Ker sem ravno kupoval novo kolo, sem bil pred isto dilemo. Pregledal sem vse kar sem našel. Vprašal tudi nekaj kolegov, ki vozijo oboje in nekaj poznanih serviserjev.
Disk zavore: zavirajo boljše posebej v mokrem, modulacija zaviranja je boljša, so težje, kolo je dražje, vzdrževanje je dražje, znajo tudi kaj pocviliti in drgniti, kolo je težje saj mora biti ojačano na mestih vpetij.
Obročne zavore: preizkušena tehnika, enostavno se nastavljajo, tudi zavirajo.
Nisem ti povedal kaj je boljše. Dejstvo je, da vsi proizvajalci rinejo v disk zavore in da čez dve leti boljšega kolesa brez disk zavor ne boš mogel kupiti.
In kako sem se sam odločil. Ker načeloma ne vozim po dežju, je bila verjetno zadnjič odločitev za obročne zavore. Odločitvi je botrovalo dejstvo, da obdržim aero visoke obroče in ne rabim kupovati novih. Samo gumice bom dal Swiss Stop Flash Pro BXP. Imam alu zavorno površino.
1LpI
Kot je povedal @mai2sky, še največja ovira in zavora za kolo z diski je če si imel prej že rezerven par obročev, ki potem ne pridejo v poštev. Če tega nisi imel, ta pomislek že odpade.
Pri boljših kolesih je razlika v končni teži minimalna, če ti je to kakšen faktor. Zaviranje je brez vprašanja boljše s krajšo zavorno potjo, ponovno vprašanje kakšen stil vožnje imaš.
To sicer ni minus je pa dobro vedeti, servis bo sigurno bolj pogost mišljeno za menjavo oblog ne iz razloga, da bi bilo kaj narobe.
Vsi, ki nekaj časa uporabljajo enake zavorne gumice, se navadijo in dobijo občutek pri zaviranju, koliko in s kašno silo je treba zavorno ročico stisniti v določeni situaciji, zato je pri njih "modulacija" glede na tip zavor idealna.
Oprosti @Boss, saj vem, da nisi imel tega namena, ampak stavek: "Zaviranje je brez vprašanja boljše, s krajšo zavorno potjo .." se sliši pa zelo "štacunarsko". Seveda, je boljše, ampak bi bilo potrebno opredeliti še za koliko je pravzaprav boljše. Če bi vsi kupci koles z disk zavorami ta podatek vzeli bolj resno, bi jih bilo ob upoštevanju višje cene nakupa in višjih stroškov vzdrževanja, verjetno najmanj pol manj.
Glede razlike je na spletu veliko povedanega, bom raje tukaj prilepil dva gcn-jeva videa:
https://www.youtube.com/watch?v=uHFSSXOSnxs&t=95s
https://www.youtube.com/watch?v=t0hKMgUEku4&t=23s
@simcPozdravljeni,
kupujem novo cestno kolo in se odločam z diski ali brez. Zanimajo me vaše izkušnje dobre in slabe lasnosti.
Lp
@nejc100
@simcPozdravljeni,
kupujem novo cestno kolo in se odločam z diski ali brez. Zanimajo me vaše izkušnje dobre in slabe lasnosti.
Lp
Jaz vozim cestno kolo z disk zavorami leto in pol in ne zamenjam več za navadne zavore, kot recimo elektriko Di2. Mogoče imajo določeni ljudje slabe izkušnje zaradi slabe nastavitve disk ploščic in same ravnosti diska. Ko imaš to nastavljeno ni nobenih zvokov ali težav. Mogoče vpliva tudi znamka, jaz vozim vse shimano, od prve hidravlike na CX kolesu do Dura Ace na novem. Vse BP. Disk zavore so prihodnost v cestne kolesarstvu zato kar kupi z disk zavorami, nebo ti žal. lp
@robizoTo je zame trenutno ključni argument proti diskom. Za teh nekaj stotakov razlike v ceni lahko vzamem boljše obroče, lahko vzamem boljšo opremo ali pa skočim razred višje z okvirom.Vsi, ki nekaj časa uporabljajo enake zavorne gumice, se navadijo in dobijo občutek pri zaviranju, koliko in s kašno silo je treba zavorno ročico stisniti v določeni situaciji, zato je pri njih "modulacija" glede na tip zavor idealna.
Oprosti @Boss, saj vem, da nisi imel tega namena, ampak stavek: "Zaviranje je brez vprašanja boljše, s krajšo zavorno potjo .." se sliši pa zelo "štacunarsko". Seveda, je boljše, ampak bi bilo potrebno opredeliti še za koliko je pravzaprav boljše. Če bi vsi kupci koles z disk zavorami ta podatek vzeli bolj resno, bi jih bilo ob upoštevanju višje cene nakupa in višjih stroškov vzdrževanja, verjetno najmanj pol manj.
Vse navedeno se mi zdi boljša investicija kot pa diski, ki mi bodo realno koristili par ur na leto, kolikor se morda vozim v razmerah, kjer so lahko zavore omejujoč faktor pri zavorni razdalji.
Na suhem preprosto prednosti ne odtehtajo pomanjkljivosti - vsaj zame ne.
Prehajam iz MTB na Gravel in niti na misel mi ne pride da ne bi imel disk zavor. Če odgovarjajo MTB-jevcem ne vem zakaj bi bil problem disk na cestnem/gravel biciklu.
Je mogoče problem v glavi? samo hipotetično vprašanje 😕
@OldCoyotePrehajam iz MTB na Gravel in niti na misel mi ne pride da ne bi imel disk zavor. Če odgovarjajo MTB-jevcem ne vem zakaj bi bil problem disk na cestnem/gravel biciklu.
Je mogoče problem v glavi? samo hipotetično vprašanje 😕
Z MTBjem se vozim po mokrem, po blatu, tu in tam snegu (ker pozimi cestaka vklenem v trenažer, zunaj pa se vozim samo z gorcem)....in diski pridejo do izraza.
Na suhi cesti - kaj imam od njih?
Tudi Ultegra je v vseh pogledih boljša od Tiagre.....pa je marsikdo ne kupi.....pa ne zato, ker bi imel problem v glavi.
@OldCoyotePrehajam iz MTB na Gravel in niti na misel mi ne pride da ne bi imel disk zavor. Če odgovarjajo MTB-jevcem ne vem zakaj bi bil problem disk na cestnem/gravel biciklu.
Je mogoče problem v glavi? samo hipotetično vprašanje 😕
@SokratusTo glede bremzanja ni res, oz. je res samo na dolgih in strmih spustih. Če dolgo držeš bremzo je res šanda, da pregreješ ploščice.
Jaz sm si letos na dopustu rental specialko z diski, pa mi je bilo žal. Verjetno je bilo kolo že malo zmahano, saj so diski na koncu že cvilili. Potem pa še dejstvo, da pravilno bremzaš, z diski naj bi bremzal naenkrat in ne po malo, vsaj tako me je trgovec pri mtb učil, da ne zakuriš...
99% lahko bremzaš kakor hočeš.
Glede komentarjev kontra diskom. Če res voziš samo po suhem, imaš 60 kg, voziš v glavnem ravnine, delaš 1000km na leto, imaš ALU obroče, ki so tako težki, da bi kamot jih dal tudi na gorca, .... , potem res, roko na srce, diskov ne rabiš.
Ampak tukaj ni vprašanje, kaj rabi posameznik, ampak kaj je boljše in tukaj se smatra tudi druge, kontra pogoje od zgoraj navedenih. Jaz sem mogoče predstavnik te druge polovice, in tole je moj kontra argument v prid diskom, da malo izenačim :)
Imam 86 kg in vozim specialko celo leto, razen ko je sneg na cesti. Zelo pogosto je cesta mokra od dezja, vlage (od novembra do marca je to zelo pogosto) ,... in takrat klasične zavore občutno manj primejo. Pogosto tudi nevarno manj. Drug problem je spuščanje iz višjih klancev v neidealnih pogojih. Daljši spusti so v vlažnih pogojih neugodni, ne moreš spustit zaradi razmer in mraza, hočeš it počasneje, pa kar kmalu začnejo roke bolet zaradi konstantnega zaviranja. Več moči in tudi modulacije v takih trenutkih bi bil velik plus. Se razume, da z mojimi kg moram še mal več bremzat kot nekdo z 60. Potem je tukaj obraba, segrevanje obroča, marginalen razlog, mogoče ja mogoče tudi ne. Prav tako z diski ne obremenjuješ potencialnih karbonskih obročev. Ker vozim tudi v slabih pogojih, mi je kristalno jasno, da bi karbonske obroče z malo smole s svinjarijo, ki se nabere gor in na gumicah, lahko zelo hitro uničil. Z disk zavorami si predstavljam, da slabši pogoji nebi bili več taka ovira za karbonske obroče. Prednost pri karbonskih obročih bi bila tudi v lepem vremenu na daljših spustih, kjer nebi bilo treba razmišljat o potencialnih pregrevanjih. Prav tako imam"problem" z svinjarijo na obročih, ki jih v slabih pogojih naredijo gumice. Zgleda umazanija prav fino riba gumice in vse to se sprime skupaj z vodo kot v nekakšen šmir, ki res konkretno zasvinja celo obroč. Pozitivno za vožnjo, vsaj zame si predstavljam, bi bile tudi močnejše osi, ki pridejo z disk zavorami.
Skratka po treh letih, odkar sem dopolnil moje gorsko kolesarjenje še s cestnim, mi je jasno, da osebno obvezno vzamem naslednjič kolo s disk zavorami.
Aja, samo replika enemu izmed predhodnikov: Pa ne moreš primerjati obrabe ploščic na specialki in na gorcu!! Vsaj ne, če govorimo o gorcu, ki dejansko vidi gore, ne samo makedame.
Glede komentarjev kontra diskom. Če res voziš samo po suhem, imaš 60 kg, voziš v glavnem ravnine, delaš 1000km na leto, imaš ALU obroče, ki so tako težki, da bi kamot jih dal tudi na gorca, .... , potem res, roko na srce, diskov ne rabiš.
Ampak tukaj ni vprašanje, kaj rabi posameznik, ampak kaj je boljše in tukaj se smatra tudi druge, kontra pogoje od zgoraj navedenih. Jaz sem mogoče predstavnik te druge polovice, in tole je moj kontra argument v prid diskom, da malo izenačim :)
Imam 86 kg in vozim specialko celo leto, razen ko je sneg na cesti. Zelo pogosto je cesta mokra od dezja, vlage (od novembra do marca je to zelo pogosto) ,... in takrat klasične zavore občutno manj primejo. Pogosto tudi nevarno manj. Drug problem je spuščanje iz višjih klancev v neidealnih pogojih. Daljši spusti so v vlažnih pogojih neugodni, ne moreš spustit zaradi razmer in mraza, hočeš it počasneje, pa kar kmalu začnejo roke bolet zaradi konstantnega zaviranja. Več moči in tudi modulacije v takih trenutkih bi bil velik plus. Se razume, da z mojimi kg moram še mal več bremzat kot nekdo z 60. Potem je tukaj obraba, segrevanje obroča, marginalen razlog, mogoče ja mogoče tudi ne. Prav tako z diski ne obremenjuješ potencialnih karbonskih obročev. Ker vozim tudi v slabih pogojih, mi je kristalno jasno, da bi karbonske obroče z malo smole s svinjarijo, ki se nabere gor in na gumicah, lahko zelo hitro uničil. Z disk zavorami si predstavljam, da slabši pogoji nebi bili več taka ovira za karbonske obroče. Prednost pri karbonskih obročih bi bila tudi v lepem vremenu na daljših spustih, kjer nebi bilo treba razmišljat o potencialnih pregrevanjih. Prav tako imam"problem" z svinjarijo na obročih, ki jih v slabih pogojih naredijo gumice. Zgleda umazanija prav fino riba gumice in vse to se sprime skupaj z vodo kot v nekakšen šmir, ki res konkretno zasvinja celo obroč. Pozitivno za vožnjo, vsaj zame si predstavljam, bi bile tudi močnejše osi, ki pridejo z disk zavorami.
Skratka po treh letih, odkar sem dopolnil moje gorsko kolesarjenje še s cestnim, mi je jasno, da osebno obvezno vzamem naslednjič kolo s disk zavorami.
Aja, samo replika enemu izmed predhodnikov: Pa ne moreš primerjati obrabe ploščic na specialki in na gorcu!! Vsaj ne, če govorimo o gorcu, ki dejansko vidi gore, ne samo makedame.
@fuegoObelix: Vse prednosti si v glavnem napisal za karbonske obroče. Itak, da ne boš šel uničevat karbonskih obročev za 1500€ z gumicami. Tu se strinjam, da so diski bolj varni in ceneje zamenjat disk kot obroč. Samo to so že kolesa za 3-4 jurje. Vprašanje je ali povprečen rekreativec sploh rabi tako kolo kot profiči? Priznam, sam ne dam kaj veliko na kolo. Tisti denar, ki bi ga porabil za drago kolo raje porabim, da grem kolesarit kam v tujino, grem na kak izlet več. Kolo mi je zgolj orodje s katerim športam. Pri nakupu sem vedno racionalen in ne kupujem emotivno. Ker nisem profič se tudi v dežju ne vozim, ker ne vidim poante. Grem raje tečt ali pa grem na trenažer. Že Fausto je v eni kolumni pisal, da za povprečnega rekreativca je že npr. Scott Speedster dovolj. Drugače je v gorskem kolesarstvu, kjer je razlika, če se žez korenine itd pelješ z hardtailom ali polnovzmetencem. Pa še tukaj vidim npr. v Celju, da se večina odličnih gorskih kolesarjev vozi kar z hardtaili.
Torej diski na karbonskih obročih so zame smiselni drugače pa ni potrebe. Aja kar se tiče pa primerjave obrabe sem pa že napisal, da sem menjal obloge na gorcu na 1000 na specialki pa na 2-2500km, odvisno kolk je bilo višincev.
@obelixGlede komentarjev kontra diskom. Če res voziš samo po suhem, imaš 60 kg, voziš v glavnem ravnine, delaš 1000km na leto, imaš ALU obroče, ki so tako težki, da bi kamot jih dal tudi na gorca, .... , potem res, roko na srce, diskov ne rabiš.
Ampak tukaj ni vprašanje, kaj rabi posameznik, ampak kaj je boljše in tukaj se smatra tudi druge, kontra pogoje od zgoraj navedenih. Jaz sem mogoče predstavnik te druge polovice, in tole je moj kontra argument v prid diskom, da malo izenačim :)
Bistveno vprašanje je točno to, kaj rabi posameznik. Ker kupuje kolo zase.
Če bi gledal samo, kaj je boljše, bi vsi vozili top-end karbonce z Dura Ace Di2 (ali temu ustrezno campo ali sram, da ne bo kdo skočil v zrak) in obroči za 2k+.
Ker pa nimamo (ali ne damo) vsi 10k ali več za kolo, je treba gledati predvsem, kje največ pridobiš za svoj denar. In če nekdo ni ravno v tvojih 5% kolesarjev (ki gonite specialko 12 mesecev letno v vseh razmerah in se pozimi spuščate v mokrem po daljših klancih), lahko po mojem mnenju s tem denarjem pridobi več, če nadgradi kak drug del kolesa ali opreme.
Seveda je bistveno, v katerem cenovnem razredu se giblješ. Če gledaš kolesa za manj kot jurja, so diski čisto pri dnu, ker so Sora in najcenejši obroči bolj potrebni nadgradnje kot diski. Pri petih tisočakih ali več pa za tistih par sto EUR težko narediš kak drug pameten upgrade.
Zato - najbolj bistveno je, kaj potrebuje posameznik. O tem, da so diski v vsaj 90% situacij boljši, menda ni dvoma. Kot tudi o tem ne, da je Dura Ace oprema boljša od Clarisa.
...
Tudi Ultegra je v vseh pogledih boljša od Tiagre.....pa je marsikdo ne kupi.....pa ne zato, ker bi imel problem v glavi.
@bécane...
Tudi Ultegra je v vseh pogledih boljša od Tiagre.....pa je marsikdo ne kupi.....pa ne zato, ker bi imel problem v glavi.
Bo kar držalo, tisti, ki ima kaj v glavi bo kupil Tiagro.
@ElTorroItak je 105-ka price/performance. Mal heca, veliik pa tud zares je bil moj post. Če kupuješ z glavo in za nas rekreativce je 105-ka top. Sam še nisem na tem nivoju in čustva prevladajo, zato Ultegra. Ok sem naredil korak naprej in bo na allroad 105-ka :)@bécane...
Tudi Ultegra je v vseh pogledih boljša od Tiagre.....pa je marsikdo ne kupi.....pa ne zato, ker bi imel problem v glavi.
Bo kar držalo, tisti, ki ima kaj v glavi bo kupil Tiagro.
Kaj pa vem, jaz bi kar vzel novo 105ko trenutno, glede na to da je le cca 100 EUR dražja od Tiagre in ima zadaj en zobnik več....če pa bo nova Tiagra drugo leto 11-redna, pa odlično.....
@bécane@ElTorroItak je 105-ka price/performance. Mal heca, veliik pa tud zares je bil moj post. Če kupuješ z glavo in za nas rekreativce je 105-ka top. Sam še nisem na tem nivoju in čustva prevladajo, zato Ultegra. Ok sem naredil korak naprej in bo na allroad 105-ka :)@bécane...
Tudi Ultegra je v vseh pogledih boljša od Tiagre.....pa je marsikdo ne kupi.....pa ne zato, ker bi imel problem v glavi.
Bo kar držalo, tisti, ki ima kaj v glavi bo kupil Tiagro.
Kaj pa vem, jaz bi kar vzel novo 105ko trenutno, glede na to da je le cca 100 EUR dražja od Tiagre in ima zadaj en zobnik več....če pa bo nova Tiagra drugo leto 11-redna, pa odlično.....
Večina časa kar se zaviranja tiče za enega navadnega kolesarja ni razlike (povprečni kolesar niti 10x letno ne v dežju pelje). Tako da je na koncu čist osebna izbira.
Moje mnenje: Če ne kupuješ poceni robe (3000€+) predlagam diske, obvezno TA! Ne za to ker jih nucaš, ampak če imaš možnost ne vem zakaj ne bi imel nekaj boljšega/varnejšega/zanesljivejšega. Isto kot npr. zakaj folk v mestu kupuje SUV 😂 Pri cenejših (QR, rotorji, stare grupe) so zadeve večkrat za naštelat (obaviš pri mehaniku), bolj cinglja, drsa, ipd., kar ti bo šlo s časom na živce. Pri 1000-1500€ robi je pa ponavadi tastara oprema, hidraulika 1.gen, ki pa ni ravno najboljša. Iz lastnih izkušenj, sem jo testiral pred 4leti, vse tri verzije, novejše (R8000/8100) so dosti boljše.
Ista vprašanja in argumente smo pred 10leti (ja, tako hitro je čas minil) poslušali glede Di2.
Cestno kolo z diski, cena 2000€+, v enem letu prevozil 2300km. Ploščice imajo še vedno dosti "mesa", nič cviljenja, nič vzdrževanja. Kdaj sem vesel, da imam diske? Dolgi spusti, ko sem že utrujen, ko me zebe v roke. Kolo z diski sem kupil, ker željen model ne obstaja brez diskov. Generalno pa se mi sploh ne zdi pomemben faktor, so druge lastnosti kolesa precej bolj pomembne.
@PlaviPavoKolk je bilo višincev pri teh kilometrih? Pri 40.000vm je težko jih ne znucat.Cestno kolo z diski, cena 2000€+, v enem letu prevozil 2300km. Ploščice imajo še vedno dosti "mesa", nič cviljenja, nič vzdrževanja. Kdaj sem vesel, da imam diske? Dolgi spusti, ko sem že utrujen, ko me zebe v roke. Kolo z diski sem kupil, ker željen model ne obstaja brez diskov. Generalno pa se mi sploh ne zdi pomemben faktor, so druge lastnosti kolesa precej bolj pomembne.
V cca 8k prevoženih sem skuril 2 kompleta ploščic na cestnem kolesu s hidravličnimi diski - večinoma klanci. :D
Bi menjal za navadne zavore? Nikakor.
@majkl_tMeni se je večkrat zgodilo da sem v enem samem dolgem spustu (45-60min) prekuru navadne gumice in pri diskih je tudi tako. Seveda takih vzponov/spustov v Slo ni 😁 in sem vesel da sem malo hitreje same rotorje menjal, kot pa da v manj kot 1 letu feltne skurim.
@sixsl
Da bi menjal kolo samo zaradi tega ker nima diskov? Absolutno ni potrebno. Ko boš pa kupoval novo specialko se boš pa odločil glede na ostale stvari na kolesu.
Malo insajderskih info. Sem ravno ta teden bil na sestanku pri Fulcrum (Campagnolo). Pravijo da v “rimbrake” feltne ne bodo več investirali, da te modeli ki so trenutno v razvijanju bodo še ven prišli drugo leto (baje), potem ne bo več nobenih novih, vse na disk. Enako razmišljajo pri srednje in višje kakovostnih obročih pri Shimano in Mavic
Sem imel cestno kolo s Shimano diski s TA vpetjem pa sem ga v roku pol leta prodal in šel nazaj na klasiko. Stalno je nekaj hreščalo in cvililo pri zaviranju...pri vlažnem vremenu je bila še posebej "veselica". Poleg tega imam pri zaviranju rad občutek v rokah, kaj se dogaja s kolesom oz. obročem pod menoj...pri diskih tega občutka nisem imel. Da ne omenjam bolj težavne menjave plaščev oz. zračnic. Samo zaviranje mislim da ni bilo nič boljše v primerjavi s klasiko. Skratka, pri klasiki namestiš zavorne obloge od Swissstopa in lahko enostavno pozabiš na zavore do naslednje menjave zavornih oblog...tega za diske žal ne morem reči.
Pozdravljeni,
kupujem novo cestno kolo in se odločam z diski ali brez. Zanimajo me vaše izkušnje dobre in slabe lasnosti.
Lp