Vožnja s specialko po cesti/voznem pasu tam, kjer je kolesarska steza/pot/pas

Domov > Forum > Vožnja s specialko po cesti/voznem pasu tam, kjer je kolesarska steza/pot/pas

Vožnja s specialko po cesti/voznem pasu tam, kjer je kolesarska steza/pot/pas

SORTIRAJ PO:
migaj 24.06.2018 10:06

Odpiram debato na to temo.

Razlog (ne)ustrezni cestno prometni predpisi, slaba infrastruktura.

Povod pa je kaznovanje specialkarja, ker ni uporabil kolesarskega pasa/steze/poti in se je peljal po cestišču (konkretno tam, kjer ni eksplicitno označeno, da je prepovedana vožnja s kolesi). 

crni2 24.06.2018 11:10

 Živjo,

kazen je upravičena, kot voznik avtomobila in kolesa tu ne vidim spornega pristopa. Hkrati pa moram priznati, da sem kot kolesar skorajda vsakodnevno v prekršku … in to večkrat  :-(   !!!

Kot si omenil, je vir problema slaba infrastruktura kolesarskih stez. Ministrstvo za infrastrukturo (MZI) se tega zaveda. To je bilo obelodanjeno že pred leti, glej http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/5351 

Letos se je na Predlagam Vladi odprla podobna tema, MZI tokrat še ni podal svojega odziva, glej http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/9096/null/comments 

MZI je aprila 2018 poslal v javno obravnavo predlog Pravilnika o kolesarskih površinah: http://www.mzi.gov.si/si/zakonodaja_in_dokumenti/predlogi_predpisov/ 

http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov.si/pageuploads/DPR/STMPP/Priloga_3_Kolesarjem_prijazna_infrastruktura_-_smernice_za_umescanje_kolesarskih_povrsin_v_urbana_naselja__verzija_1__avgust_2017.pdf 

Pa še kot zanimivost, dokaj svež dokument: http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov.si/pageuploads/DPR/STMPP/Priloga_3_Kolesarjem_prijazna_infrastruktura_-_smernice_za_umescanje_kolesarskih_povrsin_v_urbana_naselja__verzija_1__avgust_2017.pdf 


Torej, nekaj se dela na tem področju, bomo pa pojedli še dosti žgancev in plačali nekaj kazni,  preden se bomo vozili brez rodeo vložkov po kolesarskih stezah.

sixsl 24.06.2018 12:45
@crni2

 Živjo,

kazen je upravičena, kot voznik avtomobila in kolesa tu ne vidim spornega pristopa. Hkrati pa moram priznati, da sem kot kolesar skorajda vsakodnevno v prekršku … in to večkrat  :-(   !!!

Kot si omenil, je vir problema slaba infrastruktura kolesarskih stez. Ministrstvo za infrastrukturo (MZI) se tega zaveda. To je bilo obelodanjeno že pred leti, glej http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/5351 

Letos se je na Predlagam Vladi odprla podobna tema, MZI tokrat še ni podal svojega odziva, glej http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/9096/null/comments 

MZI je aprila 2018 poslal v javno obravnavo predlog Pravilnika o kolesarskih površinah: http://www.mzi.gov.si/si/zakonodaja_in_dokumenti/predlogi_predpisov/ 

http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov.si/pageuploads/DPR/STMPP/Priloga_3_Kolesarjem_prijazna_infrastruktura_-_smernice_za_umescanje_kolesarskih_povrsin_v_urbana_naselja__verzija_1__avgust_2017.pdf 

Pa še kot zanimivost, dokaj svež dokument: http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov.si/pageuploads/DPR/STMPP/Priloga_3_Kolesarjem_prijazna_infrastruktura_-_smernice_za_umescanje_kolesarskih_povrsin_v_urbana_naselja__verzija_1__avgust_2017.pdf 


Torej, nekaj se dela na tem področju, bomo pa pojedli še dosti žgancev in plačali nekaj kazni,  preden se bomo vozili brez rodeo vložkov po kolesarskih stezah.

 Tudi, sam priznam, da sem dostikrat kršitelj na določenih cestah kjer je vzporedno kolesarska steza, grem raje na cesto (kadar je na cesti manj prometa). Problem kolesarskih je predvsem v tem, da so neočiščene (drobni kamenčki,steklo...).
propel 24.06.2018 13:33

 Problem je v nerazgledanosti folka.Vsak kolesar ki kolesari tudi rekreativno, verjetno vozi več kot 25kmh,kolesarska steza je omejena ravno do toliko.CPP so po mojem vidiku v večji meri za kaznovanje in ne varovanje kolesarja. Vsak dan med tednom se vozim po mestu in za svojo varnost ,če hočem preživeti na cesti lahko samo rečem ˝zajebi zakon,.Ob vseh teh idiotih na cesti ,vozim iz izkušenj,ki pa niso niti približno blizu zakonov.Problem je tudi v POLICIJI da ne loči penzionistov na peciklih,nedeljiskih družin ,otrok,itd od nekoga ki se podi po cesti z rekreativnim kolesom.

migaj 24.06.2018 13:49

Kolega se je konkretno peljal čez Petanjski most čez Muro v smeri Prekmurja -seveda po cesti.

Seveda čez most po cesti, ker čez most je ob strani ceste pločnik samo za pešče.

Na koncu mosta pa so pločnik porisali s kolesarko stezo.

Prehod iz cestišča na s kolesarko stezo s porisanim pločnikom za kolesa je širok manj kot meter, pločnik je hkrati precej višji od cestišča in je zato zelo težko zavoziti gor tudi pri mali brzini brez, da bi prej na cestišču šel (nevarno) levo v sredino, da pa se seveda če prej sestopiš.

Ponavljam, da cesta ni označena s prepovedjo vožnje s kolesom.

S trditvijo, da je kazen upravičena, se ne morem strinjati, je pa res, da ni proti zakonita.

Kaznovanje specialkarja v popolni opremi , ki se je tam peljal okoli 30km/h ni življenjska -predpisi gor ali dol. 



crni2 24.06.2018 14:23

Kršitev zakona je pač, j... ga, kršitev zakona in kot taka podvržena sankciji. Upravičenost kazni je stvar osebnega pogleda. Žal ima včasih policija svoj pogled na situacijo in ne razume pojasnila kolesarja glede neustrezne ali celo nevarne kolesarske infrastrukture.

Sicer pa, preberite si stališče propela zgoraj. Predvsem propel naj se sam zamisli o zapisanem. On je očigledno zelo razgledan (ostali folk pa ne), izkušnje ima preko zakona, policija naj ga loči od penzionistov, družinskih kolesarjenj …, on se lahko podi z rekreativnim kolesom po cesti. In veš propel, vožnja po kolesarski stezi ni omejena na 25 km/h in za višjo hitrost tudi ni predpisana kazen. 25 km/h se bere v sklopu definicije kolesa s pomožnim motorjem, s katerim se lahko doseže hitrost do 25 km/h. To je skladno z omejitvijo zmogljivosti e-koles. Hitrejše se obravnava kot moped, motorno kolo … Če želiš, lahko kot rekreativec, ki preživi po načelu "zajebi zakon, po kolesarski stezi zakonito poganjaš tudi preko 25 km/h, pri čemer pa moraš, tako kot vsi ostali, hitrost in način vožnje prilagoditi cesti, preglednosti, razmeram … (glej 45.čl.(1) ZPrCP). Verjetno je prav vsakomur jasno, da se tudi penzionisti ali družine spustijo po kolesarski stezi z manjšim nagibom preko 25 km/h, pa zato ne bodo predmet radarske kontrole ob vznožju klančka.  Ali pač ?😟

propel 24.06.2018 14:52
@crni2

Kršitev zakona je pač, j... ga, kršitev zakona in kot taka podvržena sankciji. Upravičenost kazni je stvar osebnega pogleda. Žal ima včasih policija svoj pogled na situacijo in ne razume pojasnila kolesarja glede neustrezne ali celo nevarne kolesarske infrastrukture.

Sicer pa, preberite si stališče propela zgoraj. Predvsem propel naj se sam zamisli o zapisanem. On je očigledno zelo razgledan (ostali folk pa ne), izkušnje ima preko zakona, policija naj ga loči od penzionistov, družinskih kolesarjenj …, on se lahko podi z rekreativnim kolesom po cesti. In veš propel, vožnja po kolesarski stezi ni omejena na 25 km/h in za višjo hitrost tudi ni predpisana kazen. 25 km/h se bere v sklopu definicije kolesa s pomožnim motorjem, s katerim se lahko doseže hitrost do 25 km/h. To je skladno z omejitvijo zmogljivosti e-koles. Hitrejše se obravnava kot moped, motorno kolo … Če želiš, lahko kot rekreativec, ki preživi po načelu "zajebi zakon, po kolesarski stezi zakonito poganjaš tudi preko 25 km/h, pri čemer pa moraš, tako kot vsi ostali, hitrost in način vožnje prilagoditi cesti, preglednosti, razmeram … (glej 45.čl.(1) ZPrCP). Verjetno je prav vsakomur jasno, da se tudi penzionisti ali družine spustijo po kolesarski stezi z manjšim nagibom preko 25 km/h, pa zato ne bodo predmet radarske kontrole ob vznožju klančka.  Ali pač ?😟

 Glej crni 2,ker vedno vozim pune,res ni primerno se podit po kolesarski stezi.Kadar so pogoji za počasno vožnjo grem na kol.stezo.Nevem kaj bi ti zaj rad ,da delam nevarno situacijo zase in za druge na k.stezi.
nanisimi 24.06.2018 17:09

 Ponavljam, da cesta ni označena s prepovedjo vožnje s kolesom.

Saj tudi na banki ne piše, da jo ne smeš oropati. 😜

migaj 24.06.2018 18:08

Zakaj sem povdaril, da cesta ni označena s prepovedjo vožnje s kolesom?

Ker, kjer je vzporedno s cesto posebna traktorsko/kolesarska pot, je cesta praviloma označena s prepovedjo vožnje za kolesa.

Tam je eksplicitna prepoved vožnje s kolesom, tako kot na cestah rezerviranih za motorni promet in avtocestah, 

pavšalna prepoved vožnje s kolesom po cesti, kjer so kolesarske poti, steze ali pasovi pa je problematična in neživljenska, pa če to izhaja iz CPP ali ne.

migaj 24.06.2018 18:16

Ne nazadnje, čisto formalistično in popolnoma neživljensko gledano, bi lahko bila kršitev CPP tudi vožnja po cesti, kjer je ob cesti kolesarska steza, tekmovalcev Dirke po Sloveniji, razen na zaprtih delih trase. Pokaži mi predpis, ki bi to trditev ovrgel -vsaj jaz ga ne poznam.

crni2 24.06.2018 18:31
 migaj, res si en Kalimero: »To je krivica, zares!« Življenjsko je, da so kolesarske steze narejene namensko za kolesarje in ne za avtomobiliste, traktorje, podmornice …, normalno se pričakuje, da se na njih vozijo(mo) kolesarji. Zato, da ne bi vozili po površinah, ki so v neposredni bližini kolesarske steze in ki niso namensko namenjene nam, kolesarjem. Simpl ko pasulj! Nehaj jamrat, preberi si 37.čl.(1) in 93.čl.(1) https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/101702 ter ju pokušaj razumeti. Vsakemu udeležencu v prometu je dodeljen prostor, drugo pa je, ko oni (avtomobilisti) ali mi (kolesarji) izražamo netolerantnost do drugih udeležencev oz. se imamo za žrtve, katerim nihče ne prisluhne. Stvari se počasi izboljšujejo, potrebno bo pa še dosti časa, da se nam vsem udeležencem skupaj v glavi ter na cestno/kolesarski infrastrukturi premakne v bolj varno območje. Do takrat pa varno in strpno na cesti.
gtrks 24.06.2018 18:36
 Kar se tiče kolesarskih poti, mislim, da bi jih dosti več ljudi uporabljalo, če bi gradili več kolesarskih pasov, kot to narekujejo nove smernice. Robniki na kolesarskih potek so problem pa tudi dostopi na in iz kolesarskih poti. Vsi predvidevajo hitrost tam ene 20 km na uro.. Da ne govorim o tem, da imajo te kolesarske steze običajno tudi cel kup izvoznih dovoznih poti, kjer se nad 30 km/h enostavno ne moraš umakniti če se kdo iz dvorišča zapelje preko tega pasu.
gtrks 24.06.2018 18:36
 Kar se tiče kolesarskih poti, mislim, da bi jih dosti več ljudi uporabljalo, če bi gradili več kolesarskih pasov, kot to narekujejo nove smernice. Robniki na kolesarskih potek so problem pa tudi dostopi na in iz kolesarskih poti. Vsi predvidevajo hitrost tam ene 20 km na uro.. Da ne govorim o tem, da imajo te kolesarske steze običajno tudi cel kup izvoznih dovoznih poti, kjer se nad 30 km/h enostavno ne moraš umakniti če se kdo iz dvorišča zapelje preko tega pasu.
migaj 24.06.2018 19:08

 crni, najprej, jaz se sploh ne pritožujem nad kaznijo, ne nazadnje je niti nisem jaz dobil. 

Sam bi športnim kolesarjem/specialkarjem omogočil registracijo(cestnino), jim postavil pogoje ter jih obravnaval drugače od ostalih. Ne nazadnje se vozijo precej hitreje, ceste pa niso namenjene samo motornim vozilom, razen tistih, ki so tako označene. 

migaj 24.06.2018 19:14

 Sam se s specialko praviloma peljem po cesti tudi tam, kjer je kolesarska cesta po pločniku, 

tam kjer pa je eksplicitnao označena prepoved za kolesa pa se načeloma po cesti ne peljem.

Če pa grem z mestnim kolesom v trgovino ali na kavo, pa se praviloma peljem tudi po porisanih pločnikih za kolesa. 

Do sedaj kazni nesem plačal, mi je pa moja varnost prva skrb, takoj za tem varnost drugih udeležencev v prometu in šele nato CPP. 

migaj 24.06.2018 19:30
 katere (CPP) pa bi bilo potrebno življensko urediti 
propel 24.06.2018 19:46
 Niso tolko CPP sporni,koliko je sporna nestrpnost in kultura nekaterih udeležencev v prometu.,sploh pa nekaterih kolesarjev ki so že tako rizična skupina.
migaj 26.06.2018 00:46

 ma seveda je CPP sporen i neživljenjski, še posebej 93 člen, vzemimo samo deveti odstavek:

(9) Voznik kolesa mora imeti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti prižgano na sprednji strani žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko, ki oddaja rdečo svetlobo. Na zadnji strani kolesa mora imeti nameščen rdeč odsevnik, na obeh straneh pedal rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bočne odsevnike


migaj 26.06.2018 00:49

 ali pa:

94. člen
(vožnja voznikov koles z licenco)

(1) Ne glede na drugi odstavek prejšnjega člena smejo vozniki koles, ki imajo licenco Kolesarske zveze Slovenije ali ustrezne druge mednarodne kolesarske organizacije, za nastope na organiziranih kolesarskih tekmovanjih pri izvedbi treninga na javni cesti voziti tudi po dva vzporedno. Voznikom koles ni dovoljeno voziti vzporedno, kadar je zmanjšana vidljivost in ponoči. Pri vzporedni vožnji se lahko uporablja le skrajni desni prometni pas. 
(2) Trening iz prejšnjega odstavka lahko poteka na vozišču tistih cest, ki nimajo kolesarskega pasu oziroma kolesarske poti. 


kamencek 26.06.2018 09:02

Tudi mene je policaj dohitel, ko sem se peljal po desni, tik ob robniku, ki razmejuje pločnik in cestišče, na levi strani pa je dvosmerna kolesarska steza. Nisem želel na kolesarsko stezo, ker sem bil namenjen v trgovino, oddaljeno 500 metrov, do katere ne morem priti drugače, kot po desnem voznem pasu. Vozil sem hibrida, nisem bil na vožnji in bil sem v kratkih hlačah in majici s kratkimi rokavi, nisem bil v dresu in nisem imel čelade.

Imel sem srečo in me je le prijazno opozoril.

Vseeno pa sem si dovolil vprašanje: "Bi me ustavili tudi, če bi bil na specialki v polni opremi, na treningu?". Odgovoril je pritrdilno: "Kjer je kolesarska steza, tam se morate peljati po njej, ne glede na namen vaše vožnje!"

Pa sem mu odvrnil: "Pa veste, kako se je voziti po kolesarski stezi, polni peska, lukenj, bumperjev in vsega?"

"Vem", je rekel. "Tako pač je." Videlo se mu je, da se mu zdi butasto, ker mi podaja tak odgovor.

Itak! Stanje na cestah je porazno, zakonodajo pišejo ljudje, ki se na stroko ne spoznajo. Ampak kako naj mi policist to pove, če je jasno, da ne sme?

No, postavim mu še eno vprašanje.

Najprej orišem situacijo: "Na krožišču, oddaljenem 500m od trgovine, moram najprej dvakrat prečkati cesto, da pridem na kolesarsko stezo. Potem se moram peljati po njej mimo ciljne trgovine, da pridem do prvega prehoda čez cesto. Tam prečkam cesto in se po levem voznem pasu (prekršek, sem v nevarnosti, da me zbije avto!) peljem do uvoza na parkirišče, na katerega ne smem, ker se vozim v napačno smer."

"Kako naj torej pridem s kolesom do trgovine?"

Najprej me je samo gledal, potem mu je kapnilo, da rešitve za situacijo ni, potem pa le izdavil: "Ne morete."

Kaznuje me pa lahko.

Fino, kajne?


MatMat 26.06.2018 22:10

Zakaj se nekateri kolesarji (govorim za rekreativne cestne kolesarje) lahko vedno vozijo po kolesarskih stezah, medtem ko se nekateri "namišljeni profiji" pač tam ne bodo nikoli vozili? Ničkolikokrat sem tudi že videl nekatere pomembneže, ki jim je celo narisani obcestni pas v preveliko breme. V okolici Cerkelj na Gorenjskem je tak pas, ampak, ne, nekaterim je tudi to pod čast in se vozijo po sredini voznega pasu. Katastrofa!

Če mi kot kolesarji od drugih pričakujemo da se bodo kulturno obnašali do nas, dajmo še mi pokazat vsaj malo dobre volje. Zaradi peščice kretenov, veliko šoferjev sovraži kolesarje - žal!


mark 27.06.2018 14:55
@kamencek

Tudi mene je policaj dohitel, ko sem se peljal po desni, tik ob robniku, ki razmejuje pločnik in cestišče, na levi strani pa je dvosmerna kolesarska steza. Nisem želel na kolesarsko stezo, ker sem bil namenjen v trgovino, oddaljeno 500 metrov, do katere ne morem priti drugače, kot po desnem voznem pasu. Vozil sem hibrida, nisem bil na vožnji in bil sem v kratkih hlačah in majici s kratkimi rokavi, nisem bil v dresu in nisem imel čelade.

Imel sem srečo in me je le prijazno opozoril.

Vseeno pa sem si dovolil vprašanje: "Bi me ustavili tudi, če bi bil na specialki v polni opremi, na treningu?". Odgovoril je pritrdilno: "Kjer je kolesarska steza, tam se morate peljati po njej, ne glede na namen vaše vožnje!"

Pa sem mu odvrnil: "Pa veste, kako se je voziti po kolesarski stezi, polni peska, lukenj, bumperjev in vsega?"

"Vem", je rekel. "Tako pač je." Videlo se mu je, da se mu zdi butasto, ker mi podaja tak odgovor.

Itak! Stanje na cestah je porazno, zakonodajo pišejo ljudje, ki se na stroko ne spoznajo. Ampak kako naj mi policist to pove, če je jasno, da ne sme?

No, postavim mu še eno vprašanje.

Najprej orišem situacijo: "Na krožišču, oddaljenem 500m od trgovine, moram najprej dvakrat prečkati cesto, da pridem na kolesarsko stezo. Potem se moram peljati po njej mimo ciljne trgovine, da pridem do prvega prehoda čez cesto. Tam prečkam cesto in se po levem voznem pasu (prekršek, sem v nevarnosti, da me zbije avto!) peljem do uvoza na parkirišče, na katerega ne smem, ker se vozim v napačno smer."

"Kako naj torej pridem s kolesom do trgovine?"

Najprej me je samo gledal, potem mu je kapnilo, da rešitve za situacijo ni, potem pa le izdavil: "Ne morete."

Kaznuje me pa lahko.

Fino, kajne?


Glej povsod se pač ne moreš pripeljati s kolesom, kot se tudi z avtom ne moreš. Pika. Da si tam matral ubogega policaja je zame čisto mimo. Nazadnje boš rekel, da se boš še po trgovini vozil, ker si na specialki. Stanje kolesarskih stez ne more biti opravičilo za vožnjo po cesti, razen če so te zares neprevozne (npr. naplužen sneg pozimi). Podobno slišimo od nekaterih avtomobilistov, da parkirajo na invalidskih mestih in kolesarski stezi, ker pač ni dovolj parkirišč.

Razumen človek bo šel na trening/izlet s specialko tja, kjer je cesta primerna. Če boš na poti do tja moral kakšen kilometer peljati po kolesarski malo počasneje, te ne bo konec. V Sloveniji ni tako velikega mesta in tako dolge slabe kolesarske steze, da ne bi mogel v skrajnem primeru bicikla oprtati na rame in nesti. V glavnem pa povsod obstajajo vzporedne ceste, po katerih se lahko voziš nemoteno. Ampak ne, nekaj kolesarjev raje jokca in poskuša najti luknje v zakonih, katerih sploh ne pozna.

kamencek 27.06.2018 15:07

 Hej, lahko malce upočasniš, omiliš ton in nasploh postaneš malo bolj prijazen!

Pošteno ti povem, da me takle zoprn odziv nažene na misel, da bi bilo težaka najbolje poslati v rodne kraje, ampak ne bom se spustil tako nizko, ker nima smisla in ker sem zaenkrat še dobre volje.

Zdaj pa takole:

Cesta, po kateri sem se peljal, je edina. Ni vzporednih, ni stranskih, ni primernih/neprimernih, ampak zgolj samo ta. S to nadgradnjo, da pač ima še kolesarsko stezo, ki pa je žal natlačena na levo stran vozišča in vsaj v mojih očeh zelo neposrečena.

Nikogar nisem ogrožal, nikomur bil v napoto, zgolj policajček je bil malce napihnjen, ker je imel v avtu še kolega in zadaj dve kolegici, ki so se vračali na postajo s Franje, ki je šla pred kratkim mimo. No, upam, da nisi en od tistih iz avta, o katerih sem pisal :)

Imam se za razumnega človeka, ture si planiram po neprometnih oz. manj s prometom obremenjenih cestah, ampak kot si ugotovil že sam - če živiš v mestu, je do tja potrebno še priti. In vsaj meni je vožnja s specialko po pločnikih živa muka, zato se jim izogibam, kjer je to mogoče.

Tudi jaz sem en tistih, ki smo v obeh vlogah - tako kolesar, kot voznik avtomobila in nimam tolerance do kretenov v avtomobilih, ki mislijo, da smo kolesarji na cesti nadloga.

galoper 21.07.2018 21:12

Policisti pač izvajajo tudi predpise, ki sicer niso pravični za vse. Ko se vračam s kolesom čez Vrhniko proti LJ, je to obup. Kakšen robnik na kolesarski stezi udari v kolo kar se prenese na zapestje, ramena, sedež in občutim pravo mučenje. Pozornost na motorna vozila, ki zavijajo na stranske izvoze, izstopanje iz parkiranih vozil in še kakšno izsiljevanje v križišču, množica hupseljnov naprej izven Vrhnike, povzročijo občutek odpora do spoštovanja CPP. 

Poseben problem so samo s prometnim znakom odrejene kolesarske površine, ki so istočasno namenjene tudi pešcem. CPP določa, da je hitrost vožnje po površini za pešce omejena na 10km/h. Večina pešcev na rolkah, skirojih in podobnih pomagalih je mnogo hitrejša, merilec hitrosti ni predpisan, predpisano je le strokovno potrdilo o znanju oseb, ki se jim poveri oblikovanje pogojev za udeležbo v prometu, toda kaj, ko so mi prinesli v presojo prošnjo bivšega miličnika, ki je na obrazec Spričevalo o šolskem uspehu napisal, da ima oceno 'magister prava', kar nisem verjel in začel se je scenarij zoper mene, ne njega. Podobno je z gradnjo, s stanjem in vzdrževanjem prometnih površin.

Maratonac 22.07.2018 09:29

Ko vas prvič ustavi , zahtevajte OPOZORILO , ki velja 2 leti  ! Če nimate nobenega prekrška , vam ga mora dati !

Potem pa kupite licenco v Hali Tivoli KZS , ki stane okoli 60 € , ceneje kot da te drugič v teh dveh letih dobijo in kaznujejo ! Boga ti , jaz sem se v Veroni vozu po AC , tud po Trstu , tunel in most Peračica mi je bila stalna tura , da mi ni bilo treba v luknjo , ter na izvozu in ker sem vedel, da me bo policaj zahakalu - bila je fuzbal tekma - prvi prišel do njega z priliznjenim glaskom Skjuzi senjor dove centro de la čita ? Da ne boste mislili , da znam taljansk . V sili bi tud Swahili spravil skupaj ! In mi je pokazal da tu , sam da se ne smem već voziti po AC !

Maratonac 22.07.2018 09:57
@mark
@kamencek

Tudi mene je policaj dohitel, ko sem se peljal po desni, tik ob robniku, ki razmejuje pločnik in cestišče, na levi strani pa je dvosmerna kolesarska steza. Nisem želel na kolesarsko stezo, ker sem bil namenjen v trgovino, oddaljeno 500 metrov, do katere ne morem priti drugače, kot po desnem voznem pasu. Vozil sem hibrida, nisem bil na vožnji in bil sem v kratkih hlačah in majici s kratkimi rokavi, nisem bil v dresu in nisem imel čelade.

Imel sem srečo in me je le prijazno opozoril.

Vseeno pa sem si dovolil vprašanje: "Bi me ustavili tudi, če bi bil na specialki v polni opremi, na treningu?". Odgovoril je pritrdilno: "Kjer je kolesarska steza, tam se morate peljati po njej, ne glede na namen vaše vožnje!"

Pa sem mu odvrnil: "Pa veste, kako se je voziti po kolesarski stezi, polni peska, lukenj, bumperjev in vsega?"

"Vem", je rekel. "Tako pač je." Videlo se mu je, da se mu zdi butasto, ker mi podaja tak odgovor.

Itak! Stanje na cestah je porazno, zakonodajo pišejo ljudje, ki se na stroko ne spoznajo. Ampak kako naj mi policist to pove, če je jasno, da ne sme?

No, postavim mu še eno vprašanje.

Najprej orišem situacijo: "Na krožišču, oddaljenem 500m od trgovine, moram najprej dvakrat prečkati cesto, da pridem na kolesarsko stezo. Potem se moram peljati po njej mimo ciljne trgovine, da pridem do prvega prehoda čez cesto. Tam prečkam cesto in se po levem voznem pasu (prekršek, sem v nevarnosti, da me zbije avto!) peljem do uvoza na parkirišče, na katerega ne smem, ker se vozim v napačno smer."

"Kako naj torej pridem s kolesom do trgovine?"

Najprej me je samo gledal, potem mu je kapnilo, da rešitve za situacijo ni, potem pa le izdavil: "Ne morete."

Kaznuje me pa lahko.

Fino, kajne?


Glej povsod se pač ne moreš pripeljati s kolesom, kot se tudi z avtom ne moreš. Pika. Da si tam matral ubogega policaja je zame čisto mimo. Nazadnje boš rekel, da se boš še po trgovini vozil, ker si na specialki. Stanje kolesarskih stez ne more biti opravičilo za vožnjo po cesti, razen če so te zares neprevozne (npr. naplužen sneg pozimi). Podobno slišimo od nekaterih avtomobilistov, da parkirajo na invalidskih mestih in kolesarski stezi, ker pač ni dovolj parkirišč.

Razumen človek bo šel na trening/izlet s specialko tja, kjer je cesta primerna. Če boš na poti do tja moral kakšen kilometer peljati po kolesarski malo počasneje, te ne bo konec. V Sloveniji ni tako velikega mesta in tako dolge slabe kolesarske steze, da ne bi mogel v skrajnem primeru bicikla oprtati na rame in nesti. V glavnem pa povsod obstajajo vzporedne ceste, po katerih se lahko voziš nemoteno. Ampak ne, nekaj kolesarjev raje jokca in poskuša najti luknje v zakonih, katerih sploh ne pozna.

 Stanje kolesarskih stez je lahko opravičilo za vožnjo po cesti , ker so za 22mm gume kolesarske neprevozne 7 mesecev v letu ! Pesek 4mm2 je proti gumi specialke kot cegli proti avtoplašču , še huje, ker je pesek oster ! Teh 7 mesecev se še po cesti ne moreš voziti kot bi hotel , ker je svinjarija tudi tu na najmanj 40cm od roba pločnika ! Je pa jasno , da se na Vrhniko ne da več voziti po Tržaški z dirkalcem ampak samo do Loga . Zajeban je pa za tiste , ki gredo na morje . Na Vrhniko prideš , kot da te je kakšna stara urba razgonila , ne pa hribčasta  kolesarka gor in dol !Se gre pa čez Horjul , 
thaking 22.07.2018 12:13
@Maratonac

Ko vas prvič ustavi , zahtevajte OPOZORILO , ki velja 2 leti  ! Če nimate nobenega prekrška , vam ga mora dati !

Potem pa kupite licenco v Hali Tivoli KZS , ki stane okoli 60 € , ceneje kot da te drugič v teh dveh letih dobijo in kaznujejo ! Boga ti , jaz sem se v Veroni vozu po AC , tud po Trstu , tunel in most Peračica mi je bila stalna tura , da mi ni bilo treba v luknjo , ter na izvozu in ker sem vedel, da me bo policaj zahakalu - bila je fuzbal tekma - prvi prišel do njega z priliznjenim glaskom Skjuzi senjor dove centro de la čita ? Da ne boste mislili , da znam taljansk . V sili bi tud Swahili spravil skupaj ! In mi je pokazal da tu , sam da se ne smem već voziti po AC !

 In kaj ti KZS v tem primeru pomaga ?
x12345 22.07.2018 17:12

 Stanje kolesarskih stez je lahko opravičilo za vožnjo po cesti , ker so za 22mm gume kolesarske neprevozne 7 mesecev v letu ! Pesek 4mm2 je proti gumi specialke kot cegli proti avtoplašču , še huje, ker je pesek oster ! Teh 7 mesecev se še po cesti ne moreš voziti kot bi hotel , ker je svinjarija tudi tu na najmanj 40cm od roba pločnika ! Je pa jasno , da se na Vrhniko ne da več voziti po Tržaški z dirkalcem ampak samo do Loga . Zajeban je pa za tiste , ki gredo na morje . Na Vrhniko prideš , kot da te je kakšna stara urba razgonila , ne pa hribčasta  kolesarka gor in dol !Se gre pa čez Horjul , 


Ja al pa če bi se prilagodil pa vzel 25mm gume al pa 28mm pa bi se lahko vozil vsepovsod. Jaz grem z 28 redno po kamnih pa ni problema, pa so veliki in mali..pač makedam. Še froome ga je v klanc na giru teral do konca po makedamu pa mu guma ni spustila. Sam res rabs 22. Pac teren je tak, zdej se pa voz kokr se veš in znaš. In ne NI opravičilo za vožnjo po cesti.


SODROVC 22.07.2018 18:26

x12345;   ja je, tam, kjer je na kolesarski po vsej širini polno steklovine. Se pač nekateri izživljajo tudi na tak način.

Kdo pa čisti kolesarske steze? Konec pomladi, ne konec zime, počistijo pesek in potem celo leto nič več. 

majas 22.07.2018 20:50
@migaj

Odpiram debato na to temo.

Razlog (ne)ustrezni cestno prometni predpisi, slaba infrastruktura.

Povod pa je kaznovanje specialkarja, ker ni uporabil kolesarskega pasa/steze/poti in se je peljal po cestišču (konkretno tam, kjer ni eksplicitno označeno, da je prepovedana vožnja s kolesi). 

Jaz sem mnenja, da bi glede tega veljalo resno razmisliti in odgovoriti s predstavitvijo problematike in načina vožjnje z dirkalnim kolesom.

Cestno infrastrukturo navadno delajo ljudje, ki je sami ne uporabljajo. Pas ob vozišču je edina in najboljša rešitev.

Sicer pa kot voznica avtomobila ne razumem kako lahko en kolesar tekmuje s 120 konji in enim oslom. Meni noben kolesar, četudi ga prehitevam kilometer/dva ne naredi časovnega zaostanka v vožnji. Nikoli. Problem je, če ne znaš vozit. 


Morebiti kdo ve, koliko se kaznuje mama z vozičkom, ki z vožnjo na kolesarsko pot odvzame prednost kolesarju. Ali nemara lastnik psa, katerega pes se (seveda priklopljen na povodec) sprehaja čez celotno površino kolesarske poti - idealno adrenalinsko doživetje. Ali nemara na kolesarski poti parkiran avtomobil...


In da z vami delim še moj skoraj neverjetni nauk leta: ,,Ko piješ, vozi avto.'' 

Kolesa namreč ne smeš voziti pod vplivom alkohola; torej adijo radlerji in piva po/med rundo, maratonu, če nameravate še sesti na kolo. 

Po malem pivu sem napihala dovolj, da sem plačala 150e kazni. In dovolj je karkoli več kot 0,0! Tko da dragi prijatelji, očitno velja: ,,Bolje, da ti koga zbiješ kot kdo tebe.''




1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI