Hvala za razlago. Zdaj je situacija bolj jasna. Zanimivo bi bilo sicer videti kako so uspeli 121 kolesarjev oz. modelov spraviti v vetrovnik in kako potekajo meritve. Je moral biti kar velik vetrovnik, vsaj tak za kamione.
Uspešno delo še naprej.
@kineziolog
Mislim, da je 1-3% varčevanja za prvega, če mu sledita en ali dva kolesarja. Nisem čisto prepričan, ker govorim na pamet.
Ja, tu nekje....jaz imam v spominu 0-4%, odvisno od hitrosti, vetra, razdalje med kolesarji, in pa seveda razlike med posameznimi raziskavami.
Ne sliši se veliko, ni pa tudi zanemarljivo. Profiji se tudi na omembe vrednih klancih postavljajo v zavetrje, pa tam učinek ni bistveno večji od 4% (na kakšnem Zoncolanu morda še toliko ne).
@ElTorroJa, tu nekje....jaz imam v spominu 0-4%, odvisno od hitrosti, vetra, razdalje med kolesarji, in pa seveda razlike med posameznimi raziskavami.
Ne sliši se veliko, ni pa tudi zanemarljivo. Profiji se tudi na omembe vrednih klancih postavljajo v zavetrje, pa tam učinek ni bistveno večji od 4% (na kakšnem Zoncolanu morda še toliko ne).
v realnosti ima velik vpliv tudi vetr
V zadnji reviji je obravanava za kolesarje zelo zanimiva tema o aerodinamiki.
Gledam sliko na str. 21, ki prikazuje zračni upor posameznikov v skupini 121 kolesarjev. Zraven pogrešam kakšen komentar saj so številke precej čudne. Je pihal bočni veter? V prvem delu skupine drugačen kot v drugem delu? Če bi sklepal po tej sliki, je bolj "varčno" voziti v desnem delu skupine ko v levem.
Gre za podobno sliko kot je ta spodaj, le da so tu številke bolj smiselne:
https://phys.org/news/2018-07-strategy-teams.html