Luči na kolesu

Domov > Forum > Luči na kolesu

Luči na kolesu

SORTIRAJ PO:
Sinyard 17.10.2017 21:37

Rad bi podal komentar glede uporabe luči v teh dneh, ko so temperature skoraj idealne za kolesarjenje, dnevi pa že zelo kratki. Opažam namreč, da je vedno več cestnih kolesarjev, ki so na cesti ob sončnem zahodu in tudi v popolnem mraku, in ti se delijo na tri skupine:

 

1. kolesarji brez luči. Za moje pojme samomorilci. Takih je zelo veliko, morda kar večina, Ravno danes sem z avtom enega skoraj spregledal. Ni bilo prvič. Me vedno znova skrbi, kako se taki tipi vrnejo domov živi. Med njimi srečujem tudi amaterje, tekmovalce, skratka orto kolesarje. Očitno jim je pod častjo, da bi se opremili z lučjo.

2. kolesarji s premočnimi lučmi, ki zaslepijo nasproti vozeč promet. Na spletu za drobiž dobiš zelo zmogljive luči, ki pa so skrajno moteče za voznike avtomobilov.

 

3. maloštevilni kolesarji z normalnimi lučmi.

 

Tudi sam sem na veliko uporabljal kitajske luči z aliexpressa, a se nisem zavedal, kako zoprne so, dokler nisem začel srečevati sebi podobne. Zdaj jih uporabljam samo še na MTB, za na cesto pa se opremim z lučjo, skladno z nemškimi predpisi StVZO. Te se sicer ne morejo pohvaliti z 5000 lumni, a vseeno odlično osvetlijo cesto in ne motijo avtomobilistov.

 

Povejte vaše izkušnje.

 

 

 

thunder_road 17.10.2017 22:16

Se strinjam, da se včasih kolesarji premalo zavedajo pomena tega, da so vidni. Koliko kolesarjev vidim ponoči, v mestu, popolnoma brez luči. Kako to izpade na regionalkah, pa sem tudi že doživel.

Osebno ne le ponoči oz. v mraku, ampak tudi ob slabem vremenu podnevi, sploh v megli in podobnem, vedno uporabljam luči na kolesu, kadar je tam-tam dam vsaj zadnjo luč gor (v megli pa obe).

 

Glede premočnih sprednjih luči se strinjam, enako pa velja tudi za avtomobiliste. Nisem pa navdušenec nad utripajočo sprednjo lučjo, osebno nimam nikoli sprednje luči nastavljene na utripanje.

 

 Dam še en primer izpred let, mislim, da je bilo nekje 2011 leta, sem se sicer z avtomobilom vračal z Brnika in šel proti Vodicam, vmes pa je en krajši odsek, ki gre skozi gozd. V popolni temi naenkrat pred mano kolesar, ki ni imel niti zadnje luči, kaj šele obeh ... neverjetno.

Sinyard 18.10.2017 05:16

Jaz imam luči na kolesu gotovo 80% časa, razen morda sredi poletja v sončnem vremenu. Imam zelo močno zadnjo luč prav za vožnjo podnevi in odkar jo uporabljam, se mi zdi, da me vozniki prehitevajo precej lepše, gre pa za model Knog Blinder R70, ki je narejen prav za dnevno rabo in ga toplo priporočam vsakomur:

https://i2.tsbohemia.cz/img-promo/2016/03/!--VSM-03-16--/20160303_164952.jpg

 

 

Anquetil.J 18.10.2017 07:17

image

Za jesenske dni, ko so sedanji je tole dovolj - cca.40 € par.

  Kvalitena izdelava, USB polnjenje.

 

krisb 18.10.2017 07:56

Ni problem v premočnih sprednjih lučeh, problem nastane, ko luč ni pravilno usmerjena.

LoTa 18.10.2017 08:00

Povejte avtomobilistom, naj dajo kratke luči prej, ne na 5 metrov, ker sem že slep. Če pa že kakšen ima kratke, pa prižge dolge, da gleda, kdo je to na kolesu. Glede na to navado, mi pride na misel, da skoraj noben avtomobilist ne kolesari. ( pa teh navad nimajo vsi, da ne bo kdo u luft skakov)

Agent041 18.10.2017 08:08

Kot zimski nočni kolesar se strinjam z navedenim. Sam sem tudi (tako kot verjetno večina) začel z Aliexpresom. In res dobival povratno blinkanje od avtov. In sem pač moral zmanjšati moč luči. Problem je v tem, da imajo te kitajske luči zelo oster snop svetlobe (in potemtakem tudi manjšo a bolj osvetljeno površino).

Kmalu po začetku pa sem prešel na luč dobre oz. vsaj normalne kvalitete z posebno zunanjo baterijo. Sicer ima 2.000 lumnov, a se noben nasproti vozeči šofer ne pritožuje. Snop svetlobe je namreč zelo širok. Skoraj nikoli pa niti nimam na največji moči, saj po poznanih cestah ni potrebe po tem (tako je tudi trajanje baterije daljše). Za dnevno-nočne vožnje pa imam manjšo 700lumnov luč, kjer je vse v enem. Priročna mala zadeva.

Kar se tiče zadnje luči, pa jo imam cel čas vklopljeno. Podnevi in ponoči, in sicer Garmin Radar Varia (ki jača oddajanje svetlobe, ko se avto približuje in ga s tem še bolj opozarja na mene), ter se mi zdi da je to najboljši upgrade na kolesu, ki sem ga kadarkoli imel. Če sedaj dobro premislim, mislim, da odkar jo imam, me avti res bolj pozorno prehitevajo. Ni več toliko "stiskanja". Da o tem, da jih jaz opazim že dosti prej, sploh ne govorim.

@Sinyard:

.... 

Tudi sam sem na veliko uporabljal kitajske luči z aliexpressa, a se nisem zavedal, kako zoprne so, dokler nisem začel srečevati sebi podobne. Zdaj jih uporabljam samo še na MTB, za na cesto pa se opremim z lučjo, skladno z nemškimi predpisi StVZO. Te se sicer ne morejo pohvaliti z 5000 lumni, a vseeno odlično osvetlijo cesto in ne motijo avtomobilistov.

 

 

Naj omenim k temu, da po nemških predpisih StVZO luč ne sme blinkati. Sicer mi to ni pomembno za sprednjo luč, ampak za zadnjo luč pa je zelo pomembno. Še posebno med prehodom dneva in noči, ko je največja nevarnost, da te kdo spregleda. Sem recimo iz Nemčije dobil Radar Varia RTL501 (ki ima samo konstantno luč) ter jo vrnil in vzel iz Anglije tipa RTL500 (z opcijo blinkanja).


crni2 18.10.2017 08:48

Živeli, mogoče bi izpostavil, da sta za pol ure pred/za sončnim vzhodom/zahodom dovolj majhni lučki, ki ju kot prstan natakneš spredaj/zadaj, in ki zadovoljivo opozarjata (pozornega) avtomobilista na kolesarja. Strošek je resnično minimalen (par EUR), zgodnjemu ali poznemu kolesarju pa lahko rešita življenje.

Za vožnje v temi je poleg luči pomemben tudi KVALITETEN ODSEVNI JOPIČ. OBVEZNO !!!

Sicer pa meni osebno zadoščata dve sprednji luči 100-150 lm. Ena je obvezno na glavi, da si osvetim ovinek, druga pa na balanci. S to kombinacijo se brez problema spuščam po znanih cestah 40+/uro.

Pri naročanju X.XXX lumnov je treba upoštevati, da so lumni na žarnici, to kar nas zanima, pa je osvetlitev na površini ceste, lux (lx) = lm/A   Večja ko je razdalja med virom svetlobe in cesto, manj je luxov na cesti. Torej če imate X.XXX lm in svetlujete veliko površino, imate lahko bolj slabo osvetljenost (lx). Za primerjavo, vir s 1000 lm vidimo običajno samo 15% bolje kot 500 lm. Ves štos je v tem, kako si naštimamo luč glede na hitrost vožnje.

 

 

Sinyard 18.10.2017 09:05
@Agent041:

Naj omenim k temu, da po nemških predpisih StVZO luč ne sme blinkati. Sicer mi to ni pomembno za sprednjo luč, ampak za zadnjo luč pa je zelo pomembno. Še posebno med prehodom dneva in noči, ko je največja nevarnost, da te kdo spregleda. Sem recimo iz Nemčije dobil Radar Varia RTL501 (ki ima samo konstantno luč) ter jo vrnil in vzel iz Anglije tipa RTL500 (z opcijo blinkanja).


Itak, tudi jaz zadnje nimam v skladu s predpisi, blinkanje mora biti.

 

Mimogrede, za svoje kolo za na šiht sem si nabavil tole za 60€ in je super, razmišljam, da bi enako dal še na zimsko specialko:

28-034-Vorderrad-Laufrad-Komplett-Set-mit-Nabendynamo-Umruestkit-Union-LED-35-Lux

 V Nemčiji ima dinamo v pestu večina koles.

SHad 18.10.2017 09:22
@Sinyard:

 

Tudi sam sem na veliko uporabljal kitajske luči z aliexpressa, a se nisem zavedal, kako zoprne so, dokler nisem začel srečevati sebi podobne. Zdaj jih uporabljam samo še na MTB, za na cesto pa se opremim z lučjo, skladno z nemškimi predpisi StVZO. Te se sicer ne morejo pohvaliti z 5000 lumni, a vseeno odlično osvetlijo cesto in ne motijo avtomobilistov.

 

Povejte vaše izkušnje.

Ta nemški predpis o uporabi moči oz.  tipa svetil za uporabo na cesti je pri nas tudi v veljavi?

Agent041 18.10.2017 10:09
@SHad:
@Sinyard:

 

Tudi sam sem na veliko uporabljal kitajske luči z aliexpressa, a se nisem zavedal, kako zoprne so, dokler nisem začel srečevati sebi podobne. Zdaj jih uporabljam samo še na MTB, za na cesto pa se opremim z lučjo, skladno z nemškimi predpisi StVZO. Te se sicer ne morejo pohvaliti z 5000 lumni, a vseeno odlično osvetlijo cesto in ne motijo avtomobilistov.

 

Povejte vaše izkušnje.

Ta nemški predpis o uporabi moči oz.  tipa svetil za uporabo na cesti je pri nas tudi v veljavi?

Ne. Oziroma vsaj kar se blinkanja tiče, ne. Pri njih je blinkanje prepovedano, pri nas pa ne.

ken 18.10.2017 10:10

www.vecer.com/pijani-vozniki- ne-sodijo-za-volan-6239744
Tkole :
Zgornjih je ene 15%
Osebkov, ki drkajo med vožnjo svoj FB, je tut ene toliko.
Senilni starci, ki ne morejo več obrnit glave ...15%
In še kake druge anomalije, ki ne sodijo za volan..5%

IN smo na 50%...torej vsak drugi voznik, ki nas sreča ali zaobide je sporen!
In kaj Vi počnete?
Kupite lučko spredi in zadi in veselo na cesto, kobajagi sej mam LUČKO..sem varen.
Sama sreča da ni več mrtvih.
S cestnim kolesom se v mraku ali temi nimaš kaj vozit, razen če ne kolesariš na osvetljeni kolesarski poti.

Lahko pa... če si na RedHookCrit!nasmeh

lone_rider 18.10.2017 10:22

Ne vem, zakaj s cestnim kolesom, ki ima montirano sprednjo in zadnjo luč ter kolesarjem v svetlih, odsevnih oblačilih, nimaš kaj iskati v temi na cesti. Potem tudi z bilokaterim drugim kolesom ali kolesom z motorjem nimaš kaj iskati v temi na cesti? Strinjam pa se, da je taka vožnja bolj nevarna kot vožnja podnevi. Ampak to tisti, ki kolesari v takih pogojih ve in vzame v zakup.

obelix 18.10.2017 10:47
@ken:

www.vecer.com/pijani-vozniki- ne-sodijo-za-volan-6239744
Tkole :
Zgornjih je ene 15%
Osebkov, ki drkajo med vožnjo svoj FB, je tut ene toliko.
Senilni starci, ki ne morejo več obrnit glave ...15%
In še kake druge anomalije, ki ne sodijo za volan..5%

IN smo na 50%...torej vsak drugi voznik, ki nas sreča ali zaobide je sporen!
In kaj Vi počnete?
Kupite lučko spredi in zadi in veselo na cesto, kobajagi sej mam LUČKO..sem varen.
Sama sreča da ni več mrtvih.
S cestnim kolesom se v mraku ali temi nimaš kaj vozit, razen če ne kolesariš na osvetljeni kolesarski poti.

Razn... če nisi na RedHookCrit!nasmeh

Sem verjetno med tistimi, ki krepko nadpovprečno vozimo ponoči (zvečer, zjutraj), cesto in mtb in lahko rečem, da je cestna vožnja ponoči veliko bolj varna kot vožnja podnevi. Je krepko manj prometa, ob pravi luči si veliko bolj viden kot podnevi, ljudje vozijo ponoči bolj previdno in po mojih izkušnjah tudi lepše mimo kolesarjev. 

Ampak to ni nič novega, vedno zadeve bolj poznajo ljudje, ki jih niti ne sprobajo :)

Pinocio 18.10.2017 11:03
@ken:

S cestnim kolesom se v mraku ali temi nimaš kaj vozit, razen če ne kolesariš na osvetljeni kolesarski poti.

S tem se popolnoma strinjam tudi sam.Dodal bi še samo in vprašal,zakaj si ljudje kupujejo specialke,potem pa se fijakajo med 20 in 25 km/h.kul

thunder_road 18.10.2017 11:24
@ken:

www.vecer.com/pijani-vozniki- ne-sodijo-za-volan-6239744
Tkole :
Zgornjih je ene 15%
Osebkov, ki drkajo med vožnjo svoj FB, je tut ene toliko.
Senilni starci, ki ne morejo več obrnit glave ...15%
In še kake druge anomalije, ki ne sodijo za volan..5%

IN smo na 50%...torej vsak drugi voznik, ki nas sreča ali zaobide je sporen!
In kaj Vi počnete?
Kupite lučko spredi in zadi in veselo na cesto, kobajagi sej mam LUČKO..sem varen.
Sama sreča da ni več mrtvih.
S cestnim kolesom se v mraku ali temi nimaš kaj vozit, razen če ne kolesariš na osvetljeni kolesarski poti.

Razn... če nisi na RedHookCrit!nasmeh

 

Heh, kot da je kdo trdil, da je varen samo zato, ker ima lučko! Kaj pa čelada? Tam pa res veliko kolesarjev meni, da samo zato, ker si preko glave povezne čelado, da je to že to, da drugega ni treba (ravno zadnjič ponovno en full metal jacket kolesar špricnil čez rdečo luč, niti ga ni brigalo, da je še dodatno bila policistka v križišču -- ampak bil je dan, in imel je čelado. Menil najbrž je, da je varen, na žalost mi ostali zaradi njega malo manj. Se pravi je vse brez veze? Poanta luči in čelade je v tem, da si povečaš varnost, ne da si absolutno varen. Absolutne varnosti ni nikjer, ne glede na to, kaj imaš na kolesu ali na sebi.

 

Ne vem, kaj ima vrsta kolesa opraviti časom dneva. Ljudje t.i specialke (t.i. zato, ker gre za pogovorni izraz) uporabljajo tudi za mestno vožnjo, in ne vem zakaj jih ne bi. Eni tudi nimajo 100 koles, da bi jih menjavali glede na letni čas, uro vožnje ... Po tej logiki je treba absolutno prepovedati športne motorje, saj z njimi na javnih cestah ne moreš početi tega, za kar so namenjeni, pa večino športnih avtomobilov ...

 

Sinyard 18.10.2017 11:32
@obelix:
@ken:

www.vecer.com/pijani-vozniki- ne-sodijo-za-volan-6239744
Tkole :
Zgornjih je ene 15%
Osebkov, ki drkajo med vožnjo svoj FB, je tut ene toliko.
Senilni starci, ki ne morejo več obrnit glave ...15%
In še kake druge anomalije, ki ne sodijo za volan..5%

IN smo na 50%...torej vsak drugi voznik, ki nas sreča ali zaobide je sporen!
In kaj Vi počnete?
Kupite lučko spredi in zadi in veselo na cesto, kobajagi sej mam LUČKO..sem varen.
Sama sreča da ni več mrtvih.
S cestnim kolesom se v mraku ali temi nimaš kaj vozit, razen če ne kolesariš na osvetljeni kolesarski poti.

Razn... če nisi na RedHookCrit!nasmeh

Sem verjetno med tistimi, ki krepko nadpovprečno vozimo ponoči (zvečer, zjutraj), cesto in mtb in lahko rečem, da je cestna vožnja ponoči veliko bolj varna kot vožnja podnevi. Je krepko manj prometa, ob pravi luči si veliko bolj viden kot podnevi, ljudje vozijo ponoči bolj previdno in po mojih izkušnjah tudi lepše mimo kolesarjev. 

Ampak to ni nič novega, vedno zadeve bolj poznajo ljudje, ki jih niti ne sprobajo :)

Se strinjam glede tega. Ponoči je varneje. Manj je prometa in prehiteva se neprimerno lepše kot podnevi.

 

 

KAVITATOR+ 18.10.2017 12:31

sem enakega mnenja . še pri vsaki nočni furi sem sem počutil bolj varnega kot podnevi - in vozniki bolj pazijo (če imaš luči)

ken 18.10.2017 13:18
@KAVITATOR+:

sem enakega mnenja . še pri vsaki nočni furi sem sem počutil bolj varnega kot podnevi - in vozniki bolj pazijo (če imaš luči)

Ti si ko ptica ujeda... 

n3o 18.10.2017 13:28
@ken:
@KAVITATOR+:

sem enakega mnenja . še pri vsaki nočni furi sem sem počutil bolj varnega kot podnevi - in vozniki bolj pazijo (če imaš luči)

Ti si ko ptica ujeda... 

BeloGlavi sup :)

1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI