Se strinjam. Kolesaril sem v soboto, včeraj, danes. Pa če pogledam na forum, so nekateri še bolj zagnani...
Tudi sam kolesarim skoraj enako, kot če bi kolesaril poleti. Edino ture so malo krajše. Tam do ca. 3h. Se izredno dosti poltim, pa ni pomembno če je poletje ali zima, zato se edino izogibam vzponov, ker bi se ob spustil ohladil. Kar je pa seveda smrt, če si ves prepolten. Temperature mi pravzaprav niso pomembne (no ja pri -10°C mi verjetno že bodo). Edina pomembna stvar je, da ni mokro/spolzko in ni snega.
Da mi je stvar še otežena, zaradi pomanjkanja časa vozim ponoči (oz. po 17. uri). Sonce na kolesu vidim le ob nedeljah .
Glede na članek kineziologa torej naj nebi bili pozimi počasnejši kot poleti. Ampak jaz imam občutek, da sem. Povprečno tam ca. vsaj 1 km/h počasnejši. Tudi prejšnja leta je bilo enako. Zakaj je potem tako? Vsaj pri meni se mi zdi, da "utrujenost" telesa ni vzrok. Ali potem zaradi več oblek (tudi ne tako tesnih), ter posledično slabša aerodinamičnost? Ali morda, ker se človek v dolgih termo kolesarskih hlačah ne počuti tako udobno (in posledično ne učinkovito)? Ali kaj drugega.
Pozdravljen,
gotovo temu botruje več razlogov. Prvi je vsekakor aerodinamičnost. Razlika je občutna: www.youtube.com/watch?v=RmNGQ Li36xc . Drugi je najbrž dodatna masa, tretji pa najbrž nekoliko slabše počutje (v primerjavi s toplejšimi dnevi) in potem posledično avtomatsko pride do zmanjšanja zmogljivosti zaradi drugačne aktivacije mišic (možgani).
Jaz sem recimo povprečno hitrost v zimskih mesecih spustil na 0 km/h in kolo že dva meseca počiva v kotu študijske sobe v Birminghamu. Možgani pravijo NE in me ne spustijo v dež in veter
Tim - Kineziolog
Iz youtube linka lahko sklepamo, da je razlika med malo ohlapno in tesno zimsko obleko ca. 0,5 km/h. Sem mislil, da bo še več. Ampak je to primerjava ohlapna zimska in tesna zimska. Med zimsko in letno obleko (zgornjim delom) je potem verjetno razlika tam okoli 1 km/h, saj je poleti le ena majica, medtem ko je pozimi že več plasti okoli telesa. Na splošno pa je verjetno z lenobo in še s kakšnim drugim razlogom razlika verjetno okoli 1,5 km/h.
razlika je tudi zaradi hladnejšega zraka.
@firefighter:razlika je tudi zaradi hladnejšega zraka.
Sicer nisem fizik, ampak dvomim, da ima spremenjena gostota zraka ravno veliko vpliva na upor, četudi se dejansko spremeni ... en.wikipedia.org/wiki/Density _of_air
Mislim, da so bili našteti razlogi bolj omembe vredni kot pa vpliv temperature na značilnosti zraka in koeficiente trenja, kotalnega upora ...
zaradi hladnejšega zraka si počasnejši zaradi samega dihalnega sistema, ne aerodinamike.
@firefighter:zaradi hladnejšega zraka si počasnejši zaradi samega dihalnega sistema, ne aerodinamike.
Tole pa ne bo držalo.
A vam se ne zdi, da bi morali po zimi voziti dosti počasneje, kot spomladi in v sezoni ?
Zakaj je hitrost sploh pomembena. Avg ne pove veliko o intenzivnosti treninga, razen pri enakomerni vožnji pod enakimi pogoji. Ker se v različnih obdobjih trenira drugače, je primerjava avg hitrosti ali hitrosti nasploh, zgrešena.
@kineziolog:@firefighter:zaradi hladnejšega zraka si počasnejši zaradi samega dihalnega sistema, ne aerodinamike.
Tole pa ne bo držalo.
se pravi da za samo funkcioniranje telesa (dihanje) zunanja temperatura ni važna, in jo lahko zanemarimo?
@firefighter:@kineziolog:@firefighter:zaradi hladnejšega zraka si počasnejši zaradi samega dihalnega sistema, ne aerodinamike.
Tole pa ne bo držalo.
se pravi da za samo funkcioniranje telesa (dihanje) zunanja temperatura ni važna, in jo lahko zanemarimo?
Če ne govorimo o res velikih ekstremih, potem ja. In če nimaš bronhospasma, kar se zgodi pri nekaterih ljudeh (vzrok je nepojasnjen).
@firefighter:zaradi hladnejšega zraka si počasnejši zaradi samega dihalnega sistema, ne aerodinamike.
Seveda si počasnejši zaradi aerodinamike. Gostota zraka se od 25°C do npr. 5°C spremeni kar za 7%. Upor zraka je med drugim linearno sorazmeren z gostoto, kar pomeni da bomo ob enaki hitrosti morali goniti z 7% več wati kot pri 25°C.
@ArSinhx:@firefighter:zaradi hladnejšega zraka si počasnejši zaradi samega dihalnega sistema, ne aerodinamike.
Seveda si počasnejši zaradi aerodinamike. Gostota zraka se od 25°C do npr. 5°C spremeni kar za 7%. Upor zraka je med drugim linearno sorazmeren z gostoto, kar pomeni da bomo ob enaki hitrosti morali goniti z 7% več wati kot pri 25°C.
S tem bi se strinjal. Sam tudi nisem fizik, ampak če malo pogledam na formulo 1. V Mehiki so vozili na, mislim da, ca. 2000m nadmorske višine, kjer je gostota zraka dosti manjša, zato so bile končne hitrosti dirkalnikov toliko večje (kar sploh prej niso pričakovali glede same konfiguracije steze).
Če torej drži, da je v hladnejših dnevih gostota zraka toliko večja (sam ne morem potrditi, ker se na to ne spoznam), potem je upor pri hladnejšem vremenu vsekakor večji in posledično pri isti moči hitrost manjša.
Če je iz 25°C do npr. 5°C sprememba res 7%, je pri 30°C na 0°C verjetno okoli 10%, kar je pa že res veliko. Oziroma če se nekdo vozi pri 30°C s povpr. 30km/h, se pri 0°C vozi ca. 27km/h. To bi naj bilo pri enakih ostalih okoliščinah (oprijeta oblačila, ...). Z vsemi ostalimi okoliščinami, pa bi morala biti razlika še večja. Ampak verjetno ni tako velika razlika. Skupno s vsemi dejavniki pa verjetno je tam do 10% razlika v hitrosti.
StaraKost vam je lepo povedal, kako se trenira pozimi. Zakaj eni še vedno rinejo z glavo skozi zid, mi preprosto ni jasno. Nenehno obremenjevanje s številkami, kilometri... Vsaj pozimi bi bilo priporočljivo, že iz čisto psihološkega vidika, te stvari postaviti v ozadje, fiziološki, fizični in nevem kakšni procesi še gor ali dol.
@Agent041:
Če je iz 25°C do npr. 5°C sprememba res 7%, je pri 30°C na 0°C verjetno okoli 10%, kar je pa že res veliko. Oziroma če se nekdo vozi pri 30°C s povpr. 30km/h, se pri 0°C vozi ca. 27km/h. To bi naj bilo pri enakih ostalih okoliščinah (oprijeta oblačila, ...). Z vsemi ostalimi okoliščinami, pa bi morala biti razlika še večja. Ampak verjetno ni tako velika razlika. Skupno s vsemi dejavniki pa verjetno je tam do 10% razlika v hitrosti.
Pozabljaš, da je pri visoki temperaturi potreba po ohlajanju telesa največja. To pomeni, da določeni % energije porabi telo samo za sebe in nam ostane manj energije za poganjanje kolesa. Kako boš to upošteval .
Zato, če želiš natančno primerjati treninge, potrebuješ powermeter. Ker na primer avg od 250w je vedno enako "težko" in smo enako obremenili mišični sistem, neoziraje na temperaturo. Koliko je obremenjen kardio sistem pa pokaže pulzmeter. Podatek o hitrosti sploh ne potrebuješ za kvaliteten trening .
@Lopata:StaraKost vam je lepo povedal, kako se trenira pozimi. Zakaj eni še vedno rinejo z glavo skozi zid, mi preprosto ni jasno. Nenehno obremenjevanje s številkami, kilometri... Vsaj pozimi bi bilo priporočljivo, že iz čisto psihološkega vidika, te stvari postaviti v ozadje, fiziološki, fizični in nevem kakšni procesi še gor ali dol.
Vsak se pač loteva zadeve na svoj način. Če debatiramo o tem, ne vidim nič kaj narobe, saj se menimo o fiziki vplivov okolja ob različnih okoliščinah.
Vsaj pa ima tudi svoj pojem zime. Za nekoga je recimo zima že pri 10°C. Za mene recimo to kar imamo trenutno, še sploh ni zima in se zaenkrat da brez problema kolesariti tako kot recimo jeseni. Pa zaradi pomanjkanja časa večino kolesarim zvečer v temi, ko so temperature še krepko nižje.Temperature še sploh niso v minusu. Ko bodo temp. tudi podnevi v minusu, pa bom še vedno kolesaril (če nebo snega), vendar na easy, kot praviš, da je primerno za zimski čas. Tako sem delal vsako leto, pa me psihično ni uničilo in še vedno imam neverjetno voljo do kolesarjenja.
Mislim, da je nižja intenzivnost pozimi povsem normalen in tudi priporočljiv pojav. Počasneje kolesarimo predvsem zaradi možganov in ne zaradi mišic. Prav gotovo je v mrazu manj prijetno in nas nekoliko zablokira (če nas zebe se stisnemo vase) pa tudi racionalno razmišljanje nam z vseh strani dopoveduje, da je zimski čas za vzdrževanje kondicije in za manj intenzivne osnovne treninge, zato se verjetno toliko ne naprezamo, kot bi se v prijetnih poletnih temperaturah, ko želimo izboljševati svoje pretekle rezultate.
Res je, da to sedaj ni ravno huda zima, saj je bilo pretekle dni okoli 10 stopinj, toda zame, ki sem občutljiv na mraz in me hitro zebe, vroče pa mi ni nikoli, je že to kar "zimsko". Vseeno sem šel včeraj z gorskim kolesom "na rezultat" in sem z doseženim časom kar zadovoljen. Ker sem se psihično pripravil na ta podvig, mi ni bilo nič hudega in bi bil verjetno v optimalnih okoliščinah hitrejši le zaradi manjše teže oblačil.
Kot sem že prej dejal, mene nizke temperature preveč ne ganejo. Me je pa to kilavo vreme. V Prekmurju že teden dni ni sonca, kar me sicer ne moti, saj večinoma zaradi pomanjkanja časa vozim ponoči, ampak cel prejšnji vikend je bil v megli, in tudi te dni je enako ter konstantno prši. Tako sem sam pri sebi dejal, da je dovolj intenzivnosti za letos, ter sem že preklopil v zimski modus, z načelom "langsam und sicher". No ja, vsaj do takrat ko me spet kaj ne piči in bo lepše vreme (beri: čisto suhi pogoji na cesti). Do takrat bom vsaj ob pol suhi cesti vseeno šel na kolesarjenje, ampak bolj na easy.
@kineziolog:www.kineziolog.si/kaj-se-zgod i-ce-si-kolesar-vzame-5-tedno v -odmora/
Kar vidim, kako si je žena nekega pacijenta končno oddahnila da je zima. Dec, depiliran in suh kot manekenka bo imel končno eno soboto čas da prebeli dnevno sobo. Zdej pa ta faking raziskava in je šlo spet vse u maloro.....
@-BLAŽ-:@kineziolog:www.kineziolog.si/kaj-se-zgod i-ce-si-kolesar-vzame-5-tedno v -odmora/
Kar vidim, kako si je žena nekega pacijenta končno oddahnila da je zima. Dec, depiliran in suh kot manekenka bo imel končno eno soboto čas da prebeli dnevno sobo. Zdej pa ta faking raziskava in je šlo spet vse u maloro.....
Jokam
PRODAM TRI HOBOKE JUPOLA...POD NUJNO...
@-BLAŽ-:@kineziolog:www.kineziolog.si/kaj-se-zgod i-ce-si-kolesar-vzame-5-tedno v -odmora/
Kar vidim, kako si je žena nekega pacijenta končno oddahnila da je zima. Dec, depiliran in suh kot manekenka bo imel končno eno soboto čas da prebeli dnevno sobo. Zdej pa ta faking raziskava in je šlo spet vse u maloro.....
Ja kaj hudiča pa ona počne vse tiste dolge ure, ko se on "muči" na kolesu?
pomoje vecina vozi na trenazerju, pa kot pravis kdaj pa kdaj z gorcem naokol, hribi, fitnes, tek na smuceh
ekstremi se pa zmerj najdejo
Pod 10 stopinj in v prehodnem obdobju obvezno z gorcem, pa ne samo zaradi mraza.....pod nulo stran od bicikla, je več škode kot koristi, obstaja še kaj drugega!
Slabega vremena ni, je samo slaba oprema
Ni lepšga kot inverzija (dolina -5, nad meglo +10)- če pač še ni snega
V snegu pa lahko tole:)
@ckr.si.:Gleda za tapravmi deci, ki jih ima za kaj prijeti in se pogreti ob njegovih dlakah.@-BLAŽ-:@kineziolog:www.kineziolog.si/kaj-se-zgod i-ce-si-kolesar-vzame-5-tedno v -odmora/
Kar vidim, kako si je žena nekega pacijenta končno oddahnila da je zima. Dec, depiliran in suh kot manekenka bo imel končno eno soboto čas da prebeli dnevno sobo. Zdej pa ta faking raziskava in je šlo spet vse u maloro.....
Ja kaj hudiča pa ona počne vse tiste dolge ure, ko se on "muči" na kolesu?
Nekaj napotkov za trening pozimi: www.kineziolog.si/nizke-tempe rature-in-vadba-da-a-kako/
V kolikor imate kakšno specifično vprašanje, vam bom poskušal odgovoriti.
Tim - Kineziolog