...naj admin zbreše spodnjo temo....res ne vem zakaj je 2x poslalo...kliknil sem sam 1x
Klasicen mtb/trekking -> cestak problem.
Kompakt gonilka pomeni spredaj 50-36. Zadaj bi lahko sel na 11-32.
Taka resitev, je dokaj klasicna. Z bolj eksoticnimi nimam izkusenj.
Sedaj imas 39-27 (1,44), presel bi lahko na 36-32 (1,125). Koliko se to pozna, itd. je najboljse, da probas (izposodi si kolo). V vsakem primeru pa trening nabolj pomaga - tudi pri 36-32 bos opazil, da bo treba delat.
Kompakt je 50/34
+1 za kompakta s 50/34. Zadaj pa 32 najbrž ne bo šlo z navadnim menjalnikom, po mojem 29 max.... sicer pa 34 spredaj moral biti dovolj za navadne smrtnike :)
@sid:Živijo, sem bolj iz mtb foha in to je prva sezona da tudi malo nabiram kilometre na specialki.
Trenutno imam 39-53/12-27 in mi je super do tam 7-8% klanca...
Glej,če misliš kaj menjat glede prenosov na specialki,potem ti jaz priporočam,da ostaneš na MTBku.
Prava specialka je samo,če ima spredaj zobnike 53/39 in zadaj 11/25,mogoče 11/28 ali 12/30 zadaj.
Ne poslušaj glede kompakta,ker kompakt vozijo pusiji.
Za 32 zobnik boš moral menjati tudi menjalnik.. rabis dolgo kletko
@Pinocio:@sid:Živijo, sem bolj iz mtb foha in to je prva sezona da tudi malo nabiram kilometre na specialki.
Trenutno imam 39-53/12-27 in mi je super do tam 7-8% klanca...
Glej,če misliš kaj menjat glede prenosov na specialki,potem ti jaz priporočam,da ostaneš na MTBku.
Prava specialka je samo,če ima spredaj zobnike 53/39 in zadaj 11/25,mogoče 11/28 ali 12/30 zadaj.
Ne poslušaj glede kompakta,ker kompakt vozijo pusiji.
A bejš no... čudno, da je Contador vozil na strme klance kot je Mortirolo 34 - 32... očitno je pusi...
Kolesar vozi tisto s čim najhitreje pride na klanec..to je odvisno od strmine ter teže kolesarja. Kolesar, ki ima 60kg lahko vozi precej težje prenose, zato pa so vsi klančarji suhceni.....
Potem pa še to, da nekomu paše vozit z nižjo kadenco, ker lahko goni pri nižjem pulzu, nekateri pa lažje gonijo z višjo kadenco....
Ti kar namontiri kompakta in pusti klasiko tekmovalcem.....
Včeraj smo s kolegi (sami stari ati, da bo jasn), odpeljali eno lepo hribovsako turo po dolenjskih gričih. 106 km in 2175 vm. Klanci vključno s 16%. Z nami je bil en bolj obilen kolega, ki pa ga strmi klanci niso prav nič motili in je bil ves čas dobre volje. Že res, da je v najtežjih delih zaostal, a sestopil pa ni. In to se mi dopade.
Če misliš dati na spevijalko zadaj 32 zobnik, potem je bolje, da ne rineš v najbolj strme klance. Tja greš pač z mtb, a ne? A ko boš pa naletel na malo makadama, boš tud takoj hotel kupiti CX kolo?
@SODROVC:Včeraj smo s kolegi (sami stari ati, da bo jasn), odpeljali eno lepo hribovsako turo po dolenjskih gričih. 106 km in 2175 vm. Klanci vključno s 16%. Z nami je bil en bolj obilen kolega, ki pa ga strmi klanci niso prav nič motili in je bil ves čas dobre volje. Že res, da je v najtežjih delih zaostal, a sestopil pa ni. In to se mi dopade.
Če misliš dati na spevijalko zadaj 32 zobnik, potem je bolje, da ne rineš v najbolj strme klance. Tja greš pač z mtb, a ne? A ko boš pa naletel na malo makadama, boš tud takoj hotel kupiti CX kolo?
Večino novejših specialk z 11 rednim menjalnikom že ima 32-ko pa default-u....
Je pa res, da so starejši kolesarji navajeni težjih prenosov in jim je tako lažje gonit. Ampak zakaj bi se matral in v klanec gonil s kadenco 60, če lahko goniš 70+. Se je pa treba višje kadence v klanec navadit, ker poskoči tudi utrip. Sam sem enkrat naredil preizkus in sem isti klanec najprej vozil v lažji prestavi s kadenco 75, potem pa sem prešaltal za dve prestavi težje in pregonil na kadenci 55. Na nižji kadenci sem imel nižji utrip, sem pa v isti klanec prišel cca. 2 minuti kasneje. Tako, da jaz dam prednost višji kadenci, vendar ne višji od 80.
@fuego: saj je tako, kot praviš, ampak kaj, ko se delajo tudi ture, daljše od 40 ali pa 60 km s precej višinci. Potem naj mi nekdo pokaže enega povprečnega rekreativca (ne rekreativnega tekmovalca), ki bo odpeljal 100 km turo z več kot 1000 višici z visoko kadenco. Manjša utopija, ker nimajo že od mladosti ustrezno natreniranega kardiovaskularnega sistema in nimajo mišic, ki bi lahko dolgo vrtele na višjih obratih.
OK, zadaj veliki zobniki in z vožnja z nizko hitrostjo, to pa ja. Ampak če je kolega veliko vozil z mtb, potem bi bilo meni razumljivo, da je navajen in vrteti in pritisniti in pa stoje odpeljati hupserje. JBG-a, z mtb se da odpeljati tudi klance z malo daljšimi odseki z okoli 30%-nimi nakloni. Zadaj 32, 34 je že prepočasi, se marsikdo že zvrne, ker gre prepočasi in ko za "zmanjka", še odpeti ne more.
@SODROVC:@fuego: saj je tako, kot praviš, ampak kaj, ko se delajo tudi ture, daljše od 40 ali pa 60 km s precej višinci. Potem naj mi nekdo pokaže enega povprečnega rekreativca (ne rekreativnega tekmovalca), ki bo odpeljal 100 km turo z več kot 1000 višici z visoko kadenco. Manjša utopija, ker nimajo že od mladosti ustrezno natreniranega kardiovaskularnega sistema in nimajo mišic, ki bi lahko dolgo vrtele na višjih obratih.
OK, zadaj veliki zobniki in z vožnja z nizko hitrostjo, to pa ja. Ampak če je kolega veliko vozil z mtb, potem bi bilo meni razumljivo, da je navajen in vrteti in pritisniti in pa stoje odpeljati hupserje. JBG-a, z mtb se da odpeljati tudi klance z malo daljšimi odseki z okoli 30%-nimi nakloni. Zadaj 32, 34 je že prepočasi, se marsikdo že zvrne, ker gre prepočasi in ko za "zmanjka", še odpeti ne more.
Kje pa so v Sloveniji daljši odseki z 30% naklonom? Mislim, da je najbolj strm Čelovnik, drugače pa so povprečni strmejši nakloni okol 10% (Kum, Pavličevo sedlo...)
Juhu...bil pri mojem mehaniku in ja...
Red odzadaj je kratka kletka in več kot 27 ne gre gor....
Odspredi je tud Red gonikla in manjše šajbe tud ne gredo gor....Lahk sam komplet gonilko zamenjam...
Ubstvu, karkoli menjam je strošek konkreten 400+€ razen, če začenjam dajat gor cheap robo...kar pa ne pride v upoštev.
Moram vredu preračunat kako naprej.
Vsekakor pa to sezono nem mejal kaj.
Aja govora je pa o Red opremi letnik tam 2010....ni ta nov model...Upa, sam, da je nova roba kompatibilna z staro...
hvala
Imam se za čisto povprečnega rekreativca in sem že uporabljal:
1. Kompakt 50/34 in zadaj 12/30 - slo je tudi na klance preko 25% a bilo prepočasno pri veliki hitrosti saj bi moral zadaj biti zobnik 11;
2. 52/36 in zadaj 11/32 čisto v redu a, ker so res hudi klanci redkost, 32 skoraj ne pride v poštev nikjer;
3. 52/36 in zadaj 11/28. To imam trenutno in mi čisto odgovarja. Na kadenci 90-100 vozim precej časa. Malo se je treba navaditi pa gre lažje. V sumi je tudi bolj učinkovito.
Ni pa zbira enoznačna za vsakega. Jan Ulrich je v preteklosti vozil na nizkih prestavah. Danes takih kolesarjev skoraj ni več in vsi vrtijo na višjih obratih.
1LpI
@sid:Juhu...bil pri mojem mehaniku in ja...
Red odzadaj je kratka kletka in več kot 27 ne gre gor....
Odspredi je tud Red gonikla in manjše šajbe tud ne gredo gor....Lahk sam komplet gonilko zamenjam...
Ubstvu, karkoli menjam je strošek konkreten 400+€ razen, če začenjam dajat gor cheap robo...kar pa ne pride v upoštev.
Moram vredu preračunat kako naprej.
Vsekakor pa to sezono nem mejal kaj.
Aja govora je pa o Red opremi letnik tam 2010....ni ta nov model...Upa, sam, da je nova roba kompatibilna z staro...
hvala
Če imaš možnost si probaj vseeno kje sposoditi 32t kaseto ter sprobaj. Tudi sam imam občasno na starem ultegra menjalniku (kratka kletka) 32t zobnik, ki po specifikacijah naj ne bi sedel, in dela normalno. Privije se le vijak za odmik menjalnika. Po vsej verjetnosti bi skoraj moralo delovati tudi pri tebi, ali pa vsaj 30t. Še ena mošnost je recimo sprednji najmanšji zobnik zamenjati za 38t. Naštete opcije so verjetno najcenejše in bi načeloma morale delovati.
Na tej standard gonilki se kao ne da kaj menjat....itak se pa za en zob odspredi ne splača kaj delat.
Glede kasete bi pa blo za probat, čeprav je ta mehanik rekel da so že probovali pa ni blo najbolje..
@mai2sky:Imam se za čisto povprečnega rekreativca in sem že uporabljal:
1. Kompakt 50/34 in zadaj 12/30 - slo je tudi na klance preko 25% a bilo prepočasno pri veliki hitrosti saj bi moral zadaj biti zobnik 11;
2. 52/36 in zadaj 11/32 čisto v redu a, ker so res hudi klanci redkost, 32 skoraj ne pride v poštev nikjer;
3. 52/36 in zadaj 11/28. To imam trenutno in mi čisto odgovarja. Na kadenci 90-100 vozim precej časa. Malo se je treba navaditi pa gre lažje. V sumi je tudi bolj učinkovito.
Ni pa zbira enoznačna za vsakega. Jan Ulrich je v preteklosti vozil na nizkih prestavah. Danes takih kolesarjev skoraj ni več in vsi vrtijo na višjih obratih.
1LpI
Kolikokrat pa povprečni kolesar goni 52km/h... namreč toliko se da gonit na kompaktu z zobnikom 12 in kadenco 100..
Kdor lahko po ravnem goni 52-11 potem res ne rabi za klance več kot 11-23.
@fuego:Kolikokrat pa povprečni kolesar goni 52km/h... namreč toliko se da gonit na kompaktu z zobnikom 12 in kadenco 100..
Kdor lahko po ravnem goni 52-11 potem res ne rabi za klance več kot 11-23.
Ne boš verjel ampak gonim tudi pri višjih hitrostih. Sploh v dolino.
Če govorimo o optimumu za vse pogoje in kar največji del rekreativcev, je verjetno kombinacija kompakt 50/34 in 11/28 kar v redu. Jasno ne pokrije robnih zahtev a tak kolesar bo že vedel kaj vzeti.
1LpI
@fuego:@mai2sky:Imam se za čisto povprečnega rekreativca in sem že uporabljal:
1. Kompakt 50/34 in zadaj 12/30 - slo je tudi na klance preko 25% a bilo prepočasno pri veliki hitrosti saj bi moral zadaj biti zobnik 11;
2. 52/36 in zadaj 11/32 čisto v redu a, ker so res hudi klanci redkost, 32 skoraj ne pride v poštev nikjer;
3. 52/36 in zadaj 11/28. To imam trenutno in mi čisto odgovarja. Na kadenci 90-100 vozim precej časa. Malo se je treba navaditi pa gre lažje. V sumi je tudi bolj učinkovito.
Ni pa zbira enoznačna za vsakega. Jan Ulrich je v preteklosti vozil na nizkih prestavah. Danes takih kolesarjev skoraj ni več in vsi vrtijo na višjih obratih.
1LpI
Kolikokrat pa povprečni kolesar goni 52km/h... namreč toliko se da gonit na kompaktu z zobnikom 12 in kadenco 100..
Kdor lahko po ravnem goni 52-11 potem res ne rabi za klance več kot 11-23.
?? Vsak klanec s katerim greš gor, greš tudi dol in tam leti povprečno navadno 50+ km/h.
Jaz mislim, da je win-win kombinacija za rekreativce danes: 52/36 in zadaj 11/28. Sicer je za začetnike pretežko s takimi prenosi v klanec, vendar se da natrenirati. Kot opazim ima čedalje več novih specialk Focus, Scott... takšnih prenosov.
@mai2sky:@fuego:Kolikokrat pa povprečni kolesar goni 52km/h... namreč toliko se da gonit na kompaktu z zobnikom 12 in kadenco 100..
Kdor lahko po ravnem goni 52-11 potem res ne rabi za klance več kot 11-23.Ne boš verjel ampak gonim tudi pri višjih hitrostih. Sploh v dolino.
Če govorimo o optimumu za vse pogoje in kar največji del rekreativcev, je verjetno kombinacija kompakt 50/34 in 11/28 kar v redu. Jasno ne pokrije robnih zahtev a tak kolesar bo že vedel kaj vzeti.
1LpI
Jaz imam za 10 redni gripi 3 zadnja kolesa in jih menjam po potrebi, odvisno od ture. Največji zobniki zadaj so 26, drugi obroč 27, tretji 28.
@fuego:@SODROVC:@fuego: saj je tako, kot praviš, ampak kaj, ko se delajo tudi ture, daljše od 40 ali pa 60 km s precej višinci. Potem naj mi nekdo pokaže enega povprečnega rekreativca (ne rekreativnega tekmovalca), ki bo odpeljal 100 km turo z več kot 1000 višici z visoko kadenco. Manjša utopija, ker nimajo že od mladosti ustrezno natreniranega kardiovaskularnega sistema in nimajo mišic, ki bi lahko dolgo vrtele na višjih obratih.
OK, zadaj veliki zobniki in z vožnja z nizko hitrostjo, to pa ja. Ampak če je kolega veliko vozil z mtb, potem bi bilo meni razumljivo, da je navajen in vrteti in pritisniti in pa stoje odpeljati hupserje. JBG-a, z mtb se da odpeljati tudi klance z malo daljšimi odseki z okoli 30%-nimi nakloni. Zadaj 32, 34 je že prepočasi, se marsikdo že zvrne, ker gre prepočasi in ko za "zmanjka", še odpeti ne more.
Kje pa so v Sloveniji daljši odseki z 30% naklonom? Mislim, da je najbolj strm Čelovnik, drugače pa so povprečni strmejši nakloni okol 10% (Kum, Pavličevo sedlo...)
O, sorry, sem mislil, da je mtb univerzalno kolo, s katerim se da kolesariti tudi v tujini: Benečija, Švica itd .(mal heca mora bit, a ne).
Pri nas je kar nekaj strmih odsekov na vzponu Most na Sočo - Široko. Nekaj je betona, nekaj pa šodra.
Drgač kadenco se da natrenirat kar hitro...
Js sem še lani vozil samo na moč na zelo nizki kadenci(mtb) in so mi vsi kolegi rekli da bom na kakšnem velikem maratonu 4000 vm jebal ježa in prav to se je zgodilo...krči itd..
Potem sem se še menil z enim sicer zdaj par let upokojenim boljših slovenskih cestnih kolesarjev in mi je povedal enako, maratoni visoka kadenca, vzponi na moč...
Tako da sem letos že celo bazo delal na visoki kadenci in sem se zelo navadil. Pulz več ne podivja u3pm.
Vem pa da sem imel noge na začetku kar sesute ko sem naredil kakšno 100km++ turo, zdaj je bolje a ni še čist u nulo (: Še vedno me 5h specialke bolj sesuje kot pa 5h+ mtbja
Ko si enkrat starejši kolesar in se ne rabiš več dokazovat potem si namontiraš take prenose, da glede na svoj stil kolesarjenja najbolj izkoristiš le-te... zakaj bi montiral gor pretežka prestavna razmerja in komaj kolesaril v kak klanec, če ga lahko prevoziš lažje. Kolikokrat sem že srečal v klancu kolesarje, ki so komaj obračali pedala medtem ko sem normalno gonil... Sploh na kakem maratonu Alpe vidiš določene kolesarje, ki komaj gonijo na Pavliča, potem pa jih pa prehiti nekdo na MTB-ju....
Prestave so na kolesu zato, da lažje oz. boljše izkoristiš različne terene... ni važno s kakšnim prenosom si prekolesaril klanec temveč kako hitro si prišel gor.
@fuego:Ko si enkrat starejši kolesar in se ne rabiš več dokazovat potem si namontiraš take prenose, da glede na svoj stil kolesarjenja najbolj izkoristiš le-te... zakaj bi montiral gor pretežka prestavna razmerja in komaj kolesaril v kak klanec, če ga lahko prevoziš lažje. Kolikokrat sem že srečal v klancu kolesarje, ki so komaj obračali pedala medtem ko sem normalno gonil... Sploh na kakem maratonu Alpe vidiš določene kolesarje, ki komaj gonijo na Pavliča, potem pa jih pa prehiti nekdo na MTB-ju....
Prestave so na kolesu zato, da lažje oz. boljše izkoristiš različne terene... ni važno s kakšnim prenosom si prekolesaril klanec temveč kako hitro si prišel gor.
Za na znanje VSEM! tole bi moralo biti v VSEH glavah, ne pa, da le te zaradi lažjih prenosov takoj označijo za "pussy-je" kar je prevečkrat v VEČINI glavah stereotipno in precej pod novojem kakršnegakoli udejstvovanja na maratonih, brevetih ipd.
Današnji zmagovalec Gira je imel prenose 36-28, pa še niso bili ta hudi klanci na sporedu!!!!!kdo je zdaj PUSSY!!
Osebno 34-32 prenos, zame za rekreativca pomeni da lahko nek normalen klanec, recimo Pavličevo sedlo vrtim pri treshold powerju pri 90rpm in delam 330W. To pomen da ga spelm v 25min.
Pa sem normalno težak. Čisti rekreativec, pa si še vedno kdaj zaželim še kakšno prestavo nižje
Živijo, sem bolj iz mtb foha in to je prva sezona da tudi malo nabiram kilometre na specialki.
Trenutno imam 39-53/12-27 in mi je super do tam 7-8% klanca...
Danes sem se zapadil v en klanc, suunto je nameril tam 10-11% in sem bil kar malo presenečen, wtf(: Pač nisem mogel več vzdrževati kadence, padla je na 60 in nisem preveč užival. Imel sem občutek, da bi na višji kadenci bil bolj hiter, če bi le imel še kakšno prestavo več.
Čist tak, na kakšni kadenci furate klance? Recimo Pavličevo ali Korensko sedlo ali kaj podobnega?
Se pravi, sem razvajen od MTB prenosov in bi rad naredil specialko vsaj malo bolj prijazno.
Ali naj menjam kaseto ali sprednje šajbe?
Bi bila Sramova 11-32 slaba izbira?
Na tej strani gears.mtbcrosscountry.com/
sem računal in primerjal in bi mi tisti en zob manj odspodaj prišel zelo prav, še bolj pa dodatnih 5 odzgoraj.
Verjetno me boste zasuli naj si nabavim močnejše noge samo mi je jasno da se da marsikaj sfurat bol na trdo, pa čeprav gre bolj počas....Samo da bi pa na celodnevni turi 150km+ vozil prelaze res na trdo, mi pa nekot ni...
hvala
lp