karbon vs aluminij

Domov > Forum > karbon vs aluminij

karbon vs aluminij

SORTIRAJ PO:
boyan64 18.08.2013 22:41

Moja današnja izkušnja:
Cca 2 leti imam wilier granturismo karbonca z athena opremo.
Danes pa sem vozil Bianchi via nirone aluminij z xenon opremo.
Bianchi se presenetljivo odlično vozi in tudi prestave delajo super. Na kockah z Vršiča me je zrukalo minimalno, če primerjam mojega karbonca. Sploh nisem mogel verjet.
Bianchi je stal skoraj 1.100 eur manj, pa se mi zdi da se bolje pelje kot Wilier.
Ali mi morda okvir bolje sede ali kaj drugega. Na žalost imam premalo izkušenj z različnimi modeli, proizvajalci itd, itd.. 

Merlin 19.08.2013 20:14

To je znana zgodba. Že dolgo je znano, da so cenejši karbonski okvirji slabši od dobrih aluminijastih.

 

Največ pri vtisu o kolesu štejejo obroči. Kolesa je le z istimi obroči moč primerjat ;).

 

steveO 19.08.2013 21:08

res je 
+ 1 

martink 19.08.2013 21:23

Kakšne obroče pa imaš na willieru in kakšni so bili na bianchiju (št. špic) mežik?

KAVITATOR+ 19.08.2013 21:52

če hočeš konkretno primerjat daj enak sedež, sedežno oporo, pnevmatike, wheelset, krmilo in vse nastavitve enake

 

včasih imajo že pnevmatike dosti vpliva.

drmare 19.08.2013 21:56
@Merlin

To je znana zgodba. Že dolgo je znano, da so cenejši karbonski okvirji slabši od dobrih aluminijastih.

 

Največ pri vtisu o kolesu štejejo obroči. Kolesa je le z istimi obroči moč primerjat ;).

 

Wiler GT ni cenejsi karbonski okvir.....

bluesky 19.08.2013 21:59

Aluminij je že tako mehkejši pa bolj pobere tresljaje s terena kot karbon.

Maratonac 20.08.2013 03:21

Aluminij ima absolutno večjo vrednost, če vprašate Dolenjske Švede. Imaš šta željezo da mi daš , ču ti gatam o ljubav .

Pino 20.08.2013 07:52

Ma kakšen aluminij neki...

boyan64 20.08.2013 09:46
@martink:

Kakšne obroče pa imaš na willieru in kakšni so bili na bianchiju (št. špic) mežik?

Wilier ima obroče Campagnolo Scirocco 
Wilier gume : Conti GP 4000s ( pumpane na 8 do 8,5 bar)


Bianchi pa Reparto Corse. 
Bianchi gume; Vredestein Fiammante DuoComp

Ni potrebno da delamo iz tega neko frko ampak sem rekel, da vseeno napišem, da tudi AL okvirji niso slabi. Še posebno za tiste, ki si želijo specialko in so omejeni z denarjem. Se da za dokaj ugodno dobiti dobro kolo, s katerim ( če je seveda kondicija) se da našibati marsikaterega na kolesu za 5x višjo ceno. 

lukapav 20.08.2013 09:54

Itak.
Kolo ne rabi biti vredno niti 1000 eur, da se dobro pelje ;) Vsaka (racionalna) investicija nad 1000 euri je v obroče.

Vse lepo in prav, ampak tiste opazke pa nisem razumel:

@boyan64:

...
Bianchi se presenetljivo odlično vozi in tudi prestave delajo super. ... 


Halooo... :)


 

boyan64 20.08.2013 10:03

Tisto v zvezi s prestavami je mišljeno v smislu tako:

Imam Atheno, katera je verjetno za razred boljša kot Xenon. Kot recimo Shimano 105 ali Ultegra.

In Athena in Xenon se šaltata popolnoma enako. Bi morda pričakoval, ker je Xenon slabša grupa, da je tudi prrstavljanje bolj trdo, morda ne tako gladko itd...


 

lukapav 20.08.2013 10:15

Aja, OK.
To z grupami pa je tudi zelo zanimivo :)
Po navadi je razlika v uporabljanih materialih in teži. Po navadi je posledica tudi to, da so cenejše grupe tudi trajnajše. Recimo Ultegrina kaseta zdrži veliko več kot DA.

Moja izkušnja: SRAM Apex dela čisto super fino fajn. Enako kot Red. Le na blazinicah prstov čutiš, da se dotikaš malce bolj cenene plastike in ne karbona :)

Grupa deluje tako kot je nastavljena.

JamesQ 20.08.2013 10:21

Lep pozdrav

 

Dober primer, k nakazuje, da aluminij ni odpisan kot material za kolesarske okvirje. LINK nedolžen

 

LDŽ

SRET 20.08.2013 11:53

Dudi sam sem se že vprašal zakaj več proizvajalcev ne naredi alu okvir, ki bi bil lep kot biachi via nirone. Za rekreativca začetnika je ta izbira več kot dovolj.
Kolega ga je imel in je bil z njim zadovoljen pa še fuuul lep je bil (belo+Biachi barva)

boyan64 20.08.2013 12:28

Sret, res je lep .... krasen je.

image 

Mlinar 20.08.2013 12:48

oj

tole gre lahko tud pod ugoden nakup:
www.canyon.com/_en/roadbikes/ bike.html?b=3081

tukej sem ga pa pripel, da ga dam v razpravo. ker če bi si sam kupoval novo cestno kolo, bi bil ta v izboru. sm zadnč bral tud en tes v angleški reviji, pa so bli z njim res zadovolni, čeprov je aluminijast. nekak povzema zgornje komentarje.
 

SRET 20.08.2013 15:57
@boyan64:

Sret, res je lep .... krasen je.

image 

Ko sva se s kolegom ustavila pred kakšno oštarijo so vedno ljudje govoril : tale bicikel mora bit pa ful drag ane? :-)

Takle je bil

 

bimbolin 20.08.2013 15:58

"Ko sva se s kolegom ustavila pred kakšno oštarijo so vedno ljudje govoril : tale bicikel mora bit pa ful drag ane? :-)"

To je bilo zaradi pira, ki so ga imeli komentatorji v riti kul

Merlin 20.08.2013 17:23
@lukapav:

Po navadi je posledica tudi to, da so cenejše grupe tudi trajnajše. Recimo Ultegrina kaseta zdrži veliko več kot DA.

Zelo zanimivo. A to govoriš iz izkušenj, ali si to le kje slišal?

KAVITATOR+ 20.08.2013 17:30

če bo kdo šel na EUROBIKE

 

image

nejchy 20.08.2013 18:50

Še eno uprašne, oz. dve...

Koliko je kaj karbon "napredoval" v zadnjih (rečmo) petih letih? Je kdo strakovnjak na tem področju? Recimo na ebayu, pa tudi pri nas so se letos nekatera kolesa(ali vsaj okvirji) starejših letnikov prodajala - tudi višji rang, za tretino cene(pri nas naprimer razni modeli scott cr1 sl, r1, rc, wilierji nekateri, gianti in tako naprej....)

tudi sam sem kupil okvir scott cr1 sl l.2011 za 850e ko je bil pa dve leti nazaj trikrat dražji(govorimo o samem okvirju, isti model l. 2010 je še vedno v ponudbi za 800€).... ko sem ga kupil sem dobil isto garancijo na NOVO kolo...

torej uprašanje:

-če je okriv nekaj let pri meru, vrjetno ne zgubi nobene svoje lastnosti(da še ni bil rabljen)?

-neglede na ceno, koliko bi "profitiral" na sami kakovosti dve let novejšega okvirja(čeprav na večinih koles  zgleda tudi geometrija ista- minimalne spremembe)?

-se splača tolko potem plačat za novo novo kolo, če pa lahko kupiš dve let , ali več star- nerabljen model? pa v kaki akciji kupiš kako novo grupo(kot je naprimer sedaj nova ultegra za 700e, ali kakšna jača grupa, če maš srečo dobit ceneje)?

-koko sploh dotraja karbon???, v primeru da maš nekje l. 2009 pa ga itak se ne splača prodati? seveda obroči zastopim da se lahko "zmatranjo, prestave, menjalniki...) kak se to na okvirju pozna? tu ne mislem zdej tiste normalne znake uporabe- kot so odrgnine in podobno, ampak v sami konstrukciji karbona? Če imaš nek top rang modela starejšega letnika s rečmo prevoženih 40k kilometrov je kakšna bojazen, da nebi zdržal še dvakrat tolko?  Sprašujem namreč, ker se dostikrat pojavi kakšen rabljen okvir na bolhi, pač kak okvir ko ga je kdo "pomemben" vozil, pa ga bi zato tudi jst imel, pa ga ni več v "prosti prodaji"- vsaj nerabljenih več ne :)

HVALA!

me je pa res že dosti časa zanimalo! :)

migaj 20.08.2013 19:22

Napisano izhaja iz  mojih vedenj in rekreativnih zkušenj:

1. Karbon se načeloma ne stara oz z leti in vožnjo menda kar ohranja prvotne lastnosti.
Aluminij se stara podobno kot plastika in z leti izgublja prvotne zaželene mehanske lastnosti.

2. aluminij je načeloma močnejši in težji materijal od karbona, je pa zato okvir iz alumijnija precej tanjši od karbonskega.

3. aluminij je napram 'železnim leguram' lažji in ne rjavi, ga je pa problematično švasat.

4. aluminijasti okvir je s stališča udobnosti najmanj primeren materijal, veliko bolj prenaša tresljaje iz ceste na kolesarja kot karbonski ali železni, tudi temperaturni raztezek je pri aluminiju največji -če to zadnje pomembno vpliva na lastnost okvirja med vožnjo pa ne bi vedel.

5. menim, da na karbonski okvir paše tudi karbonska fajfa z balanco ter sedežna opora. Samo v tem primeru karbonsko kolo kot celota dobro požira tresljaje.

Zadnji pripombi sta napisani s stališča rekreativnega kolesarja in ne PRO TOUR šprinterjev, katerim bi menda še najbolj odgovarjalo kolo iz magnezija (vir Fausto Pinarello pred leti v Poletu).

Cenenih karbonskih koles (pri tem ne mislim na znižane dobre karbonske okvirje preteklih let) po mojem ni za kupovat, ker znajo biti slabši in veliko občutljivejši od dobrih aluminijastih.
Ne bom navajal znamke, samo kolegu je prednji menjalnik iz neznanega razloga dobesedno izruvalo iz okvirja - okvir je zanič.
Če bi se to zgodilo pri alu-okvirju(če bi se sploh), bi se menda samo uporabilo debelejše šraufe.
Problematično zna biti pri nekaterih karboncih tudi vpetje sedežne opore (spet ne bom navajal znamke).

Nenazadnje: cene specialk so nenormalno visoke napram cenam avtov in motociklov.

one too many 20.08.2013 19:48

2.  Okvir iz aluminija je približno enako širok kot karbonski, vsaj glede na jeklo.

3. Mislim, da je sodobne (vrhunske) jeklene okvirje enako težko varit kot aluminijaste. Pomoje aluminijaste še lažje. Današnji jekleni okvirji so iz smešno tankih sten cevi (pod 0.5mm). Na varih je sicer debelejš, ampak ni nujno da bo tam počilo. Aluminij pa pač svašaš na inštitutu za varilstvo. Lahko kdo to razmišljanje potrdi?

 

Pinarello je imel takrat za časa intervjuja svoje top-end kolo iz magnezija. Seveda da ga je hvalil.

migaj 20.08.2013 19:58

Aha, glede magnezija.
Vesel sem konstruktivne debate, nimam se za vsevednega -ob tej priliki lep pozdrav 10.brat. Ne gre za širino, pač pa o debelini cevi pri alu, ki je pri sodobnih okvirjih minimalna  oz. nekajkrat tanjša kot pri karbonskem okvirju.

LukecKukec 20.08.2013 20:16

Po mojem je sam postopek izdelave karbonskih komponent v zadnjih recimo petih, šestih letih toliko napredoval, da se lahko tudi cenejši karbonski okvirji danes lahko kosajo s top alu okvirji. Pred leti se spomnim, da so svetovali, naj težji kolesarji raje vozijo alu kot karbon, saj naj bi le ti bili "bolj primerni glede na njihovo konstitucijo". Pa tudi o "čigumi" okvirjih iz karbona je bilo govora. Pa ne pozabimo; pred leti je neka ameriška firma bila delžna veliko kritik na račun pokanja alu okvirjev, v času, ko je bil alu kralj. Podobno je veljalo za obroče. Na žalost sem še prejšnji teden slišal od prodajalca, kako naj raje vzamem jeklene obroče napram karbonskim, da ga ja ne bom zvil (ob mojih stronomskih 72 kg!!!) ali pa odtrgal napere. Danes po mojem ne usakš mimo, če rečeš, da te en karbonski okvir ob normalnem vzdrževanju lahko zdrži enako dolgo kot jeklena specialka, ali pa še dlje.

migaj 20.08.2013 20:20

kakšno vzdrževanje imaš v mislih?

LukecKukec 20.08.2013 20:58

V smislu, da kolo na vsake toliko opereš oz. vsaj zbrišeš z vlažno krpo, spucaš verigo, poskrbiš za zimsko spanje", letni servis pred začetkom sezone in podobno. Ni treba zapravljati veliko da te nekaj dolgo služi.

martink 20.08.2013 22:14
@boyan64:
@martink:

Kakšne obroče pa imaš na willieru in kakšni so bili na bianchiju (št. špic) mežik?

Wilier ima obroče Campagnolo Scirocco 
Wilier gume : Conti GP 4000s ( pumpane na 8 do 8,5 bar)


Bianchi pa Reparto Corse. 
Bianchi gume; Vredestein Fiammante DuoComp


Se mi je zdelo... Ne tako togi obročniki, pa je malo bolj udobna vožnja ;)

martink 20.08.2013 22:17
@Merlin:
@lukapav:

Po navadi je posledica tudi to, da so cenejše grupe tudi trajnajše. Recimo Ultegrina kaseta zdrži veliko več kot DA.

Zelo zanimivo. A to govoriš iz izkušenj, ali si to le kje slišal?

To s kaseto sem tudi jaz že slišal od raznih prodajalcev. 

Drugače pa je na mojem kolesu še kar 9-redna dura ace, pa kar noče in noče odpovedat (na srečo) smeh 

1 2 3 4
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI