Prestavna razmerja-osnova

Domov > Forum > Prestavna razmerja-osnova

Prestavna razmerja-osnova

SORTIRAJ PO:
Geanos 12.02.2015 20:23

Pozdravljeni
nisem ravno veliki poznavalec kolesarstva in bi se rad kaj naučil

Velikokrat sem zasledil razna razmerja 58/13 oz. kaj podobnega.


Prosim, da mi malo razložite. V čem je smisel tega (npr. št. zob na gonilki ) kako ga določimo ?
Nekje sem videl da lahko izračunaj celo hitrost ali nekaj takega sorazmerno z obrati



l.p.

petkle54 12.02.2015 20:43

Čeprav vem, da provociraš... :)

Če imaš na gonilki spredaj ketno na 50-desetki, zadaj pa na 25-setki (samo za lažje računanje), to pomeni, da ko boš ti naredil z nogami 1 obrat, se bo zadnje kolo zasukalo 2x. Skratka boš naredil cca. 4,2 m.
Če boš ti noge obračal 70x na minuto, boš v minuti zato opravil 70 x 2,3 m =  294 m.
294 m / min = 0,294 km/min = 0,294 km /  0,017 h = 17,3 km/h.

 Oni, ki pa obračajo 53 x 11 pri kadenci 120... hja, oni pa se peljejo s 71,5 kmh.

Zajebana matematika so tile zobčeniki... 

Tomazek94 12.02.2015 22:11
Zelo zjebana, ker tvoji podatki ne držijo, odvisno je od moči s katero ti pritisneš na pedalo in ne le od zobov.

Načeloma pa je tako, da so kompakt gonilke 50 zobov velika sajba, 34 pa mala; seveda pa je možnost izbire glede tega, da imaš tudi težje prenose, npr. 53/39 (marsikateri profi).
1. Skratka spredaj pomeni več zobov večjo težavnost.

Zadaj je navadno 10 redna kaseta (tudi 9 ali 11), to pomeni 10 zobnikov na katerih so različno število zobov, recimo 28 zobov prva prestava in 11 zobov deseta prestava (možnost znova različnih, 25/12...)
2. Skratka zadaj pomeni več zobov lažjo težavnost.

V kolikor pa zaslediš razmerje npr. 50/11 to pomeni 50 na prednji šajbi in 11 na zadnji, pomeni najtežjo prestavo v tem razmerju. Tu namreč ne govorimo več "Imam v 7. prestavi" kot smo na tistih starih biciklih :)

Prilagam link do kalkulatorja speed/cadence www.bikecalc.com/speed_at_cad ence
fajfar 12.02.2015 22:17

Če obračaš določeno kadenco v določenem prestavnem razmerju, potem je hitrost lahko samo ena. Podatek o moči tu nima vpliva na hitrost kolesarja.

bomba002 13.02.2015 01:42
@Tomazek94: Zelo zjebana, ker tvoji podatki ne držijo, odvisno je od moči s katero ti pritisneš na pedalo in ne le od zobov.

Načeloma pa je tako, da so kompakt gonilke 50 zobov velika sajba, 34 pa mala; seveda pa je možnost izbire glede tega, da imaš tudi težje prenose, npr. 53/39 (marsikateri profi).
1. Skratka spredaj pomeni več zobov večjo težavnost.

Zadaj je navadno 10 redna kaseta (tudi 9 ali 11), to pomeni 10 zobnikov na katerih so različno število zobov, recimo 28 zobov prva prestava in 11 zobov deseta prestava (možnost znova različnih, 25/12...)
2. Skratka zadaj pomeni več zobov lažjo težavnost.

V kolikor pa zaslediš razmerje npr. 50/11 to pomeni 50 na prednji šajbi in 11 na zadnji, pomeni najtežjo prestavo v tem razmerju. Tu namreč ne govorimo več "Imam v 7. prestavi" kot smo na tistih starih biciklih :)

Prilagam link do kalkulatorja speed/cadence www.bikecalc.com/speed_at_cad ence

Eeee Tomazek94 še ti manjka nekaj let med klopmi, da boš očitno razumel matematiko in kaj je povedal Petkle54 in posledično na tvoj post Fajfar.

Tomazek94 13.02.2015 07:27
Moj odgovor o nepravilnosti podatkov se nanaša na njegov prvi del. Namreč če obrneš gonilko 1x ni nujno, da boš naredil zmeraj enako pot (seveda pri pospeševanju).
Za pravilno računanje pa sem tako priložil kalkulator.
fullstrike 13.02.2015 07:41
@Tomazek94: Moj odgovor o nepravilnosti podatkov se nanaša na njegov prvi del. Namreč če obrneš gonilko 1x ni nujno, da boš naredil zmeraj enako pot (seveda pri pospeševanju).
Za pravilno računanje pa sem tako priložil kalkulator.

V določenem prestavnem razmerju enega obrata gonilke boš vedno naredil enako pot neglede na to ali greš v klanec,po ravnini ali v dolino. Razen če si tako močan da ti bo vrtelo zadnje kolo v prazno npr. po spolzki cesti.

Tomazek94 13.02.2015 11:08
Hočeš reči, da če stojiva in ti pritisneš na pedal oz. narediš obrat in jaz, da se bova za enako premaknila? Močno dvomim (če izključiš dolžino gonilke in ostale relevantne parametre).
Seveda pa v fazi premikanja šteje kadenca in ne več moč.
bluesky 13.02.2015 11:19

Seveda se bosta. Pri enem obratu in enakem prestavnem razmerju bo dolžina opravljene poti enaka. Čas, ki ga porabiš za to pot pa je odvisen od moči, klanca, spusta...

fullstrike 13.02.2015 11:58
@Tomazek94: Hočeš reči, da če stojiva in ti pritisneš na pedal oz. narediš obrat in jaz, da se bova za enako premaknila? Močno dvomim (če izključiš dolžino gonilke in ostale relevantne parametre).
Seveda pa v fazi premikanja šteje kadenca in ne več moč.

Točno tako,nevem kaj ti tukaj ni jasno.Zato pa imajo vse mlajše kategorije merjenje prenosov pred dirko.Vsi dajo spredaj na veliko šajbo,zadaj na mali zobnik,poravnajo gonilko navpično na črto in rinejo kolo vzvratno.Ko naredi gonilka cel krog se mora poravnati točno z dolžino ki je predpisana za določeno kategorijo.

Janja 13.02.2015 12:03

Dolžina gonilke nima veze - premik pa bo enak, dokler ne goniš v "prazno" (počasneje kot bi bilo z fixijem, muslaufom) , oziroma guma ne zdrsne.

Maratonac 13.02.2015 21:42

Tomažek , pa tebe fizika iz 7 razreda oz. škripčevje zezata !

Tomazek94 13.02.2015 22:40
V bistvu le napačno razumevanje.. Kar sem pisal jaz ste vi razumeli obratno. Namreč jaz sem govoril o tem, da če močno pritisneš pedal boš naredil x metrov, če pa manj pa x-nekaj (ne govorim le o premiku v času rotacije gonilke ampak tisto pot, ki jo kolo opravi preden se ustavi, zato pa sem dodal, da nisem mislil v gibanju).
petkle54 13.02.2015 23:02

Maš kr pravi nick. :)

DMJE35 14.02.2015 07:32
Eni govorite o pospešenem gibanja, drugi o enakomernem...tomazek94 tega ne mešat..ne mislim nič slabga.
bomba002 15.02.2015 21:00

Ne še zdaj ti o pospešenem in enakomernem gibanju.

mark 26.02.2015 15:54

Dajte še malo. Do solz ste me spravili s svojimi globokoumnimi.

petkle54 26.02.2015 18:30
@mark:

Dajte še malo. Do solz ste me spravili s svojimi globokoumnimi.

Enako. Najprej od smeha, potem pa od žalosti. Ker vem, da imajo ti osebki osnovno šolo že narejeno...

DaisyDejzi 26.02.2015 19:06
@fajfar:

Če obračaš določeno kadenco v določenem prestavnem razmerju, potem je hitrost lahko samo ena. Podatek o moči tu nima vpliva na hitrost kolesarja.

Pozabili ste na podatek o teži kolesarja in zračnem uporu. Meritev, ki jo omenjate je laboratorijska, ob teži nič. Za doseganje enake kadence v istem prestavnem razmerju se moramo različno potruditi v kolikor nismo po vseh parametrih enaki.

petkle54 26.02.2015 21:25

Cjuj... maš prav. Na ta faktor pa smo čisto pozabili pri pretvorbi kadence ob določenem prestavnem razmerju v hitrost.

Pa razlika je tudi zjutraj ali zvečer. Zjutraj se mi zdi, da ob isti prestavi pa kadenci gre bistveno počasneje. Treba to malo še raziskat.

Ni čudno, da gre svet v maloro. 

impact966 26.02.2015 21:54
@petkle54:

Cjuj... maš prav. Na ta faktor pa smo čisto pozabili pri pretvorbi kadence ob določenem prestavnem razmerju v hitrost.

Pa razlika je tudi zjutraj ali zvečer. Zjutraj se mi zdi, da ob isti prestavi pa kadenci gre bistveno počasneje. Treba to malo še raziskat.

Ni čudno, da gre svet v maloro. 

smeh
Sicer pa zanimivo ja, v kaj se je razvila ta tema.

@Daisy

Govora je o določeni kadenci in določenem prestavnem razmerju, ne pa o doseganju te kadence, tak da laboratorij gor al dol ...

DaisyDejzi 26.02.2015 23:03
@impact966:
@petkle54:

Cjuj... maš prav. Na ta faktor pa smo čisto pozabili pri pretvorbi kadence ob določenem prestavnem razmerju v hitrost.

Pa razlika je tudi zjutraj ali zvečer. Zjutraj se mi zdi, da ob isti prestavi pa kadenci gre bistveno počasneje. Treba to malo še raziskat.

Ni čudno, da gre svet v maloro. 

smeh
Sicer pa zanimivo ja, v kaj se je razvila ta tema.

@Daisy

Govora je o določeni kadenci in določenem prestavnem razmerju, ne pa o doseganju te kadence, tak da laboratorij gor al dol ...

Se absolutno strinjam, vendar kadar se omenja moč so seveda velike razlike. Ta humorist, ki se norčuje na račun letnih časov ali določenih ur dneva bi lahko razumel o čem govorim. Tisti tam zgoraj na začetku debate se vsaj pretvarja da nima pojma in sprašuje. Hitrost je še kako pogojena z močjo in obrati. Jaz, ki lahko obračam 53/11 in s kadenco sto obratov na minuto sem precej hitrejši od enako močnega, ki te kadence ne dosega.

Nikita 27.02.2015 05:24
@DaisyDejzi:
@impact966:
@petkle54:

Cjuj... maš prav. Na ta faktor pa smo čisto pozabili pri pretvorbi kadence ob določenem prestavnem razmerju v hitrost.

Pa razlika je tudi zjutraj ali zvečer. Zjutraj se mi zdi, da ob isti prestavi pa kadenci gre bistveno počasneje. Treba to malo še raziskat.

Ni čudno, da gre svet v maloro. 

smeh
Sicer pa zanimivo ja, v kaj se je razvila ta tema.

@Daisy

Govora je o določeni kadenci in določenem prestavnem razmerju, ne pa o doseganju te kadence, tak da laboratorij gor al dol ...

Se absolutno strinjam, vendar kadar se omenja moč so seveda velike razlike. Ta humorist, ki se norčuje na račun letnih časov ali določenih ur dneva bi lahko razumel o čem govorim. Tisti tam zgoraj na začetku debate se vsaj pretvarja da nima pojma in sprašuje. Hitrost je še kako pogojena z močjo in obrati. Jaz, ki lahko obračam 53/11 in s kadenco sto obratov na minuto sem precej hitrejši od enako močnega, ki te kadence ne dosega.

... ti za na velodrom, ne za na cesto! smeh

Periglej 27.02.2015 06:54
@DaisyDejzi:
 Jaz, ki lahko obračam 53/11 in s kadenco sto obratov na minuto sem precej hitrejši od enako močnega, ki te kadence ne dosega.


Če tako opišeš, potem moč sploh ni faktor, saj si v vsakem primeru hitrejši od tistega, ki vrti z manj obrati pri enakem razmerju - ne glede na njegovo moč, bodisi, da je večja, manjša, ali pa enaka. 

DaisyDejzi 27.02.2015 07:29
@Periglej:
@DaisyDejzi:
 Jaz, ki lahko obračam 53/11 in s kadenco sto obratov na minuto sem precej hitrejši od enako močnega, ki te kadence ne dosega.


Če tako opišeš, potem moč sploh ni faktor, saj si v vsakem primeru hitrejši od tistega, ki vrti z manj obrati pri enakem razmerju - ne glede na njegovo moč, bodisi, da je večja, manjša, ali pa enaka. 

Gre za preprosto dejstvo, da moč ne pogojuje število obratov.

Periglej 27.02.2015 08:03

Je pa eden izmed faktorjev, ki ti pove, v kolikšem času boš naredil obrat pri danem prestavnem razmerju pri premagovanju sile, ki deluje v smeri nasprotni gibanju kolesa, na katero vpliva masa bicikla s kolesarjem v povezavi s silo trenja, sila lepljenja gum, upora zraka, vetra itd. ob upoštevanju tehnike kolesarja, ki zna optimalno obrniti pedal ali pa je še neroden. In pri upoštevanju različne moči bo, če bodo ostali faktorji enaki, hitrejši tisti, ki bo vrtel z večjo močjo (nekje logično, ne?).

Jaz imam veliko moč (tako pravi Strava, za grobo oceno dovolj dobro), sem pa počasnejši od vseh, ker sem tudi v večini primerov najtežji, tako da te najbrž razumem, kaj hočeš povedati.

Anquetil.J 27.02.2015 08:10

Pomembna je moč na kg.

picek.petelin 27.02.2015 08:30

Aha, pomembna je moč ne kg.

Firnk 27.02.2015 09:37

Sami doktorji fizike... kaže jezik

Maratonac 27.02.2015 20:30

Začel se je z enostavnim prenosom z verigo dveh zobnikov. Pristali ste pa na mehaniki sil , kjer govorite o prenosu sil F,   brez da govorite o ročici m , se pravi o dolžini gonilke. Imaš lahko največjo moč v nogah od vseh na svetu , pa od te moči F ,. ne bo absolutno nobenega vpliva na dogajanje , če bo v tem momentu ročica gonilke v nultem položaju -spodnjem ali zgornjem - 360 °ali 180° , kjer pride potem do izračuna  sila F x ročica 0metrov = 0 Kpm ,  se stvar ne bo premaknila nikamor , dokler brez dodatka sinusa  ali cosinusa kota  iste  ročice , ki bo moral biti večji od 0 oz. manjši od 1 v tem  izračunu . Kakor koli , dobiš lahko samo silo F ter moč z dodatkom časa kpm /s , danes temu pravijo wati ,  katero lahko proizvedeš , ne moreš pa dobiti z nobeno formulo izkoristka te sile- moći  , brez računanja v laboratorijskih pogojih. Zunaj piha veter z 30km/ h  v jezik  in tvoje vprašanje in razmišljanje postane brezpredmetno.

1 2
Zadnji komentarji v kategoriji "ZDRAVJE IN TRENINGI"
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI