Nekaj zacetniskih tehnicnih...

Domov > Forum > Nekaj zacetniskih tehnicnih...

Nekaj zacetniskih tehnicnih...

SORTIRAJ PO:
zok 30.12.2014 03:25

Torej, caka me nekaj vzdrzevalnih del na kolesu - oprema je Ultegra 6500 (2x9 prestav), zadnji prestavni avtomat, verizna piramida in veriga so serije Tiagra. Glede kvalitete delov nisem ekspert, zato imam nekaj vprasanj.

 

Veriga ze ima kaksno desetinko milimetra zracnosti v kaksnem zglobu - pred zacetkom sezone jo bom menjal. Se splaca dati malo vec za Ultegro? Sem zacetnik, ne tekmujem drugace kot izkljucno sam s seboj (pa se to bolj z razdaljami kot s hitrostmi), letno bo padlo dobrih 3000 km, veriga bo primerno vzdrzevana.

 

Verizna piramida - tiagro 14-25 bom menjal za 12-27, saj za v hrib nisem nek atlet (spredaj imam 39/53), kolebam med tiagro in ultegro. Tiagra 15 eur, ultegra 38 eur (bike-discount.de) - je res toliksna razlika v materijalih in/ali kvaliteti izdelave, da se splaca globlje seci v zep?

 

Zadnji prestavni avtomat je Tiagra, ne vem ali mu kaj manjka, pa vendar - ce bi ze vse razen tega bilo iz grupe Ultegra, bi se splacalo menjat se zadnji prestavni avtomat za Ultegro? Bi sploh obcutil kaksno razliko v delovanju menjalnika?

 

Se enkrat poudarjam - sem cisti zacetnik, nisem sportnik, denarja tudi nimam odvec. Kolo sem pred mescem in pol kupil rabljeno, v 400 km in natancnem pregledu se niso pokazale nobene druge hibe. Naslednje leto grem s kolesom na morje (220 km v eno smer), nocem da mi kaj odpove sredi poti, pa ce bo za boljse dele (in boljsi spanec) potrebno placati vec, bom pac placal. Ce razlika v kvaliteti delov ni vredna cene, pa ne bom po nepotrebnem razmetaval z denarjem.

Ban 30.12.2014 07:11

Glede verige, sam imam ultegrino, sedaj po dobrih 12 kkm je zrela za menjavo. Obstaja pa še vmesna oprema med tiagro in ultegro, to je 105.

pajzbar 30.12.2014 08:48

Malo si zračunaj, koliko te pridejo vsi deli na gonilnem sklopu, ki jih želiš zamenjati. Verjetno tudi zobniki na menjalniku niso več v formi. Uglavnem, če prideš z vsemi nakupi tja do 200€, kar mal pogooglaj za grupo tiagra 4650 (compact) nova je 330€, deluje pa zlo lepo.

KolesamSkorajVsakDan 30.12.2014 09:31

Na 12k menjaš tudi zobnike ali samo verigo ?

Ban 30.12.2014 09:51

Samo verigo, zobniki so upam da še dobri.

Janja 30.12.2014 10:13

Meni so razložili, da menjajo ročke, ukaz potuje po bovdnu, menjalnik je v bistvu samo "feder" , ki ukaz izpolni - se ga pa vidi :)  
Tako, da menjava bovdnov lahko pripomore več kot menjava menjalnika, če je seveda potrebna... Če se ti gre samo, da se v redu pelješ - se, kar deljuje, ne splača menjat, posebej ne menjaš stvari tik pred daljšim podvigom, ampak toliko prej, da stvar "uvožiš" in se pokažejo morebitne težave.
Tudi ali menajš bolj pogosto verigo in piramido na vsake 4-5 menjav verige ali zvoziš verigo in piramido (pa kakšen sprednji zobnik) do konca - dokler v redu prestavlja - je stvar debate oziroma računice.

Za verigo si malo čudno napisal - meri se "raztegnjenost" verige - gre bolj za obrabo členov, ko se veriga obremeni, se zardi teh majhnih špranj med deli členov podaljša. Meri se s temu namenjenimi orodji  ali s kljunastim merilom (malo težje izvesti).
Več na:
www.bicikel.com/forum/31133/m enjava_verige.html

zok 30.12.2014 11:17

ee, to - veriga je raztegnjena (sicer ta izraz za verige zelo nerad uporabljam, ker ne pride do deformacije - natega, ampak do obrabe). :) v dobri stari strojniski praksi sem se osredotocil na zracnost med posameznimi cleni - gre pa za isto stvar. :) Ker zracnosti v vzdolzni smeri ne sme biti (prav tako valjcki ne smejo biti pomicni v katerikoli smeri razen vrtljivi v precni osi), je ta veriga takorekoc ze zdavnaj za v smeti.

 

V sosednji temi sem prebral, da so Campagnolo verige vzdrzljivejse kot Shimano? Potem iz razlike v ceni sklepam tudi da je Ultegra med boljsimi Shimanovimi verigami? Tistih 10 eur razlike mi ni problem odsteti - zal sem ze na lastni kozi obcutil kaksen obcutek je, ko pocakas v defektu sredi nicesar 130 km od doma zaradi pokvarjenega dela za 2 evra (sicer je slo za bencinski filter na mopedu - pa zeno sem imel zraven, kar je se huje zapečateno), 12k km pa tudi ne zvozim tako hitro, da bi se na dolgi rok teh nekaj evrov poznalo.

 

Torej lahko sklepam, da so tudi verizniki razlicno vzdrzljivi, in da se splaca malo vec odsteti za Ultegro?

 

Zadnjo kaseto menjate na tri do pet verig, kaj pa prednji verizni par? Tudi ta mi ne deluje vec kot nov...

 

Zadnjega menjalnika potem zaenkrat ne bom menjal (bo pac pisalo Tiagra na njem). Razen tega, da vcasih preskoci predzadnji zobnik (8. prestavo), deluje brezhibno. Se bom poskusil cez zimo poigrati z nastavitvami, morda bo kaj bolje.

 

Ja, bezno sem gledal tudi 105 opremo, pa mi ni najbolj prirasla k srcu... ...ni poceni kot Tiagra (ki mi sploh ni pri srcu - ja, tu se gre tudi malo za tisti obcutek da imas nekaj kar ti je vsec v zadregi ), kolo pa se vedno ne bo "kompletno" (celotno v Ultegra opremi). smeh

 

Ah, koliko bi me na servisu stala menjava kasete in verige - kar tako, cez palec, ker nimam pojma koliko stanejo servisne storitve - sploh pa ne za kolesa. ...ce ni cena storitve bistveno cenejsa od nakupa namenskega orodja, si ta dva kljuca in orodje za "stukanje" verige raje kupim in tudi pri kolesu vse sam opravim. Orodje pa na ebayu stane pod 40 evrov...

KolesamSkorajVsakDan 30.12.2014 12:09

Če ti je do 12k zdržala, lepo. Pri novem treking kolesu mi je začelo žlajfat ob kletko menjalnika še ne po 2,5k in se ni dalo nastaviti dokler nisem kupil nove verige. S sem z namenskim kontrolnikom verige izmeril "raztegnjenost" in je bila ravno na črti, ki je označena, da se priporoča menjava ketne.

 

Po drugi strani grem merit original ketno 10let starega gorca, tam se vsede noter skoraj do konca, do oznake kjer je treba menjati tudi zobnike, pa do sedaj nisem imel težav z prestavljanjem oziroma sem vedno uspel nastaviti prestave in ga občasno še vedno bolj ali manj(v klance) uspešno vozi sestra .

 

Kar želim povedati je to, da se včasih izračun, da bom menjal komplet vse po xy kilometrih ne izide, ker ti prej začnejo prestave gnjavit.

Doroman 30.12.2014 18:54

Konkretna vprašanja-konkretni odgovori
Ketna HG93 od Shimana ni slabša od Ultegra ketne.Torej se jo ne splača menjati za dražjo (razlika je predvsem v teži).
Glede zadnje piramide je enako Ultegrina je le lažja.
Če ti obstoječi zadnji menjalnik deluje v redu, ni potrebno menjati.
Če imaš kolo že več let, raje menjaj samo "zajle" in bovdne.

Vendar je zadeva taka: veliko jih z veseljem obstoječe kolo nekoliko nadgradi. In če že določene komponente menjajo, dajo gor višji rang.
Največja razlika je praviloma le v teži, včasih tudi v vzdržljivosti predvsem pa v ceni.

Prednji verižni par pa boš videl po menjavi zadnje piramide in ketne. Če se bo spredaj zatikalo ali slabo menjalo, boš zamenjal še prednje zobnike (ne vem, koliko imaš zgonjeno ketno).

lp

 

-BLAŽ- 30.12.2014 19:37

Drugač je 9 redni Ultegra verigi ime HG93.

-BLAŽ- 30.12.2014 19:39
@Ban:

Samo verigo, zobniki so upam da še dobri.

Po 12k ti ostane res samo upanje, samo bolj majhnonasmeh

Doroman 30.12.2014 21:14

Glede ketne drži, hotel sem napisati HG53.

zok 05.01.2015 13:26

Koncno sem se odlocil.. nasmeh

 

Prednji zobniki so dragi kot bi bili iz zlata. Tistih nekaj gramov aluminija je drazjih kot kompletna gonilka, zato sem narocil kar nov komplet (Ultegra FC-6500 39/53).

 

Veriga bo HG93, v primerjavi s HG53 je 4 grame lazja in 3.42 eur drazja. Oboje zanemarljivo, pa ce se ze slinim nad ultegro...

 

Kaseta bo Tiagra. Razlika med Tiagro in Ultegro je 26 gramov in 23 eur. Tokrat bo zal zmagala cena, ceprav sem se pred nekaj dnevi bil trdno odlocen za Ultegro.

 

Trenutno imam kaseto 14-25, tistih "14" mi je vcasih malo prevec, tistih "25" pa vcasih malo premalo. Ce hocem vec kot 25, mi na izbiro preostane le kaseta 12-27, se pa bojim, da bo tisti "12" ob prednjem verizniku s 53 zobmi malo neuporaben. Doloceni zobniki so zdruzeni: 12-13-14-15-[17-19]-[21-24-27 ]. Po izracunu bi se dalo narediti zelo mamljivo in uporabno kombinacijo 13-14-15-16-[17-19]-[21-24-27 ], za katero mi pa zal manjka 16T zobnik (pri obstoječi kaseti je vezan na 17T zobnik).zapečateno

 



uploaded


Na biciklu bota torej ostala "ne-ultegra" kaseta in zadnji menjalnik. 

 

Iscem pa 16T zobnik za kaseto za 9 prestav. Po moznosti novega in za manj denarja kot je stala cela kaseta. nasmeh

KolesamSkorajVsakDan 05.01.2015 14:05

Všeč mi je kako sistematično si se tega lotil. Upam da boš zadovoljen, poročaj.

Mlinar 05.01.2015 14:38

16T z oznako aq (če ma pa to kkšno posebno vezo pa prosm za pojasnilo kšnga k to ve) za 9 redno kaseto

 

www.rosebikes.com/article/shi mano-cs-m770-9-speed-16-tooth- replacement-sprocket/aid:48392 3

kenz76 05.01.2015 15:01
Čist iz radovednosti: zakaj si se odločil za 53/39 gonilko glede na napisano, da za v hrib nisi nevemkak atlet? Pa zadnje zobnike kombiniraš s čim večjimi in s celo 13-ko za najmanjšega? Ne bi bilo bolj racionalno kompakta 50/34 nabavit, pa normalno kaseto?

Razlika Tiagro in Ultegro ni samo v teži, ampak tudi v sami konstrukciji piramide. ;)

Ker glede na to, kako si se potrudil z vsemi tabelami, mislim da si v samem startu kiksnil s klasik gonilko...
Bosta92 05.01.2015 15:41

Tudi jaz bi ti svetoval kupiti kompakt (50/34) gonilko in navadno piramido zadaj.

zok 05.01.2015 21:19

No, res nisem atlet, to pa se ne pomeni, da omagam na vsakem malo strmejsem ali daljsem klancu. mežik To, da sem se fiksno odlocil, da "dokupim" se kaksen zob, ima za seboj eno zgodbo, o kateri ne bi izgubljal besed - prezivel bi tudi z originalnim setupom.mežik

 

Sem pa bolj dizelske sorte (nisem pristas visoke kadence), in nad 40 km/h nimam vec neke volje gonit. Kljub temu imam povprecne hitrosti navadno med 28 in 34 km/h - tukaj vidim nekaj prostora za izboljsave.

 

Razen teh dveh podrocij mi trenutni setup povsem ustreza.

 

Torej, da odgovorim na vprasanje:

@kenz76: Čist iz radovednosti: zakaj si se odločil za 53/39 gonilko glede na napisano, da za v hrib nisi nevemkak atlet? Pa zadnje zobnike kombiniraš s čim večjimi in s celo 13-ko za najmanjšega? Ne bi bilo bolj racionalno kompakta 50/34 nabavit, pa normalno kaseto? 

53/39 imam ze sedaj, in mi je kar vsec.

Compact gonilk nisem niti gledal, niti ne vem ali sploh obstaja za sisteme z 9 prestavami... ...nisem poznavalec robe, pa raje kupim nekaj, za kar vem, da bo pasalo skupaj...v zadregi

Glede racionalnosti nisem siguren ali imas v mislih ceno robe, ali pa morda to, kaj bi mi najbolj ustrezalo.

Ce je v igri cena - gonilka, veriga, kaseta, missing link, orodje za menjavo kasete in postnina iz Italije in Nemcije so skupaj nanesli 103 eur. Vsa roba je nova. Meni se zdi cena vsega skupaj zelo ugodna.v zadregi

Ce imas v mislih to, da mi morda setup ne bo ustrezal - kaj naj recem, sele ko bom poskusil bom lahko rekel kaj vec na to temo. Prav veliko glede na izkusnje s trenutnim setupom najverjetneje ne bom zgresil. Ce pa ze, mi pa se vedno ostane stara kaseta, ki se ni pretirano obrabljena. Ali pa nakup tretje kasete. nasmeh

Ja, prav imas glede konstrukcije. Ultegra 14-25 ima TAKSNO sestavo, Tiagra pa ima povezanih najvecjih 5 zobnikov (KLIK).

@KolesamSkorajVsakDan:

Všeč mi je kako sistematično si se tega lotil. Upam da boš zadovoljen, poročaj.

@kenz76:Ker glede na to, kako si se potrudil z vsemi tabelami, mislim da si v samem startu kiksnil s klasik gonilko...

Za hitre izracune je excel bomba, dolocenih stvari si brez njega ne morem predstavljat.smeh

 

Roba je narocena, ko jo zmontiram pa porocam o tem, koliko sem brcnil v temo. zarečeni kruh

zok 11.01.2015 11:20

Tako, vcerajsnja noc in danasnji dan sta bila v duhu testiranj. Kaseta in veriga sta prispela, prav tako tudi karbonski nosilec sedeza. Gonilka je bila vceraj sele oddana na posto.

 

(dobesedno) polnocno testiranje nastavitev menjalnika smeh :

uploaded



Kaseto sem zmontiral kar v kombinaciji 12-27. O 13-27 sploh ne razmisljam vec . bo kar ostalo 12-27. kul

 

Po 20 km voznje (in po tem, ko sta se mi dva osebna rekorda izmuznila za dobro sekundo) sem bil priblizno tak:

 

uploaded


Ko dobim se gonilko, bom s krstno voznjo pocakal dokler se ceste ne posusijo.

biemsi 11.01.2015 12:11
Upam, da je nosilec sedeza le provizoricno nataknjen na okvir in si ga kasneje znizal. Ce temu ni tako...lahko recem samo joooj.
ari.berni 11.01.2015 12:38

buh ti dej zdravja, al pa bicikel zamenjaj

ReepsaaG 11.01.2015 13:32
@zok:

 

uploaded

 

A to prav vidim, ali je res tole kolo velikosti S, ki ga vozi en XL možakar??? presenečen

zok 11.01.2015 20:56

Haha, ja - menjavo okvirja imam v planu cisto na koncu "zbiranja" opreme - nisem pa pricakoval, da bom s 5 cm previsokim sedezem sprozil tak val ogorcenja. smeh

 

Kolo sem kupil za res smesno ceno, glavna razloga za nakup sta bila ultegra grupa in mavic platisca.

 

Pred menjavo okvirja (in vilice) imam v planu se morebitno menjavo pedalov in menjavo krmila. Do menjave okvirja se bom moral zadovoljit z daljso oporo sedeza, s poviskom fajfe in fajfo vecje dolzine. Tudi s tem se da prav kvalitetno ziveti, ceprav gre po reakciji sodec najmanj za samomor.nasmeh Ne, buh ne bo nic dal. smeh

 

Torej - naslednji korak sta pedala. Sedaj sta namontirana Shimanova kombinirana SPD. Kolebam med prehodom na SPD obutev ali na flat pedala.

 

Po slikah sodec bo Shimanova obutev preozka za moje plavutke (ah, pa se stevilko noge imam 47, kar ne pripomore k sirini izbora ob obisku trgovin), pa tudi cene obutve niso cisto nedolzno nizke. Ni mi vseeno za 120 eur, kolikor stane obutev v kateri se bom potem tako potil, da bo ob tedenskem pranju v pralnem stroju v nekaj tednih vse razpadlo. Ob lepem vremenu med vikendi vozim 1x tedensko, navadno med 50 in 80 km, potem navadno sledi pranje v pralnem stroju pri 40 stopinjah - koliko casa bi ob taksni uporabi namenska obutev sploh morala zdrzati?

 

Po drugi strani pa mi prav nic ne manjka na flat strani pedalov - ce bom se naprej uporabljal Adidasovo obutev, me bo motilo samo se to, da bom moral se naprej vsake toliko obrniti pedal na pravo stran. V tem primeru bi pedala menjal za nekaj bolj klasicnega - taksen komplet, ki nima SPD zaponke. Tudi o pedalih nimam pojma, pa me zanima ce obstaja kak ultralahek komplet, ki preverjeno na daljsi rok zdrzi voznikovo ne-ultralahko maso, obenem pa ne stane celo premozenje... V mislih imam nekaj za tja do 30, 40 eur, po moznosti ne-kitajska roba...

TEX 11.01.2015 21:04

zok , tam blizu v Šentjurju maš kopico kolesarskih strokovnjakov , mogoče se tam s katerim bolj pogovoriš o tvojem zbiranju opreme.mežik

Anquetil.J 11.01.2015 21:09

ZOK, upam, da ti je kolo nekdo podaril in nas sedaj malo hecaš.

S takole izvlečeno sedežno oporo tvegaš, da se zlomi in padeš, da bo joj. Verjetno je čez limit, koliko je lahko izvlečena - označeno na opori.
Ostalega projekta ne bom komentiral, važno je da uživaš.

Za 500 € se da dobiti čisto solidno ohranjen bicikel, če boš še kdaj kupoval.

Periglej 11.01.2015 22:11

Pri manjih številkah je bolj problem, da se v klance ne moreš opreti/povleči na roke, ker je vse preveč skupaj in ni ta prave moči (sem enkrat ženino kolo peljal iz trgovine domov, 70 km daleč) in sem moral v klanec 2km peš.

zok 11.01.2015 23:09

Kot sem napisal - bila je 5 centimetrov cez indikator - sedaj je na indikatorju.

 

Ocitno je velikost okvirja tako perec problem, da drugo sploh ni vec pomembno. Bom raje nehal s hecanjem po forumu - vsaj dokler ne zakljucim enega drugega projekta - takrat se bo nasel tudi visek denarja za nakup dve stevilki vecjega okvirja.

 

Pa lep pozdrav!

Zlodej 12.01.2015 04:43

ni tako velik problem samo indikator sam a te nic hrbet ne boli?? poglej kako moras biti naprej sklonjen in tud nevarno je....

 

noben ti noce skodovati tukaj ampak kvecjemu pomagat z idejami in dejstvi kaj in kako je.... vse ima svojo mejo

Vauko 12.01.2015 06:06
@zok:

Tako, vcerajsnja noc in danasnji dan sta bila v duhu testiranj. Kaseta in veriga sta prispela, prav tako tudi karbonski nosilec sedeza. Gonilka je bila vceraj sele oddana na posto.

 

(dobesedno) polnocno testiranje nastavitev menjalnika smeh :

uploaded



Kaseto sem zmontiral kar v kombinaciji 12-27. O 13-27 sploh ne razmisljam vec . bo kar ostalo 12-27. kul

 

Po 20 km voznje (in po tem, ko sta se mi dva osebna rekorda izmuznila za dobro sekundo) sem bil priblizno tak:

 

uploaded


Ko dobim se gonilko, bom s krstno voznjo pocakal dokler se ceste ne posusijo.


(00) pa ka si ti ja norrr....se bi rad polomu al kaj :-(

 

TED20251 12.01.2015 07:36

Pozdravljeni,

zanimam se za nakup Treka ki ima nasledne specifikacije in vas prosim za vaše mnenje:

SPECIFIKACIJE
Okvir: Karbon OCLV serije 400, E2, BB90, združljiv z DuoTrap
Drža (geometrija): H2
Vilice: Trek E2, karbonske
Gonilke: Shimano R565 50/34
Prestavne ročice: Shimano Ultegra
Prednji menjalnik: Shimano Ultegra
Zadnji menjalnik: Shimano Ultegra
Verižnik: Shimano 105 11-28, 10-redni
Obročniki: Bontrager Race, pripravljeni za uporabo brez zračnic
Plašči: Bontrager R2, 700x23c
Zavore: Shimano 105
Krmilo: Bontrager Race VR-C, aluminijasto
Opora krmila: Bontrager Race Lite
Sedež: Bontrager Affinity 2, votli Cr-Mo nosilci
Opora sedeža: Bontrager, karbonska

Hvala in lep pozdrav,
Tadej

1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI