So starejša kolesa boljša od starih ?

Domov > Forum > So starejša kolesa boljša od starih ?

So starejša kolesa boljša od starih ?

SORTIRAJ PO:
jesen 30.08.2017 14:18

Postavil sem nekoliko provokativno vprašanje glede razlik med novim in starim rabljenim kolesom. Mi lahko kdo od poznavalcev razloži, v čem je nekje razlika (pričakovana da se razumemo) med kolesom starim pet,šest, sedem let in novim 2017 ? Kaj torej ima današnje kolo dobrega, inovativnega, uporabnega, kar starejši nimajo, ker takrat tega ni bilo na razpolago ? So to boljši materiali, ležaji, boljša pedala, gume, okvirji ? Če pogledamo razliko pri avtu, je razlika kar velika, pri kolesu pa imam občutek, da tega napredka ni, vsaj po cenah rabljenih koles ne. Kaj menite o tem ?

ken 30.08.2017 16:57
Kolesa so boljša...
Nisi pa zato nič boljši..če si zanič kolesar :))
Ban 30.08.2017 16:57

So starejša kolesa boljša od starih ?

misliš novejša? Popravi naslov

Lopata 30.08.2017 17:26
Tehnični napredek. Leta 2010 je Scott s Addictom na trg poslal prvi okvir pod 1000g. Takrat je bilo to nekaj prelomnega. Danes ni to nič nenavadnega.

10 ali 15 let nazaj tudi ni bilo enotnih standardov in kontrolnih postopkov, zato so tista prva leta karboncev zaznamovana s sloganom "raje dober aluminij kot slab karbon". Danes je ta situacija skoraj da ne obrnjena.

Nobena tehnična inovacija pa ne prekaša sistematičnega in celovitega pristopa k treningu. Žal +90% rekreativcev tega ne razume in sledijo logiki "boljše kolo, boljši jaz" in se čudijo, kako da niso sposobni obračati več kot 200W.
pek123 30.08.2017 17:37

a pol ce imas viasa in obracas 180w ni dovolj? a ce kupim bianchija bo slo vec wattov? prosim za nasvet ker sem placal za kolo 7.000e in sedaj nevem kaj narediti ker ne obrnem vec kot 200w

Anquetil.J 30.08.2017 18:45

Največja razlika je v prestavljanju, obročih in zavorah. Campagnolo pred letom 2015 prestavljanje slabo sploh prednji menjalnik. Shimano je precej konstanten in je zadeva bolj evolucijska.

Zavore so izpopolnjene in zavirajo precej bolje, obroči gledano karbonske so napredovali v smislu trajnosti in kvalitete zaviranja.

Najboljša kolesa so bila pred petimi leti že odlična, kupec pa danes v rangu 1200 -1500 € lahko kupi neprimerno boljše kolo kot 7 let nazaj.

Da ne pozabim na plašče, zmesi, ki so danes na voljo so precej boljše.

V MTB pa je razlika vsaj po mojem vedenju precej večja(plašči, vzmetenje, zavore..)

 

 

Anquetil.J 30.08.2017 18:47
@pek123:

a pol ce imas viasa in obracas 180w ni dovolj? a ce kupim bianchija bo slo vec wattov? prosim za nasvet ker sem placal za kolo 7.000e in sedaj nevem kaj narediti ker ne obrnem vec kot 200w

Drži se svoje obrti.

Quercus 30.08.2017 21:12

Vse je odvisno s katerega stališča gledaš in katere znamke si pripadnik.

Opreme imajo kolesa danes manj, saj vsi šparajo na teži.

Imaš pa zato več ponudbe, a s tem tudi slabše modele ;)

jesen 31.08.2017 07:57

Lopata in Anquetil sta odgovorila na moje vprašanje o tem kaj me je zanimalo. Strinjam se tudi s Kenom, da nisi z novim kolesom nič boljši, če si zanič kolesar (je pa z novim verjetno nekoliko udobnejše peljat, vse deluje bolj gladko). Querus ima verjetno tudi prav, glede večje, širše ponudbe in s tem tudi več slabših modelov, čeprav so verjetno ti bili tudi v preteklosti prisotni. V vsakem primeru ste mi preceje pomagali v dilemi glede zamenjave kolesa, kjer sem nihal med novim ali rabljenim. V vsakem primeru je bolje, da se odločim za novega, ker bom za manj denarja dobil več, kot pri nabavi rabljenega, katerih cene so tudi sorazmerno visoke. Paziti edino moram, da ne izberem slabši model, kot pravi Quercus. Verjetno nisem dober kolesar, če so pri tem pomembni športni rezultati, sem pa bolj kolesar ki uživa v tem in cenim pri kolesarjenju tudi tisto, ki mi ga daje z vidka zdravja, počutja.

felx 31.08.2017 08:26

Kolesa so z vsakim letom boljša, to je res (lažja, bolj toga, bolj aerodinamična). V nekem srednjem razredu dobiš danes res odlično kolo - lahko, odzivno, dobra geometrija.

Po drugi strani pa so na račun doseganja vseh izboljšav komponente manj trajne. Recimo pri obročih - včasih si imel 30 špic, vozil povsod, vsake toliko centriral in je bilo to to. Danes vozim kakovostne obroče na 20 špic spredaj, 24 zadaj in sem letos na specialki utrgal 2 špici (in eno na gorskem). Tudi menjalniki so postali bolj kompleksni/lažji in ne zdržijo toliko, kot roba iz 90-ih.

Verjamem, da bi lahko z današnjo tehnologijo naredili 10kg težko specialko, ki bi zdržala ohoho let, ampak razvoj je šel pač v smeri nižje teže in višje hitrosti (kar je glede na naravo športa seveda povsem razumljivo). 

SHad 31.08.2017 08:43
@jesen:

Postavil sem nekoliko provokativno vprašanje glede razlik med novim in starim rabljenim kolesom. Mi lahko kdo od poznavalcev razloži, v čem je nekje razlika (pričakovana da se razumemo) med kolesom starim pet,šest, sedem let in novim 2017 ? Kaj torej ima današnje kolo dobrega, inovativnega, uporabnega, kar starejši nimajo, ker takrat tega ni bilo na razpolago ? So to boljši materiali, ležaji, boljša pedala, gume, okvirji ? Če pogledamo razliko pri avtu, je razlika kar velika, pri kolesu pa imam občutek, da tega napredka ni, vsaj po cenah rabljenih koles ne. Kaj menite o tem ?

Med, recimo pet let starim oz. starejšim modelom kolesa ni bistvenih razlik.
Vsaj ne takih, ki bi jih ti zaznal.
Ni razlike še posebej v materialu, ležajih, pedalih gumah in okvirju.

Seveda te z nenehnim pošiljanjem novih modelov na tržišče hočejo trgovci prepričati v nasprotno.


fuego 31.08.2017 08:58

Edina revolucija pri kolesih so pri MTB 29˝obroči, pri specialkah endurance okvirji, ki poleg geometrije omogočajo namestitev tudi širših gum, ki jih lahko voziš na nižjem tlaku in pa 11 redna grupa, ki pokrije res vsa prestavna razmerja. Drugače pa je meni 10 redna Campa Centaur prestavljala lepše kot sedaj Ultegra. Pa cross kolesa so nadomestila trekking kolesa. Sigurno pa je rabljeno kolo z veliko prevoženimi kilometri bolj obrabljeno in bo treba še kaj zamenjat.

ZigaK 31.08.2017 10:48

Press fit bb

one too many 31.08.2017 14:11

@ZigaK: a niso ravno press fit ležaji problematični?

@felx: Meni so ravno na obročih na 30 špic pokale špice pa sem imel samo 75 kg. Šele ko sem zamenjal za debelejše špice je bilo v redu. Nasprotno imam že 5 let Ksyriumke pa nimam problemov pri 100 kg.

 

V rangu 1000–1500 € so razlike kar je omenil @fuego. Sam bi še pripomnil, da je pametno kupovati novo kolo oz. s čim novejšo opremo. Npr. sam že težko dobim dele za moje 13 let staro kolo.

Ne bi pa rekel, da je moje kolo za 1000 € slabo.

 

Hja, pri 3000 € se pa najbrž več pozna. Elektronika, diski, lažji okvirji, ...

burek66 31.08.2017 14:37
@fuego:

Edina revolucija pri kolesih so pri MTB 29˝obroči, pri specialkah endurance okvirji, ki poleg geometrije omogočajo namestitev tudi širših gum, ki jih lahko voziš na nižjem tlaku in pa 11 redna grupa, ki pokrije res vsa prestavna razmerja. Drugače pa je meni 10 redna Campa Centaur prestavljala lepše kot sedaj Ultegra. Pa cross kolesa so nadomestila trekking kolesa. Sigurno pa je rabljeno kolo z veliko prevoženimi kilometri bolj obrabljeno in bo treba še kaj zamenjat.

S tem, da je pri MTB edina revolucija 29" obroči se ne bi strinjal. Sprememba pri geometriji okvirjev je v zadnjih 10 letih tista, ki se pri vožnji najbolj pozna.

braneM 31.08.2017 14:48
@Lopata: Tehnični napredek. Leta 2010 je Scott s Addictom na trg poslal prvi okvir pod 1000g. Takrat je bilo to nekaj prelomnega. Danes ni to nič nenavadnega.

10 ali 15 let nazaj tudi ni bilo enotnih standardov in kontrolnih postopkov, zato so tista prva leta karboncev zaznamovana s sloganom "raje dober aluminij kot slab karbon". Danes je ta situacija skoraj da ne obrnjena.

Nobena tehnična inovacija pa ne prekaša sistematičnega in celovitega pristopa k treningu. Žal +90% rekreativcev tega ne razume in sledijo logiki "boljše kolo, boljši jaz" in se čudijo, kako da niso sposobni obračati več kot 200W.


Napredek je šel malo hitreje in tudi pri teži drugače.

nekje do leta 1975 - jeklo
od  1980-85 ... izboljšano jeklo "cromoliden"
1986-89 - prve alu specialke (začnejo in nekje v leto 1990 izpodrinejo "cromoliden")
1994- prvi karbonski cestni okvirji (razvoj Giant)
1995-96 (mtb) kolesa - (razvoj Giant)
1998-2000 prve serijske cestne specialke z karbonskimi vzstavki in deli kompunentami 
2003-04 prve karboske specialke iz enega kosa (razvoj Giant)
2003-04 preskok iz 9 na 10 redne komunente
2004 pohod nove ere geometrije - sluping ali podrta geometrija (razvoj Giant ) ... uh, kako je bila osovražena ... z to geometrijo je karbon v togosti in teži dokončno izločil alumini in tianium
2005-06 Giant na trg pošlje sluping in enega kosa - z integrirano sedežno oporo - z oznako TRC ISP teža 899g ...
2005 --Sledijo karbonski obroči ...
2005 - Posledično zaradi vse lažjih koles in pritiska industrije, UCI - spusti skupno težo in jo zacementira na sedanjo 6,7 kg, ... čepra so si proizvajalci (scott - canondale in druhi pritiskali za lestvico pod 6 kg) Za dobre okvirje postane standard med 850 do 950g
2006 - Sledi poplava karbonskih delov ...
2009 - 10 preskok na 11 redne grupe ...
2009 2010 .... velike spremebe v Mtb, predvem zaravi uvajanja večjih koles - karbon dokončno ozpodrine alu. 
2012 - pohod elektronike ...
2015 - začetek uvajanje disk zavor ... 

Vzporedno pa zaradi boljšega treniranja, hitrejših dirk ... material trpi in odpoveduje več kot prej v 10-ih letih skupaj.

Kolesa so pa seveda veliko boljša, varnejša lepše vodljiva, kot še desetletje nazaj ... le natrenirati je vsako leto težje ... nasmeh  

... tako nekako +/- kak mesec gor - dol ...



 

Maj_ex 31.08.2017 15:58
UCI’s 6.8kg weight limit
Janja 31.08.2017 16:03

O pregledu napredka cestnih koles ne bom sodila - a mtb vložke bi lahko mirno spustil.
Kaj pomeni vnos:

@braneM:

Napredek je šel malo hitreje in tudi pri teži drugače.

nekje do leta 1975 - jeklo
od  1980-85 ... izboljšano jeklo "cromoliden"

1995-96 (mtb) kolesa - (razvoj Giant)

2009 2010 .... velike spremebe v Mtb, predvem zaravi uvajanja večjih koles - karbon dokončno ozpodrine alu. 
2012 - pohod elektronike ...
2015 - začetek uvajanje disk zavor ... 

leto 95-96 MTB kolesa??? prvi karbonci? disk zavore?
(le kaj sem vozila pred tem?)
Pa, če so kakšne prelomnice v MTB - kje je vzmetenje prednje/zadnje,
disk zavore na MTB, pa celo verižnik z različno debelino zob  - vsaj po mojem mnenju malo večje spremembe/prelomnice kot velikost koles.

IZO 31.08.2017 19:11
@braneM:
 "cromoliden")


 

Kaj hudiča pa naj bi bilo to? Krom molibden mogoče?

teokos 31.08.2017 19:53
@braneM
@Lopata: Tehnični napredek. Leta 2010 je Scott s Addictom na trg poslal prvi okvir pod 1000g. Takrat je bilo to nekaj prelomnega. Danes ni to nič nenavadnega.

10 ali 15 let nazaj tudi ni bilo enotnih standardov in kontrolnih postopkov, zato so tista prva leta karboncev zaznamovana s sloganom "raje dober aluminij kot slab karbon". Danes je ta situacija skoraj da ne obrnjena.

Nobena tehnična inovacija pa ne prekaša sistematičnega in celovitega pristopa k treningu. Žal +90% rekreativcev tega ne razume in sledijo logiki "boljše kolo, boljši jaz" in se čudijo, kako da niso sposobni obračati več kot 200W.


Napredek je šel malo hitreje in tudi pri teži drugače.

nekje do leta 1975 - jeklo
od  1980-85 ... izboljšano jeklo "cromoliden"
1986-89 - prve alu specialke (začnejo in nekje v leto 1990 izpodrinejo "cromoliden")
1994- prvi karbonski cestni okvirji (razvoj Giant)
1995-96 (mtb) kolesa - (razvoj Giant)
1998-2000 prve serijske cestne specialke z karbonskimi vzstavki in deli kompunentami 
2003-04 prve karboske specialke iz enega kosa (razvoj Giant)
2003-04 preskok iz 9 na 10 redne komunente
2004 pohod nove ere geometrije - sluping ali podrta geometrija (razvoj Giant ) ... uh, kako je bila osovražena ... z to geometrijo je karbon v togosti in teži dokončno izločil alumini in tianium
2005-06 Giant na trg pošlje sluping in enega kosa - z integrirano sedežno oporo - z oznako TRC ISP teža 899g ...
2005 --Sledijo karbonski obroči ...
2005 - Posledično zaradi vse lažjih koles in pritiska industrije, UCI - spusti skupno težo in jo zacementira na sedanjo 6,7 kg, ... čepra so si proizvajalci (scott - canondale in druhi pritiskali za lestvico pod 6 kg) Za dobre okvirje postane standard med 850 do 950g
2006 - Sledi poplava karbonskih delov ...
2009 - 10 preskok na 11 redne grupe ...
2009 2010 .... velike spremebe v Mtb, predvem zaravi uvajanja večjih koles - karbon dokončno ozpodrine alu. 
2012 - pohod elektronike ...
2015 - začetek uvajanje disk zavor ... 

Vzporedno pa zaradi boljšega treniranja, hitrejših dirk ... material trpi in odpoveduje več kot prej v 10-ih letih skupaj.

Kolesa so pa seveda veliko boljša, varnejša lepše vodljiva, kot še desetletje nazaj ... le natrenirati je vsako leto težje ... nasmeh  

... tako nekako +/- kak mesec gor - dol ...



 

kam hudica paseta look kg 86 in kg 196 v zgodovinskem razvoju?

Merlin 01.09.2017 07:08

"2005-06 Giant na trg pošlje sluping in enega kosa - z integrirano sedežno oporo - z oznako TRC ISP teža 899g ..."

 

Tega imam doma.

In ne opazim, da bi bilo kakšno novejše kaj boljše od tega..... Bolj vodljivo, lažje in hitrejše....

 

 

fuego 01.09.2017 08:03
@IZO:
@braneM:
 "cromoliden")


 

Kaj hudiča pa naj bi bilo to? Krom molibden mogoče?

Cromoly...tudi sam sem imel 12 let nazaj gorca iz tega materiala. Drugače pa ne vem zakaj bi bila starejša kolesa boljša?

Maj_ex 01.09.2017 08:12

Bolj so stara, bolj so stara!

IZO 01.09.2017 08:58
@fuego:
@IZO:
@braneM:
 "cromoliden")


 

Kaj hudiča pa naj bi bilo to? Krom molibden mogoče?

Cromoly...tudi sam sem imel 12 let nazaj gorca iz tega materiala. Drugače pa ne vem zakaj bi bila starejša kolesa boljša?

Ja, to je komercialno ime za krom molibden...
Stara kolesa so dobra za telovadbo ljubiteljev le teh...da se vsaj parkrat prepognejo, ko jih iz smeti pobirajo. Drugega razloga pa ne poznam.smeh

P.s. sentimentalnost nima veze s kvaliteto!

nanisimi 01.09.2017 12:16
@IZO:


P.s. sentimentalnost nima veze s kvaliteto!

Ja predvsem kvaliteta, zato pa vse nove stvari delajo maksimano 5-7 let. Potem pa je čas, da se zamenjajo. Sicer parodija za iŠrot, ki pa v bistvu drži za več al manj vse izdelke.

IZO 01.09.2017 17:43

No a vidiš?! Že Milan je povedal: Nič več ne bo, kot je bilo! mežik

kolopony 01.09.2017 19:15

Kam spada LOOK , ki že dobrih 30 let izdeluje karbonske okvirje ??

In je pionir na tem področju.

braneM 01.09.2017 20:05
@kolopony:

Kam spada LOOK , ki že dobrih 30 let izdeluje karbonske okvirje ??

In je pionir na tem področju.

 Tja kot si napisal. ... Med pionirje in vrhunske top izdelke! .

... Škoda je samo, da so se šli bolj ter samo "botično" proizvodnjo in so bili predragi, da bi uplivali na kolesarko industrijo.

teokos 01.09.2017 20:39

... Škoda je samo, da so se šli bolj ter samo "botično" proizvodnjo in so bili predragi, da bi uplivali na kolesarko industrijo.


...en mora zaceti, kaj pravis?? tako s karbonom (kg96), kot aero obliko (kg196); glede na razsirjenost obojega so uspeli krepko vplivati na kolesarsko industrijo, vendar zal ne za njihov zep.  
Giant je materiale, obliko, kvaliteto in ja, ceno, zavil v soliden paket in to uspesno prodaja se dandanes. ni pa inovator. dejstvo je, da tisti ''zgodovinski pregled'' sploh ne stima... 

kolopony 01.09.2017 21:28

Saj napisal sem zato, ker je v zgodovinskem pregledu manjkalo bistvo.  Tudi LOOKa se da dobiti za povsem sprejemljiv denar. Pravzaprav je industrija močno navila cena celo povprečnim kolesom in jih prodajajo za 3-4000€.  Z malo sreče se za ta denar dobi marsikaj vrhunskega.

1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI