PROBLEM Z ZADNJIM VERIŽNIKOM

Domov > Forum > PROBLEM Z ZADNJIM VERIŽNIKOM

PROBLEM Z ZADNJIM VERIŽNIKOM

SORTIRAJ PO:
bicikeltom 24.08.2016 09:13

Imam SCOT-SPORTSTER10 in zadaj 10redni verižnik. Ko je veriga na 7 ali 8 verižniku se pojavi ropotanje in občasno veriga sama preskoči malenkost na drug zobnik. Tudi prestavljanje na teh zobnikih je počasnejše kot na drugih. Na ostalih teče gladko in brez problema. Ali ima kdo kako idejo - nasvet za ta problem.  Verižnik ima cca 4500km.

kolesarrr 24.08.2016 10:03

Verjetno je potrebno samo nastaviti zadnji menjalnik. Probaj malo zavrteti zajlo (pol obrata) pri zadnjem menjalniku v smeri proti obroču.

fuego 24.08.2016 10:07
@kolesarrr:

Verjetno je potrebno samo nastaviti zadnji menjalnik. Probaj malo zavrteti zajlo (pol obrata) pri zadnjem menjalniku v smeri proti obroču.

Ne verjetno ampak potrebno je nastavit menjalnik....

-BLAŽ- 24.08.2016 10:44

Če preskoči za trenutek pod obremenitvijo je preveč raztegnjene veriga in posledično uničen zobnik.

airex 24.08.2016 10:48

Tudi jaz imam podoben problem, na 7 ali 8 verižniku se sliši ropotanje. Veriga nikoli ne preskakuje, vse prestave menjuje gladko. Ropotanje je dokaj tiho, slišim ga samo prve pol minute ko menjam v to prestavo potem se ga že navadim.

Večino časa vozim na tem zobniku, pri čiščenju sem opazil da je precej bolj obrabljen kot ostali.

Če nastavitev menjalnika ne pomaga je lahko tudi obrabljen zobnik, primerjaj obliko zobov z ostalimi...

Agent041 24.08.2016 11:03
@airex:

Tudi jaz imam podoben problem, na 7 ali 8 verižniku se sliši ropotanje. Veriga nikoli ne preskakuje, vse prestave menjuje gladko....

Jaz pa imam probleme na 6 in 7 členu (na zgornji in spodnji prednji šajbi). Vendar ni problem v verigi ali verižniku, ker sem oboje menjal in za en razred višje kot je bilo, pa je še vedno enako. Pa mi nihče ne more pomagati. Sem dal skozi že kar nekaj serviserjev.

Nazadnje mi je tam kjer sem kolo kupil rekel, da je to pač normalno. Vendar ni. Ko sem kolo kupil tega ni bilo. Tudi ko sem menjal verigo na začetku ni bilo. Predpostavljam, ker je veriga tako zelo naoljena. Sedaj ko imam sveže očiščeno verigo se skoraj nič ne sliši, pa kakih 50km se pa spet začne. Ter moram spet očistiti verigo. Naslednje (in verjetno zadnje upanje), je da bi konstantno uporabljal le olje za mokre pogoje, da se tako hitro ne posuši. Slaba stran pa je, da bom potem imel konstantno črno verigo. 

bicikeltom 24.08.2016 12:57

Pri vrtenju pedalana 7 zobniku na stojalu in opazovanju zakaj preskakuje, sem opazil, da se zatakne na 2 zobcih 8 zobnika in takrat veriga preskoči ker jo 8zobnik zagrabi, a potem pade nazaj. Ali se da zobnike naravnati - kako? Je pa tudi res da so eni ze kar obrabljeni in tudi ne povsem naravnost pač pa malo desno malo levo. Od česa to pride?

Mitko 24.08.2016 15:08
Katero grupo imas? Meni konstantno nagaja pri prestavljanju navzgor na Ultegri. Vedno moram malenkost bolj premakniti rocko, da prestavi navzgor, kot je to potrebno pri drugih zobnikih. Menjal sem zobnike, feltne in verigo: vedno isti rezultat. Zaenkrat se nisem nasel serviserja, ki bi znal to nastaviti....Ce za kaksen obrat zategnem pletenico gre lepo cez, vendar pa potem pocasneje prestavlja navzdol ali pa celo malo preskoci. Oprema je bila nova.
Stemba 24.08.2016 17:55

če vam veriga preskakuje brez razloga, imate po vsej verjetnosti zvit nosilec menjalnika mežik

Agent041 24.08.2016 18:38
@Stemba:

če vam veriga preskakuje brez razloga, imate po vsej verjetnosti zvit nosilec menjalnika mežik

Jaz sem bil pri lokalnem priznanem mehaniku, pa mi je rekel da je nosilec zvit. Sem rekel da ni mogoče,, saj je kolo skoraj novo (1k km). Pa je kao zravnal, in posledično je na drugih prestavah ropotalo. Še najbolj pa je šumelo spredaj, ko sem imel na majhni šajbi. Mi je pravzaprav on zvir popolnoma raven nosilec. 

Sem potem šel k drugemu mehaniku, ki ga je poravnal, ampak na žalost ni šlo tako fino kot je bilo prej. Sem potem moral drugi nosilec kupiti (za 30 EUR).

Agent041 24.08.2016 18:43


Meni se je vse skupaj začelo še najbolj poznati, ko sem menjal osnovne obroče na novi specialki za Fulcrum Zero. Od takrat naprej je fino nastavljanje praktično nemogoče. Vsaj za 6. in 7. prestavo. Pa mi je na servisu res točno nastavil tudi oba krajnika, kot se to včasih mora narediti ob menjavi obroča, čeprav to z fino nastavitvijo nima nobene veze.

Je možno da je to problem v račni? Čeprav nebi smelo biti. Novost je tudi, da je račno malo podmazana, da se verižnik lažje odstrani, kar pa tudi nebi smelo imeti nobeno zvezo z ropotanjem samo v dveh prestavah. 

MatMat 24.08.2016 20:26

Brez panike! Sam sem imel podoben problem pri povsem novem kolesu. To je izkušnja z MTB grupo Shimano XT, ampak mislim da je logika nastavitev enaka kot pri cestnih grupah.

Torej....jaz že od nakupa kolesa nikakor nisem mogel nastavit zadnjega menjalnika. Pri eni prestavi se je vedno zataknilo.....enkrat zgoraj, enkrat spodaj. Bil sem jezen ko ris, ampak to ne pomaga. Potem pa sem začel:

1. Najprej sem "neštetokrat" povsem odpel zajle in nastavil oba menjalnika v nulo natančno....prestave še vedno nagajajo
2. Zamenjal sem verigo...prestave še vedno nagajajo
3. Zamenjal sem bovdne in zajle.....OPA, ZADEVA JE ZAČELA DELOVATI PRAVILNO! 

Ne prekmal obupat, vse se da rešit!

Agent041 24.08.2016 21:44
@MatMat:

Brez panike! Sam sem imel podoben problem pri povsem novem kolesu. To je izkušnja z MTB grupo Shimano XT, ampak mislim da je logika nastavitev enaka kot pri cestnih grupah.

Torej....jaz že od nakupa kolesa nikakor nisem mogel nastavit zadnjega menjalnika. Pri eni prestavi se je vedno zataknilo.....enkrat zgoraj, enkrat spodaj. Bil sem jezen ko ris, ampak to ne pomaga. Potem pa sem začel:

1. Najprej sem "neštetokrat" povsem odpel zajle in nastavil oba menjalnika v nulo natančno....prestave še vedno nagajajo
2. Zamenjal sem verigo...prestave še vedno nagajajo
3. Zamenjal sem bovdne in zajle.....OPA, ZADEVA JE ZAČELA DELOVATI PRAVILNO! 

Ne prekmal obupat, vse se da rešit!

Pa si bovdne zamenjal že pri novem kolesu? Ker moj je tudi nov (no recimo nov). Začelo se je pri 1k km.

Čez zimo je stal in sem zamenjal obroče. Na počitek pa je odšel očiščen kot da bi bil nov. Od prve ture letos pa mi to ropota.

MatMat 24.08.2016 23:25
@Agent041:
@MatMat:

Brez panike! Sam sem imel podoben problem pri povsem novem kolesu. To je izkušnja z MTB grupo Shimano XT, ampak mislim da je logika nastavitev enaka kot pri cestnih grupah.

Torej....jaz že od nakupa kolesa nikakor nisem mogel nastavit zadnjega menjalnika. Pri eni prestavi se je vedno zataknilo.....enkrat zgoraj, enkrat spodaj. Bil sem jezen ko ris, ampak to ne pomaga. Potem pa sem začel:

1. Najprej sem "neštetokrat" povsem odpel zajle in nastavil oba menjalnika v nulo natančno....prestave še vedno nagajajo
2. Zamenjal sem verigo...prestave še vedno nagajajo
3. Zamenjal sem bovdne in zajle.....OPA, ZADEVA JE ZAČELA DELOVATI PRAVILNO! 

Ne prekmal obupat, vse se da rešit!

Pa si bovdne zamenjal že pri novem kolesu? Ker moj je tudi nov (no recimo nov). Začelo se je pri 1k km.

Čez zimo je stal in sem zamenjal obroče. Na počitek pa je odšel očiščen kot da bi bil nov. Od prve ture letos pa mi to ropota.

Moj je imel tam okoli 200km, mogoče celo manj. Prodajalec mi je svetoval uporabo Shimano bovdnov in zajl, ker ima z njimi dobre izkušnje. Poslušal sem ga, zmontiral in zadeva deluje!     

Agent041 25.08.2016 07:36
@MatMat:
Moj je imel tam okoli 200km, mogoče celo manj. Prodajalec mi je svetoval uporabo Shimano bovdnov in zajl, ker ima z njimi dobre izkušnje. Poslušal sem ga, zmontiral in zadeva deluje!     

Zanimivo. Pa pri novem kolesu. Malo mi samo povej podrobno, da vem ali je zadeva identična z mojim primerom. Imam namreč notranjo napeljavo bovdnov, pa dva traka na belanci, da nebi zastonj tega delal.

Jaz imam problem v dveh prestavah. Prestavljanje v njih je v redu, vendar zgleda, da je fina nastavitev pri teh dveh malce off, ker mi malce ropota/šumi. Pri sveže naoljeni verigi se ne sliši skoraj nič, po ca. 50km pa že lepo. Pa potem se včasih oz. kak km nič ne sliši, potem pa spet. Uporabljam olje za suhe pogoje. Predpostavljam, da če bi uporabljal za mokre pogoje, bi imel mir dlje časa. 

Ali je v tvojem primeru enako oz. podobno, ali pa si imel probleme že s samo prestavitvijo v (in iz) te prestave, ki so ti ropotale? Ti je ropotalo tudi pri sveže naoljeni verigi? Ali pa kasneje po določenih km (s tem je potem verjetno vidno, da je problem res v malenkosti/finesah - ampak je verjetno odvisno od jakosti problema v bovdnu)?

bicikeltom 25.08.2016 10:09

Včeraj sem popoldne posvetil nastavitvi zadnjega menjalnika. Po vrtenju vijakov za nastravitve menjalnika sem ugotovil da to ni to. Potem sem ugotovil, da je na prestavni ročici  vijak zategnjen do konca in ni možno regulirat zajle. Potem sem ta vijak odvrtel na polovico, malo popustil zajlo na menjalniku in potem probal...Ropotalo še huje kot prej. A potem sem z vijakom na prestavni ročici naravnal zajlo z nekaj obrati in glej vrag zadaj je utihnil.. Sedem na kolo in zbrcam 2km za probo in ni bilo več težav. Upam da tako ostane. Zaključek.. ali je možno da se je stegnila zajla?

MatMat 25.08.2016 20:22
@Agent041:
@MatMat:
Moj je imel tam okoli 200km, mogoče celo manj. Prodajalec mi je svetoval uporabo Shimano bovdnov in zajl, ker ima z njimi dobre izkušnje. Poslušal sem ga, zmontiral in zadeva deluje!     

Zanimivo. Pa pri novem kolesu. Malo mi samo povej podrobno, da vem ali je zadeva identična z mojim primerom. Imam namreč notranjo napeljavo bovdnov, pa dva traka na belanci, da nebi zastonj tega delal.

Jaz imam problem v dveh prestavah. Prestavljanje v njih je v redu, vendar zgleda, da je fina nastavitev pri teh dveh malce off, ker mi malce ropota/šumi. Pri sveže naoljeni verigi se ne sliši skoraj nič, po ca. 50km pa že lepo. Pa potem se včasih oz. kak km nič ne sliši, potem pa spet. Uporabljam olje za suhe pogoje. Predpostavljam, da če bi uporabljal za mokre pogoje, bi imel mir dlje časa. 

Ali je v tvojem primeru enako oz. podobno, ali pa si imel probleme že s samo prestavitvijo v (in iz) te prestave, ki so ti ropotale? Ti je ropotalo tudi pri sveže naoljeni verigi? Ali pa kasneje po določenih km (s tem je potem verjetno vidno, da je problem res v malenkosti/finesah - ampak je verjetno odvisno od jakosti problema v bovdnu)?

Seveda ti olje utiša tek verige čez zobnike, ampak problema s tem ne boš odpravil. Na nekem mestu se menjalnik očitno ne premakne dovolj, zato ti tam ropota. Lahko da je kakšna smet v bovdnu, to pa je že dovolj da ne teče lepo. Kakšno kapljo olja kapni tudi na fedre manjalnikov...tudi to lahko pomaga.

 

MatMat 25.08.2016 20:27
@bicikeltom:

Včeraj sem popoldne posvetil nastavitvi zadnjega menjalnika. Po vrtenju vijakov za nastravitve menjalnika sem ugotovil da to ni to. Potem sem ugotovil, da je na prestavni ročici  vijak zategnjen do konca in ni možno regulirat zajle. Potem sem ta vijak odvrtel na polovico, malo popustil zajlo na menjalniku in potem probal...Ropotalo še huje kot prej. A potem sem z vijakom na prestavni ročici naravnal zajlo z nekaj obrati in glej vrag zadaj je utihnil.. Sedem na kolo in zbrcam 2km za probo in ni bilo več težav. Upam da tako ostane. Zaključek.. ali je možno da se je stegnila zajla?

Možno, seveda!

Pa še nekaj:
Da ne bo kdo mislil da sem samooklicani kolesarski vseved. Govorim iz lastnih izkušenj. Imam osnovno orodje in stojalo iz Lidla...pa nekaj volje...to je pa vse :) 

Stelvio 25.08.2016 20:38

veliko reši kapljica olja na vodilu kablov na dnu okvirja, tam se ponavadi zadeva zamaže in posledično ne teče lepo, zlasti pri popuščanju (menjanju na manjše zobe)

Agent041 26.08.2016 07:21
@MatMat:
@Agent041:
@MatMat:
Moj je imel tam okoli 200km, mogoče celo manj. Prodajalec mi je svetoval uporabo Shimano bovdnov in zajl, ker ima z njimi dobre izkušnje. Poslušal sem ga, zmontiral in zadeva deluje!     

Zanimivo. Pa pri novem kolesu. Malo mi samo povej podrobno, da vem ali je zadeva identična z mojim primerom. Imam namreč notranjo napeljavo bovdnov, pa dva traka na belanci, da nebi zastonj tega delal.

Jaz imam problem v dveh prestavah. Prestavljanje v njih je v redu, vendar zgleda, da je fina nastavitev pri teh dveh malce off, ker mi malce ropota/šumi. Pri sveže naoljeni verigi se ne sliši skoraj nič, po ca. 50km pa že lepo. Pa potem se včasih oz. kak km nič ne sliši, potem pa spet. Uporabljam olje za suhe pogoje. Predpostavljam, da če bi uporabljal za mokre pogoje, bi imel mir dlje časa. 

Ali je v tvojem primeru enako oz. podobno, ali pa si imel probleme že s samo prestavitvijo v (in iz) te prestave, ki so ti ropotale? Ti je ropotalo tudi pri sveže naoljeni verigi? Ali pa kasneje po določenih km (s tem je potem verjetno vidno, da je problem res v malenkosti/finesah - ampak je verjetno odvisno od jakosti problema v bovdnu)?

Seveda ti olje utiša tek verige čez zobnike, ampak problema s tem ne boš odpravil. Na nekem mestu se menjalnik očitno ne premakne dovolj, zato ti tam ropota. Lahko da je kakšna smet v bovdnu, to pa je že dovolj da ne teče lepo. Kakšno kapljo olja kapni tudi na fedre manjalnikov...tudi to lahko pomaga.

 

Bom po koncu sezone, ko bom presedlal na zimsko specialko, poskušal tudi to opcijo. Če bo uspešna, sem ti dolžal gajbo piva. nasmeh Take malenkosti vejo človeka iztiriti.

Ampak zanimivo je, da je ta napaka nastala med zimsko pavzo (po skupaj 1k km prevoženih z njim) in drugo nisem nič delal, kot da se zamenjal obroče. Pred "shrambo" kolesa sem ga seveda generalno očistil, hranil pa se ga v hiši.Na cesti pa kolo še sploh ni videlo dežja.

Menjalnik in njegovo vzmetenje stalno ob čiščenju sprejam z WD-40. Mi je preverjeno pomagalo odpraviti škripanje menjalnika pri stari specialki.

Občasno poskušal tudi naoljiti robove bovdnov/sajl, kolikor pač gre. Ob robu na sajlo spustim olje in potem prestavljam prestave, da se malo naolji tudi znotraj. Ali je to boljše kot nič, ali pa s tem mogoče celo povzročam, da se na robovih bovdnov nabira prah ter potem naj raje sploh ne oljim?

ladolf 26.08.2016 08:38

Sam sem imel popolnoma enak problem. Na četrtem zobniku je veriga pod pritiskom za kratek čas preskakovala na naslednji zobnik in nato takoj nazaj. Zamenjal sem verigo, vse bovdne, zajle, raztavil in namazal sem zadnji menjalnik ter ga zelo natančno nastavil, a nič ni pomagalo. Potem sem poskusil z drugo, skoraj novo kaseto in problem je izginil. Očitno je bila kaseta na četrtem zobniku, ki ga pogosto uporabljam že tako uničena. Tudi v knjigi "Big Blue Boook of bicycle repair" je navedeno, da lahko začne veriga preskakovati, če je kaseta obrabljena, ker se zobki na kaseti z uporabo počasi obrabljajo (materijal se zelo počasi odnaša in zobki postajajo vedno ožji). Stanje lahko seveda poslabša tudi zadnji menjalnik (npr. slaba vzmet) ali zvit nosilec za menjalnik, a če bi bilo krivo samo to, potem se ti težava ne bi pojavljala na majnih zobnikih.

 

Predlagam, da dobro očistiš, nastaviš in namažeš zadnji menjalnik, namažeš zajle in poskusiš kje za test dobiti precej novo kaseto, da vidiš če je problem v kaseti. Sicer pa obstaja tudi orodje, ki testira ali je obrabljena:

www.youtube.com/watch?v=Lb63c aDLcN0

Agent041 26.08.2016 09:14
@ladolf:

...

Predlagam, da dobro očistiš, nastaviš in namažeš zadnji menjalnik, namažeš zajle in poskusiš kje za test dobiti precej novo kaseto, da vidiš če je problem v kaseti. Sicer pa obstaja tudi orodje, ki testira ali je obrabljena:

www.youtube.com/watch?v=Lb63c aDLcN0

Ker sem tudi misli, da je lahko kaseta kriva, sem tudi to menjal in to z eno stopnjo boljšo. Tudi menjalnik je konstantno očiščen, in v nulo nastavljen (od serviserja v trgovini, kjer sem kupil kolo). Edina varianta kar bi še potem lahko bilo, so bovdni, kot je že MatMat dejal. Pa tudi to nebi smelo biti, ker je kolo imelo prevoženo le 1k km od nakupa, ampak kot je MatMat dejal, on je imal že po 200km.

Me pa zanima, kako kdo naolji sajle oz. bovdne, na samem kolesu. Mogoče mi je tukaj bila napaka ker ob robu na sajlo spustim olje in potem prestavljam prestave, da se malo naolji tudi znotraj. Ampak to so le robovi in mogoče s tem celo umažem bovden, ker se bolj nabira prah?

Kako se pravilno naoljijo bovdni na samem kolesu?
V mojem primeru z notranjo napeljavo (principa pa je verjetno enak, kot bi bila zunanja napeljava) 

ladolf 26.08.2016 10:03

@Agent041: Koliko pa imaš razmika med zgornjim zobnikom zadnjega menjalnika in največjim zobnikom na kaseti? Preveri še to; mislim, da bi morala biti razdalja le nekaj mm (npr. za širino inbus ključka). Ali je bil mogoče nosilec za zadnji menjalnik kaj zvit (npr. padec kolesa)? Ali imaš res natančno nastavljen zadnji menjalnik (poskusi vrteti nazaj - ali kaj preskakuje)? Dobri novi bovdni in zajle sicer pripomorejo k lepšemu prestavljanju, a vprašanje, če je to problem. Ali je možno, da je prestavna zajla slabo (narobe odrezana) in se zatika kje v bovdnu, ali pa da so konci bovdnov slabo odrezani?

 

Agent041 26.08.2016 10:28
@ladolf:

@Agent041: Koliko pa imaš razmika med zgornjim zobnikom zadnjega menjalnika in največjim zobnikom na kaseti? Preveri še to; mislim, da bi morala biti razdalja le nekaj mm (npr. za širino inbus ključka). Ali je bil mogoče nosilec za zadnji menjalnik kaj zvit (npr. padec kolesa)? Ali imaš res natančno nastavljen zadnji menjalnik (poskusi vrteti nazaj - ali kaj preskakuje)? Dobri novi bovdni in zajle sicer pripomorejo k lepšemu prestavljanju, a vprašanje, če je to problem. Ali je možno, da je prestavna zajla slabo (narobe odrezana) in se zatika kje v bovdnu, ali pa da so konci bovdnov slabo odrezani?

 

Bi moral sicer kasneje pogledati, ampak mislim, da so v redu. Kot sem že rekel se to dogaja na skoraj novem kolesu (ca. 1k km ko se je začelo). Padel s kolesom nisem, in nosilec menjalnika je bil v redu, vendar pa je vseeno bil menjan, in je nov gor (ker ga mi je en "priznani" mehanik pravzaprav zvil, ko smo poiskušali najti rešitev za to težavo - glej moje prejšnje prispevke za podrobnosti). Menjalnik sam (finese) so v redu nastavljene (tudi nič ne preskakuje ko obratno vrtim pedala). Kar se tiče same pozicije bovdnov res da nisem preverjal, vendar dvomim da bi bili kaj drugače narejeni, saj so original gor, ampak ropotanje ni od začetka ko sem ga kupil.

ladolf 26.08.2016 10:36

@Agent041: V katerih dveh prestavah pa se sliši to ropotanje?

Agent041 26.08.2016 10:57
@ladolf:

@Agent041: V katerih dveh prestavah pa se sliši to ropotanje?

V 6. in 7. prestavi. Na prednji zgornji in spodnji šajbi.

ladolf 26.08.2016 11:49

@Agent041: Ali ropota ne glede na to, ali v 6./7. prestavo prestaviš od težje prestave (iz manjšega zobnika; pri tem prestavljanju se vzmet nateza) ali iz lažje prestave (popuščanje vzmeti)?

Agent041 26.08.2016 11:56
@ladolf:

@Agent041: Ali ropota ne glede na to, ali v 6./7. prestavo prestaviš od težje prestave (iz manjšega zobnika; pri tem prestavljanju se vzmet nateza) ali iz lažje prestave (popuščanje vzmeti)?

ja, ropota ne glede na to, ali gre iz manjše ali večje prestave

bicikeltom 26.08.2016 12:09

Včasih je vzrok za ropotanje na določenih prestavah tudi to, da imaš spredaj na malem zobniku in zadaj tudi na tamalih zobnikih ali pa obratno velik - velik. Potem veriga teče preveč postrani in se zaradi tega sliši ropotanje.

 

Agent041 26.08.2016 12:40
@bicikeltom:

Včasih je vzrok za ropotanje na določenih prestavah tudi to, da imaš spredaj na malem zobniku in zadaj tudi na tamalih zobnikih ali pa obratno velik - velik. Potem veriga teče preveč postrani in se zaradi tega sliši ropotanje.

 

v tem primeru ni tako. Sta srednji prestavi, pa prav tako ropotata, če je na malem ali velikem zobniku. Tisto je tudi drugačen zvok

1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI