Nakup specialke

Nakup specialke

Domov > Forum > Nakup specialke

Nakup specialke

klemenmo1 11.08.2018 10:11

Če lahko, bi se pridružil osnovni temi/vprašanju. Imam dokaj staro kolo Esperia Racing 5100 (oprema Campagnolo Xenon, 9 speed)

Letno naredim z njim 1000÷1500km, različne ture (Barjanski krog,Rakitna,Argonavstki maraton....). Pri tem kolesu me moti teža (cca 14kg) in "težke" prestave 52/39 in 12-25, posledično mi zmanjka moči npr na Rakitno (ali pa do Predmeje čez Hrušico). Velik sem 169cm, teža se vrti okoli 68kg.

Proračun za kolo je 1000€, ogledano imam
https://www.decathlon.si/p/8377261_aluminijast-okvir-za-cestno-kolo-ultra-900-crno-sivo-rumeno.html#/12-200-s

ali
 https://www.extremevital.com/sl/kolesa/cestno-kolo-scott-speedster-10-2018-p-23826.html

Vem da v tem cenovnem rangu ni veliko izbire, čas nakupa kolesa je pa tudi malo problematičen, ker praktično prodajajo samo še kar je na zalogi in težko dobim kolo ustrezno moji velikosti.
Iskal sem tudi možnosti, da bi na obstoječem kolesu menjal samo prednjo gonilko z manjšim št. zob (npr 50/34), vendar je ne najdem za tako staro kolo...

Se priporočam za vaša mnenja/predloge.

matejn 11.08.2018 10:21
@ElTorro
@BANANI
@fuego

crni2: Pri 11-32 ne rabiš nič premontirat, ker imaš pokrito praktično vse. Res je mal vrzeli vmes:

11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32. Ko se počutiš dovolj močnega enostavno več ne prestaviš na 32 ampak 28 ali 25 pa je. Pa še na kaseti je 18. zobnik, ki se pri tipični vožnji 30km/h po ravnem največ uporablja. Imam kolega, ki sploh ne ve kako opremo ima gor in ga ne zanima. On samo goni kolo. Če ne veš ne boli. :)

 Bi rekel da med 22 in 28 zadaj manjkajo vsaj trije zobniki. Bolj optimalno bi bilo 11-29. Kdo rabi 32? Mogoče pri klancih ki so daljši od 10km in naklonom 10%. In spet, kolikokrat na leto to povprečen kolesar sploh prevozi? Jaz osebno uporabljam 2 kompleta obročev, ene visoko profilne s kaseto 11-25 ki je po moje najbolj optimalna in pa za omenjene ture po alpskih prelazih nizko profilne alu s kaseto 11-29 ki ima preveč "lukenj" za vsakodnevno uporabo. Moje mnenje, izbira pa vsak kar mu pač odgovarja.

Pa vprašajmo drugače - kdo rabi kompakta? Mogoče pri klancih, ki so daljši od 10km in naklonom 10%.....drugače pa je 53/39 čisto dovolj, če se držimo klancev, katerim smo dorasli.


 Jaz jo rabim. Sicer 52/36 in zadaj 11/32, pa vseeno. Res je, da kjer sem doma, je edina ravna cesta po dolini gor ali dol in bi bil zelo omejen, če ne bi vozil klance. Po drugi strani pa imam to srečo, da imam, praktično pred nosom, res veliko izbiro vzponov od lahkih pa do zares težkih.

Se pa definitivno strinjam s tistimi, ki zagovarjajo postopnost, kajti v nasprotnem primeru se slej kot prej srečaš s trenutkom resnice. Ni dolgo tega nazaj, ko sem imel priložnost to opazovati v živo na spustu iz Zoncolana v Ovaro. Za ene je trenutek prihajal malo pod vrhom, eni so ga srečali nekje na sredi, drugi že zelo kmalu na začetku. Najbolj pa so mi v oči padli kolesarji, ki so ob sebi v breg tišali e-kolesa.

ElTorro 11.08.2018 10:25

Canyon ima enduranca za 899 EUR (osnovni model)....oziroma 1099, če vzameš 11-redno 105 grupo.

https://www.canyon.com/en-si/road/endurace/2018/endurace-al-7-0.html


Meni sicer ne diši nakup kolesa, brez da bi ga preizkusil, ampak po forumih sodeč je marsikdo zadovoljen z njimi....


Mimogrede - za Decathlonovega jim na spletni strani piše, da S okvirjev več ni na zalogi.....dobro preveri, če ti ni M morda prevelik.

kalbo 11.08.2018 11:36
 Teli Canyoni imajo odlične ocene. Scott ima Speedsterja v tem rangu. Tudi zelo solidno kolo. Pa še preizkusiš ga lahko.
lukamez72 11.08.2018 12:28

 Zdravo.

Trenutno imam Cannondale Cadd 8 z 105 opremo. Letnik je 2010. Sicer je vse ok, samo me žuli da bi kupil novega.....

zanima me katero kolo bi kupili vi če bi imeli naslednje pogoje:

disk zavore, oprema ultegra ali dura ace, endurance geom., Ali je karbon ali alu je vseeno. Prenosi irrelevantni...

Znamke - najbolj v "uč" mi pade specialized...načeloma pa karkoli samo Scott ne.

Budget npr 2-3k€.

Hvala za predloge in nasvete.

lp

kamencek 11.08.2018 12:37

 https://www.valy.si/izdelek/N-EMONDA_SL_7/trek-emonda-sl-7-di2-cestno-kolo-2017


Jaz bi se sicer rajši odločil za model brez elektronske grupe in brez disk zavor.

matejn 11.08.2018 12:41

 Sam sicer vozim drug model od BMC-ja, bi ti pa priporčal,da pogledaš njihov model Roadmachine. V kolesarskem centru Špan imajo trenutno zelo dobre popuste.

kalbo 11.08.2018 14:25
@lukamez72

 Zdravo.

Trenutno imam Cannondale Cadd 8 z 105 opremo. Letnik je 2010. Sicer je vse ok, samo me žuli da bi kupil novega.....

zanima me katero kolo bi kupili vi če bi imeli naslednje pogoje:

disk zavore, oprema ultegra ali dura ace, endurance geom., Ali je karbon ali alu je vseeno. Prenosi irrelevantni...

Znamke - najbolj v "uč" mi pade specialized...načeloma pa karkoli samo Scott ne.

Budget npr 2-3k€.

Hvala za predloge in nasvete.

lp

 https://www.canyon.com/en-si/road/endurace/cf-sl/


sixsl 11.08.2018 14:36
@lukamez72

 Zdravo.

Trenutno imam Cannondale Cadd 8 z 105 opremo. Letnik je 2010. Sicer je vse ok, samo me žuli da bi kupil novega.....

zanima me katero kolo bi kupili vi če bi imeli naslednje pogoje:

disk zavore, oprema ultegra ali dura ace, endurance geom., Ali je karbon ali alu je vseeno. Prenosi irrelevantni...

Znamke - najbolj v "uč" mi pade specialized...načeloma pa karkoli samo Scott ne.

Budget npr 2-3k€.

Hvala za predloge in nasvete.

lp

 Kolega, predvidevam, da si že nekaj let na cestnem kolesu in zadeve kolikor toliko poznaš. Na forumu boš dobil nekaj deset predlogov kar te bo samo zmedlo. Če si si zadal pogoje ki jih zgoraj opisuješ pojdi s to željo v več trgovin, poglej kaj ti je všeč, katera geometrija ti ustreza in to je to.

Pripravljen si dati do 3k eurov, tu pa lahko malce kompeziraš, malce cenejši okvir in boljše feltne ali kaj takega...Pa še letnik 2019 se bo začel prodajati tako, da boš lahko na 2018 še kakšen popust dobil.

kalbo 11.08.2018 14:50
 Tud mene žuli, prilepil sem pa kar imam trenutno ogledano. V izboru je tudi famozni roadmachine. No Ridley je še v pervektnem stanju, tko da bo razum itak verjetno prevladal.
kamencek 11.08.2018 15:10
 @kalbo, BMC je tudi meni izvabil sline :-)
matejn 11.08.2018 17:21

 Za vse, ki vas zanima BMC, sicer je brez disk zavor, je tole top izbira

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=231888;menu=1000,173,157;mid%5B1112%5D=1;pgc%5B132%5D=0

piki7 11.08.2018 21:08

 BMCji so resnično vizualna poezija, meni najbolj všečen je ta:

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=239518;menu=1000,173,157

rs1975 12.08.2018 06:12

 Kaj pa Orbea?

Za tak denar kot je BMC dobiš z R8000 in in Vittoria karbonskimi obroči ali pa pa Ultegro Di2 z navadnimi obroči...

lukamez72 12.08.2018 16:40

 koliko pa se razlikuje kvaliteta okvirjev od proizvajalcev - seveda v tem (2-3k€) cenovnem razredu?

so razlike konkretne glede uporabljenih materialov, sestavljanja, proizvodnje same?

glede na to, da dostikrat kupujejo oči - se pravi kar ti je všečno, ali je v enakem cenovnem razredu dosti odstopanj? če so vsi tam tam, se pogleda oprema, obroči in seveda izgled. Če si pa pripaden določeni firmi je pa itak jasno...

Proizvajalcev je ogromno...vsi ali večina jih je zelo priznanih (toda tu ne vem ali so priznani zaradi top modelov ali zaradi vse ponudbe - od najcenejše do najdražje).

Kar nekaj je všečnih koles...preveč v bistvu, odločitev je težka.

matejn 12.08.2018 21:18

 https://www.youtube.com/user/nrgizerbunny 

Vzemi si čas in malo preglej. Marsikaj postane jasno.

kamencek 13.08.2018 10:00
@Lentus

 Hvala vsem za uporabne nasvete @ Stara kost, fuego in crni2.

Ja, tekmujem sam s seboj in vsakič probam biti hitrejši.

Po makadamu, če ni nuje se ne vozim, ampak na specialki vseeno nebi imel ožjih gum od 28mm. Gravel kolo mi ni najbolj všeč. Za kakšno vožnjo po makadamu itak lahko vzamem trekinga.

Res sem iz Prekmurja. Do Goričkih hribov imam 8 kilometrov. Tudi tukaj obstajajo hudi vzponi z velikimi nakloni, vendar krajši, kot so v vaših koncih.

11-32 kaseta zadaj bi bila verjetno kar pravšnja zame, ampak bi najnižje prestave bile vseeno daljše kot sedaj na trekingu. Ampak računam na nekje 5kg nižjo težo kolesa in ožje gume, tako da bi v klance verjetno šlo vseeno lažje in hitreje.

Na SPD še nisem prešel, čeprav imam montirana kombinirana SPD pedala, na Scott-ovih čevljih pa še nisem izrezal gume na podplatih in gor montiral ploščic. Enostavno si še ne upam voziti z blokerji, po pravici povedano.

Opažam, da obstaja več tipov specialk, kot so aero, light in endurance. Med drugim, je verjetno razlika tudi v geometriji. Kateri tip se najpogosteje uporablja in je najbolj primeren začetnika rekreativca? Ali naj ne polagam pozornosti na to?


 Jaz sem preizkusil troje različnih širin plaščev - 23, 25 in 32.

Foil, ki sem ga vozil s 23 plašči, je letel. Bil pa je tudi trd. V smislu uživaške vožnje torej nesprejemljiv.

Moj endurance s 25 plašči je opremljen s sistemom za blaženje tresljajev. Krasno se pelje z njim.

Hibrid z 32 plašči je udoben - direktno čutiš, kako plašči požirajo nepravilnosti na cesti, da se te ne prenašajo direktno nate.

Meni je všeč ravno srednja pot - moj endurance s 25 plašči, ki je vmes med obema skrajnostima.

Lahko le predvidevam, da je 28 plašč tam nekje, primerljiv z opisanim 25.

Ampak za prekmurske ceste ni panike, niso tako slabe. Jih poznam, pogosto sem tam. No, pravzaprav v Pomurju, ampak saj ni neke razlike. Slovenske gorice so krasen poligon za 'igro' s kolesom :-)

Aero ima race geometrijo, najbolj agresivno.

Endurance je najbolj primeren za dolge vožnje, kjer je pomembno to, da ti je na kolesu udobno.

Light naj bi bil po geometriji nekje med obema, s poudarkom na nizki teži, namenjen vožnji v klance.

fuego 13.08.2018 11:04
 Zdaj to kaj je nekomu mehko in udobno je precej subjektivno. Jaz sem vozil prej endurance Synapsea in ko sem dal ven vse spejserje je bil precej race orientiran. Gor sem imel montirane Vittoria Rubino Pro 25mm gume. Super allround guma, dolga življenjska doba, odlično odporna proti predrtju. Malce sicer trša in manj hitra. Vožnja z njimi je bila v primerjavi z originalnimi Iksion 28mm , ki so bile prej na kolesu manj mehka. Potem sem monitral gor Specialized Roubaix, ki imajo podoben profil kot Rubino. Boljši oprijem kot Rubino, vendar isto zelo odporna guma. Sem se parkrat peljal tudi po makadamu. Tudi precej mehka. Na Foilu imam na Mavic Aksium race 23mm Conti Sport. Zelo trda guma in precej trda vožnja. Na drugem setu Fulcrum Quattro 35 imam pa Specialized Sworks Turbo 26mm, ki so na Quattro obročih širine 28mm. Precej mehkejša vožnja kot z prvim setom koles, po mehkobi precej podobna vožnji s Synapseom s tem da je Foil hitrejši. Na spustih v ovinkih je Foil stabilnejši, sworks turbo guma odlično prime. Nasploh je vožnja na Foilu zame boljša in ne bi več kupoval endurance kolesa. Pri pospeševanju je bolj tog in njegova togost se pozna tudi pri vožnji skozi ovinke. Synapse je imel na določenih delih precej mehak okvir. Sicer s Foilom še nisem bil na daljši vožnji kot 100km bom pa verjetno šel v jeseni do Logarske ( 156km) in probal kako se obnese na daljše razdalje. Čeprav kar se tiče pa vožnje v hrib...ravno v soboto sem vozil en krajši dokaj strm vzpon z 29 colarjem in sem bil v primerjavi s Synapsem hitrejši. Moram probat še s Foilom. Nekako opažam, da pri strmejših vzponih nisem z 29 colarjem nič kaj počasnejši kot s specialko. Je pa vožnja z 29 colarjem precej mehkejša. Po ravnem pa seveda ni primerjave..zaradi ergonomije, gladkih gum..je Foil precej hitrejši.
krawl 13.08.2018 15:49
Vzemite v roke šubler (=kljunasto merilo) in se raje sami prepričajte o dejanski širini plaščev montiranih na obroč in napumpanih na željeni tlak - praviloma precej odstopajo od navedenih dimenzij na boku. 
fuego 13.08.2018 15:55
@krawl
Vzemite v roke šubler (=kljunasto merilo) in se raje sami prepričajte o dejanski širini plaščev montiranih na obroč in napumpanih na željeni tlak - praviloma precej odstopajo od navedenih dimenzij na boku. 
 Ja itak. Moji obroči so širine 24mm in, ko dam gor 26mm gumo je široka 28.
1 ... 13 14 15
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI