Pulz po aktivnosti

Domov > Forum > Pulz po aktivnosti

Pulz po aktivnosti

SORTIRAJ PO:
anjab93 26.05.2016 13:10

Zdravo!
Stara sem 22 let, nasplošno zdrava. Kolesarim 1-2x na teden za cca 1 uro večinoma po ravnem, nekaj je manjših vzponov. Ker nimam dosti kondicije gre zelo počasi. Imam pa eno težavo, zakatero upam, da mi bo znal kdo svetovati.
Že nekajkrat sem opazila, da se mi po aktivnosti pulz noče umiriti takoj. Pade na 120/min in tako ostane cca 20-30min. Potem pade na neko normalno vrednost. (to se ne dogaja vedno, sedaj se je zgodilo 2x ali 3x.) Drugače imam pulz v mirovanju 70-75/min. Ker trpim za anksioznostjo in paniko je pulz večkrat zaradi panike in strahu povišan, ko sem pa popolnoma mirna je pa nekje med 65 in 75/min.  
Zaradi hitrega pulza sem bila že pri zdravniku in opravila EKG, zdravnik je bil mnenja, da je vse OK in da so napadi visokega pulzapovezani s psiho. Drugih preiskav nisem opravila.

Se je mogoče kdo kdaj srečal s podobnim problemom? Lahko kdo svetuje, če je sploh pametno biti aktiven? Zelo me skrbi.

Hvala in lep dan, 

kineziolog 26.05.2016 14:11

Pozdravljena,

da je pulz po aktivnosti povišan je posledica aktivnosti simpatika in zmanjšani aktivnosti parasimpatika. Če trpiš za anksioznostjo, potem je to lahko posledica, saj se simpatik enostavno ne želi/ne more umiriti in pulz ostaja povišan. Pri tem bi ti pomagale kakšne tehnike sproščanja, ki dejansko pomagajo pri deaktivaciji simpatika in aktivaciji parasimpatika.

Jaz, četudi nisem zdravnik, glede vadbe tukaj ne vidim problemov, saj višji pulz kot tak ne predstavlja tveganja. Problem je lahko delovanje srca, za kar pa EKG v mirovanju ne zadostuje. Če te je strah, ti predlagam, da greš v UKC in narediš nekaj preizkav pod obremenitvijo. Pred kratkim je bil objavljen zanimiv intervju na to temo, ki bo odgovoril na marsikatero vprašanje: siol.net/sportal/sportal-plus /sportno-srce-slisi-se-lepo-pa -je-res-417489

Miholjovka 26.05.2016 15:30

Mogoce za foro lahko probas z razteznimi vajami po kolesarjenju s tem da globoko in umirjeno dihas.

miha- 26.05.2016 15:34

@anjab93 sej si ze sama odgovorila na svoje vprašanje :)

Različne tehnike sproščanja, drugo ti ne bo pomagalo (Avtogeni trning in itd.).

 

oschti 28.05.2016 10:49

Normalno umirjanje srčne frekvence bo prišlo z večanjem kondicije in z aerobno vadbo. Ta proces sicer malce traja, zato je na začetku potrebno biti potrpežljiv in resnično počasi povečevat trajanje vadbe. Preverjeno na sebi...ko sem pričel s kolesom pred tremi leti sem opažal, da po rundi dolgo nisem prišel pod 110. ker je žlahtnik kardiolog, sva malce podebatirala o tem in povedal mi je isto. Zmerna aerobna vadba in potrpežljivost. Sedaj se po mešani aerobni(135hr)/anaerobni(175h r) turi v trajanju dveh ur, srčna frenkvenca v minuti do dveh zniža pod 100. Torej se je potrpežljivost splačala in resnično deluje. Tako da Anja, ti lepo furaj z obremenitvijo, v kateri se dobro počutiš; da še lahko normalno govoriš, in poslušaj svoje telo. Sčasoma boš opazila izboljšanje v kondiciji, moči, s tem boš opazila da lahko dobro deluješ tudi pri višji frekvenci dlje časa, umirjanje pa bo tudi postalo hitrejše. Le brez panike, proces nabiranja kondicije ne pade z lufta, potreben je čas in volja. Priporočam kakšen obremenitveni test na kolesu pri kardiologu z EKG in spremljanjem VO2. Test ti lepo določi limite frekvence glede na ternutno telesno sposobnost, to pa se nastavi v kako uro (Polar, Garmin...). Sam uporabljam Polar od dneva, ko sem že videl črne pike zaradi pretiravanja na kolesu (in ko sem bil skor brez lufta), od takrat spremljam napredek in se počutim prav fajn. Skratka, veselje do športa, zmernost na štartu in potrpežljivost in vse bo super. 

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI