Izbira cestnega kolesa za gorskega kolesarja

Domov > Forum > Izbira cestnega kolesa za gorskega kolesarja

Izbira cestnega kolesa za gorskega kolesarja

SORTIRAJ PO:
Oldbiker 18.09.2018 12:54

 Po 15 letih gorskega kolesarjenja (AM+XC) mi včasih uidejo misli, da bi povsem rekreativno preizkusil tudi cestno varianto, predvsem z vidika malo večje hitrosti, daljšega dosega kolesarjenja in velike možnosti stranskih cest z malo prometa. Če za gorsko lahko zatrdim, da kar dobro obvladam osnovne zadeve vožnje, tehnike....., sem pri cestnem precej neuk in bi prosil uporabnike foruma za osnovne nasvete pri eventuelni izbiri kolesa. Iz občasnega prebiranja tega foruma, predvsem objav za pomoč pri izbiri novega kolesa, podajam osnovne parametre, ki bi jih pričakoval od kolesa. Kolo je lahko rabljeno ali novo (nižji ali srednji rang), material aluminij, neka osnovna oprema za povprečnega rekreativca, udobna geometrija okvirja, velikost okvirja za višino 181 cm , teža 90+, in letom primerno 60+, lažji prenosi :). Ker bi bilo to tretje kolo in le za občasne vožnje ne bi zato namenjal velikega budžeta in predvidevam, da bi bilo moč najti kaj primernega v rangu 500-1000 €. Za vsak nasvet in posredoval link rabljenega ali novega kolesa, ki bi izpolnjeval večino gor naštetih zahtev, se zahvaljuje.


SHad 19.09.2018 10:13

 Jaz bom kmalu prodajal svojega Scott Solace Disc, ki ustreza tvojim zahtevam.

Če te zanima mi piši na privat.

obelix 19.09.2018 13:18

 Oldbiker čist en majhen si pozen, razprodaje so že kar nekaj časa v teku, tako da je že precej pobrano.


Ena opcija je definitivno tole, sicer alu okvir, ampak super kolo, novo, super oprema, gume, solidni obroči za ta denar 990€, gredo pa Canyoni kot vroče žemljice sedaj, ko jih razprodajajo, tako da ta kolo je na voljo samo še v M opciji v rdeči barvi, pa še ta verjetno ne bo dolgo, tako da, če je namen, bo treba hitro skočit

https://www.canyon.com/en-si/road/endurace/2018/endurace-al-7-0.html


Lepo si napisal, da gre za tvoje tretje kolo in da je zaradi tega, logično, omejen budget. Tudi sam prihajam iz mtb-ja (AM, enduro scena) , dolgo kolebal, ali iti tudi na cesto, imel isti budget kot ti, se pravi do "do jurja, da sprobam".  Moram rečt, da me je "hudič od specialke" precej potegnil noter, sicer malo tudi zaradi pomanjkanja časa (večja družina), ampak razen sneženega dela zime, preživim sedaj neprimerno več časa na specialki, tudi takrat, ko imam alternativo v MTB-ju in vesel sem, da sem takrat dodal budgetu tistih 300€, da sem se stegnil do novega karbonskega Giant TCR-ja.  Ko si enkrat navajen, da voziš dobro mtb kolo  potem boš sigurno znal ceniti in izkoristiti tudi dobro specialko.  Skratka iz moje izkušnje bi predlagal, poglej mogoče tudi kakšno karbonsko kolo, ki bo verjetno par 100€ dražje, samo na dolgi rok in pa posebej, če te potegne noter, se ti bo definitivno obrestovalo. Gianti imajo dobre cene karbonski koles, TCR pride že 1300€ s posezonskimi popusti, to je sicer race kolo, bolj udoben Endurance Giant Defy pa je zaradi diskov ene 200€ dražji, vprašanje je samo, kaj od številk jim je še ostalo. Poglej malo naokoli, pomoje se da še do kakšnega dobrega karbonca priti za kakšnih 1300€

Poglej malo giante, ti si ML velikost, tole imajo še na zalogi: 

TCR disc, ki je sicer mogoče preveč race kolo, čeprav sem se jaz napram ostalim kolesom precej udobno počutil na njem, takoj ko sem ga sprobal:  https://freestyle.si/artikel/11804325/kolo-giant%C2%A0tcr-advanced-2-disc-ml-2018


in pa bolj udobni Defy https://freestyle.si/artikel/11802225/kolo-giant%C2%A0defy-advanced-2-ml-2018


Seveda pa je zgoraj omenjeni Canyon tudi super endurance kolo, pod jurja bo verjetno nemogoče najti boljšo novo opcijo.

fuego 19.09.2018 15:47
@obelix

 Oldbiker čist en majhen si pozen, razprodaje so že kar nekaj časa v teku, tako da je že precej pobrano.


Ena opcija je definitivno tole, sicer alu okvir, ampak super kolo, novo, super oprema, gume, solidni obroči za ta denar 990€, gredo pa Canyoni kot vroče žemljice sedaj, ko jih razprodajajo, tako da ta kolo je na voljo samo še v M opciji v rdeči barvi, pa še ta verjetno ne bo dolgo, tako da, če je namen, bo treba hitro skočit

https://www.canyon.com/en-si/road/endurace/2018/endurace-al-7-0.html


Lepo si napisal, da gre za tvoje tretje kolo in da je zaradi tega, logično, omejen budget. Tudi sam prihajam iz mtb-ja (AM, enduro scena) , dolgo kolebal, ali iti tudi na cesto, imel isti budget kot ti, se pravi do "do jurja, da sprobam".  Moram rečt, da me je "hudič od specialke" precej potegnil noter, sicer malo tudi zaradi pomanjkanja časa (večja družina), ampak razen sneženega dela zime, preživim sedaj neprimerno več časa na specialki, tudi takrat, ko imam alternativo v MTB-ju in vesel sem, da sem takrat dodal budgetu tistih 300€, da sem se stegnil do novega karbonskega Giant TCR-ja.  Ko si enkrat navajen, da voziš dobro mtb kolo  potem boš sigurno znal ceniti in izkoristiti tudi dobro specialko.  Skratka iz moje izkušnje bi predlagal, poglej mogoče tudi kakšno karbonsko kolo, ki bo verjetno par 100€ dražje, samo na dolgi rok in pa posebej, če te potegne noter, se ti bo definitivno obrestovalo. Gianti imajo dobre cene karbonski koles, TCR pride že 1300€ s posezonskimi popusti, to je sicer race kolo, bolj udoben Endurance Giant Defy pa je zaradi diskov ene 200€ dražji, vprašanje je samo, kaj od številk jim je še ostalo. Poglej malo naokoli, pomoje se da še do kakšnega dobrega karbonca priti za kakšnih 1300€

Poglej malo giante, ti si ML velikost, tole imajo še na zalogi: 

TCR disc, ki je sicer mogoče preveč race kolo, čeprav sem se jaz napram ostalim kolesom precej udobno počutil na njem, takoj ko sem ga sprobal:  https://freestyle.si/artikel/11804325/kolo-giant%C2%A0tcr-advanced-2-disc-ml-2018


in pa bolj udobni Defy https://freestyle.si/artikel/11802225/kolo-giant%C2%A0defy-advanced-2-ml-2018


Seveda pa je zgoraj omenjeni Canyon tudi super endurance kolo, pod jurja bo verjetno nemogoče najti boljšo novo opcijo.

Mal offtopic vprašanje...zaradi pomanjkanja časa si prešel na cestno? Jaz pa ravno obratno. Se mi zdi, da z hardtailom po okoliških hribih v uri in pol bolj izkoristim čas kot na cestnem. Sicer vozim bolj XC , so pa vmes potke po katerih se tudi spuščam, predvsem pa rad kolesarim po gozdu v breg.

Drugače pa kar se tiče specialke je boljš kupit rabljeno lepo ohranjeno in karbonsko. Sam sem jih do sedaj vozil ene 3. Tudi endurance Cannondale-a z diski. Za jurja se že da dobit dobro karbonsko specialko. Od novih pa morda res Giant TCR, samo to pa je že pol okol jurja pa pol.



Oldbiker 20.09.2018 08:20

 Hvala za nasvete in priporočila. Pri nabavi nimam nuje in to lahko realiziram v naslednjem letu, saj si  nameravam prej  pri kolegih , ki vozijo cestno sposoditi kolo za poizkusno vožnjo, da dobim osnovne občutke.

V kolikor bo varianta novo,prideta dejansko v poštev Canyon (imam njihovega  HT Grand Canyon) in Giant (imam Reign-a) saj izgleda, da je tako kot pri gorcih tudi pri cestnih najboljše razmerje med kvaliteto/ceno. V kolikor se pa pokaže dobra priložnost pa tudi lepo ohranjeno rabljeno.

Prosil bi le še za pojasnilo glede stopnje kvalitete opreme na cestnih kolesih, tako kot je npr, pri gorcih (acera, alivio, deore, deore slx, xt, xtr) in pa razmerje prednih-zadnjih zobnikov, ki bi ustrezalo mojim potrebam( za primerjavo z gorcem imam spredaj 36/22 in zadaj 11/42). 

LP

fuego 20.09.2018 08:42
@Oldbiker

 Hvala za nasvete in priporočila. Pri nabavi nimam nuje in to lahko realiziram v naslednjem letu, saj si  nameravam prej  pri kolegih , ki vozijo cestno sposoditi kolo za poizkusno vožnjo, da dobim osnovne občutke.

V kolikor bo varianta novo,prideta dejansko v poštev Canyon (imam njihovega  HT Grand Canyon) in Giant (imam Reign-a) saj izgleda, da je tako kot pri gorcih tudi pri cestnih najboljše razmerje med kvaliteto/ceno. V kolikor se pa pokaže dobra priložnost pa tudi lepo ohranjeno rabljeno.

Prosil bi le še za pojasnilo glede stopnje kvalitete opreme na cestnih kolesih, tako kot je npr, pri gorcih (acera, alivio, deore, deore slx, xt, xtr) in pa razmerje prednih-zadnjih zobnikov, ki bi ustrezalo mojim potrebam( za primerjavo z gorcem imam spredaj 36/22 in zadaj 11/42). 

LP


Oprema 11 redna 105 je čisto v redu, spredaj zobnik 50/34 in kaseta 11-32 pa maš vse pokrito.



obelix 20.09.2018 09:09

@fuego

Mal offtopic vprašanje...zaradi pomanjkanja časa si prešel na cestno? Jaz pa ravno obratno. Se mi zdi, da z hardtailom po okoliških hribih v uri in pol bolj izkoristim čas kot na cestnem. Sicer vozim bolj XC , so pa vmes potke po katerih se tudi spuščam, predvsem pa rad kolesarim po gozdu v breg.


Vse je odvisno od izhodišča, kaj je za posameznika gorsko kolesarjenje, zame je vožnja po hribih in gorah, moje kolo je prilagojeno spustu (enduro kolo, cca. 18 kg, dvostenske mehke gume,...), zato razni transferji po cesti odpadejo, kar pomeni, pakiranje 15 min, transfer do lokalne turce npr Velika planina 30 min, turca 2 uri 15 min, pa nazaj 30 min in pospravljanje 15 min, skupaj porabim cca. 4 ure za cca. 900 višincev in 15 km, kar je super neracionalno, ko začneš gledat vsako minuto, po drugi strani pa se sploh nisem navozil. Sej je tura lepa, spust svetoven, samo če ni časa ... In to je lokalna tura, kaj šele če greš kaj bolj atraktivnega peljat, se cela časovnica krepko podaljša, na cesti pa izgubiš več časa, kot ga porabiš na specialki za konkretno furo, celodnevne ture so pa samo pobožna želja .... Nabijanja lokalnih kucljev se pa s časomu tudi prenaješ. 

Na specilaki pa ni pakiranja, štartaš od doma, nobenih transferjev, v eni uri lahko nabiješ npr. 35 km kronometer, v slabih dveh urah sem že doma iz Krvavca, še precej manj mi vzame skok na črnivec, v Kamniško bistrico,... , skratka v času, ki ga pri mtb-ju porabim za pakiranja in transferje, se lahko že odlično spiham na specialki. 



fuego 20.09.2018 09:59
 Za enduro bi morda rekel...mi pa imamo okoli Celja ogromno lokalnih hribčkov. Od doma grem lahko z 29 colarjem po potki do prvega gozda, potem se po gozdnih potkah z vmesnimi koreninskimi detajli pripeljem do strmega makadamskega vzpona. Potem lahko nadaljujem po asfaltu do naslednjega hriba, kjer je polno potk, makadamskih poti. Potem so spet variante, da se spuščaš po gozdnih potkah ali pa makadamu ali asfaltu...V glavnem pri XC -ju se lahko konkretno zmatraš. Meni je res primaren vzpon, spust pa pač da pridem nazaj domov. Sicer se pa tudi specialke prenaješ, ker se ture ponavljajo. V dveh urah lahko greš na 60km turco, kjer si tudi omejen. Sem vozil lokalne vzpone kot so celjska, Svetina, Šmohor, drugače pa Savinjska ravnica. Zato sem pa letos prešel na XC, kjer mi je bolj zanimivo. Lahko prevoziš Savinjsko med hmelišči kot neko vrste makadamkanja. Men čas hitreje mine kot na specialki.
kamencek 21.09.2018 08:02

 Saj ravno zaradi takšnih prenajedanj jaz že leta in leta prakticiram izmenjavo športov. Dokler me poganja naprej veselje do kolesarjenja, kolesarim. Ko mi zmanjka motivacije, presedlam na tek. In potem čez čas spet nazaj na kolo.

Ne enega in ne drugega se v 25 letih nisem nikoli naveličal.

In ja, všeč mi je @obelix-ov razlog za prehod na specialko - res je zoprno, ko moraš kolo z avtom vlačit nekam, kjer boš začel kolesarit. Ravno iz tega razloga se jaz že leta in leta neuspešno odpravljam na Primorsko, kjer bi kolesaril v hladnejših mesecih in še vedno sem se rajši kolesarjenju odpovedal in začel teči. Preprosto se mi ne da ubadati z vso to organizacijo, pakiranjem in planiranjem le zato, da bi lahko odpeljal turo.

Drugo je, ko se s kolesom nekam odpraviš za več dni. Takrat je vložek časa za pakiranje in logistiko pač upravičljiv. Za eno samo vožnjo pa ne.

Ban 21.09.2018 09:18
 Pred nakup bi sam na tvojem mestu prvo temeljito preizkusil specialko, da ugotoviš, če ti drugačna drža sploh ustreza. Položaj na specialki, tudi če je endurance okvir in imaš 3 spejserje pod balanco, je zelo drugačna kot pri gorskem kolesu. Če do sedaj nikoli nisi vozil take pozicije bi znal imeti težave z hrbtom, saj je drža veliko bolj ležeča. Da ne boš kupil kolesa in potem ugotovil da to ni to.
Kluhonen 21.09.2018 10:16
@Oldbiker

 Po 15 letih gorskega kolesarjenja (AM+XC) mi včasih uidejo misli, da bi povsem rekreativno preizkusil tudi cestno varianto, predvsem z vidika malo večje hitrosti, daljšega dosega kolesarjenja in velike možnosti stranskih cest z malo prometa. Če za gorsko lahko zatrdim, da kar dobro obvladam osnovne zadeve vožnje, tehnike....., sem pri cestnem precej neuk in bi prosil uporabnike foruma za osnovne nasvete pri eventuelni izbiri kolesa. Iz občasnega prebiranja tega foruma, predvsem objav za pomoč pri izbiri novega kolesa, podajam osnovne parametre, ki bi jih pričakoval od kolesa. Kolo je lahko rabljeno ali novo (nižji ali srednji rang), material aluminij, neka osnovna oprema za povprečnega rekreativca, udobna geometrija okvirja, velikost okvirja za višino 181 cm , teža 90+, in letom primerno 60+, lažji prenosi :). Ker bi bilo to tretje kolo in le za občasne vožnje ne bi zato namenjal velikega budžeta in predvidevam, da bi bilo moč najti kaj primernega v rangu 500-1000 €. Za vsak nasvet in posredoval link rabljenega ali novega kolesa, ki bi izpolnjeval večino gor naštetih zahtev, se zahvaljuje.




fuego 21.09.2018 10:20

@Ban
 Pred nakup bi sam na tvojem mestu prvo temeljito preizkusil specialko, da ugotoviš, če ti drugačna drža sploh ustreza. Položaj na specialki, tudi če je endurance okvir in imaš 3 spejserje pod balanco, je zelo drugačna kot pri gorskem kolesu. Če do sedaj nikoli nisi vozil take pozicije bi znal imeti težave z hrbtom, saj je drža veliko bolj ležeča. Da ne boš kupil kolesa in potem ugotovil da to ni to.

Ne vem kakšne predstave imate o MTB...Tekmovalna XC kolesa imajo balanco precej nizko, Nino Schurter jo ima celo v negativo. Jaz sem tudi na MTB-ju precej sključen, res pa da je zaradi same geometrije okvirja položaj višji kot na race specialki. Pri endurance si pa tam tam. Pa tudi predstava da to nikamor ne gre je zgrešena. 29 colar lahko gre precej hitro. Ravno včeraj je to ugotovil en specialkar, ko sem ga nateral na 38 in se je moral kar potrudit, da me je sledil.  :) Saj take brzine ne bi moral držat dolgo ampak večina jih misli, da to ne gre več kot 25. :) Je pa res, da če bi včeraj mel Foila bi šlo to 48.



Kluhonen 21.09.2018 10:24

Živijo,

imam namen prodati Giant Defy Advanced 2, letnik 2015, ki ustreza vsem napisanim zahtevam. (velikost M/L, oprema 105, disk zavore, karbonski okvir, spredaj zobnik 50/34 in kaseta 11-32). Meni je služil odlično, geometrija zelo udobna. Če te zanima me kontaktiraj na privat.

Pozdrav Tomaž.


fuego 21.09.2018 11:00
@Kluhonen

Živijo,

imam namen prodati Giant Defy Advanced 2, letnik 2015, ki ustreza vsem napisanim zahtevam. (velikost M/L, oprema 105, disk zavore, karbonski okvir, spredaj zobnik 50/34 in kaseta 11-32). Meni je služil odlično, geometrija zelo udobna. Če te zanima me kontaktiraj na privat.

Pozdrav Tomaž.


Eh tale z endurance je tudi iz trte zvita... sem imel Cannondale Synapse-a. Res je bil mehkejši v primerjavi s Foilom, vendar pa se na Foilu, kljub temu, da imam probleme z vratnim delom hrbtenice, nisem počutil manj udobno kar se pozicije tiče. Je pa razlika v prid Foila kar se togosti tiče, kar se pozna pri abzicanju, ko se kolo nič ne zvija, pri pospeševanjih, bolje se drži pri spustih...V glavnem z večjim užitkom sem vozil Foila kot Synapse-a. To kar vložiš, da ven. Že z Fulcrum obroči za 300€, če bi dal pa karbonske pa verjetno še bolj.



Oldbiker 21.09.2018 12:41
@Ban
 Pred nakup bi sam na tvojem mestu prvo temeljito preizkusil specialko, da ugotoviš, če ti drugačna drža sploh ustreza. Položaj na specialki, tudi če je endurance okvir in imaš 3 spejserje pod balanco, je zelo drugačna kot pri gorskem kolesu. Če do sedaj nikoli nisi vozil take pozicije bi znal imeti težave z hrbtom, saj je drža veliko bolj ležeča. Da ne boš kupil kolesa in potem ugotovil da to ni to.


Oldbiker 21.09.2018 12:47
 Ravno to nameravam, si sposodit pri prijateljih, ki vozijo specialko - različne 2-3 modele, da vidim ali je to sploh zame, potem pa poiskat najustreznejšo varianto nakupa. Kot vidim je ponudbe kar precej in ne bo problema z nakupom rabljene ali nove.
Ban 23.09.2018 09:20
@fuego

@Ban
 Pred nakup bi sam na tvojem mestu prvo temeljito preizkusil specialko, da ugotoviš, če ti drugačna drža sploh ustreza. Položaj na specialki, tudi če je endurance okvir in imaš 3 spejserje pod balanco, je zelo drugačna kot pri gorskem kolesu. Če do sedaj nikoli nisi vozil take pozicije bi znal imeti težave z hrbtom, saj je drža veliko bolj ležeča. Da ne boš kupil kolesa in potem ugotovil da to ni to.

Ne vem kakšne predstave imate o MTB...Tekmovalna XC kolesa imajo balanco precej nizko, Nino Schurter jo ima celo v negativo. Jaz sem tudi na MTB-ju precej sključen, res pa da je zaradi same geometrije okvirja položaj višji kot na race specialki. Pri endurance si pa tam tam. Pa tudi predstava da to nikamor ne gre je zgrešena. 29 colar lahko gre precej hitro. Ravno včeraj je to ugotovil en specialkar, ko sem ga nateral na 38 in se je moral kar potrudit, da me je sledil.  :) Saj take brzine ne bi moral držat dolgo ampak večina jih misli, da to ne gre več kot 25. :) Je pa res, da če bi včeraj mel Foila bi šlo to 48.





Ban 23.09.2018 09:21
 Nino ima 32 let, avtor teme pa 60+.
Rosso1 24.09.2018 13:25
 Da napišem še jaz svoje izkušnje glede cestnega kolesa...Imel sem 5 let specialko Cannondale Synpasa,kolo vrhunsko,ampak nikakor nisem najdu sebi pozicijo ki bi mi odgovarjala..Namreč imel sem problem z sedenjem,bil na 2 bikefitinga in nič ni pomagalo,zamenjal 5 sedežev različnih tudi nič.Velikost okvirja sem imel prav za mojo višino..To leto sem prešaltal nazaj na gorca in sicer sem vzel Scotta Aspect rabljenega in lahko povem da je razlika očitna glede pozicije telesa...Specialko sem prodal,res pa da vozim predvsem po cesti z gorcem ampak mi bolj očitno odgovarja,res je tudi da pogrešam specialko glede hitrosti...
1 2
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI