Nasvet glede kolesa

Domov > Forum > Nasvet glede kolesa

Nasvet glede kolesa

SORTIRAJ PO:
gran 13.02.2019 16:48
Pozdravljeni, 

Ljubiteljsko se ukvarjam s tekom in kolesarstvom. Trenutno imam treking kolo, staro 8-9 let. Takrat sem za novega odštel 250€. Opreme nimam nobene, uporabljam kar tekaške superge in oblačila. Naredim približno 1000 km na leto, odvisno od vremena, poškodb, počutja,... Primarno imam za rekreacijo tek, kolesarstvo je bolj ljubiteljsko oz. da malo kolena spočijem od teka.

Ponavadi kolesarim poleti med vikendi. Povprečno hitrost imam dobrih 25 km/h, če malce bolj resno treniram, se približam 28 km/h, kar se mi zdi, da ni ravno zanič za precej osnovno kolo. Pred leti, ko sem začel kolesarit, sem bil na 21-22 km/h. Seveda moram omenit, da gre tu za povprečje po razmeroma ravnih cestah in bi ga lahko držal maksimalno 2 uri. Več kot 3 ure še nisem kolesaril, deloma zaradi neudobnega kolesa za dolge relacije, deloma zaradi tega, ker postanem zelo lačen. Večinoma kolesarim 1-2 uri oz. 30-55 km.

Za zgoraj opisano mi kolo čisto dobro ustreza, tudi zato, ker se ne vozim po zelo prometnih cestah in včasih pride vmes tudi kakšen kilometer makadama. Razlog, zakaj bi si želel boljše (cestno) kolo, so predvsem daljše ture. Npr. že velikokrat sem razmišljal o kakšnih vikend izletih, npr. petek kakih 100-150km, sobota bolj turistična in za počitek, in nedelja spet 100-150km domov. Kaj takega s trenutnim kolesom že v štartu odpade.

Vkolikor bi se spustil v to, seveda na kaj takega ne bi šel sam. Prijatelji niso ravno navdušeni nad kolesarjenjem. Maksimalno 15 km, pa še to samo, če je na polovici kakšen daljši postanek. (Sicer me nizka hitrost ne moti, ampak ni mi pa za sedet v gostilni dlje časa kot na kolesu.) Najprej bi si moral poiskat kakšno kolesarsko društvo, kjer kolesarijo ljubiteljsko (tekmovalno kolesarstvo me ravno ne zanima). Vkolikor nimajo kaj podobnega že organiziranega, bi se mogoče našlo kaj članov, s katerimi bi se dalo dogovorit za to. Verjamem, da ste uporabniki tu bolj seznanjeni s takimi rečmi, bi znal kdo mogoče kaj več povedat o tem?

Potem so tu še finance, mimo katerih ne gre. Moral bi kupiti vse, razen čelade (ki je stala skoraj pol kolesa). Gledal sem po internetu cene novih koles in sem videl, da bi znale cene hitro zrasti v nebo. Jaz koles in opreme ne poznam preveč dobro, zato nimam pojma, kakšno kolo bi meni ustrezalo. Okvirno glede na zgoraj opisano, koliko bi me prišlo kolo in vse, kar paše zraven (čevlji, nahrbtnik,...)? Imam 174 cm in 61 kg.

Lep pozdrav, gran
BosS 13.02.2019 17:17

Opredeli koliko je sredstev na voljo, da se bo vedelo kateri segment koles se lahko svetuje.

V osnovi pa bo dilema ali cestno kolo ali gravel.

gran 10.05.2019 10:48

Glede na vse pregledano, se nekako najbolj nagibam k naslednjim:

Aluminijast okvir, oprema 105 in navadne zavore (na obroču) - 1100€

Karbonski okvir, 105, navadne zavore - 1400€

Aluminijast okvir, 105, diski - 1500€

Karbonski okvir, 105, diski - 1900€


Gre se za kolesa iz serije Canyon Endurace. Izbira je med karbonskim okvirjem in diski. Oboje skupaj pride 1900€, kar mi sicer finančno ni nedosegljivo, ampak stane pa tretjino več kot ostala dva. Sam se najbolj nagibam k drugemu, ker sem prebral, da naj bi karbonski okvir absorbiral več udarcev s ceste in tako omogočal bolj udobno vožnjo, in ker je cenejši.


Pri zavorah razlika med diski in navadnimi naj ne bi bila velika v suhem vremenu, zato se nagibam k navadnim.


Imam še vprašanje glede pedal, so Shimano PD-A530 dobra izbira? Če prav razumem, da so kompatibilna s flat shoes, to pomeni, da se jih da vozit tudi z navadnimi supergami?

obelix 10.05.2019 11:37

Tole je zmaga, mislim da bi bla velikost idealna. : http://www.bolha.com/rekreacija-sport/kolesarstvo/kolesa/cestna-kolesa/giant-defy-advanced-2-1343909565.html?aclct=1557332629&kw=defy


Glede pedal odsvetujem tvoj predlog, pedala so enostavno prepomemben kos opreme, da bi tukaj delal kompromise. Z navadnimi supergami bi šlo par 10 km, potem pa bo začelo boleti stopalo. Vožnja s pravimi pedali in čevlji naredi vožnjo s specialko nekaj posebnega. 

obelix 10.05.2019 11:37


bécane 10.05.2019 11:43

 Moje mnenje glede pedal - tale kletka je čist brez veze na teh pedalih, Shimano marketing pravi, da naj bi se lažje vpenjalo ... Ko imaš nogo vpeto, ni stika med čevljem in kletko, ko boš pa z navadnimi čevlji, boš spet imel nogo na vpenjalnih zatičih in ne na kletki, saj je le ta nižje od vpenjalnih zatičev.

Sami pedali so pa super, imam enake brez kletke na all-road kolesu. Na cestno kolo sam ne bi dajal MTB pedal, ampak to je stvar okusa, če pa hočeš imeti ene čevlje tako za MTB kot cestno, pa morda ni tako slaba ideja. Kot pri avto plaščih, letni je letni in zimski je zimski, da se pa čez leto priti tudi s celoletnimi.

Kar se pa kolesa tiče, itak karbon z diski, če te ne moti malo več servisa na diskih (radi cvilijo), če sam šraufaš toliko bolje. Alternativa, IMHO, raje karbon z navadnimi zavorami, kot Alu z diski.

ElTorro 10.05.2019 18:22

Kar se tiče tvoje glavne dileme, bi se jaz pridružil becanovemu mnenju - raje karbon z navadnimi kot alu z diski. Kot si napisal tudi sam - na suhem ni bistvene razlike.


Obelixova najdba na bolhi izgleda kot da paše tvojim željam kot ata na mamo.

Nov Defy Advanced 2 sicer stane trenutno 1699 EUR, kar ravno tako ni veliko dražje od tvoje dileme "diski ali karbon". V primeru težav boš vsekakor lažje reševal z lokalnim prodajalcem Gianta kot preko spleta s Canyonom.
Pri Canyonovih cenah ne pozabi dodati cca. 50 EUR za škatlo in poštnino.


Pedale vzami raje "prave". Glede na to, da boš verjetno obdržal starega trekinga, se vprašaj - a boš res kdaj v situaciji, ko boš šel s supergami na specialko? Na 100-150km ture verjetno ne....če boš pa šel na kratek izlet po okolici z dekletom/otroki/piknik prijatelji, pa za tisto pač uporabiš starega trekinga.

Če že hočeš "hibridno" rešitev, je morda res bolje vzeti MTB pedala, ki sicer ne izgledajo "cestaško", ampak če ti je za izgled vseeno, lahko v MTB čevljih čisto normalno hodiš.

gran 11.05.2019 17:39

 Hvala za predloge in mnenja. Giant iz bolhe izgleda zadetek v polno.


Kar mi je pri Canyonu najbolj všeč, je barva okvirja oz. na splošno so mi najbolj všeč njihova kolesa. Ne vsa, ampak nekaj modelov. Npr. tudi kakšen Lapierre mi ne izgleda slabo, medtem ko na drugi strani se mi Specialized sploh ne dopade. Konec koncev, lepše kot je kolo, z večjim veseljem grem na kolo. 


Starega trekinga nimam več, sem ga že podaril naprej. 


Ne vem, če smo se popolnoma razumeli glede pedal. Ta, ki sem jih jaz gledal, niso MTB, ampak cestna. Kolikor sem jaz razumel, naj bi imela na eni strani vpetje, če pa jih zavrtiš za 180 stopinj, pa naj bi bila ravna. Vsaj tako si jaz predstavljam. Tako izgledajo s strani:


Z začetka nameravam uporabljat tekaške superge in oblačila. Če bom bolj not padel, potem pa nameravam kupiti tudi kolesarske čevlje, oblačila, mogoče tudi nadgraditi kolo z boljšimi pedali ali obroči. Zaenkrat bi vložil le v kolo s solidno osnovo.

kovac71 11.05.2019 17:54

Imam točno takšna pedala; vpetje je na obeh straneh ampak ne skrbi. Brez težav jih uporabljaš z supergami; zato so tudi pedala takšne oblike.



bécane 11.05.2019 19:07
@gran

 Hvala za predloge in mnenja. Giant iz bolhe izgleda zadetek v polno.


Kar mi je pri Canyonu najbolj všeč, je barva okvirja oz. na splošno so mi najbolj všeč njihova kolesa. Ne vsa, ampak nekaj modelov. Npr. tudi kakšen Lapierre mi ne izgleda slabo, medtem ko na drugi strani se mi Specialized sploh ne dopade. Konec koncev, lepše kot je kolo, z večjim veseljem grem na kolo. 


Starega trekinga nimam več, sem ga že podaril naprej. 


Ne vem, če smo se popolnoma razumeli glede pedal. Ta, ki sem jih jaz gledal, niso MTB, ampak cestna. Kolikor sem jaz razumel, naj bi imela na eni strani vpetje, če pa jih zavrtiš za 180 stopinj, pa naj bi bila ravna. Vsaj tako si jaz predstavljam. Tako izgledajo s strani:


Z začetka nameravam uporabljat tekaške superge in oblačila. Če bom bolj not padel, potem pa nameravam kupiti tudi kolesarske čevlje, oblačila, mogoče tudi nadgraditi kolo z boljšimi pedali ali obroči. Zaenkrat bi vložil le v kolo s solidno osnovo.

Imaš prav, meni so delovala kot XT trail. So pa še vedno SPD sistem. Verjetno je bolj malo road čevljev, ki imajo luknje za SPD, imaš pa all-road/gravel čevlje na SPD.

1
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI