Disk zavore na cestnih kolesih so prihodnost, predvsem zaradi vse večje uporabe karbonskih obročev.
Uporabniki le teh vemo, da so v mokrem praktično zelooo nevarne, saj se zavorna pot krepko podaljša. V Pro touru so kolesarji navajeni voziti v skupini brez naglega zaviranja, za to je tam težav manj, pa še bolj agresivne zavorne obloge uporabljajo.
Priporočam da se odločiš za hidravlično verzijo, saj je sama modulacija(občutek zaviranja)boljši.
Moje naslednje cestno kolo bo z disk zavorami, ker vozim Ti okvir, bo strošek manjši saj mi bodo privarili zadaj nastavek za zavorne čeljusti, spredaj pa zamenjam vilice.
Pa srečno!
Problem pri cestnih diskih je pregrevanje diskov. Na testu v Toru niso vzdražale zaviranje enege klanca. Nosilci diskov so se dobesedno stoplili. Bomo videli kako se bo obneslo, ko bo množično v uporabi.
Hitrosti na cestnih kolesih so napram gorskim bistveno višje in spusti daljši.
Poišči na Tour TV. Objevljen je cel posnetek testa. (Android aplikacija in v njej najdeš ta posnetek)
@lajna: Pred kratkim sem kupil cestno kolo defy advanced 2 ltd sem zelo zadovoljen.samo nekaj me zanima po 200 km so mi diski zaceli nenormalno cviliti.kaj bi lahko bil problem?hvala lp.
Zaradi pregretja so se zvili, do pregretja pa je prišlo zaradi zaviranja brez popuščanja.
Hehe, nosilci so se stopili? Talšče za AL je 660°C. Preden bi prišel do te temperature bi že pakne zgorele, zavorna tekočina bi zavrela . Le če bi uporabili plastične nosilce(vrag vedi, mogoče pa je kdo tako nor da bi poskusu to iz plastike naredit
)
Ker uporabljam disk zavore na gorskem in cestnem(cx) kolesu, me ne bo mogu noben prepričat, da je to sploh mogoče. Še v sanjah ne.
Prve hidravlične zavore sem uporabljal na trdaku, 180/160 rotor, avid elixir 1, teža s kolesom cca 90 kilogramov. Pri enem resnično dolgem in nasilnem spustu sem uspel obarvati rotorje(tisto barvo ki dobijo, ko se material segreje), vendar so še vedno normalno zavirali.
Na fuliju(200/180 Avid 7 Trail) mi jih ni uspelo še segreti do te mere, da bi se opazila sprememba barve. Pa tudi na CX kolesu ne(160/160 Shimano BR-R785).
Kot je kenz76 že prosil, daj link do te komedije, ki jo omenjaš
@lajna
Poskusi očistit diske in ploščice. Včasih se umazanija usede gor in zapeče, kar lahko povzroči cviljenje. Tudi določene zavorne obloge so glasne ko hudič. Enkrat sem vzel komplet iz superstarcomponents, sintrane. Ni blo nobene potrebe po zvončku ali po klicih "pazi kolo". Me je blo slišat na 200 metrov.
Giant, ki si ga prilepil ima mehanske disk zavore - prenos zavorne moči na dsk je prek zajle.
Tega bi že v osnovi odpisal.
Drugi ima hidravlične disk zavore in je prava izbira.
Sam vozim letos Scott Solace disc, do zdaj nobenih prolemov.
Res pa je, da se dolgih spustov nisem vozil, bomo videli.
Dvomim pa, da se bo pri tem karkoli topilo. Non stop tiščat bremze je tudi malo nesmiselno.
Najbolje bi bilo, da si ogledate in potem modrujete. Zanič je bil, rotor, hladilnik in pakne. Samo en hiter in relatino dolg klanec z finalnim zaviranjem.
Sem tudi jaz mislil, da so zavorne čeljusti na zajlo neuporabne. Dokler nisem preizkusil par različnih modelov- Avid bb7, shimano BR-CX77 in še ene, ki se ne spomenm modela. Vrže čez sprednjo komot. Tudi modulacija ni slaba- se pa pozna, ko so bovdni strošeni, da ni več isto. Hidravlične so boljše, tako da če je denar, raje hidravlične. Vedno isto primejo, vedno ga lahko držiš na limitu.
@Merlin
Še sedaj nisi dal linka.
V extremnih pogojih ima tudi Sebastian Vettel težave z zavorami....
Diski na specialkah so dar kolesarstvu...in seveda nov tehnični izziv proizvajalcem .
TRP Spyre + Nokon kabli so top kombinacija, če se odločiš za mehanske diske. Po mojih izkušnjah so zelo blizu hidravličnim, pa vzdrževanje in nastavitve so bolj ''user frendly''
@ken:V extremnih pogojih ima tudi Sebastian Vettel težave z zavorami....
Diski na specialkah so dar kolesarstvu...in seveda nov tehnični izziv proizvajalcem .
Tisti pravi, ki bodo "špilali" brez težav so še v razvoju. Tudi sistem ABS ne bi bil odveč.
mehanske zavore
www.orbea.com/int-en/bicycles /avant-h30d/
hidravlične zavore
www.orbea.com/int-en/bicycles /avant-m30d/
pa še en 'hud' s hidravliko in Di2 Ultegro
www.superiorbikes.eu/en/colle ction/road-race/road-race-carb on/689-road-team-issue-di2.htm l
.., se tudi dobi v naši trg.
Na posnetku je lepo videt, da je v bistvu skuru IceTech diske- zakaj? Ker so narejeni tako, da je med dvema ploskvama jekla vprešan aluminij, ki prevaja odvečno toploto na tista hladilna telesa proti centru rotorja. Z običajnimi rotorji brez te IceTech do tega nebi prišlo.
Poleg tega se je treba zavedati, da je to worst case scenario. Tista utež na bajku zgleda ko da ima 30 kil + 100 kil za kolesarja z rucakom + najslabše možno zaviranje - skoraj ves čas, brez pavze.
@ORBEAtrgovina:mehanske zavore
www.orbea.com/int-en/bicycles /avant-h30d/
hidravlične zavore
www.orbea.com/int-en/bicycles /avant-m30d/
pa še en 'hud' s hidravliko in Di2 Ultegro
www.superiorbikes.eu/en/colle ction/road-race/road-race-car b on/689-road-team-issue-di2.ht m l.., se tudi dobi v naši trg.
koliko je pa cena ta zadnjega?
@samuel_k:@ORBEAtrgovina:mehanske zavore
www.orbea.com/int-en/bicycles /avant-h30d/
hidravlične zavore
www.orbea.com/int-en/bicycles /avant-m30d/
pa še en 'hud' s hidravliko in Di2 Ultegro
www.superiorbikes.eu/en/colle ction/road-race/road-race-car b on/689-road-team-issue-di2.ht m l.., se tudi dobi v naši trg.
koliko je pa cena ta zadnjega?
SUP Di2 TeamRoadIssue: 3499eur
www.superiorbikes.eu/en/colle ction/road-race/road-race-carb on/689-road-team-issue-di2.htm l
To bo zdaj poceni obročev in pest !
@mr1two:Na posnetku je lepo videt, da je v bistvu skuru IceTech diske- zakaj? Ker so narejeni tako, da je med dvema ploskvama jekla vprešan aluminij, ki prevaja odvečno toploto na tista hladilna telesa proti centru rotorja. Z običajnimi rotorji brez te IceTech do tega nebi prišlo.
Poleg tega se je treba zavedati, da je to worst case scenario. Tista utež na bajku zgleda ko da ima 30 kil + 100 kil za kolesarja z rucakom + najslabše možno zaviranje - skoraj ves čas, brez pavze.
Teža kolesarja+rukzaka+pecikla z utežjo je bila nekaj čez 100kg, kolikor je bilo rečeno v članku. Tudi z zaviranjem vsaj po mojem ni nekaj pretiraval, razen na koncu, ko so simulirali zaviranje iz 60km/h na 0, kar se lahko vsakemu izmed nas zgodi vsak dan.
Navadni diski bi res preživeli, lahko pa pride do tega, da se minimalno skrivijo in začnejo drsat po ploščicah. In potem imaš grupo 40 kolesarjev in vsakemu dela sik,sik,sik .
Se bo pa tudi to rešilo in naslednje kolo bo sigurno imelo diske.
Teža vsega skupaj je cca 100 kg. Z navadnimi diski je vprašanje kaj bi se zgodilo, ker aluminij je znotraj zatom, da odvede toploto z diska. Nenazadnje preživele tudi pakne niso. Sicer na tem posnetku ni razvidno, vendar je na androidnem TV bilo prikaz koliko % so bile pritisnjene zavore. Zaviranje je bilo povsem normalno. Bomo videli kako se bo obneslo v realnem svetu. Na začetku bodo sigurno težave.
Tudi mene je precej zanimalo kako delujejo disk zavore na specialki. Zato sem se odločil, da se pridružim enemu od dnevov odprtih vrat, ki ga je priredil Specialized. Poizkusil sem v celoti karbonski okvir specialke Tarmac PRO Di2 Disc... (ali nekaj takega). Če tudi Vas matra firbec svetujem da storite enako... Fantje so super prijazni, kolo Vam nastavijo za Vašo višino, posodijo Vam tudi čevlje, če jih nimate... vozite se lahko eno uro, če ni pretirane gužve pa se da dogovoriti tudi za več...
Kakorkoli dobra izkušnja in najverjetneje se bodo DISKI na specialkah s časom tudi povsem prijeli. Edini občutek, ki sem ga imel je ta, da so morda premeri diskov vseeno (v boju s čim nižjo težo) nekoliko premajhnega premer.
Tole so še preostali datumi:
16., 17.5. Novo Mesto – JB CENTER (www.jbcenter.si)
22., 23.5. Nova Gorica – DJAK (www.djak.si)
lp marko
Dvigam.
Lahko delite kakšne nove izkušnje z "novejšimi" (Shimano) disk zavorami. Ste zadovoljni. Bi jih pogrešali, če bi se vrnili na "rim brake?"...
Ko si enkrat na disk zavorah, ostaneš za vedno....
Vprašanje, če bi se vsi hribolazci strinjali s to izjavo, saj nekateri prisegajo na alu feltne in klasiko za vedno.
Sam imam oboje v štalci, diski so mi boljši zaradi feelinga, imam pa stalen strah, da se mi bodo na strmih in zavitih klancih pregreli Ker po dežju ne vozim, ne vidim bistvene razlike v bremzanju.
Pa še en minus je, so kot carving dile, greš hitreje in je večja možnost, da se polomiš
@becane
a je treba da si dirkač????
Sploh ne, ampak če malček pretiravam, včasih zna iti kar samo od sebe hitreje :)
Sicer sem sam bolj med previdnimi in počasnimi in bolj kot sebe in avtomobilov se bojim peska in lukenj (ter motoristov) na cestah in tega je kar dosti na naših cestah. Naprimer greš v soboto in ni bilo ne peska ne luknje, greš v nedeljo v prepričanju, da je enako, pa ni ...
Imam znanca, ki živi na Golem pod Kureščkem in ko poslušam zgodbe o kolesarjih, ki poljubljajo beton, cela me donne un frisson.
@MKC:Dvigam.
Lahko delite kakšne nove izkušnje z "novejšimi" (Shimano) disk zavorami. Ste zadovoljni. Bi jih pogrešali, če bi se vrnili na "rim brake?"...
Ne bi se vrnil na rim brake.
Je pa pomembno ali imaš feltne na 6-bolt sistem ali center lock.
Povsod imaš kak hakeljc, ki zakomplicira odločitev.
V primerjavi z lani, so letos disk zavore naredile korak naprej in je več izbire. Verjetno bo vsako leto samo še bolje.
Če odštejemo "dodatno težo" koles zaradi disk zavor, menim, da je za nas telebajske to boljša izbira kot rim brake.
Sam sem naredil enako kot Wikka. Test Tarmaca na dnevu odprtih vrat - zdej je pa doma =)
Pozdravljeni!
Odpiram novo temo, ki bo po mojem mnenju v prihodnosti vedno bolj aktualna med (rekreativnimi) kolesarji in sicer glede disk zavor pri cestnih kolesih!
Sam sem namreč ravno v procesu nakupa cestnega kolesa. Različni proizvajalci koles so v letošnjo kolekcijo cestnih dodali tudi nekaj modelov z disk zavorami (mehanskimi in hidravličnimi), poleg seveda ciklokros koles. Kot vemo o uvedbi tega razmišlja tudi UCI, mnjenja so še vedno nekoliko deljena ...
Zanima me torej vaše mnenje in morebitne izkušnje s to "novostjo" v cestnem kolesarstvu?
Kot je pričakovati, bodo v naslednjem letu proizvajalci verjetno ponudili še več koles s tovrstnimi zavorami. Vedar vseeno, je trg že pripravljen na to, so proizvajalci že dodobra preizkusili in izpilili tovrstno kombinacijo (verjetno da, ker drugače teh koles še ne bi prodajali?)... ?
Sam konkretno razmišljam o čem takšnem:
www.giant-bicycles.com/sl-si/bikes/model/defy.advanced.2.l t d/20389/79855/ oz.
www.ridley-bikes.com/si/en/bikes/1/196/113/race/fenix-c30- d isc-1506cm
Lp!