Aero položaj - članek v reviji Bicikel 11-12/2018

Domov > Forum > Aero položaj - članek v reviji Bicikel 11-12/2018

Aero položaj - članek v reviji Bicikel 11-12/2018

SORTIRAJ PO:
Ibaraki 05.11.2018 21:35

V zadnji reviji je obravanava za kolesarje zelo zanimiva tema o aerodinamiki.

Gledam sliko na str. 21, ki prikazuje zračni upor posameznikov v skupini 121 kolesarjev. Zraven pogrešam kakšen komentar saj so številke precej čudne. Je pihal bočni veter? V prvem delu skupine drugačen kot v drugem delu? Če bi sklepal po tej sliki, je bolj "varčno" voziti v desnem delu skupine ko v levem.

Gre za podobno sliko kot je ta spodaj, le da so tu številke bolj smiselne:

https://phys.org/news/2018-07-strategy-teams.html

ElTorro 05.11.2018 23:16
 Na sliki, ki je v linkanem članku, se peloton pelje z desne proti levi....in vse skupaj izgleda čisto logično.
kineziolog 06.11.2018 11:20
Živjo,
moja napaka, ja. Se opravičujem. Sploh nisem opazil, da sem dal napačno "slikco". V članku objavljena grafika so dejanske številke, ki so jih dobili v vetrovniku. Vse skupaj je malo zamaknjeno, ker so imeli kolesarji različno pozicionirane noge (statične) in se situacija potem malo zamakne v eno stran, saj so imeli vsi enako pozicijo nog. Za grafiko v članku, ki ga pripenjate, pa so potem to pomankljivost odpravili in vse skupaj stabilizirali. Čeprav najbrž nek določen odstotek zamika še vedno ostane zaradi zobnikov in prestav na desni strani. 

LP, Tim
Ibaraki 06.11.2018 18:16

 Hvala za razlago. Zdaj je situacija bolj jasna. Zanimivo bi bilo sicer videti kako so uspeli 121 kolesarjev oz. modelov spraviti v vetrovnik in kako potekajo meritve. Je moral biti kar velik vetrovnik, vsaj tak za kamione.

Uspešno delo še naprej.

kineziolog 06.11.2018 19:17
Ni šlo za prave kolesarje, temveč modelčke iz plastike. Zato so tudi dobljene številke tako lepe (enaka leva in desna stran) - kolesarji so bili namreč enakih dimenzij in vsi so imeli gonilko v isti poziciji. Zato tudi odklon, ki ste ga opazili. Bilo bi res nemogoče, da bi imeli 121 kolesarjev v vetrovniku. Konec koncev že dobiti 121 kolesarjev za takšen test najbrž ne bi bilo enostavno. So pa, zanimivo, v eni kasnejši študiji (mislim, da je na koncu nisem omenil), naredili tudi primerjavo za ekipno dirko na čas. Tam pa so uporabili dejanske kolesarje in mislim, da je bil med njimi tudi Primož - so bili kot ekipa tam. 

Tukaj je kar nekaj lepih slik iz raziskave in tudi njene podrobnosti: https://www.linkedin.com/pulse/how-hard-pedaling-cycling-peloton-revealed-world-record-bert-blocken/ 
kineziolog 06.11.2018 19:22
 Sem našel še en članek s podatki o vetrovniku: https://www.deingenieur.nl/artikel/eindhoven-university-of-technology-opens-long-wind-tunnel
wavemaker 07.11.2018 10:01
 Zanimivo je, da tudi prvi kolesar nima 100 % upora, kot bi pričakovali, ampak 86%. Zato če ti nekdo vozi za ritjo pomaga tudi tebi. Ker reže turbulenco, ki bi sicer nastajala za tvojo ritjo in te upočasnjevala. Mislim, da se tudi na cesti dejansko občuti.
ElTorro 07.11.2018 10:30
To si bodo dali natisniti in laminirati tisti, ki se radi "priklopijo" na nekoga in zgolj vozijo v zavetrju, brez da bi tudi sami kaj vlekli....."saj pa pomagam že s tem, ko se vozim zadaj" :)
kineziolog 07.11.2018 11:50
 Mislim, da je 1-3% varčevanja za prvega, če mu sledita en ali dva kolesarja. Nisem čisto prepričan, ker govorim na pamet.
lone_rider 07.11.2018 11:58
@kineziolog
 Mislim, da je 1-3% varčevanja za prvega, če mu sledita en ali dva kolesarja. Nisem čisto prepričan, ker govorim na pamet.

Take številke (3%) ponavadi omenjajo komentatorji in bivši profiji na ES.
ElTorro 07.11.2018 11:59

Ja, tu nekje....jaz imam v spominu 0-4%, odvisno od hitrosti, vetra, razdalje med kolesarji, in pa seveda razlike med posameznimi raziskavami.


Ne sliši se veliko, ni pa tudi zanemarljivo. Profiji se tudi na omembe vrednih klancih postavljajo v zavetrje, pa tam učinek ni bistveno večji od 4% (na kakšnem Zoncolanu morda še toliko ne).

kineziolog 07.11.2018 13:06

@ElTorro

Ja, tu nekje....jaz imam v spominu 0-4%, odvisno od hitrosti, vetra, razdalje med kolesarji, in pa seveda razlike med posameznimi raziskavami.


Ne sliši se veliko, ni pa tudi zanemarljivo. Profiji se tudi na omembe vrednih klancih postavljajo v zavetrje, pa tam učinek ni bistveno večji od 4% (na kakšnem Zoncolanu morda še toliko ne).


Ravno pred nekaj dnevi je bila objavljena zanimiva študija na temo pomena moštevenega kolega v vožnji v klanec: https://journals.humankinetics.com/doi/full/10.1123/ijspp.2017-0878?url_ver=Z39.88-2003&rfr_id=ori:rid:crossref.org&rfr_dat=cr_pub%3dpubmed 

KAVITATOR+ 07.11.2018 19:59

 v realnosti ima velik vpliv tudi vetr

Vetrič


1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI