@Cwetko: Spredaj ožji plašč.
Sem se nagibal v to smer, preden sem prebral nekaj razprav na to temo na spletnih forumih. Če sem pravilno izluščil bistvo razprav:
Širša zadaj = boljše karakteristike pri vzponih.
Širša spredaj = boljše karakteristike pri spustih.
Potem sem pa razmisli, kakšne vrste kolesar tenutno sem. Trenutno zahtevnih vzponov preprosto ne delam. Zato se je pa pojavila dilema, če bi širša guma spredaj dejansko prinesla nekaj več na (občutku) varnosti. Po drugi strani pa, ker šele počasi nabiram formo in še je nekaj odvečnih kilogramov, bi verjetno širša guma bolj sodila na zadnje kolo?
Torej, preden sem prebral nekaj mnenj na spletnih forumih sem bil enakega mnenja, kot ti. Sedaj pa sem nekoliko v dilemi.
Upam da si cestni. Na tisto gumo , ki je do 5 atm pozabi. Tisto še dobro - 25mm- daj spredaj zadaj pa kupi novo 23mm, če si lažji od 90 kg do 8atm, če si težji do 10atm. Ko se bo prednja izrabila , kupiš isto zadnjo in zadnjo daš naprej , novo pa zadaj.
www.bike24.com/1.php?content= 8;navigation=1;product=3761;pa ge=2;menu=1000,4,22,35;mid=0;p gc=0;orderby=2
www.bike24.com/1.php?content= 8;navigation=1;product=66926;p age=3;menu=1000,4,22,35;mid=0; pgc=0;orderby=2
in tako naprej
Lahko pa tudi tole
www.bike24.com/1.php?content= 8;navigation=1;product=40200;p age=2;menu=1000,4,22,35;mid=0; pgc=0;orderby=2
in za težje do 10atm.
www.bike24.com/1.php?content= 8;navigation=1;product=62572;p age=9;menu=1000,4,22,35;mid=0; pgc=0;orderby=2
do 9 atm,
@Maratonac:...novo pa zadaj.
Baje da je za varnost bolje dati nov plašč spredaj. Predrtje spredaj zna biti bolj brutalno in boljši grip.
Guma se vedno da boljša spredaj, ker vodljivost kolesa je odvisna od prednje gume.
@fuego:Guma se vedno da boljša spredaj, ker vodljivost kolesa je odvisna od prednje gume.
Drži!
Kot že tolikokrat napisano, se obrabljen zadnji plašč zamenja s prednjim in tam namesti novega.
Za razliko od avtomobila kjer so, če so različno obrabljene, nujno kvalitetnejše pnevmatike na zadnjih kolesih.
se strinjam
Spredaj so roke , ki lepo čutijo , da je guma postala mehkejša oz. se je predrla in počasi spušča, zaradi neravnin na naših cestah . Pa tudi ko spusti toliko, da pride do kritične točke , občutiš na rokah , da težje obračas balanco, jo pa tudi vidiš . Medtem, ko pa sedalo takih preciznih receptorjev nima in spoznaš , da imaš kritično prazno gumo šele, ko te na ovinku SPODNESE .
Zato je treba imeti boljšo zadaj- manjša verjetnost predrtja. Če pa pride do nenadne explozije ene ali druge na ravnini , je pa boljše da ti expl. prva , ker nosi manjšo težo in se tudi zaradi prvega udarca v asfalt obroč ne deformira . Če se ti pa to zgodi v ovinku je pa vseeno , kajti v obeh slučajih greš naravnost samo ali na kolesu ali pa po riti s poprejšnjim padcem.
Preživel sem tri expl. praznjenja gum vse na ravnini in eno spuščanje na zadnji v ovinku . Rajši vidim da mi expl. na ravnini , čeprav po exploziji nimaš kaj flikat , kot pa da mi počasi spusti na zadnji.
Zdrs nekvalitetnega plašča pri vožnji navkreber praviloma nima posledic, med tem, ko pri vožnji navzdol nikakor ne sme zdrsniti prednji plašč, še posebno ne v ovinku. Ne pomnim primera, da bi mi pri spustu odneslo kolo zadaj. Potrebno je seveda tudi pravilno zavirati.
Veliko ljubši mi je defekt zadaj, če že mora biti.
Hvala za vse odgovore in sem se veliko naučil. Predvideval sem, da bo podan nasvet, da naj raje za Plašč 2: Grob profil. Širina 28mm in predviden tlak do 5 barov, kupim nov plašč.
Trenutno sta na cestno kolo nameščena plašča širine 25mm in na plašč 23mm trenutno v nobenem primeru ne bi šel. Poglaviten razlog je trenutna telesna teža in slabši občutki na kolesu v primeru ožjega plašča. Tudi ko bom spet v formi ne verjamem, da bom šel hitro na plašč pod 25mm. Morda, če bom nekoč spet v "vrhunski formi", potem so vse opcije spet odprte.
Ker pravite, da se na prednje kolo naj da boljši plašč, bom dal na prednje kolo Plašč 1: Gladek profil, kateri ima nekaj zarez. Širina 25mm in predviden tlak do 8 barov. Predsvem za to ker je praktično nov in brezhiben.
Plašč 2: Grob profil. Širina 28mm in predviden tlak do 5 barov je tudi v zelo dobrem stanju. Predvidevam, da če bi ga dal na sprednje kolo, da bi bil nekoliko boljši oprijem in težji zdrs krmila pri spustih, ampak zahtevnih spustov trenutno preprosto ne delam.
Trenutno kolesarim zmerno in v intervalih povprečno na dva dni. Dosti je ravninske vožnje in nekaj zmernih vzponov/spustov. Pričakujem, da to in naslednjo sezono intenzitete ne bom povečeval. Kvečjemu čas preživet na kolesu, ko se forma stopnjuje. Zato menim, da potrebe po nakupu drugega plašča trenutno ni. Res je verejtno malo nenavadno imeti 28mm plašč na cestnem kolesu, ampak se na to ne oziram trenutno preveč.
Torej po vsem napisanem, Plašč 1 (25mm) na sprednje kolo in Plašč 2 (28mm) namestim na zadnje kolo? Se strinjate?
P.S. Splošno razpravo pa kar nadaljujte, ker je zanimivo prebrati teorijo za tem.
Kolk maš pa kil?
Trenutno imam cca 95kg. Nekje na meji vem, ali pa že malo čez za 25mm in 8 barov, ampak na srečo hujšam dokaj hitro in tudi za to trenutno kolesarim zmerno, da ne obremenjujem preveč kolesa in plaščev s kakšnimi ekstremnimi razmerami. Pač, če ni kolesa ni hujšanja in obratno.
Kako je pa s to težo in plaščem 28mm in 5 barov? To pa ne vem. Morda bom plačš namestil in spoznal, da sem zanj pretežek. Nimam še izkušenj z 28mm plašči na 5 barih.
Do jutri zvečer bom imel plašča nemeščena na kolo in poročam, kako se obnašata pri vožnji. Nekako imam občutek, da je glavni faktor izbire trenutno telesna teža. Se pravi s tega vidika kateri plašč na katero kolo. Ne poznam dosti teorije, ampak, če bi moral predvidevati bi rekel 28mm plašč na zadnje kolo?
Sem uredil menjavo plaščev in odkolesaril že kar nekaj kilometrov.
Širši plašč sem dal na zadnje kolo in občutek na kolesu je dober. Ko pade telesna teža še za nekaj kilogramov, bom pa sprednji 25mm plašč dal na zadnje kolo in na sprednje kolo namestil nov 25mm plašč.
Hvala za vse nasvete in se morda vidimo na kakšni kolesarjenju primerni trasi.
@KolesarFun:Sem uredil menjavo plaščev in odkolesaril že kar nekaj kilometrov.
Širši plašč sem dal na zadnje kolo in občutek na kolesu je dober. Ko pade telesna teža še za nekaj kilogramov, bom pa sprednji 25mm plašč dal na zadnje kolo in na sprednje kolo namestil nov 25mm plašč.
Hvala za vse nasvete in se morda vidimo na kakšni kolesarjenju primerni trasi.
Širši plašč je vedno na zadnjem kolesu, ožji torej na sprednjem. Vedno se zadnji obablja hitreje kot sprednji, vsaj pri meni. Najbolj mi je všeč "ko pade telesna teža", vseeno pa nov plašč namesti na sprednje kolo in ne glej na ceno, za 25 € dobiš "nič", kar bi sam namontiral na kolo. Poglej od Continentala: Force/Attack (ali obratno), sprednja je 22, zadnja 24
@alpinms:@KolesarFun:Sem uredil menjavo plaščev in odkolesaril že kar nekaj kilometrov.
Širši plašč sem dal na zadnje kolo in občutek na kolesu je dober. Ko pade telesna teža še za nekaj kilogramov, bom pa sprednji 25mm plašč dal na zadnje kolo in na sprednje kolo namestil nov 25mm plašč.
Hvala za vse nasvete in se morda vidimo na kakšni kolesarjenju primerni trasi.
Širši plašč je vedno na zadnjem kolesu, ožji torej na sprednjem. Vedno se zadnji obablja hitreje kot sprednji, vsaj pri meni. Najbolj mi je všeč "ko pade telesna teža", vseeno pa nov plašč namesti na sprednje kolo in ne glej na ceno, za 25 € dobiš "nič", kar bi sam namontiral na kolo. Poglej od Continentala: Force/Attack (ali obratno), sprednja je 22, zadnja 24
Oba plašča sta praktično nova in torej na sprednje kolo sem dejansko že namestil nov plašč.
Glede tega, da se širši plašč vedno namesti na zadnje kolo. Kolikor jaz razumem zadevo, glede na vse povedno to bolj ali manj drži za ravninsko vožnjo in vzpone. Za (bolj zahtevne) spuste pa več ne? Oziroma, če telesna teža ni težava lahko na zadnje kolo na primer namestiš 23mm plašč na sprednje pa 25mm, da s tem izboljšaš nekoliko splošno vodljivost kolesa in torej varnost.
Kakorkoli, ko pade telesna teža bom tako najverjetneje namestil 25mm plašča na obe kolesi. Do takrat pa se ne počutim dobro na 25mm plašču in 8 barih na zadnjem kolesu.
Kakšnih novih koles in plaščev (višji tlak) pa zaenkrat ne bom iskal, ker raje namesto tega kolesarim in topim kilograme. Ožji plašč me do tega cilja ne bo pripeljaj hitreje. ;) Bo pa ponovna namestitev 25mm plašča na zadnje kolo verjetno lepa nagrada za vložen trud. Pred naslednjo kolesarsko sezono verjetno tega cilja še ne bom dosegel bom pa delal intenzivno na tem, da temu bo tako.
Tqa tvoj plašč z
@KolesarFun:Trenutno imam cca 95kg. Nekje na meji vem, ali pa že malo čez za 25mm in 8 barov, ampak na srečo hujšam dokaj hitro in tudi za to trenutno kolesarim zmerno, da ne obremenjujem preveč kolesa in plaščev s kakšnimi ekstremnimi razmerami. Pač, če ni kolesa ni hujšanja in obratno.
Kako je pa s to težo in plaščem 28mm in 5 barov? To pa ne vem. Morda bom plačš namestil in spoznal, da sem zanj pretežek. Nimam še izkušenj z 28mm plašči na 5 barih.
Ta dva tvoja plašča nista ENAKE KVALITETE - NISTA V ISTEM RANGU - in ta 5 atmosferski NI ZA CESTAKA ! Ne vem kdo ti ga je sploh lahko prodal za dirkalca ? Ne moreš met dirkalne in kamionske gume skupaj , sploh pa ker na tvojo težo rabiš 23mm na 10atm ali pa 25mm na 8,5 atm . Gor imaš navedene plašče in zraven cene in ne verjemi , da ni dobre gume pod 25€. Moje so 24 € , pa na drugem obe skupaj 48 € , pa na tretjem za 14 € . Ja pr Slovencih so pa 2x dražje!
Evo je pa izbiraj med 25 in 28mm za zadnjo . 23mm ta ni zate. Kolk je 16€ u SLO je pa ista 23€ ali pa celo 28 €
www.bike24.com/1.php?content= 8;navigation=1;product=66926;p age=3;menu=1000,4,22,35;mid=0; pgc=0;orderby=2
Ta guma je pr men zdržala 8kkm in je še sedaj gor.
Če jo hočeš kupiti povej , ker bom jaz naročil novo za menjavo druge uničene!
Plašča sta bila bolj ali majn darilo in obstoječa 25mm plašča sta bila v slabem stanju. Ker je situacija tako nanesla sem darilo sprejel in podarjenemu konju se ne gleda v zobe.
Se strinjam, da sem s takšnim plaščem na zadnjem kolesu nekoliko izven normativov, ampak občutek na kolesu je dober. Pred naslednjo sezono ne predvidevam menjave plaščev in trenutno se na 23mm plašču ne bi počutil dobro. Občutek pa tudi imam, da če bi šel v smer 23mm plašča in 10bar, da bi se morda pojavila še potreba po menjavi zadnjega kolesa in tlačilke.
Največji problem trenutno je ta, da kolesarim povprečno na 2 dni, ker vsak dan ne gre, ker se telo more odpočiti in to mi tudi da vedeti. Psihološko gledano pa ma vleče na kolo vsak dan.
Morda še hitro vprašanje. Ker je za izgubo telesne teže potrebno nekoliko urediti tudi prehrano me zanima, če je smiselno uživati kakšne dodatne šumeče tablete na primer magnezijeve? Ali pa raznolika in zdrava prehrana pa čeprav v manjši količini zadostuje?
Kdo ti govori kaj o 23 mm gumi. Isto gumo C Ultra sport 25mm ali 28mm delajo v treh dimenzijah . Še enkat , ni problem počasna vožnja , ampak tebi nastane problem po klancu navzdol . Vsaka guma ima tudi predpisano največjo vrtilno hitrost izraženo pri avto gumah v črkah , pri kolesarsko dirkalnih gumah pa v km /h . Tvoja tovorna guma ima to tam do 45km/h , pa še problem z nezadosnim pritiskom. Po klancu navzdol moraš bremzati in tako uničuješ gumice , kakor tudi greješ feltno in s tem trenutno dviguješ pritisk v gumah , čez dovoljeno mejo. Z normalnimi gumami npr. po Vrhniškem klancu dol nimaš kaj bremzati , kakor tudi ne po Črnem kalu razen v ovinkih. Lahko maš bicikel za 10 jurjev , pa đabe, če imaš gor nepravilne gume ali kakor koli drugače NESLEDLJIVO - nimaš podatkov - gumo. Tu je obutev prva , kolesa druga , tretja stvar pa so pa bremz gumice, četrto je pa vse ostalo .
Skratka imaš tolk kg , da moraš imeti normalne gume in ne neke z odpada - podarjene-dobljene gume. Starost tam do 3-4 leta če se malo voziš , če pa veliko , ti jih pa itak cesta prej uniči , kot poteče rok uporabe.
Mg tablete se jemlje izključno proti krčem . Če z njimi nimaš problemov , jih pač ne ješ. No sem pa tja tudi jaz popijem Fe , pa Ca, medtem ko Mg stalno . Moraš , ker če te krč ujame , ne moreš naprej oz. kaj naprej , nazaj !
Za hujšanje je pa takole . Sam veš kolk imaš preveč kg.oz. špeha. Za začetek nobenega kruha , zmanjšuješ količinsko prehrano , da se ti zmanjša želodec , potem izračunaš koliko cca potrbuješ dnevno za ohranitev enake teže in ješ npr 500cca manj . Orientiraš se na hrano, ki jo je količinsko veliko , pa z majhno vsebnostjo cca . Paradajz zdaj polet je men osnova, pa tja do 1200cca , potrebujem jih pa 1600 cca /dan po tabeli. Ko si pa na kolesu , moraš pa dodatno hraniti mišice z geli in čokoladicami, sam nikakor ne več , kot jih na vožnji porabiš .
www.tekaskiforum.net/clanki/3 8
www.hujsanje.info/hujsanje/Ka loricne-vrednosti-zivil.pdf.
Tole se ni treba na pamet naučiti , samo primerjaš kolko cca si ta dan pojedel in prideš hitro do spoznanja , da se ti npr. ne splača jest sira z 400cca /10 dek, ker namesto tega lahko poješ kilo paradajza , ki te nasiti , da te ne črviči po trebuhu.
Ja pa volja , mora bit 3x većja kot pri cigaretah .
Če imaš željo kolesari vsak dan. Nekoliko zmanjšaj obremenitev, uživaj in regeneracija sploh ne bo potrebna.
Ne vidim potrebe po nobenih tabletah, z uravnoteženo prehrano pridobiš vsa potrebna hranila. Če pa se ti zdi da ti primankuje magnezija pa si kupi Donat (osebno ga nekoliko redčim z vodo). Ne pozabi na zadostno hidracijo in poslušaj telo.
@KolesarFun:Plašča sta bila bolj ali majn darilo in obstoječa 25mm plašča sta bila v slabem stanju. Ker je situacija tako nanesla sem darilo sprejel in podarjenemu konju se ne gleda v zobe.
Se strinjam, da sem s takšnim plaščem na zadnjem kolesu nekoliko izven normativov, ampak občutek na kolesu je dober. Pred naslednjo sezono ne predvidevam menjave plaščev in trenutno se na 23mm plašču ne bi počutil dobro. Občutek pa tudi imam, da če bi šel v smer 23mm plašča in 10bar, da bi se morda pojavila še potreba po menjavi zadnjega kolesa in tlačilke.
Največji problem trenutno je ta, da kolesarim povprečno na 2 dni, ker vsak dan ne gre, ker se telo more odpočiti in to mi tudi da vedeti. Psihološko gledano pa ma vleče na kolo vsak dan.
Morda še hitro vprašanje. Ker je za izgubo telesne teže potrebno nekoliko urediti tudi prehrano me zanima, če je smiselno uživati kakšne dodatne šumeče tablete na primer magnezijeve? Ali pa raznolika in zdrava prehrana pa čeprav v manjši količini zadostuje?
Kul aplikacija. Zlo pomaga pa še sinhro maš z ostalimi.
www.myfitnesspal.com/
Obe gumi morata biti zamenjani naenkrat, prestavi se jih po kakih tisoč kilometrih in potem odvozi do konca.Tudi če je prednja guma na pogled manj obrabljena, se je postarala enako kot zadnja.Trajanje se jim podaljša edino z rednim mazanjem z ustreznimi premazi.
@Jukio:Obe gumi morata biti zamenjani naenkrat, prestavi se jih po kakih tisoč kilometrih in potem odvozi do konca.Tudi če je prednja guma na pogled manj obrabljena, se je postarala enako kot zadnja.Trajanje se jim podaljša edino z rednim mazanjem z ustreznimi premazi.
Normalno , sam videš , da še eno noče, kam šele obe.
@Jukio:Obe gumi morata biti zamenjani naenkrat, prestavi se jih po kakih tisoč kilometrih in potem odvozi do konca.Tudi če je prednja guma na pogled manj obrabljena, se je postarala enako kot zadnja.Trajanje se jim podaljša edino z rednim mazanjem z ustreznimi premazi.
Za to prestavljenje ne vem, meni se vedno najbolj obrabi zadnja.
@Cwetko: Nevem kako je z denarjem ampak tudi mene kdaj pa kdaj denarnica stisne ko vidim kaj vse je za zamenjati.@kolesarfun: sam po hujših naporih vedno pojem tableto mg-ja, občasno pa raje kar multivitaminske tablete (C, mg sta seveda obvezni sestavini). Drugače pa čim več zelenjave, stročnic in oreščkov. Dobiš s tem vse potrebne minerale in vitamine, ter z raznoliko prehrano se bo tudi telo lažje regeneriralo.
Če nimate za gume , bremze , luči in čelado , se pač ne vozite športno s kolesi, če se imate radi. Kaj , a zdaj bo treba tehnične preglede še za dirkalce ? Ne morš hokeja igrat v fuzbal opremi , a je tko !
Zanima me vaše mnenje, glede pravilne izbire sprednjega/zadnjega plašča na kolesu.
Trenutno vozim cestno kolo s plašči širine 25mm, ki so že v dokaj slabem stanju. Na voljo imam dva plašča v dobrem stanju:
Plašč 1: Gladek profil, kateri ima nekaj zarez. Širina 25mm in predviden tlak do 8 barov.
Plašč 2: Grob profil. Širina 28mm in predviden tlak do 5 barov.
Ker ne kolesarim dosti in nimam zahtev po najbolj možni optimalni vožnji glede na primer hitrosti, menim, da bi ta dva plašča bila primerna za vsaj dve sezoni.
Kaj bi bilo bolje. Kateri plašč naj namestim na sprednje/zadnje kolo?