosteje v spoj med pletenico in bovdnom in pojavi se korozija, zato se kolesa čisti z vlažnimi krpami.
Ne spim s koleom, niti ni pregrešno drago, kljub temu pa mislim da mu je prav nameniti nekaj pozornosti predvsem zato, da je življenjska doba kar se da dolga, saj nekateri nimamo priložnosti, da bi kolesa menjali na 2-3 sezone.
Glede tega se strinjam s tabo, tudi jaz sem eden izmed tistih, ki si ne morem privoščiti menjave kolesa kar tako in me bo verjetno moral nositi kar lepo število sezon. Vendar da bi kolo čistil izključno z vlažno krpo, se mi ne zdi glih pametno, saj mislim da v tem primeru prej poškoduješ lak na karbonu kot s spiranjem. Majhni trdni delci, ki se ti primejo na krpo, kaj hitro naredijo kakšen ris - vsaj po moje. Sicer pa nisem mislil rečti, da rinem na cesto tudi v deževnem vremenu, ampak včasih me pač ujame kakšna ploha in to je to...
Če dež ne zmoči dobro ti kolesa,
je kot bi nedolžna dečva šla v nebesa.
Hehe... Kaj ti misliš, da profijem po vsakem dežju komplet razstavijo kolo in še enkrat jovo na novo? Ma dej ne ga srat no.
"Na hitro poštimat" ... Če ti rabiš cel dan za pranje kolesa, bolje da ne poveš kolk časa pereš avto. To je stvar pol ure, ne pa celega dne. In zakaj bi se nekdo "bal" it na kolo ob možnosti dežja, če mu to ustreza? Ker si ti rekel, da je polno alternativ?
To, da misliš, da VB ni kolesarsko razvita država ti oprostim, ker verjetno še nisi bil v VB (vsaj ne drugje kot v kakem Londonu). Kolesarjev vidiš tam najmanj toliko kot pri nas, če se le zapelješ ven iz mest.
Če nekdo noče kolesarit ob možnosti padavin in se mu ne ljubi pucat kolesa, v redu... sprejmem, pač posameznikova odločitev... Ne mi pa tupit, da se ne da in da je to nek hud problem in da bo kolo razpadlo najmanj na 3 dele...
PS.... Bravo... Dajanje plusov samemu sebi je lepa vzpodbuda :)
Nekateri ste res prave babe!
Rekreativno gonim že 20 let. U teh letih sem zamenjal enih šest gorcev in dve specialki recimo srednjega cenovnega ranga. Opral me je ne vem kolkrat že, tud po par ur skupaj. Da o zimskih in jesenskih mokrih turah z gorcem po dreku, blatu, lužah in snegu ne govorim. Zdi se mi da materiali na gorcu niso nič slabši ali boljši od tistih na specialki, ležaji pa so tako ali tako po večini zaprti in se ne mažejo. V dvajsetih letih nisem na nobenem od dosedanjih koles opazil kakršno koli rjo ali drugo težavo, ki bi bila posledica 'namakanja' v dežju, blatu ipd. Vse kar naredim je, da kolo z navadnim curkom operem, ga zbrišem z viledo do suhega, v ključne vrtljive dele, stike in bovdene kanem kapjlico maziva za ketno, občasno vzamem zic iz zicštange in ga rahlo naoljim...to je to, v dvajsetih letih nobenih problemov...
Stara Rog kolesa stojijo po Lj. že 10, 20 in še več let, v snegu in dežju, pa se še vedno gonijo.
Zdej pa če greš parkrat na leto po dežju, s tem da ga kasneje umiješ in daš v suh prostor, da ti bo zdržalo samo 2-3 sezone je pa samo izgovor za pussyje.
Je pa res, da se sam izogibam vožnje ob močnih nalivih po makadamskih poteh, saj se mivka in droben pesek lahko zarije marsikam, še v hlačah se ti ga nabere za par dag.
Če te kje dobi kakšen naliv, dvomim da bi zaradi tega moral po furi kolo razstavljati na prafaktorje in strogo počistiti vsako, še tako majhno kapljico vode na kakšnem kovinskem oz. rji podvrženem delu ali spoju. Kolesarjenje mi je v užitek, kot tudi to, če me kdaj zmoči kakšen bolj ali manj prijeten dežek. Kolesarstvo je šport, ki se odvija povečini v naravi, kar pomeni sonce, veter, dež, sneg... Skorajda bi si celo upal stavit, da ima vroče poletno sonce bolj škodljive učinke na samo kolo in kolesarja kot kakšna ploha. Svoje kolo občasno pucam, mažem, servisiram in vse kar spada zraven, ampak da bi pa po vsaki plohi moral potem pol dneva šraufati svojega konjička in glumiti finomehanika; nak, to pa ne, potem ga pa rajši že jutri prodam. In kolkor vem, karbon ne rjavi, torej rjavijo samo kovinski deli in če bo kakšen kdaj rjav, ga bom v tem primeru že zamenjal.
Teorijo o neškodljivosti vožnje po dežju , za bicikel zjebat je dosti samo enkrat , širijo tisti , ki jim mame kupujejo bicikle, jih zjebane na vznotrej prodajajo vsaka tri leta , končal so prirodoslovne šole in se tu delajo pametne in vtikujejo v strojništvo in finomehaniko !
@mediterano:Če te kje dobi kakšen naliv, dvomim da bi zaradi tega moral po furi kolo razstavljati na prafaktorje in strogo počistiti vsako, še tako majhno kapljico vode na kakšnem kovinskem oz. rji podvrženem delu ali spoju. Kolesarjenje mi je v užitek, kot tudi to, če me kdaj zmoči kakšen bolj ali manj prijeten dežek. Kolesarstvo je šport, ki se odvija povečini v naravi, kar pomeni sonce, veter, dež, sneg... Skorajda bi si celo upal stavit, da ima vroče poletno sonce bolj škodljive učinke na samo kolo in kolesarja kot kakšna ploha. Svoje kolo občasno pucam, mažem, servisiram in vse kar spada zraven, ampak da bi pa po vsaki plohi moral potem pol dneva šraufati svojega konjička in glumiti finomehanika; nak, to pa ne, potem ga pa rajši že jutri prodam. In kolkor vem, karbon ne rjavi, torej rjavijo samo kovinski deli in če bo kakšen kdaj rjav, ga bom v tem primeru že zamenjal.
Ga komot lahko že , ker so ti ležaji fuč, sam ti tega ne opaziš, niti ne vidiš. Niso ti fuč , ampak so 20 % poškodovani in moraš zato goniti z 20% moćjo več. Kar naenkrat boš opazil, ko tisti do tebe ne goni, ti pa , imata pa isto hitrost.
@JC29:Hehe... Kaj ti misliš, da profijem po vsakem dežju komplet razstavijo kolo in še enkrat jovo na novo? Ma dej ne ga srat no.
"Na hitro poštimat" ... Če ti rabiš cel dan za pranje kolesa, bolje da ne poveš kolk časa pereš avto. To je stvar pol ure, ne pa celega dne. In zakaj bi se nekdo "bal" it na kolo ob možnosti dežja, če mu to ustreza? Ker si ti rekel, da je polno alternativ?
To, da misliš, da VB ni kolesarsko razvita država ti oprostim, ker verjetno še nisi bil v VB (vsaj ne drugje kot v kakem Londonu). Kolesarjev vidiš tam najmanj toliko kot pri nas, če se le zapelješ ven iz mest.
Če nekdo noče kolesarit ob možnosti padavin in se mu ne ljubi pucat kolesa, v redu... sprejmem, pač posameznikova odločitev... Ne mi pa tupit, da se ne da in da je to nek hud problem in da bo kolo razpadlo najmanj na 3 dele...
PS.... Bravo... Dajanje plusov samemu sebi je lepa vzpodbuda :)
Jaden tvoj bicikel ! Jaden tudi tisti , ki ga bo od tebe kupil ! Ne govorimo o pucanju umazanega kolesa, ampak o čiščenju ležajev v katere pride blato z vodo. To je tam , kjer ti niti ne veš kaj je notri.
Ne samo po vsakem dežju, ampak po vsaki dirki oz. etapi., dobijo profiji na novo pregledane in sestavljene ležaje na obročnikih.
@Maratonac:Jaden tvoj bicikel ! Jaden tudi tisti , ki ga bo od tebe kupil ! Ne govorimo o pucanju umazanega kolesa, ampak o čiščenju ležajev v katere pride blato z vodo. To je tam , kjer ti niti ne veš kaj je notri.
Ne samo po vsakem dežju, ampak po vsaki dirki oz. etapi., dobijo profiji na novo pregledane in sestavljene ležaje na obročnikih.
Jadan ti, ne pa moj bicikel, kateremu prav nič ne manjka.
Ne vem kje živiš, da si domišlaš da profijem po vsaki etapi razšraufajo vse feltne in mažejo ležaje (o tem v nadaljevanju)... Madona, pa saj to bi ekipa rabila več mehanikov kot kolesarjev.... Najmanj za armado, ti rečem! :))
Poglej... Saj vem kaj te muči... Izviraš še iz tistih cajtov, ko se je ohišja ležajev odpiralo, čistilo in na novo podmazovalo... Well, guess what? Ti cajti so mimo! Danes je večina ležajev na kolesu industrijskih, kar pomeni, da so neprodušno zaprti in se jih ne odpira, ne podmazuje, niti svinjarija ne pride zraven. Kapiš?
Zdaj razen če se ti voziš z 20 let starim biciklom... potem verjamem, da hitro kaj zarusta...
To, da profijem sčistijo kolesa po etapah pa ja ni nič neobičajnega. Stalna praksa! Tudi tako se služi denar in ja, imajo armado mehanikov!
@JC29:@Maratonac:Jaden tvoj bicikel ! Jaden tudi tisti , ki ga bo od tebe kupil ! Ne govorimo o pucanju umazanega kolesa, ampak o čiščenju ležajev v katere pride blato z vodo. To je tam , kjer ti niti ne veš kaj je notri.
Ne samo po vsakem dežju, ampak po vsaki dirki oz. etapi., dobijo profiji na novo pregledane in sestavljene ležaje na obročnikih.
Jadan ti, ne pa moj bicikel, kateremu prav nič ne manjka.
Ne vem kje živiš, da si domišlaš da profijem po vsaki etapi razšraufajo vse feltne in mažejo ležaje (o tem v nadaljevanju)... Madona, pa saj to bi ekipa rabila več mehanikov kot kolesarjev.... Najmanj za armado, ti rečem! :))
Poglej... Saj vem kaj te muči... Izviraš še iz tistih cajtov, ko se je ohišja ležajev odpiralo, čistilo in na novo podmazovalo... Well, guess what? Ti cajti so mimo! Danes je večina ležajev na kolesu industrijskih, kar pomeni, da so neprodušno zaprti in se jih ne odpira, ne podmazuje, niti svinjarija ne pride zraven. Kapiš?
Zdaj razen če se ti voziš z 20 let starim biciklom... potem verjamem, da hitro kaj zarusta...
če bi bili ležaji res neprodušno zaprti in v njih ne bi pršla umazanija se kolo ne bi vrtelo... res je da so industrijsko zaprti kar pomeni da se jih ne vzdržuje ampak kompletno zamenja
Sčistijo seveda, tudi trak običajno menjajo po vsaki etapi, ne pa da po vsaki etapi razstavljajo kolo v prafaktorje...
Okej ja... narobe sem se izrazil... Seveda ni v njih vakuma...
nisem mislim tako,... ampak v vsak ležaj pa naj bo še tolk dobro zatesnjen in zaščiten pride umazanija voda itd..
Zdravo,
zanima me kaj je priporočljivo da se opravi po vožnji po dežju, poleg mazanja verige. Namreč od zadnje vožnje po dežju mi nekaj "grozno škriplje" na specijalki. Glede na izvor sumim na zadnjo os. S čim priporočate da se namaže?
Hvala za odgovore,
Lp