Super članek , vendar v današnjem ponorelem svetu nepredstavljivo. Za tako razmišljanje moraš kar lep čas preždeti na kolesu , da se ti obzorja razširijo.Povprečen kupec rabi hitro in poceni.
Brane hvala za omembo, mi res veliko pomeni!
Še nekaj mojega razmišljanja če smem...
Z vidika potrošnika, mi je osebno dosti bližje koncept, kupi enkrat in takrat kvalitetno, kakor pa večkrat pa slabše. Vzemimo za primer pohištvo. Ali enkrat naročiš izdelavo mize iz masivnega lesa pri lokalnem mizarju ali pa vsake pet let kupiš v bližnji preprodajalni mizo iz prešane žagovine v "trendy" barvah, ki je vsa razmajana že po enem letu? Kdo bo dobil vaš težko zaslužen denar v prvem in drugem primeru? In koliko ga boste v 10, 20 ali 30 letih porabili za prvo oz. drugo opcijo?
Ne gre samo za ekonomičnost in kaj se bolj splača ampak za trajnostni odnos do stvari in narave. Gre za dober občutek, ko svoje stvari poznaš, veš da so kvalitetne in da ti bodo služile dolgo časa.
Z vidika izdelovalca koles, pa predvsem sledim notranjemu klicu in strasti, ki jo omenja Brane.
Tu dobim zadovoljstvo na več nivojih. Ko si stvari najprej zamislim v glavi, najdem izziv ter to premlevam dneve, včasih tudi mesece in ko se mi ideja kočno utrne, navdušeno cepetam ter iščem papir, da si čimprej skiciram zamišljeno. Ko to spravim na enkran in pričnem delati z materijalom, ko se z ročno pilo borim s tolerancami in z ognjem ter medenino spajam cevi. Ko brusim medeninaste spoje v čimbolj organsko zlito celoto. Ko ramišljam za barvno shemo, ko barvam, ko kolo sestavljam in fotografiram. In seveda, ko kolesarim s tem kolesom.
Ne gre samo za točno eno stvar ampak za kompleten proces izdelave kolesa po meri od surovih cevi do sestavljenega kolesa. Tega zadovoljstva mi ne more nadomestiti nobena druga stvar.
Sam res! Neskončno me pomirja, ko mi nekdo začne razpredati, kaj MORAM kupiti za svoj težko prislužen denar, da bom pameten!
Tole me spomenja na to, ko se čoperist spravi rejserju razlagat, da edino on ve, kaj je motor...recimo!
P.s. kapo dol vsakemu, ki je sposoben kaj izdelati, sploh v današnjih časih. Ampak...ne me hebat no!
IZO , umiri konje . BraneK samo opozori kupce svojih prvih koles , da poleg osnovne sheme obstaja tudi nekaj drugega , drugačnega , v razmislek pred nakupom. Sem pa mnenja , da se odstotek takih kupcev koles meri v promilih.
zgleda tko, da so ta kolesa ful dosegljiva vsem, ki si zelijo kolo vozit
pol pa vidis okvir tri jurje eur
@TEX:IZO , umiri konje . BraneK samo opozori kupce svojih prvih koles , da poleg osnovne sheme obstaja tudi nekaj drugega , drugačnega , v razmislek pred nakupom. Sem pa mnenja , da se odstotek takih kupcev koles meri v promilih.
Tex, o tem govorim. Ta kolesa s kolesarstvom nimajo nič skupnega in zame nimajo nobene vrednosti. Raje recimo Vengea v barvah Benettona, kot pa to železnino, ki bi jo na tretji serpentini Vršiča v grmovje porinil. Taki bicikli so za tiste, ki se radi pridejo pokazat v ciljni prostor po Franji, pa še to se ga ne upajo potem spustiti z oči, kljub overloadu denarnice...kolo za vožnjo 2 do 3x letno, pod pogojem, da je prvi manjši oblaček nekje nad Dunajem.
Pa ne me narobe razumet, ampak ta kolesa so za posebneže, ne za nas rajo, ki radi gonimo! Res ne vem za kam drugam bi kupil tako kolo, kot za na steno?! Odlična kolesa, a za takrat, ko ne veš več kaj bi še...pa nog nimaš, keš pa!
@IZO:@TEX:IZO , umiri konje . BraneK samo opozori kupce svojih prvih koles , da poleg osnovne sheme obstaja tudi nekaj drugega , drugačnega , v razmislek pred nakupom. Sem pa mnenja , da se odstotek takih kupcev koles meri v promilih.
Tex, o tem govorim. Ta kolesa s kolesarstvom nimajo nič skupnega in zame nimajo nobene vrednosti. Raje recimo Vengea v barvah Benettona, kot pa to železnino, ki bi jo na tretji serpentini Vršiča v grmovje porinil. Taki bicikli so za tiste, ki se radi pridejo pokazat v ciljni prostor po Franji, pa še to se ga ne upajo potem spustiti z oči, kljub overloadu denarnice...kolo za vožnjo 2 do 3x letno, pod pogojem, da je prvi manjši oblaček nekje nad Dunajem.
Pa ne me narobe razumet, ampak ta kolesa so za posebneže, ne za nas rajo, ki radi gonimo! Res ne vem za kam drugam bi kupil tako kolo, kot za na steno?! Odlična kolesa, a za takrat, ko ne veš več kaj bi še...pa nog nimaš, keš pa!
@Izo
daleč daleč je zate Pomlad....
sj zato pa je forum v takem stanju kot je...
....brez izobraževanja ni nič....
100 ljudi, 100 čudi. Jaz sem že eden izmed izbirčnih, ki želijo kolo po svoji meri, neodvisno od zadnje mode.
Tako da, _BraneK, karuso in ostali somišljeniki, keep us posted ;)
@felx:100 ljudi, 100 čudi. Jaz sem že eden izmed izbirčnih, ki želijo kolo po svoji meri, neodvisno od zadnje mode.
Tako da, _BraneK, karuso in ostali somišljeniki, keep us posted ;)
To me sploh ne moti, nasprotno! Le živcira me, če mi kdo vsiljuje mnenje...
trioadio, pomlad je že zdavnaj za menoj, sedaj je pri meni že jesen in sivi lasje. Dovolj sem star, da sem se naučil misliti s svojo glavo! :)
@IZO:@felx:100 ljudi, 100 čudi. Jaz sem že eden izmed izbirčnih, ki želijo kolo po svoji meri, neodvisno od zadnje mode.
Tako da, _BraneK, karuso in ostali somišljeniki, keep us posted ;)To me sploh ne moti, nasprotno! Le živcira me, če mi kdo vsiljuje mnenje...
trioadio, pomlad je že zdavnaj za menoj, sedaj je pri meni že jesen in sivi lasje. Dovolj sem star, da sem se naučil misliti s svojo glavo! :)
poglej spet tolčeš svoje...to je problem tega foruma...drugačno razmišljanje...je napačno...je napad....kriva vera...ipd....
...@BraneK ni nikomur vsiljeval svojega mišlenja...povedal je to kar si misli...sedaj je pa prav, da se vsak posameznik odloči ali mu bo to razmišljenje kaj pomagalo ali ne...ali bo nanj kaj vplivalo ali ne...ali bo mogoče začel drugače razmišljati...mislim da tu ni bilo nobenega vsiljevanja mnenja...
.....če PA je posameznik vesel v svojem prepričanju in se mu zdi po njegovem mnjenju takšno razmišljanje pravilno...zakaj pa ne...
Jeklena kolesa niso več konkurenčna za na dirke, to mi je jesno. Za tekme vzpon ipd.. Se je pa z nimi zelo lepo kam zapeljati in biti tudi malo občudovan. Oz. je občudovano kolo. Če je pa na lastniku še kakšen lepo ohranjem dres iz polpretekle zgodovine, je pa vse skupaj še boljše.
Nedavno sem prepeljal brevet 6 Prestolnic, ~ 1280 km in precej VM. Vožnja je bila udobna, a v klance je šlo malce bolj počasi, je kolo pač par kg težje od karbonskega, pa še prtljage je bilo nekaj.
OK, na kratko. Sem občudovalec jeklenih koles, še posebej takih, ki so izdelani s "filletbrazed" tehniko spajanja. Enkrat bo v moji zbirki eno tako. Made in Slovenia. :)
Vesel sem v svojem prepričanju
Mislim, da največjo antipropagando tem kolesom ustvarjajo zbiralci, ki jih skorajda že malikujejo, ali pa dejansko vozijo le v lepem vremenu (verjetno obstajajo takšni, kot jih opisuje IZO).
Sam vidim smisel teh koles ravno v drugi smeri - primerni so praktično za vse - službo, popoldansko psihološko razbremenitev, vaško dirkanje... Več kot jih voziš, bolj se ti smeji.
Branetovo vprašanje je jasno .
Po mojem mnenju mora kupec prvega kolesa kupiti pač nekaj v svojem proračunu , upoštevati nekaj bližnjih mnenj in zajahati kolo.Tud če kiksne ne gre za velik vložek oziroma ne sme bit. Po letu ali dveh bo imel za večino vprašanj odgovore. Tekmovati , se samo voziti , potovati , furati na vzpone , maratone , kere kasete , kere feltne ,itd.
Ko predela to fazo se usmeri v recimo tekme in tera svojo zgodbo, nabavi če je dnar recimo makino in šiba dokler gre.
Ko te enkrat ulovijo leta , prehitevajo te mladci , maš dve kile preveč , vidiš , da ne gre več.
Takrat si že precej izoblikovan v smiislu kolesarja in si kupiš kar ti je pač všeč in paše v tvojo denarnico. Najbrž se ti sere za hitrost , teža kolesa tud ni prvi plan , važn je da ti je všeč in ko se rukneš v en kafič prsloneš kolo tak , da ga z užitkom pogledaš , zame recimo enostavne klasične geomtrijske linije in pač oprema že tak se ve kera.En prst en gumb , drug prst pa nasproten gumb.
Sicer pa fajn ko smo različni.
@felx:
Sam vidim smisel teh koles ravno v drugi smeri - primerni so praktično za vse - službo, popoldansko psihološko razbremenitev, vaško dirkanje... Več kot jih voziš, bolj se ti smeji.
Ja, se strinjam...a to zame ni kolesarstvo v pravem pomenu besede. Tudi sam imam dva železarja za kofetkat in opravke.
@Tex, ti prikimavam v tem kontekstu. Vendar...cenik zgornjih koles ni prijazen želodcu in tu je point mojih pomislekov!
@olmauntin, hvala za minus :) argument pa je?
Ja ampak res....kaj pa je fora teh koles.....itak se jih gre večina neki retro, pol da pa gor karbonske feltne...kr neki no!
Mislim da gre tukaj samo za novo tržno nišo, pa čisto nič drugega.....imam tudi jaz dva stara jeklena, pa tudi pod razno ni takega užitka se peljati kot z novim karboncem.
Če ste že pri železnini......jaz še nisem srečal naloudanega začetnika, ki bi si kupil pregrešno drago železnino, kronometrco kot prvo kolo pa že večkrat
@-BLAŽ-:Če ste že pri železnini......jaz še nisem srečal naloudanega začetnika, ki bi si kupil pregrešno drago železnino, kronometrco kot prvo kolo pa že večkrat
kronometrco :) :) :)
kaj pa če ma brke....teh pa ne misli si odbrit za dobrobit tisočink pridobljenih sekund
Ja ne vem...lahko da sem čuden....ampak če dam skupaj kronometerco in kolo iz cevi za centralno kurjavo, le kaj bi vzel?
Itak moraš imet vsaj 5 koles.
Raj imam kronometrco kot pa retro res pa je da sem še bolj mlad :) v hitrosti je čar ;)
Vsi imate prav in vsi narobe :) odvisno kaj ti je bližje....
Jeklo, alu, titan imajo svoj čar prav tako karbon. Vse je stvar filinga in lastne estetike.
Osebno raje jeklenko kot karkoli karbonskega (govorim o okvirju) nic imam proti jeklenki in karbon feltnam... če pašejo.
Kak bi pa zgledal če bi vsi vozili isto.... Mi je pa všeč da obstajajo mojstri kot je Karusso in Berk... dve strani istega kovanca.
Pa Anquetil. J formula je n+1 :)
formula je že N+1, ampak velja tudi N>4
Se navezujem na temi www.bicikel.com/forum/49016/z namke_koles.html in www.bicikel.com/forum/49006/g ravel_bike_za_1000_eur_.html, ki sta nekako iztocnici mojim blodnjam, ki se mi ze dalj casa pletejo po glavi. Ne ugovarjam tam napisanim predlogom. Nekateri so prav odlicni.
Sprasujem se, ali se mora vsak kolesarski zacetnik najprej ukvarjati z nakupom velikoserijskih konfekcijskih koles velikih korporacij? Pod vplivom profesionalnega sporta in medijev je to najbrz nekaj popolnoma normalnega. Nikakor pa ne nekaj nujnega.
Ko sem igral in se navduseval nad tenisom, sem hotel imeti tocno tak lopar, kot ga je imel Borg ali McEnroe. Dobil sem model nizjega ranga, za polovicno ceno vrhunskega modela. Ko nisem izpustil niti enega prenosa Formule 1, pa nekako nisem mogel kar iti v trgovino in si jo kupiti. Ali pa vsaj kak 911, tudi ta bi mi zadoscal. Varnostni sistem nedostopnosti oz. luksuzne cene me je obvaroval pred prenagljenim nakupom. Pri kolesih tega ni. Ce se zapicimo v neko kolo in usmerimo vse sile, lahko dobimo prakticno karkoli. Sam imam kolo znamke, ki je osvojilo TdF. Morda tudi Giro in Vuelto. Ni (bilo) pomembno. Vazno mi je bilo le, da je latest carbon technology.
Ne oporekam, Cannondale, Canyon, Pinarello, Scott, Specialized so gotovo odlicna kolesa. Zanimivo pa mi je bilo ob kramljanju z izdelovalci okvirjev opaziti nekaj podobnosti. Vsak je najprej zacel govoriti o necem, kar mu veliko pomeni.
Npr. Darren Crisp, crisptitanium.com/, zelo rad prisluhne stranki, kaj si zeli imeti. Potem pa obzirno svetovati, kaj v resnici stranka zares potrebuje, glede na svoje sposobnosti, izkusnje in izbiro podlage.
Doriano de Rosa, bixxis.com/en, se ni sprijaznil s potjo, ki sta jo ubrala njegova brata, ki sta videla prezivetje ocetove znamke v poslovnem modelu izdelave na Daljnem vzhodu. Zelo je ponosen, da mu je po prehojeni trnovi poti uspelo. Se dobro, ker s hcero izdelujeta res lepa kolesa.
Mattia Paganotti, www.legorcicli.it/, bi pa rad samo kolo vozil. Ucil se je tudi pri Tizianu Zullo. Vsec mi je citat, "He also welded me and my wife Franka at our wedding. What Zullo welds can’t be split."
Zal mi je, da zaradi svojega jezikovnega primanjkljaja nisem govoril z Irio Tommasinijem, www.tommasini.com/.
Omeniti moram se Davida Krevsa, www.flickr.com/photos/9702895 6@N04/.
Vsi imajo eno pomembno skupno lastnost. Pri vsakem sem zacutil zelo mocno in zelo nalezljivo strast do (izdelovanja) okvirjev koles.
Te strasti ne obcutim pri Velikih znamkah. Nekje je izgubljena. Nadomesca jo menjajoca se barvna shema in zasciteni buzz-wordi. Ni dvoma, gotovo so tudi tam zaposleni ljudje, ki imajo to strast. Vendar zaradi vsega marketinskega prahu ne pride do izraza. So, I'm not buying it (anymore). Tudi vam ni treba.
Ce bi mi kdo takele napletal na mojem 'zacetku' pred dvanajstimi leti, ga gotovo ne bi poslusal. Tudi svojega sina s tem ne prepricam.
Najbolj pomembno se mi zdi, da si vsak najde svoj kolesarski stil. Nekaj, kar mu je pisano na kozo, na svoj zivljenski slog in ambicije. In se ne meni za hype.
Prosim vas, bodite vsaj vi pametni. Zacnite takoj! :-)