@peter85:Pozdravljeni,
Imam zadnji menjalnik ultegra 6800 sprednji pa 105. Prestavne ročice so Ultegra. Imam veliko težav s menjalnikom (trdo prestavljanje-sploh prednji, med vožnjo se sliši zvok drgnenja verige-kar je zelo moteče, ne točno prestavljanje). Kolo je staro okoli pol leta, narejen je bil že prvi servis in potem še en servis prav zarad menjalnika. Ko pridem s servisa kolo oziroma menjalnik dela dobro samo 1 vožnjo, potem pa zopet iste težave.
Zanima me kako ali je kakšna velika znanost, da sam nastavim menjalnik, da ne plačujem vsak teden za serviserja. Ali je to normalno, da se dogaja tako pogosto?
www.youtube.com/watch?v=Ea03C hN-7Vg
www.youtube.com/watch?v=wQncK mddahk
Prvič bo mal trajalo, potem pa se navadiš.
pelji nazaj kjer so ti servisirali in povej za kaj gre.. dvomim da ti bo racunal se enkrat glede na to da je nekje drugje tezava..
Drugače pa ne vem zakaj bi plačeval - saj je kolo še v garanciji?
Kolo je v garanciji vendar ne vem kako bi uveljavlal garancijo, če gre pomoje samo za nastavitev? Samo je čudno, da se po 2 vožnjah zajle/oziroma menjalnik tako obnaša, da se ketna drgne, in da ni tekoče prestavljanje,....
@Wikka: Pozdravljen, dej se prosim zavedaj pravic, ki jih imaš kot potrošnik. Od prodajalca zahtevaj brezhibno delovanje kolesa. Konec koncev si kupil kolo z dobro opremo. Če ga ne zna ali če se ga ne da naštelati zahtevaj zamenjavo, seveda če ga nisi ti kaj poškodoval. Lp marko
Tako je kot pravi Wikka !
Ja, ampak to je nekje 500 km in še takrat je potrebno zgolj 1/4 do 1/2 obrata obročka za fino nastavitev na koncu zajle. Mogoče bi lahko povedal znamko in tip kolesa, da mal poguglamo, če gre za kako nekompatibilnost opreme (drugega kot mešanje 10 in 11 rednih menjalnikov oz 2- in 3-stopenjskih ročic verjetno ne more biti, ker je vsa oprema shimano in bi sicer moralo delati).
Tako je, ko je kolo čitsto novo potrebuje 200km in gredo zajle malo v dolžino. Takrat peljemo kolo nazaj kjer smo ga kupili in to naredijo breplačno. Drugič kot to pri meni imam sedaj 2000+ je bilo potrebna ponovna nastavitev! Seveda pa predvsem zavisi kje se voziš in kako vzdržuješ kolo? Mislim, da za nastavitev menjalnika ne more računat? To ima 30 sekund dela, vsaj pri meni je bilo tako .
30 sek? Potem pa lahko sam porihtaš ne more bit težko,ne!!??
Da slučajno ne voziš velko šajbo spredaj - velki zobnik zadaj ali kaj podobnega, oz. se ne držiš predpisanih navzkrižnih prenosov. Ne moreš voziti velko šajbo in 4 zobnik na kaseti .
Na katerem zobniku pa ti ruži, na malem ali velikem ?
Če ti na malem, je verjetno vzrok v tem, kar je napusal Maratobac, če pa (tudi) na velikem, pa veriga drgne ob "roko", ki jo premika med zobnikoma. Ali pri prestavljanju pritisneš na prestavno ročico tolikokrat, da "roka" pride v nevtralni položaj ?
Pozdravljeni,
Hvala za odgovore in komentarje. Fina nastavitev je bila narejena po 500 km, vendar kot sem že povedal sem mogel po 2-vožnjah (dolgi cca 65 km) spet na servis da nastavijo menjalnik. Nato so se spet pojavile težave po nekaj vožnjah. Oprema kolesa je vidna spodaj. Večinoma vozim na malem zobniku (sprednji verižnik), predvsem zarad tega ker je prestavljanje na sprednjem verzinku zelo tezko in prestavlja z zamikom parih sekund.
Okvir
IMP ogljikova vlakna
Zadnji menjalnik
Shimano Ultegra, 22 p.
Prednji menjalnik
Shimano 105
Prestavni ročici
Shimano Ultegra
Zavore
Shimano BR-R561
Verižnik
Shimano FC-RS500, 50x34
Zobnik
Shimano 105, 11-32
Obročniki
Shimano WH RS11-A
Hmm - spredaj ti menja po par sekundah, ti se pa najprej pritožuješ nad zadnjim menjalnikom ?
Ne podcenjujem, ne zamerit, omenjeno je, da je kolo novo - je to prva specialka?
Govorim iz lastnih "izkušenj" - z gorca na specialko - tudi ultegra - nisem vedela, da imajo boljši cestni (na gorcih tega ni) prednji menjaliki več pozicij (ultegra 4 za 2 zobnika, kot je že en omenil) - ružila ketna. Je bilo kar nekaj smeha, ko sem to ruženje omenila prodajalcu - njemu se je to zdelo normalno in ni omenjal, meni totalno novo... Pa razlika med prvima zobnikoma je na specialki običajno tudi večja, kot na gorcih...
Naj ti trgovec/serviser pokaže-razloži, kako deljujejo - ni neumnih vprašanj, so samo neumi odgovori.
Za "počasno" menjavo so lahko "krivi" tudi bovdni... Počasi menja tudi na stojalu, ali samo med vožnjo?
Pa še ena iz zbirke "neumnih" - je zapenjalec zadnjega kolesa dovolj zategnjen, da se ni kolo malo zamaknilo?
mogoče je zacvikan bovden če je notranje napeljan ali pa zabasan z teflonom ki je na novih zajlah
@peter85:Večinoma vozim na malem zobniku (sprednji verižnik), predvsem zarad tega ker je prestavljanje na sprednjem verzinku zelo tezko in prestavlja z zamikom parih sekund.
Bi bilo za preveriti tudi vijakec za omejevanje gibanja prednjega menjalnika, ker če menjalnik ne gre dovolj v desno, potem menjava nekaj časa traja, oz. je potrebno kar malo zadržati levo prestavno ročico. Morda bi bilo samo malo za napeti pletenico, moraš malo pogledati, kaj od tega je.
Če gre sprednji menjalnik preveč v desno, pa meče z velikega zobnika dol.
malo za hec... ma vrtiš pedala naprej medtem ko menjuješ???
lp marko
PS: kot so že omenili... ni neumnih vprašanj... neumni so lahko samo odgovori. Res me čudi, da si s profesionalnim serviserjem ne moreš pomagati?!
PS2: sedaj so tako zelo moderna tista stojala za srvisirat kolesa... res da veliko stvati olajša stojalo... vendar za zapeti s hitrim zapenjalcem zadnje kolo je še vedno najbolje, da je kolo okoli obrnjeno ali pa da stoji trdno na tleh... saj tukaj gravitacija pomaga, da se zadnje kolo lepo usede in šele nato hitro zapne.
Če težko menjaš na levi ročici gor in če se počasi samo menja dol , je napaka v bovdnu in pletenici-zajli in to že od samega vpetja v ročki , do izhoda iz bovdna na menjalniku. Lahko je počena samo ena žica zajle v samem vpetju v ročki , pa šteka , ker se sama potem nabija v teflonu bovdna. Taki problemi , zajla je pa potrošni material. Menjaj zajlo in bovden prednjega menjalnika !
Mogoče je pa bovden za zavore 5mm namesto za menjalnike 4mm , pa se bovden pri menjavi enostavno zvija, namesto da bi se premikala zajla. Ko sem sestavljal Maratona , mi mehanik ni hotel sploh slišati , da bi dal gor take bovdne , šlo pa je za barvno usklajenost - rdeča.
Kaj ko bi enega od nas , ki ti je najbljižji poprosil , da mimogrede pogleda zadevo . Pa v svoji personalni mapi lahko napišeš vsaj od kje si, kar velja tudi za ostalo več kot polovico pisočih.
Pozdravljeni,
Imam zadnji menjalnik ultegra 6800 sprednji pa 105. Prestavne ročice so Ultegra. Imam veliko težav s menjalnikom (trdo prestavljanje-sploh prednji, med vožnjo se sliši zvok drgnenja verige-kar je zelo moteče, ne točno prestavljanje). Kolo je staro okoli pol leta, narejen je bil že prvi servis in potem še en servis prav zarad menjalnika. Ko pridem s servisa kolo oziroma menjalnik dela dobro samo 1 vožnjo, potem pa zopet iste težave.
Zanima me kako ali je kakšna velika znanost, da sam nastavim menjalnik, da ne plačujem vsak teden za serviserja. Ali je to normalno, da se dogaja tako pogosto?