Pri predrtju pri ventilčku pomaga, če na ventilček natakneš kos stare zračnice (~4 cm dolg).
Če pumpaš zrak zunanje temperature, je praktično vseeno, ali je vroče ali hladno, ker bo napumpani zrak zelo malo spremenil temperaturo. Nekoliko se zrak segreje v tlačilki, tako da ga lahko načeloma vedno malce bolj naduvaš, kot si si zastavil ciljni pritisk.
Sicer pa velja plinska enačba, pritisk deljeno s temperaturo je konstanta. Če predpostaviš isti volumen (čeprav ni, ker plašč ni tog), boš npr. pri tlaku 7 barov in temperaturi 25 stopinj imel razmerje:
7 bar / 298 K = 0,0238908 bar/K
Če se ti potem temp. na cesti poveča za 15 stopinj (na 313 K), je tlak enak 0,0238908 bar/K * 313 K = 7,5 bar (cca)
V resnici je nekoliko manjši od 7,5 bar, ker se raztegne tudi plašč in se zaradi povečanja volumna zniža pritisk.
Če si torej pumpal na 7 bar v notranjem prostoru in se šel voziti po razgreti cesti, se ti defekt skoraj gotovo ni pripetil zaradi previsokega tlaka. Pri ventilčku gredo stvari rade narobe zaradi drugih efektov: ribanje gume ob ventilčku ob obroč, poškodbe zaradi vlečenja nastavka pumpe z ventilčka itd.
Je pa lahko problem, če na zelo napumpano pnevmatiko direktno dalj časa sije močno sonce.
Že večkrat videno oz. slišan pok -ponavadi pri parkiranih kolesih (tudi po maratonu).
@migaj:Je pa lahko problem, če na zelo napumpano pnevmatiko direktno dalj časa sije močno sonce.
Že večkrat videno oz. slišan pok -ponavadi pri parkiranih kolesih (tudi po maratonu).
Ja. Sploh če si napumpal gume do daske in ker so plašči večinoma temne barve, se lahko zrak na močnem soncu kar fajn segreje (med vožnjo se plašči dosti bolje hladijo). Iz zg. izračunov se vidi, da ni nemogoče, da ob večji temperaturni razliki naraste za 1 bar ali celo več, kar je lahko ravno čez mejo, ki jo material vzdrži.
NIsem še slišal da bi zračnica imela neko mejno vrednost pritiska. Zračnico lahko pupmaš neomejeno, omejitev je maksimalna vrednost, ki jo prenese plašč. Se pa lahko zgodi, da prej odpove zračnica na kakem slabem mestu. Okoli ventilčka je pogosto tako slabo mesto in sicer večkat ne tik ob ventilčku (ker je tam zračnica odebeljena) ampak par centimetrov stran, kjer odebeljeni del preide v navadno debelino - to je lahko izvor napetostne koncentracije.
V tvojem primeru dvomim, da je vzrok predrtja bil povišan pritisk zaradi temperature, ker za razliko od 7 do 8 barov bi potreboval povišati temperaturo (v K) za 14%, npr. od 25 C na 66 C, pa še takrat bi dosegel le pritisk pri katerem se običajno voziš.
Če vpliv temperature obstaja, se mi zdi bolj verjetno da temperatura vpliva na lastnost materiala zračnice, da ta postane bolj raztegljiva in je efekt koncentacije napetosti, ki sem ga omenil, bolj izrazit.
Kot sem omenil je rešitev za predrtje okoli ventilčka ta, da na ventil natakneš kos stare zračnice, ki pokrije prehod med odebeljenim in neodebeljenim delom zračnice in tako prepreči, da se zračnica izboči skozi odprtino za ventilček in poči.
Ja tok trapastih zadev pa še ne .... p.s. če vročina ni dobra za tvojo glavo potem sploh ni dobra za dušo v zračnici LOL
A je že kdo omenil, da so zračnice in plašči potrošni material:) Men je pretiranju spuščanje na cilju že tut mal mem, res pa je da se kdaj zgodi da kaj raznese na soncu.......a je kolo samo parkirano al se tudi vozimo po soncu???? Morda je kriva temperatura asfalta, po mojem je višja ko u glavi, ker sem jaz včeraj pr 39 peljat dobrih 70 km pa še kr migam:)
Slaba zračica . Zračnice so od 5€ -10€ . Zračnica pa najbolj trpi , ko se je pumpa z ročnimi pumpami , ker se pri pumpanju ne sprosti kolo , ampak ga uporabljate kot držalo , za opletanje s pumpo. Za preprečitev takšnih obremenitev okoli ventilčkov, se uporabljajo majhni kompresorji 10 € in udarcev in zvijanja ventilčeka ni.
Ko z ročno -majhno pumpo pumpate gumo , vzemite obroč iz kolesa in naj z ventilčkom prosto visi na pumpi , vi pa držite pumpo v zraku .
Meni je explodirala Schwable 23 mm z max 10 atm, vendar sem se zmotil in jo nadrukal na 12 atm. Se pravi, meja je tam pod 2 atm preveč napumpane gume, kjer ti pa sonce in asfalt pri vožnji ne moreta dvigniti toliko pritisk , ker jih piš vetra ravno tako hladi , kot hladi vas. Drugo pa je, ko kolo stoji na soncu.
Pri tej kilaži z 25mm rabiš pa imeti zmeraj 8 atm v zračnici.
@iik:NIsem še slišal da bi zračnica imela neko mejno vrednost pritiska. Zračnico lahko pupmaš neomejeno, omejitev je maksimalna vrednost, ki jo prenese plašč.
Ja, vsekakor - da ne bo pomote, izračuni glede spremembe tlaka so mišljeni za plašč, ki je pač zunanja plast. Zračnica ima seveda tudi omejitev pritiska, mislim, da sama niti pod razno ne bi zdržala tlaka, kot ga imamo navadno na kolesu, če ji volumna ne bi omejeval plašč.
@nemelk:Ja tok trapastih zadev pa še ne .... p.s. če vročina ni dobra za tvojo glavo potem sploh ni dobra za dušo v zračnici LOL
Posluš ti mojster. Če ti nimaš pojma o plinskih enačbah pa o fiziki, al pa če slučajno maš, pa te to ne zanima, še to ne pomeni, da je zadeva trapasta. Sixlu je počla zračnica in iz tega se je razvila zanimiva razprava, ki je bila na nekem nivoju, dokler se nisi ti javil. Pa kaj ti misliš, da sta se iik pa tekavect potrudila in spisala to, kar sta, zato, ker sta trapasta, al zato, ker se jima zadeva očitno zdi zanimiva in se jima je zdelo vredno, da svoje mišljenje delita z drugimi.
Pa tak čisto mimogrede, če mene vprašaš, je najbolj trapasti post v tej temi ravno tvoj. Pa brez zamere.
Komplicirano tole pumpanje u luftu:)
Jst kr niem videl takega kompresorčka ala baumax, ki bi dal od sebe 10 barov, je pa sigurno boljša dobra stoječa tlačilka kot tista ročna kjer ventilček res trpi ko kristus, hehe
@pohorc003:Komplicirano tole pumpanje u luftu:)
Jst kr niem videl takega kompresorčka ala baumax, ki bi dal od sebe 10 barov, je pa sigurno boljša dobra stoječa tlačilka kot tista ročna kjer ventilček res trpi ko kristus, hehe
v Leclerku sem kupil za 9 € takega , ki je pumpal do 20 atm z obema nastavkoma v enem kosu. Ker mi je na tem kompresorju crknila - batni obroček se je znucal - deloval je odlično 2 leti , sem šel kupiti drugega , spet za 9€ . Nakup sem izvedel brez očal , doma pa ugotovil , da ima samo nastavek za MTB in z dodatnim nastavkom za dirkalca toliko pušča mimo , da ne more filati še gume. Zato sem cev prerezal in dodal moj stari dvojni nastavek , pumpa pa samo do 10 atm, kar je zopet dovolj. Za eno zračnico sem dal v Kranjski več. Natakneš , stojiš in gledaš na manometer , ko gospod.
@tekavect:@iik:NIsem še slišal da bi zračnica imela neko mejno vrednost pritiska. Zračnico lahko pupmaš neomejeno, omejitev je maksimalna vrednost, ki jo prenese plašč.
Ja, vsekakor - da ne bo pomote, izračuni glede spremembe tlaka so mišljeni za plašč, ki je pač zunanja plast. Zračnica ima seveda tudi omejitev pritiska, mislim, da sama niti pod razno ne bi zdržala tlaka, kot ga imamo navadno na kolesu, če ji volumna ne bi omejeval plašč.
Mislim, da sama zračnica ne zdrži veliko več kot je zunanji pritisk zraka. Lahko jo pumpaš, ampak pritisk v njej se ne veča, ker se ji povečuje volumen. To gre do neke meje, ko se debelina zračnice tako stanjša, da poči - in to pri pritisku, ki po moje ni veliko večji od zunanjega zračnega pritiska (tj. 1 bar). Zanimivo bi bilo to sprobat!
Sem imel letos zelo negativne izkušnje s pokanjem zračnic. Prešel na s 23 mm na 25 mm gume zaradi naših katastrofalnih cest. Dvakrat mi je zelo spektralno razneslo gumo v kateri sem imel zračnico Continental super light 18 - 25 mm. Očitno so tako tanke, da jih pri 25 mm raznese.
Koliko se polni prednja in koliko zadnja zračnica? Ali je kakšna razlika glede na različno obremenitev? Ali je pred dolgim in strmim spustom potrebno spuščati zrak?
Hvala za odgovor.
@kwarkje:Sem imel letos zelo negativne izkušnje s pokanjem zračnic. Prešel na s 23 mm na 25 mm gume zaradi naših katastrofalnih cest. Dvakrat mi je zelo spektralno razneslo gumo v kateri sem imel zračnico Continental super light 18 - 25 mm. Očitno so tako tanke, da jih pri 25 mm raznese.
Kot je že iik opozoril, moramo ločevati med defektom zračnice in plašča. Koliko pritiska kaj zdrži, je relevantno za plašč (in seveda za obroč, marsikdo pozablja, da so obroči za poltabularje zaradi neugodne geometrije napram obročem za tabularje precej šibki glede tega, koliko pritiska v gumi prenesejo), zračnici volumen itak omejuje plašč in so problemi drugje.
Pri tankih zračnicah je problem predvsem v hitrem spuščanju zraka oz. pogostem pumpanju, mogoče je kaj razlike tudi v primeru, ko fašemo defekt zaradi tega, ker povozimo oviro in se zračnica preluknja zato, ker se stisne med oviro in obroč - takrat imamo značilno dvojno luknjo na zračnici (velikokrat je za to kriv tudi premajhen pritisk v gumi, 20mm plašči so tudi bolj občutljivi na to, kej imajo pač manj bufferja).
Mogoče bolj natančno opiši, kakšne vrste defekt je bil - ali ti je prav plašč razneslo, ali ti je razneslo res samo zračnico in kako je to zgledalo. Če je zračnica pravilno nameščena v plašč, se mi zdi skoraj nemogoče, da bi ti razneslo samo zračnico - to se zgodi predvsem takrat, ko kje pogleda ven iz plašča (nepravilna namestitev, lahko tudi defekten ali star/preohlapen plašč).
@DaisyDejzi:Koliko se polni prednja in koliko zadnja zračnica? Ali je kakšna razlika glede na različno obremenitev? Ali je pred dolgim in strmim spustom potrebno spuščati zrak?
Hvala za odgovor.
Načeloma kar oboje enako. Po ravnini je sicer bolj obremenjena zadnja guma, vendar se voziš tudi navzdol in je takrat težišče precej premaknjeno. Če s premehko gumo povoziš oviro, je dosti večja verjetnost, da pride do defekta, ker ti plašč zabije do obroča.
Pri dolgih in strmih klancih se dejansko lahko zgodi, da zaradi intenzivnega zaviranja pride do previsokega pritiska, tako da če imaš res napumpano tik pod maksimumom in plašč ni ne vem kako dober (dobri in gosto tkani plašči - glej podatek TPI - imajo kar nekaj tolerance), bi lahko prišlo do defekta zaradi previsokega tlaka. Ampak to bi moral biti res nek ekstremen klanec in nesrečen splet okoliščin (slab plašč, previsok začetni tlak, premalo ravnejših delov spusta, kjer se obroči in gume hladijo itd.). Jaz sem npr. enkrat malo cvikal pri spustu iz Zoncolana, pa še vročina je bila kar huda in sem se preventivno raje 2x ustavil, a so recimo drugi spustili dol brez ustavljanja in je bilo vse OK.
@tekavect:@kwarkje:Sem imel letos zelo negativne izkušnje s pokanjem zračnic. Prešel na s 23 mm na 25 mm gume zaradi naših katastrofalnih cest. Dvakrat mi je zelo spektralno razneslo gumo v kateri sem imel zračnico Continental super light 18 - 25 mm. Očitno so tako tanke, da jih pri 25 mm raznese.
Kot je že iik opozoril, moramo ločevati med defektom zračnice in plašča. Koliko pritiska kaj zdrži, je relevantno za plašč (in seveda za obroč, marsikdo pozablja, da so obroči za poltabularje zaradi neugodne geometrije napram obročem za tabularje precej šibki glede tega, koliko pritiska v gumi prenesejo), zračnici volumen itak omejuje plašč in so problemi drugje.
Pri tankih zračnicah je problem predvsem v hitrem spuščanju zraka oz. pogostem pumpanju, mogoče je kaj razlike tudi v primeru, ko fašemo defekt zaradi tega, ker povozimo oviro in se zračnica preluknja zato, ker se stisne med oviro in obroč - takrat imamo značilno dvojno luknjo na zračnici (velikokrat je za to kriv tudi premajhen pritisk v gumi, 20mm plašči so tudi bolj občutljivi na to, kej imajo pač manj bufferja).
Mogoče bolj natančno opiši, kakšne vrste defekt je bil - ali ti je prav plašč razneslo, ali ti je razneslo res samo zračnico in kako je to zgledalo. Če je zračnica pravilno nameščena v plašč, se mi zdi skoraj nemogoče, da bi ti razneslo samo zračnico - to se zgodi predvsem takrat, ko kje pogleda ven iz plašča (nepravilna namestitev, lahko tudi defekten ali star/preohlapen plašč).
Razneslo jo je po "šivu" na notranji strani v dolžini vsaj 15 cm.
@DaisyDejzi:Koliko se polni prednja in koliko zadnja zračnica? Ali je kakšna razlika glede na različno obremenitev? Ali je pred dolgim in strmim spustom potrebno spuščati zrak?
Hvala za odgovor.
Obedve 8-8,5bar, če pumpaš te vrednosti nerabiš tlaka spuščat oz. nesmeš..
@kwarkje:@tekavect:@kwarkje:Sem imel letos zelo negativne izkušnje s pokanjem zračnic. Prešel na s 23 mm na 25 mm gume zaradi naših katastrofalnih cest. Dvakrat mi je zelo spektralno razneslo gumo v kateri sem imel zračnico Continental super light 18 - 25 mm. Očitno so tako tanke, da jih pri 25 mm raznese.
Kot je že iik opozoril, moramo ločevati med defektom zračnice in plašča. Koliko pritiska kaj zdrži, je relevantno za plašč (in seveda za obroč, marsikdo pozablja, da so obroči za poltabularje zaradi neugodne geometrije napram obročem za tabularje precej šibki glede tega, koliko pritiska v gumi prenesejo), zračnici volumen itak omejuje plašč in so problemi drugje.
Pri tankih zračnicah je problem predvsem v hitrem spuščanju zraka oz. pogostem pumpanju, mogoče je kaj razlike tudi v primeru, ko fašemo defekt zaradi tega, ker povozimo oviro in se zračnica preluknja zato, ker se stisne med oviro in obroč - takrat imamo značilno dvojno luknjo na zračnici (velikokrat je za to kriv tudi premajhen pritisk v gumi, 20mm plašči so tudi bolj občutljivi na to, kej imajo pač manj bufferja).
Mogoče bolj natančno opiši, kakšne vrste defekt je bil - ali ti je prav plašč razneslo, ali ti je razneslo res samo zračnico in kako je to zgledalo. Če je zračnica pravilno nameščena v plašč, se mi zdi skoraj nemogoče, da bi ti razneslo samo zračnico - to se zgodi predvsem takrat, ko kje pogleda ven iz plašča (nepravilna namestitev, lahko tudi defekten ali star/preohlapen plašč).Razneslo jo je po "šivu" na notranji strani v dolžini vsaj 15 cm.
Super light so butryl zračnice, ne latex, tako, da nič ne spuščajo.
@kwarkje:@tekavect:@kwarkje:Sem imel letos zelo negativne izkušnje s pokanjem zračnic. Prešel na s 23 mm na 25 mm gume zaradi naših katastrofalnih cest. Dvakrat mi je zelo spektralno razneslo gumo v kateri sem imel zračnico Continental super light 18 - 25 mm. Očitno so tako tanke, da jih pri 25 mm raznese.
Kot je že iik opozoril, moramo ločevati med defektom zračnice in plašča. Koliko pritiska kaj zdrži, je relevantno za plašč (in seveda za obroč, marsikdo pozablja, da so obroči za poltabularje zaradi neugodne geometrije napram obročem za tabularje precej šibki glede tega, koliko pritiska v gumi prenesejo), zračnici volumen itak omejuje plašč in so problemi drugje.
Pri tankih zračnicah je problem predvsem v hitrem spuščanju zraka oz. pogostem pumpanju, mogoče je kaj razlike tudi v primeru, ko fašemo defekt zaradi tega, ker povozimo oviro in se zračnica preluknja zato, ker se stisne med oviro in obroč - takrat imamo značilno dvojno luknjo na zračnici (velikokrat je za to kriv tudi premajhen pritisk v gumi, 20mm plašči so tudi bolj občutljivi na to, kej imajo pač manj bufferja).
Mogoče bolj natančno opiši, kakšne vrste defekt je bil - ali ti je prav plašč razneslo, ali ti je razneslo res samo zračnico in kako je to zgledalo. Če je zračnica pravilno nameščena v plašč, se mi zdi skoraj nemogoče, da bi ti razneslo samo zračnico - to se zgodi predvsem takrat, ko kje pogleda ven iz plašča (nepravilna namestitev, lahko tudi defekten ali star/preohlapen plašč).Razneslo jo je po "šivu" na notranji strani v dolžini vsaj 15 cm.
A pa to zračnico ali plašč?
Dva dni nazaj mi je počila zadnja zračnica pri 7 barih in to pri ventilčku.
Zanima me, če pri teh temperaturah pritisk pustite kot vedno ali ga rahlo spustite in kaj so ponavadi razlogi, da poči pri ventilčku. Trak na obroču od znotraj naj bi zdržal 10 barov.
Hvala in lp