Zakaj se obremenjuješ? Vozi tako kot ti paše, pusti kadenco na miru, če ti ne paše in zaženi vse te merilnike proč.
Če v mladosti nisi kolesaril, boš težko dosegal visoke kadence, ker se ti pač enostavno niso razvila hitra mišična vlakna, zatorej vozi kakor se najbolj e počutiš.Sploh pa kadenco 90 v klanec tudi vsak profič ni sposoben peljat, je res umetnost kar dela velike še večje.Niti pri tebi ni potrebe, raje pazi da ne voziš s premajhno kadenco zaradi sklepov in pa tudi mišic.
Za začetek shujšaj za 10kg...potem se pa ukvarjaj stem.
@ktm1001:Ktm1001 zakaj ze?Za začetek shujšaj za 10kg...potem se pa ukvarjaj stem.
Če iščeš hitrost in sekunde potem se ukvarjaš s takimi in še mnogimi stvarmi. Jaz imam za sabo v kolesarski karieri cca 4000km pa imam kadenco povprečno med 90 in 95. Menim da ima velik faktor pravilna nastavitev kolesa. V klanec pa itak wattov zmanjka, pa prestav za bolj optimalno vrtenje.
Hvala za nasvete,moram pa priznati, da sem "začetne" opazke malo pomešal. To pa zato, ker nimam dovolj teoretičnega znanja in tudi prakse ne. Zato so tudi podatki katere sem sam navedel "larifari"... oz. sem jih posplošiv do te mere da niso več realni!!!
Nasvet ni bil nikoli, da moram sam držati v klanec 90 kadenco....kar tudi tako le redkokdo zmore(profiji)...
V vsakem primeru bom pa upošteval nasvet, da po ravnini delam na visoki - vendar znosni kadenci, v hrib pa poizkušam čim dlje vzdržati čim višjo(pa še to ko natreniram...čez čas)
Sem pa med težjimi kolesarji :).., do sedaj nisem imel problemov s sklepi in jih tudi v prihodnosti nočem imeti, kar je le še en plus za visoko kadenco! ;) :)
@nejchy:
Ter še eno vprašanje, zakaj je tako bistveno boljše srce obremeniti, kot pa malo bolj na moč vozit(višja moč/nižji obrati)... kot se mi to bol naravno zdi, glede na to da sem težji in mi je tako bistveno lažje...
No, saj si si že sam odlično odgovoril.
En lahkokategornik lahko vzdržuje višjo kadenco, kot nekdo, ki ima 80 kg. Na kratkih, hitrih rundah se še da malo zajebavat s previsoko kadenco, na 30+ km pa se stvari spremenijo. Vsaj za veliiiko večino rekreativcev. Rekreativni tekmovalci so že druga "pasma".
Gledam dirko pa Andaluziji, pa nihče na vrti 90°/min. Drugo je, ko pospešujejo in šprintajo v klance, takrat gre dirka običajno že v zaključni del.
Tud sam se se kar nekaj časa ukvarjal z iskanjem ustreznega razmerja zame, zaradi zdravja se držim pulza do 150 seveda kdaj pa kdaj uide, vendar se probam striktno držat 150, z kadenco je pa tako manj je watov višja je kadenca, pulz pa se zelo spreminja glede na splošno formo in pa tudi glede na dnevno formo, splošno utrujenost.
Pri pulzu je potrebno vedeti da je zelo odvisen od forme, višja je forma nižji je pulz.
Prestavno razmerje je odvisno le in samo od moči.
Glede na začetni post si komaj dobro začel z kolesarjenjem, moj predlog je da predvsem uživaš na kolesu, ugotovi kaj bi rad dosegel, naredi plan in se ga drži.
Pa veliko veseli in uživaških kilometrov ti želim
Tako kot so že nekateri predlagali, nastavi si kolo in le furaj. Ravno z več prevoženimi km boš našel način vožnje, ki ti najbolj paše, z leti pa bo prišla kondicija, moč ter posledično tudi nižji kr pri večjih obemenitvah. Vedi le, da uspeh ne pride takoj in da se nič ne da na hitro dosežt, ti le uživaj v kolesarjenju, sprašuj za nasvete...Pa zapomni si trenutno formo ter primerjaj s formo na koncu leta in vse ti bo kristalno jasno; boljša bo.
S kadenco 90 v hrib pri prestavnem razmerju 34/28 dosežeš hitrost 13,5 km/h. Zdej pa oceni, če si sposoben s tako hitrostjo iti v 8% klanec.
Čeprav je bilo že večkrat napisano, eni še vedno spregledate dejstvo, da ni močnejši tisti, ki vrti težje prestave, temveč tisti, ki razvije in vzdržuje višje watte.
Moč = Sila + hitrost, v našem primeru = Sila za obrat * hit.obrata
Iz tega sledi, da lahko na primer za vzdrževanje 300W, vrtimo 60 ali 100 obratov/min. Čeprav je sila potiskanja v prvem primeru skoraj duplo večja, kot v drugem primeru, je moč enaka.
In kot drugo. Napačno je mišnjenje, da pri visoki kadenci delajo hitra mišična vlakna. Hitra mišična vlakna prevzamejo delo pri visokih obremenitvah, kar pomeni pri zelo nizki kadenci in zelo veliki sili potiska/obrata, oziroma potrebi po trenutni veliki moči, pri skokih, pospeševanjih, šprintih . In obratno. Počasna mišična vlakna prevzamejo delo pri zmerni in nizki obremenitvi, to pomeni večinoma pri visoki kadenci. Normalno, da vmes obstaja še mnogo nijans ko dela določen % obojih.
Ker se hitra mišična vlakna hitro utrudijo in potrebujejo dosti časa za regeneracijo, pri vzdržljivostnih športih je zaželeno, da jih aktiviramo samo takrat, ko je to hujno potrebno. Vse ostalo morajo opraviti počasna mišična vlakna, ki se zelo težko utrudijo(če so trenirana). Prav iz tega razloga je zaželjeno, da imamo višjo kadenco in manjšo silo za en obrat.
To pomeni, da mora vsak voziti pri svoji optimalni kadenci s tendenco, da bo ta dogoročna višja, če je sedaj nizka, ker s tem bo tudi obremenitev mišic na obrat, manjša.
@Ban:S kadenco 90 v hrib pri prestavnem razmerju 34/28 dosežeš hitrost 13,5 km/h. Zdej pa oceni, če si sposoben s tako hitrostjo iti v 8% klanec.
Najbrž, vendar ne s tako kadenco ;)
Popravek, tipkarske napake, komaj sedaj sem videl:
Moč = Sila * hitrost, v našem primeru = Sila za obrat * hit.obrata
@Periglej:@Ban:S kadenco 90 v hrib pri prestavnem razmerju 34/28 dosežeš hitrost 13,5 km/h. Zdej pa oceni, če si sposoben s tako hitrostjo iti v 8% klanec.
Najbrž, vendar ne s tako kadenco ;)
S kakšno pa, nižjo ali višjo? Po moje je za 8% klanec in hitrost 13,5 km/h, ki jo na takem klancu ni težko doseči, zgoraj omenjeno razmerje za povprečnega kolesarja ravno pravo. Za mene je mogoče nekoliko prelahko. Naprimer na Janče, kjer je povprečni naklon 8,7% imam povprečno hitrost 13,8 km/h, kadence pa nikoli nisem meril in se mi niti ni zdelo potrebno oziroma smiselno, saj se ta glede na konfiguracijo precej spreminja. Tudi sicer mi v klanec paše nekaj časa voziti s počasnim vrtenjem pedal, v težjem prenosu, včasih pa tudi z nekoliko višjimi obrati. Mislim, da merjenje ali računanje kadence v vožnji v klanec ni smiselno, s kadenco se je smiselno ukvarjati predvsem pri ravninskih treningih, kjer je lahko sprememba kadence hkrati tudi sprememba načina treninga, saj je zelo velika razlika ali hitrost (npr. 35 km/h) dosežeš s težjimi prenosi, torej nižjo kadenco ali pa v precej lažjem prenosu, torej z veliko višjo kadenco.
@nejchy:Koliko pa tehtaš, če smem vprašat.
Sem pa med težjimi kolesarji :)
Jaz imam 120kg in 197 cm in mi po ravnem kar gre 90-100 kadenco držat. V hrib, pa priznam, da sem počasen, npr v 8% klanec več kot 8-9 km/h ne gre, pa imam compact 34/30 kot najlažjo prestavo...kadenca pa okrog 60-65
Sam najbolj čutiš, pri katerih obratih največ časa zdržiš napor. Tako pač drži še naprej, zato pa so menjalniki, da poloviš pravi ritem.
Lep pozdrav
Si bom sposodil tole temo. Kakšna je pa primerna kadenca, če voziš v zavetrju grupe. Recimo da grupa vozi enih 35km/h, ko gre bicikel skoraj sam. Meni se zdi, da je vrtenje pri visoki kadenci (ob majhni moči domala v prazno) izguba energije, da precej manj energije porabiš z zložnim vrtenjem pedal.
Aja tista formula Stare kosti je najbrž napisana narobe. Veljala bi, če bi sila delovala v smeri gibanja. Bo mogoče natančneje napisal kdo, ki je gimnazijo ali pa faks končal bolj pred kratkim. Itak pa ta formula ni najbolj primerna, ker tudi sile ne moremo meriti brez ustreznih inštrumentov. Bi bilo lažje izračunati moč iz učinka, torej koliko dela je bilo opravljeno v določenem času s tem da je bil en 100kg tip prepeljan 1000 m više. Moč je potem P = A/t. Če je enako težek kolesar prevozil 2x hitreje, je moral razviti več kot 2x večjo moč (upor).
Tista formula je za debato o vplivu kadence na moč, napisana pravilno. Očitno boš najprej moral končati osnovno šolo, da bi to razumel in nehal mešat hruške in jabolke.
Tebe bo moral pa očitno nekdo naučiti bontona in človeške kulture, če te starši niso. Šele potem se bom pa menil o fiziki in ti razložil kaj o navoru in kotni hitrosti.
@mark:Tebe bo moral pa očitno nekdo naučiti bontona in človeške kulture, če te starši niso. Šele potem se bom pa menil o fiziki in ti razložil kaj o navoru in kotni hitrosti.
Držiš kadenco med 80 in 100, v kateri prestavni stopnji in pri kakšni hitrosti ti pa to uspeva in ti paše glede na tvoj način vožnje, pa lepo sam ugotoviš. Če pa imaš cilje za določene projekte kot so dobri rezultati na dirkah je pa najbolje, da greš v klub in vodeno treniraš. Sam sem hiter spoznal kje mi paše furat v klance in s kako kadenco to najlažje premagujem...in deluje, preverjeno.
@oschti:@mark:Tebe bo moral pa očitno nekdo naučiti bontona in človeške kulture, če te starši niso. Šele potem se bom pa menil o fiziki in ti razložil kaj o navoru in kotni hitrosti.
Držiš kadenco med 80 in 100, v kateri prestavni stopnji in pri kakšni hitrosti ti pa to uspeva in ti paše glede na tvoj način vožnje, pa lepo sam ugotoviš. Če pa imaš cilje za določene projekte kot so dobri rezultati na dirkah je pa najbolje, da greš v klub in vodeno treniraš. Sam sem hiter spoznal kje mi paše furat v klance in s kako kadenco to najlažje premagujem...in deluje, preverjeno.
Se pravi, da če ti voziš na 6% klanec s kadenco 45 je to dobro, ker tebi to paše? :)
Hehe...fantje...StareKosti osebno ne poznam, ampak sem iz njegovega pisanja razbral, da o treningu ve več, kot vi o svojih denarnicah...tako da, malo spoštovanja ne bo škodilo!
@IZO:@oschti:@mark:Tebe bo moral pa očitno nekdo naučiti bontona in človeške kulture, če te starši niso. Šele potem se bom pa menil o fiziki in ti razložil kaj o navoru in kotni hitrosti.
Držiš kadenco med 80 in 100, v kateri prestavni stopnji in pri kakšni hitrosti ti pa to uspeva in ti paše glede na tvoj način vožnje, pa lepo sam ugotoviš. Če pa imaš cilje za določene projekte kot so dobri rezultati na dirkah je pa najbolje, da greš v klub in vodeno treniraš. Sam sem hiter spoznal kje mi paše furat v klance in s kako kadenco to najlažje premagujem...in deluje, preverjeno.
Se pravi, da če ti voziš na 6% klanec s kadenco 45 je to dobro, ker tebi to paše? :)
Hehe...fantje...StareKosti osebno ne poznam, ampak sem iz njegovega pisanja razbral, da o treningu ve več, kot vi o svojih denarnicah...tako da, malo spoštovanja ne bo škodilo!
Osebno sveskozi držim med 80 in 100, klanc al pa ravnina in tu noter se dober počutim. Da bi pa šel u klanc pod 60...ni variante. Kako pa drugi vozijo se me ne tiče, ker je to njihov način furanja; vsak najde kk mu paše vintat, slej ko prej :)
@mark:
Aja tista formula Stare kosti je najbrž napisana narobe. Bo mogoče natančneje napisal kdo, ki je gimnazijo ali pa faks končal bolj pred kratkim.
Kdor izziva, naj ne jamra če dobi nazaj. Toliko o kulturi. Očitno pa ti še vedno ni jasno, kaj je to moč.
Če voziš v skupini, ki vozi 35 km/h voziš z enako močjo, če vrtiš 100 ali 60 obratov, ker potrebuješ samo toliko moči(wattov), da vzdržuješ hitrost skupine. Je to tako težko razumeti ?
V prvem primeru je malo bolj obremenjen kardio, v drugem pa mišični sistem, oziroma aktiviramo različne energestke sisteme v drugačnem razmerju. Zato je to popolnoma druga zgodba, ki govori o ekonomiji izrabe energije in jo ne smemo mešati pri izračunu potrebne moči.
Tole z močjo in frekvenco... še vedno je najbolje, da imaš močno in trenirano telo, da lahko na pedalih ustvarjaš dovolj visok navor. Večji navor ustvarjaš, hitreje se lahko pelješ.
Primer: en kolesar vozi v klanec v določenem prestavnem razmerju z visoko kadenco, drugi pa pri nižji kadenci in v težji prestavi, torej z večjim navorom. Če se gibljeta oba enako hitro, potem sta enako močna. Če pa ima drugi precej težje prestavno razmerje in se giblje hitreje, je bolj močan. No, sposoben je ustvarjati višji navor na pedala (če nisi dovolj treniran in močan, ne zmoreš ustvarjati visokega navora). Če to lahko dovolj dolgo zdrži, bo prej na vrhu klanca.
Smo imeli na faksu tole na tapeti, pa je profesar, tudi sam kolesar, stvari postavil na svoje mesto in je teorijo in prakso malo pojasnil še mojim kolegom in kolegicam.
Popolnoma druga zgodba je takrat, ko želimo vedeti, s kakšno hitrostjo se bomo premikali s močjo, ki jo trenutno "proizvajamo" zaradi sile na pedala * hitrost obračanja pedal.
Komaj takrat je pomembna teža voznika + teža kolesa, smer vetra, naklon ceste, podlaga ceste, aerodinamika voznika in kolesa, ...
Torej ne mešat stvari. Eno je kako se izračuna moč, ki jo trenutno "proizvajam". Drugo je kako izračunati moč, ki jo potrebujem, da bi se premikal z določeno hitrostjo v določenih pogojih.
@SODROVC,
Jasno je kdo je močnejši. Tisti, ki je sposoben odpeljati progo z višjimi watti. Pri predpostavki, da gre pri primerjavi za "brata dvojčka". Pri tem sploh ni pomembno ali jih je dosegel z lahkimi ali težkimi prenosi.
@SODROVC:Tole z močjo in frekvenco... še vedno je najbolje, da imaš močno in trenirano telo, da lahko na pedalih ustvarjaš dovolj visok navor. Večji navor ustvarjaš, hitreje se lahko pelješ.
Primer: en kolesar vozi v klanec v določenem prestavnem razmerju z visoko kadenco, drugi pa pri nižji kadenci in v težji prestavi, torej z večjim navorom. Če se gibljeta oba enako hitro, potem sta enako močna. Če pa ima drugi precej težje prestavno razmerje in se giblje hitreje, je bolj močan. No, sposoben je ustvarjati višji navor na pedala (če nisi dovolj treniran in močan, ne zmoreš ustvarjati visokega navora). Če to lahko dovolj dolgo zdrži, bo prej na vrhu klanca.
Smo imeli na faksu tole na tapeti, pa je profesar, tudi sam kolesar, stvari postavil na svoje mesto in je teorijo in prakso malo pojasnil še mojim kolegom in kolegicam.
dvomim, da je profesor govoril o navoru. To z navorom ni res, z močjo pa. Zakaj ne?
Primerjamo lahko dva kolesarja, ki sta po masi enaka in kolesarita v hrib pri enakih pogojih.
Kolesar A: kadenca 90rpm, P 300W
kolesar B: kadenca 75rpm, P 290W
r= 0,1725 m (dolžina gonilke)
ker je P=F*v in M=r*F, dobimo lahko enačbo: M=r*P/v, ki nam izračuna navor posameznega kolesarja.
Hitrost gonilke v, v osnovi izračunamo v=s/t,
s je naša pot obrata, ki je enaka 2*pi*r in je za oba kolesarja enaka 2*3,141*0,1725 m=1,084 m
t je čas obrata v sekundah, ki ga dobimo iz kadence po enačbi 1/kad * 60
za kolesarja A je t enak 1/90*60s = 0,667s, kar da hitrost v = 1,084m/0,667s = 1,63 m/s
za kolesarja B je t enak 1/75*60s = 0,800s, kar da hitrost v = 1,084m/0,800s = 1,36 m/s
V primeru kolesarja A je izračunani navor: M=0,1725m * 300W / 1,63 m/s = 31,7 Nm
V primeru kolesarja B je izračunani navor: M=0,1725m * 290W / 1,36 m/s = 36,8 Nm
iz primera lahko vidimo, da je kolesar B, kljub višjemu navoru, počasneje kolesaril, saj je njegova P ob predpostavki enakosti pogojev, večja za 10 W.
opomba1: vse sem izračunal v osnovnih enačbah, zaradi lažjega razumevanja problema.
opomba2: skozi obrat se navor spreminja, enačbe so dobre le za izračun povprečja veličin.
@StaraKost:@SODROVC,
Jasno je kdo je močnejši. Tisti, ki je sposoben odpeljati progo z višjimi watti. Pri predpostavki, da gre pri primerjavi za "brata dvojčka". Pri tem sploh ni pomembno ali jih je dosegel z lahkimi ali težkimi prenosi.
točno tako..
Bi bilo enkrat za obiskati inštitut FJ v Podgorici pri Ljubljani in poganjati kolo, ki ga je sestavil eden izmed znanstvenkov, ki tudi kolesari. Brez prestav, fantje! Oz samo en prenos. Pa da vidimo vso to znanost v praksi. Tudi jaz sem obvladal vse te formule, ki jih tu gori lepo napišete in vse razložite, ampak tam vsa ta znanost odpove, pomembena je le moč, ki je potrebna za ustvarjanje navora na pedala oz. ročico-gonilko. In tu se je najbolje odrezal najtežji kolega, poganjal je z močjo 980 W. Jaz sem v tistem obdobju še tekmoval V PSLO in UDACE, nisem bil ravno slab, pa mi ni zneslo več kot 460W. Ker sem bil navajen kolesariti pri kadenci okoli 100-105 °/min, mi tisto kolo ni ustrezalo.
Ma kakšna kadenca, ni bilo šans!
Na forumu je že ogromno o tem napisanega, a vseeno odpiram novo temo in sicer:
"Kadenca / srčni utrip / hitrost / prestavna razmerja"
Zanimajo me priporočila glede razmerja med temi štirimi lastnostmi...
Sem prejel eno opazko, da totalno napačno kolesarim in spremljam napačne podatke.
Imam kompakt gonilko, zadaj 11-28, kolesarim bolj po ravnini...
Moja kadenca je nekje (povprečna) 75-85, utrip vrjetno okoli 150, kolesarim pač bol na moč in uporabljam večinoma višje prestave (saj zato so, ali?).
Nasvet je bil, da se naj navadim po ravnini na kadenco 100+ in v hrib 90. Se mi zdi skoraj nemogoče. Vaše mnenje?
Malo sem sicer stestiral a noge niso vajene se tako hitro obračat in vse gre "v prazno", hitrosti tudi ne dosežem prave, ni pravega občutka...
Nasvet je bil tudi, da sploh do hitrosti 35km/h ne uporabljam velike šajbe na gonilki!?!! ??
A ni to zopet malo čudno? Pač, na naših vaških rundah nisem še nikoli nobenega videl, da bi kolesaril 35 v tamajhni šajbi :) :) kakšna kadenca pri katerem prestavnem razmerju bi pa to bila?
No.... v osnovi bi rad zvedel neko pravšnjo razmerje med vsem naštetim in kako naj potem to razumno izvedem, da imam pravi puls, kadenco, hitrost, prestavno razmerje....
Ter še eno vprašanje, zakaj je tako bistveno boljše srce obremeniti, kot pa malo bolj na moč vozit(višja moč/nižji obrati)... kot se mi to bol naravno zdi, glede na to da sem težji in mi je tako bistveno lažje...