kupi ciklokros kolo, za asfalt in za po brezpotjih
Treking kolo za 1500 sploh obstaja? Treking kolo je kot koza in kar je več od XTja , vile z gumico in pa ene aksiumke gor nima smisla oz bedarija. Ne da se hitro peljat, apzicat bog ne gaj, ker si noge in roke polomiš:) zato nima smisla vlagat €.
LP
Edit: 29 colski gorc ala KTM iz hervisa za cca 900€, sem ga zadnič videl in je zelo všečen
probaj specialized cross trail ga imam in zaenkrat kr laufa :) za podrobnosti ZS če te kaj zanima rade volje pomagam
Raje si kupi kr specialko, za 1.500€ dobiš že dobro "mašino" na gorca pa dej kramperce gor in se vozim z njim po "hostah" saj je to njegov namen. Treking kolo je pa za tiste pešake, ki grejo na bicikl tulk, da se do službe prpele...
Tudi jaz mislim, da glede na opisano, bi ti bolj "sedla" specialka za 1500 EUR. Toliko denarja dat za treking kolo se mi zdi noro...
Se strinjam, kup si specialko, če si zaželiš divjine pa greš z gorcem.
@R0k:Treking kolo je pa za tiste pešake, ki grejo na bicikl tulk, da se do službe prpele...
Ta izjava je dober primer, kako treking kolo počasi izgublja svoj čar.
Treking je bil (poudarek na bil, ker danes pravo treking kolo že s težavo dobiš) tisto kolo s katerim si lahko vozil praktično vse, kar si je 'popoldanski' kolesar zaželel. In to za sorazmerno nizko ceno. Danes je tako, da - kaj jaz vem kdo, verjetno industrija? - želi, da imaš za vsak namen svojo zadevo. Za cesto, cestno kolo, za hosto gorca, za nekaj vmes pa če nočeš imeti dveh, znajdi se. Potem pa vidiš, ob pomanjkanju prave ponudbe trekingov, na asfaltu gorce s takšnim in drugačnim vzmetenjem. Da o sami geometriji okvirjev, ki se danes prodajajo kot trekingi, sploh ne govorim.
Kakorkoli, jaz sem svojega dobro uporabil; od slabih poti (Kobariški Stol), takšnih in drugačnih makadamov, asfaltov, vzponov, potovanj(!!!) - s 15 kilogrami prtljage na kolesu sem prilezel na Stelvio, itd. Težko bi po vsem tem rekel, da je to kolo za "pešake, ki grejo z njimi do prve trgovine in nazaj".
Se pa zato ciklokroserji dobro prodajajo, glavna razlika je itak bolj kot ne v balanci. Js sem v zadnjem letu 90% prešaltal na cx, sploh ob slovenskih lokalnih "asfaltnih" cestah.
Za trekinga se pa strinjam, da res "mestno" zgleda - verjetno mu ravna balanca in tanke 29erke delajo krivico in se čisto spodobno peljejo...
Najprej je treba pri sebi razčistit v kakšen namen se bo kolo (resnično) uporabljalo. Potem do odgovora ni več daleč.
Jaz sem izbral trekinga predvsem zato, ker ga uporabljam za večdnevne ture, da lahko na bicikel obesim tudi torbe za prtljago. Tako sem v preteklih nekaj letih opravil lepo število tur po Sloveniji, Istri (slovenski in hrvaški), pa ob Dravi od Toblacha do Dravograda, pa ob Donavi Passau - Dunaj. Letos se odpravljam naprej od Dunaja do Budimpešte. Prejšnji teden sem šel od Jesenic mimo Kranjske gore, Predela in Bovca do Tolmina ter naslednji dan naprej prek Petrovega brda v Ljubljano.
Za popoldansko dirkanje malo po asfaltu in malo po makadamu bi pa zagotovo izbral ciklokros bicikel.
Gorci so pa itak v 80% primerov "zlorabljani" na asfaltu.
goniti sem začel na trekingu Focus Black Rider. Čez čas ugotovim, da se preganjam samo po asfaltu in sem pristal na Trek Madona. Temu dodal druge obroče, zic in belanco in tako našel sebi pravo kombinacijo. Uživam!
najprej se zahvaljujem za številne odgovore. en dan v hribe skočim, tu pa kar debata nastala. tega res nisem pričakoval. Ja, nisem preveč seznanjen z dogajanjem v kolesarstvu zadnja leta, tako da pač zbiram informacije.
ja, a ni poanta ravno teh ciklokros biciklov, da lahko pokrijejo vse terene, po katerih se da še čisto normalno voziti? torej ravno to, kar mene zanima. ne mislim pa iti na kakšne večdnevne ture. parkrat na leto se zna zgoditi, da bo morda blizu 5 ur tura, več res dvomim. ponavadi tako, kot nekdo spomnil. za popoldansko oz. pri meni tudi dopoldansko razgibavanje po oz. pred šihtom. se bom raje blizu zanimive poti z avtom pripeljal in potem akcija. recimo, da bi 2 tedna vozil zgolj po asfaltu, potem en teden v glavnem po makadamu. bi pač samo menjal plašče.
a je morda v tem problem, ker se obnese ciklokros morda občutno slabše od navadnega trekkinga po makadam poteh ter takisto, če ne bolj od cestnega po asfaltu in kot tak naj ne bi bil zanimiv?
najprej me zanima primerjava med ciklokrosom, na katerega dam gladke ozke gume ter specialko po asfaltu. Če mi ni cilj tekmovanje, priti nekam čimprej, doseganje nekih velikih hitrosti, a naj še vedno dam prednost specialki? tu naj se upošteva dejstvo, da ciklokros uporaben za še druge terene. koliko lažje, recimo preocentualno gledano, gre vožnja s specialko? Razlika po ravnem, strmini? Razlika v udobju? Zakaj točno gre lažje s specialko?
kaj pa ciklokros in makadam? koliko bolje od njih se obnesejo trekking bicikli? je problem ravno zaradi krmila ali še česa drugega? samo če se gre po res urejenih poteh, gre najbrž OK?
večina vas najbrž mnenja, da vseeno bolje po specialko, ki bo zgolj in samo za po asfaltu. Za makadam in makadam klance pa naj uporabim kar obstoječi gorski bike? pa da malo bolje se natreniram in bom tudi za gorskega v klance postal močnejši?
iskreno povedano, o specialki po eni strani sploh en bi razmišljal. Jo pa ima trenutno prijateljica in se je z drugimi bickikli po asfaltu ne da dohajati.
bom kmalu zbral par modelov od specialk in ciklokrosov, pa jih posredujem.
Razmisli o gorcu...29" in montiraš katere koli treking gume...
Pozdravljeni.
Kupujem novo trekking kolo za okoli 1.500 eur. Se opravičujem za tale mini esej.
Trenutno imam le gorsko kolo, ki pa je 26'' Gary Fisher Marlin z deore opremo. Na njem so nekoliko ožji plašči od originalnih in niso čisto gladki po sredini in imajo stranski grob rob. Zato, ker sem se povsod vozil z njim in iskal nek kompromis. Ni med lažjimi.
Tako kak dan, ko nisem glih najbolj razpoložen, se kar mučim na strmejših gozdnih poteh, stezah, da o asfalt hujših klancih ne govorim. Po asfaltu po ravnem in tudi spustih v primerjavi z trekkingi, in cestnih boljše da sploh ne spomnem, ne gre recimo temu nikamor.
Razmišljam za v bodoče, da če bi že šel izključno kdaj po kakšnih krajših slabših gozdnih in ostalih off-road podlagah, bi pač potrpel s tem gorskim. Seveda bom na njih dal nazaj originalne plašče. Če me še tole res ne bo več zanimalo, pa ta bike prodam. Ali pa ga uporabljam za vadbo v stanovanju s trenažerjem... Je btw. kar ok ohranjen in malo rabljen.
Bi se posvetil vožnji po asfaltu, tudi po kakšnih strmih klancih. Ne bi pa kod tekmoval. Samo da bo manj naporno ter kar hitreje kot z gorskim. Še vedno pa me bodo zanimali tudi kakšni izleti, osvajanje hribov po spodobnih makadamskih poteh in stezicah. Teh imam v svojem okolišu kar nekaj.
Ja, in iz povedanega sledi, da je najbrž zame najbolj utrezno eno trekking oz. hibrid kolo. Mora pa biti lahko (karbon?), s še kar spodobno opremo. V osnovi imajo takšna kolesa najbrž plašče s stranskim grobim robom. Za asfalt bi potreboval še dodatne, nekoliko ožje, gladke, hitrejše plašče. Razmišljam, da bi pač menjaval plašče glede na potrebe. Torej iščem trekking-specialko po značilnostih, a?
Katero trekking kolo ali njih več bi mi priporočili? Sej jih grem sam kmalu 'iskati' in naknadno podam par kandidatov z moje strani ,a če se kdo prej oglasi, toliko bolje.
Kako velika je razlika pri vožnji (hitrost, premagovanje klancev) med temi dražjimi, lažjimi trekkingi in full-karbon z Ok opremo specialkami?
Zakaj mnogi ravno za to, za kar sam navajam ali pa splošno, ne priporočajo nakup trekking bicikla?
Morda pa na koncu vseeno vzamem specialko in se pač sprijaznim, da odpade vožna po slabem makadamu, itd. Pač grem občasno na kakšno takšno pot z obstoječim gorskim, pa bo. Poudarek pa bo vožnja po asfaltu s specialko. Bolje, a? Če tole, se ponovno oglasim v zvezi s specialkami.
Hvala za pomoč.