Resonanca kolesa

Domov > Forum > Resonanca kolesa

Resonanca kolesa

SORTIRAJ PO:
TribesMan 09.05.2013 21:44

Fotr ima en čudn problem z njegovim biciklom.
Zadeva se mu je do sedaj ponovila že tretjič in danes je malo manjkalo da bi ga streslo po cesti...

Hec je v temu da sredi čisto normalne vožnje po klancu navzdol pri hitrosti okoli 60km/h začne zadnji del kolesa "ritat" k mula in potem se v kombinaciji s krmilom vseskupaj spremeni v rodeo drive po klancu navzdol. In to brez da bi kej skakal ali obremenjeval bicikl, čist lepo naravnost dol lepa cesta nobenih zunanjih vplivov...

Prvič se mu je to zgodilo že po kakih dveh mesecih lastništva in takrat je bilo kar hudo, samo ga je ujel po par sekundah, drugič na koncu lanske sezone ga je hitro ujel in umiril brez drame, danes je pa res malo manjkalo. Zadeva se je umirila šele potem ko je zbremzal šele praktično na 5km/h, razmetavalo ga je pa tako da ga je bila cela cesta polna.

Drugače je bicikel praktično nov (star le dobro leto) Wilier Izoard XP, gor ma Campagnolo Scirocco feltne. In nikjer ni nobenega lufta. Vse je kompaktno kot je sploh lahko možno. Nobena feltna ni popolnoma nič zvita, ne jajčasta, vse napere enakomerno napete. Pregledala sva tudi okvir in ga probala na roke zvit samo je tog ko kamen, nikjer nobene poškodbe, niti praske...

Zdaj ga je zadeva tako prestrašila da danes po dogodku ni šel več kot 40km/h po klancu dol...

Je imel kdo že take ali podobne probleme?

 

dr_IVOL 09.05.2013 22:18

Meni se je to dogajalo na ene par biciklih ki so imeli res hudo mehke okvirje. Sprednji del je začel resonirati levo desno. Če bi spustil balanco bi bila kriza.
Vendar če prav razumem, pri tebi  začne resonirat zadnji del gor/dol. Jaz bi probal ene druge feltne. Če ne bo razlike potem je nekaj  narobe z okvirjem ali pa je enostavno tako zanič.
A je možno da je feltna na nekem delu občutno težja?

peciklist 09.05.2013 22:38

Verjetno feltna ni centrirana in hopsa(gor in dol)..probaj druge feltne

gucci. 09.05.2013 23:05

       Z problemom, ki ga navajata sem se srečal mislim, da kakšnih petkrat. Od blažje oblike pa do primera, ko kolesa nisem mogel umiriti praktično dokler se nise nekako uspel zaustaviti.
       Pri meni se je to dogajalo na dveh različnih kolesih, na katerih po pregledu ni bilo možno odkriti nobene napake. Skupno jima je edino to, da sem imel vedno iste obroče.
Vibrirati začne podobno gibanju kače z vedno večjo amplitudo. 
       Tehničnega razloga oziroma vzroka za tako obnašanje mi ni znal pojasniti nihče. Dobil sem edino nasvet, kako ravnati v takem primeru. S koleni je potrebno stisniti zgornjo cev oziroma okvir in v največji možni meri prenesti težo telesa na gonilke in sedež. Krčevito držanje krmila le poslabša stvar.
       Sem pa pri analizi teh dogodkov našel eno skupno točko. Vedno je bil namreč vzrok nek zunanji razlog. Naj jih kar naštejem:
 - Sunek vetra
 - prisiljen popravek smeri sredi ovinka
 - Preprijemanje na krmilu
 - Preprijemanje krmila na "rezkanem" asfaltu pri veliki hitrosti in močnem tresenju kolesa
        Pri vseh primerih razen mogoče drugem je šlo za zelo nesproščeno vožnjo, tako, da sem začel resno razmišljati in iskati vzrok pri sebi.
        Upam, da se s svojimi iskušnjami oglasi še kakšen "kačji jezdec". 

TribesMan 09.05.2013 23:20

Obe feltne sta ravni ko puška, v vse smeri, ne niha ma nič, kako desetinko ali dve. Tudi če zadnjo zavrtiš v zraku s polno hitostjo je bicikl čist miren... tko da dvomim da je kaj takega.

Hvala za nasvete gucci, tole o krčevitem držanju krmila in o stiskanju okvirja s koleni sem prebral malo prej na raznih tujih straneh. Očitno je zadeva kar pogosta, ker sem našel ogromno zadetkov na tematiko "speed wobble, shimmy, ..."

Maratonac 10.05.2013 05:17

Guma in nič drugega. Ali guma ni dobro gor dana ali pa ima v sebi napako.

eustahija 10.05.2013 08:19

Če ne gre za stalno ponavljanje istrih problemov je po moje najverjetneje to  zunanji vzrok. Predvsem sunek vetra, ki pa pri večjih hitrostih tudi ni treba, da je tako močan.
Sem imel že sam nekajkrat tak problem in je bil vsakič vzrok veter.

KOŠPAC 10.05.2013 08:28

Pozdravljeni,
enake probleme sem imel tudi jaz, sem že pisal o tem na tem forumo. Pri hitrosti nad 75 je začelo s sprednjim delom in nato šle nazaj čez celo kolo, na srečo sem vozil sem po še odprti avtocesti Rebrnice - Vipava. Na srečo mi ga je uspelo umiriti, ampak šele ob zmanjšanju hitrosti. Ponovilo se je še nekajkrat vendar le za nekaj sekund, umiril sem ga s stiskom kolen. Vse skupaj je izginilo ko sem zamenjal obroča, pri nabavi sploh nisem šparal in se je obrestovalo. Probajta z očetom še to.

lp 

sebastjan704 10.05.2013 09:06

Imel isti primer,ko mi je na spustu zadnji del kolesa zaplesal,da sem ga komaj ujel.Po natančnem pregledu je bil problem v felgi,ki je bila na pogled čisto ravna in nobenega lufta je bil problem v teznosti špic,ki sem jih ponovno naštelal in sedaj ni problemov.

lone_rider 10.05.2013 09:33

Meni se je to zgodilo na hitrem spustu od tunela Učka proti notranjosti Istre. Cesta je tam ravna, asfalt nov, klanec kar pokončen edino burja je pihala kot za stavo. Naenkrat sem na kolesu dobil take vibracije, kot da me trese mraz. Naredil sem se čim bolj togega, stisnil zgornjo cev s koleni in potem se zadeva ni več stopnjevala. Ko sta klanec in hitrost popustila, so tudi vibracije minile.

gucci. 10.05.2013 19:44

      Teoretično je vzrok res lahko v gumi ali obroču. Težje pa si razložiš zakaj v določenem trenutku pride do tega pojava potem pa se vozim tudi pol leta brez problema. Ob zadnjem pojavu vibracij sem isti spust opravil tako dan prej kot dan kasneje, obakrat brez problema. Razen v glavi seveda. Ko se ti to zgodi potem je strah kar nekaj časa prisoten v podzavesti.

Maratonac 13.05.2013 01:35

Ni večjega strahu od tega doživetja pri ful brzini po klancu navzdol. Jaz sem jo fasal dol v Posavca  z Podbrezja, še z mojimi na roko in oko naštelanimi obroči. Takoj vrgel stran stare Rog in kupil nove . Vendar mi je to pustilo tak strah , da so moji novi obroči, vsaj 3x v sezoni na centriranju in natezanju . Prej sem rekel guma, ker sem se spomnil in tudi takrat imel sfelšane Savine gume. Vendar pa sedaj mislim , da je razlog v razmerju med težo in številom špic . Enostavno , špice niso enakomerno napete , ker se niplni udirajo v feltno in praktično ne morejo več držati feltno pri takšni hitrosti v centru. Pa ko se govori in sprašuje o takem problemu , se napiše imam tolko in tolko špic na feltni in imam zraven tolko in tolko KILOGRAMOV , feltna je pa iz Al ali Ca, ne pa men je kolo prišlo v resonanco , kaj je narobe. Najvažnejši del bicikelna so kolesa , nato pa bremze , pol pa daleč nič in šele nato vse ostale stvari. Kupci so pa prepričani , da je vsak bicikel sestavljen od mehankarjev v servisu in potem postavljen  v izložbo,  pač za vsakogar , le velikost je pomembna. E pa ni! Pa ne pozabite , mejna teža za Ca je 94 kg. , verjetno toliko tudi za Al. Pa ne zdaj filozofirat,  jaz mam 97kg , pa je vse ok.oz. biti pametnejši od tovarniških testov in garancij varnosti.

SODROVC 19.10.2016 19:47

Danes sem to doživel, po dolgem času. Spust z Lohače proti Planini, max 72,6 km/h, potem pa ostro zaviranje pred ovinkom in kolo je začelo resonirati. Umirim ga pa vedno tako, da preneham zavirati za par trenutkov, potem pa ponovno zaviram, samo takrat je hitrost že nižja in primerna za odpeljati ovinek. Se mi pa to dogaja le na jeklenki, jeklo in drobne (napram alu ali karbonskim), tankostenske cevi. Me pa to ne prestraši, odreagiram pa čisto podzavestno, včasih se samo s kolenom dotaknem cevi in je OK.

46 19.10.2016 20:49

No v mojem primeru je bilo pa drugače.Ko smo vozili iz Panc navzdol, je kolegu kolo začelo vibrirati in se je komaj varno ustavil.Odšel je do serviserja ,da mu pregleda kompletno kolo.In nobene napake.Naslednjo rundo iz Panc proti Grosuplju ista pesem.Predlagal sem mu ,da zamenjava obročnike iz mojege kolesa na njegovo in obratno.Probava še enkrat in njegovo kolo še ziraj močno vibrira pri 65 km +.Po posvetu pri določenih serviserjih, lahko pride do resonance pri karbonskih okvirjih srednjega ranga,ki so premehki.

Periglej 19.10.2016 20:54

Sodrovc, dober si, če si z Lohače dol _divjal_ s tako hitrostjo... tam me je  vedno bilo eno malo strah, da me bo nato v ovinku vrglo.... btw kdaj si to šel, ker sem videl enega specialkarja z rahlo nenavadn specialko mimo P. Jame?

SODROVC 20.10.2016 07:42

Včeraj, okoli 16:30. To je v tistem zadnjem ravnem delu pred ovinki, tam, kjer so tudi railly-jaši leteli v dolino. (So okameneli in samo po zavorah, pozabili oz. niso se upali ovinka odpeljati. vsaj Grad mi je tako povedal, ko je "parkiral" svojo Asrto tam dol v dolini).
Sicer pa tam ravno, pregledno in ravno prav strmo za take neumnosti. Še desna stran je dovolj strma, da srne ne skačejo na cesto ravno tam. Se mi zdi, da je na spustu Višnje-Col bolj nevarno, ker nikoli ne veš, kdaj bo kdo iz dvorišča zapeljal na cesto. In pri hitrostih 90 + km/h bi se lahko stvari tragično končale... (sem pa zvrtel zadnjič 52/12 na max. 147 °/min., trikrat do 143 °/min). presenečen

FAUSTO 20.10.2016 08:58

Včasih se proizvajalcu ne posreči pač vsak okvir...navkljub testiranjem. Če gre za Wilier je toliko manjša možnost, da se to naredi, vendar se naredi oz. tudi najboljšim se kdaj zgodi, da jim na trg uide slab izdelek.

Seveda, če si prej preveril gumi in obročnika v celoti, vilični ležaj, vilice, okvir je lahko nekje počen...

ansta 20.10.2016 09:16

Speed wobble, enkrat doživel, mislim, da je bil takrat kriv bočni veter.


www.youtube.com/watch?v=Vfngb sIUSj8

ken 20.10.2016 10:02
@FAUSTO:

Včasih se proizvajalcu ne posreči pač vsak okvir...navkljub testiranjem. Če gre za Wilier je toliko manjša možnost, da se to naredi, vendar se naredi oz. tudi najboljšim se kdaj zgodi, da jim na trg uide slab izdelek.

Seveda, če si prej preveril gumi in obročnika v celoti, vilični ležaj, vilice, okvir je lahko nekje počen...


Ko gledam pozicije raznih metkov, me ne čudi zakaj jih razmetava...smeh

n3o 20.10.2016 10:08
@ken:
@FAUSTO:

Včasih se proizvajalcu ne posreči pač vsak okvir...navkljub testiranjem. Če gre za Wilier je toliko manjša možnost, da se to naredi, vendar se naredi oz. tudi najboljšim se kdaj zgodi, da jim na trg uide slab izdelek.

Seveda, če si prej preveril gumi in obročnika v celoti, vilični ležaj, vilice, okvir je lahko nekje počen...


Ko gledam pozicije raznih metkov, me ne čudi zakaj jih razmetava...smeh

govori o očetu...a misliš da je oče še lahko metek...?....zapečatenozapečateno

SODROVC 20.10.2016 11:16
@FAUSTO:

Včasih se proizvajalcu ne posreči pač vsak okvir...navkljub testiranjem. Če gre za Wilier je toliko manjša možnost, da se to naredi, vendar se naredi oz. tudi najboljšim se kdaj zgodi, da jim na trg uide slab izdelek.

Seveda, če si prej preveril gumi in obročnika v celoti, vilični ležaj, vilice, okvir je lahko nekje počen...

To se zgodilo zaradi zelo velike zavorne sile. Od skoraj 73 km/h pa do dobrih 20 km/h na res kratki razdalji. Sej si že kdaj gledal motociklistične dirke, pa si lahko to videl. Sem pa, vsaj kot pravijo kolesi, dober spustaš, zaviram ostro in kratek čas pred ovinki, potem pa ovinek samo še položim. Okvir ni poškodovan, se le vsake toliko peljem s tem kolesom, ga pač "šparam". Obročnika scentrirana, zadaj nova Continentalka, 28 mm, predaj 25 mm, tudi nova.
Na TREK 1500 SLR (alu) in TREK Madone OCLW 120 se mi to ne dogaja, pa verjemi, da so zaviranja včasih zeloo močna, pa še Apiduro imam (večkrat) zadaj. 

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI