Mogoče fitnes (hybrid) kolo z disk zavorami, da lahko brez problemov daš tudi širše gume gor zaradi makadama.
Fitnes s 25 do 32 plašči (če si več na utrjenem makadamu okoli 30, če več asvalt 25-28) je superca za vožnje kot jih omenja OP.
Za letošnjo sezono sem menjal trekinga s fitnesom za drugo kolo za vožnje pretežno po asvaltu in se sprašujem zakaj že prej tega nisem naredil. Pozicija je pa tolk udobna, da res uživam in sem na kolesu cestno:fitnes 60:40. Malo manjša hitrost, ampak to sploh ni pomembno, ker ne tekmujem, ne proti drugim in ne sam s sabo, uživancija je prioriteta.
Moje mnenje...
Fitnes kolo je zanimiva mešanica med cestnim in trekingom. Takega kolesa sicer nimam, sem ga pa malo testiral pred leti. Imel je cestne gume 700x28, pa seveda brez vzmetenja in moram reči da sem bil presenečen kako zadeva leti. Za tiste ki jim cestno krmilo in drža na specialki ne ustreza, je fitnes kolo idealna izbira. Seveda, povedano velja če je vožnja le po asfaltu.
Za vožnjo po makadamu si rajši poglej kakega dobrega trekinga oz. lahko tudi predelaš starega MTB v nekakšno hibridno mašino. Gor daš asfaltu bolj prijazne plašče, zakleneš vilico in gasa.
Moje mnenje je, da morš met specialko in MTB...Ko se naveličaš asfalta enostavno prešaltaš na gorca in pičiš na offroad. Sploh 29 colarji gredo precej hitro tudi po terenu, po asfaltu pa ga lahk tut nagoniš do 35, kaj več pa ne rabiš. Sam sem na začetku razmišljal da bi na mojega Synapsea dal gor širše gume, da bi se vozil tudi po makadamskih odsekih, vendar sem ugotovil, da je lepo utrjenega makadama zelo malo, vsaj v Savinjskih koncih. Z 29 colerjem pa se da vozit po vsakem terenu..tudi po asfaltu za silo. Lahko bi gor sicer namontiral kake gume kot so Rock n Road samo potem to ni več to.Pred leti sem na gorca namontiral omenjene gume in ga vozil kak mesec. Ko sem potem kupil specialko ni bilo primerjave. Saj je za gorca bilo kolo kar hitro samo, ko enkrat pelješ po asfaltu specialko je to to. Sploh gume, ki so bile primerne sicer tudi za utrjen makadam, so imele slab oprijem. Sploh, ko so bile napumpane na 4 bare, se ni blo ravno najlepše spuščati po kakem makadamu, kjer je bilo gor polno peska, drobnih kamnov. Če kupiš gravel tudi ne bo tako letel po asfaltu kot specialka niti se ne boš mogel peljat z njim po takem terenu kot z gorcem.
Hja Fuego, saj jaz se načeloma strinjam s tabo, ampak hudič je, ker poleg specialke in MTB rabiš potem še en potovalni bicikel, pa DH, pa fixija, pa eno malo slabšo specialko za spomaladi, ko je na cestah še sol, pa bicikel za po mestu, pa enega zložljivega za v avto. No jaz ima še tandem in nekaj starčkov, na katere sem sentimentalno navezan. Eni me pa prepričujejo, da si moram kupiti TT za tisto eno tekmo na Franji.
Jaz v resnici ne poznam skoraj nobenega kolesarja, ki bi vozil MTB in cestno. Če že, potem cestarji vzamejo na dopust MTB, da se zapeljejo do plaže.
@mark:Hja Fuego, saj jaz se načeloma strinjam s tabo, ampak hudič je, ker poleg specialke in MTB rabiš potem še en potovalni bicikel, pa DH, pa fixija, pa eno malo slabšo specialko za spomaladi, ko je na cestah še sol, pa bicikel za po mestu, pa enega zložljivega za v avto. No jaz ima še tandem in nekaj starčkov, na katere sem sentimentalno navezan. Eni me pa prepričujejo, da si moram kupiti TT za tisto eno tekmo na Franji.
Jaz v resnici ne poznam skoraj nobenega kolesarja, ki bi vozil MTB in cestno. Če že, potem cestarji vzamejo na dopust MTB, da se zapeljejo do plaže.
Pri nas v Celju nas je kar nekaj , ki vozimo oboje. Za sebe vem, da se ceste najem in potem jeseni in ob manj mrzlih zimah vozim precej MTB. Na srečo imamo okoli Celja polno hribov in precej pešpoti ter makadamskih odsekov, da se da it za 1,5h na kolo. Pa v tem času sigurno nardiš več kot pa da bi se svalkal po ravnini s specialko. Da ne govorim, da ni nobenega prometa, čistejši zrak...Na splošno se ne rad vozim po prometnih cestah, da ti avti vozijo pol metra od balance.
Res jih ne poznam ne vem koliko, ampak tiste, ki jih, so eno ali drugo. Opažam, da je kar nekaj mojih kolegov prešlo iz MTB ali trekinga na cesto, obratno pa nobeden. Jaz vozim oboje, ampak oboje zelo malo, v glavnem v odvisnosti ali me pokliče prijatelj cestar ali traktorist. Meni je sicer v teoriji ljubša vožnja v naravi na svežem zraku in stran od avtomobilov, a kaj ko primernih poti ni prav veliko in do vseh je treba priti po cesti, kjer pa je cestak v veliko večje zadovoljstvo.
Jaz sem doma v bloku in že za blokom lahko takoj zavijem na pot, ki vodi čez travnike, med vrtički in potem nadaljujem ob potoku do Savinje ob kateri vodi pešpot skoraj po celi Savinjski...od tam naprej pa so spet poti ali v hrib, ali med njivami... v glavnem materiala za MTB/gravel kolo kolikor hočeš...Očitno pa imamo v Celju biser pa se ga še ne zavedamo ali pa se vsi večinoma raje vozite po asfaltu....Poznam pa kar nekaj kolesarjev, ki so prešli s specialke nazaj na MTB...ponavadi ne gredo nazaj na specialko tisti, ki so se prej vozili z MTB-jem pretežno po asfaltu..
Če si velik od 160- 175 evo ti Gianta trekinga , z 1000 km za točno za 500 € . Poglej oglas
@mark:Hja Fuego, saj jaz se načeloma strinjam s tabo, ampak hudič je, ker poleg specialke in MTB rabiš potem še en potovalni bicikel, pa DH, pa fixija, pa eno malo slabšo specialko za spomaladi, ko je na cestah še sol, pa bicikel za po mestu, pa enega zložljivega za v avto. No jaz ima še tandem in nekaj starčkov, na katere sem sentimentalno navezan. Eni me pa prepričujejo, da si moram kupiti TT za tisto eno tekmo na Franji.
Jaz v resnici ne poznam skoraj nobenega kolesarja, ki bi vozil MTB in cestno. Če že, potem cestarji vzamejo na dopust MTB, da se zapeljejo do plaže.
Jaz vozim cestno in MTB full suspension.
Razmerje v km cestno:MTB je sicer 95:5%
Pa sem šel z trekinga na specialko pa potem +MTB oz. makadamkanje.
Računam sicer, ko noge ne bodo več dale na pedelec MTB pa vozi miško.
@fuego: No evo, točno po takih terenih sem se jaz pred leti preganjal s trekingom. Treking je rojen za take ture, čeprav ga večina ljudi vozi le po asfaltu.
No ja, kmalu sem v ture začel vključevati vedno bolj grobe in strme podlage, zato sem trekinga prodal in si nabavil 29" MTB. Občasno me sicer resno prime da bi si malo za zraven nabavil kakšno poceni specialko (ali fitnes kolo), ampak v okolju kjer živim, mi MTB daje skoraj neomejeno možnosti...pravi luksuz! Ko se naveličam kolesa, si rajši obujem gojzarje in grem v hribe.
@fuego, za večino makadamskih poti na slikah, ki si jih prilepil gor, lahko uporabiš kar specialko s srednje napumpanimi 28-32 mm gumami (6-7 barov) saj so bolj gladke in z manj luknjami kot večina asfaltiranih cest.
@MatMat:@fuego: No evo, točno po takih terenih sem se jaz pred leti preganjal s trekingom. Treking je rojen za take ture, čeprav ga večina ljudi vozi le po asfaltu.
No ja, kmalu sem v ture začel vključevati vedno bolj grobe in strme podlage, zato sem trekinga prodal in si nabavil 29" MTB. Občasno me sicer resno prime da bi si malo za zraven nabavil kakšno poceni specialko (ali fitnes kolo), ampak v okolju kjer živim, mi MTB daje skoraj neomejeno možnosti...pravi luksuz! Ko se naveličam kolesa, si rajši obujem gojzarje in grem v hribe.
To sem pokazal poti po katerih se vozim do klancev...drugače se vozim z MTB-jem izključno po klancih. Tudi na specialki ponavadi zberem teren, da je čim več višincev. Ravnine vozim bolj spomladi in na jesen.
@bécane: Katera Specialka dopušča 32 gume? Že za 28 jih ni prav dosti. Pa ne mi sedaj prodajat unih babjih endurance specialk :)
Zakaj pi bi dajal 32 gume na specialko? Jaz imam Synapse-a pa imam gor trenutno 25 gume bom pa namontiral 28 Roubaix. Pa še 28 ne bi dajal gor samo po tistih terenih, kjer se najraje vozim je precej uničen asfalt. Širših gor ne bom deval, ker za hujše terene imam 29 colarja.Evo ravno včeraj sem se vozil z njim po enem asfaltnem odseku z -1% naklonom in sem ga lahko nagonil do 45, po ravnih singlah se da pa kamot pelat 35. Pa je gor namontirana gonilka 36/22 in kaseta 11-36. Sicer pa ne vem kaj imate proti endurance kolesom? Kolikokrat sem že prehitel kakega s Foil-om...:)
Synapse z 28 je optimum in Roubaix plašč price performance je top IMHO.
To, da koga s kao boljšim, hitrejšim, über aero, etc kolesom prehitiš, pa prav nič ne pomeni Uni z nahrbtnikom spredaj ful uživa v panoramski vožnji, ti se pa naprezaš. Kdo je večji uživač
@bécane:Synapse z 28 je optimum in Roubaix plašč price performance je top IMHO.
To, da koga s kao boljšim, hitrejšim, über aero, etc kolesom prehitiš, pa prav nič ne pomeni Uni z nahrbtnikom spredaj ful uživa v panoramski vožnji, ti se pa naprezaš. Kdo je večji uživač
Ti si neki govoril o babjih endurance specialkah...:)
@fuego:@bécane: Katera Specialka dopušča 32 gume? Že za 28 jih ni prav dosti. Pa ne mi sedaj prodajat unih babjih endurance specialk :)Zakaj pi bi dajal 32 gume na specialko? Jaz imam Synapse-a pa imam gor trenutno 25 gume bom pa namontiral 28 Roubaix. Pa še 28 ne bi dajal gor samo po tistih terenih, kjer se najraje vozim je precej uničen asfalt. Širših gor ne bom deval, ker za hujše terene imam 29 colarja.Evo ravno včeraj sem se vozil z njim po enem asfaltnem odseku z -1% naklonom in sem ga lahko nagonil do 45, po ravnih singlah se da pa kamot pelat 35. Pa je gor namontirana gonilka 36/22 in kaseta 11-36. Sicer pa ne vem kaj imate proti endurance kolesom? Kolikokrat sem že prehitel kakega s Foil-om...:)
Kamot 35km/h po ravni singli z 29 colarjem in tam nekje 2.25 gumami? Kapo dol....
35 km/h je malo pretirano.
Se pa lepo pelješ 30 km/h, še posebej z malo višjim tlakom v gumah.
Ko prideš do terena pa spet spustiš na 2,5-3 bar.
@m66:@fuego:@bécane: Katera Specialka dopušča 32 gume? Že za 28 jih ni prav dosti. Pa ne mi sedaj prodajat unih babjih endurance specialk :)Zakaj pi bi dajal 32 gume na specialko? Jaz imam Synapse-a pa imam gor trenutno 25 gume bom pa namontiral 28 Roubaix. Pa še 28 ne bi dajal gor samo po tistih terenih, kjer se najraje vozim je precej uničen asfalt. Širših gor ne bom deval, ker za hujše terene imam 29 colarja.Evo ravno včeraj sem se vozil z njim po enem asfaltnem odseku z -1% naklonom in sem ga lahko nagonil do 45, po ravnih singlah se da pa kamot pelat 35. Pa je gor namontirana gonilka 36/22 in kaseta 11-36. Sicer pa ne vem kaj imate proti endurance kolesom? Kolikokrat sem že prehitel kakega s Foil-om...:)
Kamot 35km/h po ravni singli z 29 colarjem in tam nekje 2.25 gumami? Kapo dol....
Nisem napisal povprečna...sem pa imel zadnjič na enem 5 km segmentu ob Savinji 29 avg. Je pa teren malce nihal od lepo zvoženih singl do bolj kamnitega terena, utrjen makadam....Rekord na tem segmentu je 34km/h avg, samo ne moj. Kot je napisal Shad..30 se pelješ brez problema.
Itak pa MTB ni namenjen za vožnjo po ravnini.
Zato pa pravim, da povprečen rekreativec ne rabi vozit klasiko na specialki niti tabularjev, da bi se vozil 34 avg.
Nikoli ne merim od doma...že zaradi GPS sledi ni to najbolj pametno...
Jeb....kakšna povprečja za povprečnega rekreativca. Ugotavljam, da sem pod..pod..pod...xxxpovprečen . Bom prej v grobu kot ratal (samo)povprečen rekreativc
@eustahija:Jeb....kakšna povprečja za povprečnega rekreativca. Ugotavljam, da sem pod..pod..pod...xxxpovprečen . Bom prej v grobu kot ratal (samo)povprečen rekreativc
Fantje iz celjske sredine runde imajo na 60km trasi, ki ni najbolj ravna, vedno 40+ povprečno...Tam se še v zavetrju ne morš pelat, ker gre po ravnem prek 50 in če ne odpadeš na ravnini odpadeš 100% na prvem hupserju...:)
Živjo
Odločam se za nakup novega/drugega kolesa, pa ne vem, kaj bi bilo najbolj pametno izbrati. Vozim se 80% po asfaltu, ostalo je utrjen makadam. Ture do 50-60km, nič pretiranega. Trenutno imam gorca, 26 col. Rad bi nekaj hitrejšega na ravninah. Cestni ne pride v poštev.
Razmišljal sem o treking kolesu. Je v redu izbira? Kaj lahko pričakujem v primerjavi s sedanjim gorcem? Je boljše vzeti 28 ali 29 col? Cenovno gledam nekje do 500€, ampak najbrž bom vzel nekaj rabljenega.