Škripajoča nova veriga

Domov > Forum > Škripajoča nova veriga

Škripajoča nova veriga

SORTIRAJ PO:
Agent041 29.07.2017 08:56

Pred kratkim sem sem zamenjal staro verigo Dura-Ace, ki je imela ca. 4k km večinoma ravninske vožnje. Po meritvi obrabljenosti še ni bila na 0,75 (po tem koliko je zdrsnilo merilo je bilo verjetno okoli 0,5). Menjal sem pa zato, ker sem pri večji obremenitvi slišal neko nesimetrično ropotanjev verižnem sistemu. Pojavljalo se je v 1-2 sekundnem intervalu. To ropotanje se je zgodilo recimo po pol ure vožnje. Ni se ustavilo za nič, tudi pri prestavljanju v druge prestave. Prenehalo je edino, ko sem nekajkrat zavrtel vzvratno. 

Najprej sem celotni sistem očistil, vendar sem imel mir le eno vožnjo. Členki verige so tudi bili vsi v redu. Zato sem prvo najlažjo spremembo naredil, da sem pač menjal verigo. Seveda z isto število členov in pravilno obrnjena. Nova je prav tako Dura-Ace. Na prvi vožnji se mi je zgodilo, da sem po ravnici imel tišino, ko pa sem šel v breg, pa se je pojavilo škripanje. Tokrat je bilo škripanje drugočno, konstantno cel čas in cel čas vožnje v breg. Vozil sem pa se na 34T in na najmanjših štirih zobnikih zadaj. Žal skozi celotno vožnjo. Po ravnici pa spet normalno. V breg sem vozil ca. na 300-330wattih. 

Zanimivo, da sem na koncu vožnje po ravnini na minuitnem intervalu vozil 450wattov (na 50T pa verjetno 2-3 najv. zobniku) pa nisem nič slišal. Je pa res, da enostavno jaz nisem slišal pri +45km/h.

Ali je možno, da nova veriga rabi kakih 100km, da se "uleže"? Prednji in zadnji zobniki niso iztrošeni, saj samo kolo ima ca. 10k km in večinoma rahle ravninske vožnje. Verige prej seveda nisem očistil in ponovno mazal, saj je industrijsko namazana. ALi pa priporočate, da jo temeljito očistim in ponovno podmažem?

Drugi sum se mi pojavlja za gonilni ležaj (če nebi bila kriva veriga). Imam BB30a, ter mi je bil pri ca. 6k km že zamenjan, ker mi je bilo nekam čudno. Takrat sicer nisem slišal ropotanja, ampak je serviser potrdil, da je moral zamenjati ležaje. Sedaj je na teh 4k km. Ko ni bilo verige gor, sem samo pihnil na gonilko in se je že ta obračala, tako da ne zgleda, da bi bilo kaj narobe. Ampak vprašanje je, kako je pod obremenitvijo.

peciklist 29.07.2017 10:38

Veriga meni ni še nikoli škripala (v kolikor je očiščena in podmazana). Press fit ležaji so znani po škripanju, če ni bil zalepljen z loctitom ali drug lepilno maso za spajanje cilindričnih delov, bo škripal. Za začetek razdri gonilko ter snami obrobe ležajev ter na novo nanesi mast, podmaži tudi gonilko. Lahko ti škripa še QR na obročih, krmilni ležaj, verižniki na gonilki če niso zategnjeni, špice na felgah, pedali, navoji na pedalih če niso bili podmazani preden si jih privijačil... Velikokrat je lahko vzrok škripanja sedežna opora, preveri, očisti uporabi pasto za karbon. Škripajo lahko tudi ležaji v obročih, škripa lahko tudi kaseta. Vzrok boš s poslušanjem težko določil, ker okvir prenaša zvok.

Crosser 30.07.2017 15:46

Neustrezno vstavljen pin. Poglej link kjer si vstavil pin, ali je pin šel skozi in ali se členka ob vstavljenem pinu tekoče premikata gor in dol. Malo na silo z rokami zvijaj, dodal mazivo, da bo šlo gladko.

Agent041 30.07.2017 20:34
@Crosser:

Neustrezno vstavljen pin. Poglej link kjer si vstavil pin, ali je pin šel skozi in ali se členka ob vstavljenem pinu tekoče premikata gor in dol. Malo na silo z rokami zvijaj, dodal mazivo, da bo šlo gladko.

Pin je v redu. Veriga se lahkotno upogiba. Prav tako je ropotanje na manjsi sajbi spredaj stalno in ne v periodu.
peromtb 30.07.2017 21:25

Po mojih izkušnjah se pri menjavi verige pogosto na začetku pojavi škripanje na koleščkih menjalnika, dokler se le te po kakšnem tednu ne obrabijo/utečejo na novo verigo. Lahko jih probaš zamenjati oz. počakaš nekaj voženj. Drugače pa je večino možnosti naštel že peciklist.

Agent041 31.07.2017 08:45

Glede na to, da se to "rožjanje" dogaja samo na manjšem prednjem verižniku, sem kakršnekoli druge dejavnike že izključil, tako da mi ostane le še gonilka sama in potencialno tudi gonilni ležaj. Tudi kolega, ki se z mano vozi, je poslušal na vzponu, in pravi, da definitivno prihaja iz sprednjega verižnika/verige.

Kar se tiče verige same, so vsi členi v redu (tudi tam, kjer je montažni pin). Zadnji koleščki so tudi v redu. So bili kontrolirani, ko ni bilo gor verige. Takrat sem tudi poslušal gonilni ležaj in ko sem samo pihnil v gonilko, se je že vrtela in brez zvoka. Vem da je pod obremenitvijo lahko drugače, zato je še vedno vprašaj.

Ampak sem pa posumil drugo možnost, in sicer, da je mogoče potrebno namazati vijake na prednjem verižniku, ker je pravzaprav manjši verižnik privijačen na velikega z gonilko. In tu se je zgodilo. Ker nisem vedel na koliko Nm so, sem preiskušal z dvigovanjem nastavitve na momentnem ključu in ugotovil, da so nekje okoli +18Nm.

Nato sem podmazal posamezen vijak in privil le malenkost, da sem potem lahko postopoma in križno privijal. Do 6Nm je šlo vse v redu. Ko sem hotel na 8Nm, pa sta se mi dva vijaka zlomila počez. Gonilka je FSA SL-K, vijaka pa sta torx T-30, in sicer votla. To mi je pa res bilo čudno. K sreči sta navoja ostala nepoškodovana (upam vsaj), saj sem lahko preostanek vijaka, glede na to, da je votel, kar odvil iz navoja. Drugih potem nisem niti več poskušal naprej privijati. 

Očitno je, da so bili vijaki pretegnjeni. Sem šel iskat navodila FSA za zateg teh vijakov na gonilki, ter bi moralo biti max. 12Nm. Torej definitivno pretegnjeno. Kako je to lahko bilo? Ali niso te gonilke strojno montirane? Pa če tudi ne, vseeno čudna zadeva za priznano znamko. 

Ampak še vedno je vprašanje, ali je to povzročalo rožljanje, saj je recimo skupaj 10k km bilo brez problemov, in bi se sedaj začelo, ko sem pač menjal verigo???!!! Lahko da sem zlom vijakov povzročil pač jaz, ko sem jih podmazal in ponovno privijal, saj so bili že "načeti".

Kakorkoli, sedaj sem naročil nove vijake in bom potem videl, ali je to to, ali pa bo potrebno naprej iskati problem, recimo v ležaju.
www.bike-discount.de/de/kaufe n/fsa-kettenblattschraubenset- torx-fuer-4-arm-schwarz-33141

Gonilka je s štirimi vijaki, ampak peti vijak pa je drugačen (daljši in ne v celoti z navojem), saj je vijačen tudi direktno v gonilko. Tega pa žal nisem nikjer našel, pa se prav tako bojim, da se mi zlomi. Zaenkrat sem ga tako potem tudi pustil na 6Nm, vključno s ostalima dvema vijakoma. Pri ponovni montaži bom tako moral izjemno paziti, da ne bodo navzkriž prišle obremenitve, ter mi zlomile ta daljši vijak, saj ga ne bom več odvijal, medtem ko pa preostala dva bom.

Mogoče kdo ve, kje bi lahko dobil ta daljši vijak?

Janja 31.07.2017 08:49

Je to prav napisano?

@Agent041:

 Vozil sem pa se na 34T in na najmanjših štirih zobnikih zadaj. Žal skozi celotno vožnjo. Po ravnici pa spet normalno. V breg sem vozil ca. na 300-330wattih. 


Če je, je veriga fajn diagonalno - poglej sprednji menjalnik, če ne drsa po njem.



Agent041 31.07.2017 08:52
@janja:

Je to prav napisano?

@Agent041:

 Vozil sem pa se na 34T in na najmanjših štirih zobnikih zadaj. Žal skozi celotno vožnjo. Po ravnici pa spet normalno. V breg sem vozil ca. na 300-330wattih. 


Če je, je veriga fajn diagonalno - poglej sprednji menjalnik, če ne drsa po njem.



Pardon, sem mislil najmanših štirih prenosih zadaj. Torej največjih zobnikih zadaj. Drugače bi v breg bolj težko. :)

peciklist 31.07.2017 13:42

vijaki katere omenjaš so "po knjigah" za enokratno uporabo. Odstrani obrobe na ležaju ter nanovo nanesi mast, pa to naj bi se delalo na cca 2kkm odvisno po kakem vremenu voziš. Potem pa se usi čudijo zakaj jim bb zdrži 20kkm...jaz sem z enim naredil cca 70

lone_rider 01.08.2017 13:48

Drugače pa je sila, ki je potrebna, da odtegneš vijak približno za tretjino večja, kot je dejanska sila, s katero je bil vijak privit. Ko je vijak dalj časa privit, se "sprime" z navojem, vmes lahko pride kaka umazanija, izgine mazivo, morda malo rje in zato je sila za odvijanje toliko večja.

Crosser 01.08.2017 14:19

Poglej tudi če ti pleše zadnji verižnik, ko pedaliraš in potem nehaš. Men je tud škripalo, pa je bila plesoča račna. Z roko primi največji zobnik na kaseti in malo probaj levo-desno premikat, če se maje potem bo treba zamenjat račno, če je ta še na voljo, al pa celotno pesto.

Agent041 01.08.2017 14:24
@Crosser:

Poglej tudi če ti pleše zadnji verižnik, ko pedaliraš in potem nehaš. Men je tud škripalo, pa je bila plesoča račna. Z roko primi največji zobnik na kaseti in malo probaj levo-desno premikat, če se maje potem bo treba zamenjat račno, če je ta še na voljo, al pa celotno pesto.

Tudi preverjeno, pa je v redu.

Agent041 01.08.2017 14:29
@lone_rider:

Drugače pa je sila, ki je potrebna, da odtegneš vijak približno za tretjino večja, kot je dejanska sila, s katero je bil vijak privit. Ko je vijak dalj časa privit, se "sprime" z navojem, vmes lahko pride kaka umazanija, izgine mazivo, morda malo rje in zato je sila za odvijanje toliko večja.

Vijaka sta se zlomila pri ponovnem privijanju. Potemtakem bi recimo bil vijak na začetku pri odvijanju pod 24Nm , če je bil prvotno privit na 18Nm? Max. po navodilih je 12Nm. Vseeno mislim, da se nekaj takega nebi smelo zgoditi. Prej bi računal, da bi se potem zjebal navoj. Ampak ker je vijak votel, je v tem primeru pač prej popustil vijak in ne navoj.

nanisimi 01.08.2017 14:40
@Agent041:
@lone_rider:

Drugače pa je sila, ki je potrebna, da odtegneš vijak približno za tretjino večja, kot je dejanska sila, s katero je bil vijak privit. Ko je vijak dalj časa privit, se "sprime" z navojem, vmes lahko pride kaka umazanija, izgine mazivo, morda malo rje in zato je sila za odvijanje toliko večja.

Vijaka sta se zlomila pri ponovnem privijanju. Potemtakem bi recimo bil vijak na začetku pri odvijanju pod 24Nm , če je bil prvotno privit na 18Nm? Max. po navodilih je 12Nm. Vseeno mislim, da se nekaj takega nebi smelo zgoditi. Prej bi računal, da bi se potem zjebal navoj. Ampak ker je vijak votel, je v tem primeru pač prej popustil vijak in ne navoj.

Preveri vijake na prednjem verižniku. Če so losani, se verižnik minimalno premika pri pedaliranju, kar pa je dovolj, da se veriga pri vsakem obratu dotakne menjalnika.




uploaded



lone_rider 01.08.2017 15:00

Če se ravno o teh vijakih pogovarjamo. kaže jezik @agent041 jih je odvil, da bi jih malo podmazal, a so se mu pri privijanju polomli.

lone_rider 01.08.2017 15:08
@Agent041:

Vijaka sta se zlomila pri ponovnem privijanju. Potemtakem bi recimo bil vijak na začetku pri odvijanju pod 24Nm , če je bil prvotno privit na 18Nm? Max. po navodilih je 12Nm.

Če je bil privit na 12 Nm, potem bi za odvijanje potreboval najmanj 16 Nm...

Agent041 02.08.2017 07:10
@lone_rider:
@Agent041:

Vijaka sta se zlomila pri ponovnem privijanju. Potemtakem bi recimo bil vijak na začetku pri odvijanju pod 24Nm , če je bil prvotno privit na 18Nm? Max. po navodilih je 12Nm.

Če je bil privit na 12 Nm, potem bi za odvijanje potreboval najmanj 16 Nm...

S tem da jaz sem pred odvijanjem preverjal na koliko je privit. Se pravi, da sem poskušal privijati, in sem stalno prilagajal/dvigoval obremenitev. Na 10Nm, potem 12, 14, 16, 18 in potem na 20Nm kjer sem potem takoj opazil, da momentni ključ ni tiknil ampak je zgrabil. Torej je potemtakem bil privit na 18Nm in odvijanje potem 24Nm.

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI