Gradnja kolesarske povezave Ljubljana-Vrhnika

Domov > Forum > Gradnja kolesarske povezave Ljubljana-Vrhnika

Gradnja kolesarske povezave Ljubljana-Vrhnika

SORTIRAJ PO:
kocevarkl 13.12.2013 21:51

Objavljam pismo, ki sem ga poslal direkciji za ceste in policiji:
 Pozdravljeni, pišem vam, ker sem razočaran nad dejstvom kako se gradijo kolesarske steze v Republiki Sloveniji. Za ureditev kolesarskih povezav so bila večinoma pridobljena Evropska sredstva, ki pa se trošijo neracionalno in tudi v nasprotju s predpisi o projektiranju in gradnji kolesarskih stez. 

  Pisal bom o primeru kolesarske povezave med Vrhniko in Ljubljano, ki jo dobro poznam in jo, če je le možno, uporabljam za dnevno migracijo na delo. Na tej relaciji nastaja po odsekih kolesarska steza, ki pa je na silo stisnjena k zelo prometni regionalni cesti. Kako daleč je to od Evropskih zgledov, kjer so daljinske kolesarske povezave praviloma narejene ločeno od avtomobilskih cest. Ne govorim o Nizozemski, ki gradi ogrevane kolesarske večpasovnice. Tudi v vaših navodilih za gradnjo kolesarskih površin so povzeta Evropska pravila je jasno da je ob cesti kot je omenjena povezava med Ljubljano in Vrhniko potrebna kolesarska pot, vsaj 2.5 m široka površina, ki je po možnosti od ceste odmaknjena oz. neodvisna prometna površina.    Še v davnih študentskih letih sem županu občine Vrhnika predlagal, da bi za kolesarje uredili staro železniško progo. Bilo je idealistično in v Sloveniji bo očitno to ostalo idealistično za vedno, čeprav bi utrezalo navodilom in standardom. Imam občutek, da bi se z malo več zagona in angažiranosti dalo kolesarske povezave vseeno urediti na tak, dolgoročen in varen način.    Pa pustimo rešitev s samostojno kolesarsko potjo, ki bi jo sicer morali narediti glede na smernice in si oglejmo rešitev, ki trenutno nastaja za težke evrske miljone. Najhujši odsek te povezave je odsek od Loga do Drenovega griča in skozi sam Drenov Grič. Kolesarska steza na tem območju je tako absurdno zgrajena, da je vožnja po njej nemogoča. Redkokateri kolesar zaide na to stezo. Sam sem se nekajkrat odločil (sploh v slabih voznih pogojih) da bom vseeno peljal po kolesarski stezi, pa sem vedno obupal in zavil nazaj na cesto. Kaj smo torej z gradnjo take kolesarske steze dosegli? Zožanje prometne ceste na kateri še vedno vozijo tudi kolesarji, ker so v to primorani. Zakaj pa je vožnja po tem odseku tako nemogoča? 1. Kolesarska steza je poglobljena za vsak uvoz na hišno dvorišče ali njivo. Nekatere hiše in njive imajo po dva uvoza, globina poglobitev pa je večja od 10 cm, radiji ob poglobitvah pa so zelo ostri.  Vožnja po takem "toboganu", kjer so priključki na približno 10m, je nemogoča že z zelo nizkimi hitrostmi. In to kljub temu da navodila za gradnjo kolesarskih površin navajajo ravnost kot osnovni element uporabnosti kolesarske površine. Citiram besedilo navodila za projektiranje: "V primeru, ko kolesarska steza poteka ob cesti, kjer je na odseku veliko priključkov (po navadi hišnih), je potrebno še posebej skrbno načrtovati poglobitve kolesarske steze na teh mestih. Pri teh primerih je pri projektiranju potrebno uskladiti nivo vozišča, kolesarske steze in dvorišč tako, da bo kolesarju preko teh uvozov omogočena vožnja po ravni površini kolesarske steze v celoti. Poglobitev se izvede do 1/3 širine kolesarske steze, tako da kolesarju poglobitve ne povzročajo neugodnih občutkov (kot da bi se vozili po valovih). V primeru slabe izvedbe priključkov preko kolesarske steze je boljše kolesarjem zagotavljati samostojno površino v obliki kolesarskega pasu, ki ga je priporočljivo obarvati." 2. Kolesarska steza je speljana preko magistralne ceste na drugo stran, tam poteka en kilometer, potem pa je spet speljana nazaj na isto stran. Taka rešitev ni varna (dvakratno prečkanje zelo prometne ceste), zahteva ostre zavoje s kolesom, bistveno ostrejše od v smernicah omenjenega minimalnega krivinskega radija 5m. Glede na konfiguracijo terena na tem odseku za tak ukrep ni pravega razloga. Morda pa je zmanjkalo malo muje, da bi odkupili kakega dodatnega 0.5m zemljišča. 3.Kolesarska steza poteka skupaj s stezo za pešce, kar ni najbolj ustrezna rešitev, sploh ker je širina obeh pasov manjša od predpisanih 1,5m, varovalnega pasu med cesto in kolesarsko stezo ni, se pa znajde na stezi kak prometni znak. 4. Robniki na meji med kolesarsko površino in cesto niso poravnani v višini in jih je potrebno preskakovati! 5. Na kolesarski površini je toliko pokrovov jaškov, da je včasih težko oceniti ali je več asfalta ali več jekla.     Žal se s podobno gradnjo nadaljuje tudi na preostalih odsekih. Občutek dobimo, da gre pri teh projektih bolj za zapravljanje Evropskega denarja, ker je pač to moderno in morda še za urejanje kanalizacij in ostalih povezav, za kolesarje pa bi bilo najbolje da jih ni blizu. V naseljih v praksi kolesarska steza tako ali tako predstavlja parkirno površino. Da ne govorimo o tem, da je avtomobilska cesta lepo pomedena, na kolesarski stezi pa je pesek, blato, vejevje in steklo vseh prometnih nesreč. Kolikokrat na leto se pometajo avtomobilske površine, kolikokrat pa kolesarske steze? Vožnja po njih je pogosto nevarna že zaradi stekla in posledično predtih gum ali pa vej, ki se zataknejo v napere.   Pričakujem, da mi boste na pismo odgovorili. Pričakujem tudi, da boste na novih odsekih kolesarske povezave izvedli bolj natančno kontrolo ujemanja izgrajenega z objavljenimi smernicami in naredili prevzemno kolesarsko vožnjo. Če hočete doseči cilje iz Nacionalne strategije razvoja državnega kolesarskega omrežja, se bo potrebno malo potruditi in ne samo potrošiti Evropskega denarja za slabo izvedene projekte. Če kje, so ravno za kolesarje detalji kot je 1 cm iz cestišča gledajoči robnik pomembnejši kot pa 5 cm več nasipa ob utrjevanju vozišča. Pa ti detalji nič dodatno ne stanejo, le malo truda je potrebnega.  Na koncu pa pričakujem tudi, da bodo na odseku skozi Drenov Grič odstranjeni prometni znaki za kolesarsko stezo, ker površina ki je tam označena kot kolesarska steza ne ustreza osnovnim kriterijem in torej vožnje po njej ne morete zahtevati. Ob tem pa upam, da boste ta odsek ustrezno sanirali da ne bo stal tam sam zase. Pismo je javne narave in ga bom objavil tudi na forumu bicikel.com.    
povratnik987654321 14.12.2013 07:37

B-R-A-V-O

povratnik987654321 14.12.2013 07:40

B-R-A-V-O !

To žal nikakor ni osamljen primer, na tak ali zelo podoben način so žal zgrajene skoraj vse kolesarske steze, ki so bile nastale od osamosvojitve Slovenije. 

Ponekod je zadeva še veliko slabša - "štrikanje" kolesarske steze preko ceste, in to večkrat, potem se pa ta "kolesarska steza" konča v grmovju - kot na Cesti Ljubljanske brigade sl.wikipedia.org/wiki/Cesta_L jubljanske_brigade,_Ljubljana . Način izvedbe se kar nekajkrat menja, pač v odvisnosti od tega, h kateremu križišču nebodigatreba tisti del kolesarske steze pač sodi - in je bil projektiran in zgrajen kot del posameznega križišča in ne kot kolesarska steza v celoti - ki je v celotni dolžini tako ali tako ni. 

Naj se "arhitekti", ki jim v teh časih in za tako slabo opravljeno delo ne morem reči nikakor drugače kot - MIŠKOKLIKARJI - nad takimi in podobnimi zavoji z radijem, ki kolesarja skoraj prisili, da stopi s kolesa, če ga želi zvoziti, pošteno zamislijo. Kolesar je najbolj nebogljen pri zelo nizki hitrosti, tam okoli 10 in manj km/h, ko je zelo težko, če ne celo nemogoče paziti na potek "kolesarske steze", z roko nakazovati smer, preskakovati več cm visoke robnike sredi (pre)ostrega zavoja, IN obenem paziti na promet in varnost. 

Ko so pred nekaj leti nastali v Ljubljani Celevški dvori, so bili zavoji na kolesarski stezi speljani v smeri iz centra proti Šentvidu tako ostri, da sem prvič, ko sem se peljal skozi tisto križišče, gladko sekal ovinek in skočil s pločnika na prehod za pešce - z navadnim Rogovim kolesom, kaj bi bilo šele s specialko. Tam se je bilo potrebno skoraj popolnoma ustaviti, da si lahko zvozil ta umotvor tistega arhitekta, ki je prvotno projektiral to križišče. 

Vse skupaj je bilo tako v nebo vpijoče, da je bila potrebna prenova celotnega križišča, tokrat z naravi prometa mnogo bolj prijaznimi radiji zavojev - tudi za kolesarje. Ta denar bi bilo mogoče mnogo bolj smotrno porabiti - če bi tisti "miškoklikar" vsaj enkrat v življenju kaj naredil za svoje lastno zdravje in namesto v avto sedel - na kolo.

Jaromir 14.12.2013 08:51

Pa saj načeloma ni nikjer v Ljubljani nič drugače. Zaključki pred križišči so spuščeni ostro, ponavadi končni robnik ni poravnan s cesto, tako da ostane še pa centimetrov ostrega roba, na katerem si z lahkoto prebiješ gumo, Na Zloški je cel odsek, kjer so na levem delu steze pokopani jaški kanalizacije, do tega jaška pa je potem speljan še kanal zaradi katerega so popvrek ćčez stezo odrezali pol metra širok pas alsfalta. jasno da le-tega niso zamenjali z novim amapk so nazaj položili kose ki so jih izrezali in ki sedaj v luknji stojijo vsak po svoje. eni gledajo nad nivo steze, drugi so pogreznjeni pa rcm. Jasno pa so tudi pokrovi jaškov nameščeni vsak po svoje. V glavnem na par 100 metrih je pokrov na vsakih 20metrov in ta del steze je skoraj neprevozen s  cestnim kolesom.

povratnik987654321 14.12.2013 11:12

Žal je vse to v Ljubljani res, na preveč lokacijah, da bi bilo smiselno o vsaki pisati.

Tako da je s cestnim kolesom, po domače specialko, vožnja po Ljubljani lahko tako stresna - in na koncu draga ( ali kazen ali poškodba kolesa ) - da se je, če je le možno, izognem. Se mi pa zdi butasto, da je skoraj nujno naložiti kolo na avto - da greš lahko iz naprimer "gorenjskega" konca LJ na trening proti "dolenjskemu" koncu. Zato verjetno marsikdo kolesari "na svoji strani LJ" - ker ti lahko tiste približno pol ure, ki jo porabiš čez LJ recimo iz Šentvida do Rudnika, vzame vsako veselje do kolesarjenja. Na kolo namreč ne grem zato, da bi se v že tako stresnih časih še bolj "nastresiral" - ampak po možnost zato, da bi se sprostil in nabral moči za naprej.

To je na ljubljanskih cestah, ulicah in tistem, kar naj bi bilo kolesarske steze -
Mission Impossible.

Žal je to zrcalo, v katerem se skrajno neusmiljeno zrcali  trenutno (gospodarsko) stanje države Slovenije. Prav zabolelo me je, ko sem prebral, da na

Nizozemskem gradijo OGREVANE kolesarske steze 

- pri nas pa očitno nimamo niti za pošteno asfaltiranje okrog kanalizacijskih jaškov ...

pinjo73 14.12.2013 18:10
@povratnik987654321:

Žal je to zrcalo, v katerem se skrajno neusmiljeno zrcali  trenutno (gospodarsko) stanje države Slovenije. Prav zabolelo me je, ko sem prebral, da na

Nizozemskem gradijo OGREVANE kolesarske steze 

- pri nas pa očitno nimamo niti za pošteno asfaltiranje okrog kanalizacijskih jaškov ...

 
Zanimivo:
www.rtvslo.si/zabava/zanimivo sti/da-bi-bilo-kolesarjenje-tu di-pozimi-varno-ogrevane-koles arske-steze/294275

www.youtube.com/watch?v=OlZW6 pP1Y4o
 
neodločenpresenečen 

kocevarkl 14.12.2013 18:25

Ja in potem v državni strategiji piše, da hočejo čimveč dnevnega kolesarjenja v službo. Bojim se, da bo cesta, ki je sedaj res neprijazna za kolesarje, postala nemogoča za kolesarje in bo marsikdo na račun te "izboljšave" primoran v službo z avtom. To da se "cjazim" v Ljubljani še nekako sprejmem, a da se cjaziš še dodatnih 20km? Pač ne moreš dnevno.
Zadnjič sem bil v Loevnu v Belgiji. Kolesa so absolutno prvo prevozno sredstvo v mestu. Vendar tam ne boš nikjer videl niti milimetrskega robnika na meji s cestiščem.  
Bojim se, da take kolesarske steze niso odraz trenutnega gospodarskega stanja v tej državi, pač pa prej obratno. Ker se stvari, ki bi jih morali prepoznati kot ključne razvojne priložnosti lotimo tako šalabajzersko in po domače. Če denar zapraviš za projekte, ki se naredijo zato, da se nekaj dela ne pa zato da se nekaj naredi.... potem ti pač ne more iti dobro. 
Ampak v tem primeru bom prijavil nestrokovno izvedbo (v nasprotju z slovenskimi in evropskimi direktivami) Evropskemu skladu, če bo potrebno pa s peticijo. Ker če jih ne bo enkrat zabolelo, bodo še naprej zapravljali "naš" denar. Projekt so dobili na račun kolesarske povezave, ne pa da so potem primarno vanj stlačili jaške, dovoze in križišča. Naj mi kdo razloži, kako se lahko država ponosno trka po prsih, kako veliko delo za kolesarje je naredila, istočasno pa z njim ni zadovoljen noben kolesar???? Pa saj to je top lista nadrealista!

eustahija 14.12.2013 18:39

Za večino kolesarskih stez pri nas potrebuješ najprej pogum in nato ogromno kolesarske spretnosti pri vožnji gor in dol, ostrih zavijanjih in prebijanjih mimo pešcev in pazljivost zaradi nepazljivih voznikov. Za čiščenje in vzdrževanje pridejo nato na vrsto zadnje. 
 Taka vožnja je pri večini kolesarjev precej stresna.

Kolesarske steze se pri nas gradijo bolj zaradi "ugleda" kot pa zaradi praktične uporabnosti.

Zaradi vsega tega največkrat zaradi svoje varnosti kršim cestnoprometne predpise.

gampo 14.12.2013 20:04

Ja tudi meni so znane kolesarske poti v Sloveniji. Tako kot je bilo rečeno, ni si treba jemat zgleda po nizozemcih. Lahko bi si jemali vzgled po avstricih. Po Avstriji sem naredil več sto km in nisem imel gumidefekta. Čim sem prečkal mejo in prišel v SLO sem imel skoraj 3 (vozil sem kar se da po kolesarskih stezah). Kar se pa tiče kolesarske poti ki je speljana dobesedno po pločniku, ki ni niti približno raven, je pa tako. Kolesar se pelje ob kolesarski stezi in glej ga zlomka ga ustavi policaj, nakar se kregata da se kolesar, ki hoče nekam prit enostavno ne more peljat po takšni kolesarski cesti ker je nemogoče držat tempa, varno ni in je lahko boleče nato mu policaj  napiše kazen. Takšen primer sem imel jaz. Moje mišlenje ( GONI TAKŠNEGA POLICAJA IN PROJEKTANTE U PIZDO MATERNO JIM DAJ BICIKL PA SE NAJ PELJE SAMO 20KM PO KOLESARSKI STEZI IN BO LAHKO SEDEL NA LEDU IN JAJCIH14 DNI PREDEN BO SPET SHODIL( v primeru da je policaj in projektan moški). 
 

kolesarnica.si 14.12.2013 20:18

Na novi kolesarski ob Litostrojski za bivšim Tikijem so se tudi norca delal iz kolesarjev jok

 

Jaromir 14.12.2013 23:05
Kot je ze nekdo ugotovil... Da vecina kolesarskih v sloveniji je zato ker se je v ta namen potegnilo denar iz EU. Kar pa se na nekaterih koncih ze kaze in bo iz leta v leto bolj evidentno pa je pomanjkanje oziroma popolna odsotnost denarja za vzdrzevanje. Primer: kranjska gora - ratece ... Ce ze speljejo kolesarsko tako da jo moramo kolesarji deliti z lastniki zemljisc ob njej, potem bi pricakoval da jo bodo tudi primerno vzdrzevali. Tako pa bo odsek za karkoli drugega kot gorca kmalu povsem neprevozen. Del mimo FIS-a je unicen s teptalci snega in prevrtan kot bi iskali nafto. Od tam naprej pa je sicer del ki pelje do zicnic na novo alsfaltiran, ostalo pa se poseda po tezo traktorjev nalozenih s 500 kilskimi balami sena.
galoper 15.12.2013 13:31

Soglašam z navedbami, dodal bi pohvalo za izvedbo nekaterih ureditev robnikov čez katere je speljana kolesarska steza skozi Vrhniko.

Med navedbami izvedbe v Ljubljani moram dodati opažanje primerov, ko je kolesarska steza na ravnem delu ali še huje v ovinku, nagnjena proti vozišču motornih vozil, in iz ovinka - desni ovinek levi padec kolesarske steze in obratno.

Stanje je rezultat ustanov, ki ljudem dajejo potrdila o usposobljenosti za takšno delo. Mnogo kolesarskih stez je v bistvu le zarisana ali ponarvana površina že zgrajenih pločnikov ali vozišč. Morda bo EU seznanjena o načinu trošenja sredstev za urejanje kolesarskega prometa.

Mnoge ovire na kolesarskih stezah bi morala opaziti PP, oziroma nadzornik. Tako pa se je zgodilo prijatelju, da je padel v ovinku zaradi razsutega grušča, policist pa mu je na urgenco prinesel plačilni nalog za prekršek. O kaznovanju prevoznika, ki je naredil prometno oviro, ni hotel niti slišati. Prijatelj je poslal Ministrstvu za infrastrukturo obvestilo o oviri na cesti in ta je le odredilo, da vzdrževalec odstrani oviro.

 

Vauko 15.12.2013 17:14

Jaz imam tudi pripombo na omenjeno kolesrsko povezavo, keri idioti delajo tako visoke robove na izvozih-uvozih, da ko jih prečkaš, ti skoraj pretrga feltno, res idiotsko grajene kolesarske povezave, pa spomladi res nazadje očiščene peska itd. potem pa še lokalni dovoz kmetov kar po kolesarski, nanesejo blato, zemljo in vso svinjarijo, boli k...policaje za to, po zakonu bi morali očistit kolesa predno zapeljejo na javno površino, ne vem če je bil že kak kmet, lastnik kaznovan za to, res še en primer idiotizma na sončni strani alpnagubano čelo

Mad_one 15.12.2013 18:05

Pravzaprav se ne morem bolj (kot je mogoče) strinjati z VSEM, kar je navedel prvopodpisani v tej temi; tudi 99,99% vsega, kar ste napisali ostali, je (boleča) resnica.
V veliki večini primerov me, pred začetkom vožnjem po večini SLO kolesarskih stez, zgrabi dilema, ali naj sploh zapeljem nanjo.
- več kot 90% vseh defektov imam na kolesarskih stezah
- po njej se ne da varno peljati (neprimerna površina, preozka steza, svinjarija, steklo, pešci, rolkarji, nasproti vozeči kolesarji - po možnosti z mobitelom na ušesu, parkirana vozila, nepreglednost, nevarnost naleta v vozila, ki zapeljejo z nepreglednih dvorišč, nepričakovana zoženja, "protiparkirni količki", ... ,.......)
- nekdo je "potegnil" po 1,5m širokem pločniku še 60cm rdeče črte (ker drugje očitno ni prostora)
- ... 

Če vseeno se peljem po njej, je to le zaradi strahu pred "dokazovanjem moči" avtobusarjev, kamionarjev in podobnih veleumov, ki delajo "red" v prometu, ali pa ne želim - v obliki kazni - dodatno prispevati k negospodarnemu zapravljanju "državnega" denarja.
 

Vsakokratno bentenje (nas, kolesarjev) glede infrastrukture, zakonodaje ... je popolnoma brezplodno, v kolikor se pridušamo na tem forumu. Tukaj se s tem VSI strinjamo.

Naš glas bi moral seči dlje, zato podpiram pošiljanje tega prispevka na navedena naslova.

Glede na izkušnje, ki jih imam z upravo v naši ljubi državici, sem 99% prepričan, da bosta pismi na teh institucijah romali direktno v "taokrogel fascikel". Morda bo kdo celo prebral par vrstic in se pomilovalno nasmehnil ... efekta pa ne bo. Morda bo to v koš vrgla celo oseba, ki ima glavno besedo pri ugotavljanju ustreznosti infrastrukturne "rešitve".
 

Dejstvo, da je na delovnem mesu/mestih, ki zadevajo to problematiko zaposlen STROKOVNO NEUSTREZEN kader !!!

Praksa kaže, da bi najbrž kolesar s končano osemletko znal realneje oceniti ustreznost takih rešitev kot nekdo s "formalno potrebno" stopnjo izobrazbo, ki je za tako delovno mesto PRIMEREN.
Abotnost in neživljenskost takšne infrastrukture občutimo vsi. Leta in leta. Zato, kot družba, ne bi smeli česa takšnega dopustiti.

Očitno bo potrebno prerasti "uradniški princip" v državnih institucijah, da nekdo svojo službo in napake (za nezmanjšano plačo) vleče vse do upokojitve. Potem pa ga po principu nepotizma zamenja nekdo, ki je še slabši ...

Vse kolesarske Zveze, Mreže, ... do sedaj očitno še niso uspele narediti reda na tem področju.
Osebne odgovornosti za takšno šalabajzarjenje namreč ni.
Vsaka sprememba prometne zakonodaje se boj oddalji od "evropske" in služi le večjemu polnjenju proračuna. Logičnih in pametnih rešitev, ki bi povečale STRPNOST in VARNOST v prometu pa ni in ni.

Ja, saj imajo v nekaterih državah krasne ureditve/zakonodajo/infrastru kturo ... ampak, da bi se v SLO zgledovali po njih? Ah, dajte no ... mi na vseh področjih potrebujemo posebne rešitve zaradi posebnega stanja vnaši državici ... bruhalno.
 

Morda ideja za konec ...

Prav presenetljivo je, koliko birokratskih ovir v stilu "ne gre drugače, tak je zakon ..." se čez nekaj dni lepo uredi, ko "piskerček pristavi televizija".
Morda bi se tudi mi morali oprijeti tega principa.
Vsak gradbeni projekt mora imeti namreč dokumentacijo. Notri pa stojijo informacije o projektantih, nadzornikih, arhitektih ...
Po mojem mnenju bi par prispevkov televizije z intervjujem konkretnih oseb, ki bi pred kamero morali upravičiti "ustrezno" rešitev, zaleglo veliko več, kot zasipanje državne administracije z dopisi. Saj ne, da bi koga uspeli zamenjati ali dokazati škodno odgovornost. Veliko bi najbrž pomenilo že to, da bi taisti osebek naslednjič malce premislil in morda upošteval celo kakšno evropsko direktivo - za spremembo.

 

zmaj24 15.12.2013 18:37
@Mad_one:

Dejstvo, da je na delovnem mesu/mestih, ki zadevajo to problematiko zaposlen STROKOVNO NEUSTREZEN kader !!!


Za to so delno krivi projektanti, ki jih je že 15 let nazaj povozil čas oni pa še kar vstrajajo pri rešitvah, ki že takrat niso držale vode. Načeloma so to starejši ljudje, ki se držijo nekega ustaljenega modela še iz časa JUS standardov. Sej vsi vemo, kako naklonjeni so novim rešitvam v splošnem starejši, ki so prej 30 let delali eno te isto. Obstajajo sicer neke smernice, ampak se jih zaradi prej omenjenega, noben ne drži.

@Mad_one:
Vse kolesarske Zveze, Mreže, ... do sedaj očitno še niso uspele narediti reda na tem področju.


Te kolesarske zveze, mreže, samooklicani strokovnjaki delajo prej škodo kot korist, saj večinoma pretiravajo v svojih zahtevah in so daleč od realnosti. Izpadejo smešno že na prvo žogo in jih zato noben ne jemlje resno.

Sicer se pa strinjam s problematiko te teme. Ubistvu se kaj prida sam ne pritožujem nad kolesarskimi stezami, ker se jih enostavno izogibam, oziroma vsaj na primeru Ljubljane izbiram poti, za katere vem, da premorejo vsaj nekaj podobnega kolesarski stezi. Dočim tale med Vrhniko in Ljubljano, to je res v posmeh uporabnikom. Pravi mali kolaž različnih stilov, vsem pa je skupno, da so za en drek.

marom 15.12.2013 20:56

Sem Vrhničan in vsakodnevni uporabnik ceste Vrhnika-Ljubljana ali z specialko ali pa z MTB in VEDNO uporabim kolesarsko stezo ne glede na to s katerim kolesom se vozim.


1. Zelo sem vesel, da so naredili ločeno kolesarsko stezo vsaj do Loga. Komaj čakam, da bo še naprej do Ljubljane. Varnost je mnogo večja kot npr. na odseku od Loga do Brezovice, ko 0,5metra ali manj mimo tebe drvijo tovornjaki, avtobusi, itd. 

2. Kolesarsko stezo ne uporabljajo samo specialkarji, ampak tudi drugi, ki imajo tak ali drugačen kolo in se ne obremenjujejo z neumnostmi kot "robnik je par cm previsok", "uvozi so narejeni kot tobogan", itd. Pa kaj potem! Za vse nas, ki se vozimo po tej stezi tudi z otroci in ne tekmujemo vsako sekundo, ko smo na kolesu, je najbolj pomembno, da je steza ločena od ceste.

3. Ne razumem kako lahko pišete, da je bolj nevarno voziti po neoptimalni kolesarski stezi v primerjavi z vsemi ostalimi cestami, ki nimajo kolesarskih stez in smo praktično vsak trenutek v smrtni nevarnosti !?

4. Vsak dan vidim kolesarje na specialkah, ki skozi Vrhniko vozijo po cesti namesto po urejeni kolesarski stezi. Za take kolesarje ne najdem drugih besed, kot da si bodo sami krivi, ko jih zbije kakšen avto. In nič jih ne bo ščitilo, ker so v prekršku in za tistih par sekund manjše povprečne hitrosti na treningu !?!?! tvegajo življenje in ogrožajo druge udeležence v prometu, ki ne morejo voziti po predpisih.

5. Defekti niso nič večji na stezah v primerjavi z cestami. So del kolesarjenja in predvsem načina vožnje ter pravilne izbire gum in zračnic. Sam imam defekt 1x na 3 leta, ob prevožnih 10.000 km (90% tega na specialki) na leto in se strogo držim kolesarskih stez, kjer je le možno. 

6. Predvsem iščete dlako v jajcu in iščete mejne prednosti/napake, namesto, da bi gledali na skupno korist kolesarskih stez, kakršne koli so že trenutno. 

Lp

galoper 15.12.2013 21:36

@marom

Saj se dobro bere tvoja razlaga o spoštovanju predpisov, manjka le drugo bistvo, ki je opisano v komentarjih, to je ustreznost prometnih površin. Zapelji se do MB in nazajgrede po tej cesti, kjer te bodo hupseljni suvali v roke in zadnjico.

kovit 16.12.2013 07:45

Ta kolesarska je res "BISER" in dejansko skropucalo...na tak način kolesarji nikoli ne bomo enakovredni drugim na cesti. Grem stavit da se projektant le te, ne zapelje s kolesom več kot 5 km na 10 let. SKROPUCALOkrik IN PIKA. Se je izogibam kot hudič križa.

TomazK 16.12.2013 08:17

Nič se ne bo spremenilo. Noben ne bo tvegal dobro plačane službe s posrednim priznanjem, da je eden od odgovornih slabo opravil delo. Ko opozarjaš na težave in nepravilnosti v tej državi hitro postaneš moteč faktor. Moraš lepo kimati in biti tiho pa je vse ok. Vsaj za tiste ki so zraven in si talajo službe.

Mad_one 16.12.2013 08:21

@marom
Prometna površina, ki nosi oznako "kolesarska steza" mora ustrezati OSNOVNIM standardom.
To se pravi, da mora biti "prevozna" TUDI s specialko, pri hitrosti, ki je večja od 10km/h.
V kolikor smo zaradi obstoja takšne površine zakonsko obligirani voziti po njej, potem NI DOVOLJ, če je dovolj varna za mamice z vozički, družine na kolesih, ki se vozijo v nasprotno smer ipd.
Tisti del od Sinje Gorice (ne od Vrhnike!) do Drenovega griča je sicer OK, razen tega, da je umazana (že parkrat vzrok za defekt), največjo nevarnost pa predstavljajo izvozi iz hiš, iz katerih ti zapelje traktor direktno pred kolo (preizkusil v 1. osebi). Kdo bo kriv, ko bom takole priletel v traktor, avto ... bo tukaj spet "neprilagojena hitrost" kolesarja, ki je peljal po površini, namenjeni izključno njemu, ali bo pomotoma krivec tisti v vozilu?
Tistemu delu od Drenovega Griča proti Logu pa (kljub novozgrajenemu odseku!) ne reci KOLESARSKA STEZA. Tisto je kanalizacijsko omrežje z rdečo črto na vrhu. In skakaknje 2x preko glavne ceste, ko ni nobenega realnega razloga, zakaj se ne bi mogla cesta (ko so jo prenavljali) urediti tako, da bi kolesarska potekala po desni strani ... 

Projektanti so tukaj spet zaobšli priporočene STANDARDE. Kajpavem, zakaj ... morda pa zato, ker Polde ni hotel po realni ceni prodati 40cm pasu svoje njive, ki leži ob cesti.
NI SPREJEMLJIVO, da se novozgrajeni objekti naredijo tako!

In če bomo vsi s to stezo zadovoljni tako, kot si ti, potem NI POTREBE, da se za kolesarje kdajkoli karkoli izboljša! 

kocevarkl 16.12.2013 08:48

@marom hvala za mnenje. Pravzaprav sem upal, da se bo kdo pogumno oglasil z nasprotnim stališčem. 
Strinjam se s tem, da je gradnja kolesarskih stez za pozdravit. Ampak zapravljanje denarja za slabe izvedbe je kriminalno. Mislim, da bom zbral podpise za pritožbo na Evropsko komisijo. Pri naših kolesarskih stezah gre očitno za to da se za "kao kolesarsko stezo" porabi denar za občinske infrastrukture. Nesprejemljivo. Za isti denar, bi se lahko naredilo več in predvsem veliko bolje.

V nacionalni strategiji (ki je bila napisana po evropskem kopitu, zato da smo upravičeni do sredstev...) sicer piše, da hočejo, da bi se procent ljudi, ki se dnevno vozi v službo povečal. Jaz to počnem. Ampak vožnja strogo po tej kolesarski stezi je v povprečju za  7 min daljša (sem delal statistiko v različnih pogojih, vetrih etc..., neprestano moraš zavirati, pospeševati, se izmikati oviram). To je neverjetnih 18% več kot z "dirkanjem" po cesti. 15 min na dan.... Morda se ne zdi veliko, a če loviš kdaj boš odpeljal otroke iz vrtca ali jih zjutraj pred službo oddal je to ogromno! In za dnevnega "komuterja" hitro preveč. Da ne govorim o tem da tisti skoki gor dol in neprestano napeto opazovanje črepinj ne prispevajo k užitku v vožnji (ki je mimogrede spet omenjen kot zelo pomemben faktor v nacionalni strategiji, kakor tudi v smernicah za gradnjo). Na koncu vožnje po kolesarski ko peljem čez petstoti pukelj sem si še vedno rekel: "Nikoli več!"
Upam, da se strinjaš da vzdrževanja ni. Že nekajkrat sem se ustavil in zbrcal dol ta velike črepinje ali kako nesramno veliko vejo. Lani: 5000 km- 3 defekti. Meni se zdi preveč. 

Pa še to: V nemških smernicah piše, v naših smernicah piše: Če je le možno se daljinska kolesarska povezava vodi ločeno od avtomobilske steze. Ta relacija me matra že zadnjih 20 let. Najprej sem predlagal staro progo, pa so se mi na občini samo smejali. Sedaj se mi zdi, da bi po nemško-avstrijskem zgledu lahko v dogovoru z lasntiki šli na drugo stran avtoceste in uredili kolesarsko- kmetijsko služnostno asfaltirano cesto. Večinoma je itak tam v obliki makedama, samo malo bi jo "poravnali" pa bi bila super kolesarska trasa, kmetje pa se nad asfaltom tudi ne bi pritoževali. Ok. Včasih bi bilo gor blato, a bi se že dogovorili o pravilih igre. No naj poskuša kdo dobiti od Direkcije informacije o tem katero alternativo so iskali povezavi neposredno na cesti, pa bi jo glede na smernice morali. (Povezava ob cesti je praviloma celo dražja).

Tisti valovi na Drenovem griču pa so v nasprotju z vsaj s tremi smernicami o gradnji kolesarskih stez. (na koliko metrov so lahko uvozi, kakšni so lahko radiji na uvozih in da se poglobitve na uvozih izvajajo na največ 1/3 širine.)

Ja iščem (tudi) dlake v jajcu. Kolesarje namreč najbolj motijo prav ti detajli izvedbe ki so samo posledica malomarnosti, stale pa ne bi nič dodatnega denarja.

Torej mislim, da smo vsi za gradnjo povezav, a za vraga, naj se potrudijo z robniki, pa uvozi naj bodo zgrajeni po predpisih. Pa naj kdo preveri, ali se da morda vseeno speljati alternativno varianto, ločeno od ceste.  Malo sem gledal po nemških pravnih nasvetih. Če kolesarska steza ni zgrajena v skladu s predpisi in ne omogoča varne vožnje, vam ni treba voziti po njej in lahko uporabite cesto. V tem primeru mora policist to prijaviti in poskrbeti, da se znak s kolesarske steze odstrani.

Mislim, da je treba nekaj narediti, da se bo pristop spremenil. Morda pa protestno kolesarjenje spomladi z Vrhnike do Direkcije, pa zbiranje podpisov pod pritožbo o porabi evropskih sredstev za kolesarske steze? Če bomo samo sedeli in tarnali, ter se pač vozili po cestah in tvegali življenje in kazni se ne bo nič spremenilo. 

pride 16.12.2013 09:31
@marom:

Sem Vrhničan in vsakodnevni uporabnik ceste Vrhnika-Ljubljana ali z specialko ali pa z MTB in VEDNO uporabim kolesarsko stezo ne glede na to s katerim kolesom se vozim.

4. Vsak dan vidim kolesarje na specialkah, ki skozi Vrhniko vozijo po cesti namesto po urejeni kolesarski stezi. Za take kolesarje ne najdem drugih besed, kot da si bodo sami krivi, ko jih zbije kakšen avto. In nič jih ne bo ščitilo, ker so v prekršku in za tistih par sekund manjše povprečne hitrosti na treningu !?!?! tvegajo življenje in ogrožajo druge udeležence v prometu, ki ne morejo voziti po predpisih.



Spoštujem različna mnenja, pa vendar se je v meni naselil dvom, da ste res Vrhničan in vsakodnevno uporabljate kolesarsko stezo. Pozabljate tudi dejstvo, da kolesarji večkrat kolesarimo v skupinah in ni govora, da bo skupina kolesarjev uporabila kolesarsko stezo Vrhnika-Ljubljana na celi trasi. Sam priznam, da se je izogibam, če se pa že peljem na te relaciji, vozim po cesti tudi takrat ko sem sam.
Zmotilo me je pa, da po vašem mnenju lahko vozniki avomobilov, kamionov in nenazadnje kombijev vzamejo zakon v svoje roke, v kolikor zagledajo kolesarja na cesti in ga zbijejo, če je v prekršku, saj je na koneckoncev sa kriv (srčno upam, da sem narobe razumel). Moje mnenje je, da bi morali biti z vsakim prevoznim sredstvom predvsem strpni in zelo pozorni.

Con 16.12.2013 09:38

@marom
Spoštujem tvoje mnenje, a se z njim nikakor ne morem strinjati. Je nekako v kontekstu s splošnim prepričanjem v slovenski družbi: ker nas na vsakem koraku tepejo po grbi, smo zadovoljni tudi z najmanjnšimi drobtinicami, ki nam jih milostno ponudijo.
Kot je že povedal kocevarkl, se za izgradnjo t.i. "kolesarskih stez" črpajo evropska, pa seveda tudi naša davkoplačevalska sredstva. Verjamem, da ta (po principu "kolesarska steza / kilometer"), niso nič manjša kot v drugih državah. Zato pričakujem, da bo tudi kvaliteta izvedenih del temu primerna. Saj konec koncev stroški izgradnje pravilno projektirane in izvedene steze ne bi bili prav nič višji. Meni ni vseeno, za kaj se porabi MOJ davkoplačevalski denar. Tako pri kolesarskih stezah, kakor tudi pri stvareh, ki se mene direktno ne tičejo.
Zato pozdravljam pobudo, ki jo je podal kocevarkl in bom zanjo z veseljem prispeval svoj podpis in se tudi udeležil protestnega kolesarjenja. Tudi s tem se strinjam, da se o nesmotrni porabi (in verjetno tudi skrivnostnem izginjanju) sredstev obvesti ustrezne organe EU-ja. Nekdo bo to lahko razumel kot "špecanje" in pljuvanje v lastno skledo, a če Slovenci sami nismo sposobni kontrolirati svojih investicij, naj jih pač drugi.

Pa še to: sam prav zaradi omenjenih pomanjkljivosti kolesarske poti med Vrhniko in Ljubljano te nikoli ne uporabljam. Raje si podaljšam pot preko Horjula in Ligojne. A to ni problem, kadar grem na kolesarsko turo, problem je za dnevne migrante, ki si tega podaljšanja pač ne morejo privoščiti.

ZigaO 16.12.2013 10:16

V Financah so se razpisali o temi kolesarskih stez in EU financiranja: 
logistika.finance.si/8352480/ Koliko-kolesarskih-stez-bomo-z gradili-s-35-milijoni-evrov
logistika.finance.si/8333892/ Za-kilometer-kolesarske-steze- kar-17-milijona-evrov

Se strinjam s kocevarkl in takoj podpišem peticijo.
Bi te motilo, če tvoje pismo objavim na FB?
 

Lopata 16.12.2013 10:43

Kolesarske steze me spremljajo zgolj v LJ, za ostalo SLO žal nimam informacij in ne vem, kako in kaj, ampak... V LJ me na kolesu ne vidijo več. Če te ne zgazi trola, te nabije avto, ki hoče izsiliti prednost ob vključevanju v promet. Če se slučajno temu izogneš, pa nabašeš peško, ki s cekarjem stopi pri tržnici Moste na avtobusno (to je največji dosežek naše prestolnice-kolesarska, ki vjuga med glavno cesto s trolo in avtobusno postajo na pločniku. Bravo, res...). Da raznih odpiranj vrat parkiranih avtomobilov sploh ne omenjam.

galoper 16.12.2013 12:32

Na državnem portalu "Predlagam vladi" je objavljen predlog z naslovom "Ureditev prometnih površin", v katerm avtor predlaga podobno ureditev, kot je opisana v tej rubriki. Ko predlog dobi vsaj deset pozitivnih glasov, ga mora obravnavati ustrezen državni organ, kar bo objavljeno na istem portalu.

Mad_one 16.12.2013 13:19
@kocevarkl:

Če kolesarska steza ni zgrajena v skladu s predpisi in ne omogoča varne vožnje, vam ni treba voziti po njej in lahko uporabite cesto. V tem primeru mora policist to prijaviti in poskrbeti, da se znak s kolesarske steze odstrani.

Takšen (logični) člen zakona si pa lahko pa pri nas samo narišemo ...
Pri nas raje uzakonimo, da je treba obvezno voziti po kolesarski, kjer sta na isti površini (ob 20cm-ski stopnici ob robu cestišča) zarisani preozki stezi v obe smeri. V LJ najdeš takih kretenizmov kolikor hočeš. Ob srečanju dveh malce manj spretnih kolesarjev (pa če je še kak veter zraven) lahko ob robu vozečega kolesarja odbije direktno pod kolesa kakšnega avtomobila.
Odlična rešitev so tudi količki pri Tivoliju, kjer pešci vselej brezglavo skačejo po kolesarski.

Če je kje kakšna peticija, jo takoj 6x podpišem ! 

Lopata 16.12.2013 13:23
@Mad_one:
@kocevarkl:

Če kolesarska steza ni zgrajena v skladu s predpisi in ne omogoča varne vožnje, vam ni treba voziti po njej in lahko uporabite cesto. V tem primeru mora policist to prijaviti in poskrbeti, da se znak s kolesarske steze odstrani.

Takšen (logični) člen zakona si pa lahko pa pri nas samo narišemo ...
Pri nas raje uzakonimo, da je treba obvezno voziti po kolesarski, kjer sta na isti površini (ob 20cm-ski stopnici ob robu cestišča) zarisani preozki stezi v obe smeri. V LJ najdeš takih kretenizmov kolikor hočeš. Ob srečanju dveh malce manj spretnih kolesarjev (pa če je še kak veter zraven) lahko ob robu vozečega kolesarja odbije direktno pod kolesa kakšnega avtomobila.
Odlična rešitev so tudi količki pri Tivoliju, kjer pešci vselej brezglavo skačejo po kolesarski.

Če je kje kakšna peticija, jo takoj 6x podpišem ! 

Imaš še večji kretenizem pri Pošti oz. Nami, kjer kolesarska seka prehod za pešce oz. se iz ceste priključi na pločnik, po katerem veselo skačejo/skačemo pešci, saj ni fizično možno ne sekati kolesarske. Čakam, da bo enkrat počilo=/

zmaj24 16.12.2013 14:19

Nova ureditev slovenske je itak primer za v učbenike, kako se zadeve NE delajo. Še dobro, da je vse skupaj samo začasno, se pa bojim, da bo naslednja rešitev še slabša.

marom 16.12.2013 17:07
@pride:
@marom:

Sem Vrhničan in vsakodnevni uporabnik ceste Vrhnika-Ljubljana ali z specialko ali pa z MTB in VEDNO uporabim kolesarsko stezo ne glede na to s katerim kolesom se vozim.

4. Vsak dan vidim kolesarje na specialkah, ki skozi Vrhniko vozijo po cesti namesto po urejeni kolesarski stezi. Za take kolesarje ne najdem drugih besed, kot da si bodo sami krivi, ko jih zbije kakšen avto. In nič jih ne bo ščitilo, ker so v prekršku in za tistih par sekund manjše povprečne hitrosti na treningu !?!?! tvegajo življenje in ogrožajo druge udeležence v prometu, ki ne morejo voziti po predpisih.



Spoštujem različna mnenja, pa vendar se je v meni naselil dvom, da ste res Vrhničan in vsakodnevno uporabljate kolesarsko stezo. Pozabljate tudi dejstvo, da kolesarji večkrat kolesarimo v skupinah in ni govora, da bo skupina kolesarjev uporabila kolesarsko stezo Vrhnika-Ljubljana na celi trasi. Sam priznam, da se je izogibam, če se pa že peljem na te relaciji, vozim po cesti tudi takrat ko sem sam.
Zmotilo me je pa, da po vašem mnenju lahko vozniki avomobilov, kamionov in nenazadnje kombijev vzamejo zakon v svoje roke, v kolikor zagledajo kolesarja na cesti in ga zbijejo, če je v prekršku, saj je na koneckoncev sa kriv (srčno upam, da sem narobe razumel). Moje mnenje je, da bi morali biti z vsakim prevoznim sredstvom predvsem strpni in zelo pozorni.

Nikjer nisem napisal, da naj vozniki vzamejo zakon v svoje roke in zbijajo kolesarje...

vsi vemo, da je vozniska kultura v sloveniji na zelo nizki ravni in ravno zato bi se morali kolesarji truditi da jo izboljsujemo z spostovanjem predpisov in tudi zaradi lastne varnosti uporabljamo kolesarske steze.
Lp
1 2 3 4
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI