Prehod na specialko

Domov > Forum > Prehod na specialko

Prehod na specialko

SORTIRAJ PO:
Harlamov 19.05.2015 23:20

Pozdravljeni sem nov na tem forumu, me pa malo zanimajo vaše izkušnje. Kot mulo sem bolj malo kolesaril, za 30ti rojstni dan pa sem dobil, povprečno zadevo s "traktorskimi" gumami, najprej sem mislil, da bo ležalo na podsrešni, no potem me je pa prijelo z njim sem v štirih sezonah naredil dobrih 6000 km, 2000 lansko leto, se pravi nič pretresljivega nekaj pa. Večinoma sem kolesaril po asfaltu tako ,da me je kolega s katerim sva šla večkrat skupaj in ima specialko, prepričal, da sem jo vzel tudi jaz. Zrihtal mi jo je on, solidno rabljeno zadevo. Potem pa so se začeli problemi, najprej seveda s čevlji, že po desetih metrih sem padel in si lepo stolkel koleno. Pa sem si rekel to so porodne muke, bo že. Opravil sem dve 40 kilometrski furi, bilo je malo bolje in občutek sem imel, da bi se lahko počasi spoprijateljil s kolesom, čeprav sem določene problem še vedno imel, tempo pa slabši kot prej na traktorskih gumah, čeprav se je počasi dvigoval. Danes sem šel spet, počutil sem se že kar dobro, potem pa na kolesarski ovinek za 90 stopinj, vzel sem ga tako kot vedno z gorcem, na široko, ker pa pri novem očitno še ne obvladam dovolj balance je bilo preširoko in sem pikiral direktno v jarek. Grd padec, samo jaz sem jo odnesel idealno, z nekaj manjšimi praskami, lahko bi se končalo veliko slabše - kolo pač ne, v zgornjem delu polomljene vilice, treba bo nove, kot sem se pogovarjal bom lahko kakšne rabljene dobil za 100 - 150 evrov, ni malo, spet pa ni taka tragedija. Zdaj me zanimajo izkušnje tistih, ki so tako kot jaz prehajali na specialko. Se takim nerodam kot sem jaz sploh splača, ali naj ga raje popravim, prodam in grem nazaj na traktor, ker potem kar se je zgodilo danes bom tudi, ko bo kolo popravljeno, vsekakor imel še kar nekaj časa določen strah in odpor. če bi imel staro kolo bi letos imel že krepko čez 500 km, tako pa jih imam sto z dvema padcema. Nasveti, predlogi?

denism 19.05.2015 23:46
Prodaj in vozi tisto kar ti ustreza-traktor. S tem koristiš sebi in manj ogrožaš druge. LpD
Maratonac 19.05.2015 23:56

Moj nasvet : pojdi na navadna pedala za leto dve . Pozabi znanje iz gorca , s specialko se tud po asfaltu ne smeš peljat za gorcem , ampak samo pred njim. Tam kjer gre on čez , ti ne moreš in te lahko samo napelje do kakšne večje luknje, peska v ovinku itd. Vilice te bodo prišle ceneje , tam okol 60- 70 € rabljene karbonske . Jaz sem na kolesu že cel življenje in ko sem prešel na blokerje sem že 4x padel , vendar zmeraj na mestu . Najprej se navadi na dirkalca , potem pa dodaš blokerje. Pazi , na navadnih pedalih , da si ne boš dal sprednji del stopala  med spodnjo cev okvirja in prvo kolo, ker je to eden od osnovnih padcev na dirkalcu. Z blokerji te situacije ni.

Pa pocajti se. Moja izkušnja : z dirkalcem ni zajebancije po cesti , ampak stroga pozornost na cesto in razmere na njej in ne približuj se robu ceste na manj od pol metra. Prvo ga moraš obvladati , potem pa lahko dirkaš sam s sabo , potem nazaj blokere in zopet prilagajanje.

robizo 20.05.2015 06:57

In za začetek čimbolj ravne ceste po ravnini (brez klancev), šele po kakšnih tisoč km poskusi klanec ampak bolj položnega. In seveda navajaj se pedalirat s čimvišjo kadenco za razliko od gorca, kjer se poganja bolj kot ne na moč. 

djkakush 20.05.2015 07:29

Meni so največ težav povzročali klanci. Na traktorju sem lepo mlinčkal, na kompaktu 12-27 pa trpel, da sem vse zvezde videl. Ampak kot rečeno...s časom boš vse osvojil mežik

Firnk 20.05.2015 07:42

V ovinek moraš nagnit kolo, in sicer tako, da z zunanjo nogo obrneš pedal dol in pritisneš na pedal. Moraš pa prilagodit hitrost (zavore) in nagib cesti ter ovinku primerno. Če jih boš vozil pokonci kot na "traktorju", jih boš zvozil bolj malo...

Ne poslušaj Maratonca, z navadnimi pedali se ne da normalno kolesarit, tako se boš samo navadil narobe vrtet pedala.

tomyboy2 20.05.2015 07:44

Imamo zelo različno motoriko in očitno, nimamo vsi takšnega občutka za kolo.

Samo vztrajaj in počasi, se boš navadil, škoda opustiti specijalko. To je podobno, kot bi šel iz Golfa na Ferrari in bi slednjega, marsikdo, po nekaj kilometrih spravil v grabn.mežik

Kittel 20.05.2015 08:05

Harlamov, ne se zdaj predat... gremo dalje!

Edin res pameten nasvet je bila menjava na obične pedale! Vse ostale jajce o nagibih, klancih, kadenci pa ne preveč poslušat, ker so jih napisali, kot da je vožnja specialke podobna vesoljski ladji... kul

FAUSTO 20.05.2015 08:16
@Harlamov:

Pozdravljeni sem nov na tem forumu, me pa malo zanimajo vaše izkušnje. Kot mulo sem bolj malo kolesaril, za 30ti rojstni dan pa sem dobil, povprečno zadevo s "traktorskimi" gumami, najprej sem mislil, da bo ležalo na podsrešni, no potem me je pa prijelo z njim sem v štirih sezonah naredil dobrih 6000 km, 2000 lansko leto, se pravi nič pretresljivega nekaj pa. Večinoma sem kolesaril po asfaltu tako ,da me je kolega s katerim sva šla večkrat skupaj in ima specialko, prepričal, da sem jo vzel tudi jaz. Zrihtal mi jo je on, solidno rabljeno zadevo. Potem pa so se začeli problemi, najprej seveda s čevlji, že po desetih metrih sem padel in si lepo stolkel koleno. Pa sem si rekel to so porodne muke, bo že. Opravil sem dve 40 kilometrski furi, bilo je malo bolje in občutek sem imel, da bi se lahko počasi spoprijateljil s kolesom, čeprav sem določene problem še vedno imel, tempo pa slabši kot prej na traktorskih gumah, čeprav se je počasi dvigoval. Danes sem šel spet, počutil sem se že kar dobro, potem pa na kolesarski ovinek za 90 stopinj, vzel sem ga tako kot vedno z gorcem, na široko, ker pa pri novem očitno še ne obvladam dovolj balance je bilo preširoko in sem pikiral direktno v jarek. Grd padec, samo jaz sem jo odnesel idealno, z nekaj manjšimi praskami, lahko bi se končalo veliko slabše - kolo pač ne, v zgornjem delu polomljene vilice, treba bo nove, kot sem se pogovarjal bom lahko kakšne rabljene dobil za 100 - 150 evrov, ni malo, spet pa ni taka tragedija. Zdaj me zanimajo izkušnje tistih, ki so tako kot jaz prehajali na specialko. Se takim nerodam kot sem jaz sploh splača, ali naj ga raje popravim, prodam in grem nazaj na traktor, ker potem kar se je zgodilo danes bom tudi, ko bo kolo popravljeno, vsekakor imel še kar nekaj časa določen strah in odpor. če bi imel staro kolo bi letos imel že krepko čez 500 km, tako pa jih imam sto z dvema padcema. Nasveti, predlogi?

 

Prodaj in si kupi pohodniške palice!

Mad_one 20.05.2015 08:16

Malce teorije o "vožnji v ovinek" je napisal že Penko v knjigi "Človek na biciklu". Vsekakor vredno branja. 

Večina napak, ki jih začetniki delajo/delamo je nepravilna priprava v vstopu v ovinek. Nekaj je opisal že @Firnk 2 posta višje. NAJSLABŠE je, če se v ovinek vstopi s strahom in nesigurno.
Vožnja v ovinek se da potrenirati tudi ob počasni vožnji navzdol - s konkretnim nagibanjem kolesa v notranjo stran ovinka. Nekaj takšnega cik-cakanja (ob primernih pogojih!!!) bo hitro dalo občutek, kako je treba specialko zapeljati v ovinek. Pomembno je, da se pridobi tisti občutek v ovinku, ko s popuščanjem radij povečamo, z dodatnim nagibom pa ga zmanjšamo.
Vsak ovinek je potrebno odpeljati "od zunaj navznoter" - še posebej nepregledne. In v vsakem ovinku biti pripravljen za reakcijo v eno ali drugo smer, da se izognemo trčenju s kakšno skrito oviro, luknji na cesti ... na specialki se je oviram/presenečenjem potrebno IZOGNITI. Kdor misli, da bo z bremzanjem rešil zadevo, bo zamenjal kar nekaj čelad.
Zavira se PRED (in po potrebi PO) ovinkom, ob radialni obremenitvi kolesa lahko zaviranje povzroči "izstrelitev" iz smeri gibanja ali poplesavanje kolesa.

Ko se osvoji občutek "uboganja" kolesa ob nagibanju v ovinku, postanejo le-ti naenkrat užitek namesto strahu. Dostikrat se nasmehnem samemu sebi ob kakšnem poznanem ovinku, kjer sem pri 25km/h nekoč "letel ven", danes pa ga odpeljem s popolnim občutnom varnosti pri 50km/h. Pa se kolo ni nič spremenilo kaže jezik

"Strokovnjakom", ki odsvetujejo blokeje, bi bilo treba cenzurirati prispevke. Poleg nepravilnega pedaliranja, neustrezne pozicije obremenitve stopala, je kolesar na spustu oropan dveh fiksnih točk, s katerima obvladuje kolo. Ob slabi cesti in tresenju pa še toliko bolj. Blokeji pri padcih niso nevarni (ne govorim o SPD-ji ipd. !!!), saj se obnašajo podobno kot vezi na smučeh. Še preden kolesar pristane na tleh, se blokeji že zdavnaj odpnejo in kolo frči v svojo smer brez kolesarja. Padci "na mestu" zaradi zapetih čevljev pa tudi niso tako zelo nevarni. Pa še popestrijo dan opazovalcem mežik
Če bi bila zadeva neuporabna/nevarna jih profesionalci ne bi uporabljali.

Harlamov 20.05.2015 08:41
@FAUSTO
@Harlamov:

Pozdravljeni sem nov na tem forumu, me pa malo zanimajo vaše izkušnje. Kot mulo sem bolj malo kolesaril, za 30ti rojstni dan pa sem dobil, povprečno zadevo s "traktorskimi" gumami, najprej sem mislil, da bo ležalo na podsrešni, no potem me je pa prijelo z njim sem v štirih sezonah naredil dobrih 6000 km, 2000 lansko leto, se pravi nič pretresljivega nekaj pa. Večinoma sem kolesaril po asfaltu tako ,da me je kolega s katerim sva šla večkrat skupaj in ima specialko, prepričal, da sem jo vzel tudi jaz. Zrihtal mi jo je on, solidno rabljeno zadevo. Potem pa so se začeli problemi, najprej seveda s čevlji, že po desetih metrih sem padel in si lepo stolkel koleno. Pa sem si rekel to so porodne muke, bo že. Opravil sem dve 40 kilometrski furi, bilo je malo bolje in občutek sem imel, da bi se lahko počasi spoprijateljil s kolesom, čeprav sem določene problem še vedno imel, tempo pa slabši kot prej na traktorskih gumah, čeprav se je počasi dvigoval. Danes sem šel spet, počutil sem se že kar dobro, potem pa na kolesarski ovinek za 90 stopinj, vzel sem ga tako kot vedno z gorcem, na široko, ker pa pri novem očitno še ne obvladam dovolj balance je bilo preširoko in sem pikiral direktno v jarek. Grd padec, samo jaz sem jo odnesel idealno, z nekaj manjšimi praskami, lahko bi se končalo veliko slabše - kolo pač ne, v zgornjem delu polomljene vilice, treba bo nove, kot sem se pogovarjal bom lahko kakšne rabljene dobil za 100 - 150 evrov, ni malo, spet pa ni taka tragedija. Zdaj me zanimajo izkušnje tistih, ki so tako kot jaz prehajali na specialko. Se takim nerodam kot sem jaz sploh splača, ali naj ga raje popravim, prodam in grem nazaj na traktor, ker potem kar se je zgodilo danes bom tudi, ko bo kolo popravljeno, vsekakor imel še kar nekaj časa določen strah in odpor. če bi imel staro kolo bi letos imel že krepko čez 500 km, tako pa jih imam sto z dvema padcema. Nasveti, predlogi?

 

Prodaj in si kupi pohodniške palice!

Če dobro plačaš ni krize, drugače sem pa prosil za kakšen dobronameren nasvet, ker kolesaril bom še vedno , odvisno pač na čem. Potreba po pametovanju je pa pač neodtujljiva pravica, uživaj na moj račun.

ken 20.05.2015 09:48



uploaded



Večina ljudi, ki kolesarijo po naših "cestah", specialk sploh ne potrebujejo, tako ali drugače, stvar daljše debate. Če želiš KOLO s katerim se boš vozil skoraj povsod in tvoje telo ne bo trpelo zaradi radikalnih pozicij, obstaja tako ali podobno kolo kot ga imaš sedaj na slikci... 



 

 

franklin 20.05.2015 10:54

vztrajaj in se boš navadil..
Meni je bilo tudi čudno, ko sem bil v isti situaciji. Drugače je glede stabilnosti in položaja..Vendar pa spet ni to neka znanost..
To je samo en bicikl in ne raketa.. kul

picek.petelin 20.05.2015 11:00

Harlamov, v tretje gre rado. Še en padec in si na konju. Vztrajaj. 
Naslednje leto boš že na Franji. 

SODROVC 20.05.2015 16:08
@picek.petelin:

Harlamov, v tretje gre rado. Še en padec in si na konju. Vztrajaj. 

OK; to je bilo na suhih cestah. Mokre še pridejo na vrsto. Takrat se bo morda "zložu" tudi pri vožnji v klanec. Ne bo prvi... kako pride do tega, ni težko razumet. 
A zdele gledaš Giro? Uran Uran je bil spet na tleh. Komentator na ES je rekel, če kdo, pol bo padu Uran. Se lahko tolažiš, da nisi edini, ki se zloži po tleh. Sekiraš se lahko le, če ne znaš čitat ceste... se pravi, videti, kaj je pred tabo in kako odsek ceste odpeljati.
No, pa veliko veselja na specijalki, boš videl, da se splača potrudit. 

mediterano 20.05.2015 17:17

Jaz vozim specialko sedaj 4 sezono, kot aktiven tekač sem zaradi problemov s kolki 'moral' prešaltati na kaj manj stresnega od teka in tako sem se odločil za cestno kolo. V 4 sezonah samo en lažji padec, nič posebnega, še na kolesu se ne pozna, krivec pa so look pedali, v paniki se mi pač čevelj ni odpel, in se se samo prevrgel na pločnik. kul Veliko tudi vozim klance, navkreber malo piham in švicam (kar imam rad, naporov sem vajen še iz časa tekaških treningov), nizdol pa pri svojih 40-ih in brez vrhunskih ciljev vozim bolj počasi in s pametjo. Po klancu navzdol mi je čist dovolj kakšnih 40km/h, dlje grem redko. Čemu? Kaj bom s tem pridobil? Tistih par deset sekund na koncu, a se splača? Plus tega sedaj več ne sodim ravno med lahkokategornike. Dirk ne bom vozil nikoli, čemu bi torej brezglavo forsiral neko drvenje po klancih navzdol in tvegal padce? Junačenja nikoli nisem maral, pa tudi kolesa si ne morem ravno vsako leto privoščit. Moram pa povedati, da sem se s specialko takoj 'spoprijateljil', res zelo uživam na kolesu. Morda zato, ker ga res vozim zaradi rekreacije in brez nekega obremenjevanja s časi, tempom itd... Je že res, da rad naredim kakšno naporno in stresno turo, tudi kakšne intervale, ampak to je bolj za samopotrjevanje kot kaj drugega. In priznam, da me res čudi toliko padcev in nerodnosti že na samem začetku, pa brez zamere. Morda bi pa res moral prešaltati nazaj na 'traktor'.

robizo 20.05.2015 17:50

Ne zdaj strašit človeka, no ! Če je na svojem "traktorju" oziroma gorskem kolesu prevozil letno 6000 km, kar je primerljivo s specialko najmanj dvakrat več, potem spet ni tako štorast. Glede na to, da je več let kolesaril z gorcem, je edina težava, da uporablja tehniko vožnje z gorskim tudi pri vožnji s cestnim kolesom. Sicer je pa vse to lepo opisal tudi sam. 

Dodal bi še, da se je veliko enostavnejše naučiti vožnje s specialko tistemu, ki mu je to prvo kolo, kot pa nekomu, ki naprimer deset (ali dvajsetv zadregi) let vozil gorca preklopiti na cestno kolo. Traja najmanj dvakrat več: enkrat več, da si iz podzavesti izbiješ vse reakcije iz gorskega kolesa in še enkrat več, da se privadiš na specialko.

galoper 20.05.2015 20:57

Morda ti bo poleg že napisanega koristila moja izkušnja. Strah pred vpetimi nogami sem porušil z vajo izklapljanja nog na mestu, naslonjen na oporo. Ovinki pa tako kot pri smučanju, če so ostri, opora na zunanjo nogo.

Ferdo 20.05.2015 21:56

treba je najprej prekolesariti kakšnih 1000 km da dobiš pravi občutek za specialko, da jo čim prej pravilno naštimaš da vožnja rata užitek namesto trpljenja. Pedala naštimaš na takšno trdoto odpenjanja da jih brez težav lahko odpneš ko rabiš stopit z nogo na tla, šele takrat bo strah pred padcem počasi izginjal. Ovinke pa je jasno tudi treba trenirati ker ni isto kot z taktorjem po klancu dol, branje ceste v naprej, kako se hitro izogniti oviram, vse to se nabira z kilometri oz. izkušnjami. ampak je vredno na koncu !

gorann316998 20.05.2015 21:59

predvsem pa drzi balanco odspodaj ali na rockah, nikakor pa ne odzgoraj na stangi, kot bi gorca drzal-tako drzis edino, ce gres v hrib
to je najbolj nestabilna oblika voznje  

fuego 21.05.2015 08:51

Vsakdo, ki je prej vozil gorsko kolo je povedal, da je lažji prehod z gorskega na cestno kot obratno. In kot je že mediterano povedal.... če kot otrok nisi polagal ovinkov, čemu bi jih sedaj ko si starejši? Saj ni treba divjat navzdol. Za kondicijo je bolj pomembno kako se boš peljal gor. Pri vožnji navzdol pa je vedno treba biti previden, ker nikoli ne veš kaj lahko pričakuješ. Je pa bistvo, da rit pomakneš kar se da nazaj, balanco primeš spodaj, ker imaš lažji dostop do bremz. Vedno gledaš v smeri, kjer se voziš in vedno par metrov pred sabo. Že pred ovinkom oceniš s kakšno hitrostjo ga boš prevozil in zaviraš pred njim. Kolo nagneš v smeri ovinka, zunanjo nogo imaš na 6 in nanjo tudi preneseš težo. Koliko se boš nagnil je odvisno tudi od ovinka in podlage. Najboljš, da na začetku pelješ ovinke počasi, saj nisi na tekmovanju. Se je pa na vpenjanje na specialki lažje navaditi kot na gorcu, sam pretrdo si ne smeš nastavit. Najbolj bistveno pa je , da uporabljaš glavo in se ne delaš frajerja brez brez potrebe.

klancek 21.05.2015 10:30

Vztrajaj, večina nas je bila na istem, iz gorca na cestno, sam sem na začetku dvakrat pogrnil, ker sem se ustavil in nisem iztaknil noge. Nič hujšega, sem vzel kot navajanje na cestaka. Prve fure in kilometre sem se vozil po znanih in neprometnih cestah, klancih, ovinkih, da sem dobil občutek, potem je šlo brez težav. Lahko tudi med samo vožnjo po klancu navzgor ali po ravnem parkrat iztakneš nogo iz pedala, da dobiš občutek. Na koncu je vse avtomatizem, tako polaganje ovinkov, vožnja navzdol, ustavljanje, izogibanje lukenj,...ne menjaj kolesa, vztrajaj na specialki, tudi sam sem mislil, ko sem kupil specialko, da bom kombiniral gorsko-specialka, pa sem gorca kmalu prodal. Specialka te zasvoji, vsaj mene je, že dvanajsto leto..vožnja s specialko je uživancija. Ne razmišljaj in naj te ne skrbi, kaj se lahko zgodi, ti samo goni, po možnosti čimveč, vsak dan, da ti pride v kri. 

bluesky 21.05.2015 10:41

Ko sem kot mladič kupil prvi snowboard (desko za po snegu) sem začudeno pogledal zakaj je toliko navrtana. Potem mi je gospod (prodajalec) povedal, da je imel namontirane smučarske vezi, ker je nanje bolj navajen...

Ban 21.05.2015 11:15

A nobeden na gorcu no vozil spd pedal da ste mel take probleme potem?

fuego 21.05.2015 11:36

Ko se enkrat navadiš na vpenjanje se skor ne znaš več peljat brez. Pa še na cestaku je lažje, ker nimaš takih ovir kot če se voziš z gorcem po kaki strmi poti, kjer so vmes korenine, kamni. Vse je prevozno. Sam sem pred leti zletel z gorca in si polomil tri rebra. Ko sem prišel k sebi sem bil odpet pa se nisem sam odpenjal. Se pravi se je čevelj sam odpel pri padcu. Na gorcu sem pa tudi sam imel kombinirana pedala in sem se na določenih delih, za katera sem imel občutek, da so pogojno prevozni, raje odpel in vozil z nasprotno stranjo. Pri specialki sem se pa takoj navadil.

DMJE35 21.05.2015 12:07
@Ban:

A nobeden na gorcu no vozil spd pedal da ste mel take probleme potem?

Ne, na MTB-ju samo flat pedala s pini ter freeride čevlje 5.10 .....imaš čas za akrobacije, pa še poden od uštarije ne uničiš.....kelnrce so takoj jezne.presenečen

 

mark 21.05.2015 14:00

Da si malo sposodim, jaz  imam pa nekaj težav, ker sem do letos vozil SPD, zdaj pa prešel na Look (upam, da sem prav povedal). Ene parkrat noga ni in ni hotela ven, sem že mislil, da se bom zvrnil, potem pa le iztaknil eno, ki je očitno nastavljena nekoliko mehkeje. Saj bom zmehčal tudi drugo, ampak imam potem pri gonjenju občutek, da mi noga pleše.

DMJE35 21.05.2015 14:18

Če noga "pleše" levo-desno je OK, ker skoraj vsa pedala imajo mal "lufta". Obstajajo pa tudi taka brez "lufta". Nastavi pedala na najbolj mehko (odvija vijak)-levo, potem počasi zateguj vijak - desno, in sproti probaj.

zmaj24 21.05.2015 14:36

Pleše ti peta čevlja zaradi kota, ki ga omogočajo nastavki. Lahko kupiš take, ki imajo ta kot zmanjšan na minimum in potem naj ne bi bilo več tega občutka. Se pa lahko kje drugje pozna, predvsem na udobju. Z zategovanjem vijaka ne boš ničesar rešil, samo težje boš odpel in se po možnosti kje zvrnil.

JakaKk6933 21.05.2015 19:44

Vpetje se lahko premika tudi gor-dol, če je feder na pedalu "manj zategnjen". In to se čuti kot plesanje čevlja po pedalu. Predvsem pri večjem prenosu moči na pedala, pri "mlinčkanju" pač ne. Dovolj velika sila pravokotno stran od pedala naredi svoje.

 

Vijak za napetost fedra zategneš toliko, da imaš dober občutek, pa je. Najprej odtegneš do konca in nato šteješ klike. Ko ugotoviš njihovo maksimalno število, prilagodiš trdoto sebi.

 

Ven gre pa noga vedno, tudi če maksimalno zategneš, le prava tehnika in dovolj sile je potrebno.

 

1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI