Disc vs v-brake specialka

Domov > Forum > Disc vs v-brake specialka

Disc vs v-brake specialka

SORTIRAJ PO:
jeti 02.10.2016 10:46
Raptile 02.10.2016 11:07

Verjetno bo prihodnost na nekakšnih diskih, a zaenkrat zame še niso. To je bolj za tiste ki so res veliko na kolesu predvsem tudi v spomladanskih in jesenskih dneh ko je vreme bolj nestanovitno ...
Vrjamem pa da so bolj varni pri spustih (večje hitrosti). Čimveč review-jev ;) 

airex 02.10.2016 11:49

Zakaj so bolj varne na spustih? 
 

tomyboy2 02.10.2016 11:59

Z kombinacijo flat mount R9170 caliperja in novega RT900 rotor-ja pri Shimanu bo pa še pika na i. kul
uploaded




biser 02.10.2016 12:00

Uporaba kolesa z diski je smiselena  le če se vožiš več al manj celo leto.

Drugo  vprašanje pa je koliko je koles z diski na tržiču vsaj pod 7.kg.

Nekateri  renomirani proizvajalci preproto še ne ponujajo "top modelov" z diski.

To dejstvo pa pove da še okvirji in obroči "niso dovolj prilagojeni" uporabi diskov.

tomyboy2 02.10.2016 12:02
@airex:

Zakaj so bolj varne na spustih? 
 

Zakaj le...... krik

Ko boš kdaj probal oba kolesa izmenično "back to back", boš pa videl zakaj, suho ali mokro.

jeti 02.10.2016 12:03

tu si se zmotil. top modeli so že z diski. pod 7 kg jih pa res nimaš.

jeti 02.10.2016 12:05
@tomyboy2:
@airex:

Zakaj so bolj varne na spustih? 
 

Zakaj le...... krik

Ko boš kdaj probal oba kolesa izmenično "back to back", boš pa videl zakaj, suho ali mokro.

razlika je takoj opazna airex. res pa je da imam kolega kateri se drži načela, k se spustiš ne zaviraš kul. js pa rahlo v letih in malce pazim svoje kosti.

airex 02.10.2016 12:08
@tomyboy2:
@airex:

Zakaj so bolj varne na spustih? 
 

Zakaj le...... krik

Ko boš kdaj probal oba kolesa izmenično "back to back", boš pa videl zakaj, suho ali mokro.

Ampak jaz sprašujem vas, izkušene kolesarje. In nisi podal nobenega razloga zakaj so boljše.

tomyboy2 02.10.2016 12:08
@biser:

Nekateri  renomirani proizvajalci preproto še ne ponujajo "top modelov" z diski.

To dejstvo pa pove da še okvirji in obroči "niso dovolj prilagojeni" uporabi diskov.

Aja.... krik

 

Specialized Venge ViAS DiscRezultat iskanja slik za new specialized vias disk

 

Canyon Ultimate CF SLX Disc

Rezultat iskanja slik za Ultimate CF SLX Disc

 

etc...

airex 02.10.2016 12:10
@jeti:
@tomyboy2:
@airex:

Zakaj so bolj varne na spustih? 
 

Zakaj le...... krik

Ko boš kdaj probal oba kolesa izmenično "back to back", boš pa videl zakaj, suho ali mokro.

razlika je takoj opazna airex. res pa je da imam kolega kateri se drži načela, k se spustiš ne zaviraš kul. js pa rahlo v letih in malce pazim svoje kosti.

Da, ravno to me moti, z diski ne moreš ves čas na malo zavirati ker jih pregreješ. Ali zaviraš ali pa spustiš da leti...

tomyboy2 02.10.2016 12:11
@airex:

Ampak jaz sprašujem vas, izkušene kolesarje. In nisi podal nobenega razloga zakaj so boljše.

Sej ti je vse obrazližil v opisu. Točno to je občutek tudi na suhem, ne samo v mokrem.

 

""Kar se pa tiče zaviranja, ja to je to. Res, da se še nisem posvetil popolnoma primerjavi, a občutek imam, da sem lahko varno zaviral veliko pozneje in ustavljal veliko hitreje. Tudi bojazen, da bo to pa sedaj konkretno prijelo, je kmalu splahnela."

kenz76 02.10.2016 12:23

Tudi na mtb so na začetku vsi "tapametni" bili proti diskom... mežik 

jeti 02.10.2016 12:36

spust mi ni izziv, prej da pridem varno dol. nisem bil še veliko na novem kolesu a brez nekakšnega naprezanja in iskanja lukenj sem popravil najboljši čas na prvem spustu. ni bil tehničen spust z veliko sepertinami, to še pride in še takrat poročam kako in kaj.

v hrib pa nisem prav nič izgubil zaradi dodatne teže, če pa me že kdaj prime pa prej poskrbim pri svoji kilaži kul.

 

tomyboy2 02.10.2016 12:48
@airex:

Da, ravno to me moti, z diski ne moreš ves čas na malo zavirati ker jih pregreješ. Ali zaviraš ali pa spustiš da leti...

Spodobni disk setup ne boš kar tako pregrel, na slovenskih bregih ni varjante.

Tudi na kakšnih "grdih" 18-23% lokalnih odsekih, kjer si primoran konstantno držati zavore, začne zadeva samo malo tulit, v opozorilo, da se je temperatura zvišala, ampak je učinek še vedno 100%.

Če si pa konstantno na zavori, tudi takrat, ko to ni ravno potrebno, bo pa treba malo povadit. mežik

 

 

airex 02.10.2016 17:27

Na spustu sem že pregrel diske na mtb. Zavore niso popolnoma odpovedale, so pa toliko popustile da sem se težko ustavil.
Zaviral sem samo ko je bilo nujno potrebno, drugače sem spustil da leti... in mtb lahko gre kar hitro. Verjetno gre cestno še hitreje navzdol in ga je pred ovinkom treba posledično bolj zavreti.

Moja dilema je  če sem pregrel disk zavore na mtb, jih bom na cestnem verjetno še prej...

Cveko 02.10.2016 17:51
@airex:

Na spustu sem že pregrel diske na mtb. Zavore niso popolnoma odpovedale, so pa toliko popustile da sem se težko ustavil.
Zaviral sem samo ko je bilo nujno potrebno, drugače sem spustil da leti... in mtb lahko gre kar hitro. Verjetno gre cestno še hitreje navzdol in ga je pred ovinkom treba posledično bolj zavreti.

Moja dilema je  če sem pregrel disk zavore na mtb, jih bom na cestnem verjetno še prej...

Kakšne imaš to diske? Z normalnim zaviranjem jih ne pregreješ. Sam jih v 10 letih še nisem, niti na začetku, ko sem velikokrat čez zelo strme odseke vozil z stisnjeno zavoro, ker pač nisem upal spustitv zadregi. Imam pa na gorcu formula oro.
 Moje mnenje je, da dobrih diskov ne pregreješ kar tako, ker se vmes hitro hladijo ali pa imajo celo sistem hlajenje.

airex 02.10.2016 18:13

zavore Quad, diski jekleni 160mm

SHad 02.10.2016 18:33

Dobro napisano, vendar kot sem že parkrat napisal se še vedno pozablja, za mene glavno prednost disk zavor: to je neobremenjen obroč tako tubular kot klinčer.

Razvoj obročev, če posebej karbonskih bo lahko šel naprej samo, če ga nekaj ne stiska za vrat (beri zunanji obod).
 

fuego 02.10.2016 19:32

Če maš oboje dobro nastavljeno ne bi smelo bit problema. Na gorcu še nikoli nisem pregrel diskov pa sem se spuščal tudi po 14km v dolino. Imel sem pred leti edino probleme z cviljenjem Avidovih zavor, dokler jih nisem menjal za Shimano. Letos vozim diske tudi na specialki in morm rečt, da razen boljše modulacije ne vidim neke velike razlike po suhem. Strah, da diski preveč primejo so odveč. Sem tu pa tam na daljših strmejših spustil zaznal cing-anje niso pa se pregreli. Pa sem s Kala proti Dolu, kjer je precej strmo, bil precej na zavorah. So pa diski malce bolj občutljivi za nastavit, ker je razmak med paknami in rotorjem res minimalen in lahko že premalo zategnjen zapenjalec povzroči premikanje obroča. Kar se tiče pa hlajenja ima nova Ice Tech tehnologija na paknah hladilnike, rotorji pa so sestavljeni iz različnih plasti, med katerimi je tudi aluminij, ki bolje odvaja toploto. Sam sem dobil zelo slabo nastavljeno kolo in mi je na začetku na daljših spustih cing-ljalo, dokler se zadeva ni shladila, prijelo pa je vseeno. Problem je bil zaradi tega, ker prejšnji lastnik ni še nikoli zamenjal olja ter odzračil. Shimano to priporoča 1x letno oz. takrat, ko se menjajo pakne. Po menjavi olja ter menjavi paken tega problema nimam več in zadeva deluje brezhibno. Je pa malce več dela in malce večji strošek kot če bi zamenjal gumice na V brake-ih.
Je pa vse odvisno kako kdo bremza... eni več eni manj. Jaz po potrebi razen pri res strmih spustih, kjer ti ne preostane drugega. Kar se tiče pa pregretja je pa ogromno primerov, ko so pregreli alu ali karbonske obroče in je razneslo gumo. Tega pri diskih ni. Zadnjič me je na gorcu dobil dež in sem se spuščal po razmočenem makadamu pomešanim z blatom. Si ne znam predstavljat kako bi se pripeljal v dolino z V brake-i. Pri vseh zadevah so plusi in minusi. Za po suhem diski res niso nujni moja izkušnja pa je da niso nevarni.

bécane 02.10.2016 19:49

... Si ne znam predstavljat kako bi se pripeljal v dolino z V brake-i. ...

--

nasmeh

kako so se pa vozili pred diski ...

fuego 02.10.2016 19:52
@biser:

Uporaba kolesa z diski je smiselena  le če se vožiš več al manj celo leto.

Drugo  vprašanje pa je koliko je koles z diski na tržiču vsaj pod 7.kg.

Nekateri  renomirani proizvajalci preproto še ne ponujajo "top modelov" z diski.

To dejstvo pa pove da še okvirji in obroči "niso dovolj prilagojeni" uporabi diskov.

Razvoj diskov zavira UCI, zato je tudi manj obročev prilagojenih diskom. 

Biser bi bli pa diski zate, da ne boš pregrel karboncev...:) 

fuego 02.10.2016 19:54
@bécane:

... Si ne znam predstavljat kako bi se pripeljal v dolino z V brake-i. ...

--

nasmeh

kako so se pa vozili pred diski ...

Tako..:)

 

airex 02.10.2016 19:56

Kako se na hidravličnih disk zavorah nastavi začetni položaj (dolžina hoda) zavorne ročice? oz se sploh da?

fuego 02.10.2016 20:04

Diski se sami nastavljajo... ko ti pobira pakne se batki pomaknejo bližje rotorju. Ročke pa imajo možnost nastavitve, vendar so že v osnovi precej dobro nastavljene, da jih z lahkoto dosežeš.

tomyboy2 02.10.2016 20:21
@fuego:

 Letos vozim diske tudi na specialki in morm rečt, da razen boljše modulacije ne vidim neke velike razlike po suhem.

Bi videl, če bi se na istem spustu, takoj za tem vsedel na specijalko z karbonskimi obroči, ko bi šel v prvem ovinku z ceste.... hec... no skoraj, ker točka zaviranja ni ista. mežik

 

@fuego: ...Sem tu pa tam na daljših strmejših spustil zaznal cing-anje niso pa se pregreli. Pa sem s Kala proti Dolu, kjer je precej strmo, bil precej na zavorah...

Danes je pomembno, da ima kolo Thru Axle sistem. Nekatere znamke tega še niso adaptirale, ampak z tem in naslednjim letom bo to počasi standard.

Če ima kolo klasične zapenjalce, je lahko še toliko večja štala glede tega in tudi rotor ne bo vedno na identičnem mestu. Tudi vilice thru axle so spodaj bolj čvrsto izdelane, obroč-pesta je bolje vpeta.

Tako, da je tudi zaradi tega vse skupaj bolj togo okoli peste wheelseta.

 

Cinglanje pa se občasno pojavi tudi pri Thru Axle sistemu, čisto odvisno ali pa tudi ne.

Posebaj pri obrabljenih ploščicah in ob močnem zaviranju, ko se zadeva malo segreje. Tu optimalna razdalja med ploščicama in rotorjem ne pomaga.

Po opažanjih, se levi ali desni cilinder enostavno ne vrne čisto nazaj na svoje mesto. Ko spustiš zavoro, ploščica še nekaj časa ostane blizu rotorja. Pri rabljenih je to še toliko slabše, ker je cilinder že nekoliko izvlečen.

"Problem" se je recimo začuda pojavljal periodično samo na enem caliperju, sploh, ko greš pameten nekaj šarat.....ne diraj lava dok spava... krik

Rešitev je redno čiščenje okoli cilindra, tako, da ga brez rotorjev, z pritiskom na zavoro izvlečeš do določene meje. Nakapaš malo olja okoli, da lažje zdrsne nazaj, obrišeš in to je to.

Vse skupaj bo pa rešeno z novimi namenskimi cestnimi caliperji, žal samo v najdražji flat mount izvedbi, ki pa bodo imeli več prostora med rotorjem in pločicami.

 

Merlin 02.10.2016 20:36

Pri zadnjem obisku Makedonije so fantje z gorci in diski na hitrem spustu imeli težave. Vsi so na spustu morali hladiti diske, ker bi jih drugače uničli. Še tako so pomodreli.  Vozili so jih izkušeni tekmovalci. na istem spustu sem jih brez težav z cestnim kolesom sledil. Imel pa nisem nobenih težav z pregrevanjem (Alu obroči).

 

Na testu v Tour so se Ice tech Shimano distki na zadnjem zavranju dobesedno stalili. Energijo ki jo morajo na spustu prenesti cestana kolesa na hitrih spustih je neprimerno večja zaradi hitrosti.

Če se zaustavljaš pri 50km/h ali +80 je sila različna..... Sam disk pa ima zelo majhno površino za odvajanje toplote. Akumulacije pa tako ni.

 

fuego 02.10.2016 22:13
@Merlin:

Pri zadnjem obisku Makedonije so fantje z gorci in diski na hitrem spustu imeli težave. Vsi so na spustu morali hladiti diske, ker bi jih drugače uničli. Še tako so pomodreli.  Vozili so jih izkušeni tekmovalci. na istem spustu sem jih brez težav z cestnim kolesom sledil. Imel pa nisem nobenih težav z pregrevanjem (Alu obroči).

 

Na testu v Tour so se Ice tech Shimano distki na zadnjem zavranju dobesedno stalili. Energijo ki jo morajo na spustu prenesti cestana kolesa na hitrih spustih je neprimerno večja zaradi hitrosti.

Če se zaustavljaš pri 50km/h ali +80 je sila različna..... Sam disk pa ima zelo majhno površino za odvajanje toplote. Akumulacije pa tako ni.

 

A to govoriš o onem testu, ko so na kolo naložili ne vem koliko kg uteži in neprestano zavirali?

Pa z diski je tako...sicer nisem strojnik... vendar diske je treba utečt počasi, da se na rotorjih pojavi ˝patina˝, ki je kot neke vrste premaz, ki ščiti disk pred pregrevanjem. Podobno kot kalijo jeklo, da je bolj trdno.

Ko je rotor enkrat modre ali skoraj vijolične barve pomeni, da se je pregrel.

Se pa sprašujem, kje v Sloveniji so daljši spusti, kjer bi se lahko spuščal s hitrostjo 80km/h?

Po vseh, kjer sem se do sedaj spuščal, nisem presegel povprečne hitrosti 46km/h... je vedno prej bil kak zavoj, da sem moral zavirat.

qoki 02.10.2016 23:37
@fuego:

A to govoriš o onem testu, ko so na kolo naložili ne vem koliko kg uteži in neprestano zavirali?

Pa z diski je tako...sicer nisem strojnik... vendar diske je treba utečt počasi, da se na rotorjih pojavi ˝patina˝, ki je kot neke vrste premaz, ki ščiti disk pred pregrevanjem. Podobno kot kalijo jeklo, da je bolj trdno.

Ko je rotor enkrat modre ali skoraj vijolične barve pomeni, da se je pregrel.

Se pa sprašujem, kje v Sloveniji so daljši spusti, kjer bi se lahko spuščal s hitrostjo 80km/h?

Po vseh, kjer sem se do sedaj spuščal, nisem presegel povprečne hitrosti 46km/h... je vedno prej bil kak zavoj, da sem moral zavirat.

 

fuego,

pridi na Primorsko v Novo Gorico (cesta Trnovo-Solkan; 12km; 11:45 sem letel leta 1999).

Merlin 03.10.2016 07:56

@fuego. Z kolesom in kolesarjem je bilo 100kg. Bremzal niti slučajno ni neprestano temveč, ko je bilo nujno potrebno, da je speljal zavoje. V kolikor si gledal video je bilo jasno razvidno kje in z koliko % je zaviral.

 

Če si imel povprečno 46km/h koliko si imel pred zaviranjem? Si se poskusil z tisto hitrostjo recimo z 80km/h nenadoma zaustavit?

 

1 2 3 ... 7
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI