Hidravlične disk zavore - pregrevanje

Domov > Forum > Hidravlične disk zavore - pregrevanje

Hidravlične disk zavore - pregrevanje

SORTIRAJ PO:
airex 31.07.2016 11:07

Pozdravljeni,
Kako je s pregrevanjem hidravličnih disk zavor na cestnih kolesih?

Imam takšne zavore na mtb kolesu, so nižjega cenovnega ranga, letnik 2010, z dot3  ali 4 tekočino.

Na kakšnem strmem zavitem spustu kjer ni veliko pavze pri zaviranju so se mi zavore že pregrele. Ko se ohladijo primejo spet isto kot prej, je pa potrebno doliti tekočino.

Kako je s temi zavorami na cestnih kolesih, zanimajo me shimano zavore BR-RS505, če ima kdo izkušnje s pregrevanjem?

lp 

bodygeometry 01.08.2016 09:09

Ob pravilni/primerni uporabi jih ne smeš pregreti. Na cesti nimaš tako zaprtih in strmih spustov, da bi jih pregrel, če zaviraš pravilno.

 

Jaz sem vozil prejšnje Ultegra hidravlične zavore in nikoli nisem dobil občutka, da bi se kaj pregrelo.

 

Če moraš na gorcu dolivati zavorno tekočino po tem, ko jih pregreješ, so tvoje zavore nujno potrebne servisa - zavore so načeloma precej zaprt sistem in se ne doliva olja, ampak samo odzrači takrat, ko v sistem pride kaj zraka, kar pa ni posledica pregretja. Poleg tega je pri zavorah z DOT oljem skoraj nujno na kakšni dve leti zamenjati tesnila, saj je DOT olje precej agresivno. Če jih še nisi....
Shimano uporablja mineralno olje, ki je precej prijaznejše do tesnil in vsega in za Shimano zavore načeloma velja, da jih "ne takaš", dokler delajo. Na gorcu, ki ga sedaj nimam več, po 4 letih redne uporabe za AM/enduro vožnjo ni bilo problemov.

Jaromir 01.08.2016 09:23

a ni tako da moraš z diski zavirati pulzno ... tako da vmes malo spustiš in spet stisneš?

SHad 01.08.2016 10:32

Ja pulzno, podobno kot z karbonskimi obroči na navadne zavore z gumico.
Diske imam že drugo sezono in lahko samo pohvalim. 
Vzdrževanja ni nobenega, razen čiščenja z posebnim sprejem.
Tudi ploščice so tako bolj mehke in je lepši občutek.

Jaz sem zadnjega kao pregrel na daljšem spustu na mokri cesti.
Pa še to se ne bi zgodilo, če bi tedaj imel več izkušenj z zaviranjem.

 

fuego 01.08.2016 11:37

Treba se je naučit pravilno bremzat. Če boš na 10km spustu non štop zaviral je normalno, da se ti vse pregreje. Pravilno se zavira tako, da zaviraš pred ovinkom... v ovinku se lahko samo popravlja. Jaz sem se včeraj precej spuščal pa nisem nič pregrel. Imam Synapse-a z Shimano ST-R658 hidravličnimi zavorami. Tudi vožnje navzdol se je treba naučiti... pravilen nagib itd. Zato pa nekateri pregrejejo karbonske obroče. Pa kot so nekateri že povedali... bremzaš kot ABS... 

lancearmstrong 01.08.2016 11:42
@fuego:

Treba se je naučit pravilno bremzat. Če boš na 10km spustu non štop zaviral je normalno, da se ti vse pregreje. Pravilno se zavira tako, da zaviraš pred ovinkom... v ovinku se lahko samo popravlja. Jaz sem se včeraj precej spuščal pa nisem nič pregrel. Imam Synapse-a z Shimano ST-R658 hidravličnimi zavorami. Tudi vožnje navzdol se je treba naučiti... pravilen nagib itd. Zato pa nekateri pregrejejo karbonske obroče. Pa kot so nekateri že povedali... bremzaš kot ABS... 

A zato te ni blo nikjer več po drugem ovinku šele v dolini sem te spet videl da si se varn spustil:)

fuego 01.08.2016 11:50
@lancearmstrong:
@fuego:

Treba se je naučit pravilno bremzat. Če boš na 10km spustu non štop zaviral je normalno, da se ti vse pregreje. Pravilno se zavira tako, da zaviraš pred ovinkom... v ovinku se lahko samo popravlja. Jaz sem se včeraj precej spuščal pa nisem nič pregrel. Imam Synapse-a z Shimano ST-R658 hidravličnimi zavorami. Tudi vožnje navzdol se je treba naučiti... pravilen nagib itd. Zato pa nekateri pregrejejo karbonske obroče. Pa kot so nekateri že povedali... bremzaš kot ABS... 

A zato te ni blo nikjer več po drugem ovinku šele v dolini sem te spet videl da si se varn spustil:)

Ti itak sploh ne rabiš bremz na kolesu.....

areh 01.08.2016 14:36
@lancearmstrong:
@fuego:

Treba se je naučit pravilno bremzat. Če boš na 10km spustu non štop zaviral je normalno, da se ti vse pregreje. Pravilno se zavira tako, da zaviraš pred ovinkom... v ovinku se lahko samo popravlja. Jaz sem se včeraj precej spuščal pa nisem nič pregrel. Imam Synapse-a z Shimano ST-R658 hidravličnimi zavorami. Tudi vožnje navzdol se je treba naučiti... pravilen nagib itd. Zato pa nekateri pregrejejo karbonske obroče. Pa kot so nekateri že povedali... bremzaš kot ABS... 

A zato te ni blo nikjer več po drugem ovinku šele v dolini sem te spet videl da si se varn spustil:)

:-D
..to je pravilno bremzanje :-D
lpa 

Geanos 01.08.2016 15:36
@bodygeometry:

Ob pravilni/primerni uporabi jih ne smeš pregreti. Na cesti nimaš tako zaprtih in strmih spustov, da bi jih pregrel, če zaviraš pravilno.

 

Jaz sem vozil prejšnje Ultegra hidravlične zavore in nikoli nisem dobil občutka, da bi se kaj pregrelo.

 

Če moraš na gorcu dolivati zavorno tekočino po tem, ko jih pregreješ, so tvoje zavore nujno potrebne servisa - zavore so načeloma precej zaprt sistem in se ne doliva olja, ampak samo odzrači takrat, ko v sistem pride kaj zraka, kar pa ni posledica pregretja. Poleg tega je pri zavorah z DOT oljem skoraj nujno na kakšni dve leti zamenjati tesnila, saj je DOT olje precej agresivno. Če jih še nisi....
Shimano uporablja mineralno olje, ki je precej prijaznejše do tesnil in vsega in za Shimano zavore načeloma velja, da jih "ne takaš", dokler delajo. Na gorcu, ki ga sedaj nimam več, po 4 letih redne uporabe za AM/enduro vožnjo ni bilo problemov.

Prosim, da razložiš pravilno zaviranje ...
airex 01.08.2016 17:43
@bodygeometry:

Ob pravilni/primerni uporabi jih ne smeš pregreti. Na cesti nimaš tako zaprtih in strmih spustov, da bi jih pregrel, če zaviraš pravilno.

 

Jaz sem vozil prejšnje Ultegra hidravlične zavore in nikoli nisem dobil občutka, da bi se kaj pregrelo.

 

Če moraš na gorcu dolivati zavorno tekočino po tem, ko jih pregreješ, so tvoje zavore nujno potrebne servisa - zavore so načeloma precej zaprt sistem in se ne doliva olja, ampak samo odzrači takrat, ko v sistem pride kaj zraka, kar pa ni posledica pregretja. Poleg tega je pri zavorah z DOT oljem skoraj nujno na kakšni dve leti zamenjati tesnila, saj je DOT olje precej agresivno. Če jih še nisi....
Shimano uporablja mineralno olje, ki je precej prijaznejše do tesnil in vsega in za Shimano zavore načeloma velja, da jih "ne takaš", dokler delajo. Na gorcu, ki ga sedaj nimam več, po 4 letih redne uporabe za AM/enduro vožnjo ni bilo problemov.


Problem je verjetno naklon nad 10% + ožja in zaprta cesta.

Seveda na diskih ne zaviram nekje vmes, ali skoraj na polno ali pa so zavore sproščene.
Da bi jih na rahlo držal dlje časa nima smisla ker se samo grejejo, efekta pa ni.

Tekočino sem dolil, da so zavore po pregretju spet  začele "prijemat" malo po začetku stiskanja zavorne ročke in ne proti koncu.

bodygeometry 01.08.2016 21:46

@Geanos, zavira se impulzivno, z občutkom, pred zavoji. Verjetno je večina od nas že slišala, da so na spustih hitri tisti, ki malo zavirajo, vendar takrat ko zavirajo, zavirajo močno.

 

airex, čudno, tudi za klance z 10%+ naklona...

Če ročka takoj o dotiku prime, je v sistemu preveč olja. Doziranje in modulacija pa nista pomembni?

miha 01.08.2016 22:57

Dolivanje olja?! to je nekaj nepojemljivega. Kot je napisal BG, bremze so zaprt sistem. Olje ni moglo izhlapet, edino pušča lahko. Če je treba olje dolit, je nekaj narobe z bremzami.
Bremze je treba samo 1x na nelvemkolk odzražit. To pomeni spustit naprani zrak iz sistema. Če je zrak v sistemu je delovanje zavor s segrevanjem nepredvideno oz. ne primejo. 

Če si sam dolil olje, je velika verjetnost, da je zrak v sistemu. Sploh Dot olja so občutljiva oz. lažje vežejo zrak kot mineralc. Svetujem, da pelješ kolo na servis, da ti odzračijo bremze ali pa si kupi kit za odzračevanje.

Pa 10% klanec in ovinki niso problem, samo bremzat moraš kot je treba. Na gozdnih poteh so klanci veliko strmejši in bolj zaprsi, greš bistveno bol počas in če bremzaš prav, ni problemov.
 

airex 02.08.2016 08:57
@miha:

Dolivanje olja?! to je nekaj nepojemljivega. Kot je napisal BG, bremze so zaprt sistem. Olje ni moglo izhlapet, edino pušča lahko. Če je treba olje dolit, je nekaj narobe z bremzami.
 

Olje lahko če pride do pregrevanja zavre in izpari. Tako dobiš v sistem olje + plin, ki pa je za razliko od olja stisljiv. Zavore postanejo na občutek bolj gobaste in pa kasneje primejo.

Z dolivanjem olja sem mislil na odzračevanje s kit-om + dolivanje olja s kit-om, do vrha.

Verjetno sem slabo razložil pa si je kdo predstavljal da sem dolival olje kot v avto smeh

SHad 02.08.2016 09:30

Se strinjam z Miho.

Airex kako oz. zakaj bi se pa olje pregrelo?
Pri zaviranju se lahko pregreje samo ploščica ter disk.
Koliko mi je znano z avtomobila zavorna tekočina veže vlago, zato se tudi menjava.
Ne vem koliko je to aktualno pri kolesu.


 

m10 02.08.2016 10:25

Pozdravljeni, AIREX, zavorno olje se pregreva, ker se toplota posledično iz mesta trenja premika po napeljavi - ceveh, kar posledično slabi zavorni učinek. Po proizvajalčevih navodilih je potrebno uporabljati pravo viskoznost olja, ki zagotavlja optimalno delovanje. Ker so bili (upam, da ne bom preveč kritičen do dobrih učiteljev vožnje - avto, moto) učitelji v šolah vožnje neusposobljeni na višji ravni, niso prikazali in pokazali fizikalnih nevšečnosti, ki jih povzroča nepravilno zaviranje. To je zlasti pomembno za motorna kolesa ter težja vozila - tovornjak, avtobus, vleka prikolice. S konstantnim pritiskom na zavore se zaradi trenja poveča temperatura, katera na dolgo časovno enoto - odvisno od velikosti zavornih diskov, kvalitete materiala, teže kolesarja, vremenskih pogojev,..., izgublja funkcijo. Pravilno zaviranje ni napisano v učbenih saj je pravilnih načinov toliko kolikor je uporabnikov. Tisti, ki pregreje zavore ni pravilno zaviral !  No, in kako jaz vidim pravilno zaviranje ? Tako, da s primerno hitrostjo - tu govorim zgolj o vožnji navzdol, vozim do točke zaviranja, katera mi omogoča varno izpeljavo manevra - zavoja ali popolne ustavitve. Vse to je kompleksen proces vožnje v prometu :) PS : kupuj originalne dele, ne glej na 3 evre razlike v ceni ter redno pregleduj kolo in ga čisti.

airex 02.08.2016 12:36

Airex kako oz. zakaj bi se pa olje pregrelo?
Pri zaviranju se lahko pregreje samo ploščica ter disk.

Tudi jaz sem mislil tako, ampak če bi bilo tako zakaj po pregretju, (ko se ohladijo) zavore isto močno primejo? Primejo pa kasneje (več stiska zavorne ročke) kot prej.
Jaz mislim da je manj olja + več zraka v sistemu edina razlaga, torej je nekaj olja izparelo - do tega nisem prišel sam ampak je razloženo v članku

www.epicbleedsolutions.com/bl og/dot-brake-fluid-vs-mineral- oil/

fuego 02.08.2016 14:06
@airex:

Airex kako oz. zakaj bi se pa olje pregrelo?
Pri zaviranju se lahko pregreje samo ploščica ter disk.

Tudi jaz sem mislil tako, ampak če bi bilo tako zakaj po pregretju, (ko se ohladijo) zavore isto močno primejo? Primejo pa kasneje (več stiska zavorne ročke) kot prej.
Jaz mislim da je manj olja + več zraka v sistemu edina razlaga, torej je nekaj olja izparelo - do tega nisem prišel sam ampak je razloženo v članku

www.epicbleedsolutions.com/bl og/dot-brake-fluid-vs-mineral - oil/

Odzrači zavore... si kdaj imel narobe obrnjeno kolo, ko si popravljal zavore?

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI