Manjša poškodba karbonskea okvirja zaradi padca ketne

Domov > Forum > Manjša poškodba karbonskea okvirja zaradi padca ketne

Manjša poškodba karbonskea okvirja zaradi padca ketne

SORTIRAJ PO:
mihro 02.03.2019 16:19

 Lep pozdrav,

danes sem se ustavil na postanku na Podpeškem jezeru, kjer mi je med postankom nekako dol padla ketna z manjšega zobnika. Na začetku sem malo na silo probal popraviti, potem je pristopil še en kolesar in mi probal pomagati. Na žalost tudi on ni moral prav dosti naredi. Slučajno se mimo pripelje mlad fant, ki mi je priskočil na pomoč s svojim orodjem iz avta. Povedal je naj nič na silo ne delava s ketno, saj je karbonski okvir. Sprva mi ni bilo jasno zakaj (sem totalni začetnik) vendar ko sem prišel domov sem opazil, da se je del, kjer se je ketna drgnila ob okvir malo okrušil. Problem je bil, da se ketna ni dala nikakor nazaj, dokler ni fant odšraufal nek mali krogec, ki naj bi pomagal pri tem, da ketna ne pade dol. Še zdaj mi ni jasno kako se je to zgodilo. Ko je odšraufal krogec smo dali ketno lepo nazaj gor, tisti delček pa sem vzel s sabo domov, kjer sem ga lepo dal nazaj na svoje mesto.

Moje glavno vprašanje je, ali moram sedaj kaj paziti/storiti glede okvirja, kjer je okrušen? Malo sem probal počistiti umazanijo, vendar zaradi zelo malih udrtin skoraj da ne gre. Ali lahko nemoteno vozim, ali moram kaj popraviti?


Lp, Miha


P.S. Še enkrat hvala obema možakarjema, ki sta mi priskočila na pomoč, da sem lahko mirno odpeljal celo turo :)

SHad 02.03.2019 18:48

 Na prejšnjem biciklu imel isto poškodbo.

Bolj ko ne je kozmetične narave. Če bi hotel kdo sanirat bo treba gonilko dat dol, koliko se spomnim je poškodba na težko dostopnem delu.


propel 02.03.2019 22:01
@mihro

 Lep pozdrav,

danes sem se ustavil na postanku na Podpeškem jezeru, kjer mi je med postankom nekako dol padla ketna z manjšega zobnika. Na začetku sem malo na silo probal popraviti, potem je pristopil še en kolesar in mi probal pomagati. Na žalost tudi on ni moral prav dosti naredi. Slučajno se mimo pripelje mlad fant, ki mi je priskočil na pomoč s svojim orodjem iz avta. Povedal je naj nič na silo ne delava s ketno, saj je karbonski okvir. Sprva mi ni bilo jasno zakaj (sem totalni začetnik) vendar ko sem prišel domov sem opazil, da se je del, kjer se je ketna drgnila ob okvir malo okrušil. Problem je bil, da se ketna ni dala nikakor nazaj, dokler ni fant odšraufal nek mali krogec, ki naj bi pomagal pri tem, da ketna ne pade dol. Še zdaj mi ni jasno kako se je to zgodilo. Ko je odšraufal krogec smo dali ketno lepo nazaj gor, tisti delček pa sem vzel s sabo domov, kjer sem ga lepo dal nazaj na svoje mesto.

Moje glavno vprašanje je, ali moram sedaj kaj paziti/storiti glede okvirja, kjer je okrušen? Malo sem probal počistiti umazanijo, vendar zaradi zelo malih udrtin skoraj da ne gre. Ali lahko nemoteno vozim, ali moram kaj popraviti?


Lp, Miha


P.S. Še enkrat hvala obema možakarjema, ki sta mi priskočila na pomoč, da sem lahko mirno odpeljal celo turo :)



propel 02.03.2019 22:03
@mihro

 Lep pozdrav,

danes sem se ustavil na postanku na Podpeškem jezeru, kjer mi je med postankom nekako dol padla ketna z manjšega zobnika. Na začetku sem malo na silo probal popraviti, potem je pristopil še en kolesar in mi probal pomagati. Na žalost tudi on ni moral prav dosti naredi. Slučajno se mimo pripelje mlad fant, ki mi je priskočil na pomoč s svojim orodjem iz avta. Povedal je naj nič na silo ne delava s ketno, saj je karbonski okvir. Sprva mi ni bilo jasno zakaj (sem totalni začetnik) vendar ko sem prišel domov sem opazil, da se je del, kjer se je ketna drgnila ob okvir malo okrušil. Problem je bil, da se ketna ni dala nikakor nazaj, dokler ni fant odšraufal nek mali krogec, ki naj bi pomagal pri tem, da ketna ne pade dol. Še zdaj mi ni jasno kako se je to zgodilo. Ko je odšraufal krogec smo dali ketno lepo nazaj gor, tisti delček pa sem vzel s sabo domov, kjer sem ga lepo dal nazaj na svoje mesto.

Moje glavno vprašanje je, ali moram sedaj kaj paziti/storiti glede okvirja, kjer je okrušen? Malo sem probal počistiti umazanijo, vendar zaradi zelo malih udrtin skoraj da ne gre. Ali lahko nemoteno vozim, ali moram kaj popraviti?


Lp, Miha


P.S. Še enkrat hvala obema možakarjema, ki sta mi priskočila na pomoč, da sem lahko mirno odpeljal celo turo :)



steveO 06.03.2019 22:52

Miha kolesar, ne se preveč sekirat. To je pogost pojav. Na okvir si nalepi transparentni zaščitni trak 3M, prodajajo ga v Bajkmaniji. S tem boš zaščitil okvir.

Lahko bi šel okvir tud popravljati ampak potem je treba cel kolo razstaviti. Recimo Kastelic iz Ljubljane

 Lp

Nikita 07.03.2019 08:27

 Velikokrat se zgodi, da pade dol veriga zaradi različnih vzrokov. Še profijem se to zgodi.


Malo mi je čudno, da se je okvir TAKOJ poškodoval? Sicer pa, če se je podrgnilo nekaj barve dol... to ni nič takega. Kolo ne bo vedno novo in tu in tam... se bo sčasoma kaj videlo.


Bolj me moti da pišeš, da veriga ni šla nazaj? Si kaj na silo obračal in se je kje dobesedno zagozdila?


Če ne... na dva načina spraviš verigo zelo na lahko gor, oba pa imata "stranske" negativne učinke: pri prvem pač primeš z roko verigo (mogoče maš s sabo kakšne rokavice ali si pa utrgaš šop trave), jo potegneš proti zobniku, z drugo roko pomagaš tako, da tisto vilico odzadaj (kako se ji že pravi?) naravnaš tako, da veriga ni več tako napeta, daš verigo gor na manjši zobnik in počasi zavrtiš gonilko. Še prej... odvrži travo oz. rokavico oz. si očisti nekje roke, da ne bo okvir zapacan. Torej, stranski učinek so umazane roke in nič drugega! Drugi način je lažji in hitrejši: če ti pade veriga dol enostavno prešaltaš spredaj na velik zobnik in počasi vrtiš gonilko, najbolje kar med vožnjo. Veriga sama skoči na zobnik, drži pa, da se veriga pri prestavljanju na večji zobnik nekoliko tudi premika po okvirju in ga lahko tudi poškoduje. Tako, da je pri tem primeru to stranski negativni učinek.


Toliko, če si res začetnik... ti morda to pomaga?

Agent041 07.03.2019 13:45
@Nikita

 ...

Bolj me moti da pišeš, da veriga ni šla nazaj? Si kaj na silo obračal in se je kje dobesedno zagozdila?

...


Žal je pri določenih okvirjih/gonilkah tako, da je izredno malo prostora med gonilko in okvirjem in če spredaj verigo vrže dol, se ta takoj zagozdi med obema deloma. Tudi sam imam te probleme in že z roko težko nazaj ven spraviš. Seveda je žal tudi poškodovana barva na okvirju.

To se dogaja pri BB30 gonilnih ležajih (vsaj v mojem primeru), saj je gonilni ležaj večji in večji je posledično tudi okvir. Zadevo sem rešil z "chain catcherjem". Žal veliko prepozno.


Imam pa tudi na zimski specialki navojni ležaj in 105 gonilko in če mi veriga pade dol, jo brez problema nazaj vržem gor samo s prestavljanjem prednjega menjalnika.


kicklen 07.03.2019 15:31
@Agent041
@Nikita

 ...

Bolj me moti da pišeš, da veriga ni šla nazaj? Si kaj na silo obračal in se je kje dobesedno zagozdila?

...


Žal je pri določenih okvirjih/gonilkah tako, da je izredno malo prostora med gonilko in okvirjem in če spredaj verigo vrže dol, se ta takoj zagozdi med obema deloma. Tudi sam imam te probleme in že z roko težko nazaj ven spraviš. Seveda je žal tudi poškodovana barva na okvirju.

To se dogaja pri BB30 gonilnih ležajih (vsaj v mojem primeru), saj je gonilni ležaj večji in večji je posledično tudi okvir. Zadevo sem rešil z "chain catcherjem". Žal veliko prepozno.


Imam pa tudi na zimski specialki navojni ležaj in 105 gonilko in če mi veriga pade dol, jo brez problema nazaj vržem gor samo s prestavljanjem prednjega menjalnika.


Padec verige iz verižnika nima nikakršne veze z gonilnim ležajem ali okvirjem. Če se komu dogajajo taki padci verige potem je potrebno ponovno pravilno nastaviti menjalnik. Na menjalniku obstajata dva vijaka H (high) in L (low) s katerima določamo limiti menjalnika oz. po domače do kam se kletka menjalnika lahko premakne. Posledica prevelike dopustnosti premikanja je ravno padanje verige med okvir in verižnik. To se ne sme dogajati!
bécane 07.03.2019 15:47

 Se strinjam, da če je kolo kvalitetno servisirano in nastavljeno, da se res težko zgodi, da bi veriga padala z verižnikov. Se poskušam spomniti, kdaj mi je nazadnje padla dol, pa sem skoraj siguren, da je bilo to na Pony-ju, ko smo bili mulci. Potem sem imel dolg premor od koles, od 2006 pa spet redno na kolesu in ketna še ni bila dol.

Vsekakor priporočam redne letne servise ali vsaj na dve leti za tiste, ki vozijo zelo malo in ne bo problemov, če bo servis kvalitetno napravljen.

StaraKost 07.03.2019 20:08

Nastavitev "hoda" menjalnika si lahko vsak sam nastavi, če je vsaj malo spreten. Kot je že rečeno imaš vijake, ki omejujeta hod menjalnika. To ni nobena znanost. 

Nikita 07.03.2019 20:15

@StaraKost

Nastavitev "hoda" menjalnika si lahko vsak sam nastavi, če je vsaj malo spreten. Kot je že rečeno imaš vijake, ki omejujeta hod menjalnika. To ni nobena znanost. 


Zate ne, zame pa že, pa nisem ravno neroden! Vsaj enkrat ti mora nekdo malo pokazati, ti kaj pojasniti. Potem moraš imeti tudi imbuse... ampak če to nastavljaš samo sebi in dvakrat ne leto... se hitro pozabi, zato vseeno priporočam za nas "smrtnike" pač serviserja.


Vsaj mehanični menjalnik je lahko po mojem mnenju nastavljen v nulo, pa lahko veriga vseeno pade dol. A ni Andyu Schlecku padla dol na Touru, ko je verjetno v četrt sekunde hotel z dvema klikoma spraviti verigo na manjši zobnik? Mislim, pa ne pravim, da imam prav... če imaš spredaj na velikem zobniku, odzadaj pa na malem ali blizu (vsled pozabljivosti si pač narobe menjaval oz. pozabil dati spredaj na mali zobnik), to uvidiš in v hitrih obratih hočeš hitro spraviti verigo na manjši zobnik spredaj... se lahko hitro zgodi... da ti veriga pade dol. Enostavno jo zašutira...

bécane 07.03.2019 20:45

 Samo mi smo rekreači in ni potrebe po šaltanju ala Andy Schleck :)


Mi je pa zagonetka OP, ki mu je ketna padla dol med postankom ?

Agent041 08.03.2019 08:27

Lahko rečem, da je v mojem primeru sigurno v redu nastavljen limit H/L, pa vseeno lahko pade dol (le med gonilko in okvirjem).

Seveda ne v normalnem primeru (šaltanju), ampak pod visoko obremenitvijo (recimo kak močnejši interval v breg). Takrat pravzaprav verigo "vržeš iz večjega na manjši zobnik. Še posebej če istočasno premikaš še zadnje prestave, se to kaj hitro zgodi.

Kot je Nikita rekel, se zgodi profijem (s profi mehanikom), ne pa da se nam nebi moglo. Če pa je potrebno tako "intenzivnejše" šaltanje, pa je drugo vprašanje. Mislim pa, da si nihče ne želi takega šaltanja, ampak se človek kar spozabi.

fuego 08.03.2019 10:21
@Agent041

Lahko rečem, da je v mojem primeru sigurno v redu nastavljen limit H/L, pa vseeno lahko pade dol (le med gonilko in okvirjem).

Seveda ne v normalnem primeru (šaltanju), ampak pod visoko obremenitvijo (recimo kak močnejši interval v breg). Takrat pravzaprav verigo "vržeš iz večjega na manjši zobnik. Še posebej če istočasno premikaš še zadnje prestave, se to kaj hitro zgodi.

Kot je Nikita rekel, se zgodi profijem (s profi mehanikom), ne pa da se nam nebi moglo. Če pa je potrebno tako "intenzivnejše" šaltanje, pa je drugo vprašanje. Mislim pa, da si nihče ne želi takega šaltanja, ampak se človek kar spozabi.


Fantje...nikoli se ne prestavlja pod polno obremenitvijo. To bote še ketne potrgal. Že pred klancem oceniš kakšen je naklon in s kakšno prestavo si ga sposoben zvozit. V klancu potem šaltaš ko lahko obračaš neko spodobno kadenco, ne pri 45 ko komaj obračaš pedala. Pa ponavadi pride do padca ketne zaradi presunkovitega prestavljanja z večjega na mali zobnik, ker zaradi tresljajev ketna lahko preskoči mimo zobnika. Pa tudi ni pametno prestavljat na sprednjem zobniku, če je ketna preveč postrani. Pravilo je, da ketna na zadnjih zobnikih ne gre čez sredino oz ko imaš spredaj na velikem zobniku nimaš zadaj na 1. in 2. največjem zobniku. Koliko kolesarjev vidim, ki imajo raje spredaj in zadaj na velikem zobniku namesto, da bi prestavili spredaj na manjšega pa zadaj v težjo prestavo.
bécane 08.03.2019 11:53
 Instagram, facebook, etc. so naredili svoje, najbrž objavljajo, da so prilezli na vrh na ta velki šajbi :)
Nikita 08.03.2019 17:47
@bécane
 Instagram, facebook, etc. so naredili svoje, najbrž objavljajo, da so prilezli na vrh na ta velki šajbi :)

... in tudi denar! Take finte si lahko privoščijo taki, katerim je vseeno, če na enem klancu skoraj uničijo tako verigo, kakor zobnike... Je pa res, da je "slava" sladka, a?
ElTorro 08.03.2019 20:32
No, če smo pošteni se lahko zgodi, da se na kakšnem manjšem klancu zakalkuliraš (preceniš), in ko ti sredi klanca začne zmanjkovati prestav zadaj je vseeno lažje menjati zadaj do konca kot pa menjati spredaj.
Agent041 09.03.2019 17:59
@ElTorro
No, če smo pošteni se lahko zgodi, da se na kakšnem manjšem klancu zakalkuliraš (preceniš), in ko ti sredi klanca začne zmanjkovati prestav zadaj je vseeno lažje menjati zadaj do konca kot pa menjati spredaj.
Točno tako sem tudi mislil. Ni ravno, da bi namerno to delal. Preceniti se znajo tudi kaki manjši hupserji in že je problem.

Milk- 09.03.2019 20:04
@steveO


Lahko bi šel okvir tud popravljati ampak potem je treba cel kolo razstaviti. Recimo Kastelic iz Ljubljane

 Lp


Samo Kastelicu ne peljat, če nočeš, da te krepko ofrnaži, tako kot je mene!
steveO 09.03.2019 21:00
@Milk-
@steveO


Lahko bi šel okvir tud popravljati ampak potem je treba cel kolo razstaviti. Recimo Kastelic iz Ljubljane

 Lp


Samo Kastelicu ne peljat, če nočeš, da te krepko ofrnaži, tako kot je mene!

Hmmm, ok. Kastelicu ne, h komu pa potem?
1 2 3
DODAJ ODGOVOR
SLEDI OBJAVI