Pomoč - izbira gorskega kolesa

Domov > Forum > Pomoč - izbira gorskega kolesa

Pomoč - izbira gorskega kolesa

SORTIRAJ PO:
As ultimo 07.02.2017 18:52

Pozdrav!

Po 15 letih vožnje na cestnem kolesu, me je prijelo da se občasno podam tudi na makadam in podobne ceste. Malo sem si že ogledoval kolesa in izboram med naslednjima dvema. Prosim za meneje in nasvet. Hvala. 

Cude:
www.energijabikes.com/cube-ko lesa/mtb-hardtail/cube-attenti on-sl-grey-n-flashyellow-2017. html

Trek:
www.funsports.si/bike/kolesa- 2017/gorska/prednje-vzmetenje/ x-caliber-9-2017.html

Ernesto 07.02.2017 20:26

Kupi tistega, ki ti je bolj všeč. Kolesi sta si zelo podobna v sestavi komponent. Trek je dražji za 200€, ker je nekako bolj renomirana znamka. Tako eden, kot drugi pa ti bosta pričarala čudovita doživetja po manj obljudenih makadamskih cestah in potkah....Torej kupi z očmi mežik ne bo ti žal.

As ultimo 08.02.2017 10:27
Razlika je v sprednjem menjalniku - eden ima tri drugi dva zobnika. Koliko je to razlike, kaj se bolj splaca?
Extra 08.02.2017 11:30

Ne potrebuješ treh, vzemi dva.

obelix 09.02.2017 09:12

Ravno kontra, sigurno rabiš tri zobnike spredaj!!!

Pri dveh zobnikih na takem kolesu zmanjka brzin npr. po ravnem, 36 večji zobnik spredaj je odločno premalo za trdaka 29, ker to ni enduro traktor za 16+ kg, tako kolo lahko precej leti po cesti/makedamu. Če si cestar, si zamisli, da je tvoj največji zobnik na gorcu isto velik kot manjši na specialki, to po sami logiki ne gre. 

Tudi ne razumem, zakaj nebi imel enega zobnika več spredaj za uporabnost?? Tistih par 10g mislim da ne more biti razlog. 

bine1 09.02.2017 14:59
@obelix:

Ravno kontra, sigurno rabiš tri zobnike spredaj!!!

Pri dveh zobnikih na takem kolesu zmanjka brzin npr. po ravnem, 36 večji zobnik spredaj je odločno premalo za trdaka 29, ker to ni enduro traktor za 16+ kg, tako kolo lahko precej leti po cesti/makedamu. Če si cestar, si zamisli, da je tvoj največji zobnik na gorcu isto velik kot manjši na specialki, to po sami logiki ne gre. 

Tudi ne razumem, zakaj nebi imel enega zobnika več spredaj za uporabnost?? Tistih par 10g mislim da ne more biti razlog. 

Ja, ziher... en zobnik spredaj je vrh glave, pa reč kr češ. Itak pa boš trdil svoje, ker enega sploh še vozil nisi.
obelix 09.02.2017 15:57

Seveda bom trdil svoje, kaj misliš da bom tvoje ,... svašta od izjave ... :) Pa ne rabiš vozit en zobnik spredaj, da bi videl kako se to pelje, z mal matematike kamot sprobaš tudi z več prestavami iste obremenitve. Je tako ali ni?

Ja, poznam take junake, ki pravjo da je en dovolj, potem ga pa gor grede čakaš, ker ne more speljat s svojim prenosom in pešači, po ravnem ga čakaš, ker ne more razvit brzine, da bi se zraven peljal ....  

 Za namene in kolo kot je bilo vprašano, ne vem, kaj boli če vzame opcijo treh zobnikov napram dveh. Opcije z enim sploh ni bilo, pa tudi ne verjamem da jo dobiš na kolesu za 800-900€.

Pa če da nek proizvajalec tako kolo s tremi zobniki v prodajo, potem tudi nekateri drugi, z več izkušnjami razmišljajo isto, ni tako?

Vidš bine, tako se nekako argumentira, pa da kvalitetno mnenje, ti se boš pa zgleda moral to še naučit. Res ne vem, kaj tako popadeš mnenje, če je slučajno drugačno od tvojega. 

As ultimo 09.02.2017 16:03
Torej če prav razumem ni neke biatvene razlike (pri specialki se precej pozna tripel oz. duplo).

Hvala.
IZO 09.02.2017 16:16

Verjetno se pogovarjete o verižnikh? Jebal vas zobniki...

jabulari 09.02.2017 16:27
@As ultimo: Torej če prav razumem ni neke biatvene razlike (pri specialki se precej pozna tripel oz. duplo).

Hvala.

kaj pa se pozna precej....da imaš podvojene oz.potrojene prenose in je vse skupaj polno prestavljanja brez veze....tako bodi tudi na mtb s tremi šajbami

Janja 09.02.2017 16:36

Kaj je zate bistvena razlika? Oziroma kako se zate pozna na specialki - te moti ali ti je večji razpon (potiho) všeč?
Jaz na primer s svojim kompaktom imam vsaj v začetku sezone težave iz Tržiča pod Dobrčo, s triplo na kolesu od prijateljice pač manj ;(. Zame eno šaltanje več spredaj ne pomeni težave, za koga drugega pač.
Pri opisanih dveh je neto razlika le v težjem prenosu 40/11 proti 36/11 , ali se ti to pozna pri predvidenih vožnjah ali ne, pa veš le ti (magari probaj ta oziroma preračunana razmerja na specialki), in pa šaltanju spredaj - pa še  mogoče, če bi kdaj razmišljal o 20-tki spredaj.

jabulari 09.02.2017 16:44
@janja:

Kaj je zate bistvena razlika? Oziroma kako se zate pozna na specialki - te moti ali ti je večji razpon (potiho) všeč?
Jaz na primer s svojim kompaktom imam vsaj v začetku sezone težave iz Tržiča pod Dobrčo, s triplo na kolesu od prijateljice pač manj ;(. Zame eno šaltanje več spredaj ne pomeni težave, za koga drugega pač.
Pri opisanih dveh je neto razlika le v težjem prenosu 40/11 proti 36/11 , ali se ti to pozna pri predvidenih vožnjah ali ne, pa veš le ti (magari probaj ta oziroma preračunana razmerja na specialki), in pa šaltanju spredaj - pa še  mogoče, če bi kdaj razmišljal o 20-tki spredaj.

Bolj kot tripla je pomembno kakšen je največji verižnik zadaj, če govorimo o pmagovanju klancev

Janja 09.02.2017 16:54
@jabulari:
@janja:

Kaj je zate bistvena razlika? Oziroma kako se zate pozna na specialki - te moti ali ti je večji razpon (potiho) všeč?
Jaz na primer s svojim kompaktom imam vsaj v začetku sezone težave iz Tržiča pod Dobrčo, s triplo na kolesu od prijateljice pač manj ;(. Zame eno šaltanje več spredaj ne pomeni težave, za koga drugega pač.
Pri opisanih dveh je neto razlika le v težjem prenosu 40/11 proti 36/11 , ali se ti to pozna pri predvidenih vožnjah ali ne, pa veš le ti (magari probaj ta oziroma preračunana razmerja na specialki), in pa šaltanju spredaj - pa še  mogoče, če bi kdaj razmišljal o 20-tki spredaj.

Bolj kot tripla je pomembno kakšen je največji verižnik zadaj, če govorimo o pmagovanju klancev

Enako pomembno je kakšen je najmanši spredaj - se ti ne zdi? 

Ernesto 09.02.2017 21:45

Vedno ista pesem.
Malom kurcu svaka dlaka smeta.
Kaj pa je singlspeedom narobe?
Kar maš to pač furaš.  
As ultimo  verjetno kupuje kolo za uživanje, ker ta dva kolesa sta ravno temu namenjena. 
Dabl al pa tripl, ista pašta, če ne kompliciraš. Res je v tem primeru prenos 40/11 pri tripli malo hitrejši, boš pa pri dabli 36/11 potreniral višjo kadenco smeh
Kupi z očmi. To je to. 

fuego 12.02.2017 16:21
@obelix:

Seveda bom trdil svoje, kaj misliš da bom tvoje ,... svašta od izjave ... :) Pa ne rabiš vozit en zobnik spredaj, da bi videl kako se to pelje, z mal matematike kamot sprobaš tudi z več prestavami iste obremenitve. Je tako ali ni?

Ja, poznam take junake, ki pravjo da je en dovolj, potem ga pa gor grede čakaš, ker ne more speljat s svojim prenosom in pešači, po ravnem ga čakaš, ker ne more razvit brzine, da bi se zraven peljal ....  

 Za namene in kolo kot je bilo vprašano, ne vem, kaj boli če vzame opcijo treh zobnikov napram dveh. Opcije z enim sploh ni bilo, pa tudi ne verjamem da jo dobiš na kolesu za 800-900€.

Pa če da nek proizvajalec tako kolo s tremi zobniki v prodajo, potem tudi nekateri drugi, z več izkušnjami razmišljajo isto, ni tako?

Vidš bine, tako se nekako argumentira, pa da kvalitetno mnenje, ti se boš pa zgleda moral to še naučit. Res ne vem, kaj tako popadeš mnenje, če je slučajno drugačno od tvojega. 

Kaj to se pogovarjamo o zobnikih ali verižnikih?

Gorsko kolo je namenjeno trailom in makadamu in ne vožnji po ravnem. Zato pa sedaj dajejo na ta kolesa single ali double, ostalo kombiniraš z kaseto. Za asfalt in makadam obstaja cross kolo, ki ima 3 verižnike in 28˝ kolesa.

kenz76 12.02.2017 16:32

pri 11 (ali celo 12) redni zadnji kaseti ni potrebe po tripli, niti po doubli. 
10 (pa tudi 9) redna je za double čisto solidna.
za manj (8, 7...) pa tripla.

ker drgač je čist preveč šaltanja... smeh  

razpon si pa določiš po potrebi, kako in kaj furaš. 

energy 12.02.2017 17:12

Fajn ste mu pomagal pri izbiri... :/

Kaj če bi rajši odprli temo o tem, ali spredaj 1,2 ali 3 zobniki?
Saj ne, da ta tema ni zanimiva, bi se dalo razpredat, ker so vse tri opcije v določenih kombinacijah in za določeno rabo DOBRE!
Ampak dajte no?  Kako se je lahko nekdo na podlagi teh "nasvetov" lažje odločil za kolo?

As ultimo:  pojdi do trgovin s temi kolesi, poglej enega in drugega, zapelji se z njim (obvezno!), predebatiraj s prodajalcem, prosi za nasvet, pa se boš lažje odločil...  hočeš, nočeš, treba bo ven in pogledat kolesa v živo

 

kenz76 16.02.2017 21:24

mogoče bo komu v pomoč...
drivetrainadvice.shimano.com/ global/en
 

TIF 16.02.2017 21:29

S tako geometrijo se misliš vozit po makadamu?? Za makadam išči raje "gravel" bicikel,.. če pa želiš xc, pa imaš tu za super ceno na sportr.si ALMO model za -50%

 www.sportr.si/si/izdelek/164/ alma-h50-26/



Redna cena:1.299,00 € Popust:50,00% Cena s popustom:649,50 € V košarico

Aluminjast okvir, velikost M (18'')
Zanji menjalnik Shimano Deore M592
sprednji menjalnik Shimano SLX M666
Prestavne ročice Shimano Deore M591
gonilka Shimano Deore M590
Zavore Shimano SLX M666
Pedala Shimano M520
Vilica RS Recon Silver TK (100mm)
Obroči Mavic CrossRide

 

stefke 30.03.2017 23:13

Zdravo me zanima kaj bi  mi bolj priporočali.
Sram znamko ne poznam najbolje zato sprašujem ker kolo Trek ima prestave od Srama
Tudi glih nevem točno katera vilca je boljša

Trek:  www.funsports.si/bike/kolesa- 2017/gorska/prednje-vzmetenje/ superfly-6-2017.html

Scoot:  www.maxisport.si/kolesa/gorsk a/gorska-kolesa/scale/scott-sc ale-950-2017.html

Hvala lepa

 

Janja 31.03.2017 09:01

Sram (govorim na splošno za nižje range, GX na poznam) je ok, enako kot shimano, eni pravijo da menja bolj čisto, mogoče je občutek malo malo trši kor shimano - za starejše bolj kot klik/stikalne proti membranskim tipkovnicam, so pa običajno račne kar glasne. Kolegi slišijo, kdaj zabušavaš mežik.
Bolj povprašaj po zavorah, na splošno shimano hvalijo, pa ploščice je lažje menjat kot pri avidu - sramovih ne poznam. 

fuego 31.03.2017 10:15

Sram kot menjalniki so v redu, ne vem pa kako je sedaj z zavorami. Shimano je na področju poglavje zase. Pred leti sem imel na kolesu Avid-ove in so bile katastrofa. Nikakor jih nisi mogel nastavit, da ne bi cvilile. Problem je bil v batkih, ki se niso vračali nazaj kot bi se morali. Potem sem dal gor Shimano in dela BP. Tako, da jaz na podlagi preteklih izkušenj toleriram samo Shimano. Mogoče so se sedaj ostali proizvajalci kaj popravili. Mogoče ve kdo, ki ima kaj izkušenj....

stefke 31.03.2017 11:00
Ok hvala.
Kateri ima pa boljse vilice in katero kolo bolj priporocate

Hvala vsem
fuego 31.03.2017 15:33
@stefke: Ok hvala.
Kateri ima pa boljse vilice in katero kolo bolj priporocate

Hvala vsem

Obe sta v istem cenovnem rangu in obe thru axle...ostalo je stvar izbire. 

kenz76 31.03.2017 16:34

GX je odlična oprema, sploh za ta cenovni razred.
sem ženi namontiral v 1x11 verzijo. deluje presenetljivo podobno XX1-ki, za moj okus celo še boljši (trdnejši) občutek v prestavnih ročkah.

diski so pa stvar okusa. marsikdo "šimfa" Avid/SRAM, meni pa npr. delujejo že nekaj časa b.p. pa ne vozim malo... smeh mi je ergonomija SRAM-ovih ročk toliko boljša od vseh ostalih, da potrpim tudi "težjo" menjavo ploščic (čeprav je vsega skupaj 10' dela)... 

stefke 01.04.2017 13:18

Najlepša hvala vsem

A drugače kaj druzga priporočate za ta denar ( 1500).Cuba nebi ker mi ne sede njihov okvir

 

stefke 02.04.2017 15:25

Zdravo prosimše za eno pomoč,menje.Kakšna kolesa se vam zdijo od firme Orbea,firme ne poznam zato bi želev kakšne izkušnje,nasvet.

Gledal sem pa ta njihov kolo :

 www.orbea.com/si-sl/kolesa/al ma-m50

Najlepša hvala 

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI