Menjalnik

Domov > Forum > Menjalnik

Menjalnik

SORTIRAJ PO:
peter85 17.09.2015 08:56

Pozdravljeni,

 

Imam zadnji menjalnik ultegra 6800 sprednji pa 105. Prestavne ročice so Ultegra. Imam veliko težav s menjalnikom (trdo prestavljanje-sploh prednji, med vožnjo se sliši zvok drgnenja verige-kar je zelo moteče, ne točno prestavljanje). Kolo je staro okoli pol leta, narejen je bil že prvi servis in potem še en servis prav zarad menjalnika. Ko pridem s servisa kolo oziroma menjalnik dela dobro samo 1 vožnjo, potem pa zopet iste težave.

 

Zanima me kako ali je kakšna velika znanost, da sam nastavim menjalnik, da ne plačujem vsak teden za serviserja. Ali je to normalno, da se dogaja tako pogosto?

nanisimi 17.09.2015 09:02
@peter85:

Pozdravljeni,

 

Imam zadnji menjalnik ultegra 6800 sprednji pa 105. Prestavne ročice so Ultegra. Imam veliko težav s menjalnikom (trdo prestavljanje-sploh prednji, med vožnjo se sliši zvok drgnenja verige-kar je zelo moteče, ne točno prestavljanje). Kolo je staro okoli pol leta, narejen je bil že prvi servis in potem še en servis prav zarad menjalnika. Ko pridem s servisa kolo oziroma menjalnik dela dobro samo 1 vožnjo, potem pa zopet iste težave.

 

Zanima me kako ali je kakšna velika znanost, da sam nastavim menjalnik, da ne plačujem vsak teden za serviserja. Ali je to normalno, da se dogaja tako pogosto?

www.youtube.com/watch?v=Ea03C hN-7Vg

 

www.youtube.com/watch?v=wQncK mddahk

 

Prvič bo mal trajalo, potem pa se navadiš. kul

svic 17.09.2015 09:06

pelji nazaj kjer so ti servisirali in povej za kaj gre.. dvomim da ti bo racunal se enkrat glede na to da je nekje drugje tezava..

VILI63 17.09.2015 10:37

Drugače pa ne vem zakaj bi plačeval - saj je kolo še v garanciji?nagubano čelo

peter85 17.09.2015 11:43

Kolo je v garanciji vendar ne vem kako bi uveljavlal garancijo, če gre pomoje samo za nastavitev? Samo je čudno, da se po 2 vožnjah zajle/oziroma menjalnik tako obnaša, da se ketna drgne, in da ni tekoče prestavljanje,....

Wikka 17.09.2015 21:49
Pozdravljen, dej se prosim zavedaj pravic, ki jih imaš kot potrošnik. Od prodajalca zahtevaj brezhibno delovanje kolesa. Konec koncev si kupil kolo z dobro opremo. Če ga ne zna ali če se ga ne da naštelati zahtevaj zamenjavo, seveda če ga nisi ti kaj poškodoval. Lp marko
VILI63 19.09.2015 07:36
@Wikka: Pozdravljen, dej se prosim zavedaj pravic, ki jih imaš kot potrošnik. Od prodajalca zahtevaj brezhibno delovanje kolesa. Konec koncev si kupil kolo z dobro opremo. Če ga ne zna ali če se ga ne da naštelati zahtevaj zamenjavo, seveda če ga nisi ti kaj poškodoval. Lp marko

Tako je kot pravi Wikka !krik

max164 20.09.2015 09:10
Kadar je kolo novo ali če menjaš zajle, se le te po nekaj časa nategnejo ali pretegnejo, tako da je potrebna nova fina nastavitev. Vsak nov material rabi nekaj čsa da se "uleže".
lone_rider 20.09.2015 12:56

Ja, ampak to je nekje 500 km in še takrat je potrebno zgolj 1/4 do 1/2 obrata obročka za fino nastavitev na koncu zajle. Mogoče bi lahko povedal znamko in tip kolesa, da mal poguglamo, če gre za kako nekompatibilnost opreme (drugega kot mešanje 10 in 11 rednih menjalnikov oz 2- in 3-stopenjskih ročic verjetno ne more biti, ker je vsa oprema shimano in bi sicer moralo delati).

Roko460 20.09.2015 19:27

Tako je, ko je kolo čitsto novo potrebuje 200km in gredo zajle malo v dolžino. Takrat peljemo kolo nazaj kjer smo ga kupili in to naredijo breplačno. Drugič kot to pri meni imam sedaj 2000+ je bilo potrebna ponovna nastavitev! Seveda pa predvsem zavisi kje se voziš in kako vzdržuješ kolo? Mislim, da za nastavitev menjalnika ne more računat? To ima 30 sekund dela, vsaj pri meni je bilo tako zapečateno.

mito1 20.09.2015 19:42

30 sek? Potem pa lahko sam porihtaš ne more bit težko,ne!!??

Maratonac 20.09.2015 21:45

Da slučajno ne voziš velko šajbo spredaj - velki zobnik zadaj ali kaj podobnega, oz. se ne držiš predpisanih navzkrižnih prenosov. Ne moreš voziti velko šajbo in 4 zobnik na kaseti .

robizo 21.09.2015 06:14

Na katerem zobniku pa ti ruži, na malem ali velikem ?
Če ti na malem, je verjetno vzrok v tem, kar je napusal Maratobac, če pa (tudi) na velikem, pa veriga drgne ob "roko", ki jo premika med zobnikoma. Ali pri prestavljanju pritisneš na prestavno ročico tolikokrat, da "roka" pride v nevtralni položaj ?

peter85 21.09.2015 09:07

Pozdravljeni,

 

Hvala za odgovore in komentarje. Fina nastavitev je bila narejena po 500 km, vendar kot sem že povedal sem mogel po 2-vožnjah (dolgi cca 65 km) spet na servis da nastavijo menjalnik. Nato so se spet pojavile težave po nekaj vožnjah. Oprema kolesa je vidna spodaj. Večinoma vozim na malem zobniku (sprednji verižnik), predvsem zarad tega ker je prestavljanje na sprednjem verzinku zelo tezko in prestavlja z zamikom parih sekund.

 

Okvir

IMP ogljikova vlakna

Zadnji menjalnik

Shimano Ultegra, 22 p.

Prednji menjalnik

Shimano 105

Prestavni ročici

Shimano Ultegra

Zavore

Shimano BR-R561

Verižnik

Shimano FC-RS500, 50x34

Zobnik

Shimano 105, 11-32

Obročniki

Shimano WH RS11-A

Janja 21.09.2015 10:02

Hmm - spredaj ti menja po par sekundah, ti se pa najprej pritožuješ nad zadnjim menjalnikom neodločen?

Ne podcenjujem, ne zamerit, omenjeno je, da je kolo novo - je to prva specialka?
Govorim iz lastnih "izkušenj" - z gorca na specialko - tudi ultegra - nisem vedela, da imajo boljši cestni (na gorcih tega ni) prednji menjaliki več pozicij (ultegra 4 za 2 zobnika, kot je že en omenil) - ružila ketna. Je bilo kar nekaj smeha, ko sem to ruženje omenila prodajalcu - njemu se je to zdelo normalno in ni omenjal, meni totalno novo... Pa razlika med prvima zobnikoma je na specialki običajno tudi večja, kot na gorcih...
Naj ti trgovec/serviser pokaže-razloži, kako deljujejo - ni neumnih vprašanj, so samo neumi odgovori.

Za "počasno" menjavo so lahko "krivi" tudi bovdni... Počasi menja tudi na stojalu, ali samo med vožnjo?
Pa še ena iz zbirke "neumnih" - je zapenjalec zadnjega kolesa dovolj zategnjen, da se ni kolo malo zamaknilo?

KAVITATOR+ 21.09.2015 10:23

mogoče je zacvikan bovden če je notranje napeljan ali pa zabasan z teflonom ki je na novih zajlah 

 

SODROVC 21.09.2015 12:38
@peter85:

 Večinoma vozim na malem zobniku (sprednji verižnik), predvsem zarad tega ker je prestavljanje na sprednjem verzinku zelo tezko in prestavlja z zamikom parih sekund.

 

Bi bilo za preveriti tudi vijakec za omejevanje gibanja prednjega menjalnika, ker če menjalnik ne gre dovolj v desno, potem menjava nekaj časa traja, oz. je potrebno kar malo zadržati levo prestavno ročico. Morda bi bilo samo malo za napeti pletenico, moraš malo pogledati, kaj od tega je.
Če gre sprednji menjalnik preveč v desno, pa meče z velikega zobnika dol.

Wikka 21.09.2015 15:41

malo za hec... ma vrtiš pedala naprej medtem ko menjuješ??? kaže jezik

lp marko

PS: kot so že omenili... ni neumnih vprašanj... neumni so lahko samo odgovori. Res me čudi, da si s profesionalnim serviserjem ne moreš pomagati?!

PS2: sedaj so tako zelo moderna tista stojala za srvisirat kolesa... res da veliko stvati olajša stojalo... vendar za zapeti s hitrim zapenjalcem zadnje kolo je še vedno najbolje, da je kolo okoli obrnjeno ali pa da stoji trdno na tleh... saj tukaj gravitacija pomaga, da se zadnje kolo lepo usede in šele nato hitro zapne.

Maratonac 21.09.2015 23:07

Če težko menjaš na levi ročici  gor in če se počasi samo menja dol , je napaka v bovdnu in pletenici-zajli in to že od samega vpetja v ročki , do izhoda iz bovdna na menjalniku. Lahko je počena samo ena žica zajle v samem vpetju v ročki , pa šteka , ker se sama potem nabija v teflonu bovdna. Taki problemi , zajla je pa potrošni material. Menjaj zajlo in bovden prednjega menjalnika !

Mogoče je pa bovden za zavore 5mm namesto za menjalnike 4mm , pa se bovden pri menjavi enostavno zvija, namesto da bi se premikala  zajla. Ko sem sestavljal Maratona , mi mehanik ni hotel sploh slišati , da bi dal gor take bovdne , šlo pa je za barvno usklajenost - rdeča.

Kaj ko bi enega od nas , ki ti je najbljižji poprosil , da mimogrede pogleda zadevo . Pa v svoji personalni mapi lahko napišeš vsaj od kje si, kar velja tudi za ostalo več kot polovico pisočih.mežik

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI