Rama bicikla/materijali

Domov > Forum > Rama bicikla/materijali

Rama bicikla/materijali

SORTIRAJ PO:
risnjak 06.09.2012 18:30

Da li netko ima iskustvo/saznanje o ramama(okvir kolesa) od kompozitnog materijala (karbon,aluminij). Takvu ramu izradjuje Corratec na modelu forcia. Lakša od Al 7005, garanciju daju 6 godina (kao na Al ramu), a na carbon fiber samo 3 godine. Ja mislim da se ti kompozitni materijali daleko duže proizvode od carbon fiber i da bi mogli biti otporniji na udarce pri padu. Molim za Vaše mišljenje.

dumr 07.09.2012 07:14

ob nerodnem padcu bo karbon prej odletel kot pa aluminij. 

IZO 07.09.2012 07:21
@dumr:

ob nerodnem padcu bo karbon prej odletel kot pa aluminij. 

Ni nujno...sicer pa se da karbon lepše in tudi lažje popraviti od aluminija!

Nsimo 07.09.2012 10:52
@IZO:
@dumr:

ob nerodnem padcu bo karbon prej odletel kot pa aluminij. 

Ni nujno...sicer pa se da karbon lepše in tudi lažje popraviti od aluminija!

je nujno... aluminij je izotropen material (fizikalne lastnosti v vseh smereh enake), karbon pa ima relativno majhno trdnost pravokotno na ravnino v kateri so orientirana vlakna.

crbn_cstms 07.09.2012 12:37

en zanimiv primerjalni test narejen na okvirih santa cruz 
www.youtube.com/watch? v=xreZdUBqpJs

če je okvir iz karbona narejen tako kot je treba, se aluminij skrije :) 

IZO 07.09.2012 13:19
@Nsimo:

je nujno... aluminij je izotropen material (fizikalne lastnosti v vseh smereh enake), karbon pa ima relativno majhno trdnost pravokotno na ravnino v kateri so orientirana vlakna.

Najraje pa imam, da me kdo kaj o Al zlitinah poduči...no saj, vsega znanja res nisem požrl, samo...ker se že ravno živim od tega... :D

olupek 07.09.2012 13:33
@IZO:
@Nsimo:

je nujno... aluminij je izotropen material (fizikalne lastnosti v vseh smereh enake), karbon pa ima relativno majhno trdnost pravokotno na ravnino v kateri so orientirana vlakna.

Najraje pa imam, da me kdo kaj o Al zlitinah poduči...no saj, vsega znanja res nisem požrl, samo...ker se že ravno živim od tega... :D

hehe... in to vedno eni in isti delijo nasvete...

Nsimo 07.09.2012 19:44
@IZO:
@Nsimo:

je nujno... aluminij je izotropen material (fizikalne lastnosti v vseh smereh enake), karbon pa ima relativno majhno trdnost pravokotno na ravnino v kateri so orientirana vlakna.

Najraje pa imam, da me kdo kaj o Al zlitinah poduči...no saj, vsega znanja res nisem požrl, samo...ker se že ravno živim od tega... :D

ker se že ravno živiš od tega...no saj, vsega znanja res nisi požrl... zato ti ne bi škodilo da se pustiš malo podučit (ker izotropnost je bistvena razlika med kovinami in kompoziti)

 

klik (glej rubriko: properties, mechanics)

 

olupek: olupim te, pojem te poljub

ZigaK 07.09.2012 22:16

nekaj je lastnost materiala, drugo pa lastnost elementa (v tem primeru kolesarskega okvira)

 

en.wikipedia.org/wiki/Bucklin g

en.wikipedia.org/wiki/Residua l_stress

en.wikipedia.org/wiki/Beverag e_can

 

Nsimo 08.09.2012 12:31

ZigaK, me veseli da si se pridružil debati, ker si bolj domač na področju statike

link na to temo

pa vendar imam nekaj pomislekov glede tvojih linkov:

 

-ne vem zakaj naj bi aluminij bil bolj izpostavljen uklonu kot karbon. Že res da so stene iz AL ponavadi tanjše; vendar se to kompenzira z večjim premerom cevi. V končni fazi mora okvir zdržati enake sile ne glede na uporabljen material


-na ujete napetosti nisem niti pomislil. Čisto možno da se pri varjenju(?) pojavijo notranje napetosti na zvarih- po drugi strani pa je večina high-end aluminijastih okvirjev naknadno  toplotno obdelanih pri čemer se te napetosti sprostijo(?) Sicer pa je to že področje napak v izdelavi- pri karbonu predvidevam da je še nekoliko več potencialnih napak, ker je toliko več ročnega dela

 

-tiste primerjave s pločevinko nisem najbolje razumel

 

Moja trditev izhaja iz sledeče predpostavke: vsi okvirji se konstruirajo za enake sile, ki se pojavljajo pri normalni uporabi. Naloga inženirjev je da uporabijo ravno dovolj materiala (ne preveč in ne premalo) da okvir zdrži vse PRIČAKOVANE sile, a hkrati ni pretežek (predimenzioniran). Glede na to da ima AL nosilnost enako v vseh smereh, kompoziti pa ne je za pričakovat, da bo konstrukcija iz AL zdržala več sile iz NEPRIČAKOVANE smeri (padec). Je pa po drugi strani res da se AL utrudi s ponavljajočo obremenitvijo, karbon pa z leti degradirajo sončni žarki.

 

sicer pa le zakaj veliko profijev še danes vozi aluminijasta krmila (zato ker ta komponenta najbolj nastrada pri padcu). In zakaj je bolj malo downhill komponent iz karbona?

 

Seveda pa čisto možno da ne vem o čem govorim... zato se bom z veseljem pustil podučit

Jastreb 08.09.2012 20:20

off topic: berem Nsimove komentarje, ki so daleč najbolje argumentirani, čitljivi in vljudno spisani  (v vseh temah in ne samo v tej). ima pa same negativne ocene. zakaj le? Nsimo, a nimaš pametnejšega dela, kot da se tu gor nateguješ s tem primitivnim folkom, ki kot zgleda nima spoštljivega odnova ne do ljudi in verjetno tudi ne do okolja in stvari. da sploh ne govorim o njihovem poznavanju osnov fizike in logičnem sklepanju. raje naredi kak km več. škoda tvoje energije.

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI