Sestava gravel kolesa po komponentah - začetek

Domov > Forum > Sestava gravel kolesa po komponentah - začetek

Sestava gravel kolesa po komponentah - začetek

SORTIRAJ PO:
aiken 01.11.2018 20:24

 Zdravo 

Z zamenjavo za MTB, sem prišel do okvirja za gravel kolo Bombtrack Hook, starejši letnik in nove (še zapakirane) grupe Shimano Tiagra 2x10  (zobnika spredaj 46/30 in kaseta 11-32) z mehanskimi disk zavorami. Do novega leta, ko so cene ugodnejše bi rad nakupil še ostale komponente in se lotil sestavljanja.

 

Nekaj malega o cestnih kolesih sicer vem, o gravel pa ne kaj dosti, zato vas za začetek sprašujem za mnenje in nasvet glede grupe:

 

- naj obdržim kar to

- ali naj jo prodam ter kupim drugo in če, katero ?


Že v naprej hvala vsem !

LP

bécane 01.11.2018 20:34

 Sicer smo različni, ampak če nimaš v mislih vožnje samo gor/dol in bo tudi dosti ravnine in še posebno, če rad voziš v določeni kadenci, je 2x kar dobra zadeva, ker so manjši preskoki med prestavimi.

Če bo pa pretežno "off road", vožnje tudi v slabših vremenskih razmerah (blato), ali pa če nimaš problemov s prevelikimi preskoki v kadenci, pa seveda 1x.


aiken 01.11.2018 21:01

 Seveda, ne samo gor in dol, tudi ravnina, pretežno makadam in tudi nekaj asfalta, nič ekstremnega. Sicer za gotovo težko rečem, ampak obstaja velika verjetnost, da bom na koncu uporabljal pretežno to kolo. 

Kaj pa zavore, glede na opisano uporabo, so mehanski diski v redu ali bi bili boljši hidravlični ? Pri Tiagri je namreč možno kupiti samo ročice in čeljusti za hidravlične disk zavore.

bécane 01.11.2018 21:35

 Če ne bo nič extremnega te bodo tudi mehanski diski ustavili, seveda je hidravlika boljša, ampak samo ti veš, koliko si še pripravljen investirati; saj veš kako gre, vedno je "kaj pa če" in potem boš že na Dura Ace in pripravljen za dirty kanzo :)

Bi pa sam ostal na 2x izvedbi, Tiagra ni slaba, sploh tazadnja, sam pa verjetno veš ali želiš vsaj 105-ko ? Bolj kot za grupo premisli o obročih, 700C ali 650B ...

aiken 02.11.2018 11:10

Se strinjam s tabo, da se je treba nekje omejiti, ker lahko potem gre v nedogled. Zame je na cestnem 105-ka čez in čez dovolj, zato bo tudi tiagra v redu. Moti me edino, da ni kompatibilna z nobenimi drugimi komponentami Shimano skupin. Itak, kot vidim, gre Shimano v to smer, da bodo grupe med seboj čimmanj kompatibilne, ker bo tako lahko več prodal ...

Že od začetka sem glede obročev že nekako odločen za 650b in plašče širine nekje do 40 mm, kar je širše, me preveč spominja na fat bike in občutek pri vožnji z njim. Obroče imam že ogledane, DT Swiss 1900, okoli 250 eur pridejo. Bodo v redu ?



Boss 02.11.2018 11:34
@aiken

Obroče imam že ogledane, DT Swiss 1900, okoli 250 eur pridejo. Bodo v redu ?

Obroči več kot vredu.



-BLAŽ- 02.11.2018 16:26
 Upam, da si naštudiral kakšne akse, širine pest in širina gum gredo v okvir. Potem je tukaj še standard sredine, dimenzije prednjega menjalnika, krmilnega ležaja.....V nasprotnem primeru si na idealni poti, da te stane več kot če bi šel v trgovino po novo fertik kolo. Pa srečno.
bécane 02.11.2018 17:09

 +1 za napisano @-BLAŽ-

Zaenkrat predpostavljamo, da @aiken ve kaj dela, če se je lotil projekta samosestave. Sem pa malo prečekiral stran Bombtrack in je Hook verzij kar nekaj, pri nekaterih nič ne piše, da bi bile za 650B, samo 700C ...


aiken 02.11.2018 20:06

 Okvir je nek starejši letnik Hooka, prodajalec ga je imel par let v kleti, lansko leto nabavil Tiagro, potem pa obupal in za ugodno ceno prodal meni. Upam, da tudi jaz ne bom obupal in bom čez nekaj mesecev prodajal na bolhi ... Drugače se pa tega nisem lotil, da bi kaj posebno prihranil, bolj za hec in da bom čez zimo počel kaj bolj zanimivega kot pa z daljincem v roki buljil v TV.

V ostankih tehničnega lista piše, da gredo gor obroči 650b, gume širine 42 mm ali obroči 700c, gume širine 38 mm, pa tudi po merah vilic se (s precej rezerve) to ujema. Standard gonilnega ležaja je BB386 EVO, ostale zadeve pa še niso prišle na vrsto. Ko sem na  hitro premetal škatle grupe, se mi zdi, da so kar prave. Možak je verjetno kar  z okvirjem šel nabavljat grupo  in so mu tam skompletirali prave komponente.

Jutri dobim na posodo precizno merilo, da bom preveril še ostale dimenzije - hvala @BLAŽ za opozorila - in če ustrezajo komponente grupe, pa še, če kaj manjka.




aiken 06.11.2018 12:36

Videl sem, da imajo krmila gravel kolesa drope obrnjenimi/nagnjenimi navzven, ker to omogoča bolj črvrsto držanje balance. Izvedb je nič koliko, od krmil z rahlo nagnjenimi in drugih skoraj horizintalnih dropi. 

Vprašal bi vas za mnenje in izkušnje, kakšna oblika se najbolj obnese in kakšna širina je primernejša: kot na cestnem ali kakšno "številko" več ?

Hvala in lp !

bine1 06.11.2018 16:26
@aiken

Videl sem, da imajo krmila gravel kolesa drope obrnjenimi/nagnjenimi navzven, ker to omogoča bolj črvrsto držanje balance. Izvedb je nič koliko, od krmil z rahlo nagnjenimi in drugih skoraj horizintalnih dropi. 

Vprašal bi vas za mnenje in izkušnje, kakšna oblika se najbolj obnese in kakšna širina je primernejša: kot na cestnem ali kakšno "številko" več ?

Hvala in lp !



_BraneK 09.11.2018 09:29
Zal ne vidim, kaj je Bine povedal. Na cesti vozim v glavnem 42cm in nekaj 40cm. Za CX/G sem izbral 44cm klasicno balanco, seveda. Ko zagledam tiste s flareom, me vsakic kap sune, ko so tako grde. Sem precej vozil po sodru in nekaj cez korenine, od 36cm navzgor in se pri kontroli pozna vsak centimeter. Tako da 44, zame, deluje zelo dobro. Me pa vecja sirina moti na ravnem po asfaltu, cutim razliko v zapestjih in ramenih. A to ni naravno okolje za tako kolo.
Kdor pa misli, da rabi flare, pa naj si raje kupi MTB in ne hodi na Franjo!
bécane 09.11.2018 10:08

 Sigurno gre za osebne preference, zato vsakemu svoje. Jaz svojega še čakam, mislim, da zdaj itak skoraj vsi proizvajalci tlačijo flare gor, kolikšen fler, okoli 10° ali celo več kot 20° pa je odvisno koliko tehničnih odsekov kdo vozi. Tisti, ki so bolj za dirt bodo verjetno kar zadovoljni s širšimi balancami in flareom, tisti ki kupijo gravel za cesto zaradi udobja, bodo pa verjetno bolj zadovoljni s klasično balanco.

Veliko cestašev skoraj nikoli ni na dropih, se pa zna to obrniti, če si s takim kolesom več na off-road, zna biti, da si potem več na dropih zaradi kontrole.

Morda mal flera ni slabo zaradi udobja, ali pač ? Sam bom vidu (v mislih so vožnje pozna jesen/zima/zgodnja pomlad malo mešano cesta/bližnji hribi neasvalt; poleti pa itak cestak:)), ko pride bicikel, če pa ne bo ok, lahko še vedno menjam na klasiko kot _BraneK, hvala bohu, balanca ni tak strošek.

PS: in hvala @Boss-u za upoštevanje in hitro razreševanje predlogov o popravkih. Vidim, da odstavki že delujejo.

_BraneK 09.11.2018 15:55

Groza :) In brez veze. Na dropih sem, ko piha veter. In to piha skoz :) Zakaj bi si se bolj odpiral prsni kos in se se dodatno nastavljal vetru?

OK, stvar (slabe) tehnike: cez technical sections sem praviloma zgoraj na rocicah, tezisce malo nazaj. Flare? WTF? Povsod se zatikam. V garazi, v avtu, na avtu, na Kanza, na Franji, v gozdu... Se torbicar na kolesu me ne more vec elegantno okrasti!

aiken 09.11.2018 19:00

Verjetno bom najprej ugotovil, katera širina balance mi najbolj ustreza. Na cestnem imam balanco širine 40 cm, zato bom poskusil širino 42 cm in bolj za primerjavo še 44 cm, čeprav mislim, da mi bo prva bolj ustrezala, za naprej bom pa videl.

Čeprav nimam nekih silnih izkušenj, razen  voženj s cestnim kolesom po lepšem makadamu, se mi vseeno zdi, da zelo redko voziš na dropih. V glavnem so roke na prestavno/zavornih ročicah. Poleg tega je pri 12 stopinjskem flaru na skrajnih zunanjih koncih krmilo širše za 6 cm, kar pomeni, da je 42 cm krmilo na koncih dropov široko kar 48 do 49 cm, pri širših kotih flara pa še več. Tako, da s tega vidika nekako razumem BraneKa :).

Dokler res ne bom vedel, kaj mi najbolj ustreza, še ne bom šel v nakup krmila. Se strinjam, da ni nek velik strošek, ampak glede na to, da poznam ljudi, ki so zmetali celo premoženje za takšne in drugačne sedeže, si bom balance za preizkušanje raje sposodil. Če sodim po sebi, med prijatelji in znanci ne bo težko najti kakšnih primernih zdrsanih balanc obeh širin. Kot je pokazala že debata tukaj in tudi drugod, pa je izbira krmila odvisna čisto od individualnega občutka in počutja. Hočem reči, ni nekih pravil. Ko sem kupoval prvo cestno kolo, so rekli: "širina ramen - širina balance" in tako je ostalo, vsaj pri meni, do sedaj :).

peak 11.11.2018 17:58

@_BraneK

Groza :) In brez veze. Na dropih sem, ko piha veter. In to piha skoz :) Zakaj bi si se bolj odpiral prsni kos in se se dodatno nastavljal vetru?

OK, stvar (slabe) tehnike: cez technical sections sem praviloma zgoraj na rocicah, tezisce malo nazaj. Flare? WTF? Povsod se zatikam. V garazi, v avtu, na avtu, na Kanza, na Franji, v gozdu... Se torbicar na kolesu me ne more vec elegantno okrasti!


https://youtu.be/U-WrE82k78Q


_BraneK 11.11.2018 22:58

 https://youtu.be/mqFLXayD6e8?t=44

OK, odmislimo estetiko in to, da gre za modni dodatek. V katerih primerih menite, da flare pride prav? Izberite in/ali dodajte spodaj:

A) ko zapeljem v globok sodr
B) ko zapeljem v pesek belgijske plaze
C) DH cez korenine, singlca
D) rad imam chopperje in cruzerje ter imam podzemno garazo v velikosti manjsega zaklonisca (v resnici sem Ironman, ampak ne tega nikomur povedat'!)
E) zarad' filinga
F) ...<enter your's>

peak 12.11.2018 09:18

 EastonAX70Review2018-11


http://www.gravelcyclist.com/bicycle-tech/review-easton-ec70-ax-carbon-adventure-handlebars/

Flare omogoča večjo stabilnost na spustih...👍😃

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI