prenosi na cestnem

Domov > Forum > prenosi na cestnem

prenosi na cestnem

SORTIRAJ PO:
robert.p 25.07.2018 10:02

 Pozdravljeni vsi,

sem v fazi nakupa cestnega kolesa. Že cca 10 let rekreativno vozim MTB, zadnje leto pa me kr vleče na cesto - delam krajše ture po SLO obali (od 30-60km). S cestnim bi seveda to malo "pojačal" 😁

Sem pa v dvomih glede prenosov. Trenutno imam na MTB Shimano Deore LX spredaj 22-32-44 in zadaj 11p 11-32. Moram priznati, da 32-ke res ne uporabljam, na strmejših in daljših klancih pa mi kar pridejo prav skoraj vse😊. Montirane pa ima neke hibridne mtb/treking gume primerne tudi za asvalt (Continental Double Fighter III).

Kar vidim na trgu so nekje naslednje opcije

11-32 / 50-34

11-28 / 50-34

11-28 / 52-36

ter recimo tripla

12-25 / 50-39-30

Glede na to, da sem bolj rekreativni kolesar (btw imam 90kg/190cm) me zanima vaše mnenje?

Hvala!

kamencek 25.07.2018 10:39

 Jaz sem se pred kratkim spopadal z isto dilemo - prehod s triple na kompaktno gonilko in moram reči, da sem zelo zadovoljen.

Bil sem v dvomih, ali bom s 50/34 in 11-32 sposoben premagati tudi kakšne bolj strme klance, vendar sem ugotovil, da sploh ni nobenih težav.

Brez problema sem pred kratkim zlezel na 3 km dolg klanec z 10 % povprečnega naklona in prav nič nisem pogrešal triple.

Tisti z močnejšimi nogami in s 'kamikaze pedigrejem' znajo pojamrati, da jim je 50 gonilka premalo, ko vozijo po klancu dol in pri tem še besno poganjajo, vendar to meni ne dela nobenih problemov, ker nimam nobenih teženj po brezglavem divjanju po klancih dol.

robert.p 25.07.2018 11:08
 @kamencek

Najlepša hvala!! Super odgovor - točno to sem želel slišati 👍😉

Zdaj upam, da odgovori še kdo, ki je presedlala na 52/36 😊

kamencek 25.07.2018 11:26
 Glede na tvojo masivnost in glede na to, da nisi tekmovalec, upam reči, da bo 52/36 morda prehud zalogaj :-)
robert.p 25.07.2018 13:24
Si mislim tudi jaz, da bo tako ...  tnx!
PrimožR 25.07.2018 13:31

 Zdravo!

Lahko vzameš nekoliko 'znanstven' pristop. Za težji prenos lahko vzameš npr. izhodišče, da bo hitrost ('kadenca') poganjanja ca. 100 obratov na minuto in izračunaš hitrost kolesa pri tej kadenci in kombinaciji prestav. Masa 90 kg je je pomemben izhodiščni podatek. Gre tudi za tvojo prvo specialko.

V kolikor je tvoj stil kolesarjenja 'turni', je bolje vzeti lažje prenose, ki se lahko začnejo tudi pri zobniku 12. Pri zobniku 11 se lahko zgodi, da se bo relativno malo uporabljal. Zobnik 11 pride prav le pri zelo hitri vožnji, od vsaj 50 km/h dalje.

Za 'turni' stil se mi zdi smiselno 50/34. Če si z Obale, boš verjetno poznal vzpon na Kaščergo iz doline Mirne, kjer pridejo prav navedeni prenosi. 

Pomembno je, da imaš (doplačaš) zadnji menjalnik z dovolj dolgo kletko, da lahko menjaš zadnjo kaseto na 32 zob.  Verjetno bo za začetek dovolj 11(12)-28.

Sam imam 50/34, 12/27. Glavni razlog je ta, da imam raje več prestav v območju, ki ga največ vozim - večino časa solo.


mark 25.07.2018 13:53
Preden se oglasijo pametnjakoviči, ki ti bodo solili pamet, da je 32 na cestnem kolesu čisto nespodobno in preveč, še moje mnenje, da je pri rekreativcu, sploh, če je bolj težek, bolje imeti eno prestavo v rezervi, kot eno premalo. Je tudi manjša verjetnost, da boš strgal ketno, če boš vozil z lažjim prenosom. Lažjega od 50/34 in 11/32 niti ni, razen če  kombiniraš s kakšnimi MTB zobniki in triplo (pa ne tisto, ki jo navajaš, ker tista je težja).  Sicer pa najbrž ni prav veliko rekreativcev sposobnih vrtet 34/32 s kadenco nad 70 v 12%-ni klanec. (hitrost 10km/h).
Cestar 25.07.2018 13:54

 js ti priporočam, glede na tvoje kile, pa tudi zarad bolj zdrave (in udobne) kadence v kak težji klanec:

spredaj kompakt 50/34

zadaj pa vsaj 30

še boljše pa 32


ElTorro 25.07.2018 14:03

Jaz bi se strinjal z markom. Tudi meni se zdi bolje imeti eno prestavo v rezervi, in zaradi tiste 32-ke ne boš imel nič kaj večjih lukenj pri prestavljanju. Konec koncev lahko kasneje brez težav menjaš zadnjo kaseto za manjšo, če je ne boš nikoli uporabljal - ni ravno velik strošek.


Razen, če se ti res 32 zdi "nespodobno".....potem pa najbolje, da vzameš spredaj 53/39, zadaj pa 11/25 :)

matejn 25.07.2018 14:16
 Poganjanje MTB kolesa in specijalke sta dva popolnoma različna svetova. Znaš biti prijetno presenečen in sploh ne boš imel nekih hudih težav pri vožnji v klanec s specijalko. Pri meni je situacija ravno obratna. Po letih specijalke sem začel občasno voziti še MTB in nikakor ne gre v breg tako kot s cestnim kolesom. Kar se pa prestavnih razmerij tiče, pri novi Ultegri R8000 ( zadnji menjalnik GS ) lahko uporabljaš kaseto 11-34. To pa mislim, da v kombinaciji s 52/36 ne bi smelo predstavljati težav tudi za kakšne bolj strme klance.
mastif 25.07.2018 15:28
 Bistveno manj je rekreativcev, ki potrebujejo kaj več kot 50/11, tudi po klancu navzdol. Jih je precej več, ki potrebujejo kaj "lažjega" kot je 34/32 za klanec ;)
fuego 25.07.2018 15:50
 Če v klanec komaj goniš 34/32 potem tudi po ravnini ne rabiš več kot 50/11. Še to večina rekreativcev lahko poganja pri -1% naklonu. Z 90+ kadenco seveda. 
ckr.si. 25.07.2018 21:33
@fuego
 Če v klanec komaj goniš 34/32 potem tudi po ravnini ne rabiš več kot 50/11. Še to večina rekreativcev lahko poganja pri -1% naklonu. Z 90+ kadenco seveda. 

 50/11 je težje kot 53/12😉

32-desetke resni rekreativec ne potrebuje, razen morda za na Čelovnik. " Brez muje se čevelj ne ubuje".😄

CHEF860 25.07.2018 21:51

 Sam se imam za kar solidnega rekreativca, ampak na začetku sezone mi vedno pride prav tudi kompakten prenos v kombinaciji z 11-32. Odkar vozijo 11-32 občasno tudi v World Touru, bi se komentarjev o nespodobnosti raje izogibal. Nespodobna je kvečjemu tripla. Trenutno se ne spomnim discipline, kjer bi to uporabljali.

ElTorro 25.07.2018 21:52
@ckr.si.
@fuego
 Če v klanec komaj goniš 34/32 potem tudi po ravnini ne rabiš več kot 50/11. Še to večina rekreativcev lahko poganja pri -1% naklonu. Z 90+ kadenco seveda. 

 50/11 je težje kot 53/12😉

32-desetke resni rekreativec ne potrebuje, razen morda za na Čelovnik. " Brez muje se čevelj ne ubuje".😄

 Ne delajo vsi 5000+ letno in nimajo vsi 70 kil.


Elitizem je zakon.

Mimogrede - na lanskem Giru je eden od mehanikov (mislim, da je bil BMCjev) rekel, da ker ni res strmih vzponov (Zoncolan), večina vozi spredaj 53/39, zadaj pa 30. 


In če profiji vozijo na dirki 39/30, potem mislim, da ni "neresno", če rekreativec po hribih vozi 34/32.


Za bolj resne pa še zmeraj ostane 53/39 in 11/25.....

robert.p 26.07.2018 09:29
@ElTorro

Jaz bi se strinjal z markom. Tudi meni se zdi bolje imeti eno prestavo v rezervi, in zaradi tiste 32-ke ne boš imel nič kaj večjih lukenj pri prestavljanju. Konec koncev lahko kasneje brez težav menjaš zadnjo kaseto za manjšo, če je ne boš nikoli uporabljal - ni ravno velik strošek.


Razen, če se ti res 32 zdi "nespodobno".....potem pa najbolje, da vzameš spredaj 53/39, zadaj pa 11/25 :)

Razen, če se ti res 32 zdi "nespodobno".....potem pa najbolje, da vzameš spredaj 53/39, zadaj pa 11/25 :)


 dobra 👍😂😂😂

robert.p 26.07.2018 09:31

 Vsem skupaj 100x hvala za konkretne in koristne komentarje!!! torej 50-34 ter 11-32 bo to kar rabim ;-)

zdaj samo še cenocno ugodno kolo najt pa bo 

robert.p 26.07.2018 09:31

 Vsem skupaj 100x hvala za konkretne in koristne komentarje!!! torej 50-34 ter 11-32 bo to kar rabim ;-)

zdaj samo še cenocno ugodno kolo najt pa bo 

kamencek 26.07.2018 09:32
 Me veseli, da smo ti lahko pomagali!
robert.p 26.07.2018 09:39

mimogrede,

kaj pravite na tole kolo? cena je kr zanimiva

https://www.extremevital.com/sl/kolesa/ridley-fenix-alloy-2018-p-25307.html

kamencek 26.07.2018 11:10

 Izgleda super, če pa ti bo kolo odgovarjalo, je pa druga stvar.

Ko sem se jaz namenil v trgovino kupit na spletu videno kolo, sem bil prepričan, da ga bom kupil.

Potem mi ga je prodajalec pripeljal, da se malo zapeljem z njim in vidim, kakšen je občutek. Naredil sem krog, dva, tri, ko pa sem se vrnil pred prodajalno, me je že čakal z drugim kolesom in rekel, da naj se vsedem na tega in preizkusim še tega.

Takoj, ko sem se vsedel nanj, sem opazil razliko. Ista velikost, drug proizvajalec, drugačna geometrija. Bilo mi je kot ulito, vendar nekoliko dražje.

Še enkrat sem zajahal prvo kolo, potem spet drugega, potem spet prvega in šele tedaj sem se odločil, da vzamem tega drugega, dražjega, ker sem se na njem res odlično počutil.

In nakupa ne obžalujem. Dejansko grem z vsakim dnem rajši vozit.

Priporočam, da narediš enako - zajahaj več koles in se šele potem odloči.

maticek 26.07.2018 12:21
 Jest mam 197, pa 85 kil, pa vozm 53/39 , zadej pa 11/32, pa je prima, bolš kot kompakt na ta starmu kolesu... Mlinčkanje tud ni vse...
fuego 26.07.2018 13:33
@maticek
 Jest mam 197, pa 85 kil, pa vozm 53/39 , zadej pa 11/32, pa je prima, bolš kot kompakt na ta starmu kolesu... Mlinčkanje tud ni vse...
 Ne vem o kakšnem mlinčkanju je govora...nekateri kolesarji mislijo, da so močni ker vrtijo težke obrate, medtem ko profiji sučejo kadenco v klanec 90 in več. No zdaj pa mi povej koliko rekreativcev je sposobno gonit 80+ kadenco 8% klanec na 25. zobniku. Pa tudi nimajo vsi kolesarji s kolesom vred 70Kg. Kadar goniš kak Krvavec ali Golte ti še hudičevo prav pride 32-zobnik.
nanisimi 26.07.2018 13:48
@CHEF

 Sam se imam za kar solidnega rekreativca, ampak na začetku sezone mi vedno pride prav tudi kompakten prenos v kombinaciji z 11-32. Odkar vozijo 11-32 občasno tudi v World Touru, bi se komentarjev o nespodobnosti raje izogibal. Nespodobna je kvečjemu tripla. Trenutno se ne spomnim discipline, kjer bi to uporabljali.

 Nespodobna je kvečjemu tripla???  Zakaj pa so jo dajali na kolesa? In ali mora biti v kakšni disciplini, da bi jo lahko uporabljali?


majkl_t 26.07.2018 13:49

Moja izkušnja je sledeča. Po enem letu na trdaku, sem se navdušil nad cestnim kolesom. Nato je sledilo ogromno branja, YT,...in na koncu sem lansko leto oktobra kupil prvo cestno kolo s 50/34 spredaj in 11/32 zadaj. Nakup z omenjenimi prenosi se je izkazal za odličnega, saj ni bilo klanca, da ga nebi zmogel odpeljati; tudi na Zoncolan iz Ovara je šlo brez problemov. Sedaj po cca 6k prevoženih km, 32 zobnik uporabim res poredko, vseeno pa sem super vesel, da ga imam za primere, ko sem že utrujen in je pred mano klanec, ki ima 20+ odstotne krajše špice (npr. Sv. Jošt nad Kranjem). Sicer sem bolj lahko kategornik (178/64-65) in ogromno vozim klance.

Si pa ne predstavljam, da bi kot popoln začetnik imel zadaj recimo 11/28; najbrž bi kdaj moral stopiti s kolesa.


robert.p 26.07.2018 13:52
@majkl_t

Moja izkušnja je sledeča. Po enem letu na trdaku, sem se navdušil nad cestnim kolesom. Nato je sledilo ogromno branja, YT,...in na koncu sem lansko leto oktobra kupil prvo cestno kolo s 50/34 spredaj in 11/32 zadaj. Nakup z omenjenimi prenosi se je izkazal za odličnega, saj ni bilo klanca, da ga nebi zmogel odpeljati; tudi na Zoncolan iz Ovara je šlo brez problemov. Sedaj po cca 6k prevoženih km, 32 zobnik uporabim res poredko, vseeno pa sem super vesel, da ga imam za primere, ko sem že utrujen in je pred mano klanec, ki ima 20+ odstotne krajše špice (npr. Sv. Jošt nad Kranjem). Sicer sem bolj lahko kategornik (178/64-65) in ogromno vozim klance.

Si pa ne predstavljam, da bi kot popoln začetnik imel zadaj recimo 11/28; najbrž bi kdaj moral stopiti s kolesa.


 @majkl_t 👍 hvala za delitev izkušenj!

Cestar 26.07.2018 14:46

Moje mnenje je, da glavnina rekreativcev pri (zelo razširjenem) prenosu 34/28,

v daljše 10+% klance prekomerno trpi zaradi povečanega naprezanja, ki je posledica prenizke kadence...


Tako početje je tudi vse prej kot zdravo za (kolenske) ligamente...


Po vsej verjetnosti se bo sedaj oglasil kak "heroj", ki bo tole spodbijal,

ampak globoko v sebi bo vedel da imam ipak prav... 😊


Tako da, naj vas ne bo sram če se na vaši kaseti nahaja 30 ali celo 32 zobnik, ker to še ne pomeni da ste slabi rekreativci... 😉

ckr.si. 26.07.2018 14:49
@ElTorro
@ckr.si.
@fuego
 Če v klanec komaj goniš 34/32 potem tudi po ravnini ne rabiš več kot 50/11. Še to večina rekreativcev lahko poganja pri -1% naklonu. Z 90+ kadenco seveda. 

 50/11 je težje kot 53/12😉

32-desetke resni rekreativec ne potrebuje, razen morda za na Čelovnik. " Brez muje se čevelj ne ubuje".😄

 Ne delajo vsi 5000+ letno in nimajo vsi 70 kil.


Elitizem je zakon.

Mimogrede - na lanskem Giru je eden od mehanikov (mislim, da je bil BMCjev) rekel, da ker ni res strmih vzponov (Zoncolan), večina vozi spredaj 53/39, zadaj pa 30. 


In če profiji vozijo na dirki 39/30, potem mislim, da ni "neresno", če rekreativec po hribih vozi 34/32.


Za bolj resne pa še zmeraj ostane 53/39 in 11/25.....

 5000km  je malo in 70kg veliko, za kolesarja seveda! 😏

kamencek 26.07.2018 15:03
 @ckr.si, dobro si napisal tole o kilometrini in masi kolesarja :)
crni2 26.07.2018 15:13

Mislim da se nihče ne vpraša, kdaj je pametno riniti v KLANCE (pisano z veliko).

Začetek sezone, kot prvo, kakšnih 1000 km po ravnem z manjšimi vzpetincami, nato počasi v par sto m višinske klance, po par tisoč km pa v dolge in strme. Večini začetnikov, pa tudi ostalim profesorjev s tega foruma, je 5000 km/letno znanstvena fantastika, radi pa bi dali čez strme in naporne klance. Ker to ZMOREJO, aneda !!!

Vse ob svojem času in ustrezni količini predhodnih km, pa tudi cirkularka zadaj za tista 2 klanca//leto ne bo potrebna. Seveda pa, komur so strmi klanci užitek in je natreniran, naj ima tudi 34/32.

Se ne spomnim, da bi me kdaj prehitel kdo s šajbo 32 zadaj. Fantje, malo več kolesarjenja in malo manj filozofiranja tule gor, pa bo šlo. Za tiste preko 50 let in 100 kg pa ... jebi ga, prošla su vremena za skakanje po 10%+, prej bi migal.

Evo, sedaj pa udri po meni   ;-(

1 2 3 ... 6
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI